Adsense

Rabu, 19 September 2012

borak kosong

borak kosong


''Ibunda Kate Middleton Lebih Seksi dibanding Dua Anaknya''

Posted: 19 Sep 2012 09:00 PM PDT



Pereka terkenal Karl Lagerfeld pernah berkata tidak menyukai wajah adik Kate Middleton, Pippa Middleton. Dia berkata lebih menyukai nampak belakang adik Duchess of Cambridge tersebut daripada nampak depan.

Kini, Karl Lagerfeld berkomen tentang anggota keluarga Middleton lainnya, iaitu ibunda Kate dan Pippa bernama Carol Middleton (57). Desainer dari rumah mode Chanel berusia 78 tahun tersebut menyebut mertua Putera William ini seksi.

"Saya fikir Carole sangat seksi. Saya fikir sang ibu lebih seksi daripada anak perempuannya," tutur Lagerfeld dalam sebuah wawancara terbaru dengan majalah Grazia Inggris.

Lagerfeld berfikir bahawa salah satu pemilik event organizer "Party Pieces" yang telah memiliki tiga anak (Kate, Pippa, dan James) dari hasil pernikahan dengan lelaki bernama Michael tersebut penuh dengan kehidupan.

"Ada sesuatu yang penuh dengan kehidupan tentang dirinya. Bagi seorang wanita yang pastinya berusia 50 tahun atau lebih itu, saya fikir dia hebat. Penuh energi," lanjut Karl.

Dalam wawancaranya, desainer eksentrik tersebut juga kembali ditanya tentang pernyataannya mengenai Pippa. Awal tahun ini, desainer berkuncir kuda itu mengomen gaya Pippa Middleton. Karl mengakui bahwa dia hanya mengagumi bahagian belakang Pippa.

Menurut The Sun, Karl mengatakan, "Kate Middleton memiliki siluet yang bagus dan dia adalah gadis yang tepat untuk lelaki itu (Putera William). Saya suka tipe wanita seperti itu, saya suka keindahan romantis. Di sisi lain, tidak dengan adiknya (Pippa). Saya tidak suka wajah adiknya. Pippa harusnya hanya menunjukkan punggungnya."

Dalam wawancara dengan Grazia ini, Lagerfeld menegaskan bahwa apa yang dimaksud adalah bahawa dia tidak suka cara Pippa memakai make-up.

"Saya hanya bermaksud, saya tidak berpikir make up-nya benar. Dia memiliki wajah bulat dan mata bulat. Dia harus memilih make up lain untuk matanya," ucap Karl.

Dalam wawancara itu, Lagerfeld, yang baru saja meluncurkan kosmetik dengan berkolaborasi bersama Shu Uemura, juga membuat pernyataan jelas tentang anggota paling terkenal dari keluarga Middleton, Kate.

"Saya suka Kate Middleton. Dia bisa mencoba segalanya. Untuk make up, dia tidak memiliki batas!" seru Karl, seperti dilansir Dailymail. (tty)

Aktres Innocense of Muslims saman penerbit, Google

Posted: 19 Sep 2012 08:45 PM PDT

LOS ANGELES - Seorang pelakon wanita yang muncul dalam filem Innocense of Muslims, yang mencetuskan kemarahan umat Islam di seluruh dunia, memfailkan saman ke atas penerbitnya berhubung unsur penipuan dan fitnah, dan pada masa yang sama mahu Google mengeluarkan treler dari pangkalannya.

Tuntutan Cindy Lee Garcia, yang difailkan di Los Angeles semalam, mendakwa dia telah diperdaya oleh Nakoula Basseley Nakoula, individu yang dikatakan menerbitkan filem tersebut.

Nakoula telah pun ditahan polis minggu lalu untuk siasatan berhubung isu ini. Sebelum ditahan, Nakoula juga dilaporkan telah menghilangkan diri sejak protes besar-besaran tercetus awal minggu lalu.

Dalam tuntutannya, Garcia mendakwa dia tidak tahu yang kandungan filem itu menjurus ke arah mesej anti-Islam.

Malah katanya, skrip yang diterimanya juga tidak menyebut langsung nama Nabi Muhammad SAW.

Kata Garcia, dia telah memberi respons kepada satu iklan dan berpandangan bahawa dia akan muncul dalam filem zaman silam Mesir, sedangkan jalan ceritanya telah diubah kemudian dan membawa mesej anti-Islam.

"Filem ini sangat teruk dan keji," kata peguam Garcia, M. Cris Armenta dalam dokumen yang difailkan di mahkamah.

"Kes saman ini bukan satu serangan ke atas perlembagaan (Amerika) atau kebebasan rakyat Amerika untuk mengatakan apa yang mereka fikir, tetapi mahu kandungan yang menyinggung perasaan dikeluarkan dari Internet," katanya.

Peguam-peguam Garcia juga bercadang memohon injunksi ke atas filem itu hari ini.

Pelakon itu berkata dia menerima ancaman bunuh sejak treler itu menarik perhatian jutaan orang sejak awal bulan ini.

Ekoran ancaman itu, katanya, dia tidak dapat melawat cucunya.

Selain itu katanya, filem tersebut telah menjejaskan reputasi dan membawa satu penghinaan ke atas dirinya.

Akhbar Herald Sun  memetik firma guaman yang mewakili Nakoula enggan mengulas perkembangan terbaru ini.

Menurut laporan itu, firma tersebut tidak mewakili Nakoula dalam kes sivil setakat ini.

Nakoula telah disabitkan kesalahan jenayah menipu bank dan kini diletakkan di bawah pemantauan selama lima tahun.

sumber : sinar harian

Pembedahan pertama pemindahan rahim ibu kepada anak di dunia

Posted: 19 Sep 2012 08:30 PM PDT


STOCKHOLM - Sepasukan doktor di Sweden berjaya melakukan pembedahan pemindahan rahim daripada ibu kepada anak perempuan yang pertama di dunia, kata satu pasukan perubatan kelmarin.
Universiti Gothenburg menyatakan, dua wanita tempatan berusia dalam lingkungan 30-an menerima rahim daripada ibu mereka dalam pembedahan di Hospital Sahlgrenska, barat Sweden pada hujung minggu lalu.
Identiti mereka tidak didedahkan.
"Lebih sepuluh orang doktor bedah yang berlatih bersama untuk prosedur tersebut selama beberapa tahun mengambil bahagian dalam pembedahan sukar ini," kata ketua pasukan pakar bedah berkenaan, Mats Brannstrom.
Beliau merupakan seorang profesor Obstetrik dan Ginekologi di Universiti Gothenburg.
Menurutnya, rahim seorang wanita itu telah dibuang bertahun-tahun lalu akibat kanser servik. Sementara wanita kedua pula dilahirkan tanpa rahim.
" Kedua-dua pesakit yang menerima rahim baharu berada dalam keadaan baik tetapi penat selepas menjalani pembedahan. Ibu mereka sudah boleh berjalan dan akan dibenarkan keluar dari hospital beberapa hari lagi," jelas Brannstrom.
Pihak universiti berkenaan memberitahu, dianggarkan antara 2,000 hingga 3,000 wanita di Sweden tidak dapat mengandung kerana ketiadaan rahim.
Pasukan perubatan tersebut memberitahu, kualiti rahim dikawal oleh ovari dan hormon di dalam badan manusia. Berdasarkan teori tersebut, mereka menjelaskan, rahim wanita yang sudah mengalami menopaus boleh menampung kehamilan.
Seorang penerima rahim tersebut yang dikenali sebagai Anna berkata, dia memilih untuk menjalani pembedahan tersebut bagi memulihkan semula fungsi badannya seperti wanita lain.
"Satu perasaan hebat kerana dapat merasai pengalaman ini (mempunyai rahim)," katanya dalam komen yang disiarkan di laman web Hospital Sahlgrenska.
Menurutnya, tiada jaminan dia dan teman lelakinya akan dapat menimang cahaya mata selepas prosedur tersebut.
"Namun, kami ada peluang yang baik. Jika saya hamil, ia adalah bonus buat kami," katanya.
- Reuters
sumber : kosmo online

