Adsense

Selasa, 31 Mei 2011

Zon Artis

Zon Artis


(Tahniah!) Serina Redzuawan Mengandung Anak Kedua

Posted: 31 May 2011 07:19 PM PDT

GAMBAR ANAK KEDUA SERINA

Tahniah kami ucapkan kepada satu-satunya anak perempuan Chef Wan, siapa lagi kalau bukan Serina kerana dia kini sedang mengandung anak kedua. Berita gembira ini dikongsikan sendiri oleh Serina melalui laman Facebook'nya seperti kat bawah ni.

GAMBAR ANAK KEDUA SERINA

Seperti yang tertulis kat status Facebook tu, kandungan Serina sekarang ni baru masuk usia sebulan. Tahniah sekali lagi dan semoga impian Serina untuk mendapat anak perempuan termakbul. Sama-sama kita doakan. Kepada Serina, jaga kesihatan yer.

Psstt: Hanya untuk mereka yang CUTE!

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

(Gambar) Majlis Resepsi Perkahwinan Salih Yaacob & Isteri Keempat

Posted: 31 May 2011 05:42 PM PDT

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN PERKAHWINAN SALIH YAACOB DAN ISTERI KEEMPAT

Gambar sekitar majlis pernikahan dah share semalam, boleh tengok sini dan juga sini. Kali ini share gambar sekitar majlis resepsi pula. Kalau majlis pernikahan dibuat pada sebelah pagi, majlis resepsi'nya pula dibuat pada sebelah malam hari yang sama iaitu pada Isnin, 30 Mei 2011.

Jangan buang masa lagi, jom tengok beberapa gambar sekitar majlis resepsi Salih Yaacob dan isteri keempatnya kat bawah ni.

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN PERKAHWINAN SALIH YAACOB DAN ISTERI KEEMPAT

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN PERKAHWINAN SALIH YAACOB DAN ISTERI KEEMPAT

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN PERKAHWINAN SALIH YAACOB DAN ISTERI KEEMPAT

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN PERKAHWINAN SALIH YAACOB DAN ISTERI KEEMPAT

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN PERKAHWINAN SALIH YAACOB DAN ISTERI KEEMPAT

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN PERKAHWINAN SALIH YAACOB DAN ISTERI KEEMPAT

Tak puas? Boleh tengok lebih banyak gambar di galeri foto SINAR FM.

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Pelajar SK Magandai Terima Bangunan Hostel Baru

Posted: 31 May 2011 09:05 AM PDT

PARA PELAJAR SK MAGANDAI TERIMA BANGUNAN HOSTEL BARU

Hampir 200 orang pelajar SK Magandai kini boleh belajar dalam keadaan yang lebih selesa apabila Astro melalui cabang tanggungjawab korporat sosialnya; Astro Kasih menghadiahkan tiga blok bangunan yang serba lengkap dengan kemudahan asas sesebuah hostel seperti ruang dapur, istirehat dan bilik stor. Segala kemudahan yang disediakan juga dilengkapi  dengan prasarana asas seperti bekalan elektrik dan saluran air.

Projek Hostel Astro yang telah dijalankan secara berperingkat itu tidak hanya tertumpu kepada pembinaan bangunan hostel dan kemudahan asas tetapi juga memberi penekanan dalam meningkatkan mutu pendidikan.

Para pelajar gembira dengan majlis penyerahan hostel Astro

Bukan itu sahaja, pihak Astro dan Kementerian Pelajaran Malaysia juga kini dalam proses perbincangan lanjut untuk membekalkan bekalan tenaga elektrik secara solar hybrid secara berterusan yang membolehkan para pelajar untuk mengulangkaji pada waktu malam.

Yang Berhormat Dato Seri Maximus Ongkili; Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Encik Henry Tan, Ketua Pegawai Operasi Astro hadir bagi memeriahkan lagi acara penyerahan bersama-sama para pelajar dan tenaga pengajar di SK Magandai.

Dalam kenyataan beliau, Yang Berhormat Dato Seri Maximus Ongkili berkata, "Tindakan Astro ini secara tidak langsung telah menyokong kepada perkongsian bijak di antara pihak kerajaan dan badan swasta dalam membekalkan kemudahan komuniti serta perkhidmatan yang berkaitan yang juga merupakan sebahagian daripada program Tanggungjawab Sosial Korporat seperti yang dilaung-laungkan kerajaan.  Di samping itu juga dengan adanya kemudahan penyiaran pembelajaran Astro, ianya dapat membantu mempertingkatkan pencapaian UPSR SK Magandai.  Ini amat bertepatan dengan NKRA pelajaran untuk memberi peluang meluaskan akses kepada pendidikan berkualiti dan berkemampuan.

Menurut Encik Henry Tan pula, "Melalui Astro Kasih, pihak Astro dan kakitangannya berbesar hati kerana dapat mendekati penduduk di Kg Magandai. Projek Hostel Astro ini merupakan kesinambungan daripada pelbagai inisiatif tanggungjawab korporat sosial Astro yang memberi penekanan dalam bidang pendidikan dan komuniti. Projek Hostel Astro ini turut melibatkan seramai 40 orang kakitangan Astro yang mendaftar  di bawah program sukarelawan Astro iaitu Astro Kasih untuk  menyumbang tenaga pada hujung minggu terpilih membantu menyiapkan bangunan hostel. Selain itu, mereka juga telah diberikan peluang untuk menyumbang secara peribadi berupa tajaan keperluan asas persekolahan seperti set pakaian seragam sekolah, set alat tulis peralatan asrama untuk kesemua pelajar-pelajar di SK Magandai."

Selain dari pembinaan hostel, para pelajar di SK Magandai juga telah menerima sistem serba baru yang merangkumi sebuah set dekoder media, kad pintar, unit luar (ceper) dan alat kawalan jauh  secara percuma. Bagi mencapai objektif untuk memberikan pengalaman pembelajaran yang memberangsangkan sepanjang hayat serta pengetahuan am, pihak Astro turut menyediakan 15 buah saluran terpilih yang terkandung dalam pakej Kampus Astro. Di antara saluran-saluran yang dimaksudkan adalah Disney, National Geographic, Discovery, Discovery Science, Animal Planet, History serta saluran-saluran tempatan berjenama Astro yang lain seperti Astro TVIQ, Astro Tutor TV, Astro Xiao Tai Yang, Astro Ceria termasuk saluran berita seperti Astro Awani dan saluran sukan tempatan; Astro Arena.

Semenjak Astro Kasih dilancarkan pada 1 Ogos 2009, lebih 3,000 orang kakitangan Astro telah melibatkan diri di dalam lebih 400 aktiviti-aktiviti komuniti serta kegiatan masyarakat pada setiap hujung minggu. Sehingga kini, 10,000 buah sekolah telah menerima perkhidmatan pakej Kampus Astro dan Astro berhasrat untuk terus memperkayakan kehidupan rakyat Malaysia.

Majlis dirasmikan oleh YB Dato Seri Dr Maximus Ongkil dan Encik Henry Tan

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Pejabat Facebook Sedang Dibina di Malaysia
  • Sinopsis Filem Histeria : Cerita Seram di Kolej Usang
  • Lirik Lagu Terima Kasih Hero NB
  • Akhirnya Rini dan Obri Tersingkir
  • Senarai Lagu Tugasan Konsert Akademi Fantasia Minggu Ini
  • Senarai Lagu Tugasan Konsert Pertama Akademi Fantasia 7
  • Senarai Lagu Tugasan Konsert Akademi Fantasia 7 – Minggu 5
  • Ulasan Konsert Akademi Fantasia 7 Minggu Pertama
  • Senarai Penuh 14 Nama Pelajar Akademi Fantasia 6
  • Kad Raya Dari Kimi
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Biodata Francissca Peter

    Posted: 31 May 2011 09:04 AM PDT

    BIO FRANCISSCA PETER

    Francissca Peter atau lebih dikenali sebagai Fran telah menikmati karier yang begitu mengagumkan dengan memperolehi lebih dari 20 nombor 1 lagu hit di carta muzik tanahair yang telah menjulang nama beliau sehingga dimahkotakan gelaran 'Vokal Terbaik Wanita' untuk lima tahun berturut-turut pada zaman 80-90an.

    Beliau juga dikenali ramai seluruh negara melalui lagu 'Setia' yang dikatakan lagu kebangsaan yang kedua selepas lagu 'Negaraku'.

    DSC_2009_e

    Fran adalah duta kepada Organisasi Bantuan Antarabangsa 'World Vision' di Malaysia dan ini adalah tahun keenam Fran menaja seorang kanak-kanak di bawah naungan 'World Vision Child Sponsorship Programme'. Kini beliau menaja seorang lagi dari Indonesia. Selain daripada itu, Fran juga melibatkan diri dalam pelbagai kempen kebajikan yang lain.

    Tahun 2011 meupakan penglibatan Fran dalam industri muzik tanahair selama 33tahun. Selama ini, beliau juga menggubah lagu dan berlakon.

    Fran yang pernah membuat persembahan untuk Presiden Singapura pada tahun 2008, telah juga menyanyi di konsert 'Tahun Baru Petronas 2008' dan 'Ambang Merdeka KLCC Petronas 2008'

    Pada 2000, Fran telah membintangi pementasan muzikal "The King & I" di Asia. Beliau telah memegang watak utama iaitu "Lady Thiang". Muzikal itu diarah oleh Ian Robinson dan Julian Grant yang merupakan salah seorang composer yang ternama di persada Opera Britain terbitan Rupert McCowan. Pementasan "The King & I" di adakan selama 9 malam berturut-turut dan kesemua tiket laris dijual.

    Pada 1990, setelah merangkul 3 cakera platinum, 2 cakera emas dan pelbagai anugerah lain, Fran berhijrah ke Amerika Syarikat untuk meluaskan karier beliau ke persada antarabangsa.

    Selama berada di Amerika Syarikat, beliau telah bekerjasama dengan pelbagai artis termasuk Jazz Fusion, Brian Simpson, Sam Simms, Michael Winans dari gospel group "The Winans", Vassal Benford, Kirk Whalum, Scott Maio dan Himalaya. Beliau juga adalah vokal undangan dalam album 'Jazz Saxophonist Cal Bennett' iaitu "Stolen Moments" dengan lagu "Librarian Girl". Majalah 'Jazziz' dan 'Bre' di Amerika Syarikat menggelarkan persembahan beliau "A Lush Standout, An Ingenious Outing and most Outstanding Track".

    Pada 1987, Fran berjaya membawa lagu Melayu ke persada antarabangsa dengan menewaskan peserta-peserta negara Asia yang lain dengan merangkul anugerah 'Lagu Terbaik' di pertandingan 'Asian Song Festival'.

    Walaupun Fran dikenali ramai sebagai penyanyi Pop, beliau juga diingati sebagai penyanyi Jazz pertama yang telah menlancarkan kelab "All That Jazz", iaitu Kelab Jazz yang pertama di Malaysia. Sebagai penyanyi jazz, beliau telah bekerjasama dengan 'maestro' Michael Veerapan, Lewis Pragasam, Leonard Yeap, Wan, Jose Thomas, Dato' Mokhzani, David Gomes, Eric Li, Steve Thornton, Mac Chew, Greg Lyons dan banyak lagi.

    Fran juga pernah membuat persembahan di bandar-bandar terkemuka dunia seperti Los Angeles, London, China, Brunei dan Singapura.

    Fran merupakan artis Asia pertama yang membuat persembahan di New Derby Jazz Bar, sebuah tempat yang berprestij di Jockey Club, Hong Kong pada 2003. Penyanyi jazz yang bertaraf antarabangsa ini juga pernah bergabung dengan pemain bass Pau Candelaria yang telah bermain berulangkali di 'World Jazz Festivals' termasuk 'The Montreal Jazz Festival' bersama pemain piano, Adonis V De J.

    Untuk meraikan kejayaan Fran di persada industri muzik selama 29 tahun, Warner Music Malaysia telah mengeluarkan CD berkembar yang memuatkan kompilasi 19 lagu-lagu ternama dan sebuah lagu baru pada 2007. Warner juga mengeluarkan dua kompilasi Fran iaitu 'Nostalgia Abadi' pada 2008 dan 'Memori Hit' pada tahun 2009.

    Setakat ini, Francissca telah merakamkan lebih dari 30 buah album sepanjang karier beliau di dalam dunia seni.

    Album "Keunggulan Francissca Peter" yang memuatkan 37 buah lagu kompilasi terkenal Fran, telah dilancarkan pada Januari 2010. Dengan sokongan peminat setia Fran yang meminta syarikat rakaman Warner Music menambah lagu-lagu lain kegemaran individu, maka lahirlah album ini.

    Ini nyata terbukti bahawa beliau mempunyai peminat-peminat setia yang bukan sahaja dari golongan zaman 80an malah bejaya menarik peminat-peminat muzik muda zaman ini. Peminat-peminat Fran bukan sahaja di Malaysia tetapi di Singapura, Indonesia, Brunei, Australia dan juga Eropah.

    Anugerah:
    _ Juara Asian Song Festival 1987
    _ Penyanyi Wanita Popular (ABPBH) Anugerah Bintang Popular Berita Harian1987
    _ Juara Keseluruhan – Anugerah Juara Lagu 1986 – Sekadar Di Pinggiran
    _ Tempat Ketiga Keseluruhan – Anugerah Juara Lagu 1987 – Kerna Terpaksa
    _ Naib Juara Keseluruhan – Anugerah Juara Lagu 1988 – Diriku Terbelenggu
    _ Jualan Album – Anugerah Platinum Berkembar 2 for album 'Sekadar DiPinggiran'
    - Anugerah Platium for albums 'Kau Bintangku', 'Fran Harapan' & 'Pasti Kembali'
    _ Anugerah Platinum Berkembar 2 for album Sekadar Di Pinggiran
    _ Anugerah Platium for album Kau Bintangku, Fran Harapan & Pasti Kembali
    _ Anugerah Emas for album Aku Hanya Pendatang & Mawar Terpinggir

    Lagu- Lagu:
    _ Sekadar Di Pinggiran
    _ Kerna Terpaksa
    _ Aku Kehilanganmu
    _ Aku Hanya Pendatang
    _ Siapa Dia Sebelum Daku (duet bersama Roystan Sta Maria)
    _ Tak Kenal Maka Tak Cinta (duet bersama Roystan Sta Maria)
    _ Bersama Pertemuan Ini (duet bersama Roystan Sta Maria)
    _ Si Kunang-Kunang
    _ Ku Keudara Lagi
    _ Oh La La Tropika
    _ Begitulah Aku (lagu baru ciptaan Manan Ngah)
    _ Rindu Memaksaku Menyayangimu
    _ Diriku Terbelenggu
    _ Akulah Kekasihmu
    _ Hingga Ke Akhir Waktu
    _ Kehebatan Cinta (lagu duet bersama Jamal Abdillah)
    _ Nasib Si Kembang Pagi
    _ Dia
    _ Ku Menari Untuk Mu
    _ Komputer Muzik
    _ Andainya
    _ Salah Siapa
    _ Mawar Terpinggir
    _ Masih Belum Tamat
    _ Pasti Kembali
    _ Loverman
    _ Now's The Time
    _ Kau Lilin Cinta Ku
    _ Setinggi Angkasa
    _ Liberian Girl (Duet Bersama Jazz Saxophonist Cal Bennett USA album Local Hero)
    _ Masih Merindu
    _ Jangan Simpan Rindumu (duet bersama VE)
    _ Cinta Abadi ( duet bersama Willam Clark)
    _ Lagu Setia (RTM National Anthem Kedua)
    _ Tomorrow (30hr famine hit for The International Aid Organisation World Vision MAL)
    _ Mirror Mirror (Duet with Paul Ponnodurai)
    _ Ku Pohon Kemaafan
    _ Bukan Salah Mu
    _ The Power Of We (2010) single (dance music)

    INFORMASI MENGENAI KONSERT

    Venue : Istana Budaya Kuala Lumpur

    Date : 5 – 6th February, 2011

    Time : 8.30pm – 11.45pm

    Ticket Price : RM99 / RM149 / RM189 / RM239 / RM299

    Special Appearance : Royston Sta Maria, Imran Ajmain & Cheryl Samad

    Music Director : Ramli M.S.

    Charity Beneficiaries : World Vision Malaysia and Yayasan Salam

    Organizer : Eye Design

    01

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Peraduan Konsert Keunggulan 33 Tahun Francissca Peter
  • Konsert Keunggulan 33 Tahun Francissca Peter
  • Biodata Akim Akademi Fantasia 7
  • Biodata Qhaud Akademi Fantasia 7
  • Biodata Rini Akademi Fantasia 7
  • Jom Nonton Teater Musical Peter Pan di Istana Budaya
  • Biodata AISHAH Akademi Fantasia 7
  • Biodata Claudia Akademi Fantasia 7
  • Biodata Ahmad Nubhan Bin Ahamad Calon Pelajar AF 6
  • Biodata Pierre Andre
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    OHBULAN!

    OHBULAN!


    (Gambar) Majlis Pertunangan Elly Mazlein & Azmi, Dulu Pengarah Kini Bakal Suami.

    Posted: 31 May 2011 09:18 PM PDT

    Tahu tak, Elly Mazlein merupakan satu-satunya pelakon & penyanyi yang berjaya mendapat hati kami. Walaupun Elly Mazlein ni boleh dikatakan senior dalam dunia hiburan, tetapi setiap kali kami tonton lakonannya, memang boleh jatuh hati beb!

    Berbekalkan raut wajah yang manja serta suara yang lembut, mana-mana lelaki pun akan jatuh hati pada empunya nama Elly Mazlein ini. Kini, Elly Mazlein sudah pun mengikatkan tali pertunangannya bersama Azmi, yang dahulunya pengarah, kini bakal suami. Kami ucapkan tahniah buat Elly Mazlein, walaupun hati ada sedikit sedih.

    Elly Mazlein akan melangsungkan perkahwinannya pada Januari atau Februari depan. Kredit gambar buat akhbar kesukaan kami, MStar.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Siti Nurhaliza Nafi Beli Penthouse RM20 Juta

    Posted: 31 May 2011 08:33 PM PDT

    Timbulnya gosip seumpama ini untuk artis berprofil tinggi seperti Datuk Siti Nurhaliza bukanlah perkara yang janggal. Ceritanya, sebuah portal hiburan berkongsi cerita mengenai sebuah penthouse mewah yang berkedudukan di hadapan KLCC, mempunyai keluasan 7000 kaki persegi, kononnya dibeli oleh Siti Nurhaliza pada harga RM20 juta!

    Menurut gosip tersebut, beberapa penghuni kondominium mewah berkenaan pernah terserempak dengan kelibat Datuk Siti Nurhaliza di dalam lif yang dipercayai tinggal di tingkat 40.

    Dan, perkembangan gosip ini mendapat perhatian Siti Nurhaliza. Melalui laman Twitter, Siti Nurhaliza menafikan gosip tersebut dengan berkata, "Salam, alangkah nikmatnya namun itu gosip sahaja. Jangan terpedaya ya."

    Kenyataan balas Siti Nurhaliza mengenai gosip tersebut sekaligus menutup desas-desus pemilikan rumah mewah tersebut. Tetapi, pada kami, memang tak hairan pun kalau Siti Nurhaliza boleh memiliki rumah mewah tersebut. Iyalah, suaminya pun ahli perniagaan terkenal, kan?

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    aReaL&Celebrity

    aReaL&Celebrity


    Gambar Pernikahan & Persandingan Ahmad Fedtri Yahya ( Hos MHI ) Bersama Pasanganya, Nurul Anati

    Posted: 31 May 2011 04:00 PM PDT

    Salam Guys, Tahniah Diucapkan Kepada Fedtri Yahya , Pengacara Malaysia Hari Ini A.K.A MHI Dan Pasanganya, Nurul Anati Yang Selamat Melangsungkan Majlis Perkahwinan Mereka Pada 29hb Mei Yang Lalu Di Pasir Mas, Kelantan.



    Untuk Pengetahuan Korang Yang Tak Tahu, Ahmad Fedtri Yahya Juga Merupakan Seorang Penulis Lirik Dan Penerbit Rancangan MHI.. Kenape...!! Tak Percaye Ar...!!! Aku Pon baru Jer Tahu... Hehehe... Gambar Lain Kat Bawah... Kredit Sepenuhnya Kepada Odisi Studio











    Nota Kaki:Pernah Bersemuka Dan Berbuka Puasa Dengan Si Fedtri Ni... Peramah Orangnya....!!!!







    fedtri yahya kahwin,ahmad fedtri yahya,fedtri yahya,gambar fedtri yahya kawin,ahmad fedtri yahya kahwin,gambar kahwin fedtri yahya,ahmad fitri yahya,perkahwinan ahmad fedtri yahya,PERKAHWINAN FITRI YAHYA,perkahwinan ahmad fitri yahya,facebook,biodata,gambar,seksi,bogel,kahwin
    Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.

    Gambar Perkahwinan Salih Yaacob & Emi (Isteri No-4)

    Posted: 31 May 2011 06:36 AM PDT

    Tahniah Diucapkan Kepada Penyanyi, Pelakon Serba Boleh Dan Panyampai Radio, Abang Salih Yaacop Yang Telahpun Selamat Melangsungkan Majlis Persandingannya Dengan Isteri Ke-4,Emi,24 Di Masjid Jamek Kampung Melayu Kulaijaya Pada 30 May 2011..



    Power Sungguh Yer Abang Salih Yaacop Ni.. Dengar Citer Dia Dan 4 Isterinya Bakal Berbulan Madu Serentak Dalam Masa Terdekat Ini... Alhamdullilah.. Bagus La Macam Ni.. Setiap Isteri Diberi Kasih Sayang Tanpa Berbelah Bagi... Kat Bawah Nie Terdapat Beberapa Keping Gambar Yang Sempat Di Cilok Dari Blog Abang hensem Hazrey, Sila Belanja Beliau Minum Petang Kay... Hehehe... Layan....





    P/s:Korang Mampu Ker.... ? Hehehe....



    salleh yaacop
    Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.

    borak kosong

    borak kosong


    "Saya telah membunuh anjing saya - ha, ha."

    Posted: 31 May 2011 09:00 PM PDT

    Brutal betul budak ni...
    saya petik dari kosmo online

    POPRAD, Slovakia - Seorang remaja lelaki berusia 17 tahun merakam aksi dia menggantung anjing peliharaannya dan menyiarkan gambar-gambar tersebut di laman jaringan sosial Facebook, lapor sebuah akhbar semalam.

    Remaja berkenaan, Kamil Hric menulis di akaun Facebooknya: "Saya telah membunuh anjing saya - ha, ha."

    Gambar tersebut menunjukkan anjing berkenaan cuba meronta semasa ia digantung di ampaian, manakala Hric melihat kejadian itu sambil ketawa.

    Hric yang berasal dari Poprad ditangkap selepas beberapa orang pengguna Facebook memaklumkan kejadian itu kepada polis. Hric dilaporkan memberitahu pendakwaraya: "Apa masalahnya? Ia cuma seekor anjing. Saya membunuhnya untuk berseronok." - Agensi

    Di Britain ada pencarian ahli parlimen paling seksi

    Posted: 31 May 2011 08:30 PM PDT

    Macam-macam..
    saya petik dari myMetro

    Luciana Berger,

    LONDON: Sebuah laman sesawang yang menyediakan ruang kepada pelayar mengundi memilih Ahli Parlimen Britain paling seksi kini popular di Internet.

    Untuk mengundi, pelayar perlu melawat sexymp.co.uk dan di situ dipaparkan dua gambar Ahli Parlimen untuk dipilih.

    Pelawat juga diminta menyatakan pilihan Ahli Parlimen mana yang diingini jika diberi peluang mengadakan hubungan seks.

    Hasil undian itu kemudian digunakan untuk memilih ahli politik paling menarik.

    Sehingga malam tadi, wakil Parti Buruh, Luciana Berger, berada di tempat teratas, mengatasi Tories Penny Mordaunt dan Charlotte Leslie.

    Bagi tokoh lelaki, seorang lagi wakil Parti Buruh, Chris Evans, berada di puncak, diikuti Tory Zac Goldsmith dan Tristram Hunt.Laman sesawang itu dibina bintang siri realiti Made In Chelsea, Francis Boulle.

    Katanya, walaupun menjangkakan ada pihak yang kurang senang dengan pengundian berkenaan."Bagaimanapun, bukan tujuan saya untuk menyakiti sesiapa," katanya. - TS
    Kongsi artikel ini menerusi media sosial

    Doktor di denda serta diberi amaran kerana tercabut gigi sihat

    Posted: 31 May 2011 07:00 PM PDT

    Kesilapan manusia..
    saya petik dari Berita Harian

    gambar hiasan

    SINGAPURA: Seorang doktor gigi didenda S$3,000 (RM7,337.48) dan diberi amaran kerana tersilap mencabut dua batang gigi sihat seorang pesakit di Pusat Pergigian Nasional (NDC). 

     Dr Debbie Hong Pooi Mun, pakar bedah gigi NDC, mengaku bersalah selepas didakwa Jawatankuasa Disiplin Majlis Pergigian Singapura (SDC). 
     Dalam kes itu, Dr Hong tersilap mencabut dua gigi pesakit berkenaan pada Mei 2007– satu di bahagian atas dan satu lagi di bahagian bawah. 

     Menurut kenyataan SDC semalam, Jawatankuasa Disiplin berpendapat kesilapan mencabut gigi adalah perkara serius. Kesilapan itu boleh dielakkan jika Dr Hong lebih teliti ketika menjalankan tugasnya. 

     Hukuman yang dikenakan ke atas Dr Hong dibuat setelah mengambil kira faktor lain dan kesediaannya mengaku bersalah. 

     Selain didenda S$3,000 dan diberi amaran, Dr Hong juga diperintahkan membayar kos proses disiplin. 

     Sementara itu, NDC semalam turut mengeluarkan kenyataan memohon maaf atas kesilapan yang berlaku. 
     Selain daripada memohon maaf, NDC juga memberikan rawatan pembetulan lanjut kepada pesakit berkenaan dan kosnya dibiayai sepenuhnya oleh pusat terbabit. 

     Menurut siasatan yang dijalankan, kesilapan itu berpunca daripada kesilapan identiti pesakit dengan borang rawatan  
    dilampirkan dengan resit nombor pesakit yang salah. – Agensi

    Kesian...Ibubapa sakit mental sorok mayat bayinya didalam stor

    Posted: 31 May 2011 06:45 PM PDT

    Kesian bayi yang tak berdosa tu..
    saya petik dari myMetro

    SUNGAI SIPUT: Seorang bayi perempuan berusia sembilan bulan mati dipercayai akibat didera ibu bapanya yang sakit mental sebelum mayatnya ditemui di dalam stor, penuh kesan luka dan lebam pada tubuh dan dibalut dengan kain batik berwarna merah.

    Mayat bayi itu ditemui bapa saudaranya di rumah sewa dihuni pasangan berkenaan di Taman Muhibbah di sini, kira-kira jam 12 tengah malam kelmarin.

    Ketika mayat bayi itu ditemui, ibu bapanya tanpa reaksi sedih memberi alasan mereka tidak tahu anak mereka sudah mati dan memberitahu bayi itu 'disimpan' selepas didapati tidak bergerak sejak jam 11 pagi kelmarin.

    Bapa mangsa yang bekerja sebagai penjual burger pernah mendapat rawatan di Hospital Bahagia, Tanjung Rambutan, sebanyak dua kali dan isterinya juga dikatakan turut mengalami masalah serupa.

    Timbalan Ketua Polis Daerah Sungai Siput, Deputi Superintendan Ernest John berkata, polis menerima laporan mengenai kejadian itu daripada bapa saudara mangsa yang dibuat di Balai Polis Sungai Siput pada jam 2.41 pagi semalam.

    Bercakap kasar,mencarut di tempat awam akan didenda di Australia

    Posted: 31 May 2011 05:00 PM PDT

    REPUBLIKA.CO.ID, MELBOURNE – Warga Australia menyukai gaya bicara yang sederhana tapi baru-baru ini kecenderungan itu ditetapkan dalam hukum yang akan membatasi gaya bicara seseorang.

    Hukum itu bakal membolehkan polis untuk menjatuhkan denda di tempat bagi mereka yang diketahui menggunakan kata-kata sumpah seranah. Kota kedua terpadat di Australia itu dijadualkan menyetujui sebuah undang-undang baru minggu ini, di mana polis dapat menjatuhkan denda hingga 240 dolar Australia kepada orang-orang yang menggunakan kata-kata atau frase yang menyinggung.

    Jaksa Agung Victoria Robert Clark mengatakan, denda tersebut mirip dengan denda yang diberikan bagi mereka yang tertangkap memecutt atau parkir ilegal, yang akan mengurangi beban polis.

    "Ini akan memberikan polis alat yang mereka perlukan untuk dapat bertindak melawan perilaku buruk semacam itu di lokasi kejadian, daripada harus membawa pelaku ke pengadilan dan menghabiskan waktu dan wang dalam prosesnya," kataya.

    Namun bahkan para pengacara utama negara juga mengakui jika mereka kadang-kadang menyumpah. "Kadang-kadang saya menggumamkan sesuatu seperti orang lain juga mungkin," katanya kepada radio ABC.

    "Tetapi hukum ini tidak ditujukan untuk itu, hukum ini ditujukan pada perilaku yang menjengkelkan, sikap ofensif atau menyerang di depan umum yang membuat hidup tidak menyenangkan bagi orang lain," demikian Robert Clark.

    Sosej digunakan untuk ganti pen touch screen phone

    Posted: 31 May 2011 11:01 AM PDT



    sumber gambar : stomp.com.sg

    Pelik...Tumbuhan yang boleh menanam dirinya sendiri

    Posted: 31 May 2011 10:01 AM PDT

    VIVAnews - Para peneliti dari University of California, Berkeley, menemukan fakta adanya benih tumbuhan yang boleh menanam dirinya sendiri. Tumbuhan bernama Erodium cicutarium, yang memiliki keunikan ini.

    Erodium cicutarium adalah tumbuhan berbunga yang termasuk dalam family Geranium. Tanaman ini biasanya tumbuh di iklim hangat.

    Benih tumbuhan yang juga dikenal dengan sebutan Redstem filaree ini mengubur diri dengan cara memutar. Berputar seperti mesin penebuk, Redstem filaree bergerak ke bawah untuk menempatkan dirinya di tanah.

    Keunikan ini pertama kali dipublikasikan dalam Journal of Experimental Biology. Dalam jurnal ilmiah itu disebut, saat buah menumbuh, bibit dalam keadaan basah. Namun ketika bibit mengering, muncul untaian bibit yang kemudian akan bergerak memutar spiral seperti mesin penebuk.


    Gigi Palsu Selamatkan Datuk yang Tertembak di Wajah

    Posted: 31 May 2011 09:25 AM PDT

    TEMPO Interaktif, Brazil -Seorang lelaki tua Brazil yang tertembak di wajahnya lepas dari kematian ketika gigi palsunya menyekatkan peluru yang menuju otaknya.

    Seorang pegawai hospital mengatakan bahawa Zacarias Pacheco de Moraes, 81 tahun, ditembak pada hari Khamis saat bekerja di sebuah bar miliknya di kota kecil Alta Floresta.

    Jose Marcos da Silva yang dikutip oleh website G1 Globo TV hari Sabtu mengatakan bahawa peluru itu akan menembus otak Moraes jika tidak mengenai gigi palsunya. Peluru itu kemudian tinggal di tenggorokannya.

    Pegawai itu mengatakan peluru itu tidak akan dikeluarkan segera kerana operasi saat ini akan terlalu berisiko.

    Silva mengatakan pesakit dalam keadaan stabil, tetapi dalam bahaya kehilangan bahagian dari penglihatannya kerana lintasan peluru. Silva tidak menjelaskan keterangannya lebih lanjut.

    Kerana terlampau tinggi kanak-kanak ini tak dapat memesan menu kanak-kanak

    Posted: 31 May 2011 08:00 AM PDT

    TEMPO Interaktif, Sekelompok pelajar berusia 11 tahun tidak boleh memesan menu makanan untuk kanak-kanak di sebuah restoran Cina, The Real China, di Cheltenham, Gloucester, Inggris. Penolakan itu lantaran tinggi badan mereka dinilai melebihi ketentuan.

    Anak-anak itu ditolak kerana tinggi mereka lebih dari 4 kaki atau sekitar 138 centimeter. Mereka diberitahukan tidak boleh mendapatkan diskaun menu anak-anak berusia di bawah 12 tahun kerana tinggi mereka melebihi batas ketinggian.

    Chen Hunag, Manager Operasi Real China, meminta maaf kepada mereka. Dia menjelaskan, di restoran ini kadang-kadang mengukur tinggi anak-anak pada sebuah tanda di dinding. Itu dilakukan untuk mengetahui apakah tinggi mereka mencapai 140 centimeter. "Saya mengira, ini menjadi tidak fair jika ternyata mereka anak 11 tahun yang terlihat seperti anak 12 tahun," ujarnya seperti dilapor Daily Mail, Isnin, 30 Mei 2011.

    Seorang anak, Molly Champhion-Pinchin, marah dan kecewa dengan kejadian itu. Sebab, ia sudah menanti acara makan-makan itu. "Mereka tidak mengukur kami, mereka langsung memperkirakan tinggi kami," ujarnya.

    Anak-anak itu telah merancangkan makan siang spesial untuk merayakan ujian akhir sekolah. Mereka ingin makan makanan sekali bayar yang boleh makan sepuasnya seharga 3,95 poundsterling . Setelah ditolak, akhirnya mereka pindah ke McDonald's.

    Nenek Molly, Tessa, mengatakan sangat kecewa. "Saya tidak pernah mendengar sebelumnya tentang mengukur tinggi (untuk memesan makanan)," ujarnya

    Aneh betul mata kucing ni

    Posted: 31 May 2011 07:00 AM PDT

    Dua ekor anak kucing milik Ismail (49) warga Desa Luwung, Kecamatan Beji, Pasuruan ini berbeza dengan kucing-kucing lainnya. Kedua kucing ini masing-masing mempunyai warna bola mata yang berbeza. Yakni berwarna kuning dan biru muda.

     Keanehan pada bola mata sepasang kucing jantan dan betina itu semakin jelas apabila didekati. Tampak bola mata sebelah kanan berwarna kuning sedangkan sebelah kiri berwarna biru muda. Posisinya pun sama di antara keduanya.

     Saat detiksurabaya.com, Selasa (31/5/2011) berkunjung ke kediaman Ismail, nampak kedua kucing tersebut sangat lucu. Usianya yang baru 3 bulan membuat kedua binatang itu nampak manja saat dipegangi pemiliknya.

     "Yang putih ini laki namanya Apus, kalau yang hitam (kombinasi hitam-putih, Red.) perempuan namanya Empus," kata Ismail sambil menggendong kedua kucingnya.

     Bahkan, menurut Ismail, pada malam hari bola mata kucing miliknya yang berwarna biru muda berubah berubah merah seperti warna darah. "Kalau malam hari warnanya menjadi merah seperti darah," katanya.

     Bukan hanya itu, dua anak kucing yang dilahirkan oleh induk yang sama tersebut juga punya keistimewaan lain. Mereka boleh menjatuhkan cicak yang di dinding hanya dengan melihatnya.

     "Tak tahu apakah kerana matanya yang seperti ini, tapi bokeh menjatuhkan cicak hanya dengan melihatnya," terang pengusaha bekas tayar itu.

     Kerana keistimewaan yang dimiliki binatang peliharaannya, ayah empat anak ini mengaku sangat sayang pada kedua anak kucingnya. Ia bahkan tak segan memanggil kedua kucing tersebut dengan panggilan 'nak'. "Anak-anak juga sangat sayang," kataya.

    Sarjana Cari Kerja di Tepi Jalan

    Posted: 31 May 2011 06:00 AM PDT


    Kecewa kerana tidak mendapatkan pekerjaan dengan bayaran sepatutnya dan sesuai bidang ilmu yang di pelajari, Dianez Smith melakukan aksi di jalan. Wanita berusia 26 tahun ini berdiri di pingir jalan Washington, DC, AS, ketika jalan sibuk. Di depan dadanya, terpampang sebuah kad besar bertuliskan, "Saya baru lulus kuliah dan sedang mencari kerja. Resume tersedia."

     Ketiks aksinya, Smtih mengenakan pakaian rapi berupa kod bergaris biru dan kasut tinggi hitam. Dia telah menyerahkan 17 lamaran pekerjaan kepada siapa pun yang bersedia memberikannya kesempatan.

     "Saya benar-benar memerlukkan pekerjaan. Saya perlu agar hidup layak," kata Smith seperti dikutip dari Huffingtonpost, Selasa (31/5/2011).

     Smith, yang lulus pada Mei 2010 dari Universiti Arcadia dengan gelar sarjana seni studio (studio art), sebenarnya sudah memiliki pekerjaan. Ketika ini, dia bekerja sebagai penjual basikal di Performance Bike, Rockville. Tapi bekerja penuh waktu dengan bayaran USD8 se jam, dinilai sangat tidak cukup.

     Smith harus membayar pinjaman biaya kuliah USD75 ribu dan hutang kad kredit USD3 ribu.

     Smith bukan satu-satunya lulusan perguruan tinggi yang tidak mendapatkan pekerjaan selayaknya. Minggu lalu, profesor di Universiti Rutgers, Carl Van Horn merilis kajian berjudul "Unfulfilled Expectations: Recent College Graduates Struggle in a Troubled Economy." Kajian yang dilakukan atas orang muda yang lulus dari perguruan tinggi pada 2006 dan 2010 menyatakan, kekhuatiran akan hutang merebak.

     Dari 571 lulusan, hampir 60 peratus telah meminjam wang untuk membiayai pendidikan mereka. Penelitian juga menemukan bahawa separuh dari orang muda yang lulus pada 2009, menganggur atau bekerja di bidang pekerjaan yang tidak memerlukan gelar sarjana.

     Selama berdiri di sudut jalan, Smith akhirnya mendapatkan hal yang sudah lama dia cari iaitu pengakuan. "Setiap kali seseorang mengatakan 'nasib baik', semangat saya terangkat," kenang Smith.

    Setelah bertemu seorang wanita di pinggir jalan, Smith sudah menjalani wawancara awal di sebuah firma hukum lokal. Smith diminta untuk kembali menjalani wawancara kedua.

     "Saya tidak punya masalah untuk pekerjaan entry-level. Saya tidak ingin memulai pekerjaan pada level menengah. Yang saya inginkan hanya agar hidup senang," kata Smith.

    Bila tengok gambar ni,terasa begitu hinanya perangai manusia

    Posted: 31 May 2011 05:45 AM PDT



    sanggup bersesak-sesak untuk mengambil gambar 'benda' tu sahaja
    hina sungguh perangai manusia ini...

    Lelaki terhodoh pilihan wanita

    Posted: 31 May 2011 04:06 AM PDT

    Juara Mr Ugly Austrin Mbewe (tengah) berfoto dengan juara ke-3 Chitova Chezhira (kiri) dan juara ke-2 Kudakwashe Chiramba

    HARARE, KOMPAS.com — Pertandingan mencari orang tercantik atau paling kacak sudah biasa. Namun, orang Zimbabwe mengadakan pertandingan orang terhodoh. Tahun ini mahkota orang terjelek itu jatuh kepada Austin Mbewe (30).

    Saya merasa sangat terhormat dinobatkan menjadi Mr Ugly. Sejak kecil saya sering diejek orang dan kini semua menyedari ada sisi indah di balik kehodohan saya.


    Pada kontes yang diadakan hari Sabtu (28/5/2011), Mbewe mengalahkan dua lawan terberatnya, yakni Kudakwashe Chiramaba (45) yang akhirnya menjadi pemenang kedua dan Chitova Chezhira (39) sebagai pemenang ketiga.

    Jumlah peserta untuk memperebutkan gelar Mr Ugly itu sebanyak 15 orang. Mereka dinilai panel juri yang semuanya perempuan.

    Pertandingan Mr Ugly 2011 ini merupakan yang ketiga, tetapi jumlah pesertanya menurun kerana tahun lalu pertandingan ini diikuti 30 peserta. Pemilihan lelaki terjelek se-Zimbabwe itu mendapat restu dari Dewan Kesenian Nasional dan Pelancungan Zimbabwe.

    "Saya sangat percaya diri dengan penampilan asli saya.Pertandingan ini sangat ketat, tetapi akhirnya hasil kerja saya mendapat hadiah," katanya bangga. Sebagai Mr Ugly, dia berhak atas hadiah sebesar 173 dollar AS serta selimut.

    Puncak acara pemilihan digelar di Pagomo Height Leisure Centre di Beitbridge, sebuah kota di perbatasan dengan Afrika Selatan. Acara itu dihadiri ratusan penonton.

    Menurut urusetia, awalnya sekitar 15 orang mendaftar untuk memperebutkan gelar Mr Ugly. Namun, beberapa peserta menarik diri kerana merasa tidak percaya diri.

    "Pada dasarnya, pertandingan ini hanya untuk fun dan setiap tahun penyelenggaraannya makin besar saja," kata Lovemore Chonzi,jurucakap pertandingan.

    Chonzi merasa optimistis lomba tahun depan bakal lebih sukses. "Kami menyediakan banyak hadiah," ujarnya.

    Menurut The Herald, nilai Mbewe sangat tinggi. Ketika dia tampil di panggung, majoriti penonton mendukungnya dan yakin bahawa mahkota orang terhodoh bakal direbutnya.

    China Akhirnya Memberi Hukuman Mati Bagi Penjual Makanan yang Beracun

    Posted: 31 May 2011 03:00 AM PDT

    Sebuah hukuman tegas akan dilakukan di negaraChina ini. Setelah menyediakan keranda untuk perasuah, kali ini sesiapa saja yang mencua memproduksi makanan yang tidak sesuai dengan undang-undang standard keamanan makanan di China, harus menyiapkan sebuah keranda untuk dirinya.



    Pemerintah China nampaknya dengan cepat meredakan kekhuatiran rakyatnya yang meningkat akhir-akhir ini akibat keraguan akan keselamatan produk-produk makanan yang beredar di lingkungan mereka. Pemerintah mengumumkan bahawa suatu ketika ada seseorang meninggal akibat memakan makanan yang tidak sesuai regulasi keluaran pemerintah, penyedia makanan tersebut akan dikenai hukuman mati. Apabila korban tidak terkena impak mematikan, penyedia makanan dijatuhi hukuman penjara lebih lama dan denda lebih besar.

    Juga disebutkan bahawa ada hukuman yang lebih keras bagi pegawai pemerintah yang melindungi penyedia makanan bermasalah atau menerima rasuah dari mereka.

    Dari susu ber-melamin, babi yang diberi ubat-ubatan hingga yang baru saja terjadi tembikai yang meledak akibat tambahan bahan kimia. Kes-kes ini membuat panik rakyat di China.

    Dari September 2010 hingga April tahun ini, sudah ada 106 orang dituduh melanggar regulasi keamanan makanan. Dua diantaranya yang terlibat dalam kes susu bermelamin sudah menginap di penjara.

    Menurut Amnesti Internasional, China adalah negara dengan jumlah orang yang dikenai hukuman mati terbanyak di dunia. Diperkirakan sebanyak 1000 eksekusi terjadi pada setahun terakhir, meskipun pemerintah tidak pernah memberikan informasi rasmi mengenai hal ini.

    Gadis di Ukraine ini direjam kerana masuki pertandingan kecantikkan

    Posted: 31 May 2011 02:00 AM PDT

    KIEV, KOMPAS.com — Seorang gadis direjam (dilempari batu) hingga mati kerana melanggar "hukum syariah" setelah ia ikut pertandingan kecantikan di Ukraine.

    Gadis itu, Katya Koren (19), ditemukan mati di sebuah desa di wilayah Krimea, dekat rumahnya. Teman-temannya, sebagaimana dilaporkan The Daily Mail, Isnin (30/5/2011), mengatakan, gadis itu suka mengenakan pakaian-pakaian yang moden dan telah memasuki tujuh kali pertandingan kecantikan. Tubuhnya yang cantik itu dikuburkan di hutan dan ditemukan seminggu setelah ia menghilang.

    Polis telah membuka penyelidikan pembunuhan atas kesnya dan sedang menyelidiki ada tiga pemuda Muslim membunuhnya yang menyatakan kematiannya sesuai dengan hukum Islam. Salah satu dari ketiga pemuda itu bernama Bihal Gaziev dan berusia 16 tahun telah ditangkap. Ia mengatakan kepada polis bahawa gadis itu telah melanggar "hukum syariah". Gaziev mengatakan, dia tidak menyesali kematian gadis itu kerana gadis tersebut telah melanggar hukum Islam.

    Aneh...Inilah Landak Tanpa Duri .. Satu-Satunya Di Dunia

    Posted: 31 May 2011 01:40 AM PDT

    Malangnya nasib seekor bayi landak di Norfolk, Virginia. Dia terlahir tanpa duri tajam, yang menjadi ciri khas landak pada umumnya.

    Tidak hanya itu, bayi landak itu pun ditinggalkan oleh keluarganya seorang diri.

    Betty, landak ini dinamakan oleh seorang anggota pusat penyelamat haiwan.

    Doktor spesialis haiwan pun kini sedang meneliti keadaan kulit Betty yang aneh ini.

    Betty yang baru berumur enam minggu kini nampak berbeza dan mungkin akan menyeramkan landak-landak lainnya.

    Namun, dia pun tidak dapat dilepaskan ke alam kerana kecacatan pada dirinya. Tanpa adanya duri, Betty tidak mampu untuk membela diri terhadap musuh seperti musang dan rubah.

    "Keadaan Betty sebenarnya sihat dan semuanya organnya bekerja normal, hanya saja dia tidak berduri," jelas Tonia (47) dari pusat penyelamatan hewan Foxy Lodge, Norfolk, seperti dilansir Dailymail, Selasa (24/5/2011).

    "Sehingga kami tidak akan membiarkan Betty hidup bebas di alam kerana dia akan diserang musuhnya. Dia pun akan dijauhi landak lain kerana bentuknya yang aneh. Bahkan dia tidak akan mendapatkan pasangan landak jantan," imbuhnya.

    Malangnya Betty, dia akan hidup dengan kesendirian.

    Di China ada sekolah khas untuk belajar pikat dan mengahwini jutawan

    Posted: 31 May 2011 12:00 AM PDT

    Sebuah sekolah di Beijing, akan mengajarkan  bagaimana menjadi orang kaya. Bukan dengan cara biasa seperti belajar kewangan, bisnis atau pelaburan. Melainkan dengan satu teknik yang hanya mungkin dikuasai oleh kaum hawa: Teknik memikat seorang jutawan.

     Pada dasarnya, sekolah ini adalah tempat dimana murid-muridnya belajar bagaimana menggunakan make-up dan berpakaian dengan baik. Namun tujuan utama dari semua pelajaran disini adalah bagaimana membentuk dirimu sebagai pemikat jutawan sejati.

     Semenjak dibuka 10 bulan yang lalu, sudah ada 2800 wanita yang mendaftar ke sekolah ini. Dan sekolah ini juga sudah berhasil menikahkan hampir seramai 30 pasangan.

     "Saya fikir ketika suami saya berbisnis, maka kami melewati masa-masa yang sulit. Setiap bisnis harus melewati tempoh yang sulit hingga akhirnya boleh sukses. Jadi dalam waktu itu, kami berjuang sangat keras sehingga saya bertanya kepada diri saya sendiri, mengapa saya harus mengalami ini? Ketika anak saya akan terlihat berbeza dengan anak lainnya. Jadi saya berfikir apabila saya menikahi lelaki yang lebih kaya, paling tidak saya tidak akan terlalu memiliki banyak kekhuatiran." Ujar salah seorang peserta sekolah ini.

     Sekolah ini juga mengajarkan bagaimana menilai karakter dan keperibadian seorang lelaki dari tingkah laku dan ekpresi wajahnya. Untuk lihat video sila kilk SINI

    Wow..fashion show untuk tikus pun dah ada

    Posted: 30 May 2011 11:00 PM PDT

    Penggemar fashion New York berbelanja besar untuk pakaian tikus peliharaan mereka. Pertama ada gaun anjing, mantel untuk babi mini, dan sekarang pemilik haiwan peliharaan trend ini memesan pakaian kepada designer untuk tikus mereka.

     Tikus terlihat sangat lucu ketika  memakainya. Ia memakai gaun pengantin. Dan penggemar tikus kelmarin berkumpul di New York untuk mengikuti sebuah fashion show. Juga tikus memiliki keperibadian yang menakjubkan. Mereka seperti kucing, anjing dan musang . Tetapi masing-masing juga memiliki karakter individu.

     Penggemar tikus mengajarkan tikur mereka berenang dalam sebuah kolam kecil, melatih mereka belajar bagaimana menari. Mereka sangat cerdas dan memiliki kesamaan karakteristik dengan manusia. "



    Wanita ini diam-diam guna sperma beku bekas suaminya

    Posted: 30 May 2011 10:30 PM PDT

    TEMPO Interaktif, London - Seorang ayah dipaksa untuk membayar bekas isterinya 100 ribu poundsterling untuk membesarkan dua anak yang dikandungnya tanpa persetujuan lelaki itu. Wanita itu telah diam-diam mengambil sperma beku bekas suaminya.

    Lelaki 57 tahun itu telah menyimpan spermanya di klinik kesuburan terkenal setelah diberitahu bahawa rawatan ubat untuk arthritisnya boleh membuatnya mandul.

    Namun, dua bulan setelah mereka berpisah, dia mengatakan bekas istrinya, 51 tahun, memalsukan tanda tangannya dan menggunakan dana perceraian £ 25 ribu untuk melahirkan seorang anak lelaki dan perempuan melalui bayi tabung di Klinik Bourn Hall, Cambridge.

    Lelaki itu mengetahui tentang anak-anaknya tiga tahun kemudian, ketika adik bekas isterinya menelefon untuk mengatakan anaknya sakit di hospital. Pada ketika itu, ia telah menikah lagi dan memiliki dua anak lain.

    Lelaki yang tidak disebutkan namanya kerana alasan hukum itu telah memiliki akses terbatas kepada anak-anaknya sejak itu dan menghabiskan hampir £ 200 ribu dalam pertikaian hukum berlanjutan dengan bekas isterinya.

    Ketika wanita itu jatuh dalam hutang kerana merawat anak-anak, seorang hakim memerintahkan lelaki itu untuk membayar £ 100 ribu untuk membantu mereka.

    Ayah empat anak itu sekarang menyerukan perubahan dalam hukum untuk memastikan tidak ada orang tua lain menderita cubaan yang serupa dirinya.

    "Saya terkejut ketika saya mengetahui bahawa dia telah menarik sperma saya tanpa persetujuan saya. Saat itu kami telah berpisah dan akan melalui perceraian," ujar pria itu.

    "Itu adalah tindakan yang disengaja untuk membawa dua anak-anak ke dunia ini tanpa seorang ayah untuk merawat mereka. Saya tidak pernah ke klinik saat itu dan saya tidak pernah menandatangani dokumen."

    "Saya mencintai anak-anak itu. Saya menghabiskan wang untuk membawa mereka keluar dan membeli mereka pakaian. Namun, ini sebuah biaya yang seharusnya tidak ada. Biaya ini besar."

    Lelaki itu menyimpan spermanya di klinik pada tahun 1999 untuk memastikan bahawa dia dan wanita yang dia nikahi pada tahun 1979 itu masih boleh punya anak bersama-sama, seandainya terapi ubat arthritis membuat dirinya mandul.

    Mereka bercerai pada Juni 2000. Namun, beberapa minggu kemudian wanita itu mengunjungi klinik dan memalsukan tanda tangannya. Tindakannya memungkinkan dokter untuk menciptakan embrio dari sperma beku dan telurnya.

    Dia melahirkan putri mereka pada bulan Juni 2001 sebelum kembali ke klinik dan melahirkan anak mereka pada bulan September 2003.

    Pria itu, yang menikah kembali pada tahun 2002, dipaksa untuk memberitahu istrinya saat ini, 32 tahun, yang telah memberinya dua anak perempuan berusia delapan dan tujuh, tentang anak-anak yang lain.

    Ia mengatakan saat pertama kali bertemu dengan anak-anak itu-kini berusia sembilan dan tujuh-setelah sang mantan istri menghubungi dirinya dan mengatakan putri mereka telah meminta untuk melihat ayahnya.

    Pria itu berkata ketika anak-anak mulai bertanya pada mantan istrinya dari mana mereka berasal, dia mengatakan kepada mereka "kulkas".

    Awalnya, ia hanya diizinkan untuk melihat anak-anak itu di sebuah pusat kontak. Namun, sekarang kunjungan rumah setiap dua minggu diizinkan dan mereka menikmati hubungan yang harmonis dengan anak-anak itu