Adsense

Selasa, 23 November 2010

borak kosong

borak kosong


[Video ] Lipas hidup dalam telinga

Posted: 23 Nov 2010 09:20 PM PST

Hati-hati jika anda tidur di lantai rumah yang ada lipas kerana dia boleh masuk kemana saja, telinga, hidung, mulut, dan berikut ini adalah Video  seekor lipas yang sempat hidup didalam telinga....






Ada wanita umur 107 tahun masih perawan

Posted: 23 Nov 2010 08:00 PM PST

Clara Meadmore lahir pada tahun 1903. Kin berusia 107 tahun. Namun hingga sekarang, Clara mengaku masih perawan..

Clara bersikukuh bahwa dia tidak pernah kecolongan berhubungan badan dengan siapa pun. Meski dia mengaku banyak berteman dengan kaum pria.

"Saya tidak pernah tertarik atau  berhubungan seks. Saya membayangkan berhubungan seks melibatkan banyak masalah dan saya sibuk melakukan hal lain," kata Clara

Menurut Clara, dia menghabiskan masa kecil sehingga dewasa di Mesir, Kanada, dan New Zealand. Di New Zealand, dia menjadi setiausaha. Clara mengaku, pada usia 12 tahun dia pernah memutuskan tidak mahu berkahwin.

"Saya tidak pernah punya teman lelaki atau  ingin memiliki hubungan seks. Saat saya masih muda, ketika itu hanya yang sudah bersuami yang boleh berhubungan seks," jelas dia.

Clara saat ini menghabiskan waktunya di rumah orang tua di Perranporth, Cornwall, dan menghabiskan waktunya dengan mendengarkan radio. Sahabtnya, Josie Harvey yang berusia 72 tahun tiap hari mengunjunginya.

"Seseorang berasa muda sebagai mana dia berjiwa muda. Clara selalu berjiwa muda meskipun dia berusia 107 tahun. Dia memang tidak pernah memiliki teman lelaki, tapi mungkin itu yang membuatnya terus terlihat muda,"jelas Josie.

Wanita ini dicari oleh para blogger di China kerana kekejamannya

Posted: 23 Nov 2010 07:35 PM PST

Para blogger China melakukan pencarian terhadap seorang perempuan yang merakam dirinya menyiksa arnab sehingga mati dan kemudian menyiarkannya di YouTube.Perempuan itu menjadi popular di China di mana para  warga internet melakukan pencarian di internet untuk mencari tahu siapakah wanita yang sekejam ini?.



Gambar-gambar diatas menunjukkan wanita itu membunuh arnab dengan memijak-mijaknya dengan menggunakan kasut  tinggi. Video yang kini sudah dihapus dari YouTube memperlihatkan wanita dengan kejam memperlakukan arnab itu dengan  duduk di atas arnab yang diletakkakn diatas meja kaca.Dalam video itu juga wanita turut merasa gembira sambil bernyanyi dengan tindakannya itu.Tindakan itu disaksikan oleh rakan-rakannya.-ruanghati.com

Lelaki kurang upaya beli setem RM 4,965 untuk mohon pekerjaan

Posted: 23 Nov 2010 06:45 PM PST

 Seorang lelaki kurang upaya di Britain, Richard Shakespeare menubuhkan sebuah syarikat perunding bagi memberi nasihat mengenai perkhidmatan untuk golongan kurang upaya selepas 1,923 permohonan kerjanya ditolak, lapor sebuah akhbar semalam.

Shakespeare, penghidap sakit saraf Cerebral Palsy yang menyebabkan pergerakannya terbatas turut membelanjakan £1,000 (RM4,965) bagi membeli setem selama 12 bulan selepas dia diberhentikan daripada jawatan sebagai penasihat pelanggan sebuah bank Internet.

"Namun, sesudah setahun tidak mendapat kerja, saya mula tertekan dan peluang kerja yang bersesuaian dengan diri saya pula semakin berkurangan," katanya.

"Saya kemudian terfikir bahawa ratusan syarikat tidak memiliki pengalaman mengenai cara berurusan dengan orang kurang upaya dan saya sebagai seorang kurang upaya boleh membimbing mereka," tambahnya.

Idea tersebut menyebabkan dia menubuhkan sebuah firma perunding bagi membimbing majikan mengenai kaedah berurusan dengan golongan kurang upaya.

Kini, firmanya memperoleh kejayaan yang memberangsangkan.

Pada Oktober tahun lalu, Shakespeare mendapat pelanggan terbesarnya yang pertama apabila pengurus Hotel Novotel, Mike Colman meminta khidmat nasihatnya mengenai cara meningkatkan tahap perkhidmatan di hotelnya.-kosmo online

Pengemis celik IT,pandai berfacebook

Posted: 23 Nov 2010 04:00 PM PST





Charles Pits kini duduk di bawah jambatan San Francisco tempat beliau tinggal sambil melayari internet unuk mengetahui info terbaru dan terkini, sambil melayari Facebook, MySpace & Twitter..

"Menurut beliau, tv, radio, surat khabar adalah tidak perlu, tapi talian wireless internet adalah paling penting.. ini adalah kerana, dengan adanya internet saya boleh melayari semuanya dan mengetahui isu semasa.."

Charles Pitts kehilangan rumah dan menjadi pengemis selepas jatuh bankrup pada 2 tahun lepas, sehinggalah beliau memilih bawah jambatan untuk tinggal dan meneruskan hidup.. beliau membeli sebuah laptop jenama Toshiba semasa mogok berlaku akibat syarikat itu dibeli oleh Dell..

Di Amerika, produk teknologi boleh didapati dengan murah akibat persaingan yang sengit.. selain itu, orang ramai terutamanya pengemis boleh mendapatkan laptop terpakai dengan harga yang sangat murah dan mampu dimiliki oleh mereka..

Pengemis 2 :

Skip Schreiber telah berusia 64 tahun dan merupakan juga seorang pengemis, beliau tinggal seorang diri di dalam sebuah van buruk yang dah rosak dan telah berkarat.. beliau juga gemar melayari internet untuk hiburannya dan youtube adalah salah satu hiburan utamanya..

Menggunakan laptop dan internet sejak 4 tahun lepas dengan adanya Wi-Fi percuma di sekitar bandaraya California, tetapi beliau tinggal di dalam van yang dilengkapi dengan generator diesel untuk menyalakan lampu dan mencas laptopnya.. beliau hanya perlu membelanjakan $4 untuk tempoh 5 hari untuk minyak diesel yang diperolehi dari kegiatan mengemisnya..

Terpaksa belajar mengeja dan memandu setelah tertusuk pisau 9in

Posted: 23 Nov 2010 09:01 AM PST

OnMary sedang berkebun ketika kejadian ini berlaku.Dia tersandung dan secara tidak sengaja mendapat pisau dapur 9 inci tertusuk di matanya, di Battle Ground, Washington.Setelah di  x-ray 180 kali selama18 jam dan kemudian dia di bedah. Setelah sembuh daripada pembedahan Maria harus mempelajari kembali cara mengeja dan memandu. Inilah gambar yang diambil oleh jirannya.



Kisah nenek tua menarik rakit menghabiskan sisa hidup

Posted: 23 Nov 2010 08:40 AM PST

Di Sungai Ciliwung yang menghubungkan Condet dan Pejaten, Jakarta Selatan. ada seorang nenek yang tetap bekerja sebagai tukang penyeberang  namanya nenek Saidah.Diusianya yang sudah sangat tua, semangat dan ketulusannya untuk menolong orang seakan tidak pernah pudar.....

Bagi nenek Saidah, tua dan senja usia bukan bererti beban, tetapi baginya satu kesempatan untuk berbuat sesuatu yanf berfaedah ketika masih memiliki kesanggupan. Kerana itu walaupun nasibnya kurang beruntung namun nenek Saidah tetap melanjutkan kehidupannya, menyeberangkan para tetangga dengan rakit peninggalan suami.

Nenek Saidah selalu berpegang pada kata-kata almarhum suaminya : janganlah sia-siakan hidup ini.








bk-pesan suami nenek ini bagi aku itulah yang terbaik....

Bila pramugari tak ada kerja

Posted: 23 Nov 2010 07:00 AM PST







Dahsyat mamat ni....

Posted: 23 Nov 2010 05:00 AM PST

berapa lama agak nya nak memahirkan diri dengan
skill macam ni....





[NGERI Perut ikan paus pecah di atas lori

Posted: 23 Nov 2010 04:00 AM PST

Beginilah keadaan bila perut ikan paus tiba-tiba
pecah diatas lori...
satu bandar boleh bau 'keharumannya'....




Akhirnya terpaksa menyerah

Posted: 23 Nov 2010 03:00 AM PST





Embrio kucing yang baru 2 minggu

Posted: 23 Nov 2010 02:00 AM PST

Inilah  embrio kucing yang baru berumur 2 minggu...




Polis pakai pedang laser lawan lelaki mengamuk

Posted: 23 Nov 2010 01:00 AM PST

dahsyat teknologi polis negara ini...guna pedang laser....


Akibat ghairah nak tunjuk 'skill'

Posted: 23 Nov 2010 12:00 AM PST

INILAK AKIBAT TERLAMPAU GHAIRAH...





Embarrassing Ferrari Accident - Watch more Funny Videos

[Ajaib] 13 tembak masih hidup

Posted: 22 Nov 2010 11:40 PM PST

Kucing bernama smokey yang berasal dari Australia ini telah ditembak sebanyak 13 kali di kepalanya dan dijumpai oleh seorang polis.Yang menghairankan dia masih hidup....Saksikan gambarnya sebelum dan selepas di tembak....




Gambar Smokey sebelum di tembak....

Ketika dijumpai...kenapa butang tu ada di matanya?

Selepas sembuh...


Bayi yang berumur 26 tahun

Posted: 22 Nov 2010 10:00 PM PST

Tak seperti kebanyakan lelaki dewasa lainnya, keadaan fizik Jerly Lyngdoh (26), sangat berlainan. Usianya 26 tahun tetapi keadaan fiziknya seperti bayi yang berusia 2 tahun.Tinggi badan Jerly tidak lebih dari 84 cm dan beratnya hanya10 kg.

 Sehingga kini, Jerly tidak boleh berkomunikasi dan memerlukan bantuan ibunya untuk melakukan aktiviti hariannya.

Walaupun  fiziknya seperti bayi, tetapi gigi susunya telah digantikan gigi kekal. "Dia telah menjalani diet yang tepat. Memiliki gigi yang kuat dan tidak memiliki masalah dengan pencernaannya. Yang menjadi permasalahan adalah ketidakmampuannya berbicara satu patah katapun hingga usianya ketika ini," terang J Ryngdong, doktor  di Hospital Pemerintah Ganesh, Meghalaya, India. Ryngdong mencuba menganalisis kes yang menimpa Jerly.Jerly lahir pada 29 March 1983 di sebuah desa terpencil di  Jaintia Hills.