Korea Selatan haramkan novel lucah Perancis

Posted: 19 Sep 2012 08:15 PM PDT


SEOUL - Korea Selatan mengharamkan penjualan sebuah novel lucah hasil nukilan penulis dan bangsawan Perancis abad ke-18, Marquis de Sade (gambar) kerana mengandungi kelucahan keterlaluan, kata seorang pegawai semalam.
Pegawai Kanan Suruhanjaya Etika Penerbitan Korea, Jang Tag-Hwan berkata, pihaknya meminta penerbit novel The 120 Days of Sodom menarik balik bahan bacaan itu daripada pasaran.
Beliau juga mengarahkan semua salinan novel tersebut dimusnahkan.
Novel itu mengisahkan tentang pesta seks liar oleh empat individu kaki perempuan kaya yang merogol, menyiksa dan membunuh kebanyakan mangsa remaja.
Bahan bacaan tersebut mula dijual di sini bulan lalu.
"Sebahagian besar kandungan novel itu amat lucah dan kejam. Ia melibatkan penderaan seksual, sumbang mahram, perbuatan kebinatangan dan tarikan seksual terhadap mayat.
"Paparan secara meluas tentang aksi seksual melibatkan individu bawah umur membuktikan ia sebahagian daripada penerbitan berbahaya," kata Tag-Hwan.
Tambah Tag-Hwan, ini merupakan tindakan pertama pihaknya mengharamkan sebuah novel yang tidak termasuk dalam bahan bacaan kartun sejak tahun 2008.
Bagaimanapun, pihak penerbit berikrar untuk merayu dan merancang membawa kes itu ke mahkamah jika rayuan ditolak.
"Novel ini bukan mempromosikan bahan lucah dan keganasan. Ia mempersenda dan mengkritik sisi gelap sifat manusia di sebalik perbuatan seperti itu," kata Editor Kanan Dongsuh Press, Lee Yoong.
Jelasnya, novel berkenaan boleh didapati secara meluas di kebanyakan negara termasuklah Amerika Syarikat, Britain, Perancis dan Jepun.
"Banyak novel lucah boleh didapati di mana-mana sahaja. Saya tidak faham kenapa novel ini yang sesuai untuk penyelidikan akademik oleh pakar psikiatri atau pakar sastera harus menerima layanan berbeza," kata Yoong.
Novel The 120 Days of Sodom berada di pasaran ketika pengharamannya masih dalam peringkat rayuan. - AFP
sumber : kosmo online

Jerman larang penggunaan Internet Explorer

Posted: 19 Sep 2012 08:00 PM PDT


FRANKFURT - Pihak berkuasa Jerman kelmarin menggesa orang ramai supaya berhenti melayari internet menggunakan pelayar web Internet Explorer milik Microsoft Corp.
Gesaan itu dibuat berikutan penemuan satu lagi virus dalam pelayar web tersebut yang menyebabkan komputer peribadi terdedah kepada serangan penggodam.
Masalah yang menjejaskan beratus-ratus juta pengguna Internet Explorer di seluruh dunia itu dikatakan timbul pada pada hujung minggu lalu.
Menurut Microsoft, penggodam boleh mengeksploitasi virus untuk menggodam komputer seseorang yang melayari satu laman web yang mengandungi virus, sebelum mengambil alih komputer mangsanya.
Pejabat Persekutuan Keselamatan Maklumat Jerman (BSI) menyatakan bahawa pihaknya sedar mengenai sasaran serangan tersebut.
"Virus yang tersebar dengan pantas itu amat membimbangkan," kata pihak berkuasa Jerman dalam satu kenyataan.
BSI menasihati semua pengguna Internet Explorer supaya menggunakan pelayar web alternatif sehingga Microsoft Corp. mengeluarkan satu perkembangan mengenai keselamatannya. - Reuters

sumber : kosmo online

Sumbat kokain dalam gula-gula

Posted: 19 Sep 2012 07:45 PM PDT


ACCRA: Pengedar dadah sanggup mempertaruhkan nyawa kanak-kanak apabila mereka tergamak menyeludup kokain dalam gula-gula lolipop bagi mengaburi pihak berkuasa.
Semalam, ratusan bungkusan gula-gula itu yang mengandungi kokain ditemui Pasukan Pengawal Sempadan Britain (UKBF) di sebuah lapangan terbang di Ghana. Dadah itu - dianggarkan bernilai �200,000 (RM992,000) - ditemui disembunyikan dalam lolipop berwarna-warni dan dibungkus dengan beg plastik. Anggota UKBF berpangkalan di lapangan terbang itu menemui kokain berkenaan selepas memotong lapisan luar gula-gula berkenaan.

Seorang lelaki Ghana berusia 29 tahun ditahan selepas bungkusan berkenaan ditemui dalam beg pakaiannya. Semalam, Menteri Dalam Negeri, Mark Harper, berkata penemuan itu menunjukkan bagaimana pengedar dadah tergamak meletakkan kanak-kanak dalam risiko semata-mata mahu melepasi kawalan pihak berkuasa dalam aktiviti mereka menyeludup dadah.


"Dagangan dadah antarabangsa adalah perniagaan keji dan UKBF memainkan peranan penting menghalangnya," katanya.

Pihak berkuasa Britain bekerjasama dengan Ghana sejak enam tahun lalu bagi membanteras aktiviti penyeludupan dadah menggunakan negara Afrika Barat sebagai laluan ke Britain.


Sepanjang tempoh itu, mereka merampas 860 kilogram kokain dan 323 kilogram heroin, selain menahan 170 pembawa dadah. Pengarah Kastam UKBF, Tom Dowdall, berkata sesiapa yang termakan gula-gula berisi kokain itu boleh menemui ajal.



"Penemuan terbaru ini amat mengejutkan dan berbahaya," katanya. - TS

sumber : mymetro

Gara-gara buka video seks, pekerja diarah ikuti kursus

Posted: 19 Sep 2012 07:30 PM PDT


TAIPEI: Hampir 1,000 kakitangan awam Taiwan diwajibkan menghadiri kelas mengenai keselamatan siber selepas termasuk dalam perangkap yang disediakan majikan masing-masing.
Kerajaan Bandar Raya Baru Taipei, berhampiran Taipei, ibu negara Taiwan, menghantar e-mel kepada kakitangannya bulan lalu yang dikatakan mengandungi video seks.

Ia bertujuan menguji ketelitian 6,000 kakitangannya melindungi komputer masing-masing daripada digodam atau diserang virus.


Walaupun larangan keras dikenakan terhadap membuka e-mel yang tidak ada kaitan dengan kerja, hampir 1,000 kakitangan membuka fail palsu itu, berkait dengan skandal seks selebriti yang kini menjadi tumpuan di Taiwan.

Mereka yang gagal dalam ujian berkenaan diwajibkan menghadiri kursus keselamatan Internet selama dua jam.


Skandal seks selebriti itu kini disiasat pihak pendakwa raya. Ia didakwa membabitkan seorang sosialit Taipei yang memberikan dadah dan melakukan serangan seksual terhadap beberapa wanita, termasuk model dan aktres. - AFP


sumber : mymetro

Jurutera pakai 302 helai seluar dalam untuk cipta rekod dunia

Posted: 19 Sep 2012 07:15 PM PDT


LONDON: Gara-gara mahu mencipta nama dalam rekod dunia, seorang bapa berusaha menyarung lebih 300 seluar dalam untuk mendapat pengiktirafan Rekod Dunia Guinness.
Menggelar dirinya "Pantsman," Gary Craig berjaya memakai 302 seluar sekali gus dan usaha itu membolehkan namanya tercatat dalam rekod dunia Guinness. Berasal dari Whitburn, Tyneside Selatan, Craig, 52, tahun lalu pernah mencatat rekod dunia bagi kategori sama dengan memakai 211 seluar dalam . Bagaimanapun, rekodnya diatasi Janine Keblish yang mengenakan 252 seluar dalam pada Februari lalu. Craig seorang jurutera mencipta rekod baru itu di Gypsies Green di Shields Selatan. - DM

sumber : mymetro

Pekerja ladang ditahan kerana berasmara dengan keldai

Posted: 19 Sep 2012 07:00 PM PDT


TALLAHASSEE (Florida): Seorang pekerja ladang ditahan semalam selepas dia disyaki melakukan hubungan seks dengan keldai kerdil bernama Doodle.
Carlos Romero dikatakan leka berasmara dengan haiwan itu di sebuah bangsal yang menjadi tempat tinggalnya di Ocala.

Menurut sumber, pemilik ladang berkenaan ternampak Romero, 31, menanggalkan seluarnya dan berada di belakang keldai berusia 21 bulan itu.


Romero ditahan kerana disyaki melakukan aktiviti seksual dengan haiwan.

Dia juga berdepan tuduhan melakukan kekejaman ke atas haiwan. Bagaimanapun, kata sumber, Romero menafikan menyetubuhi Doodle, sebaliknya mendakwa menunggu keldai itu "menjadi matang." "Romero cuma mengaku rasa seronok bulu haiwan itu menyentuh kulitnya dan dia menganggap Doodle merangsang nafsunya," katanya. Romero juga mendakwa, DNA dia berada dalam badan Doodle "secara tidak sengaja." Sementara itu, media juga melaporkan, Romero berdiri di belakang Doodle dan melakukan onani apabila haiwan itu terangsang. Menurut sumber, Romero menggunakan jarinya untuk membersihkan kemaluan Doodle dan keldai itu akan terangsang akibat perbuatannya.


Katanya, Romero melakukan perbuatan itu lima atau enam kali sejak Doodle dibeli majikannya dua bulan lalu. Sumber berkata, Romero mengaku pernah melakukan hubungan seks dengan kuda ketika dia berusia 18 tahun. "Dia tidak melakukan perbuatan sama ke atas Doodle kerana menganggap keldai berkenaan belum bersedia dan haiwan itu dalam proses menjadi matang," katanya. Dia ditahan di penjara daerah Marion sejak pada 17 September lalu. - TS


sumber : mymetro

Wanita separuh bogel mati dijerut

Posted: 19 Sep 2012 06:45 PM PDT


PENAMPANG: Seorang wanita ditemui mati dipercayai dibunuh dalam keadaan mengerikan apabila bukan saja lehernya dijerut, malah kaki dan tangannya turut diikat menggunakan tali dalam kejadian di Pangsapuri Delta Heights, di sini, petang semalam.
Mangsa, Rozaidah Lajalo, 28, dari Tawau, yang hanya berbaju dan berseluar dalam ditemui tertiarap oleh sepasukan polis dalam sebuah bilik, jam 6 petang.

Menurut sumber, sebelum itu, kakak mangsa dikatakan datang ke rumah di tingkat dua pangsapuri berkenaan selepas wanita terbabit tidak hadir ke tempat kerjanya di sebuah pusat hiburan, di sini.


"Kakak mangsa yang curiga masuk ke rumah berkenaan sebelum terhidu bau busuk dari sebuah bilik yang berkunci sebelum menghubungi polis.

"Polis memecah pintu bilik berkenaan dan menemui mangsa dalam keadaan tertiarap dalam keadaan tangan dan kakinya terikat manakala ada kesan jerut di lehernya," katanya, di sini, semalam.


Sementara itu, Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib, ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 302, Kanun Keseksaan kerana membunuh.



Difahamkan, polis masih menjalankan siasatan lanjut termasuk mendapatkan keterangan ahli keluarga serta kenalan mangsa dan sedang mengenal pasti motif kejadian.

sumber : mymetro

Objek mirip janin disahkan bangkai haiwan

Posted: 19 Sep 2012 06:30 PM PDT


SEREMBAN: Objek mirip janin manusia yang ditemui di tangga flat kediaman Blok C, Kelompok 8, Kuarters KLIA, di sini, kelmarin, disahkan bangkai seekor haiwan.
Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusof Awang berkata, pakar bedah Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) memeriksa objek berkenaan dan mendapati ia bukan janin manusia, tetapi bangkai haiwan. "Kami tidak membuka kertas siasatan selepas didapati ia hanya bangkai, bukan janin manusia," katanya ketika dihubungi.

Semalam, akhbar melaporkan seorang pegawai Jabatan Imigresen terkejut apabila menemui objek menyerupai janin manusia di tangga flat kediamannya.


Dalam kejadian jam 8.30 pagi itu, Saiful Nizam Abas, 40, mulanya menemui tompokan darah pada lantai di depan rumahnya di tingkat bawah sebelum membuat pemeriksaan lanjut dan menemui janin berkenaan di anak tangga keempat tingkat satu flat berkenaan.

Dalam kes berasingan, Mohd Yusof berkata, pihaknya sedang melengkapkan siasatan terhadap seorang penganggur berusia 48 tahun berhubung dakwaan merogol mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.


Lelaki terbabit kelmarin dilepaskan dengan bon jaminan bercagar RM15,000 oleh Mahkamah Tinggi Syariah sementara menunggu didakwa terhadap empat tuduhan mengikut Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan 1992.


"Sebaik dibebaskan, kita menahan lelaki itu yang kini direman tujuh hari sehingga 25 September bagi membantu siasatan kes berkenaan," katanya.

sumber : mymetro

‘Temu duga’ untuk perkosa

Posted: 19 Sep 2012 06:15 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki dipercayai perogol bersiri kini diburu polis selepas dua wanita membuat laporan mendakwa mereka dirogol dan disamun penjenayah terbabit yang menggunakan taktik menawar pekerjaan dengan gaji lumayan sehingga RM400 sehari sebelum merogol mangsa.
Lelaki terbabit dipercayai menggunakan modus operandi mengiklankan tawaran pekerjaan sebagai jurujual melalui beberapa laman web di Internet sebelum memujuk dan memperdaya mangsanya supaya hadir menjalani 'temu duga' di bilik hotel bajet di ibu negara.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, teruja dengan tawaran gaji lumayan, mangsa yang berhubung melalui e-mel dengan suspek hadir di sesi temu duga sebelum diperkosa dan barang berharga disamun.

Menurutnya, pihaknya menerima dua laporan setakat ini dan percaya kedua-dua kejadian jenayah itu dilakukan suspek sama kerana taktik digunakan sama.


"Kes pertama dilaporkan pada awal Ramadan lalu, dengan seorang wanita berusia awal 20-an mendakwa dirogol dan disamun seorang lelaki ketika menghadiri temu duga kerja di sebuah hotel bajet di ibu negara.

sumber : mymetro

Wanita tua ditemui mati berkemban atas katil

Posted: 19 Sep 2012 06:00 PM PDT


ALOR GAJAH: "Dia pernah berpesan supaya pecahkan pintu rumahnya jika tiada sahutan dari dalam apabila dipanggil," kata Zaiton Baba, 67, yang menemui mayat jirannya di sebuah kampung di Melekek, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 9.30 pagi, mangsa, Timah Tahir, 78, yang tinggal seorang diri di rumah berkenaan sejak lebih 20 tahun lalu, ditemui dalam keadaan berkemban atas katil.

Zaiton berkata, dia tergerak hati ke rumah jirannya itu pada pagi kejadian untuk bersembang selepas hampir seminggu tidak mengunjungi selepas mengetahui arwah uzur.


"Selesai mengemas rumah dan menyiram pokok bunga, saya ke rumah mangsa yang tinggal bersebelahan sebelum memberi salam.

"Selepas berkali-kali memberi salam dan memanggil namanya tetapi tiada jawapan, saya kemudian berjalan mengelilingi rumahnya sebelum terhidu bau busuk," katanya, semalam.


Menurutnya, dia yang tidak sedap hati meminta bantuan seorang jiran untuk memecahkan pintu sebelum menemui mayat arwah yang sudah membengkak.



Katanya, sebelum ini, arwah ada mengadu mengalami gout, tetapi masih mampu berjalan dan kerap ke rumahnya untuk bersembang. