Adsense

Rabu, 17 Ogos 2011

borak kosong

borak kosong


Perampok Tak Menyangka, Yang Di Rampok Adalah Jurulatih Gusti !

Posted: 17 Aug 2011 09:00 PM PDT


Boynton Beach - Tak disangaka nasib perompak ini akan berakhir pada orang yang salah ketika dia cuba merompak seorang lelaki Florida yang merupakan jurulatih gusti profesional.

Dikutip Florida West Sun ,Fred Kemp,(63) dan isterinya, Julie,(53) baru saja selesai makan malam di sebuah restoran setempat dan akan masuk ke dalam kereta mereka ketika perompak bernama Richard Nowling, (41) menodongkan pistol di wajah Fred Kemp.

Kemp, yang mempunyai tinggi 198cm dan berat 98kg, secara naluri mendorong pistol itu dalam insiden yang terjadi Khamis,Setelah sebelumnya Nowling diduga telah memukulnya terlebih dahulu di bahagian kepala dengan senjatanya.

"Dia mula memukul saya, jadi saya mulai beraksi " kata Kemp. "Aku mendesaknya keluar ke jalan dan memegang lengannya ketika kaki saya akan mengunci ke bawah dan aku berusaha untuk mendapatkan pistol dari genggamannya. Dia sempat memukul saya namun perhatian utama saya adalah senjatanya."

Kemp, yang berasal dari Boynton Beach, kemudian mengunci tubuh Nowling dengan trik kuncian gusti lalu menghempaskannya ketanah dan ketika tersangka terlihat mulai kehabisan oksigen, isterinya Julie Kemp, mengambil pistol tersebut dari tangan tersangka.


Isteri Kemp segera melaporkan hal tersebut kepada polis, Nowling kemudian di tangkap didakwa dengan perampokan bersenjata itu menambah catatan hitam sejarah kes dalam kehidupan peribadinya.
Sejarah kriminal Nowling mencakup obat-obatan, pencurian dan perampokan.

Pelatih gusti Kemp melatih pasukan New York State dan Olimpik ia menjabat sebagai asisten pelatih gulat sukarelawan di American University di Washington, DC.

"Dalam retrospeksinya di pengadilan ," Smith mengatakan, "itu bukan langkah bijak, tapi itu refleks saya dan saya cukup nyaman mampu menangani sendiri. Jadi aku melakukannya kerana naluri alami.katanya.[ada-sih]

Gila ..ibu khatan sendiri anaknya yang berusia 3 bulan

Posted: 17 Aug 2011 08:00 PM PDT


PORTLAND, Amerika Syarikat (AS) - Seorang ibu, Keemonta Peterson (gambar) diletakkan di bawah pengawasan polis selama lima tahun kerana dia mengkhatankan seorang anak lelakinya yang berusia tiga bulan dengan menggunakan sebilah pisau pemotong, lapor sebuah akhbar semalam.

Peterson yang berasal dari negeri Oregon mengaku bersalah melakukan penganiayaan berunsur jenayah pada awal tahun ini.

Wanita berusia 30 tahun itu turut diarahkan menjalani pemeriksaan mental.

Sebuah akhbar tempatan, The Oregonian melaporkan Peterson mahu anak lelakinya dikhatankan selepas dia mendapat inspirasi ketika membaca kitab Injil.

Namun, dia memutuskan untuk melakukan sendiri prosedur tersebut selepas menonton prosedur berkhatan di YouTube kerana menyangka bayinya terlalu tua untuk dikhatankan oleh doktor.

Tindakan itu menyebabkan bayinya mengalami pendarahan yang banyak dan memaksa dia menghubungi perkhidmatan kecemasan untuk mendapatkan bantuan.

- Agensi

sumber : kosmo online

Ibu remaja 15 tahun gembira anaknya hamil anak luar nikah

Posted: 17 Aug 2011 07:00 PM PDT


THORNABY, Britain - Seorang remaja perempuan, Soya Keaveney (gambar) menggembirakan ibunya selepas dia hamil luar nikah ketika berusia 15 tahun, lapor sebuah akhbar semalam.

Ketika usianya baru menjangkau 12 tahun, Soya Keaveney pernah beraksi untuk sesi fotografi dengan cuma memakai pakaian dalam kerana dia bercita-cita untuk menjadi seorang model.

"Saya terkejut pada mulanya tetapi kini saya sungguh teruja," kata Soya yang kini hamil 16 minggu.

"Saya merupakan wanita yang pertama akan melahirkan anak dalam kalangan rakan-rakan saya, tetapi saya tidak fikir saya dewasa dengan terlalu cepat," tambahnya.

Ibunya yang menganggur, Janis, 48, turut gembira kerana kehamilan Soya membolehkan mereka memohon rumah kerajaan yang lebih besar untuk keluarga itu termasuk anak-anaknya yang lain iaitu Coco, Ritzy, Tarot dan Jake di bawah skim kebajikan Britain.

Soya mengandungkan anak luar nikah teman lelakinya, Jake Gray, 17, hasil hubungan intim mereka pada Mei lalu.

Janis yang membenarkan Jake tinggal di rumah mereka menyatakan, anak perempuannya benci pengguguran bayi.

"Saya yakin dia akan menjadi seorang ibu yang baik dan akan mendidik anaknya dengan penuh disiplin seperti yang saya lakukan," kata wanita itu.

- Agensi

sumber : kosmo online

Gempak..Datuk Bandar buang batu seberat 20 tan di halaman rumah bekas isterinya

Posted: 17 Aug 2011 06:00 PM PDT


MONTREAL, Kanada - Datuk bandar di bandar kecil Quebec disiasat polis kerana membuang sebuah bongkah batu seberat 20 tan di halaman rumah bekas isterinya pada awal Sabtu lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Dany Lariviere (gambar kecil) yang merupakan Datuk Bandar Saint-Théodore-d'Acton, dekat sini, mendakwa dia meletakkan batu itu di halaman kediaman Isabelle Prévost untuk mengelakkan wanita itu daripada terus mengganggunya.

Lariviere, yang turut memiliki sebuah syarikat perlombongan menyembur tulisan pada bongkah batu itu dengan ucapan "Selamat Hari Jadi Elsa."

Dia turut menghiasi batu itu dengan riben.

"Saya perlu melakukan sesuatu agar dia berhenti mengganggu saya," katanya kepada stesen televisyen tempatan, TVA.

"Tiada batu permata cukup besar dapat memuaskan keinginannya, kini dia bertuah kerana mendapat batu paling besar dalam hidupnya," tambah lelaki itu.

Menurutnya, bongkah batu tersebut merupakan 'hadiah' kepada bekas isterinya.

Pasangan itu yang berpisah tiga tahun lalu, saling menuduh masing-masing melakukan gangguan terhadap satu sama lain.

Bekas pasangan suami isteri itu berkongsi hak penjagaan dua anak mereka. - Agensi

sumber : kosmo online

Share dan sebarkan,mereka juga saudara Islam kita

Posted: 17 Aug 2011 05:00 PM PDT


setelah melihat video ini betapa menderitanya saudara kita yang memerlukan bantuan
untuk keterangan lanjut sila ke SINI

share dan sebarkan

Apa punya orang ni?

Posted: 17 Aug 2011 11:01 AM PDT


Isteri Asyik Berjemur, Suami Tewas Diserang Yu

Posted: 17 Aug 2011 10:30 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Ian Redmond (30), seorang warga Inggris yang sedang berbulan madu di pantai tewas akibat serangan yu, Selasa (16/8/2011). Peristiwa ngeri itu terjadi di Kepulauan Seychelles yang terletak di sisi utara Madagaskar, Afrika di wilayah perairan Samudera Hindia.

Saat serangan yu terjadi, si isteri Gemma Houghton (27) hanya boleh melihat dari bibir pantai. Sang suami diserang yu saat asyik snorkelling (menyelam) sekitar 18 meter dari bibir pantai. Dia menderita luka parah di sekujur lengan dan kakinya. Serangan hiu itu merupakan peristiwa kedua dalam dua minggu terakhir.

Tragedi memilukan ini terjadi di kawasan Anse Lazio yang terletak di pulau Praslin yang diakui sebagai salah satu pantai terindah di kepulauan itu. Setiap tahun, kawasan ini menjadi favorit tujuan pelancungan dan bulan madu warga Inggris.

Gemma tengah asyik berjemur saat suaminya berjuang dan berteriak meminta pertolangan. Sesaat setelah Ian bergelut serangan hiu, seorang wisatawan yang berada di atas perahu kecil datang dan mencoba menolong. Sementara wisatawan lain hanya bisa menonton tanpa berbuat apapun.

"Kami mendengar teriakan dan orang-rang mulai berlari mendekati lokasi kejadian," ujar seorang turis warga AS.

Dia mengatakan seseorang sempat melihat ada sirip ikan yang muncul di atas air lalu si lelaki ditolong naik ke sebuah perahu kecil. "Saya melihat seorang perenang yang mengalami luka bekas gigitan cukup besar di bagian kaki kiri. Gigitan sangat besar sampai saya tak boleh melihat lagi tulang di kakinya," ujarnya.

Saat itulah nampak seorang perempuan berlari lalu berteriak, "Itu suami saya kami baru saja menikah."

Ian diduga tewas beberapa saat setelah serangan yu itu. Ambulan datang lalu membawanya sekitar 20 mInit kemudian. Saksi mata mengatakan, lukanya sangat parah. Oleh sebab itu warga yang ada di sekitar lokasi kejadian berusaha agar isterinya tak melihat keadaan sang suami kerana terlalu mengerikan.

Saat tiba di hospital, Gemma tak lagi tampak menangis. Dia hanya diam saat menunggu jenazah suaminya sepanjang hari. Namun diduga dia sangat tergoncang.

Kesian..isteri tahanan terkurung dalam tandas penjara selama 23 jam

Posted: 17 Aug 2011 09:51 AM PDT


LONDON - Maksud hati ingin menjenguk suaminya yang berada di dalam penjara, perempuan ini malah terkurung di dalam toilet penjara .

Saat kejadian berlaku, perempuan tersebut sedang menemui suaminya yang sedang menempuh masa tahanannya. Ketika dirinya menggunakan toilet untuk buang air kecil, tiba-tiba saja pintunya terkunci.

Memang, setiap pengunjung penjara masuk ke dalam penjara tersebut dalam sebuah kelompok. Tetapi perempuan itu terpisah dari kelompok untuk menggunakan toilet. Sementara di saat bersamaan, warden yang sedang mengawasi kelompok pengunjung itu terpecah perhatiannya untuk mengurusi hal lain.

Alhasil, perempuan tersebut terpaksa menghabiskan waktu selama 23 jam di dalam toilet tanpa ada makanan dan minuman. Dirinya tidak dapat meminta pertolongan keluar, kerana berdasarkan peraturan penjara bahawa telefon selular tidak dibenarkan dibawa masuk.

Perempuan itu sempat memukul pintu toilet dan berteriak meminta tolong, namun sepertinya warden penjara tidak mendengar teriakannya. Selama 23 jam perempuan itu akhirnya tidur dalam keadaan toilet yang dingin dan tanpa makanan serta minuman di Penjara Les Nicolles, Pulau Guernsey, Inggris.

Dirinya baru dapat keluar dari toilet setelah warden membuka pintu toilet keesokan hari. Para penjaga pun terkejut dengan penemuan mereka di pagi hari.

Dia nampak basah kuyup serta kedinginan dan kelaparan. Insiden ini sendiri menunjukan kelalaian dari para warden penjara yang bertugas. Pejabat di Pulau Guernsey Geoff Mahy pun meminta maaf atas insiden yang terjadi ini.

"Salah seorang warden beralih perhatiannya, memang hal itu bukan menjadi alasan. Petugas penjara amat menyesali insiden yang terjadi dan sudah meminta maaf kepadanya," ucap Mahy seperti dikutip Daily Mail, Rabu (17/8/2011).

Pihak penjara sendiri sudah melakukan penyelidikan atas insiden ini. Meski sudah meminta maaf kepada mangsa, ada kemungkinan perempuan itu akan melayangkan saman kepada pihak penjara.
(faj)

Disebut Dirinya"Penjenayah" ,Tahanan Ini Saman Pihak Lembaga Pemasyarakatan

Posted: 17 Aug 2011 08:45 AM PDT


Seorang pembunuh berdarah dingin yang divonis 25 tahun penjara dalam kes penembakan terhadap seorang lelaki, mengeluh ia sedang tidak nyaman dengan penggunaan kata "penjenayah".

Label itu "menyiratkan bahawa saudara kita terkunci untuk tujuan kahwin dengan lelaki lain," ujar Marie Domond dalam samannya terhadap Lembaga Pemasyarakatan Jabatan Luar Negeri New York.

Di pengadilan federal Brooklyn, keluarga Domond mengajukan saman kepada pejabat penjara untuk segera menghentikan memanggil Gerard Domond "penjenayah", bersama dengan tuntutan $ 50 juta untuk ganti rugi atas "penderitaan mentalnya."

Gerard Domond di penjara Pada tahun 1987, dan di vonis 24 tahun penjara, dengan catatan jenayah yang panjang, ia membunuh seorang lelaki di Brooklyn.

Sekarang ia berusia 49 Tahun, dia di penjara di Lembaga Pemasyarakatan bahagian utara Fasilitas Clinton dan memenuhi pembebasan bersyarat Pada Mei 2013.

Marie (kakak Gerard Domond) yang bertindak sebagai penguamnya sendiri, menegaskan: "Sifat sugestif dari kata itu adalah tercela, ini pemrograman psikologis yang kejam dan sangat membebani emosi serta psikologis kesejahteraannya"katanya.

"Ini sesuatu yang mengganggu saya untuk waktu yang sangat lama,"

"Saya tidak boleh mengerti mengapa tak seorang pun perduli padanya dan mencapnya sebagai penjenayah. Mengapa mereka melakukan hal tersebut, Bagi saya, itu terdengar sangat aneh dan salah.."kata Marie.


Para pegawai Lembaga Pemasyarakatan menolak untuk mengomen tuntutan hukum. Atau mengomen mengenai kata "penjenayah" tersebut.[ada-sih]

Kerana boneka seks remaja ini dipenjara

Posted: 17 Aug 2011 07:35 AM PDT


INDIANAPOLIS - Seorang remaja 18 tahun dituduh meninggalkan boneka seks blow-up di tandas sekolah tinggi sebagai bagian dari lawak seorang senior yang mengerjainya.

Pihak berwajib mengatakan Tyell Morton meninggalkan boneka di belakang di Sekolah Tinggi Rush pada hari terakhir sekolah.

Rakaman CCTV menunjukkan seseorang dalam kepala bertutup datang ke sekolah dengan kotak dan meninggalkan nya begitu saja. Pihak Administrator takut itu adalah bahan peledak, yang berada didalam bangunan tersebut.lalu segera menghubungi petugas polis.

Anjing K9 dan penjinak bom pun di turunkan untuk mencari keberadaan bom tersebut sebelum akhirnya mereka menemukan boneka seks tergeletak tak berdaya di sebuah tandas sekolah tersebut.

Morton akhirnya ditangkap dan di dakwa dengan hukuman hingga lapan tahun penjara.(ada-sih)

Gempak..restoran ini beri sushi baru bagi mereka yang pernah digigit ikan yu

Posted: 17 Aug 2011 06:45 AM PDT

Ada yang unik dari sebuah restoran di Florida ini, sebuah promosi sushi baru untuk korban serangan yu versi Beach Kode Hammurabi "Sebuah gigitan untuk yang tergigit".

Siapa pun yang dapat menunjukkan bukti pernah digigit oleh yu boleh masuk ke Restoran Kaiju di New Smyrna Beach dan akan mendapatkan gulungan sushi mako gratis yang lazat untuknya.

Mengingat Florida tengah adalah kota pantai yang dijuluki ibukota serangan yu di dunia , sepertinya ini adalah prospek yang baik dan boleh menghasilkan publisiti untuk bisnis.

Restoran ini dibuka sekitar dua bulan lalu."Tanggapan yang datang sangat luar biasa," kata co-pemilik Dreyer Dekker, yang mengatakan ia telah mempunyai lima pelanggan yang pernah digigit yu."Serangan Hiu adalah sesuatu yang biasa."katanya.

New Smyrna Beach adalah bahagian dari Volusia County, sejauh ini tempat ini adalah tempat serangan yu yang paling dikonfirmasi di Amerika Serikat, menurut data "Exs Shark Attack International". Sejak 1882 sampai 2010, ada sekitar 235 serangan yu di daerah di pantai Atlantik, namun tidak ada korban jiwa.

Restoran ini menawarkan debutnya minggu lalu bertepatan dengan Program Shark Discovery Channel. Itu tidak lama sebelum pelanggan pertama terluka, seorang surfer lokal dan asisten pelayannya Joey G.menunjukkan bukti yang berbahaya pada tahun 2008, ia mengatakn itu terjadi di Jamaica lalu gulungan sushi gratis mako perdana di dapatkannya minggu ini.Ia pun akhirnya dilantik menjadi yang pertama dan fotonya tergantung di dinding Top restoran tersebut.[ada-sih]

Komputer Desktop Terkecil Yang Pernah Kita Lihat!

Posted: 17 Aug 2011 05:45 AM PDT


Semakin hari, perkembangan teknologi semakin canggih. Produk generasi terbaru memiliki satu paket kekuatan yang lebih besar dalam ruang yang lebih kecil dibanding yang sebelumnya. Semuanya dibuat menjadi serba kecil dan serba tipis.

Namun, pernahkan kamu membayangkan memiliki komputer desktop yang ukurannya tidak lebih besar dari telapak tanganmu? Ingin melihatnya?

Inilah komputer desktop terkecil di dunia! Di dalam video terlihat komputer dapat berfungsi sebagai mana komputer pada umumnya, tetapi beberapa komen menyatakan keraguannya apakah ini asli atau hanya rekaan. Kalau kamu?


Cara buat six pack dengan segera

Posted: 17 Aug 2011 04:00 AM PDT


Inilah orang kaya yang minta dikenakan cukai yang tinggi

Posted: 17 Aug 2011 03:00 AM PDT


VIVAnews - Konglomerat Warren Buffet mengajukan tuntutan yang kemungkinan besar dihindari banyak orang kaya di AS. Dia meminta pemerintah AS agar menaikkan cukai bagi para taipan seperti dirinya.

Buffet pun bersedia membayar cukai yang dinaikkan pemerintah. Sikap Buffet itu dia lontarkan dalam kolom pendapat di harian The New York Times, seperti yang dipantau stesen beritaCBS, 15 Ogos 2011.

Bagi Buffet, para konglomerat di negerinya selama ini sudah dimanja oleh para politisk yang mendukung orang-orang kaya di Kongres. Padahal, menurut dia, AS sedang kesulitan kewangan dan pemerintah memiliki keterbatasan pilihan untuk menghimpun lebih banyak kas negara selain harus menaikkan cukai.

Dia berkali-kali menganjurkan pemerintah agar menerapkan cukai yang lebih tinggi bagi kaum super kaya di AS. Buffet mengungkapkan bahawa potongan pajak dari pendapatan yang dia terima pada 2010 hanya 17,4 peratus. "Padahal orang-orang yang bekerja untuk saya gajinya dipotong untuk cukaisebesar antara 33% hingga 41%," kata Buffet, yang berjuluk "Orang Pintar dari Omaha."

Maka, dia mengusulkan kepada komite khusus di Kongres, yang bertugas memberi rekomendasi kepada pemerintah untuk mengatasi krisis fiskal, agar segera mengusulkan kenaikan cukai bagi orang-orang super kaya. Namun dia tidak memberi angka spesifik seberapa besar cukai harus naik.

Bagi Buffet, cukai yang tinggi pada akhirnya menciptakan banyak lapangan kerja, yang merupakan faktor vital bagi pertumbuhan ekonomi AS. Contohnya, selama dekad 1980 hingga 1990, tingkat cukai atas investasi Buffet lebih tinggi dari sekarang.

"Saya ingin mencatat bahawa terdapat penambahan hampir 40 juta pekerjaan antara 1980 hingga 2000. Setelah itu kita tahu apa yang terjadi: tingkat pajak menurun, penciptaan lapangan kerja juga merosot," tulis Buffet.

Konglomerat berusia 80 tahun itu merupakan Ketua sekaligus Kepala Eksekutif Korporat Berkshire Hathaway Inc., yang memiliki aset US$372 miliar per 2010. Menurut majalahForbes, Buffet tahun ini menempati peringkat tiga daftar orang-orang super kaya di dunia.

BATAL IKUT MISS WORLD KERANA KEGEMUKAN

Posted: 17 Aug 2011 02:00 AM PDT


Mimpi Cynthia De La Vega untuk mewakili negaranya di pertandingan kecantikan Miss World terlerai sudah. Perempuan yang September tahun lalu dinobatkan sebagai juara Runner Up I Nuestra Belleza Mexico dianggap tak layak karena tak mampu menurunkan berat badan ideal yang telah ditetapkan pihak penyelenggara kompetisi di negaranya.

Saya merasa cukup sihat untuk mewakili negara saya, dan saya fikir ini sebuah ketidakadilan


Posisi De La Vega harus digantikan Gabriela Palacio, yang menempati juara Runner Up II, pada pertandingan Miss World yang akan dilangsungkan di London, November 2011 nanti.


Dalam wawancaranya dengan Good Morning America, De LA Vea menyesalkan keputusan tersebut. Terlebih hanya kerana berat badannya lebih berat 2,7 kg dari yang ditentukan pihak penyelenggara.


"Saya merasa cukup sihat untuk mewakili negara saya, dan saya fikir ini sebuah ketidakadilan," ujar De La Vega. "Mereka mengambali gelar yang telah saya dapatkan," katanya.


Sedih, sudah pasti. "Ya, sebab (Miss World) akan menjadi pengalaman yang luar biasa bagi saya. Dengan adanya keputusan ini, saya sedih dan merasa dibohongi. Saya tak berhenti menangis, menangis dan menangis," ujarnya.


Diungkap gadis 19 tahun ini, pihak penyelenggara memang memintanya untuk menjalani diet ketat. Namun, mereka tidak memberikan arahan yang jelas mengenai asupan nutrisi dan bantuan lain untuk menjamin keadaani fizik saya yang diharapkan," katanya.


Menanggapi hal tersebut, Lupita Jones, Direktur Nuestra Belleza Mundo Mexico, menampik tudingan isu berat badan tersebut. Menurutnya, persoalan utama adalah soal kedisiplinan dan dedikasi dari De La Vega. "Dia tidak memenuhi sesuai yang direkomendasikan dan tujuan yang telah disepakati bersama dalam melakukan persiapannya," jelasnya.

Gara-gara Gigi Palsu Tertanggal, Penjenayah Ini Tertangkap !

Posted: 17 Aug 2011 01:00 AM PDT



BRAZIL - Bukan cap jari yang digunakan Sebagai cara mengidentifikasikan dugaan pencurian oleh Milton Cesar de Jesus di TKP. Tetapi gigi palsu nya.

Sarjan Alex Oliveira mengatakan, seorang lelaki menjadi saksi sebuah kejadian perampasan dompet, lalu ia menemukan sebuah helikopter buatan dan sepotong gigi palsu di TKP di kota tenggara Severini, Brasil.

Oliveira mengatakan bahawa lelaki tersebut memberikan gigi palsu tersebut kepada polis lalu mereka melakukan penelitian di laboratorium forensik. Setelah itu mereka menyimpulkan deskripsi fizik yang cocok dengan de Yesus.

Oliveira mengatakan bahawa De Yesus pada awalnya membantah memiliki gigi palsu, tapi kemudian mengakui kejahatannya setelah mereka membuka mulutnya yang ternyata ronggak.


Saat ini De Yesus sedang di siasat dan bersiap menghadapi tuntutan minima 2 tahun penjara.[ada-sih]

Ajaib! Paku Tertancap di Kepala Tembus ke Otak Namum Selamat

Posted: 17 Aug 2011 12:00 AM PDT


Aaib, seorang pekerja kontrak berhasil selamat dari kecelakaan yang mengakibatkan paku sepanjang 10 cm menancap pada tempurung kepalanya dan hampir mengenai otaknya.

Ketika itu, lelaki Texas yang tidak ingin disebutkan namanya ini harus bekerja dengan pistol paku. Namun secara tidak sengaja, ia menembakkannya ke kepala.
Foto sinar X paku di kepala (Daily Mail)


Kecelakaan ini dapat membuatnya lumpuh atau meninggal. Namun, keberuntungan masih berada di pihaknya. Ia berhasil selamat dan saat ini berada dalam masa pemulihan setelah menjalanipembedahan kecemasan untuk mengambil paku dari kepalanya.

Dr. Rob Dickerman, ahli bedah saraf dari Medical City Plano yang menanganinya mengatakan kepada Fox News bahawa ia tidak boleh melakukan kesalahan sedikit pun ketikaoperasi.

"Jika saya melakukan kesalahan, meleset satu milimeter pun dapat menjadi bencana," ujarnya, dikutip Daily Mail. Untungnya, operasi berjalan dengan sukses.

"Dia bangun dan dalam keadaan baik. Hasil pemindaian pun nampak bagus," ia menambahkan. Menurutnya, tengkorak lelaki itu telah bertindak dengan cara yang sama dengan sepotong kayu dan berhasil menahan laju paku tersebut.

Hitler Sempat Nak Dijadikan Wanita

Posted: 16 Aug 2011 11:00 PM PDT


LONDON - Inggris memiliki rencana yang aneh untuk berkomplot memenangkan Perang Dunia Dua, dengan mengubah Hitler menjadi wanita.

Aliansi tersebut berharap dapat menyeludupkan hormon perempuan kepada makanan sang Fuhrer dalam usaha untuk menangkal agresifnya.

Rencana tersebut merupakan salah satu idea aneh untuk memecahkan kebuntuan pada perang, demikian menurut buku yang diterbitkan oleh sebuah akademik terkemuka.

Idea gila lainnya adalah dengan menjatuhkan gam kepada pasukan Nazi agar mereka tertampal ke tanah dan juga membuat bom seperti buah dan diimport ke Jerman.

Idea gila tersebut diketahui untuk pertama kalinya di temukan di dalam buku Senjata Rahasia: Teknologi, Sains Dan Perlombaan Untuk Memenangkan Perang Dunia II oleh Professor Brian Ford, demikian lapor Orange, Selasa (16/8/2011).

"Ada rencana dari aliansi untuk menyelundupkan hormon oestrogen ke dalam makanan Hitler agar dia berubah kelamin menjadi perempuan, sehingga dia akan menjadi feminim dan tidak lagi agresif," demikian ujar profesor Ford.

Hal tersebut mungkin saja terjadi kerana pada waktu itu agen mata-mata Inggris sudah berada di tempat untuk melakukan hal tersebut.(rhs)

Wow, Gaun Ini Ternyata Anti pencemaran

Posted: 16 Aug 2011 10:00 PM PDT


INILAH.COM,– Fesyen memang berkembang dengan kemajuan teknologi. Hal inilah yang menggelitik beberapa ilmuan untuk menciptakan gaun yang dikatakan mampu membersihkan udara dari polusi. Seperti apa?

Pereka dan beberapa ilmuwan London menciptakan gaun ini dengan menggunakan nanoteknologi. Sehingga gaun akan dapat menyerap polusi seperti asap, debu dan zat berbahaya lainnya. Project ini disebut 'The Catalytic Clothing Project'.

Seperti dikutip dari Genius Beauty, gaun itu dikembangkan oleh Profesor Helen Storey, dari London College of Fashion bekerjasama dengan ilmuwan Tony Ryan dari Universiti Sheffield.

Baju berekor yang terlihat elegan dan cantik ini nampak serupa dengan yang sering dikenakan para model di catwalk. Namun, perbezaannya terletak pada proses pembuatan kain bahan gaun yang melibatkan ilmu molekuler.

Kain sifon yang dibuat khusus ini mengandung fotokatalis yang menghancurkan polutan udara dengan bantuan cahaya matahari. Jika kontaminan menyentuh pakaian, gaun akan segera menangkap dan menghancurkan polusi. Uniknya, setiap bekas polutan akan hilang saat pencucian.

"Gaun ini didesain bagi mereka yang mencintai kebersihan," ujar peneliti.