Adsense

Jumaat, 12 Oktober 2012

Berita Harian: Hip

Berita Harian: Hip


Shila, Sharnaaz nikah 2014

Posted: 11 Oct 2012 10:38 AM PDT

Enggan membiarkan hubungan cinta mereka menjadi buah mulut serta mencetuskan pelbagai gosip liar, penyanyi, Shila Amzah dan kekasih, Sharnaaz Ahmad, merancang untuk menamatkan zaman solo mereka dua tahun lagi.

Merancang untuk mendirikan berumah tangga pada 2014, Shila menganggap tempoh dua tahun yang berbaki dapat digunakan mereka sebaik mungkin bagi mengukuhkan lagi kerjaya seni masing-masing.

Bukan kerana desakan keluarga, sebaliknya sebuah keputusan yang dicapai hasil perbincangan bersama, mereka berasakan 2014 ialah tahun paling sesuai untuk memikirkan hala tuju masa depan perhubungan terbabit.
Sekarang masing-masing sibuk dengan kerjaya manakala Sha sendiri kena berulang-alik antara Kuala Lumpur dan Shanghai kerana terikat dengan Shanghai Media Group selama dua tahun. Sejak menang pertandingan Asian Wave, jadual Sha penuh dengan undangan persembahan sehingga tahun depan.

Sebab itulah kami memutuskan untuk menumpukan kepada kerjaya dalam tempoh ini. Perjumpaan kedua-dua belah pihak pada Hari Raya lalu bagaimanapun tidak menyentuh mengenai soal kahwin. Keputusan ini ialah hasil perbincangan antara kami saja, kata Shil ayang senang membahasakan dirinya Sha, ketika ditemui di ibu kota, semalam.

Meskipun kini semakin sibuk dengan persembahan di Malaysia mahupun China, mereka tetap saling berhubung. Bahkan penyanyi berusia 22 tahun ini tetap menganggap Sharnaaz sebahagian daripada tulang belakang kejayaan kerjayanya ketika ini.

Diusik pertanyaan apakah dia tidak risau apabila mendengar khabar putus cinta rakan artis lain, sedangkan tempoh untuk mereka menaiki pelamin agak jauh, Shila berkata, dia meletakkan kepercayaan penuh pada Sharnaaz dan menganggap buah hatinya seorang yang amat memahami.
Alhamdulillah, sejak menang pertandingan itu, rezeki Sha bertambah dan ada kalanya tiada masa untuk dia. Namun dia tidak pernah marah atau rasa tersisih.

Mulanya memang dia ada juga merajuk dan rasa dipinggirkan, tetapi dia faham keadaan Sha sekarang. Kami meletakkan kepercayaan dalam perhubungan, sebab itu ia mampu bertahan sehingga ke hari ini. Dia sendiri tidak mahu tergesa-gesa kerana mahu mengejar impiannya dulu, kata penyanyi Patah Seribu ini.

Berasakan penantian selama 12 tahun begitu berbaloi dengan kejayaan diraih, Shila ingin terus melebarkan sayapnya dalam tempoh dua tahun ini. Malah dia menganggap, langkahnya baru saja bermula dalam dunia seni.

Sambil menganggap penantian Sharnaaz sebagai pengorbanan buat dirinya, Shila juga mahu memberikan yang terbaik dalam kerjaya sebelum memperlahankan rentak selepas bergelar isteri dan juga ibu, kelak.

Keputusan bersama ini juga dibuat bagi merungkai segala persoalan di kalangan peminat dan media. Sha tahu, lagi lama hubungan ini terjalin, lagi banyak gosip timbul.

Keluarga kedua-dua belah pihak pun sudah tahu mengenai keputusan ini dan mereka cukup memahami. Insya-Allah, kalau jodoh kami awal, mungkin lagi awal tarikh perkahwinan, katanya yang akan membuat persembahan pembukaan pada konsert Eric Moo di Beijing pada 17 November dan konsert Tahun Baru di Shanghai, China.

Meskipun sudah mencapai kata sepakat untuk melangkah ke jinjang pelamin dua tahun lagi, namun Sharnaaz tidak mempunyai perancangan mengikat kekasihnya dengan tali pertunangan dalam masa terdekat.

Keturunan saya, kalau bertunang pun paling lama dua bulan atau seminggu. Memang kami tidak suka bertunang lama-lama. Jadi buat masa ini tiada sebarang perancangan ke arah itu. Walau penantian memang perit, tapi saya tetap sabar menanti sehingga tiba detik manis itu, kata Sharnaaz pula ketika dihubungi Hip.

Ditanya mengapa memilih 2014 untuk menamatkan zaman bujang, jejaka dari Pulau Pinang ini berkata, tempoh itu sesuai dengan kematangan usia mereka.

Kalau boleh, memang saya mahu mendirikan rumah tangga sebelum usia mencecah angka 30 tahun. Pada waktu itu, usia saya 29 tahun dan Shila pula 24 tahun. Usia itu memang sesuai untuk kami mendirikan rumah tangga. Biarlah dalam tempoh dua tahun ini kami berusaha stabilkan diri terlebih dulu, tambahnya yang kini berada di Ayer Keroh, Melaka, bagi menjalani penggambaran telefilem.

Mengulas pembabitannya dalam iklan komersial televisyen terbaru Shila, Safi Balqis Perfect 10, Sharnaaz mengakui amat teruja kerana inilah kali pertama dia berlakon dalam iklan.

Hampir seharian saya menjalani penggambaran di sebuah banglo di Alam Damai, Cheras. Memang memenatkan kerana pengarahnya, Adnan Salleh atau Nan begitu teliti dalam pembikinannya. Bagi mereka, setiap 0.01 saat itu amat berharga. Walaupun penat, tapi ia menyeronokkan kerana dapat berlakon bersama buah hati, ujarnya mengenai iklan yang bakal menemui penonton mulai minggu depan.

Jimmy kecewa gagal pertahan rumah tangga

Posted: 11 Oct 2012 10:35 AM PDT

Kiriman khidmat pesanan ringkas (SMS) pengacara popular, Jimmy Shanley, 32, sudah cukup menggambarkan kekecewaannya atas kegagalan mempertahankan rumah tangga yang dibina bersama Nursuhaila Eliani Suhaimy, 26.

Kelmarin, Hakim Mahkamah Syariah Subang Bistari, Abd Halim Abu Samah, memutuskan Jimmy dan Suhaila yang sudah tidak tinggal bersama selama 720 hari bukan lagi suami isteri dengan gugur talak satu.

Mungkin terlalu kecewa dengan keputusan itu, Jimmy memilih untuk mematikan telefon bimbit kerana enggan diganggu.
Perasaan gundah gulana jejaka itu turut dapat dirasai di laman Twitternya sejak beberapa hari lalu apabila dia seolah-olah melakukan count-down, seakan membilang tarikh perbicaraannya.

Bagaimanapun, sekitar jam 5 petang semalam, Jimmy akhirnya membalas kiriman SMS yang dihantar wartawan HIP kepadanya.

Nnamun, dia meminta untuk tidak memberikan sebarang komen, selain berharap diberikan sedikit ruang.

"Saya minta maaf, sejak akhir-akhir ini banyak perkara yang berlaku. Terlalu awal untuk saya memberikan komen dan harap agar dapat memberikan sedikit ruang.
"Saya cuba dan berusaha mempertahankan (rumah tangga) tetapi apa daya saya? Hanya Tuhan yang mengetahui perasaan saya ketika ini," jawabnya ringkas.

Jimmy dan Suhaila diijabkabulkan pada 1 Oktober 2010 di rumah keluarga perempuan di Sunway Rahman Puteri, Sungai Buloh, dengan hantaran Rm31,186, jumlah yang diambil sempena tarikh lahir wanita terbabit iaitu 31 Januari 1986.

Bagaimanapun, hubungan mereka mula berantakan selepas 20 hari bernikah. Kedua-duanya kemudian memilih untuk tinggal berasingan sejak 21 Oktober 2010.

Pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata, Zahra Rania Shanley, yang kini berusia setahun lima bulan.