Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Gara-Gara Guna Wajah Jelek Sebagai Brand Ambbasador Pekerja Berdemo

Posted: 03 Jan 2012 09:00 PM PST




SHANGHAI- Rancangan perusahaan shampoo ternama China mennggunakan Sister Phoenix sebagai brand ambbasador, ditentang keras pekerjanya. Mereka pun melakukan aksi demo.


 Phoenix oleh Fa Sheng Yuang, rencananya akan mendapat bayaran mahal selama dua tahun menjadi bintang iklan serta juru bicara sampo, dengan slogan 'At least let men crave you from behind' (setidaknya biarkan orang mendambakan Anda dari belakang). Demikian seperti dilansir dari Sina, Isnin (2/1/2012).


 Para pekerja memboikot rancangan tersebut dengan membawa baliho bertuliskan 'Demi menjaga jenama, boikot Sister Phoniex.' Kemudian aksi demo itu diambil gambarnya, dan diposting ke berbagai forum internet.


 Selain itu, para pekerja juga meminta para eksekutif perusahaan memeriksa komen netizen serta mempertimbangkan kembali keputusan mennggunakan Phoniex sebagai ikonnya.


 "Kita semua tahu, wajah Sister Phoniex jelek, namun dia memiliki rambut yang indah. Tapi apakah perusahaan tidak boleh menyewa juru cakap yang lebih cantik," keluh salah satu karyawan. (dgs) 


sumber

Dua Pasang Bayi Kembar Lahir di Tahun Berbeza (Foto & Video)

Posted: 03 Jan 2012 08:00 PM PST



 Kejadian unik di Tahun Baru 2012 dialami dua ibu dari Amerika Syarikat. Keduanya dikaruniakan bayi kembar yang waktu kelahirannya berbeza tahun.


 Seperti dikutip Daily News, wanita pertama yang melahirkan bayi kembar berbeza tahun merupakan asal Minnesota. Si ibu melahirkan bayi kembarnya yang berjenis kelamin laki-laki dan perempuan akhir minggu lalu.


Darryl Humenny dan Stephanie Peterson bersama Beckett dan Freya


Bayi pertama yang diberi nama Beckett Humeny lahir di malam pergantian tahun sekitar pukul 18.40. Sedangkan bayi kedua yang berjenis kelamin perempuan dan dinamai Fraeya, lahir tidak lama setelah Tahun Baru pada pukul 00.26.


Bayi kembar tersebut lahir prematur di usia 34 minggu. Bayi kembar Freya dan Beckett lahir dalam keadaan sihat di Hennepin County Medical Center, Minnesota.


Brighid dan Thomas Rosputni bersama putra kembar mereka, Ronan dan Rory


 Kejadian serupa juga dialami seorang ibu di Buffalo, New York. Brighid dan suaminya, Thomas Rosputni dikaruniaikan bayi kembar laki-laki yang waktu kelahirannya berbeza tahun. Ronan dan Rory, itulah nama bayi kembar mereka.


Bayi kembar pertama Brighid dan Thomas lahir, Sabtu (31/12/2011) pukul 23.37. Sedangkan bayi kembar kedua lahir Minggu (1/1/2012) pukul 00.10.



Suami kahwin lain,isteri minum racun

Posted: 03 Jan 2012 07:00 PM PST


JAKARTA: Seorang wanita berusia 28 tahun dikatakan minum racun serangga kerana marah apabila mengetahui suaminya, seorang anggota polis, bernikah sekali lagi.


Ketua Detektif Polis Pamulang, Didik Putra Kuncoro semalam, berkata polis masih menyiasat kes itu. 


Seorang jiran, Rusdi berkata, wanita yang dikenali sebagai Ina, yang berada dalam dalam keadaan lemah, telah dikejarkan ke Hospital Sari Asih di Pamulang, Tangerang. 


Rusdi berkata, sebelum minum racun serangga itu, Ina dan suaminya bergaduh. 






Dia sering murung sejak suaminya bernikah lagi dan jarang pulang ke rumah. - Jakarta Post


sumber : myMetro

Banduan larikan diri dengan kereta bomba

Posted: 03 Jan 2012 06:00 PM PST


SAN DIEGO: Seorang pegawai kerajaan berkata, seorang banduan melarikan diri dari penjara negeri di wilayah San Diego dengan mencuri kenderaan bomba milik penjara pada hari tahun baru.


Pihak berkuasa kini memburu Thomas Kelly, 51, pencuri kereta yang dipenjarakan di penjara negeri Donovan November lalu kerana melanggar parol. Jurucakap penjara, Leftenan Patrick Logan berkata, Kelly bekerja sebagai anggota bomba di penjara berhampiran sempadan Mexico itu. Dia didapati hilang malam semalam dari seksyen keselamatan minimum. - AP


sumber : myMetro

Siang jual nasi ayam,malam jual 'ayam'

Posted: 03 Jan 2012 05:00 PM PST


KUALA LUMPUR: Siang menjalankan perniagaan nasi ayam dan malam pula menyediakan perkhidmatan 'ayam' kepada pelanggan mereka.


 Itu taktik digunakan sebuah restoran berhampiran Jalan Inai, Bukit Bintang, di sini, yang dipercayai turut menyediakan perkhidmatan seks kepada pelanggan dengan berselindung di sebalik operasi restoran.


 Difahamkan, lokasi restoran terletak di kawasan kurang strategik menyebabkan pemiliknya mengambil jalan mudah menyediakan khidmat pelacur bagi menarik pelanggan.


 Kebanyakan pelacur disediakan mengikut permintaan pelanggan, malah mereka boleh membawa wanita terbabit keluar dari premis dengan kadar bayaran tertentu.






 Malah, pemilik restoran itu turut menggunakan cermin gelap di seluruh bahagian restorannya bagi mengaburi pihak berkuasa.


sumber : myMetro

Mati akibat keluar dengan isteri rakan

Posted: 03 Jan 2012 04:40 PM PST


OHOR BAHRU: Padah keluar dengan isteri kenalan baik, seorang lelaki maut dibelasah dan ditikam suami kepada wanita terbabit menggunakan objek tajam di sebuah pasar raya di Plentong di sini, malam kelmarin.


 Dalam kejadian jam 9.30 malam itu, mangsa, Sarmin Arsad, 40, dikatakan baru selesai membeli-belah bersama wanita berusia lingkungan 30-an terbabit.




 Difahamkan, suspek yang terserempak dengan isterinya bersama Sarmin di perkarangan tempat letak kenderaan pasar raya berkenaan terkejut melihat gelagat dan aksi mereka ketika berjalan bersama.




 Suspek yang berang menyaksikan perkara itu terus menyerang mangsa dan menghamburkan kata-kata kesat sebelum nekad menyerang serta menikam Sarmin.




 Akibat panik dengan tindakannya sendiri, suspek melarikan diri manakala Sarmin dibawa ke Hospital Sultan Ismail (HSI) Johor Bahru untuk rawatan.




 Sarmin bagaimanapun disahkan mati sejurus tiba di HSI.






 Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Roslan Zainuddin berkata, mangsa mati ketika dalam perjalanan ke HSI akibat pendarahan teruk selepas dibelasah dan ditikam di dada sebelah kiri menggunakan objek tajam.




 "Suspek yang berusia 41 tahun melarikan diri sejurus kejadian namun kami berjaya menahannya beberapa jam selepas itu. Dia kini direman untuk siasatan lanjut.




 "Mayat mangsa dihantar ke Unit Forensik HSI untuk bedah siasat dan kejadian terbabit mencetuskan suasana panik di kalangan pelanggan pasar raya berkenaan," katanya.




 Menurut Roslan, pihaknya masih menyiasat motif sebenar kejadian dan orang ramai mempunyai maklumat berkaitan kes diminta tampil membantu siasatan.




 Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.


sumber : myMetro

Hebat..Kanak -kanak Ini Buat Badan Amal untuk Bantu Pesakit Kanser Anak

Posted: 03 Jan 2012 04:00 PM PST


Inspirasi boleh datang dari mana saja, termasuk dari seorang anak kecil yang baru berusia 7 tahun. Kerana tahu benar rasanya menderita tumor otak, ia membuat badan amal sendiri untuk membantu kanak-kanak lain penderita kanser.


Mason Fountain (7 tahun) baru saja menyelesaikan 20 bulan pengubatan kemoterapi setelah didiagnosis menderita tumor otak pada April 2010. Dan sejak pertama kali mulai pengubatan, anak kecil ini juga telah berhasil mengumpulkan wang ribuan poundsterling yang nanti akan disumbangkannya untuk anak-anak lain yang juga menderita kanser.


Mason's Magic merupakan badan amal baru yang Mason dirikan sendiri untuk menggalang dana bagi anak-anak yang juga merasakan penderitaan kanser sepertinya. Ia memutuskan untuk membantu anak-anak lain setelah diberi kesempatan untuk bertemu penyanyi pop idolanya N-Dubz dan mengunjungi Disneyland Paris.


"Ibuku kewalahan kerana begitu besarnya dukungan yang kami terima hanya dalam hitungan minggu," jelas Mason Fountain, yang berasal dari Ipswich, Suffolk, seperti dilansir Dailymail, Selasa (3/2/2012).


Murid sekolah dasar ini sudah boleh mengumpulkan 3.000 follower sejak bergabung di Twitter pada hari Rabu (28/12/2011).


Pendukungnya bahkan juga dari kalangan selebriti seperti Kym Marsh, Clare Nasir, Dani Harmer, serta Kirk dan Mick Norcross.


"Saya tidak boleh percaya ini. Saya tidak pernah berfikir akan boleh mengumpulkan ini dengan sangat cepat. Mason sangat bersemangat. Telepon saya tidak berhenti berdering. Ini semua mengurangi waktu saya untuk menangis (kerana penyakit Mason)," jelas Shelley Fountain (27 tahun), ibunda Mason.


Bulan depan rincian badan amal ini akan keluar pada pertemuan komitee dan Mason's Magic akan rasmi dilancarkan.


Badan amal ini didirikan di bawah payung Brain Tumour UK, organisasi terkemuka yang menyediakan dukungan, pendanaan penelitian dan meningkatkan kesadaran untuk semua orang yang terkena tumor otak.


Bagi Mason, akhir pengubatan kemoterapi hanyalah awal dari tahap lanjut penyakitnya. Dalam 2 minggu ini, Mason dan keluarganya akan mendapatkan hasil scan untuk memeriksa kemajuan tumornya.


"Mason melakukan dengan sangat baik, dia merasa baik dalam dirinya sendiri. Saya tidak ingin dia menghadapi kemoterapi lagi," tutup Shelley.




Sumber : http://www.detikhealth.com

Awek ni berumur 70 tahun

Posted: 03 Jan 2012 03:00 PM PST



Raquel Welch is an American actress. And she is 70 years old!
Well she is hotter than many of today's young girls in beauty contests. I guess every man would love his wife to look like this at her 70's.
Big respect to Raquel :)

Foto Kreativiti Rakyat China Dalam Teknologi Canggih

Posted: 03 Jan 2012 10:00 AM PST

Tidaklah berlebihan bila kini bangsa China boleh menguasai dunia mengalahkan bangsa Eropah dan Jepun yang lebih dulu maju dari mereka, cubalah lihat foto-foto dibawah ini, bagaimana rakyat kelas bawah mereka cuba menggunalan teknologi dengan segala keterbatasan yang dimiliki.


















Perkosa Anak, Pak Arab Dihukum Sebat 2.080 Kali

Posted: 03 Jan 2012 09:00 AM PST


Seorang lelaki yang divonis bersalah memperkosa anak perempuannya diganjar hukuman sebat 2.080 kali selama masa tahanan 13 tahun.


Menurut surat khabar di Arab, pengadilan di Mekah menyatakan lelaki tersebut bersalah memperkosa anak perempuannya yang masih remaja. Aksi bejat itu terjadi pada masa interval tujuh tahun. Sang ayah memperkosa darah dagingnya sendiri saat di bawah pengaruh dadah.


Surat khabar Okaz mewartakan, Sabtu, 10 Disember 2011, terdakwa akan disebat sepanjang masa tahanannya. Nama terdakwa tidak disebut dalam surat khabar tersebut.


Polis agama Arab mengatakan mendapat informasi mengenai pemerkosaan itu melalui bapa saudara sang anak perempuan.


Hukum sebat merupakan hukuman yang biasa dijatuhkan ulama yang menjadi hakim di Arab Saudi. Hukuman tersebut berlaku berdasarkan penafsiran Kerajaan Arab terhadap hukum Islam.




Sumber : http://www.tempo.co

Renungan : Kesalahan Mengangkatnya Jadi Bintang

Posted: 03 Jan 2012 08:00 AM PST


Banyak bintang lahir dari pertandingan "Britain's Got Talent". Namun remaja berdarah Iran bernama Shaheen Jafargholi ini dianggap salah memilih lagu olehSimon Cowell, juri tegas pertandingan tersebut.


 Shaheen lahir pada 23 January 1997 dari ibu asal Wales bernama Karen Thomas dan ayah asal Iran, Iraj Jafargholi yang profesinya konsultan komputer. Sayangnya kedua orangtuanya bercerai. Shaheen kemudian tinggal bersama ibunya di Swansea, Wales.


 Bakat nyanyinya diketahui saat ia berusia lima tahun. Ibunya kemudian memasukkannya ke sekolah vokal saat Shaheen berusia tujuh tahun. Setelah itu berbagai kegiatan di atas pentas ia ikuti hampir setiap hari Sabtu meski hanya untuk kegiatan sekolah mulai dari menyanyi hingga memainkan drama. Namun lama kelamaan kegiatan pentasnya melebar ke luar sekolah seperti di kegiatan-kegiatan amal di kotanya. Sejak saat itu ia jadi sering bernyanyi dan menjadi bintang pentas.


 BBC Wales membuat dokumentasinya dengan mengikuti kegiatan pentas Shaheen selama enam bulan. Banyak kegiatan pentas yang diikuti Shaheen di saat usianya masih muda. Di antaranya tour tentang Michael Jackson di mana ia berperanan sebagai Michael Jackson kecil seperti menyanyikan lagu "I'll Be There".
 Di antara video di atas pentas Shaheen ada yang di-upload ke YouTube. Demi Moore, bintang film Hollywood, salah satu yang mengakses video tersebut. Begitu terkesannya sampai ia membuat link video itu di website peribadinya. "Anak ini memiliki sesuatu yang lain," tulis Demi.


 Shaheen kemudian ikut Britain's Got Talent tahun 2009. Ia berharap dari pertandingan ini nasibnya boleh naik lebih tinggi lagi sekaligus mendapat pengakuan lebih luas. Ia naik pentas dengan membawakan lagu Valerie, lagu dari The Zutons. Penonton langsung memberinya tepikan kerana suara Shaheen begitu merdu dan kuat.
 Tetapi juri Simon Cowell tiba-tiba mengangkat tangannya dan meminta Shaheen menghentikan nyanyinya. Tentu saja semua diam, termasuk ibu Shaheen yang ada di belakang . Ini jadi menegangkan kerana Simon Cowell boleh menjatuhkan siapa saja. "Kamu benar-benar salah," kata Simon.
 Simon lalu menanyakan, lagu apa yang paling ingin dinyanyikannya saat ini. Shaheen berkata, Who's Loving You dari Michael Jackson. "Ya, sudah, nyanyikan sekarang!" begitu kata Simon.


 Akhirnya tanpa diiringi musik pengiring, kerana tidak dipersiapkan, Shaheen menyanyikan lagu Who's Loving You dari Jackson Five di mana Michael Jackson kecil menyanyikannya tahun 1969. Dengan lagu itu tepuk tangan makin kuat dan bahkan ketiga juri sampai berdiri menyambutnya. "Sejak saat ini hidupmu berubah," kata Simon setelah Shaheen selesai menyanyikan lagu itu.


 Benar saja, selain ia memenangkan Britain's Got Talent episode ke-2 musim ketiga, ia juga diundang ke Amerika untuk nyanyi di hadapan jenazah Michael Jackson, bintang pujaan Shaheen, pada acara penghormatan terakhir The King of Pop Michael Jackson. Shaheen kini memiliki album lagu sendiri yang dirilis tahun 2011


sumber

Seluar Dalam Cheryl Cole Dijual Kuli Bangunan

Posted: 03 Jan 2012 07:00 AM PST


LONDON- Pekerja bangunan di bekas rumah Cheryl Cole menjual barang-barang milik bekas isteri pesmain bolasepak, Ashley Cole itu. Termasuk pakaian dan seluar dalam Cheryl yang tak dibawa saat pindah rumah.


Cheryl memutuskan meninggalkan London, dan tinggal di Los Angeles saat ini. Selain ingin menjual barang peribadi Cheryl, seorang pekerja bangunan, dan penjaga rumah juga meminta bayaran bagi wartawan yang ingin melihat isi rumah itu.


"Ya pakaian Cheryl. Aku punya beberapa seluar dalamnya, baju atasan, bra. Berapa banyak Anda akan membayarku untuk mengambil gambar di dalam rumah? Beri aku tawaran dan beri waktu sejenak. Aku akan sampaikan kepada rakanku," jelas seorang penjaga rumah seperti dikutip Digitalspy, Selasa (3/1/2011).


Seluar dalam milik Cheryl itu diduga diambil para pekerja bangunan kerana ditinggal pemiliknya. Namun, barang yang dianggap tak berharga oleh sang bintang justru boleh dimanfaatkan untuk menghasilkan wang bagi para pekerja di rumah itu.(rik)

Mesin Popcorn Tradisional Korea Yang Pelik [Video]

Posted: 03 Jan 2012 06:00 AM PST



Bentuk mesin popcorn tradisional ini sama sekali ta ada mirip-miripnya dengan mesin popcorn yang di lihat di panggung wayang. Malah modelnya lebih mirip mesin jahit yang dimodifikasi menjadi semacam meriam. Yang menarik adalah melihat bagaimana cara mesin ini bekerja.





 
 
Mesin ini bekerja dengan memasak popcorn dibawah tekanan sehingga mereka tidak meledak. Ketika tekanan ini dihilangkan, popcorn akan meledak secara bersamaan. Tak hanya Korea saja yang heboh ketika membuat popcorn, mesin dengan cara kerja serupa boleh ditemui di China. Video dibawah diambil dari jalanan Shanghai.

Ada Ikan Aneh Tak Memiliki Wajah

Posted: 03 Jan 2012 05:00 AM PST


Inilah 1 dari 15 spesies ikan paling aneh yang ditemukan pada tahun 2011, ikan purba yang tak memiliki wajah. Pasukan peneliti dari Inggris Raya menemukannya di Pulau Orkney, Scotland. Tak cuma minus wajah, ikan yang ditemukan juga tidak memiliki otak dan sirip.


Panjang ikan tersebut cuma sekitar 5 sentimeter serta memiliki tubuh yang transparan. Kerana minim sirip, ikan ini juga tak jaguh dalam berenang. Pergerakannya hanya didukung oleh susunan saraf pada bagian punggungnya. Berita tersebut dilansir International Business Times, Sabtu (31/12/2011).


"Di zaman di mana dunia telah dipetakan dan dirakam, sangat mengagumkan mengetahui ada banyak spesies menanti untuk ditemukan di bawah ombak lautan," kata Richard Lockhead, Environment Secretary Scotland. "Perairan Scotland kaya akan biodiversitas dan tanggung jawab kita untuk menjaga lingkungan rapuh ini. Kerana itu kami melakukan survei laut dengan survei baru yang direncanakan pada tahun 2012 untuk mengetahui apa saja yang ada di laut Scotland," kata Lockhead.


Selain ikan tak berwajah itu, ditemukan pula remis raksasa, remis kuda dan remis kipas. Remis adalah sejenis kerang-kerangan yag hidup di dasar perairan dan memiliki cangkang kuat.


Remis raksasa memiliki cangkerang kuat dengan ukuran sekitar 45 sentimeter dan boleh hidup selama 20 tahun. Sementara remis kipas selain memiliki bentuk serupa kipas juga punya tanduk dan filamen berwarna emas seperti rambut manusia. Ukurannya sekitar 40 sentimeter. Remis kuda boleh bertahan hidup selama 50 tahun. 


Sumber : http://sains.kompas.com

3 Tahun Kena HIV,Lelaki Ini Sengaja Berhubungan Seks Tanpa Kondom dengan 3000 Orang

Posted: 03 Jan 2012 04:00 AM PST


Petugas kesihatan Michigan mengeluarkan peringatan kepada warganya untuk waspada dan melakukan pemeriksaan bila pernah berhubungan badan dengan David Dean Smith, lelaki yang terinfeksi HIV positif dan mengatakan telah berhubungan seks dengan 3000 orang, baik lelaki dan wanita.


Polis menangkap David Dean Smith (51 tahun) atas tuduhan pelanggaran seksual. Kepada polis Grand Rapids, Michigan ia mengatakan selama 3 tahun terakhir telah berhubungan seks tanpa kondom dengan ribuan orang.


Smith yang terinfeksi HIV positif sengaja melakukan itu dengan misi ingin menulari orang sebanyak mungkin dan membunuh mereka. Berapa banyak orang yang telah terinfeksi HIV selama 3 tahun terakhir sulit ditentukan, tapi Smith mengatakan dirinya telah berhubungan seks dengan 3000 orang, baik lelaki mahupun wanita.


Jabatan Kesihatan Kent County, Michigan, mendorong setiap orang yang percaya bahawa mereka mungkin telah terinfeksi HIV dari Smith untuk melapor. Siapapun yang khuatir telah terinfeksi HIV juga dapat menghubungi Jabatan  Kesihatan Kent County di Pelayanan Kesihatan Klinik Peribadi dengan nombor 616.632.7171. Semua panggilan dan tes HIV bersifat rahsia, seperti dilapor huffingtonpost, Isnin (2/1/2012).


Menurut dokumen yang diajukan ke Pengadilan Distrik Grand Rapids 61st, Smith menargetkan warga Michigan yang tinggal jauh dari negara bahagian Amerika Syarikat tersebut, yang ia hubungi melalui Yahoo! Personals.


Metode itu juga digunakan Smith untuk menghubungi salah satu korban yang akhirnya mahu  melaporkan diri. Wanita itu setuju untuk diwawancarai stesen berita Grand Rapids, WOOD-TV, tanpa menyebutkan identitinya.


Wanita itu mengatakan telah tertular HIV pada tahun 2008 dan langsung tahu bahwa Smith adalah orang yang menginfeksinya. Tepat sebelum penangkapannya, Smith sempat mengiriminya pesan 'Menjerumuskan saya pada hukum, hidupku sudah berakhir. Jaga dirimu. Selalu mencintaimu'.


Tak jelas mengapa Smith melakukan hal itu, namun dokumen pengadilan menunjukkan bahwa Smith memiliki riwayat penyakit mental kerana pernah dirawat di Pine Rest Christian Mental Health Services kerana pernah cuba untuk bunuh diri. Catatan hospital menunjukkan bahawa Smith dapat terangsang dengan membuat perempuan kesakitan.


Sumber : http://www.detikhealth.com

WAJIB LIHAT AGAR KITA BERSYUKUR

Posted: 03 Jan 2012 03:00 AM PST


Kisah Satu Keluarga di AS Diusir dari Pesawat

Posted: 03 Jan 2012 02:00 AM PST


Peristiwa tak menyedapkan dialami suatu keluarga di Kota Charlotte, Amerika Syarikat. Rencana mereka untuk berlcuti Natal bersama orangtua di Kota Chicago pada pertengahan Disember lalu gagal lantaran diusir dari pesawat oleh anak kapal US Airways sebelum lepas landas. Alasannya, pasangan itu membawa terlalu banyak anak kecil.


Pasangan Jason dan Kathy Fickes mengaku kecewa sekaligus hairan atas perlakuan US Airways. Pengusiran itu terjadi pada saat mereka sudah duduk bersama keempat anak mereka di dalam pesawat rute Charlotte - Chicago pada 15 Disember 2011.


"Saya merasa kami didiskriminasi kerana membawa ramai anak di mata mereka," kata Kathy kepada stesen televisyen ABC7, yang dikutip di laman The Blaze. Kejadian ini baru mendapat liputan luas dari media nasional di AS pada 1 Januari 2012.


Jason dan Kathy memiliki empat anak, yang semuanya masih tergolong di bawah umur. Paling tua berusia 3 tahun, lalu ada pasangan kembar berusia 20 bulan serta seorang lagi masih berusia 8 bulan. 


Pasangan Fickes mengaku sudah mengikuti aturan saat membeli tiga buah tiket pesawat di laman rasmi US Airways, iaitu dua tiket dewasa dan satu tiket untuk anak berusia di atas 2 tahun. Pada tampilan utama laman pembelian tiket US Airways itu tidak mencantumkan aturan bagi penumpang di bawah usia 2 tahun, yang muncul pada halaman lain di situs itu yang baru muncul setelah pengunjung mengklik suatu tautan (link). Pasangan Fickes mengaku tidak melihat tautan itu.


Pada saat hari keberangkatan, semua anggota keluarga Fickes tidak menemui masalah - baik saat melapor di kaunterr check-in, pemeriksaan keamanan, hingga boarding. Halangan muncul ketika mereka sudah duduk  di kerusi masing-masing.


Jason, Kathy, beserta putra mereka yang sulung masing-masing memangku seorang bayi pada satu deret kerusi yang sama. Namun awak kabin mempermasalahkan putra pasangan Fickes, yang masih berusia tiga tahun, memangku adiknya yang masih bayi.


Menurut alasan awak kabin, hanya ada empat mask oksigen dalam satu deret kerusi sehingga, sesuai aturan keamanan dari FAA, harus ada penumpang memangku anak yang pindah ke deret lain. Walau sudah ada yang pindah, tetap saja awak kabin mempermasalahkan rombongan keluarga Fickes.


"Kali ini, menurut keluarga Fickes, pramugari memerintah mereka agar salah seorang anak mereka yang masih bayi dipangku oleh penumpang lain yang sudah dewasa. Permintaan itu sudah disanggupi oleh penumpang yang duduk di belakang mereka. Namun, tidak lama kemudian, awak kabin masih belum puas," tutur laporan stesen televisyen NewsChannel 36.


Menurut pasangan Fickes, bahkan ada seorang penumpang di Kelas Satu yang menawarkan diri membeli satu tiket tambahan untuk mereka. Namun, solusi itu tetap saja ditolak oleh awak kabin.


Setelah tawar-menawar selama 50 minit, awak kabin meminta keluarga Fickes meninggalkan pesawat. "Kami sudah berusaha mengikuti aturan mereka. Tetapi mereka tidak memberi alasan yang jelas," kata Jason.


Juru bicara US Airways, kepada ABC 7, menyatakan bahawa langkah awak kabin itu sudah memenuhi prosedur keamanan. Setiap anak kecil hanya boleh dipangku oleh satu orang dewasa.


US Airways akhirnya mengembalikan wang pembelian tiket keluarga Fickes. Namun langkah itu tidak mengubati kekecewaan mereka. Percutian ke Chicago akhirnya batal.


Sumber : http://dunia.vivanews.com

Video Sadis Seorang Ibu Menembak Anak-nya Sendiri

Posted: 03 Jan 2012 01:00 AM PST


Marie Moore 44 tahun menembak anaknya sendiri Mitchell yang terjadi di Range Gun tempat latihan menembak di Casselberry, Florida. Yang terlihat Tidak ada pertengkaran, tidak ada argumen, sebelum kejadian itu terjadi.




Marie Moore menodongkan pistol di belakang kepala anaknya tanpa berlengah di pun langsung menembak, Setelah itu Marie Moore menembak mulutnya sendiri hingga menembus kepalanya . Mitchell Moore 20 tahun meninggal di tempat kejadian, Marie Moore dibawa ke Hospital Florida Altamonte dengan trauma kepala berat di mana dia meninggal sesaat setelah itu.


Tak seorang pun tahu apa yang mendorong Marie Moore untuk menembak anaknya sendiri dan dirinya. Dia tidak pernah meninggalkan catatan bunuh diri atau apa pun dan menurut saksi di tempat kejadian keduanya baik-baik saja tanpa menunjukkan masalah.



Hari minggu Ibu dan anak itu bergiliran menembak sasaran sambil berbicara satu sama lain dan berbicara dengan penembak lain pada waktu yang sama. Semuanya berjalan baik dan kemudian tiba-tiba sang ibu pun menembak anak-nya dan diri-nya sendiri


Menurut laporan polis ibunya mempunyai penyakit mental. Pada rakaman video Moore mengatakan bahawa dia menganggap dirinya Anti-Kristian dan mengatakan bahawa dia harus membunuh anaknya untuk menyelamatkan dunia dari kekerasan..untuk melihat tragedi penembakan lihat video berikut ini..!


Alesha Dixon Mengaku Pernah Berhubungan Seks di Toilet Bar

Posted: 03 Jan 2012 12:00 AM PST


LONDON- Penyanyi dan juri acara Strictly Come Dancing, Alesha Dixon mengaku pernah berhubungan seks di kereta dan sebuah toilet bar.


"Aku sudah pernah berhubungan seks di dalam kereta, tapi semua orang pernah melakukannya. Aku juga pernah melakukan hubungan hubungan seks di toilet wanita di sebuah bar yang benar-benar mewah di London," katanya yang dikutip The Sun,Isnin (2/1/2012).


Pengakuan artis 33 tahun itu dilontarkan di sebuah acara televisyen menyambut Tahun Baru. Dia bercerita tentang petualangan nakal yang pernah dilakukannya.


"Aku melakukan seks di kereta cukup besar. Aku sarankan yang luasnya 4x4," tegasnya.(rik)

Gila..Cari Sensasi Pasangan Bogel Datangi Restoran

Posted: 02 Jan 2012 11:00 PM PST




GALESBURG- Sepasang muda-mudi ditangkap di  Illinois, Amerika Syarikat (AS), menyusul tindakan tidak senonoh yang mereka lakukan.


Pasangan lelaki dan wanita berusia muda ini, ditangkap ketika mereka berhenti di restoran cepat saji McDonald dalam keadaan tanpa pakaian.


"Aku melihat lelaki itu sedang membungkuk sedangkan wanita berusaha menutupi tubuhnya dengan selimut," ujar petugas polis Galesburg  seperti dikutip Telegram.


Dalam keterangannya pada pihak berwajib, sepasang muda-mudi itu mengaku mereka melakukan hal tersebut kerana menurut mereka itu adalah sebuah hal yang lucu.


Setelah ditahan beberapa waktu, pasangan ini akan menjalani persidangan dengan tuduhan melakukan perbuatan tidak senonoh.

Awek berpakaian mini mabuk di malam tahun baru

Posted: 02 Jan 2012 10:00 PM PST

berita2.com: Pada malam  tahun baru, sebagian masyarakat turun ke jalan dengan berbagai tingkah laku. Di antara mereka ada juga merayakannya dengan meminum minuman keras, dan impaknya tentu saja mereka mabuk. Ada juga wanita yang ikut minum. Mereka berkeliaran dengan skrit mini sambil mabuk tengah malam.







Pemandangan wanita mabuk tengah malam di kota-kota di Inggris adalah hal yang biasa. Bezanya dengan malam-malam minggu biasa, pada malam tahun baru 2012 jumlah mereka bertambah banyak.  Terdapat 600 panggilan kecemasan di sebuah hospitaldi Cambridge yang meminta bantuan kerana ada orang mabuk. Sementara hospital di London telah menerima 2.333 panggilan.  


Yang namanya orang mabuk, tentu saja keadaannya menjadi tidak karuan. Ada yang peha dan bahagian dadanya terbuka. Tapi siapa yang perduli mereka kecuali petugas keamanan dan paramedik yang berusaha membantu.

Apa yang pelik pada gambar ni?

Posted: 02 Jan 2012 09:47 PM PST


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Komen