Adsense

Khamis, 29 Disember 2011

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Kekal di persada cinta peminat

Posted:

Kekal di persada cinta peminat

Kekal di persada cinta peminat


KELAHIRAN album Inggeris pertama adalah kejayaan terbesar Siti Nurhaliza dalam tahun 2011.


MELANGKAH satu hari ke depan, kita bakal memulakan perjalanan baru. Sementelah, mentari 2012 bakal bersinar terang benderang bersama hadirnya hari baru yang penuh gemilang itu. Pun dalam tahun 2011, terlalu banyak yang indah dan jelek, berlaku dalam industri hiburan tempatan, menjadi simpanan di ingatan. Pun, kita ambil saja yang indah, yang putih dan bersih dan ia adalah bekalan untuk mencipta lebih banyak kejayaan yang bertanda. Hits memilih artis-artis yang kami fikirkan terbaik pada tahun 2011.

BIARPUN ramai tidak yakin akan kebolehan Datuk Siti Nurhaliza berkomunikasi dalam bahasa Inggeris, penyanyi itu tidak gentar menghasilkan album Inggeris All Your Love pada 24 September lalu.

"Sudah lama Siti simpan hasrat untuk buat album Inggeris. Akhirnya dengan kegigihan Adib (anak tiri), impian Siti tercapai. Album Inggeris ini merupakan kenangan paling manis Siti dalam tahun 2011 ," akuinya yang turut berduet dengan penyanyi popular kelahiran Amerika Syarikat, Sean Kingston dalam lagu Remember Me.

Katanya, setelah produk kecantikan jenama Simply Siti dipasarkan pada 2010, dia perlu bekerja keras bagi memastikan produk itu terus diterima ramai dalam tahun 2011.

"Tahun ini tumpuan dan fokus Siti lebih kepada produk berbanding kerjaya kerana saingan dalam bisnes amat mencabar. Setelah pengguna tempatan memberi reaksi positif terhadap produk Simply Siti, sudah Siti kena tumpu untuk pasaran luar pula.

"Setakat ini, produk itu sudah memasuki Brunei dan Insya-Allah tahun depan, Simply Siti akan ke Indonesia pula. Siti harap semuanya berjalan lancar," katanya.

Di sebalik kegembiraan dengan kelahiran album dan perkembangan positif produk Simply Siti, penyanyi itu turut berhadapan dengan dugaan dalam tahun 2011 apabila produk kecantikannya didakwa sebagai tidak halal.

"Berita tidak benar itu sangat menguris hati, ia cabaran paling pahit pada Siti yang baru nak berjinak dengan perniagaan kecantikan," akuinya.

Namun dugaan itu tidak mematahkan semangatnya untuk terus melebarkan sayap sebagai ahli perniagaan apatah lagi, sehingga kini sudah ada 200 rangkaian di seluruh negara.

Bakal mencecah usia 33 tahun pada 11 Januari depan, diva ini berharap untuk mengadakan konsert secara solo sebagai iltizam 2012.

"Semoga menjadi nyata kerana Siti sudah terlalu rindu untuk berasa duduk dalam atmosfera sebuah konsert berskala besar," katanya.

– Khadijah Ibrahim

Berita lanjut, sila rujuk edisi cetakan Utusan Malaysia atau langgani e-Paper di http://ebrowse.bluehyppo.com/utusan/index.asp

Full content generated by Get Full RSS.

Senyuman 2011 milik diriku

Posted:

Senyuman 2011 milik diriku

Senyuman 2011 milik diriku

Oleh AIDA RIZMARIZA KAMARUDDIN

DARIPADA orang biasa-biasa, muncul menjadi luar biasa. Ia seperti sangat mudah, tetapi sebenarnya tidak semudah yang disangka.

Istimewanya gadis ini ialah dia terkenal apabila lagu miliknya yang bertajuk Cinta Muka Buku menjadi perhatian setelah dimuat turut ke laman YouTube.

Lagu tersebut bukan sahaja berjaya membawa namanya terkenal secara mendadak tetapi juga meletakkan muzik santai miliknya menjadi antara kegilaan remaja di negara ini. Najwa meraih kemewahan melalui kreativiti bergandanya itu.

Bagi Najwa Latif atau nama sebenarnya Imratul Najwa Abdul Latif, 16, tahun ini merupakan tahun paling bermakna untuknya.

Mana tidaknya mengambil masa hanya 6 bulan sahaja, dia telah berjaya mencapai pelbagai peluang dan yang paling hebat adalah melayakkan diri ke pertandingan akhir Muzik Muzik ke-26 pada 29 Januari ini depan.

"Saya langsung tidak menyangka bahawa Cinta Muka Buku membawa saya sehingga ke tahap ini dalam jangka waktu yang begitu singkat.

"Bagaimanapun saya tetap bersyukur dengan rezeki mendadak ini, di mana saya akan menghargai peluang yang diberikan untuk memperbaiki perjalanan muzik saya di dalam industri," katanya, berkongsi bahagia dengan Utusan Malaysia.

Sedar akan peluang yang terimanya ini terlalu cepat, menurut Najwa dia tidak pernah menduga perjalanan seninya ini akan bermula seawal dia di bangku sekolah lagi.

"Saya sendiri tidak percaya akan berada di sini secepat ini.

"Bagaimanapun itu bukan perkara yang perlu saya rungsingkan kerana apa yang penting saya masih di dalam proses pembelajaran untuk melalui liku-liku sebagai seorang penghibur di negara ini," katanya yang bernaung di bawah label NAR Records.

Najwa memberitahu walaupun kini dia sudahpun bergelar penyanyi professional namun tiada salahnya jika peminat di luar sana masih mahu mengenalinya dengan gelaran sebagai "gadis YouTube"

"Saya bermula dari situ (YouTube), dan saya tidak pernah mahu melupakan landasan pertama saya.

"Sehingga ke saat ini pun masih ada peminat yang menggelarkan saya sebagai gadis You Tube, dan jujur saya katakan saya tetap selesa dengan gelaran itu," kata.

Bakal menghadapi peperiksaan penting pada tahun hadapan, menurut Najwa di dalam memastikan dia tidak mengabaikan tanggungjawab terhadap pelajaran dia akan mengurangkan aktiviti seninya mulai bulan Mac hadapan.

Full content generated by Get Full RSS.