Adsense

Rabu, 10 November 2010

Kosmo Online - Hiburan

Kosmo Online - Hiburan


Ashton pembawa tuah

Posted:

Ashton pembawa tuah

Ashton pembawa tuah



BAHAGIA kini menerkam jiwa supermodel Malaysia, Amber Chia bersama suaminya Adrian Wong apabila buah cinta mereka, Ashton Wong selamat dilahirkan pada 28 September lalu. Kini, setelah genap sebulan usia Ashton, dia diraikan dalam parti bulan penuh yang merupakan adat kaum Cina menyambut kelahiran bayi.

Dalam parti yang ditaja oleh S2 Slimming yang berlangsung di Hotel Sheraton Imperial, Ashton yang menjadi tumpuan utama dilihat tidak banyak meragam meskipun didukung ke hulu-hilir dan lensa kamera tidak henti merakam momen pertamanya muncul di khalayak.

Ashton juga dilihat mempunyai bakat seperti ibunya apabila bijak memberikan gaya di hadapan kamera meskipun baru berusia sebulan.

"Dia memang suka berada depan kamera dan pandai bergaya. Saya sendiri pun terkejut dan tidak sangka kerana dia masih terlalu kecil. Biasanya dia hanya akan tutup mata, tetapi hari ini bila depan kamera pandai pula dia buka mata dan tidak menangis" jelas Amber sambil tersenyum.

Bercerita lebih lanjut mengenai Ashton, kata Amber nama Ashton dipilih olehnya dan suaminya berdasarkan karakter anak sulungnya itu.

"Sebelum beri nama, saya lihat karakternya dulu, suami saya mempunyai senarai nama pilihannya yang agak panjang tetapi Ashton paling sesuai, tambahan pula nama Ashton jarang digunakan di Malaysia, jadi ia nama yang unik. Ashton sesuai dengan kami kerana nama saya dan Andrian bermula daripada huruf A, jadi selepas ini kalau dapat anak lagi saya akan letak nama yang bermula daripada huruf A juga," tuturnya.



Tambah Amber, sejak bergelar ibu kehidupannya bertukar sebanyak 360 darjah. Dia juga semakin matang dan banyak berubah sejak kelahiran Ashton. Jika dulu kerja menjadi keutamaannya, kini anaknya menjadi cinta nombor satu Amber.

Sebelum ini, Amber tidak biasa melakukan tugas-tugas ibu, kini dia mengakui telah menjadi seorang ibu profesional. Sebut apa sahaja barangan dan perkara berkaitan bayi semuanya disimpan kemas dalam mindanya. Selain banyak membaca, Amber juga sering dinasihati oleh orang sekeliling terutama keluarga dalam hal penjagaan bayi.

"Selepas bersalin secara automatik saya berubah, saya rasa semua wanita yang bergelar ibu akan melalui pengalaman yang sama. Dulu saya tidak pandai jaga bayi, mahu tukar lampin bayi pun saya tidak biasa. Sekarang saya suka melakukan semua rutin kerja itu dan segala kerja menjaga Ashton dibahagikan bersama suami saya," tuturnya.

Selain itu, dia kini terpaksa mengucapkan selamat tinggal kepada kerja lewat malam atau kerja di luar negara yang mengambil masa yang lama sementelah anaknya menyusu badan. Dia masih Amber yang dulu, seorang yang gila pada kerja tetapi fikirannya sentiasa melayang teringatkan anak kecilnya di rumah.

"Saya sudah mula bekerja tetapi tidak boleh sesibuk dulu. Jika sebelum ini saya boleh melepak dengan rakan-rakan sampai lewat malam, sekarang saya ada anak yang harus dijaga dan diberi susu. Sekarang anak saya kecil lagi, tunggu usianya mencecah setahun lebih baru saya boleh melakukan kerja di luar negara seperti dulu, buat masa ini kalau ada kerja memerlukan saya terbang ke mana-mana saya akan pastikan saya balik ke Malaysia pada hari itu juga.

"Masalahnya saya sendiri yang tidak sanggup berpisah lama dengannya kerana rasa rindu ketika kerja. Jadi, masa saya agak terhad, ada masanya saya harus menolak tawaran fotografi atau kerja sebab mahu cepat balik rumah. Saya harap semua pihak memahami keadaan saya," ucapnya.

Ujar model kelahiran Ipoh, Perak yang membesar di Tawau, Sabah itu, dia merancang untuk menyusukan anaknya selama dua tahun sebelum memberi sebarang susu formula. Justeru, ke mana sahaja dia pergi, dia akan membawa satu set botol susu untuknya mengepam susu meskipun ketika sibuk bekerja.


RUMAH TANGGA yang dibina Amber dan Adrian kini disempurnakan lagi dengan kelahiran anak sulung mereka, Ashton.


"Bila jadi ibu, tangggungjawabnya sangat besar, saya sibuk dan letih tetapi tidak boleh abaikan anak saya. Ada dalam satu acara, saya terpaksa duduk dalam tandas selama satu jam untuk mengepam susu dan menyimpannya untuk diberi kepada Ashton.

"Pengalaman menjadi ibu memang sungguh menyeronokkan, walaupun baru sebulan, saya sudah mula seronok dan biasa dengan tugas seorang ibu. Saya mahu tambah anak lagi sebelum usia 30 tahun, kalau boleh mahu anak perempuan pula," katanya yang kini berusia 28 tahun.

Duta produk

Walaupun usianya baru sebulan, nampaknya Ashton sudah mula meraih pendapatannya sendiri apabila banyak pihak berminat untuk mengambilnya bersama Amber sebagai duta produk mereka.

Kini, Amber dan Ashton secara rasmi menjadi duta rangkaian produk bayi, Philips Avent dan beberapa produk lain. Malah, sehingga kini, dia masih menerima panggilan daripada beberapa buah syarikat yang berminat untuk mengambil mereka berdua sebagai duta.

"Ashton sangat bertuah dan tuah kami berdua. Lihatlah, walaupun baru sebulan dia sudah mula buat duit sendiri, bila usianya tiga bulan dia akan mula 'bekerja' apabila sesi penggambaran untuk produk Philips Avent akan dijalankan.

"Sejak dia lahir, banyak barangan dia adalah ditaja, daripada baju sehingga ke lampin pakai buang, kecuali susu kerana dia menyusu badan. Sebelum ada anak, tiada siapa yang berminat untuk ambil saya sebagai duta produk bayi dan ibu. Kelahirannya memang satu rezeki buat kami sekeluarga.


AMBER tidak kisah mengenai jenis karier yang bakal dipilih oleh anak sulungnya ini.


"Dia tidak susah dijaga, malah sudah pandai 'menyara' dirinya sendiri. Sehingga kini, saya masih dalam proses perbincangan menjadi duta dengan beberapa buah produk lain," tuturnya.

Apabila ditanya tentang masa depan anaknya, baik Amber mahupun Adrian, masing-masing menyerahkan kepada Ashton membuat pilihan masa depannya sendiri. Sebagai ibu bapa, Amber dan Adrian akan menyokong apa sahaja yang dilakukan oleh Ashton kelak.

"Saya tidak kisah dia ingin bekerja dalam bidang apa pun bila dia dewasa nanti. Kalau dia berminat pada dunia hiburan dan peragaan seperti saya, sudah pasti saya dengan berbesar hati menyokong pilihannya.

"Jika dia mahu jadi ahli perniagaan seperti bapanya, saya juga sokong. Tidak kisahlah, apa sahaja yang ingin dia pelajari kami tidak akan membantah dan akan memberi panduan. Bagi saya apa yang paling penting adalah minat, tidak guna memaksanya melakukan sesuatu perkara yang dia tidak minat," luahnya.

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Kanye dakwa cetus populariti Taylor

Posted:

Kanye dakwa cetus populariti Taylor

Kanye dakwa cetus populariti Taylor


KANYE WEST berharap peminat muzik menerima kemunculan semula dirinya selepas kontroversi yang dicetuskannya pada VMA Awards pada tahun 2007 sehingga memalukan Taylor Swift yang kini antara penyanyi paling popular di dunia.


SELEPAS lima tahun tiada sebarang album muzik yang berjaya mencecah tahap jualan 1 juta unit dalam tempoh seminggu di pasaran, nampaknya pada tahun ini penyanyi jelita, Taylor Swift berjaya melakar sejarah.

Album terbaru penyanyi country-pop yang berjudul, Speak Now itu berjaya terjual mencecah 1.047 juta unit pada minggu pertama ia berada di pasaran yang berakhir pada tarikh 31 Oktober lalu.

Ia merupakan jualan album terlaris sejak album rapper 50 Cent, The Massacre terjual sebanyak 1.141 juta unit dalam tempoh masa yang sama pada 2005.

Album ketiga Taylor, 20, yang turut meraih kritikan positif pengkritik muzik itu juga mencatat sejarah sebagai album kedua terlaris pada minggu pertama berada di pasaran bagi album country sejak tahun 1991.

"Sungguh, saya tidak percaya. Terima kasih kepada peminat saya di luar sana yang menjadikan ia suatu realiti," ulas Taylor menerusi Twitter.

Pencapaian album terbaru Taylor itu dilihat sebagai kejayaan hasil kerja keras promosi album tersebut di sebalik kejatuhan merudum jualan album selepas pasaran album di seluruh dunia dikuasai lanun cetak rompak.

Taylor memenangi empat Anugerah Grammy pada tahun ini hasil daripada album keduanya, Fearless yang merupakan album terlaris 2009.

Menerusi album Speak Now, dia mendendangkan lagu-lagu yang menyentuh mengenai pengalamannya yang dilaluinya bersama beberapa selebriti lain termasuk John Mayer, Joe Jonas, rapper Kanye West serta bintang Twilight, Taylor Lautner. Mayer, Jonas dan Lautner antara lelaki yang pernah menjalinkan percintaan dengan Taylor.

Kanye dan Taylor pula pernah terbabit dalam kontroversi di pentas majlis Video Music Awards 2007 apabila Kanye meluru dan merampas trofi serta mikrofon yang dipegang Taylor sejurus Taylor mahu membuat ucapan ekoran kemenangannya untuk kategori Video Penyanyi Wanita Terbaik.

Dalam pada itu, Kanye West dalam kenyataan terbarunya mendakwa kontroversi yang dibikinnya di pentas VMA 2007 itulah yang telah menyebabkan Taylor semakin bertambah popular sekarang ini.

"Saya berasa simpati terhadapnya yang terpaksa melalui momen pada VMA yang sebenarnya telah menyebabkan dia berpeluang menjadi penghias muka depan menerusi sejuta majalah dan menjadi artis paling popular di dunia. Momen itu merupakan suatu pengalaman pahit buatnya, dan saya berasa bersalah kerana menjadi pencetusnya," ujarnya.

Biarpun meminta maaf kepada Taylor, namun Kanye menegaskan gangguan di pentas majlis anugerah sentiasa berlaku.

"Saya ada berjumpa Taylor dan berkata kepadanya, "Apa perasaan anda?" dan saya mohon maaf kerana bersikap kurang ajar di pentas VMA 2007. Saya menghalang dia membuat ucapan, tetapi bukankah muzik (sebagai isyarat untuk memendekkan ucapan kemenangan) juga sentiasa menghalang pemenang anugerah daripada meneruskan ucapan?" tegas Kanye.

Penyanyi berusia 33 tahun yang tidak aktif menyanyi selepas dikecam ramai berikutan insiden tersebut mengakui dia kini menaruh harapan untuk kembali aktif.

"Secara peribadinya, saya berada dalam keadaan yang lebih baik sekarang ini. Saya cuba memperbaiki imej saya pada mata masyarakat dan diri sebagai artis yang menjadi tumpuan mereka," ujarnya.

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.