Nuffnang

Kosmo Online - Hiburan

sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Bukan besar kepala

Posted:

Bukan besar kepala

Bukan besar kepala

STACY melabelkan dirinya sebagai seorang diva di atas pentas demi mencabar diri untuk melakukan yang terbaik.


SEPANJANG laluan seni yang dipilih Stacy, tidak terlampau perit liku yang dirempuh untuk tiba ke destinasi sekarang. Tiada kontroversi mahupun kisah sensasi untuk dijaja.

Barangkali, Stacy selebriti yang kalis terkena silau kontroversi. Walau sinarnya tidak secerah kali pertama menyertai program realiti sebelum Akademi Fantasia 6, dia kini berjaya membuka mata bahawa dialah bintang yang dicari.

Stacy atau nama sebenarnya Stracie Angie Anam, 22, bagaimanapun baru-baru ini mula menjadi perhatian apabila seringkali membatalkan sesi fotografi pada saat akhir selain dikatakan mempunyai hubungan istimewa dengan jejaka Melayu.

Menjawab situasi sebenar berhubung isu itu, Stacy menjelaskan tiada masalah serius berlaku berkenaan penundaan sesi fotografi itu.

"Stacy sudah jelaskan mengenai perkara itu kepada pihak yang terbabit. Pertama kali membatalkan sesi fotografi itu kerana diserang senggugut, kedua disebabkan tiba-tiba Stacy ada persembahan di Kuching, Sarawak dan kali ketiganya kerana Stacy kena gastrik.

"Semua jadual Stacy diuruskan pihak pengurusan dan Stacy tidak boleh membantah," maklum Stacy.

Stacy dalam pada itu sudah jelaskan perkara sebetulnya dan pihak yang terlibat juga memahami.

"Stacy janji lepas ini kalau sakit pun Stacy akan pergi juga. Stacy akan cuba bagi yang terbaik selepas ini. Minta maaf atas kekeliruan yang berlaku," katanya yang tidak meminta dirinya dibom sedemikian.

Cinta

Sebelum ini, Stacy tidak terlepas daripada dikaitkan mempunyai hubungan istimewa dengan jejaka Melayu. Timbul juga tanda tanya adakah Stacy sanggup menukar agama demi cinta jika ditakdirkan suatu hari nanti bertemu jodoh dengan lelaki berlainan bangsa dan agama?

"Stacy baru 22 tahun, panjang lagi perjalanan yang perlu ditempuh. Mungkin orang cakap Stacy kasanova. Stacy tak nak serius ketika usia masih muda dan Stacy tak ada kawan yang serius pun sebab apabila ada teman lelaki, mungkin sedikit sebanyak mengganggu konsentrasi kita bekerja.


BARU berusia 22 tahun, dia mengatakan masih terlalu awal untuk terikat dengan percintaan serius.


"Stacy sudah ada keluarga yang sangat menyeronokkan dan gila-gila. Buat masa sekarang tidak perlukan teman istimewa lagi.

"Kalau dari segi tukar cara hidup atau agama demi seseorang, Stacy masih belum bersedia dan tak terfikir ke arah sana. Tapi Stacy suka belajar budaya dan cara hidup yang diterapkan dalam masyarakat Melayu," hurai anak kelima daripada enam beradik itu yang enggan membicarakan hal peribadi dengan lebih mendalam.

Pilih bulu

Sementara itu, Stacy juga menafikan dakwaan bahawa dia kurang bercampur dengan orang ramai terutama peminat malah ada yang melabelkan dirinya kini diva.

"Kalau atas pentas, ya Stacy diva! Supaya Stacy boleh membuat sesuatu yang di luar kemampuan Stacy.

"Tapi Stacy sangat senang didekati dengan peminat, malah ketika beriadah pun Stacy tidak pernah sombong jikalau ada yang menegur," ujarnya lagi.

Dari segi pergaulan pula, Stacy akui dia lebih gemar menghabiskan masa bersama keluarga dan haiwan peliharaan di rumah.

Mahu peminat menerima dia seadanya, Stacy turut menjelaskan caranya berpakaian yang kadangkala dianggap seksi.

"Stacy jarang keluar, orang yang tinggal sebumbung dengan Stacy tahu macam mana Stacy. Dari dulu lagi memang tak suka keluar rumah. Kawan pun dengan haiwan peliharaan sahaja.

"Stacy tak bergaul sangat. Di Kota Kinabalu pun budaya Stacy memang begitu. Kalau nak cakap Stacy seksi dan suka ke kelab sebenarnya dari dulu lagi beginilah pakaian Stacy. Sejak berusia 15 tahun lagi Stacy sudah mula menyanyi di kelab dan mencari rezeki secara halal

"Stacy masih menghormati budaya masyarakat kita dan nak bagi contoh yang baik. Inilah diri sendiri Stacy, tak perlu berubah dan kalau boleh mahu kekalkan imej yang sedia ada," tuturnya.

Tarian ciplak


STACY mengaku tidak mempunyai ramai kawan dan suka bersendirian. Namun itu tidak bermakna dirinya seorang yang sombong.


Kasanova, lagu yang nampak klise bagi seorang artis bernama Stacy. Masih mengekalkan imej dan rentak yang sama seperti lagu-lagu terdahulu, Jahat dan Pakai Buang, sejauh mana Stacy meletakkan harapan terhadap single yang sedang hangat diputarkan di corong-corong radio sekarang?

"Lagu itu ada kekuatan dari segi susunan muzik yang catchy dan membuatkan kita rasa nak menari. Tapi corak dari segi tarian dan muzik berbeza berbanding lagu Jahat dan Pakai Buang, lagu itu ada keistimewaannya tersendiri," kata Stacy yang mempunyai rancangan membuka perniagaan sendiri.

Tidak sah sekiranya Stacy dan tarian dipisahkan ketika membuat persembahan, begitu juga hampir kebanyakan video muziknya yang dilihat seolah-olah tarian merupakan pengenalan figura bernama Stacy.

Namun, kelincahannya menari turut dipertikaikan apabila Stacy dituduh meniru gaya tarian artis Korea.

"Orang yang tahu menari akan tahu tarian atau koreografi Stacy diciplak atau tidak. Itu trademark Stacy. Selain itu, Stacy juga dibantu oleh koreografer profesional, mana mungkin Stacy meniru tarian orang lain," bicaranya yang kini sibuk dengan promosi single Kasanova dan sedang merancang mengeluarkan single terbaharu pada bulan Februari atau Mac nanti.

Tambah Stacy:"Stacy tidak akan berhenti menari dan rasanya orang tak suka kalau Stacy tidak menari."

Apapun, siapa Stacy, ke mana liku yang diredah, dia tetap Stacy dan pendirian seorang gadis berbakat yang kental tidak akan kalis walau dihentam dari segala sudut. Ia ibarat proses untuk mematangkan diri.

Full content generated by Get Full RSS.

Amir pernah tidur di surau

Posted:

Amir pernah tidur di surau

Amir pernah tidur di surau

Oleh NOOR ASHREEN ISMAIL


AMIR JAHARI kini mula memanjat tangga populariti selepas melalui kepayahan untuk bergelar seorang penyanyi.


DEMI mencapai impian untuk bergelar penyanyi dan membuka syarikat rakaman sendiri, Amir Jahari atau nama sebenarnya Mohamad Amirullah Jahari sanggup melalui kepayahan untuk berada di tahap yang dicapainya kini.

Bekas peserta program realiti Akademi Fantasia 9 (AF9) ini, mengakui sering berasa kecewa kerana semasa menyertai AF9, persembahannya kerap mendapat kritikan negatif.

"Walaupun kecewa, saya tetap tabahkan diri untuk teruskan perjuangan saya di dalam industri muzik. Ini kerana, saya telah memasang satu impian iaitu saya ingin membuka syarikat rakaman di negeri kelahiran saya iaitu di Sarawak dan mahu cuba bantu 'orang kampung' saya di dalam bidang ini.

"Memang kritikan negatif mengganggu saya namun saya cuba teruskan juga kerana yang penting ialah mencapai impian saya," jelasnya yang kini diurus oleh J Play dan menjadi artis di bawah naungan syarikat rakaman Kasi Gegar Entertainment (KGE).

Pengalaman hidup boleh mematangkan seseorang tidak kira peringkat umur. Walaupun baru berusia 19 tahun, kepayahan yang dilalui Amir telah memberi empunya diri lebih semangat untuk meneruskan apa yang diimpinya selama ini.

Tanpa berselindung, Amir jujur mengakui dirinya memang pernah bermalam di surau dan wakaf berdekatan Bukit Damansara, Petaling Jaya selama setahun kerana mempunyai masalah kewangan ketika masih belajar di Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara) tahun lepas.

Cerita anak keempat dari enam beradik ini, untuk menambah wang saku, dia akan melakukan aktiviti busking di beberapa tempat sekitar Kuala Lumpur termasuk di Pasar Seni.

"Saya tidak mahu menyusahkan ibu bapa saya. Jadi, saya akan memulakan aktiviti busking dari pukul 5 petang hingga 5 pagi dan saya akan sampai di rumah pukul 6 pagi. Saya akan tidur selama tiga jam sahaja sebelum bangun untuk ke kelas.

"Keluarga tidak banyak tahu tentang perkara ini dan pernah sekali tunang menyuruh saya berhenti kerana melihat kepayahan yang saya lalui ini. Namun, melihatkan kesungguhan saya mencapai impian saya itu, dia kembali menyokong dan percaya pada kebolehan diri ini," ujar Amir yang telah dua tahun mengikat tali pertunangan.

Amir Jahari kini muncul dengan single yang semakin menjadi siulan peminat berjudul Tanpamu dan tidak lama lagi single kedua akan dilancarkan akhir Januari ini yang diberi judul Gelisah. Kedua-duanya mendapat sentuhan daripadanya sendiri.

Selain itu, di dalam majlis yang sama yang bertempat di The Red Box, The Garden, Kuala Lumpur, Aizat Amdan juga telah menerbitkan sebuah album karaoke dari album keduanya Urusan Aizat Amdan di bawah labelnya sendiri iaitu KGE.

"Album karaoke ini mempunyai 10 buah lagu iaitu tujuh lagu dari album kedua, Urusan Aizat Amdan dan tiga lagi lagu dari album pertama iaitu Lagu Kita, Kau Aku dan Hanya Kau Yang Mampu. Saya membuat album karaoke ini kerana mendapat permintaan daripada orang ramai dan peminat," tutur Aizat.

Buat masa ini, album tersebut hanya boleh dibeli secara atas talian di www.aizatamdan.com dengan harga RM15 atau di lokasi Aizat membuat persembahan.

Sementara itu mengulas tentang kesudiannya menerima Amir sebagai artis yang bernaung di bawah syarikatnya, Aizat memberitahu, Amir mengingatkan dia tentang perjalanan awalnya sebagai penyanyi dahulu.

"Secara jujur, saya tak pernah ada perancangan untuk mengambil artis untuk duduk di bawah syarikat saya.

"Tapi selepas saya mengenali Amir, selain dia mengingatkan saya tentang pembabitan awal saya sebagai penyanyi dulu, saya juga nampak dia mempunyai misi untuk berjaya," katanya yang juga bangga dengan bakat yang dimiliki Amir serta tidak harus dipandang remeh.

Full content generated by Get Full RSS.

Farid belum nak kahwin Diana

Posted:

Farid belum nak kahwin Diana

Farid belum nak kahwin Diana

Oleh NOOR ASHREEN ISMAIL


DIANA DANIELLE sempat berkunjung ke kediaman keluarga Farid di Kedah sewaktu Aidilfitri tahun lalu.


KISAH cinta antara dua orang aktor dan aktres ini bukanlah kisah baharu. Walaupun si jejaka Farid Kamil dan si jelita Diana Danielle pernah kecundang dalam perhubungan mereka tidak lama dulu, namun beberapa bulan selepas itu mereka kembali menyulam cinta.

Setelah beberapa lama kembali bersama, wujud pula spekulasi Farid dan Diana bakal menamatkan zaman solo masing-masing dan mendirikan rumah tangga pada tahun 2012 ini. Ada yang berkata, Diana sudah pun bersedia untuk mendirikan rumahtangga bersama kekasihnya itu. Bagaimanapun hal itu kemudian dinafikan Diana. Bagi mendapat kepastian, Kosmo! sempat menemu ramah Farid bertanya tentang perancangan masa depannya dengan Diana.

Kosmo!: Apa perkembangan terbaharu Farid?

FARID: Untuk awal tahun 2012 ini, saya banyak terikat dengan dunia lakonan. Insya-Allah selepas bulan Jun nanti, barulah saya akan duduk di kerusi pengarah untuk filem Gerilla. Ia adalah gabungan dua pengarah iaitu saya dan Ismail Bob Hashim. Saya akan bertindak sebagai pengarah aksi untuk filem itu dan kini sedang menunggu keputusan untuk mendapat 100 peratus kerjasama daripada Angkatan Tentera Malaysia.

Adakah ini gabungan pengarahan pertama yang dibuat Farid dan mengapa terima tawaran ini?

Ini merupakan salah satu projek mega Metrowealth di mana kebetulan pula saya baru sahaja tamat pengajian di Australia Stunt Academy selama sebulan. Dan saya rasa ini adalah permulaan baik untuk saya bekerjasama dan mempraktikkan apa yang telah saya pelajari semasa di sana sebagai pengarah aksi untuk filem mega ini. Saya juga anggap ia sebagai kos intensif untuk mempelajari segala macam jenis lagak ngeri secara teori dan praktikal.

Mengapa belajar lagak ngeri?

Tujuan saya ke sana bukanlah untuk menjadi pelagak ngeri. Tapi kerana saya minat genre aksi, jadi saya rasa ia lebih bersesuaian dengan pengarahan genre yang saya lakukan dan juga saya merupakan pelakon aksi dan sedikit sebanyak benda ini boleh membantu saya dari segi lakonan aksi, tapi bukan sebagai pelagak ngeri.

Perancangan masa hadapan terutama tentang isu kahwin yang tiba-tiba timbul. Betul ke anda berdua sudah merancang untuk berkahwin pada tahun ini?

Secara jujur, memang belum lagi ada perancangan ke arah itu (berkahwin). Saya pun tidak tahu bagaimana cerita itu boleh timbul. Tapi yang pasti memang setakat ini tiada perancangan apa-apa yang berkaitan perkahwinan. Mungkin disebabkan populariti Lisa Surihani dan Yusry KRU, jadi secara tidak langsung ia terpalit kepada kami dan kemudian disensasikan pula.

Namun, Diana kata dia sudah bersedia?

Saya lagi bersedia (ketawa). Tidak, saya belum sampai seru lagi. Jika hati ini belum ditiup dan menjadi kukuh untuk melakukan sesuatu ke arah kebaikan atau melangkah ke fasa baharu itu, saya rasa memang belum lagi sampai seru.

Mungkin ada sasaran bila mahu tamatkan zaman solo?

Saya tidak berani cakap kerana memang saya tiada target untuk perkara ini. Nanti bila saya bercakap sedikit perkara ini akan berlarutan. Jadi, memang saya tunggu seru sahaja.

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan