Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Di China telur pun di palsukan

Posted: 31 Oct 2010 08:46 PM PDT

Dinegara China ini terdapat banyak barang yang di tiru seperti handphone ,pakaian dan sebagainya termasuk juga telur.

China memang terkenal sebagai negara peniru barang paling terkenal.Berbagai barang elektronik boleh di tiru seperti yang asli.Bagaimana mereka membuat telur palsu?:



Sebenarnya yang dibuat palsu hanya kuning telurnya saja.Mereka menggunakan berbagai zat kimia sehingga terlihat asli.
Kuning telur palsu yang telah selesai dibuat dicampur dengan putih telur asli.

Pembuatan telur palsu adalah kerana harga telur asli yang sangat mahal.Pembuatan telur palsu sangat murah sehingga para peniaga boleh mendapat keuntugan besar.


Soal rasa,telur palsu sangat serupa dengan yang asli dan sangat sulit untuk dibezakanl. Menurut para ilmuwan China,telur palsu yang ditemukan ini sangat berbahaya untuk kesihatan.Memakannya dalam jangka masa yang panjang akan menyebabkan berbagai masalah kesihatan..

Cara memotong lidah untuk kelihatan seperti lidah ular

Posted: 31 Oct 2010 07:00 PM PDT

Manusia yang tak berakal sanggup berbuat apa sahaja
untuk menunjukkan mereka handal dan glamour....
Mereka sanggup menahan kesakitan demi untuk mencapai cita-cita
karut mereka...





Kita yang melihat pun dah merasa ngeri.....


Akibat bergurau ceraikan isteri di laman Skype,pemuda menyesal

Posted: 31 Oct 2010 06:30 PM PDT

Seorang pemuda Muslim yang mengatakan kepada isterinya "Saya menceraikan kamu" hingga tiga kali dalam percakapan online melalui Skype diberitahu bahawa perceraian telah terjadi.

Keputusan itu, yang dibuat dalam sebuah fatwa online oleh pesantren Darul Ulum Deobandi di India utara, yang dianggap sebagai salah satu majlisIslam terkemuka dalam hukum agama, mengatakan perempuan tersebut harus menikah dengan lelaki lain sebelum dia boleh menikahi kembali dengan suami pertamanya. Pemuda itu, berasal dari Qatar, menulis surat kepada pesantren tersebut setelah ketelanjurannya di Skype untuk meminta penjelasan.

"Secara bergurau saya telah menaip perkataan 'talaq, talaq, talaq' (Saya ceraikan kamu, saya ceraikan kamu, saya ceraikan kamu) untuk isteri saya dalam percakapan di Skype. Saya tidak terlalu memahami Islam dan tidak tahu bagaimana talak itu boleh terjadi. Kami saling mencintai dan ingin bersama tapi sekarang ini (kami) terperangkap dalam hal ini. Saya ingin tahu jalan keluar," tulisnya.

."Ketika Anda memberikan talak tiga, isteri Anda menjadi 'haram' untuk Anda. Anda tidak lagi berhak untuk mengambil dia kembali atau melakukan pernikahan baru tanpa satu halalah (pernikahan kedua) yang sempurna. Setelah penyelesaian masa iddah (masa tunggu sekitar tiga bulan menyusul satu perceraian), perempuan itu boleh menikah sesiapa saja yang dia inginkan," bunyi fatwa tersebut .

Dengan putusan itu, pasangan tersebut harus menunggu setidaknya enam bulan untuk menikah lagi dan harus menerima kenyataan bahawa isterinya menikah lagi, berhubungan seks dengan pemuda lain, lalu menceraikannya lagi.

"Allah dan rasul-Nya telah mengatakan, hal terburuk yang pasangan lakukan adalah mencari perceraian. Ini sebuah tindakan yang dibenci, tetapi jatuht talak dalam Islam untuk keadaan yang tidak dapat dihindari, bukan untuk gurauan," kata Maulana Arshid Madani, Presiden Jamiat- Ulama-i-Hind, salah satu organisasi Muslim terbesar di India.-kompas online



Anjing tertusuk garpu BBQ selama dua hari masih hidup

Posted: 31 Oct 2010 05:46 PM PDT

Ajaib ! Seekor anjing berusia 12 bulan jenis Chihuahua  masih hidup setelah garpu BBQ besar tertusuk dikepalanya dan menembus otaknya.

Kejadian ini terjadi ketika pemiliknya yang bernama Hughie Wagers sedang melakukan pesta ditaman, dan terjadi insiden yang menyebabkan sebuah garpu  melayang dan terpacak dikepala anjing tersebut. Dalam keadaan berdarah anjing tersebut berlari keluar dan bersembunyi ke hutan dekat rumah selama dua hari sebelum ditemukan kembali oleh  pemiliknya dan lterus di bawake klinik.


Dari foto sinar-x yang menunjukkan garpu tersebut tampak tertusuk di kepala anjing ini, garpu tersebut tidak hanya berada pada rongga tengkorak atau di belakang mata, tetapi tertancap hingga kedalam otak anjing tersebut.

Satu pembedahan akhirnya menyelamatkan hidup seekor anjing ini…sungguh luar biasa…ajaib ! menurut doktor yang melakukan pembedahan  tersebut, dalam beberapa hari ini mungkin itu anjing akan sembuh, dan hanya ada sedikit kesulitan dalam membuka mata kanannya.



Kisah gadis patung moskot

Posted: 31 Oct 2010 04:00 PM PDT

Patung moskot selalunya  sangat menarik perhatian para pengunjung


Tetapi apabila dia membuka topeng itu ternyata dia seorang gadis manis. 

Dibalik wajah bertopeng itu tersembunyi kecantikan dan kekerasan hidup untuk mencari sesuap nasi.


Setelah berehat kerana beratnya topeng itu dan penat seharian berlenggang dengan beban berat topeng.Dengan bersemangat si gadis mengangkat beban berat topeng mobil itu di atas kepalanya.

Dengan susah payah si gadis bertopeng  berjalan ke arena pameran. Nampaknya tak ramai orang tahu kalau di balik topeng itu terdapat wajah gadis muda.

Dia menghibur banyak orang. Tapi dia tidak boleh membuka topeng untuk memperlihatkan kecantikan dan daya tarik dirinya yang sesungguhnya, seperti yang dilakukan gadis-gadis model di auto show.


Dengan sabar dan tekun melayani foto untuk gadis pengunjung


Dengan tanpa perasaan seorang pemuda di belakang maskot yang memutar topeng besar itu.


Kecantikan wajahnya tertutupi oleh topeng yang berat dan panas menyiksanya


Pemuda ini tidak tahu bahawa yang sedang dirangkul adalah seorang gadis. .



Gadis itu keluar dan kembali melepas lelah.


Dia terlihat basah kuyup oleh keringan. Tapi udara segar mungkin akan mengembalikan tenaganya untuk bertugas


Beberapa fotografer profesional yang mengambil gambargadis-gadis model di auto show berdiri di dekatnya. Ada yang meminta izin mengambil gambar, tapi gadis maskot menolak dengan sopan.


Dia kembali ke dalam lokasi pameran. Dia melihat model yang bertubuh lebih ideal dan lebih cantik darinya berpose bersama mobil. Mungkinkah ada perasaan iri di hatinya…?


Selalu sabar dan setia melayani foto para pengunjung. Pria, wanita, anak-anak, orang dewasa, botak dan rambut panjang dilayani tanpa terkecuali.


Inilah hidup yang harus dijalani, bahwa bekerja mencari sesuap nasi adalah sesuatu yang melelahkan


Setelah seharian melakukan tugas n yang panas dan berat Dipegangnya topeng besar, duduk mencangkung, lalu membuka baju luarnya.


Kerja keras yang panas dan melelahkan


Dari hujung jalan dia hanya boleh menyaksikan keramaian di sekitarnya


Berkomunikasi dengan sesamanya dengan tulus


Melihat..bilakah aku akan jadi begini...


"Bilakah aku dapat seperti mereka untuk tampil tidak sekedar membawa beban berat di kepala, Tetapi dapat dengan ceria bergaya di depan mobil mewah itu??"

Namun yang pasti tugas mesti diteruskan demi untuk sesuap nasi....


Berhati-hati akak,kan dah koyak...

Posted: 31 Oct 2010 11:01 AM PDT

Kesian akak ni tak pasal-pasal
seluanya terkoyak...



Reaksi wanita lihat lelaki bogel

Posted: 31 Oct 2010 10:15 AM PDT












Sebenarnya mereka hairan masih ada yang tak bertamadun di
dunia moden ni......


Cara denda tentera yang mengantuk di China

Posted: 31 Oct 2010 09:45 AM PDT

 Tentera ini menguap kerana mengantuk dan akibat ini, dia dikenakan 
denda.....



Jarum peniti di letakkan di leher....

Ingin main ping pong dalam rumah,tiada tempat,ini jalan penyelesaiannya

Posted: 31 Oct 2010 08:28 AM PDT

Inilah jalan penyelesaian yaag di cipta agar 
pengemar ping pong boleh bermain ping pong di dalam
rumah...


boleh di cuba idea ini..walaupun tidak sama saiz
dengan meja ping pong yang sebenar.....


Cara isi minyak yang unik di China

Posted: 31 Oct 2010 07:01 AM PDT

Walaupun China sudah canggih tapi masih ada 
yang mengisi minyak sebegini rupa di China...





Cara membuat bunga ros daripada kentang goreng

Posted: 31 Oct 2010 06:01 AM PDT












Gadis cantik yang penggotor

Posted: 31 Oct 2010 05:25 AM PDT

 Apa yang di buat gadis?
Alamak lepas tu bau.....cantik tapi penggotor...


Dia pun pakai kasut tumit tinggi !

Posted: 31 Oct 2010 04:31 AM PDT



Bila ibu ketagih main game

Posted: 31 Oct 2010 03:41 AM PDT

Beginilah nasib seorang anak yang dibawa kehulun kehilir
kerana ibunya ketagih bermain game....




Tak semestinya yang pakai bikini di pantai itu nampak seksi

Posted: 31 Oct 2010 02:35 AM PDT

tak caya...



jangan menyesal kalau dah tengok....








Gadis nekad kencing di depan orang ramai

Posted: 31 Oct 2010 01:38 AM PDT

Pelik...hilang rasa malu....
apa salahnya cari  tandas....
perempuan pulak tu.......





selamba macam tak ada perasaan....


Cara menipu agar punggung nampak tegang

Posted: 31 Oct 2010 12:15 AM PDT

Inilah cara sesetengah wanita menipu agar punggung
mereka kelihatan tegang @ mantop....







Aksi nekad nenek cuci tingkap

Posted: 30 Oct 2010 11:45 PM PDT

Betul-betul berani nenek ni..
nekad betul.Aku kalau di suruh cuci tingkap macam tu..
tak sanggup.....




walaupun rendah tetap merbahaya....


Mereka masih gembira walaupun makan sisa makanan

Posted: 30 Oct 2010 10:25 PM PDT

Betapa gembiranya mereka walaupun yang mereka makan
itu berupa sisa makanan.Seolah-olah mendapat rezeki yang
melimpah ruah.Bersyukurlah kita kerana diberikan rezeki walaupun
tak seberapa......





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan