Nuffnang

My Gosip .com | Gosip Artis Malaysia Terkini Dan Gambar Artis Malaysia

sumber :-

My Gosip .com | Gosip Artis Malaysia Terkini Dan Gambar Artis Malaysia


Abby Abadi ‘Ustazah Jadian’ Mampu Pesongkan Akidah – Zed Zaidi

Posted: 03 Mar 2013 07:01 PM PST

Posted: 4 March 2013 at 11:01 am  

zed zaidi

Abby Abadi yang lantang bersuara sebelum ini dilabelkan sebagai 'Ustazah Jadian' oleh Zed Zaidi dan apa yang merisaukan adalah bila 'Ustazah Jadian' ini berbicara di khuatiri ianya mampu memesongkan akidah umat Islam di negara ini.. Sehubungan dengan itu Presiden Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi menasihati mana-mana artis yang kini menjadi penceramah Pas bermuhasabah diri sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan sewenang-wenangnya..

"Abby ibarat seorang ustazah tidak bertauliah yang sesuka hati mengeluarkan fatwanya sendiri seperti mana yang pernah ditunjukkan beberapa pemimpin Pas lain.

"Jadi, bila seseorang 'Ustazah Jadian' ini berbicara, saya khuatir macam-macam perkara buruk akan terjadi ke atas anak bangsa Melayu kerana statusnya sebagai seorang artis mampu mempengaruhi sekali gus menggugat keimanan peminatnya," katanya melalui akhbar Utusan semalam..

Kenyataan diatas adalah respon daripada Zed Zaidi mengenai dakwaan Abby Abadi Dalam ceramah anjuran Pas kawasan Permas, yang mengatakan artis negara ini sebagai golongan buta politik dan tersasar jauh dari landasan Islam serta mendakwa kebanyakan artis mempunyai ego yang tinggi sehingga lupa rezeki adalah pemberian Allah.

Abby juga menyifatkan artis-artis yang menyertai majlis anjuran UMNO atau Barisan Nasional hanyalah sekadar untuk menghiburkan penonton dan mendapat bayaran tanpa mengambil tahu perihal politik.

Sumber:Utusan

Saya Tak Mahu Dengar Nama Dia – Sharnaaz Ahmad

Posted: 03 Mar 2013 06:21 PM PST

Posted: 4 March 2013 at 10:21 am  

Sharnaaz-Ahmad

Jika sebelum ini Shila Amzah dikatakan enggan mengulas mengenai kontroversi percintaannya yang lalu, Nampaknya Sharnaaz Ahmad juga mengambil pendekatan yang sama.. Sharnaaz Ahmad dikatakan enggan bercakap mengenai hal itu malah tidak mahu mendengar namanya atau apa sahaja mengenai hubungannya yang lalu..

Sharnaaz Ahmad juga kesal dan sudah serik untuk bercakap mengenai hal itu kerana kenyataannya sebelum ini sering dimanipulasikan oleh pihak lain dan akhirnya dia dipersalahkan..

"Kalau boleh, saya tidak mahu bercakap pasal hal ini lagi. Saya tak mahu dengar nama dia (Shila) atau apa-apa pasal hubungan lalu. Saya hanya akan jawab pertanyaan mengenai soal kerja sahaja."

"Saya sudah serik untuk bercakap kerana kenyataan saya sering dimanipulasikan pihak lain. Jadi, kesudahannya, saya juga yang dipersalahkan. Lebih baik saya diam dan fokus pada kerja sahaja." Jawab Sharnaaz apabila ditanya bagaimana kehidupannya setelah cinta bersama Shila Amzah kecundang di tengah jalan.

Sharnaaz Ahmad juga ditanya adakah dia sudah serik untuk bercinta lagi setelah apa yang sudah berlaku sebelum ini..

"Saya belum bersedia untuk ke arah itu. Buat masa ini, saya hanya mahu fokus dalam kerjaya. Lagipun, kerjaya adalah keutamaan saya. Kriteria untuk memilih wanita pun saya tak tahu nak yang macam mana. Biarlah dulu."

Sumber: Sinar Harian

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Komen