Nuffnang

Kosmo Online - Hiburan

sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Mahu kahwin tahun ini

Posted:

Mahu kahwin tahun ini

Mahu kahwin tahun ini



SUDAH hampir beberapa bulan desas-desus majlis pertunangan antara aktor Zahiril Adzim dan pengacara program Wanita Hari Ini, Shera Ayob bertebaran.

Pasangan merpati dua sejoli itu yang mula rapat sejak terlibat sama dalam filem seram Sesuatu Yang Tertinggal dilihat sudah tidak segan untuk melihatkan kemesraan seperti pasangan kekasih yang lain di depan khalayak ramai.

Ke mana sahaja langkah Zahiril dalam acara hiburan pastinya ditemani Shera. Saat disoal status hubungan, kedua-duanya tersipu malu, namun yang pasti cinta sedang mekar di hati kedua-duanya.

Zahiril ketika ditemui selepas beraksi di pentas teater berjudul Short Eyes di The Actor Studio pada pertengahan Mac lalu enggan bercerita lanjut mengenai isu pertunangan. Namun, ditemui sekali lagi selepas tayangan perdana filem seram pertama lakonannya, Senjakala baru-baru ini, Zahiril mula membuka mulut.

Katanya, dia bakal bergelar tunangan orang pada 1 Mei ini, malah kad jemputan untuk majlis tersebut juga sudah mula diedarkan kepada pihak media.

"Ya, saya akan bertunang pada 1 Mei ini di kediaman keluarga Shera di Ipoh, Perak," akuinya.

Soal persediaan untuk majlis pertunangannya itu, jelas Zahiril, pihaknya tidak membuat persediaan yang besar kerana majlis akan berlangsung di kediamaan keluarga Shera, jadi sudah pastilah sebelah pihak perempuan yang lebih sibuk membuat persiapan.

"Persiapan saya tidak berapa hebat sebab saya hanya menghantar rombongan sahaja. Cuma selesai sahaja penggambaran drama lakonan terbaru saya iaitu Juvana, saya akan bercuti sehinggalah majlis pertunangan itu nanti," jelasnya.

Jejaka berusia 27 tahun itu memberitahu meskipun perkenalan antaranya dan Shera belum menjangkau masa setahun, tetapi dia yakin dengan pilihannya.

Menurut Zahiril lagi, perkenalan yang lama bukan penentu kepada sesuatu hubungan.

"Saya kenal diri saya selepas kegagalan dalam beberapa hubungan cinta daripada saya kecil hinggalah dewasa.


ZAHIRIL bergandingan dengan gurunya, Namron dalam teater Short Eyes dan filem Bunohan.


"Perasaan saya terhadap Shera berbeza. Setiap hubungan pasti ada pasang surutnya, begitu juga dengan kami. Walaupun kami bergaduh, kami tidak ada masalah untuk berbaik balik," ungkapnya.

Tutur Zahiril lagi: "Bila saya yakin saya sudah jumpa wanita yang saya cari-cari selama ini, buat apa nak tangguh perkara yang baik.

"Lagipun saya bukannya muda lagi, saya yakin saya mampu untuk membawa hubungan kami ke fasa yang seterusnya."

Bercakap mengenai cabaran bercinta sesama selebriti, akui Zahiril cabarannya lebih besar, bagaimanapun sudah pilihannya orang yang sama bidang dengannya, apa yang penting adalah kepercayaan dan menghormati kerjaya masing-masing.

"Saya rasa tidak ada masalah kerana semuanya terpulang kepada diri sendiri, bagaimana untuk menguruskan hubungan itu. Paling penting, pada saya adalah kami harus saling percaya dan menghormati kerjaya masing-masing," luahnya.

Anak kelahiran Taiping, Perak yang dibesarkan di Petaling Jaya, Selangor itu juga tidak gusar andai popularitinya menurun selepas bertukar status kepada tunangan orang ataupun suami orang selepas ini kerana yakin peminat drama dan filem kini sudah lebih matang.

"Ramai juga yang tanya tidak takutkah populariti menurun sebab bertunang sedangkan nama saya tengah naik, bagi saya tidak ada sebarang masalah. Peminat hari ini lebih matang, benda elok dan niat yang betul insya-Allah rezeki saya akan sentiasa ada.

"Lagipun saya tengok ramai pelakon lelaki yang sudah berkahwin tetapi masih mempunyai peminat yang ramai. Kalau lakonan saya diminati, saya masih akan berlakon," katanya.

Zahiril, dia tidak mahu bertunang dalam tempoh yang lama kerana jika boleh, dia mahu menjadi raja sehari dalam tahun ini juga.

"Cabaran bertunang ini saya dengar macam-macam, jadi kalau boleh saya tidak mahu lama-lama.

"Kalau ada rezeki tahun ini juga saya mahu kahwin. Lagipun kami berdua sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab selepas berkahwin kelak," katanya lagi dalam nada gembira.

Zahiril pilihan tepat - Shera

Shera Ayob atau nama sebenarnya Nur Syahirah Aiyob, yang dihubungi Kosmo! juga tidak menyembunyikan majlis pertunangannya.


ZAHIRIL dan Shera nekad dan tekad melalui cabaran dalam menjalinkan hubungan sesama selebriti.


Dia yang sebelum ini pernah bercinta dengan aktor Kamal Adli memberitahu dia menyukai Zahiril kerana sikap lelaki itu yang gemarkan hidup berkeluarga.

Tutur gadis berusia 25 tahun itu lagi, sikap penyayang dan bertanggungjawab yang ada dalam diri Zahiril menyebabkannya yakin untuk menjadi suri hati aktor itu.

"Apa yang saya nampak, dia lelaki yang sukakan keluarga, mengambil berat dan bertanggungjawab. Dia yakin dan tahu apa yang dia lakukan. Saya yakin saya boleh bergantung kepadanya dalam apa jua situasi," kata Shera mengenai kekasihnya itu.

Shera yang juga pelakon utama dalam filem seram terbitan KRU Studios yang berjudul Karak menjelaskan, pada mulanya keluarganya tidak yakin dengan pilihannya selepas kegagalan hubungannya dengan pelakon Kamal Adli.

Bagaimanapun, selepas dia membawa sendiri Zahiril berjumpa kedua-dua orang tuanya, barulah mereka yakin dan memberi restu sepenuhnya terhadap hubungan mereka.

"Keluarga takut saya terluka lagi sebab itu mereka berhati-hati dengan pilihan saya. Selepas mereka kenal Zahiril, semuanya jadi okey. Sebelum ini, saya kenal Kamal sebelum dia jadi pelakon, jadi sukar untuk saya untuk mengawal dan memahami yang saya harus berkongsi kekasih saya dengan orang ramai.

"Tetapi sekarang saya sudah banyak belajar daripada perhubungan yang lalu. Saya kena faham kerjayanya dan faham yang dia bukanlah milik saya seorang tetapi juga peminat. Bertolak ansur dan saling percaya antara satu sama lain merupakan kunci utama buat kami berdua," kata anak sulung daripada tiga beradik itu lagi.

Sambung Shera, dia sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab seorang isteri, justeru itu sama seperti Zahiril, dia juga enggan mengikat tali pertunangan dalam tempoh yang lama.

"Kami merancang untuk berkahwin dalam tahun ini juga, tetapi setakat hari ini belum ada sebarang tarikh yang dapat disahkan," tuturnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Rain kalahkan Obama

Posted:

Rain kalahkan Obama

Rain kalahkan Obama


RAIN


BINTANG terkenal Korea Selatan, Rain, telah dinobatkan sebagai individu nombor satu paling berpengaruh di dunia oleh sebuah undian yang dibuat secara maya.

Undian yang dibuat oleh majalah Time dengan menamakan carta itu sebagai 2011 Time 100, menyaksikan Rain menewaskan 204 orang peserta yang turut disenaraikan dalam carta undian tersebut.

Rain menerima undian sebanyak 439, 251, sekali gus menumpaskan 'pencabar' terdekatnya, bintang popular dari Taiwan, Jay Chou yang menduduki tangga kedua dengan undian 229, 442, manakala penyanyi Britain, Susan Boyle, berada pada posisi ketiga dengan undian sebanyak 167,711.

Selain menewaskan dua selebriti tersebut, penyanyi dan pelakon yang kini sedang bersiap sedia untuk memasuki unit tentera Korea sebagai satu kewajipan rakyat negara tersebut turut menumpaskan pengasas Facebook, Mark Zuckerberg.

Selain Zuckerberg, Rain yang sudah enam tahun berturut-turut tercalon dalam undian yang sama turut mengalahkan nama besar seperti Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama yang hanya menduduki posisi ke-46 serta Oprah Winfrey yang berada di tangga ke-84.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Darah haid jamu makhluk halus

Posted:

Darah haid jamu makhluk halus

Darah haid jamu makhluk halus


FILEM Penunggu Istana mencipta sejarah sebagai filem paranormal pertama pernah dihasilkan dalam sinema Malaysia.


KETIKA dan saat ini, peminat filem tempatan sudah pun mula berasa berderau menantikan detik bersejarah pada 21 April, 2011 (hari ini).

Ini kerana buat julung-julung kalinya berlaku dalam industri perfileman Malaysia, satu fenomena yang bakal mengheret mereka ke satu alam yang sememangnya sukar diterima akal fikiran manusia biasa.

Lupakan sahaja cerita-cerita hantu yang pernah didengar selama ini. Jangan hiraukan juga kisah-kisah seram yang pernah dipaparkan menerusi drama mahupun filem.

Itu semua adalah sekadar cerita dan lakonan semula. Mulai hari ini, peluang untuk menyaksikan sendiri dengan mata dan mendengar dengan telinga penemuan-penemuan misteri yang mungkin menyebabkan lidah kelu seribu bahasa, mata terbeliak tidak terbendung, malah mungkin kaki tidak terasa berpijak di atas lantai.

Ia sememangnya satu kenyataan. Pengalaman menonton sebuah filem realiti seram genre paranormal pertama di Malaysia itu tidak akan sama dengan pengalaman menonton filem-filem seram sebelum ini.

Grand Brilliance Sdn. Bhd. dan Primeworks Studios membawakan naskhah terbaru, Penunggu Istana. Ia membawa keseraman realiti hasil cantuman video yang dirakamkan oleh lima pelajar universiti (terdiri daripada Sara Ali, Nadzirah Ahmad Nadzri, Nor Zafirah Abd. Rahim, Mustaqim Mohamed Zaki dan Amar Asyraf) sewaktu berada di sebuah lokasi misteri di daerah Papan, Perak, dikenali sebagai Istana Billah.

Pengalaman sepanjang 15 hari mereka di sana dengan bantuan kumpulan pengkaji aktiviti paranormal yang tidak asing lagi di Malaysia iaitu Kumpulan Seekers (diketuai oleh Syed Abdullah Syed Hussein Al-Attas atau Uncle Seekers), disampaikan secara langsung buat penonton untuk sama-sama berkongsi menyaksikan beberapa penemuan aneh yang mampu meremangkan bulu roma!

Persoalannya kini, beranikah anda untuk mengetahui kebenaran itu?

Istana Billah merupakan sebuah kediaman dua tingkat yang telah ditinggalkan beratus tahun dahulu. Dipercayai telah dibina oleh seorang bangsawan dari suku Maidailing, Sumatera, rumah tersebut pernah menjadi lambang senibina yang gah pada tahun 1890-an.

Namun, tidak pernah diketahui apa puncanya ia ditinggalkan begitu sahaja. Hanya buah mulut penduduk setempat yang mengatakan rumah itu berpenunggu membuatkan ramai yang ingin mengetahui kesahihannya.

Bukti Istana Billah suatu tempat yang menyeramkan adalah apabila krew produksi drama Warkah Terakhir yang menjalani penggambaran di situ telah 'diusik' oleh sesuatu.

Kes itu lalu telah mengheret lima pelajar tadi untuk memburu entiti paranormal tersebut. Mereka telah dibekalkan dengan peralatan canggih Kumpulan Seekers bagi merakam bukti menunjukkan Istana Billah benar-benar mempunyai penunggu!


KISAH benar Penunggu Istana bermula daripada keberanian lima orang pelajar yang nekad memburu entiti misteri di Istana Billah.


Mengulas lanjut mengenai penemuan kelima-lima pelajar itu menerusi rakaman yang difilemkan sebagai Penunggu Istana, Pengurus Besar Filem dan Drama, Primeworks Studios selaku Penerbit Eksekutif, Tengku Iesta Tengku Alaudin berkata: "Perkara yang melibatkan aktiviti paranormal seperti ini adalah subjektif. Ada yang mempercayainya, tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai karut.

"Namun, kita semua akui yang benda halus memang wujud cuma kita tidak dapat melihatnya dengan pandangan mata kasar. Mungkin ada orang yang bercerita mereka pernah melihat lembaga atau entiti halus tetapi sukar untuk menunjukkan buktinya.

"Apa yang pasti, sedar atau tidak kita dapat merasai 'kehadiran' mereka melalui pelbagai perasaan dan situasi. Tujuan kami membongkar kembali rakaman pelajar-pelajar berkenaan semasa mereka melakukan aktiviti paranoramal setahun yang lepas di Istana Billah melalui filem adalah untuk masyarakat menilai sendiri kesahihan penemuan aneh dan misteri yang berjaya dirakamkan itu.

"Tiada sebarang tokok tambah, hanya rakaman sebenar yang dipamerkan. Sama ada mempercayainya atau tidak, terpulang kepada anda kerana inilah sebenarnya berlaku sewaktu mereka di sana."

Menurutnya lagi, keberanian kelima-lima pelajar itu harus diberi pujian kerana jarang ada remaja yang berminat untuk melakukan aktiviti sebegitu.

Namun, mungkinkah ada sesuatu yang memanggil mereka untuk ke sana? Difahamkan pada awalnya mereka bercadang untuk membuat kajian paranormal itu sebagai satu projek universiti mereka.

Setelah mereka berjaya mengesan sesuatu yang aneh semasa berada di Istana Billah, perasaan ingin tahu mereka semakin membuak-buak untuk meneroka lebih jauh. Seperti ada perasaan ketidakpuasan mula menular dalam diri mereka.

Mereka akhirnya bertindak melampaui batas dan mula melanggar pantang larang yang telah dipesan oleh Uncle Seekers.

Mereka mula membakar kemenyan untuk upacara memuja 'penunggu' di situ agar memunculkan diri. Tidak cukup dengan itu, mereka juga telah menggunakan darah haid salah seorang pelajar perempuan di kalangan mereka, dipercayai untuk menjamu makhluk halus tersebut.

Untuk mengetahui seterusnya apakah yang terjadi kepada kelima-lima pelajar tersebut, segalanya bakal dirungkaikan melalui Penunggu Istana.

Setahun perkara yang menakutkan itu telah berlalu. Hanya mereka yang terlibat sahaja mengerti mengenainya.

Namun, tahun ini giliran anda pula untuk mengalami sendiri rakaman misteri tersebut.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan