Nuffnang

Blog Sensasi Ohbayu

sumber :-

Blog Sensasi Ohbayu


Lelaki Vs Perempuan Bershopping

Posted: 20 Apr 2011 09:06 AM PDT

Kalau citer pasal window shopping perempuan mana yang tak minak, semua pempuan kat dunia minat bershopping bukan nak mengata tapi lumrah dunia coz..huhu jangan marah pempuan2 kat luar sana (ni sekadar hiburan je).. kat sini kami kongsi ngan korang semua fakta yang tak berapa fakta coz.. yang diterjemah dalam kongsep peta, Lelaki Vs Perempuan Bershopping apa pendapat korang semua?

http://amazingnara.com/wp-content/uploads/2011/04/resize.php-1.gif

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Al-Quran Menjawab Keluhan Manusia

Posted: 20 Apr 2011 08:28 AM PDT

Manusia Bertanya : Kenapa aku diuji?

Al-Quran Menjawab :
Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi? (Lihat Surah Al-Ankabuut : 2).

"Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta". (Lihat Surah Al-Ankabuut : 3)

Manusia Bertanya : Kenapa aku tidak diuji sahaja dengan perkara-perkara yang baik?
Al-Quran Menjawab :
"…boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui". (Lihat Surah Al-Baqarah : 216)

Manusia Bertanya : Kenapa aku diberi ujian seberat ini?

Al-Quran Menjawab :
"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya………." (Lihat Surah Al-Baqarah : 286)

Manusia Bertanya : Bolehkah aku kecewa?

Al-Quran Menjawab :
"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang-orang yang beriman". (Lihat Surah Ali Imraan : 139)

Manusia Bertanya : Bolehkah aku berputus asa ?

Al-Quran Menjawab :
"…dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir". (Lihat Surah Yusuf : 87)

Manusia Bertanya : Bagaimana cara menghadapi ujian hidup ini?

Al-Quran Menjawab :
"Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap sedia (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beruntung". (Lihat Surah Ali Imraan : 200)

"Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyuk". (Lihat Surah Al-Baqarah : 45)

Manusia Bertanya : Bagaimana menguatkan hatiku?

Al-Quran Menjawab :
"….Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Tuhan melainkan Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakal……." (Lihat Surah At-Taubah : 129)

Manusia Bertanya : Apa yang ku dapat dari semua ujian ini?

Al-Quran Menjawab :
"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin, diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka………." (Lihat Surah At-Taubah : 111)

Wallahualam.

Sumber : isuhangat

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan