Nuffnang

Blog Sensasi Ohbayu

sumber :-

Blog Sensasi Ohbayu


(Gambar Kemalangan Misteri) Sebuah kereta yang tiba-tiba terbakar di Taman Bukit Baru

Posted: 23 Nov 2012 10:54 PM PST

29 September 2012
BUKIT BERUANG (MELAKA)  – Sebuah kereta yang tiba-tiba terbakar di Taman Bukit Baru, berhampiran sebuah pasar raya di Ayer Keroh, di sini, semalam menjadi tanda tanya apabila dikatakan sebelum kejadian bergerak sendiri sejauh kira-kira lima meter dari kedudukan asal.

Dalam kejadian kira-kira 2.30 petang, kereta jenis Toyota Corolla yang didakwa begerak tanpa pemandu dan dipakir di bahu jalan kawasan perumahan itu turut merempuh sebuah kereta Perodua Kelisa di hadapannya.

Akibat pertembungan itu, kedua-dua kereta milik dua pekerja kakitangan pasar raya berhampiran taman perumahan berkenaan terbakar di bahagian hadapan enjin.

Pemilik kereta yang enggan dikenali mendakwa dia telah menarik brek tangan ketika meletakkan keretanya di kawasan itu selepas masuk semula bekerja kira-kira 2.10 petang.

Wanita berusia 48 tahun yang bekerja sebagai jurujual berkata sering meletakkan kenderaan di situ seperti kebanyakan kakitangan lain.

Ketua Operasi, Pegawai Bomba dan Penyelamat Balai Bomba Ayer Keroh, Musa Dora berkata, sebuah jentera membabitkan enam anggota bomba dan penyelamat bergegas lokasi kejadian.

"Api yang marak di bahagian hadapan kedua-dua kereta tersebut berjaya dikawal pada jam 2.51 dan padam sepenuhnya lima minit kemudian.

"Punca sebenar kebakaran dan jumlah kerugian dialami masih dalam siasatan. Bagaimanapun kebakaran tidak membabitkan kemala-ngan jiwa," katanya.

Sumber: Here

Comments

comments

(4 Gambar) X-Ray pelik Di Dunia

Posted: 23 Nov 2012 10:49 PM PST

Kali ni ktaorg nak post gambar x-ray yang pelik sikit, bukan pelik sikit! banyakk. Kadang-kadang rase pelik pon ada, ye la kan…. gambar x-ray ni tak pernah pon terimagine kat dalam kepala. Sometime terfikir BETAPA LUCU DAN NGERI gambar-gambar x-ray ni. Jom kte tengok!! :D

p/s: macam mana benda ni boleh terjadi?

haa.. pelik kan? terfikir jugak, benda yang ade kat dalam x-ray tu bukankah penutup botl WINE?? Allahualam…. apakah benda itu pun, kteorg pon tak tahu…. Macam mana tuan empunya badan mampu melakukan benda sebegitu rupa. Fikir logik jek eaa : D

Ni pulak. =.=" rase pelik pon ade jugak, kalo tengok dari segi luaran, gambar ni menunjukkan dia adalah seekor eh…. salah2, seorang budak. Menjadi tanda tanya sekarang adalah, gambar di atas seumpama menceritakan Si Ibu kepada budak tersebut mencucuk mata anaknya secara cermat dengan kunci tersebut. Iya la kan, sepa yang tak pelik tengok, macam tercacak "rapi" je kunci tu… rase-rase nya, masuk hidung jugak kan? hehehe :p

Alahai, sekali pandang kertas x-ray ni, dah tahu dah yang mangsa ini tengah Makan Tengah Hari, ye la kan, ade garfu kat dalam. Yang ni pulak, x pasti lah kesasihan nya, kadang-kadang, terfikir jugak, xkan la boleh tertelan sebijik-bijik garfu tu? ughh, weird.. tapi masih lucu :) tersengih tengok, HAHAHAHA

Ni pon same! aduh, korang dapat ke fikir apesal la screwdriver besar gedabak mcmtu leh masok dari….."censored" dia. Entah macam mane atau ape kejadian yang sewaktu dengannya yang menyebabkan terjadi nya screwdriver tersebut dalam alat "censored" dia. ish3

Banyak sebenarnya gambar-gamabr yang lucu dan pelik, cuma sekarang korang tengok sedikit. Jadi, korang boleh lah nilai. So, lepas ni, berhati-hati dalam kehidupan seharian. Ape-ape leh jadi tau. Assalamualaikum…. ^_____^ ngee!!!!

Comments

comments

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan