Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Berbogel untuk bayar duit kuliah dan hutang kesihatan neneknya

Posted: 03 Apr 2011 09:30 PM PDT

Su Zizi (bukan nama sebenarnya), 19, bikin geger Beijing. Mahasiswi di Universiti Renmin, sebuah universiti ternama di China mengadakan sebuah pameran foto telanjang dirinya. Dia membuat pameran di tempat kuliahnya itu.

Menurut Zizi dia melakukannya kerana memerlukan wang agar boleh menerus kuliah. Dia mengadakan pameran itu akhir bulan lalu. Pihak universiti berusaha melarang pameran bertajuk "Who am I?" serta memblok web yang menampilkan foto-foto Zizi. "Setiap lembar foto, aku boleh mendapat wang" ujarnya.
Setelah menggadakan pameran, Zizi mengatakan ingin menjadi "body artist". "Sembilan bulan lalu, aku melakukannya kerana memerlukan wang  untuk membayar wang kuliah dan mellangsaikan hutang kesihatan nenekku," katanya kepada TNN dalam sebuah wawancara kelmarin. "Tapi sekarang, aku benar-benar tertarik menjadi seniman," ujarnya.

Zizi mengatakan apa yang dilakukannya adalah sah. Foto yang ditampilkan adalah suatu bentuk karya seni. "Kerana itu, aku juga berfikir selain menjadi body artist aku juga tertarik jadi fotografer," kata dia.





Lembu keluarkan susu seperti susu ibu

Posted: 03 Apr 2011 08:00 PM PDT

Macam -macan nak dicipta..
saya petik dari Berita Harian

LONDON: Saintis sudah mencipta ternakan yang diubah secara genetik yang menghasilkan susu 'manusia' dalam cubaan menjadikan susu lembu lebih berkhasiat. 

Saintis memperkenalkan gen manusia ke dalam 300 lembu tenusu untuk menghasilkan susu dengan khasiat sama seperti susu ibu. 
Susu ibu mengandungi kuantiti tinggi nutrisi penting yang membantu menaikkan sistem pertahanan badan bayi dan mengurangkan risiko jangkitan. 

Saintis di balik penyelidikan itu percaya susu dari ternakan lembu yang diubah suai secara genetik mungkin menghasilkan satu alternatif terhadap susu ibu dan susu formula untuk bayi, yang sering dikritik sebagai bermutu rendah. 

Mereka berharap produk tenusu diubah secara genetik dari ternakan lembu akan tidak lama lagi dijual di pasar raya. 

Hasil kerja itu kemungkinan mencetuskan bantahan terhadap makanan berasaskan pengubahsuaian genetik (GM). Pengkritik teknologi itu dan kumpulan kebajikan haiwan memberi reaksi berang terhadap penyelidikan terbabit, mempersoalkan keselamatan susu daripada haiwan yang diubah suai secara genetik dan kesannya terhadap kesihatan ternakan. 
Namun Profesor Ning Li, saintis yang mengetuai penyelidikan dan pengarah Makmal Utama Negeri untuk Bioteknologi Agro di Universiti Pertanian China menegaskan susu GM selamat seperti susu daripada lembu tenusu biasa. 

Katanya: "Susu itu berperisa lebih kuat berbanding susu biasa." – Agen

Guru tutup mulut pelajar dengan salotape supaya berhenti bercakap

Posted: 03 Apr 2011 07:35 PM PDT

Jazlyn Freel  mengatakan gurunya menutup mulutnya dengan salotape
untuk membuatnya berhenti bercakap...

Macam-macam hal kelakukan gugu-guru hari ini.Dinegara kita seorang budak meninggal dunia akibat dipukul oleh gurunya selama dua jam,Dan di Florida Amerika Syarikat seorang guru menyelotape mulut pelajarnya keran banyak bercakap didalam kelas...Cuab baca beritanya dibawah :

A Florida teacher has landed in hot water after silencing a noisy student by placing tape over her mouth.

"She asked me to stop talking, and then a couple minutes went by, and I started to talk again, and she came to me and put it on my mouth," 13-year-old Jazlyn Freel told WSVN-TV. 

"I had to cough, so I took the first piece off, so she went into her desk, and she took another piece out, and she put it on my mouth again.

The middle school teacher in Miramar, Fla. also taped shut the mouth of another student, Freel said.

After class, Freel and her New Renaissance Middle School classmate complained to the school's administrators and the teacher was reassigned.

Freel's mother, Leah, said she was furious and wanted an apology.

"I hope that this doesn't happen to any other children," she said. "It wasn't a really good experience, and I hope that it doesn't happen to anyone else."

[Gila] Nenek dikelar didepan lif

Posted: 03 Apr 2011 06:00 PM PDT

Kesian orang yang tak berdaya menjadi mangsa..
saya petik dari myMetro

SENTUL: Seorang nenek berusia 79 tahun ditemui mati dibunuh dengan lehernya dikelar di depan lif 20 meter daripada rumahnya di tingkat lapan Blok 41, Flat Sri Perak, dekat Bandar Baru Sentul, di sini, semalam.

Mayat mangsa yang dikenali sebagai P Veeramah ditemui jiran kira-kira jam 7.30 malam dalam keadaan terbaring dengan kecederaan parah di leher.


Ketua Polis Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan, berkata mangsa yang sudah tidak bekerja menetap di situ bersama keluarga anaknya.


"Siasatan awal mendapati kejadian mungkin bermotifkan samun sebelum mangsa dibunuh berikutan anting-anting dipakai mangsa hilang, namun siasatan lanjut masih dilakukan," katanya.


Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.

Mayat dipenggal dan digantung di dinding

Posted: 03 Apr 2011 05:40 PM PDT

Mereka ini mati ketika kejadian rusuhan di sebuah penjara
di Brazil.Mayat digantung di dinding...



Gambar perkelahian orang tua yang disaksikan oleh anak

Posted: 03 Apr 2011 11:01 AM PDT








akhir kembali berbaik semula...

Aneh, Kambing Bertanduk 5 Makan Daging Tiap Malam Jumaat

Posted: 03 Apr 2011 10:01 AM PDT

INILAH.COM, Sumedang – Seekor kambing bertanduk lima di Dusun Rancakalong Kabupaten Sumedang ini juga memiliki keanehan lain iaitu kerap memakan daging pada setiap malam Jumat Kliwon.


Lima tanduk kambing tersebut memiliki panjang sekitar 10 cm. Selain itu, kuku di kaki belakangnya lebih panjang sehingga mirip kasut aladin. Kambing tersebut diberinama Jimat Kalimusada.

Setiap malam Jumat Kliwon saya suka memberi makan daging mentah kepada Si Jimat, kata Jajang kepada wartawan, Jumaat (1/4/2011).

Jajang mengaku Si jimat merupakan pemberian seorang peternak kambing di daerah Ganeas. Sejak diberikan ketika berumur dua bulan, Si Jimat memang sudah memiliki lima bakal tanduk di kepalanya.

Oleh kerana na itu pemberi kambing berpesan agar kambing aneh ini dirawat dengan baik-baik dan tidak boleh diadukan kerana khauatir tanduknya patah.

Selain aneh, Jajang mengaku Si Jimat juga membawa keberuntungan. Sebab, sejak memelihara Si Jimat, Jajang yang menggemari ternak domba sejak enam tahun silam ini kerap menjuarai adu ketangkasan domba.

Jajang tak akan menjual Si Jimat walau sudah ada yang menawar Rp5 juta rupiah.

Belanja £80 ribu untuk 14 prosedur kecantikkan ynag ekstream dan £800 hanya untuk tangan

Posted: 03 Apr 2011 09:25 AM PDT

VIVAnews - Cindy Jackson begitu memuja keindahan kulit tubuhnya. Demi mempercantik tampilan jari-jari dan kulit tangannya, ia tak ragu menghamburkan £800 untuk rawatan dengan teknik injeksi.

Seperti dikutip dari The Sun, wanita 55 tahun itu mengatakan, prosedur rawatan tidak menimbulkan rasa sakit, dan kesannya bersifat permanen. "Ini menjadi rahasia antipenuaan terbaru dan rahasia kecantikan dari dalam di di Hollywood."

Cindy merupakan wanita berasal Amerika yang kini tinggal di London. Selama 25 tahun terakhir, ia telah menghabiskan lebih dari £80 ribu atau sekitar Rp1,12 miliar untuk 14 prosedur kecantikan ekstrim.

"Facelifts, mempercantik hidung, pembesaran bibir, operasi mata, dermabrasi, peeling kimia, suntikan restylane, implan pipi, pembesaran payudara, sedot lemak. Namun, tangan saya adalah salah satu bahagian tubuh yang tidak pernah mendapatkan perhatian khusus," ujarnya.

Ia mengaku abai dengan kecantikan kulit punggung telapak tangan dan jari. Ia mula gelisah setelah muncul tanda-tanda penuaan di area itu. "Seiring bertambahnya usia , kulit di punggung tangan menjadi lebih tipis, menyebabkan tendon dan urat tampil lebih menonjol."

"Aku melakukan perawatan kecantikan tangan ketika ini, kerana seseorang boleh tahu usia wanita dengan tangannya. Tidak peduli gaun yang Anda kenakan boleh membuat penampilan tampak lebih muda. Tapi kedut di tangan tidak boleh menipu," katanya.

Baginya, perawatan tangan itu menjadi jalan terbaik untuk menyembunyikan usianya. "Secara biologis saya berusia 55 tahun, tetapi jika Anda melihat bagian tubuh saya mulai dari hidung terlihat seperti usia 20, payudara juga masih kencang, dagu seperti anak 17 tahun, bibir seperti milik wanita 19 tahun, dan mata seperti usia 24 tahun," ujarnya.

Demi melindungi kecantikan tanggannya, Cindy selalu siap dengan sarung tangan. Tak hanya digunakan ketika cuaca dingin, tetapi juga dikenakan ketika berbasikal, mencuci kereta, berkebun atau melakukan pekerjaan rumah tangga lainnya. "Sekarang tangan dan wajah saya setidaknya seperti 20 tahun lebih muda."

Gambar-gambar panas ketika Fashion show

Posted: 03 Apr 2011 08:17 AM PDT



Kasut lama Nike yang terjual dengan harga US$ 5,100

Posted: 03 Apr 2011 07:00 AM PDT

Nike adalahjenama kasut yang terkenal dan juga dikenal kerana terkenal "Swoosh " logo cap dagang logo dari Nike. Pembuat kasut ini bermula dari sebuah organisasi bernama Blue Ribbon Sports.

Awalnya digunakan untuk membuat Super Cortez, kasut untuk berlumba lari pada tahun 1970 dan baru-baru ini dalam satu lelong yang sangat aneh di eBay satu pasang kasut yang diproduksi pada tahun 1974 tersebut dijual dengan harga yang sangat tinggi iaitu US$5.100. Meskipun Super Cortez adalah sepatu lari yang terkenal tapi ini harga yang aneh untuk sebuahkasut  tua. Lelong kasut kotor dan tua Nike dapat dipertimbangkan sebagai sebagai berita aneh kerana tidak ada yang memberi alasan harganya boleh begitu tinggi .



sumber : dunia-unik.com

Wanita telanjang naik ke menara bervoltan tinggi untuk bunuh diri

Posted: 03 Apr 2011 06:30 AM PDT







Wanita ini dipercayai mengalami masalah mental.Orang ramai mengatakan dia telah memanjat menara bervoltan tinggi dan kemudian melaporkan kejadian ini kepada pihak berkenaan.Pasukan penyelamat bergegas ketempat kejadian dan berjaya menenagkan wanita ini serta menurunkannya kebawah.Kejadian ini berlaku didaerah Tianjin China.

Manusia makan besi

Posted: 03 Apr 2011 05:27 AM PDT






Peristiwa Pembunuhan Yang Terakam Kamera ( Seram ! )

Posted: 03 Apr 2011 04:00 AM PDT

Bentuk kek pengantin yang canggih

Posted: 03 Apr 2011 03:52 AM PDT









GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Posted: 03 Apr 2011 03:49 AM PDT

Kita kasi gegar...

Artis yang tergolek jatuh semasa jalan di carpet merah

Posted: 03 Apr 2011 02:00 AM PDT




Pistol anjing untuk ikat anjing

Posted: 03 Apr 2011 01:00 AM PDT

Pistol anjing ini sebenarnya adalah tali untuk di ikatkan di leher anjing yang biasanya digunakan untuk mengajak jalan-jalan si anjing dan pemiliknya.Idea ini muncul dari Art Lebedev Studio.



Selama 6 bulan berkahwin dengan isterinya yang jantan

Posted: 03 Apr 2011 12:00 AM PDT

BEKASI, RIMANEWS – Muhammad Umar (32), warga Kota Bekasi, melaporkan kes penipuan kepada polis setelah yang bersangkutan menyedari bahawa "wanita" yang dinikahinya sejak enam bulan silam ternyata berkelamin laki-laki.

Kapolsek Jatiasih, AKP Karosekali, kepada wartawan di Mapolsek Jatiasih, Jumaat (1/4), mengatakan terlapor yang bernama Rahmat Sulistiyo alias Fransiska Anastasya itu telah ditangkap petugas di rumahnya di Kecamatan Jatiasih pada Rabu (30/3) lalu.

"Pelaku berpura-pura menjadi wanita, kemudian menikah dengan korban Umar, di mana semua biaya pernikahan tersebut ditanggung oleh korban," katanya.

Dari hasil penyelidikan, kata dia, Umar menikah dengan "wanita" yang bernama Fransiska Anastasya pada 19 September 2010 di rumah korban dengan disaksikan orang tua masing-masing. Mereka menikah setelah pasangan itu menjalin hubungan sejak Ogos 2010.

Selama menjalin rumah tangga, kata Kapolsek, pelaku berprilaku layaknya seorang isteri dengan selalu menggunakan jilbab dan pakaian wanita lengkap. "Bahkan untuk meyakinkan korban, pelaku selalu menggunakan pakaian tertutup untuk menyembunyikan bahagian fisik tertentu," katanya.

Selama enam bulan berumah tangga, kata dia, korban dan pelaku melakukan hubungan intim layaknya suami isteri dengan cara dilakukan pada malam hari dan lampu dimatikan . Namun, terlapor kerap menolak berhubungan intim dengan posisi terlentang dengan alasan mengalami gangguan pencernaan atau haid.
"Hubungan intim itu biasa dilakukan secara anal tanpa diketahui korban. Kerana, pelaku selalu mengambil posisi telungkup," ujar AKP Karosekali

Ellie Manning: Mama, di Kamar Saya Ada Hantu (Video)

Posted: 02 Apr 2011 11:00 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang anak perempuan bernama Ellie Manning dan baru berusia 11 tahun ketakutan dan tak ingin tidur di kamarnya yang terletak diatas kerana, kamar yang didominasi warna pink itu dipenuhi dengan hal-hal ghaib dan terjadinya fenomena poltergeist.

Gadis ini tinggal bersama ibu, kakak, serta kekasih ibunya bernama Anthony Powell (25) di rumah yang terletak di Holbrooks, Coventry, Inggris. "Padahal, kami sudah menyiramkan air suci, salib, dan membacakan doa, dan memanggil para ahli untuk membuat hantu itu pergi," kata sang ibu, Lisa (34).

Kami sudah mencobanya segala cara dan ini sudah terjadi dalam kurun waktu enam bulan terakhir," kata Lisa lagi.

Hal yang sering terjadi antara lain, pintu terbanting dan tertutup secara tiba-tiba, bunyi langkah kaki, kursi bergerak, tirai ditarik, poci beterbangan, dan semuanya menjadi senjata penghancur.

"Orang mengatakan, ah itu hanya seperti dalam cerita horor saja dan kami hanya membuat cerita. Namun, ini kenyataan. Ini kehidupan kami dan benar-benar terjadi. Kami tak lagi bertahan," kata Lisa. Saksikan video yang membuat bulu kuduk merinding.

Sumber: Daily Mail


[Kisah Benar] Wanita diculik dan disiksa selam 44 hari tanpa henti

Posted: 02 Apr 2011 10:00 PM PDT

Semua hal menakutkan setengah mati ini dilakukan pada Junko Furuta dan dikumpulkan melalui sidang di Jepun dan blogs dari 1989. mereka menunjukan kalau sakit yang dialami sanagat ngeri sebelum akhirnya dia meninggal. Semua ini terjadi  sewaktu dia masih hidup dan diculik, memang sangat mengerikan tapi inilah kenyataanya.

INILAH DETIK KEJADIAN PENYIKSAAN NGERI ITU
Hari 1: 22 November 1988: penculikan
Dikurung sebagai tahanan dirumah, dan dipaksa berpose sebagai pacar salah satu cowok
Diperkosa(lebih dari 400 kali jumlahnya)
Dipaksa telefon orangtuanya dan mengatakan kalau dia lari dari rumah dan situasi aman
Kelaparan dan kekurangan gizi
Diberi makan lipas dan minum kencing
Dipaksa masturbasi
Dipaksa striptease didepan orang
Dibakar dengan mancis api
Memasukkan macam2 (dari yang kecil sampai yang sebesar ) ke vagina dan anusnya

Hari 11: 1Disember 1988: menderita luka pukulan keras yang tak terhitung berapa kali
Muka terluka kerana jatuh dari tempat tinggi ke permukaan keras
Tangan diikat ke langit langit dan badanya digunakan sebagai sarana untuk ditinju
Hidungnya dipenuhi sangat banyak darah sehingga dia Cuma boleh bernafas lewat mulut
Barbell dijatuhin ke perutnya
Muntah darah ketika minum air
Mencoba lari dan dihukum dengan bakaran rokok di tangan
Cairan seperti minyak dituang ke telapak kaki, dan betis hingga paha lalu dibakar
Botol dipaksa masuk ke bontotnya, sampe masuk, menyebabkan luka.

Hari 20: 10 Disember 1989: tidak bisa jalan dengan baik karena luka bakar dikaki
Dipukuli dengan tongkat bamboo
Petasan dimasukin ke anus, lalu disulut
Tangan di penyet (dipukul supaya gepeng) dengan sesuatu yang berat dan kukunya pecah
Dipukulin dengan tongkat dan bola golf
Memasukan roko ke dalam vagina (atau mungkin maksudnya dijadiin asbak, dimatiin di vagina dan abunya dibuang ke dalam)
Dipukulin dengan tongkat besi
Saat itu musim dingin bersalju disuruh tidur di balkon
Tusuk sate dimasukin ke dalam vagina dan anus menyebabkan pendarahan

Hari 30: cairan lilin panas diteteskan ke mukanya
Lapisan mata dibakar korek api
Dadanya ditusuk2 jarum
Pentil kiri dihancurkan dan dipotong stang
Bola lampu panas dimasukin vagina
Luka berat di vagina kerana dimasuki gunting
Tak boleh kencing dengan normal
Luka sangat parah hingga membutuhkan sejam untuk merangkak turun tangga saja untuk menggunakan kamar mandi
Gendang telinga rosak parah
Ukuran otak menciut sangat sangat banyak

Hari 40: Memohon sama para penyiksa untuk membunuhnya saja dan menyelesaikannya

1 January 1990: junko tahun baruan sendirian
tubuknya dimutilasi
ga bisa bangun dari lantai

hari ke 44: para cowok itu menyiksa badanya yang termutilasi dengan barbell besi, dengan menggunakan alasan kalah main mahyong. Furuta mengalami pendarahan di hidung dan mulut. Mereka menyiram mukanya dan matanya dengan cairan lilin yang dibakar.

Lalu cairan mancis api dituang ke kaki tangan muka, perut dan dibakar. Penyiksaan akhir ini berlangsung sekitar 2 jam nonstop.

Junko Furuta meninggal hari itu dalam rasa sakit dan sendirian. Bayangkan 44 hari penderitaan yang  dia alamin.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan