Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Seorang tahanan dibenar saman penjara kerana kemaluannya digigit tikus

Posted: 24 Feb 2011 09:00 PM PST

New York - Seorang tahanan berasal dari New York yang mengeluh kemaluannya digigit tikus ketika dia ditahan di penjara, akhirnya diizinkan untuk menyaman pihak berkenaan.

Peter Solomon mengakui  dia diberi suntikan rabies seraya menambahkan bahawa warden penjara tahu sel di mana dia ditempatkan penuh dengan tikus.

Pengacara untuk Nassau County berusaha mencari cara agar saman itu dibatalkan.

Dalam salah satu argumennya, pakar kesihatan mereka menuturkan bahawa mereka tak melihat bukti adanya luka serius, demikian laporkan BBC.

Solomon ditahan di Lembaga Pemasyarakatan Nassau, dekat New York, pada tahun 2007 sebelum persidangan atas tuduhan dia telah mengancam isterinya.

Veteran perang Vietnam ini mengatakan bahwa dia menderita gangguan shock traumatik, kini dipindahkan ke unit observasi medik di tengah kekhuatiran dia menderita sakit mental.

Dia mendakwa seekor tikus atau "haiwan pengerat" muncul dari lubang di tilam tidurnya pada suatu malam. Haiwan itu menggigit kemaluan dan tangannya sampai berdarah.

Mr Solomon, yang kini berusia 50 tahun itu mengatakan pihak county memberikan perlakuan yang berbeza dan gagal melindunginya dari kutu. Kini ia menuntut ganti rugi sebagai kompensasi.

Pihak County  membantah pernyataan Solomon dan mengatakan bahawa masalah tikus itu biasa di penjara selain itu luka yang dialaminya tak memerlukan jahitan dan luka-luka lainnya lebih bersifat psikologis.

Namun hakim Arthur Spatt tak sependapat dengan pihak County. Dia menyatakan bahawa Mr Solomon dapat melanjutkan saman untuk kelalaian jaminan perlindungan sebagai kompensasi.

[LAWAK] Pemain Pertahanan Chile Tampar Muka Sendiri Gunakan Tangan Lawan

Posted: 24 Feb 2011 08:45 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, QUITO - Ada banyak cara untuk menipu pengadil di padang. Tetapi, cara yang satu ini benar-benar unik, menampar muka sendiri dengan tangan lawan!

Bek pasukan U-20 Chile, Bryan Carrasco, menggunakan tangan seorang pemain Equador untuk memukul mukanya sendiri dalam pertandingan kelayakan Piala Dunia U-20.

Ketika itu, dalam keadaan  1-0 untuk Ekuador, Carrasco mengawal seorang pemain lawan dengan posisi di belakang pemain tersebut.

Dengan tangan kirinya, dia kemudian memegang tangan kiri lawan dan menariknya ke belakang hingga tangan lawan mengenai mukanya sendiri sampai dia jatuh.

Pengadil menilai pemain Equador itu melakukan pelanggaran dan menghadiahkan tendangan bebas untuk Chile. Carrasco sendiri langsung bangkit dan berlari menuju posisinya.

Sayang, usaha Carrasco tak cukup untuk menghindarkan Chile dari kekalahan 0-1. Sementara mereka tersingkir, Equador masuk e pusinagan final.







Seorang Pemuda Gosok-gosok Alat Kelamin di Depan Guru Perempuan

Posted: 24 Feb 2011 07:45 PM PST

TRIBUNNEWS.COM - Seorang pekerja di kilang kain memperlihatkan organ genital dan menggosok-gosoknya di depan tetangganya. Dia  dikenakan denda dan hukuman percubaan selama tiga bulan. Demikian dilansir The Star dan dikutip Tribunnews.com, Khamis (23/2/2011).

Pemuda bernama Ahmad Hairul Nizam Hussin (23) dinyatakan bersalah dan didenda sebanyak  RM1.500 oleh Hakim Mazana Sinin setelah seorang guru berusia 41 tahun membuat laporan ke balai polis dan kemudian diadili.

Dia dikenakan dakwaan memperlihatkan organ genital ke tetangganya yang tinggal di sebelah apartment di Taman Pelangi Indah, Johor Bahru, Malaysia sekitar pukul enam pagi pada 8 Oktober 2009.

Ahmad Hairul yang ada di dalam biliknya memperlihatkan organ genitalnya ke perempuan yang bekerja sebagai guru yang sedang menyidai cucian di koridor apartmentnya. "Saya merasa gatal pada bahagian itu dan kemudian menggaruk dan menggosoknya tapi saya tidak tahu kalau dia melihat saya," demkian kata Ahmad Hairul.

[Kejam] Lelaki tinju,pukul dan cekik seorang perempuan

Posted: 24 Feb 2011 06:45 PM PST

TRIBUNNEWS.COM - Polis menangkap seorang lelaki yang meninju seorang perempuan dan memasukkan kepala wanita itu kedalam plastik sampah.

Lelaki dari Long Island, New York, Amerika Syarikat (AS) bernama David Knudson (32), ditangkap berkaitan dengan pembunuhan dan saat bersamaan dia sempat mencekik perempuan berusia 32 tahun di Baldwin. Selain mencekik, dia meninju dan memasang plastik sampah di kepalanya dan kemudian mencekiknya.

Untunglah sang korban berhasil melarikan diri. Polisi kemudian menjatuhkan tuduhan ke Knudson dengan tindakan penyerangan, mencekik, dan sejumlah kes lainnya. Lelaki berusia 41 tahun ini akan menghadapi dakwaan pada Khamis (24/2/2011) waktu setempat. Tidak jelas apakah dia akan diwakili oleh seorang peguambela.

Sumber: My Fox New York

Budak tangkap ikan lebih besar daripadanya

Posted: 24 Feb 2011 05:36 PM PST

Wow besar betul ikan  ni....
saya petik daripada kosmo online

TASIK TINAROO, Australia - Seorang budak berusia sembilan tahun, Riley Vallance berjaya memancing seekor ikan yang lebih besar daripadanya dalam satu pertandingan di sini, lapor akhbar The Cairns Post semalam.

"Saya bergelut selama 20 minit untuk mendapatkan ikan tersebut," kata Vallance yang belajar di tahun empat. 

Vallance yang mempunyai berat 25 kilogram (kg) dan tinggi 131 sentimeter itu memperoleh ikan tersebut yang seberat 27.6kg serta panjang 132 sentimeter.

Menurut bapanya yang merupakan seorang ahli biologi, Terry Vallance, ikan tersebut terpaksa ditanam di belakang rumah kerana peti sejuk di rumahnya tidak muat untuk menyimpan ikan itu. - Agensi

Di Honduras, Merokok di Rumah Sendiri Boleh Didenda

Posted: 24 Feb 2011 04:30 PM PST

TEMPO Interaktif, Tegucigalpa - Pemerintah Honduras menerapkan Undang-undang baru yang membolehkan anggota keluarga atau tamu yang terganggu dengan asap rokok di rumahnya melaporkan kepada polis. Undang-undang yang disahkan kelmari menempatkan gangguan asap rokok sebagai satu aduan. Termasuk jika yang merokok adalah salah satu anggota keluarga sendiri.

Jika baru sekali melanggar peraturan ini, akan diberi teguran lisan. Namun jika ingkar dan masih saja mengulangi, si perokok akan ditangkap dan dikenai denda US $ 311.Jumlah ini setara dengan upah minimum bulanan di negara Amerika Tengah ini.

Walaupun begitu, beberapa aktivis anti-merokok meragukan aturan ini boleh dijalankan.. "Nampaknya niatnya adalah untuk mendidik dengan cara aduan," kata Armando Peruga, seorang pengurus program di World Health Organization's Tobacco-Free Initiative.

Peruga memuji langkah Honduras yang mengadakan undang-undang anti-merokok yang sudah diadopsi di beberapa negara. Tapi Peruga mengatakan, klausul yang memungkinkan anggota keluarga untuk memanggil polis kerana saudaranya merokok, membingungkan. "Tak masuk akal, kerana hukum jelas tidak melarang merokok di rumah-rumah," kata dia.

Selama ini larangan merokok hanya berlaku di ruang publik atau kawasan tertutup. Jika merokok di tempat terbuka, perokok juga harus berdiri minima enam meter dari orang yang tidak merokok.
Beberapa pihak menilai aturan ini hampir mustahil untuk dilaksanakan di negara dengan 8 juta penduduk yang rimbun dengan masalah kejahatan bermaharajalela namun hanya ada 12 ribu petugas polis. "Polis sudah repot dengan kejahatan yang besar. Apalagi untuk dapat mengejar perokok di rumah," kata Jose Martinez, 38 tahun, pensyarah komputer yang telah merokok selama 20 tahun.

Undang-undang Honduras juga melarang semua iklan produk tembakau dan kewajiban meletakkan foto paru yang terkena kanser untuk ditempatkan pada bungkus rokok. Menurut pihak berkuasa kesihatan Honduras, sepertiga penduduk Honduras adalah perokok. Sembilan dari 10 warganya menderita bronkitis akut, tinggal di rumah bersama perokok. Untuk setiap dolar memproduksi rokok di Honduras, negara menghabiskan 10 dolar untuk melawan penyakit berhubungan dengan merokok, menurut Jabatan Kesihatan.

Selamba je brother lapah daging anjing tepi jalan

Posted: 24 Feb 2011 03:39 PM PST

12919699130746689
betul-betul selamba…..

Kanak-kanak 11 tahun berjaya selamatkan ibunya yang cacat dalam kebakaran

Posted: 24 Feb 2011 08:01 AM PST

TRIBUNNEWS.COM – Seorang kanak-kanak berusia 11 tahun berhasil menyelamatkan nyawa ibunya yang cacat dan saudara laki-lakinya dalam kebakaran yang terjadi pada hari Isnin. Demikian dilaporkan KTLA.com dan dikutipTribunnews.com, Khamis (24/2/2011).

Jamie Ward,   berasal North Carolina, Amerika Syaikat (AS), membangunkan saudara laki-lakinya dan ibunya yang cacat dan kemudian mendorongnya menggunakan kerusi roda dari rumah mereka. Petugas pemadam kebakaran menduga kebakaran disebabkan kerana tiupan angin membuat wayar elektrik terputus dan membakar rumput.

Petugas pemadam kebakaran berhasil mencegah kebakaran menyebar namun tak berhasil menyelamatkan rumah Ward. Meski rumahnya hangus kerana kebakaran namun seluruh anggota keluarga berhasil diselamatkan.

Aneh, Babi di Tasik Minum Kopi dan Makan Roti

Posted: 24 Feb 2011 07:00 AM PST

INILAH.COM, Tasikmalaya – Babi hutan pada umumnya kerap mengganggu serta merosak tanaman, namun di Kampung Cipondok, Desa Margasari, Kecamatan Ciawi, Kabupaten Tasikmalaya terdapat babi aneh dan unik. Babi ini tidak mahu makan umbi-umbian mentah, tapi nasi hangat atau roti dan minum kopi.

Selain itu, babi berkelamin betina yang diberi nama Sarmini milik pasangan Dinta (49) dan Anah (45) ini, sering mengikuti pemiliknya jika pergi ke sawah dan kebun, bahkan ke warung ketika berbelanja.

Sepintas babi itu tidak ada bezanya dengan haiwan sejenisnya yang kerap tinggal di hutan. Namun babi yang satu ini memiliki keunikan dan keanehan dalam memilih makanan.

Babi hutan biasa menggali umbi dan akar-akaran dari dalam tanah dengan hidungnya itu. Sedangkan babi ini hanya memakan nasi atau roti, bahkan menyukai makanan ringan di warung.

Babi ini akan semakin lahap memakan nasi hangat atau memakan umbi-umbian yang dimasak terlebih dahulu. Anehnya lagi, babi ini juga tidak mahu makan jika yang dihidangkan merupakan sisa makanan.

"Babi ini begitu cerewet dalam pola makannya," ujar pemilik babi Dinta

Menurutnya, babi aneh itu ditangkapnya di hutan 9 bulan lalu. Babi itu dirawat dan diberi makanan rumahan hingga menjadi jinak. Kini, babi ini kerap menjadi tontonan masyarakat khususnya anak-anak.

"Jika saya pergi ke sawah atau ke kebun, babi itu akan mengikuti tanpa diikat," ucap Dinta yang bekerja sebagai petani.Babi itu juga kerap diajak jalan-jalan dan berkumpul bersama warga lainnya jika sudah selesai bekerja di sawah.

Ketika ikut ke warung, kata Dinta, babi itu akan meronta-ronta meminta roti atau jajanan lainnya. Tak cukup di situ, setiap makanan yang dipegang Dinta atau isterinya pun selalu berusaha direbut dan disantap oleh babi itu.

"Anehnya lagi, babi betina tersebut akan bertambah jinak bila didekati laki-laki. Tapi kalau didekati perempuan, babi itu terlihat biasa-biasa saja," kata Dinta.

Dia mengaku tidak tahu penyebab tingkah laku babi yang aneh itu. Padahal, selama ini ia kerap kali berburu dan menangkap babi, namun baru sekali ini melihat perilaku babi yang aneh seperti ini.[den]

Ni nak potong kek atau nak bunuh orang kakak ?

Posted: 24 Feb 2011 06:00 AM PST

image
Besar betul pisau dia…nak potong kek atau nak bunuh orang kakak..
tahu lah kek tu besar....

Toilet untuk orang yang jenis muka selamba

Posted: 24 Feb 2011 05:36 AM PST

image
ini mungkin toilet untuk mereka yang jenis muka selamba atau tak kisah….

Cara membuat bentuk hati daripada telur rebus

Posted: 24 Feb 2011 04:00 AM PST









Senang je kan...

Bapak jenis apa ni ?

Posted: 24 Feb 2011 03:30 AM PST

image
Betul-betul jenis bapak gila game ni…..

Ada acara meluncur salji dalam keadaan bogel

Posted: 24 Feb 2011 02:00 AM PST

BRAUNLAGE – Pada  musim salji memang saat menyenangkan untuk bermain, tapi bagaimana jika salji dijadikan acara pertandingan meluncur tanpa pakaian?

Para lelaki dan wanita di Jerman turut serta dalam mengikuti kejuaraan dunia meluncur bogel, berpuluhan orang ikut terlibat di acara ang diselenggarakan di Braunlage, dan ditontong oleh 1,700 penonton.

Hanya dengan menggunakan helmet dan seluar dalam,pertandingan ini dimenangkan oleh tiga pegawai hotel.

Para peluncur yang bertelanjang dada ini meluncur di sepanjang 90 meter demi memperebutkan hadiah wang tunai dan juga gelar Juara Dunia Peluncur Bogel.

"Tahun ini acaranya lebih meriah, banyak peserta yang ikut serta. Nampaknya mereka sangat bersemangat walaupun di cuaca dingin seperti ini," ujar penyelenggara Tobias Wannemaker, seperti dilansir Orange, Rabu (23/2/2011).

"Sekitar 400 orang ikut mendaftar dalam acara ini, tapi kami hanya memilih 30 peserta saja. Kami memiliki semua peringkat usia, ukuran dan besarannya. Tahun depan kami berharap dapat menjaemput lebih ramaiorang lagi," katanya

bk- semakin hari semakin pelik dunia ini

Orang yang tunjuk hebat nak tutup masjid akhirnya memeluk Islam

Posted: 24 Feb 2011 01:25 AM PST

 Daniel Streich, politikus berasal Switzerland, yang  terkenal kerana kempennya menentang pembangunan masjid di negaranya, tanpa diduga-duga dan tak disangka kini dia memeluk agama Islam.

Streich adalah orang pertama yang melancarkan perihal larangan kubah masjid, dan bahkan mempunyai idea untuk menutup masjid-masjid di negaranya. Dia dari Partai Rakyat Switzerland (SVP). Deklarasi kontroversi Streich ke Islam membuat heboh Swiss.

Streich mempropagandakan anti-gerakan Islam begitu meluas ke seantero negeri. Ia menaburkan benih-benih kemarahan dan cemuhan bagi umat Islam di Negara itu, dan membuka jalan bagi penentangan orang awam  terhadap mimbar dan kubah masjid.

Tapi sekarang Streich telah menjadi seorang pemeluk Islam. Tanpa diduganya sama sekali, pemikiran anti-Islam yang akhirnya membawanya begitu dekat dengan agama ini. Streich bahkan sekarang mempunyai keinginan untuk membangun masjid yang paling indah di Eropa terutama di negaranya.

Yang paling menarik dalam hal ini adalah bahawa pada ketika ini ada empat masjid di negaranya dan Streich ingin membuat masjid yang kelima. Dia mengakui ingin mencari "pengampunan dosanya" yang telah meracuni Islam. Sekarang adalah fakta bahawa larangan kubah masjid telah memperoleh status hukum.

Abdul Majid Aldai, presiden OPI, sebuah LSM, bekerja untuk kesejahteraan Muslim, mengatakan bahawa orang Eropah sebenarnya memiliki keinginan yang besar untuk mengetahui tentang Islam. Beberapa dari mereka ingin tahu tentang hubungan antara Islam dan terorisme; sama halnya dengan Streich. Ceritanya, ternyata selama konfrontasi, Streich mempelajari Alquran dan mulai memahami Islam.

Streich adalah seorang anggota penting Partai Rakyat Switzerland (SVP). Ia mempunyai posisi penting dan pengaruhnya dalam parti. Selain petisinya tentang kubah masjid itu, dia juga pernah memenangkan tentera di Swiss Army karena popularitasnya.

Lahir di sebuah keluarga Kristen, Streich melakukan studi komprehensif Islam semata-mata untuk memfitnah Islam, tapi ajaran Islam memiliki nampak yang mendalam pada dirinya. Akhirnya dia malah antipati terhadap pemikirannya sendiri dan dari kegiatan politiknya, dan dia memeluk Islam. Streich sendiri kemdian disebut oleh SVP sebagai setan.

Dulu, Dia mengatakan bahawa dia sering meluangkan waktu membaca Alkitab dan sering pergi ke gereja, tapi sekarang dia membaca Alquran dan melakukan solat lima waktu setiap hari. Dia membatalkan keanggotaannya di parti dan membuat pernyataan publik tentang dia masuk Islam. Streich mengatakan bahawa dia telah menemukan kebenaran hidup dalam Islam, yang tidak dapat dia temukan dalam agama sebelumnya.

Semoga bermanfaat untuk anda yang membacanya....

Seekor Kuda Telah Menyelamatkan Nyawa Seorang Fotografer

Posted: 24 Feb 2011 12:20 AM PST

BEIJING – Seorang lelaki telah diselamatkan  oleh seekor kuda, ketika dia terjatuh dari pagar pembatas kawasan lumba kuda liar.

Fu Min (36), terjatuh dari koridor pagar pembatas ketika dia sedang berusaha mengambil gambar terbaik dari kuda-kuda liar yang sedang beraksi. Nyawanya hampir saja menjadi taruhan atas gambar yang dia dapat.

Fu Min tergelincir ke tanah dan nyaris menjadi sasaran amuk kuda-kuda liar yang sedang beraksi di treknya.

Namun, dengan begitu kagum dia menceritakan bagaimana dia diselamatkan oleh salah seekor haiwan yang menangkapnya dengan mulutnya, kemudian dia dilemparkan ke pinggir trek sehingga dia selamat dari hantaman aksi kuda-kuda liar.

"Saya cuba untuk mendapatkan foto yang lebih baik dan kemudian seekor kuda melanggar saya. Saya berfikir saat itu akan mati," kata Fu, seperti dilapor Orange.

"Tapi kemudian seekor kuda lain menyambar lenganku dengan mulutnya dan menyeret saya keluar dari trek. Saya fikir akan diinjak-injak oleh kuda-kuda itu," katanya.

Sumber : http://www.okezone.com/

Pasangan berpeluk dan bercium selama 20 minit ditengah orang ramai

Posted: 23 Feb 2011 11:49 PM PST




sumber : stomp.com.sg

The fact that the MRT was full of passengers this morning (Feb 16) did not bother this couple. 

But their amorous behaviour certainly bothered STOMPer asp resh, who said that the couple was hugging and kissing for 20 minutes.

The STOMPer said:

"I saw them this morning. They were hugging and kissing all the way, for 20 minutes."

Satu kilogram logam dalam perut

Posted: 23 Feb 2011 10:25 PM PST

INILAH.COM, Lima – Lelaki berasal dari Peru ini mengejutkan para doktor dan pasukan perubatan ketika mereka menemukan berbagai logam seberat 1 kilogram di perutnya.

"Pesakit tersebut datang dengan keluhan sakit perut parah. Setelah pemeriksaan, kami menemukan ratusan paku dalam perutnya," kata ahli bedah di hospital di kota kecil Cajamarca, Carlos Delgado.

Doktor yang menemani Delgado tak mampu berkata apa-apa ketika mengeluarkan hampir satu kilogram paku,duit syiling dan potongan logam dari perutnya. Bahkan, ada satu pisau kecil dalam perut lelaki bernama Requelme Abanto Alvarado itu.

"Saya tak pernah menghadapi kes seperti ini. Setelah membedah pesakit, melihat begitu banyak benda di dalam satu perut benar-benar bukan peristiwa biasa," lanjut Delgado

Alvarado berada dalam keadaan stabil setelah operasi tersebut. Delgado mengatakan, pesakit aneh itu kini sedang menjalani pemeriksaan dengan para ahli kesihatan mental.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan