Adsense

Selasa, 15 Jun 2010

borak kosong

borak kosong


Kenali Lelaki yang sudah berpunya (berkahwin)

Posted: 15 Jun 2010 11:00 AM PDT

  • Tidak akan pernah mengajak kamu kerumah untuk bertemu oarang tuannya
  • Mempunyai pengetahuan yang lebih mengenai wanita krana di asendiri sudah berkahwin
  • Miangnya yang sangat luarbiasa terutama apabila melihat kamu,matanya kelihatan menakutkan
  • Perunya buncit atau boroi kerana segalanya makan dan minumnya terjaga oleh isterinya di rumah
  • Selalunya akan menghubungi kamu pada waktu-waktu tertentu sahaja kerana mungkin dia berada bersama keluarganya
  • Penampilan yang luarbiasa bila bersama kamu walupun dah beruban
  • Segala permintaan yang dibuat pastiakan ditunaikannya walupun isterinya terabai dirumah
  • Selalunya akanberjumpa dengan kamu ditempat yang tidak ramai orang agar rahsianya tidak terbongkar


UMUR 12TAHUN TAPI KELIHATAN MACAM UMUR 96 TAHUN

Posted: 15 Jun 2010 10:06 AM PDT

Hayley Okines baru berusia 12 tahun tapi kerana penyakit dia kelihatan seperti orang yang berumur 96 tahun.Penyakit ini hanya berlaku satu daripada lapan juta orang.
Walaupun begitu dia tidak mengalah dan terus menghadapi hidup seperti biasa.
Ibunya sangat berbangga dengan ketabahan anaknya ini dan gembira melihat anaknya bermain bersama-sama kawannya.

Sifir berkaitan musibah

Posted: 15 Jun 2010 09:34 AM PDT

Setiap sesuatu yang berlaku adalah mengikut kehendak Allah,setiap kehendak Allah itu pasti akan berlaku,dan kehendak Allah itu berkait dengan himah yang mutlak,hikmah yang mutlak itu berhubung rapat dengan kebaikakan yang mutlak
  • Hikmah itu tidak terhitung dan infiniti

  • Tidak semua hikmah di sebalik sesuatu peristiwa itu dapt dicungkil oleh manusia kerana manusia lemah berbanding Alah SWT

  • Musibah ialah subset daripada ujian.Skop ujian lebih umum berbanding musibah kerana nikamat dan musibah termasuk dalam ujian.Oleh sebab itu,semua musibah adalah ujian dan bukan semua ujian itu musibah

  • Musibah bentuknya negatif dan tidak di sukai manusia

  • Tiada siapapun terlepas daripada musibah di dunia ini

  • Allah berfirman yang bermaksud : "Boleh jadi kamu membenci sesuatu,padahal perkara itu amat baik bagi kamu,dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu,padahal perkara itu amat buruk bagi mu,Allah mengetahui,sedangkan kamu tidak mengetahui.' (Surah Al Baqarah 2:216)

  • Musibah akan terasa ringan jika menimpa kelompok ramai contohnyapenyakit berjangkit.

Ibu yang pernah beri anaknya 7 tahun botox kini ajar tarian tiang pula

Posted: 15 Jun 2010 09:01 AM PDT

Sarah Burge 50 thn yang di kenali "Human Barbie" yang pernah memberikan anaknya yang berusia 7thn dengan  suntikkan botox kini mengajar pula anaknya itu tarian tiang.Dia yang menghabiskan 1/2 juta pound untuk pembedahan plastik mengajar anaknya tarian tiang untuk menjaga kesihatan.
Selain anaknya yang berusia 7thn,dia juga memberikan suntikkan botox untuk anaknya yang berusia  16 tahun.Dia yang memegang rekad sebagai orang yang banyak sekali menjalankan pembedahan plastik berharap anak-anaknya akan mengikut jejaknya juga.Dia juga berharap agar anaknya dapat mengambil alih perniagaannya nanti.Dia mempunyai sebuah kelab yang selalu menganjurkan parti sex antarabangsa.

SPHYNX CATS

Posted: 15 Jun 2010 07:57 AM PDT

Muka ,bentuk badannya seperti ET dan GREMLIN tetapi harganya 3000 paun seekor walaupun kelihatan hodoh dan amat menakutkan itulah SPHYNX CATS.Kucing yang ganjil dari baka yang jarang di jumpai ini berada di England beberapa tahun yang lalu. 
Kucing yang sesuai untuk orang yang berpenyakit asma kerana tidak berbulu.Kucing yang boleh hidup 9 hingga 15 tahun ini semakin popular disana.

Harriet the hen pecah rekod sendiri....

Posted: 15 Jun 2010 06:30 AM PDT

Seekor ayam yang baru -baru ini yang  mengeluarkan telur terbesar di dunia telah memecahkan rekodnya sendiri.
Ayam ini telah mengeluarkan telur besar buat kali kedua dan saiznya 9.1 diameter daripada telur yang di keluarkan beberapa hari yang lalu.
Tuan  ayam itu berkata telur itu berpotensi untuk  di iktiraf oleh Guinness Book of World Record.

'' I'm here to be head Bin Laden "

Posted: 15 Jun 2010 05:57 AM PDT

Pihak berkuasa Pakistan telah menahan seorang warganegara Amerika yang bersenjata belati ,pistol dan pedang sepanjang 40' dalam misi solonya untuk membunuh Osama Bin Laden.
Gary Faulkner 52 tahun juga telah membawa teropong malam bersamanya.Dia yang berasal dari California tertangkap di Lembah Brumboret dekat sempada Afghanistan.Dia memburu Osama kerana dia mengalami kerugian peribadi pada September 11.




Mengukur rasa 'kepanasan' Group G World Cup 2010

Posted: 15 Jun 2010 05:06 AM PDT

Group G dalam kempen World Cup 2010 adalah satu group yang dalam keadaan 'kepanasan'.Group yang di sertai oleh juara 5 kali piala dunia Brazil,pasukan misteri Korea Utara,antara kekuatan pasukan benua Afrika Ivory Coast dan pasukan yang ramai pemain berbakat Portugal.
Perlawanan Brazil- Portugal ,Brazil -Ivory Coast serta Portugal- Ivory Coast adalah antara perlawanan yang sangat dinantikan dalam World Cup 2010 ini .Kita akan di sajikan dengan perlawanan Portugal -Ivory Coast pada perlawanan pembukaan  kumpulan yang terhangat pada Word Cup 2010 pada malam ini.

Dari segi pencapaian Ivory Coast boleh mendabik dada kerana mereka merupakan juara Group E zon kelayakkan Benua Afrika.Manakala Portugal terpaksa bergelut dalam Play Off untuk melayakkan diri ke World Cup 2010 ini.
Bagi Portugal mereka mempunyai ramai pemain berbakat dan mampu untuk memecahkan kubu kekuatan pertahanan yang di terajui oleh pemain -pemain yang mempunyai  stamina yang tinggi.Tapi bolasepak bukanlah pemainan individu dan pasukan yang menang pastilah pasukan yang tinggi kerja samanya.


Ivory Coast : Barry; K Toure, Eboue, Boka, Tiene; Y Toure, Zokora; Gervinho, Romaric, Tiote; Drogba.

Portugal : Eduardo; Miguel, Carvalho, Alves, Duda; Meireles, Veloso; Simao, Deco, Ronaldo; Almeida.


Nasihat Untuk Anak-Anak Soleh Dan Solehah

Posted: 15 Jun 2010 03:02 AM PDT

~ ORANG YANG JAUH DARI
AL QURAN MUSTAHIL AKAN
MASUK SYURGA,
SEPERTI MUSTAHILNYA SEEKOR UNTA
MASUK KELUBANG JARUM ~

Perkara Yang Perlu Dilakukan Jika Putus Cinta

Posted: 15 Jun 2010 01:40 AM PDT

broken hearted Pictures, Images and Photos
Perkara yang perlu di lakukan jika anda putus cinta ialah : 

Jangan hubungi pasangan anda
  • Jangan telefon,sms,e-mel,atau apa-apa cara sekalipun yang boleh berhubungan dengannya.Jangan lakukan sebarang komunikasi dengan pasangan anda
Jangan Meluahkan Masalah Kepada Rakan Pasangan Anda
  • Disebabkan tidak dapat menghampiri pasangan anda akhirnya anda memilih rakan pasangan anda untuk meluahkan masalah anda.Keadaan ini akan memburukkan lagi keadaan
Luahkan Perasaan Kepada Teman Rapat Anda Sahaja
  • Masalah cinta sepeti ini memerlukan seseorang yang betul -betul rapat dan memahami anda.Cari mereka dan luahkan segala masalah perhubungan cinta anda.Seelok- eloknya ahli keluarga.
Jangan Biarakan Diri Anda Keseorangan
  • Mungkin anda inginkan masa untuk berseorangan tapi pada hakikatnya anda perlukan seorang teman untuk menemani anda.Apabila anda letakkan diri anda keseorangan anda akan cenderung untuk menghadapi masalah kemurungan
Hadiahkan Diri Anda Dengan Sesuatu Yang Menyeronokkan
  • Anda perlu sedar anda sedang bersedih.Jika anda terus bersedih maka tiada jalanpenyelesaian yang dapat anda lakukan.Oleh itu anda perlu menghadiahkan diri anda sendiri dengan sesuatu yang ceria dan menyeronokkan.Belikan sesuatu yang berharga kerana anda dapat mengharungi perpisahan ini

Cristiano Ronaldo pun tak gemar bunyi vuvuzela

Posted: 15 Jun 2010 12:09 AM PDT

Belum pernah di dalam sejarah bolasepak piala dunia (World Cup) satu alat tiupan di jadikan perbincangan yang hangat.Vuvuzela telah menjadi sensasi dan kontroversi.Ini semua kerana bunyinya yang amat bingit kalau di tiup apa tah lagi kalau beri-ribu orang yang meniup vuvuzela ini.

Bukan setakat orang awam,penyiar tv malahn pemain bola sepak seperti Cristiano Ronaldo pun tak berapa gemar bunyi  vuvuzela ini.Dia berkata bunyi bising daripada alatan vuvuzela amat membingitkan telinga.
Sampai ada yang menyarankan agar vuvuzela ini di haramkan,Inilah dia penangan vuvuzela yang menjadi sensasi pada World Cup 2010 ini selain sensasinya pasukan Asia seperti Korea Selatan dan Japan.

Wanita 66 tahun Lahirkan Anak Kembar Tiga Guna IVF

Posted: 14 Jun 2010 11:15 PM PDT

Bhateri Devi 66 tahun merupakan ibu tertua yang melahirkan anak kembar tiga melalui kaedah tabung uji (IVF).Devi yang berasal dari India ini melahirkan dua anak lelaki dan satu perempuan .Anaknya ini kini di berikan rawatan intensif setelah proses kelahiran yang merbahaya ini.
Bayi-bayi ini juga dilahirkan di bawah tahap normal iaitu 1.708kg,1.021kg dan 0.653kg .Suaminya Deva Singh sangat bahagia dengan  kelahiran bayi ini.

Anak yang dilahirkan di hospital waktu malam punya risiko tinggi untuk mati?

Posted: 14 Jun 2010 09:59 PM PDT

Anak yang di lahirkan di hospital pada waktu malam lebih berisiko untuk mati.Inilah kajian yang dibuat di Britain.Antara sebabnya ialah kekurangan doktor pakar dan terlatih yang bekerja pada waktu itu .Sebanyak 47%kematian berlaku di sesetengah hospital di antara pukul 6ptg hingga 8 am.
Kajian ini dilakukan berikutan kematian lebih 3000 bayi matisetiap tahun di Britain setiap waktu malam dan hujung minggu kerana pada waktu itu banyak tugas di serahkan kepada doktor pelatih.
Untuk keterangan lanjut sila klik sini


Amarah SI perokok

Posted: 14 Jun 2010 09:16 PM PDT

Akibat tidakberpuashati kerana diberikan kompaun sebab menghisap rokok di kawasan larangan tiga orang lelaki hilang pertimbangan menumbuk dan menendang seorang pegawai Jabatan Kesihatan  yang membuat operasi penguatkuasaan di Hospital Sultan Abdul Hamid Sungai Petani.
Kenapa nak di belasah pegawai tu yang salah kan kita kerana menghisap rokok ditempat larangan.Sekarang dah jadi kes polis.Siapa yang susah?

Bila Xbox 360 nak di JUAL di Malaysia?.

Posted: 14 Jun 2010 07:50 PM PDT


Xbox 360 Konsole permainan baru keluaran Microsoft.Harganya US$299.Bila agaknya akan di jual kat Malaysia ni?Konsole Xbox 360 ini merupakan konsole bebas tangan sepenuhnya.


Tragedi World Cup

Posted: 14 Jun 2010 06:54 PM PDT

Seorang lelaki terpaksa menerima tiga jahitan pada telinga kanannya selepas terkena serpihan tingkap yang di pecahkan anaknya . Ini semua gara-gara World cup 2010.Dia yang sedang duduk dengan anaknya yang berusia 17 tahun menyaksikan perlawana antara Serbia dengan Ghana.Akibat geram dengan perlawanan itu anakya telah menendang bola kalu mengenai tingkap menyebabkannya pecah.
Bapanya tidak menyedari serpihan kaca tingkap itu tercucuk di telinganya kerana terkejut dengan tindakan anaknya.Dia mulai menyedaruinya selepas telinga berdarah dan pedih kesakitan.Dia panik dan hampir pengsan.Dia telah menerima tiga jahitan.
Inilah penangan bola sepak World Cup 2010.

4O orang sudah hilang semasa World Cup

Posted: 14 Jun 2010 06:01 PM PDT

Polis Afrika Selatan telah mencatatkan kehilangan 40 orang budak setakat ini semasa berlansung World Cup 2010 ini.Kehilangan kanak-kanak amat di khuatiri apalagi gejala penculikkan kanak-kanak amat berleluasa di Arika Selatan.Ramai ibubapa risau para penculik akan mencari peluang semasa temasya ini berlansung.
36 orang kanak -kanak  sahaja sudah hilang semasa perlawanan pembukaan antara Mexico dengan Afrika Selatan.Kebanyakkan penculik adalah orang luar dan kemungkinan penculik menjual kanak-kanak diluar negara kata juru cakap polis Percy Morokane.
sumber : kompas.com

MAMPU HAFAZ 30 SURAH

Posted: 14 Jun 2010 05:40 PM PDT

Umur baru 3 tahun 8 bulan tapi sudah mampu hafaz 30 surah.Darwisya Adriana Rozali sudah juga boleh mengajar adiknya mengaji.Dia telah didedahkan dengan vcd ayst surah-surah sejak berumur 6 bulan.Kemampuannnya juga telah di uji oleh Akedemi Darul Huffaz dan diberikan sijil.
Ibu nya juga memberikannya makanan seperti kismis,kacang badam,madu, habbatus sauda,buah zaitundan air yang di bacakan surah Taha.

wanita tertua yang melahirkan bayi sudah meninggal dunia

Posted: 14 Jun 2010 02:59 PM PDT

Rajo Devi Lohan 73 Thn ibu tertua yang melahirkan bayi melalui kaedah IVF telah meninggal dunia hari ini .Aku ada membuat entri mengenai kesediannya untuk mati .