Adsense

Isnin, 8 November 2010

Sensasi

Sensasi


Antara punca kerosakan Otak,kerosakan hati,dan makanan penyebab kanser

Posted: 08 Nov 2010 09:10 PM PST

...Join Keralites, Have fun & be Informed.

1. No Breakfast

People who do not take breakfast are going to have a lower blood sugar level. This leads to an insufficient supply of nutrients to the brain causing brain degeneration.

2 . Overeating

It causes harde ning of the brain arteries, leading to a decrease in mental power.

3. Smoking

It causes multiple brain shrinkage and may lead to Alzheimer disease.

4. High Sugar consumption

Too much sugar will interrupt the absorption of proteins and nutrients causing malnutrition and may interfere with brain development.

5. Air Pollution

The brain is the largest oxygen consumer in our 20 body. Inhaling polluted air decreases the supply of oxygen to the brain, bringing about a decrease in brain efficiency.

6 . Sleep Deprivation

Sleep allows our brain to rest.. Long term deprivation from sleep will accelerate the death of brain cells..

7. Head covered while sleeping

Sleeping with the head covered increases the concentration of carbon dioxide and decrease concentration of oxygen that may lead to brain damaging effects.

8. Working your brain during illness

Working hard or studying with sickness may lead to a decrease in effectiveness of the brain as well as damage the brain.

9. Lacking in stimulating thoughts

Thinking is the best way to train our brain, lacking in brain stimulation thoughts may cause brain shrinkage.

10. Talking Rarely

Intellectual conversations will promote the efficiency of the brain


The main causes of liver damage are:


...Join Keralites, Have fun & be Informed.

1. Sleeping too late and waking up too late are main cause.

2. Not urinating in the morning.

3 . Too much eating.

Read more here...

Mizz Nina dan Noh Hujan ,bakal umumkan pertunangan pada 16 November 2010

Posted: 08 Nov 2010 07:23 PM PST

Percintaan antara Nih dan Mizz Nina telah lama diperkatakan dan diperakui oleh rakan rakan dan anggota kumpulan Hujan sendiri.Namun,kadang kala Noh,mengaku kadang-kadang pasangan ini cuba mengelak dan mengatakan yang mereka hanya berkawan baik..ehe

kemana sahaja mereka dilihat berdua.Kini Noh dan Nina bersedia mengumumkan kepada media pada sidang media yang bakal diadakan pada 16 November 2010 bertempat di Restoran Seri Melayu tentang hubungan cinta merekA,bahkan akan mengumumkan pertunangan mereka..

Mizz Nina yang kini sudah berusia 30 tahun dan Noh hujan pula 26 tahun.
Bila tengok pasangan ini,mereka nampak serasi dan sesuai bersama walaupun Mizz Nina kelihatan matang dari segi sikapnya,manakala Noh agak nakal dan kebudak budakkan dan kadang kala menimbulkan kekecohan dengan gurauan kasarnya.hee




Nasha yang masih seksi pada MIFA 2010

Posted: 08 Nov 2010 07:08 PM PST

Nasha Aziz yang sudahpun berusia 40 tahun,masih kelihatan seksi dan muda..mantain gitu..semasa menggayakan pakaian rekaan Baharim pada MIFA 2010.

gosip  artis Gambar Seksi Nasha Aziz Di MIFA 2010

gosip artis Gambar Seksi Nasha Aziz Di MIFA 2010

gosip artis Gambar Seksi Nasha Aziz Di MIFA 2010

gosip artis Gambar Seksi Nasha Aziz Di MIFA 2010

gosip artis Gambar Seksi Nasha Aziz Di MIFA 2010



Gambar Mekah Pada musim Haji 2010

Posted: 08 Nov 2010 06:56 PM PST











Nora sedia beri Fasha meluangkan masa bersama anaknya Rayqal ,dengan syarat.

Posted: 08 Nov 2010 06:54 PM PST


Setelah sekian lama pelakon Nora Danish bermain 'tarik muka' dengan seorang lagi pelakon, Fasha Sandha, kini Nora berkemungkinan besar akan berlembut hati dengan kekasih bekas suaminya, Jejai, itu.

Kata Nora, dia mungkin akan berlembut hati dengan Fasha di mana dia akan memberi Fasha meluangkan masa bersama-sama dengan anaknya, Rayqal, jika pelakon drama Chinta itu berkahwin dengan Jejai.

"Sebelum ini, saya ada bertanya pada diri sampai bila saya nak halang dia (Fasha) bertemu dengan Rayqal, memandangkan ayah Rayqal adalah kekasihnya?

"Tapi, jika mereka sudah berkahwin, mungkin saya akan berubah hati. Lagipun rasanya sekarang ini mereka tidak merancang lagi untuk ke peringkat seterusnya (kahwin)," katanya pada sidang akhbar program Kamilah Bintang di restoran Fullhouse, Isnin.

Tambah Nora, buat masa ini, dia sememangnya tidak suka jika Fasha bertemu dengan anaknya itu.

Baru-baru ini, Fasha dikatakan telah membeli barang permainan untuk Rayqal di sebuah kedai permainan kanak-kanak yang menjadi pilihan Jejai untuk membeli barang permainan anaknya itu.

Ditanya adakah Nora tahu tentang hal itu, katanya:"Mungkin barang permainan itu dibeli untuk orang lain kot.

"Lagipun anak saya ada ibunya sendiri dan itu kehidupan saya, bukan urusan dia untuk membeli sesuatu untuk Rayqal.

"Mungkin orang nampak pelik dengan kata-kata saya ini, tapi bagi saya, kita hanyalah manusia biasa dan hati saya tidaklah sekuat mana.

"Apapun, Jejai faham dengan pendirian saya. tapi tak tahulah, kalau di belakang saya macam mana." jelas Nora yang akan bercuti ke Jepun dan Korea bersama-sama dengan keluarganya dan Jejai.

Gambar dan senarai Pemenang Europe Music Award 2010

Posted: 08 Nov 2010 06:15 PM PST

Walaupun ini merupakan MTV Europe Music Awards 2010 (EMA) tetapi kalau dilihat para senarai pemenangnya, kesemua kategori telah dibolot oleh artis America. MTV Eropah Music Awards 2010 (EMA) telah berlangsung dengan gemilangnya. Majlis tersebut telah diadakan pada 7 November 2010 di Madrid. Pada malam tersebut Lady Gaga telah merangkul tiga anugerah penting iaitu Best Pop Act, Best Female Act dan Best Song untuk lagu "Bad Romance".

"This means so much to me. Europe, I love you!", Itulah kata-kata yang yang diluahkan oleh Lady Gaga ketika menerima anugerah tersebut.
Bon Jovi telah menerima anugerah Icon Global kerana albumnya yang telah terjual lebih dari 125 juta di seluruh dunia. Shakira pula telah di nobatkan sebagai "Free Your Mind Award" kerana tanggungjawab sosialnya melalui kempen untuk pendidikan bagi anak-anak kurang beruntung dengan memberikan dana yang di perolehi dari lagu Piala Dunia "Waka Waka".

Acara MTV Europe Music Award 2010 di host kan oleh pelakon "Desperate Housewives", Eva Longoria.



Inilah senarai pemenang

Best New Act - Kesha
Best Pop Act - Lady Gaga
Best Alternative Act - Paramore
Best Video - Katy Perry "California Girls"
Best Male - Justin Bieber
Best Live Act - Linkin Park
Best Hip Hop Act - Eminem
Best Push Act - Justin Bieber
Best World Stage Performance - Tokio Hotel
Best Rock Act - 30 Seconds to Mars
Best Female Act _ Lady Gaga
Best Song - Lady Gaga "Bad Romance"








Jared Leto & Tomo Milicevic dari (30 Seconds of Mars)


Aksi Eva ketika di atas pentas

Kesha

Aksi Shakira ketika menerima anugerah

Hayley Williams (Paramore)



Persembahan
Kid Rock



B.O.B & Hayley Williams


Kanye West


Shakira


Linkin Park


Miley Cyrus


Katy Perry


Jon (Bon Jovi)


Rihanna


Kesha

Siti bakal menjadi pengacara Rancangan temubual sendiri bertajuk "Siti"...mcm Oprah la

Posted: 08 Nov 2010 05:44 PM PST

Oprah adalah sebuah nama yang sgt gah,menampilkan temubual bersama org-org yang mempunyai pengalaman luar biasa,mangsa bencana alam,pelakon-pelakon hebat,ali politik,tukang masak,pakar kecantikan,dan mcm-mcm lagi disamping sering membantu org miskin ,berjaya mendapatkan pengaruh drpd penontotn Oprah untuk mengundi.utk menandatangani petisyen...Pendek kata melalui rancangan Oprah,dia menjadi salah satu selebriti terkaya didunia..nombor satu dan tak dpt ditandingi...

Kini Diva nombor satu negara kita,penyayi Datuk Siti Nurhaliza pula bakal mengacara rancangan temubual yang juga akan membantu org-org susah,rancangan diberi nama sebagai "Siti"...first time sensasi dengar terus teringat rancangan Oprah

Sensasi harap rancangan baru Siti yang bakal ditayangkan pada Februari depan nie,mendapat sambutan yang baik,...

Video dibawah menunjukkan Lisa menjadi Cameo (watak kecil) dalam siri temubual Siti.



Penyanyi nombor satu Malaysia, Datuk Siti Nurhaliza (gambar) bakal muncul dengan program temubual sendiri berjudul Siti buat julung kalinya pada Februari depan.

Siti, 32, akui gugup untuk mengendalikan program tersebut kerana buat pertama kalinya juga, dia bergelar seorang pengacara menerusi rakaman temubual bersama-sama aktres Lisa Surihani.

Lisa memuatkan video rakaman yang membabitkan penggambaran program yang dilakukan di Batu 18, Hulu Langat pada 4 November lalu tersebut pada laman web Facebooknya

Menurut Siti, program ini bukan sahaja berkonsepkan temubual semata-mata tetapi dalam masa yang sama diterbitkan untuk membantu mereka yang memerlukan.

Menariknya, rancangan tersebut turut menampilkan pelbagai segmen termasuk segmen yang memerlukan Siti berlakon.

Salah satunya, dia perlu melakonkan watak Ros lakonan seniwati Roseyatimah dalam filem Pendekar Bujang Lapok yang turut menampilkan Lisa sebagai cameo.

Kisah benar:dihimpit hantu?

Posted: 08 Nov 2010 11:34 AM PST


Ramai yang kata ternampak 'benda' tertentu yang menindih tubuh mereka hingga tidak boleh bergerak. Adakah itu sekadar cerita rekaan kerana tidak tahu hendak menghuraikan fenomena lumpuh sementara?

Sebenarnya apa yang berlaku itu merupakan fenomena paralisis tidur. Ia merujuk kepada suatu tempoh singkat yang membuatkan seseorang tidak dapat membuat pergerakan mana-mana bahagian badan ketika baru memasuki fasa hendak tidur (hipnogogik atau predormital), atau ketika hendak sedar daripada tidur (hipnopompik atau posdormital).

Apakah simptom-simptomnya? Lazimnya seseorang akan mengadu hilang upaya gerak anggota tangan atau kaki ketika baru mula tidur atau hendak sedar. Berlaku juga episod singkat paralisis otot skeletal, sama ada sebahagian atau sepenuhnya. Ia biasanya dikaitkan dengan halusinasi hipnogogik atau aktiviti otak yang mencetus situasi seperti mimpi.

Paralisis tidur selalunya dikaitkan dengan narkolepsi, iaitu gangguan neurologikal yang membuatkan seseorang mengalami rasa mengantuk yang ekstrem lalu boleh tertidur secara tiba-tiba. Namun begitu, ada orang yang mengalami paralisis ini tanpa menunjukkan petanda narkolepsi.

Antara penyebab paralisis tidur ini adalah seperti tidur dalam posisi terlentang terlalu lama, jadual tidur yang tidak menentu, tidak cukup tidur dan istirehat, stres dan juga pertukaran gaya hidup secara mendadak (misalnya peralihan daripada mod rehat kepada aktiviti ekstrem secara mengejut).

Dalam kes halusinasi hipnogogik tertentu, seseorang akan merasa seperti ada orang lain di dalam bilik tidur mereka. Ada juga yang trauma apabila menyangka ada 'sesuatu' yang duduk di atas dada hingga menyukarkan pernafasan.

Sejak berkurun, ia terjadi pada manusia dan dipanggil Fenomena Hag. Walaupun kesannya menimbulkan keresahan dan ketakutan, tiada risiko atau ancaman fizikal boleh berlaku.

Dalam dunia ini memang ada makhluk lain di dimensi yang tidak dapat ditembusi mata kasar kita. Tetapi janganlah kita jadikan ia satu-satunya alasan bagi setiap kejadian yang tidak dapat dihuraikan.