Adsense

Rabu, 29 Jun 2011

borak kosong

borak kosong


Beg Tangan Simbol Kekuasaan Margaret Thatcher Terjual 25,000 pound

Posted: 29 Jun 2011 09:00 PM PDT

REPUBLIKA.CO.ID,LONDON–Beg tangan (handbag) terkenal Margaret Thatcher yang melanda ketakutan ke dalam hati para menteri Inggris selama bekas perdana menteri itu berkuasa, terjual pada sebuah lelaong amal seharga 25.000 pound (40.350 dolar AS, 28.000 euro) pada Isnin.

Thatcher sering menggunakan beg Asprey hitam pada acara-acara penting, seperti pertemuan tingkat tinggi dengan Presiden AS Ronald Reagan dan pemimpin Soviet Mikhail Gorbachev selama ia menjabat perdana menteri pada 1979-1990.

Bekas pemimpin yang dijuluki "Iron Lady" (Wanita Besi) itu menyumbangkan bekas kepada mantan anggota parlimen Parti Konservatif dan penulis Jeffrey Archer untuk lelong amal yang diadakan di Balai Lelong Christie di London.

Hasil penjualan beg itu akan diperuntukkan bagi badan amal angkatan bersenjata Combat Stress and The British Forces Foundation dan kepada Debra, sebuah badan amal yang membantu penderita keadaan genetik kulit melepuh Epidermolysis Bullosa.

Kartunis sering menggambarkan Thatcher memukuli lawannya dengan alat tumpul sementara Lord Kenneth Baker, yang bertugas dalam kabinet Thatcher dari 1985-1990, menyebut begnya sebagai "senjata rahsia". Thatcher sering sering menempatkan beg tangannya di meja kabinet sebagai simbol otoritasnya dan "biasanya dari tas itu akan mendapatkan beberapa kertas dengan argumen yang konklusif," kenang Baker.

Lelong Archer merealisasikan total 402.100 pound, dengan stopwatch yang membatasi waktu pelari Inggris Roger Bannister mil empat menit pertama mencapai harga tertinggi 97.250 pound malam itu. Derma selebriti lainnya termasuk gitaris Eric Clapton, petinggi F1 Bernie Ecclestone dan mantan bintang rugby Inggris Lawrence Dallaglio.

Air sperma kuda berperisa epal RM58 untuk 30 mililiter

Posted: 29 Jun 2011 08:00 PM PDT

WELLINGTON - Sebuah pub di New Zealand memperkenalkan minuman terbaharu dalam menunya iaitu air sperma kuda berperisa epal, lapor sebuah akhbar semalam.

Pub Green Man di sini menawarkan minuman itu pada harga £12 (RM58) untuk setiap hidangan 30 mililiter.

Bahan mentah minuman itu diambil dari sebuah ladang kuda di sini dengan setiap hidangan mengandungi sekitar 300 juta sperma kuda.

Pemilik bersama pub berkenaan, Steven Drummond berkata, minuman itu yang dihidangkan sejuk, popular dalam kalangan pengunjung lelaki dan wanita.

Dia mendapat idea untuk menggunakan sperma kuda semasa cuba mencipta minuman baharu dalam satu pertandingan makanan tempatan. - Agensi

sumber : kosmo online

Ibu pejabat baru Facebook taklah mewah sangat

Posted: 29 Jun 2011 07:00 PM PDT

MENLO PARK, California - Ibu pejabat baru Facebook di , Amerika Syarikat (AS) tidak mempunyai ciri-ciri kemewahan walaupun ia merupakan antara laman web paling kaya di dunia, lapor sebuah akhbar semalam.

Tiada permaidani dan hiasan dalaman yang mewah dalam pejabat tersebut.

Terdapat banyak paip terdedah yang dibaluti kertas kerajang perak dengan wayar bergantungan dalam bangunan ibu pejabat berkenaan.

Gambar-gambar ruang dalaman ibu pejabat baru Facebook yang dibina di kawasan seluas 23 hektar di sini disiarkan dalam laman web berkenaan awal bulan ini.

Para pengunjung mungkin terkejut kerana kedatangan mereka disambut dengan siling terbuka dan lantai konkrit tanpa karpet atau sofa mewah.

Ruang dalaman itu yang lebih menyerupai kilang banyak menggunakan kotak kayu yang diubah suai sebagai meja manakala susun atur tempat duduknya pelik kerana ada yang menghadap dinding.

Walaupun bangunan berkenaan mempunyai kapasiti untuk menempatkan 9,000 pekerja, Facebook kini mempunyai sekitar 2,000 kakitangan yang bekerja di premis barunya itu.

Laman Facebook yang bernilai AS$70 bilion (RM212.3 bilion) diramalkan memperoleh pendapatan sekitar AS$2 bilion (RM6 bilion) pada tahun ini.

Berdasarkan maklumat majalah Forbes, Ketua Pegawai Eksekutif Facebook, Marck Zuckerberg merupakan orang ketiga paling kaya di dunia dalam sektor teknologi maklumat.

Zuckerberg yang berusia 27 tahun dilaporkan memiliki kekayaan sehingga mencecah AS$18 bilion (RM54.5 bilion). - Agensi
sumber : kosmo online

Dituduh gigit kemaluan isteri yang enggan mengadakan hubungan seks dengannya

Posted: 29 Jun 2011 06:00 PM PDT

KUANTAN - Seorang penoreh getah dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tuduhan menyebabkan kecederaan terhadap isterinya dengan menggigit kemaluan wanita itu yang enggan mengadakan hubungan seks pada April lalu.

Bagaimanapun, tertuduh Mohd. Shakri Ismail, 28, dari Felda Bukit Goh di sini membuat pengakuan tidak bersalah atas dakwaan itu selepas kertas pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Noradidah Ahmad.

Mengikut kertas pertuduhan, Mohd. Shakri didakwa menyebabkan kecederaan terhadap isterinya, Roshapida Mat Sidik, 23, dengan menggigit kemaluan mangsa untuk mengadakan persetubuhan antara pukul 12 tengah malam hingga pukul 3.30 pagi pada 21 April lalu di sebuah rumah di Felda Bukit Goh di sini.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 375A Kanun Keseksaan iaitu menyebabkan kecederaan untuk mengadakan persetubuhan dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara sehingga lima tahun.

Terdahulu, selepas kertas pertuduhan dibacakan tertuduh memberitahu mahkamah bahawa dia tidak melakukan perbuatan itu dan mempersoalkan tuduhan yang dikenakan terhadapnya.

"Saya tidak mencederakan dia," kata Mohd. Shakri.

Mendengar kata-kata tertuduh itu, Noradidah menyoal semula Mohd. Shakri dengan berkata:

"Jika kamu tidak melakukan perbuatan itu mengapa ada kesan gigitan pada mangsa."

Kata-kata hakim itu menyebabkan tertuduh terus mendiamkan diri sebelum mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan yang dikenakan terhadapnya.

sumber : kosmo online

Pencuri Kereta Mendarat di Atap Rumah

Posted: 29 Jun 2011 05:00 PM PDT

BERN - Seorang remaja kehilangan kawalan saat memandu kereta. Keretanya terbang setinggi 30 meter dan mendarat di atap sebuah rumah.

Remaja berusia 16 tahun ini memandu kereta curian dengan kecepatan tinggi di pegunungan di Walemsee, Switzerland.

"Dia memandu keretanya hingga melanggar pembatas keamanan di jalan. Keretanya pun terbang 30 meter dan mendarat di atap rumah," ujar seorang petugas polis, seperti dikutip dari Orange, Rabu (29/6/2011).

Saat mendarat di atap rumah, kereta curiannya rosak namun pemuda tersebut tidak terluka.

Pemilik rumah, Thorsten Baumgartner, menyatakan, "Saya mengira ini adalah gempa bumi pertama di lereng bukit dan menghancurkan rumah saya. Saya tidak menyangka bahawa sebuah kereta telah berada di atas atap rumah saya."

Remaja pencuri kereta tersebut langsung ditahan polis.(rhs)

Anak ular sawa berkepala dua dilahirkan

Posted: 29 Jun 2011 03:10 PM PDT

BERLIN - Seekor anak ular sawa berkepala dua dilahirkan di Villingen-Schwenningen, selatan Jerman, lapor sebuah akhbar semalam.

Ular itu milik Stefan Broghammer yang kini sepanjang 50.8 sentimeter dan berumur setahun.

Menurut Broghammer, haiwan itu merupakan ular yang kedua diketahuinya mempunyai dua kepala.

Ia tidak mempunyai bisa selain dikenali sebagai ular sawa diraja dan popular sebagai haiwan peliharaan. - Agensi

sumber : kosmo online

Kalau ye pun agak-agaklah

Posted: 29 Jun 2011 11:01 AM PDT


Inilah ibu yang membunuh anak dengan air susunya sendiri

Posted: 29 Jun 2011 10:30 AM PDT

Stephanie Greene (37) dari Carolina Selatan,pada bulan November tahun lalu telah menelefon 911 selepas bayinya tidak sedarkan diri. Pihak paramedik tiba memberikan bantuan kecemasan tetapi bayi berusia enam bulan itu gagal diselamatkan.


Selepas pembedahan autopsi dilakukan dan pihak penyiasat terkejut bila mendapati ujian toksikologi menunjukkan bayi tersebut mati kerana overdose. Dalam siasatan pihak polis mendapati bayi tersebut mati kerana meminum susu badan ibunya seorang penagih dadah. Stephanie Greene mengambil pil dan body patch berisi morfin secara haram. Dadah morfin yang diambil beliau dipercayai telah mencemari air susu badannya dan kemudian diberi minum kepada bayi beliau. Stepahanie menggunakan faked presicption selama 25 kali untuk mendapatkan ubat secara haram bagi memuaskan ketagihan beliau kepada morfin.



Beliau kini ditahan di penjara sementara menunggu perbicaraan selesai.

Polis ini cuba bunuh diri kerana 2 anjing polis kesayangannya mati terpanggang

Posted: 29 Jun 2011 09:45 AM PDT

LONDON - K eadaanPimpinan Pelatihan Anjing Polis di Inggris mulai membaik, setelah dirinya mencuba bunuh diri. Dia nekad cuba mengakhiri hidup lantaran dua anjing polis miliknya mati terpanggang dalam keretanya.

Ian Craven, sempat didakwa kerana dianggap menganiaya haiwan setelah anjingnya bernama Chay dan Tilly mati.

Craven meninggalkan dua ekor anjingnya di kereta dengan kaca tertutup kerana menghadiri rapat di London. Temperatur pada saat itu mencapai 29 darjah celsius. Demikian Seperti diberitakan NewsCore, Selasa (28/6/2011).

Seorang petugas cuba untuk menyelamatkan anjing tersebut, namun terlambat dan keduanya mati.

Setelah itu, Craven menyayat pergelangan tangannya dan cuba bunuh diri kerana ditinggal pergi dua anjing kesayangannya.

Sumber http://www.okezone.com/

Ada pasar malam anjurkan lumba babi

Posted: 29 Jun 2011 08:00 AM PDT

PLEASANTON - Bagi sebahagian orang, lumba  babi merupakan hal yang aneh. Tetapi tidak bagi warga Pleasanton, California, lumba babi ini merupakan hal yang menarik.

Seperti dilansir Metro, Isnin (27/6/2011), perlumbaan ini pertama kalinya diadakan pada Oktober 1912, acara ini sebenarnya diperuntukkan untuk perlumbaan haiwan ternak, termasuk balapan kuda.

Ini merupakan acara yang sangat lengkap. Banyak orang yang bilang bahawa "babi boleh terbang," lihat saja babi yang di tengah gambar di atas.

Babi-babi tersebut tampak serius berlari sekencang mungkin untuk menjadi pemenang hingga ke garis akhir, perjuangan mereka layaknya para atlet yang ingin mendapatkan gelar nombor satu.

Pasar Malam Alameda tidak hanya menggelar perlumbaan babi, tapi ada juga perlumbaan lainnya seperti memasak kek dan lainnya.

Namun perlumbaan  babi merupakan hal yang paling menarik dalam acara tersebut.(rhs)

Setem yang aneh,hanya separuh

Posted: 29 Jun 2011 07:45 AM PDT

Photobucket
Setem separuh potong dari Jerman terbitan tahun 1872 ternyata memiliki nilai yang fantastik. Setem tersebut sungguh bernilai.

Di salah satu rumah lelong di Jerman, seorang kolektor setem Jerman membeli setem yang hanya separuh tersebut, setem yang berasal dari kota di utara Jerman, Syke, merupakan setem yang sangat aneh.

"Setem merupakan barang yang sulit ditemukan di Syke pada tahun 1872 dan 1874 sehingga diputuskan untuk menjadikannya dua bahagian sebagai solusi. Tapi kerana hal ini dilakukan dalam waktu yang tidak lama, jadi tidak banyak surat yang menyertakan setem setengah tersebut," demikian ujar jurubicara rumah lelong, seperti dilansir Reuters, Jumat .

Setem tersebut dianggap berharga kerana menampilkan gambar dari sampul buku yang bercerita tentang koleksi setem yang hanya setengah di Syke yang ditulis oleh Rolf Rohlfs pada tahun 1982.

Ternyata Gereja juga memberkati Barang Elektronik

Posted: 29 Jun 2011 06:00 AM PDT

Photobucket
 Terkadang agama berkembang seiring kemajuan teknologi. Seperti sebuah Gereja Kristian di Kanada, yang mengadakan layanan pemberkatan alat elektronik seperti BlackBerry, iPad dan laptop. Apa esensinya?

 Pendeta Lisa Vaughn selaku pemimpin Gereja tersebut menjelaskan bahawa zaman dahulu pemberkatan alat-alat kerja adalah hal yang biasa. Bajak, peternakan haian, dan lain sebagainya biasanya selalu diberkati sebelum umat menggunakannya untuk bekerja.

 Nah, bagi masyarakat yang tinggal di perkotaan, hal itu tentu sudah tak relevan lagi. Sebagai gantinya, alat elektronik berteknologi tinggi seperti BlackBerry, iPad, atau laptop bakal kembali diberkati.

 "Pada minggu hari buruh ini, kita akan melakukan pemberkatan bagi alat-alat elektronik berteknologi tinggi,"

 Beberapa penganut Gereja pun meyakni hal itu bakal berdampak bagi mereka. Seperti salah seorang umat bernama David Gray sebagai sorang bisnis real estate, yang membawa unit GPS serta laptopnya untuk menerima berkat di akhir minggu nanti.

 Gray mengatakan ia ingin memiliki gadget terpercaya yang dirahmati, kerana barang-barang tersebut merupakan alat sehari-hari yang digunakan untuk membantu orang lain.

 Hal yang sama terjadi di sebuah Gereja Kristian di Britain awal tahun ini. Pendeta Canon David Parrott sebagai pemuka Gereja tersebut mengatakan, hal itu untuk mengingatkan para pekerja pejabat yang sibuk bahawa berkat dari Tuhan dapat menyentuh mereka dalam banyak cara, sesuai perkembangan zaman.

‘Hantu’ Puteri Diana Jalan Sebelah Kate Middleton di Newsweek

Posted: 29 Jun 2011 05:05 AM PDT

Photobucket


TRIBUNNEWS.COM - Majalah Newsweek membuat kejutkan dengan menampilkan hantu yang dibuat oleh teknologi komputer. Dalam  itu terlihat Kate Middleton yang kini bergelar Duchess of Cambridge menoleh dan tersenyum ke arah Puteri Diana.

Artikel yang dibuat penulis biografi Puteri Diana dan juga dikenal sebagai provokator, Tina Brown. Ia juga adalah pemimpin redaksi Newsweek.

Diana tewas dalam sebuah kemalangan di Paris, Perancis, pada tahun 1997 dan genap berusia 50 tahun pada Jumaat, 1 Julai, mendatang. Pada 29 April lalu, Middleton menikahi Patera William, anak sulung Diana hasil pernikahannya dengan Pangeran Charles.

"Bagaimana wajah ia sekiranya masih hidup? Tentu saja masih cantik dengan tubuh yang bagus. Itu sudah pasti," tulis Brown.

Sementara, dalam headline yang ditulis Los Angeles Times mempertanyakan sampul itu. "Mengejutkan, briliant, atau sensasi murahan?"

Wow..ada lipan kat makanan ini

Posted: 29 Jun 2011 04:00 AM PDT

Hal Yang Perlu Diketahui Tentang Google+

Posted: 29 Jun 2011 03:30 AM PDT

INILAH.COM, – Google secara rasmi meluncurkan jejaring sosialnya kelmarin (28/6). Jejaring sosial bernama Google+ ini dikatakan lebih baik dalam privasi dibanding pesaing.

Raksasa mesin pencari ini mengaku berupaya memberi 'cermin' yang mendekati 'kehidupan nyata' pada penggunanya dibanding para pesaing, termasuk Facebook dan Twitter. Jejaring sosial baru ini memungkinkan pengguna secara selektif berbagi dengan group tertentu dalam lingkaran teman yang ada.

Alhasil, semua kegiatan berbagi tak langsung dibagi ke semua pengguna sekaligus. Berikut sembilan hal yang perlu diketahui mengenai jejaring sosial baru buatan raksasa mesin pencari itu seperti ditulis shuffingtonpost.

Linimassa Google+

Projek Google+ sedang berada dalam 'percubaan terbatas'. Ertinya, hanya sejumlah kecil pengguna yang boleh mengaksesnya saat ini. Namun, anda boleh mendaftar sekarang dan ketika jejaring sosial ini siap, Google akan memberitahu Anda.

Privasi Google+

Google telah menguatkan custom privasinya dengan harapan 'menghapus' kekhuatiran pengguna seperti pada Google Buzz.

Di jejaring sosial ini, anda hanya berbagi dengan yang anda mahu saja. VP Manajemen Produk Google Bradley Horowitz menggambarkannya, "Saya boleh berbicara pada anda dan mengetahui siapa saja yang ada di ruangan. Seperti di dunia nyata."

Tak ada Google +1

Menurut Search Engine Land, tak ada integrasi Google +1 saat peluncuran. "Bila pelancaran Google +1 masih belum jelas. Nampak seperti kesalahan besar kerana pelancarannya tak bersamaan jejaring sosial ini," ujar firma itu.

Google+ Circle

Cukup 'drag dan drop' teman anda dalam 'ember' untuk membuat satu grup.

Google+ Photos

Pengguna boleh mengimport foto secara banyak ke Google+, termasuk melalui handphone.

Google+ Spark

Sparks 'mencerna' minat anda dan menawarkan cerita, video dan foto yang mungkin anda sukai.

Google+ Stream

Seperti NewsFeed di Facebook dan linimassa di Twitter, Google+ memiliki Stream yang membuat anda dengan mudah memperbaharui status, foto, video, atau tautan atau untuk berinteraksi dengan kandungan dari beragam Circles atau Sparks.

Google+ Hangouts

Sementara Facebook tak memiliki video chat, Google ingin membuatnya dalam hal ini melalui Hangouts. Video chat ini boleh dilakukan dengan satu atau orang ramai sekaligus.

Google+ Huddle

Huddle memungkinkan pengguna memulai chat group melalui pesan teks yang cepat dan mudah.

Nenek ini Ditangkap bawa 40 peket ganja di dalam beg

Posted: 29 Jun 2011 02:00 AM PDT

SYDNEY, KOMPAS.com — Seorang perempuan berusia lanjut di Australia menghadapi dakwaan yang berkaitan dengan dadah. Menurut keterangan polis, nenek tersebut tertangkap membawa lebih dari 40 peket ganja di beg genggamnya oleh beberapa anjing pengesan di stesen keretapi utama di Sydney, Australia.

Perempuan yang berusia 74 tahun itu dihentikan dan diperiksa oleh petugas setelah menarik perhatian beberapa anjing pengesan di dekat Central Station, Selasa (28/6/2011).

"Polis menemukan lebih dari 40 peket kecil yang berisi ganja di dalam beg tangan perempuan tersebut," kata polis di dalam satu pernyataan, demikian laporan AFP, Rabu (29/6/2011).

Dari penggeledahan yang kemudian dilakukan di rumah perempuan tersebut di sebuah kawasan di pinggiran kota terungkap beberapa beg plastik lagi berisi ganja. Perempuan berusia di atas setengah baya tersebut menghadapi dakwaan memiliki dan memasuk barang terlarang itu.

"Tentu saja itu tak mereka duga," kata Inspektor Polis Mark Christie mengenai penangkapan yang tak biasa tersebut.

"Itulah keuntungan yang kami peroleh dari operasi menggunakan anjing pengesan narkotika. Mereka menghidu aroma, bukan orang," katanya.

Wow, Scarf Motif Laut Ini Berharga US $4,8 juta.

Posted: 29 Jun 2011 01:46 AM PDT

VIVAnews - Jangan mengira kalau scarf koleksi Hermes merupakan scarf yang paling mahal. Sebuah scarf baru saja terjual di balai lelong Christie, London, dengan harga US $4,8 juta.

Apa yang membuat scarf ini harganya selangit? Ternyata scarf dengan label Ascher London itu, dirancang oleh seniman ternama, Henri Matisse.

Seperti dilansir dari Vogue UK, saat itu Zika Ascher,, pergi ke Paris pada 1946 demi bertemu sejumlah seniman ternama seperti Pablo Picasso, Henry Moore, termasuk Henri Matisse untuk meminta desain scarf. Ia lalu mendapatkan desain dari Matisse, yang kemudian menciptakan motif scarf yang diberi nama Oceanie.

Motif tersebut berbentuk binatang laut yang abstrak, inspirasinya datang setelah Matisse kembali dari perjalanannya ke Tahiti pada 1940. Saat itu scarf dengan motif Oceanie, hanya dicetak 30 helai. Design asli motif dalam skala besar dibiarkan menggantung di studio Matisse.

"Saya fikir ini adalah hasil orisinalitas dari projek Ascher Artist Squares dan tentu saja kejeniusan Matisse," kata Sam Ascher, direktur kreatif dari Ascher London, yang juga cucu dari Zika Ascher.

Hebat..wanita ni tak marah langsung walaupun leher tersepit dipintu bas

Posted: 29 Jun 2011 12:40 AM PDT

This unlucky woman had a bus ride she'll never forget after getting her neck trapped in the closing doors.

The unfortunate passenger was taking a trip in the town of Maanshan, in China's Anhui Province, when the impatient driver closed the doors while her head was still poking out.

She was left wincing in pain while the driver, who was oblivious to the situation, set off for the next stop.

Ouch: The woman's head is trapped as the bus doors slam shut on her neck


This still beats going on the Northern Line: Bemused passengers watch on as the woman winces in pain

Luckily her fellow passengers noticed her plight and shouted at the him to stop and open the doors, which he eventually did.

Freed: After the bus driver opened the doors she walked off rubbing her sore neck without making so much as a complaint.

bk-kalau aku mungkin dah kena maki pemandu bas tu....


Seorang cheerleader lelaki bikin heboh di internet China

Posted: 28 Jun 2011 11:32 PM PDT

CHINA I SURYA Online - Seorang cheerleader lelaki tampil dalam pertandingan bola keranjang antara perguruan tinggi di China menjadi percakapan panas di internet, setelah seeorang mengunggah aksi tariannya video di internet.

Mahasiswa itu tampak jelas berdiri diantara pemandu sorak wanita saat tampil di masa rehat saat separuh waktu pertandingan.

Untuk menutupi potongan rambutnya, lelaki itu mengenakan kostum yang sama dengan pemandu sorak lainnya, yakni atasan dengan bagian bahu yang dipotong dan seluar pendek mini yang dibalut skrit berumbai.

Video klip berdurasi dua minit itu memperlihatkan penampilannya yang cukup sempurna saat menari dan bergoyang mengikuti irama musik bersama para gadis pemandu sorak.

Dan nampak jelas, bahawa dialah yang menjadi pusat perhatian penonton di arena pertandingan itu.

Meskipun, pada salah satu atraksinya dia tergelincir di lantai, tapi dia cepat bangkit lagi memasuki fomasi tarian.

Ada beragam reaksi yang dilontarkan publik saat melihat klip itu, beberapa orang memuji semangat dan bakat dari pelajar lelakiitu, sedangkan yang lain mencemuh dan mencela penampilan genitnya.

Menurut informasi yang dihimpun, lelaki itu adalah pelajar di bidang ilmu pengetahuan, namun tidak jelas di universiti mana dia belajar.

sumber : www.surya.co.id

Gadis Remaja Diperkosa Ayah Kandung Lalu Dijual Kepada 200 Lelaki

Posted: 28 Jun 2011 10:45 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang ayah kandung sanggup memperkosa anak perempuanya yang baru berusia 17 tahun lalu kemudian dipaksa melacur ke lebih dari 200 lelaki. Hal ini disampaikannya di depan media setelah melapor ke polis.

Gadis yang tinggal di Kerala, India, ini mengatakan kepada polis jika sang ayah mengancam akan membunuh seluruh keluarga kecuali jika si ibu mendiamkan perbuatan laknatnya. Sang ayah kemudian ditangkap polis bersama 29 lelaki lainnya pada dua minggu lalu.

Gadis malang ini mengatakan ia diperkosa oleh ayahnya kemudian dibiarkan kelaparan lalu dipaksa berhubungan seks dengan lelaki lain. Polis bersumpah akan mencari lelaki yang membayar saat melakukan seks dengan gadis yang identitinya dirahsiakan ini.

Bahkan, untuk menangkap lelaki lainnya, polisi menurunkan pasukan khusus untuk menemukan 70 lelaki yang disebutkan gadis muda itu.

"Ayah memperkosa saya ketika ibu tak ada di rumah. Ia kemudian membawa saya ke lokasi berbeza dan menambahkan jika saya memiliki kesempatan berlakon filem," kata si gadis ketika diwawancarai sebuah stesen televisyen tempatan.

Ia mengungkapkan, ketika sang ibu tahu, ayahnya kemudian mengancam akan membunuh seluruh keluarga kecuali jika si ibu memilih menutup mulut.

Ketua Kementerian Kerala Oommen Chandy mengatakan jika ia akan memberikan hukuman yang berat kepada para pejahat tersebut. "Polis sedang menyelidiki kes tersebut. Pemerintah tak akan membiarkan para penjahat lari dari hukum," katanya.

Sumber: BBC News