Adsense

Selasa, 21 Februari 2012

Celebrity News

Celebrity News


Hari Ini Genap 20 Tahun Pemergian Arwah Sudirman Hj Arshad

Posted: 21 Feb 2012 09:21 AM PST

Masa berlalu dengan pantas dan tanpa menoleh kebelakang lagi, begitu jugalah masa kegemilangan arwah Sudirman yang masih dalam ingatan masyarakat Malaysia Khasnya. Bagi anda yang tidak mengetahui tarikh hari ini 22 hb Februari ialah tarikh pemergian arwah kepada yang Maha Esa.

Berita pemergian beliau berkumandang di corong Radio Rangkaian Nasional Pada 1 pagi (sekarang ini 1 pagi semasa ZOOM menaip post ini).

Seluruh rakyat Malaysia terkejut dan ramai yang tidak dapat menahan air mata disaat menerima berita sedih ini, ini terbukti kerana sehingga kini masih belum ada anak jati Malaysia yang dapat menandingi kehebatan dan kemasyuran beliau suatu ketika dulu.

Dan berikut beberapa info mengenai awrah buat bacan anda di ZOOmartis :


Beliau dilahirkan pada 25 Mei 1954 di Temerloh, Pahang dan membesar dalam keluarga yang aktif berpolitik menerusi Umno.

Ibunya Romlah Dahalan merupakan wakil rakyat wanita pertama di kawasan Temerloh. Beliau meninggal dunia ketika Sudirman berusia lima tahun.

Kematian ibunya itu menyebabkan bapanya Arshad Hassan berkahwin lain sebekum meninggal dunia pada tahun 1978.

Anak bongsu daripada enam beradik ini melanjutkan pelajaran dalam bidang Undang-Undang di Universiti Malaya pada tahun 1976 sehinggalah berjaya mendapat ijazah dalam bidang berkenaan pada tahun 1980.

Beliau menjalani latihan amalan guaman pada tahun 1984 dan layak menjadi peguam bertauliah. Namun minatnya dalam bidang seni menyebabkan Allahyarham meninggalkan kerjayanya itu.

Sejarah dalam bidang seni Allahyarham terbuka luas apabila beliau berjaya menyandang Johan Bintang RTM yang diadakan di Melaka pada 11 Ogos 1976.

EP pertamanya dihasilkan pada tahun 1977 berjudul Teriring Dosa dan Suratku Yang Initerbitan Warnada Records. Ia diterbitkan ketika beliau masih lagi menjadi penuntut di Universiti Malaya.



erjayanya seninya terus berkembang apabila EMI menawarkannya kontrak sebagai artis rakaman pada tahun 1978.

Beliau bukan sahaja mempunyai lagu-lagu yang menyentuh jiwa sebaliknya Allahyarham turut berkeupayaan menyanyikan lagu-lagu patriotik seperti 31 Ogos, Tegakkan Bendera Kita dan Warisan.

Paling membanggakan pada tahun 1986 Allahyarham dilantik sebagai Duta Nyanyian Pelancongan apabila berjaya mempopularkan lagu Cintai Malaysia, Kenali Malaysiaciptaan Carol Connors dari Amerika Syarikat yang dijadikan tema Tahun Melawat Malaysia pada 1986.
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Mikha Tambayong Pelakon Sinitron Nada Cinta Datang Ke Malaysia

Posted: 21 Feb 2012 09:01 AM PST


Inilah gadis yang sering menghiasi kaca TV anda setiap petang, Sinitron yang menjadi bualan dan tontonan rakyat Malaysia semakin menjadi perhatian. Tanpa diduga artis seberang ini terkejut kerana ramai penonton sedar akan kehadirannya di layar TV yang menarik minat golongan muda untuk menyaksikan telatah budak-budak sekolah daripada seberang.
Mungkin kerana wajah keanak-anakan menyebabkan dia menjadi carian dilaman sosial, gandingan beliau dengan Ricky(Nama dalam Nada Cinta) sebagagai pasangan kekasih  mungkin menyentuh perasaan segelintir peminat beliau. Namun apa-apa pun berikut jawapan gadis ini apabila ditanya oleh wartawan :
Mikha,18, berkata dia hanya mengetahui dirinya popular apabila mendapati pengikut di laman sosial Twitter miliknya bertambah dan kebanyakannya daripada negara ini.
"Setiap hari akan ada pengikut baru dan mereka akan tweet memberitahu sukakan lakonan saya dalam Nada Cinta selain sering bertanya bila ingin bertandang ke sini," 
Tambahnya, dia juga tidak pernah mengetahui drama bersiri hampir 200 episod lakonannya itu telah ditayangkan di Malaysia kerana ia telah selesai dimainkan di negaranya.

Mikha memberitahu, peminat-peminatnya di sini yang memaklumkan mengenai perkara itu dan dia melahirkan perasaan cukup gembira dengan penerimaan masyarakat di negara ini.
"Saya cukup bertuah dapat dikenali di negara ini kerana masih banyak bintang-bintang di Indonesia yang ingin mencipta nama di sini," ujarnya.
Dalam pada itu, Mikha berkata, dia rasa begitu teruja apabila bakal beraksi dalam pementasan teater Gerimis Mengundang di samping pelakon Kamal Adli dan berjanji akan memberikan persembahan terbaik buat peminatnya.

Dan untuk pengetahuan anda Teater Gerimis Mengundang di Istana Budaya bermula 27 Mac hingga 4 April depan, dan tiket boleh didapati di :
www.ticket2u.biz atau di kaunter tiket Box Office Istana Budaya.

 
Dengan Harga RM35 hingga RM305


Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Resepi Nasi Lobak Ikan Masin

Posted: 21 Feb 2012 12:45 AM PST

Bahan-bahan:

4 cawan nasi putih
1/2 cawan lobak masin halus
1/2 cawan udang kecil - dibersihkan
1/2 isi ayam cincang
6 ulas bawang merah - dikisar
2 ulas bawang putih - dikisar
5 tangkai cili merah - dikisar
1/2 cawan kacang pis
4 kelopak kubis - dipotong halus
1/2 sudu besar serbuk lada putih
1 kiub pati ayam
1 pokok daun bawang - dipotong halus
1 pokok daun saderi - dipotong halus
2 keping ikan kurau masin - digoreng dan tumbuk kasar
3 sudu besar bawang goreng
3 keping roti putih - dipotong dadu, goreng dan tuskan

Bahan-bahan yang perlu disatukan:


2 sudu besar marjerin
2 sudu minyak masak


Cara menyediakan:


1. Panaskan minyak yang dicampur marjerin di dalam kuali dan tumis bahan kisar hingga wangi.

2. Masukkan isi ayam, udang dan lada sulah.

3. Masukkan kiub pati ayam. Kacau rata sehingga kiub ini hancur.

4. Masukkan pula kubis dan lobak masin. Kacau hingga ayam masak.

5. Campurkan nasi dan kacang pis.

6. Masukkan juga potongan daun bawang dan ikan masin.

7. Balik-balikkan dan alihkan ke dalam pinggan.

8. Ketika hendak menghidangkan nasi ini, tabur bawang dan roti goreng di atasnya.
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!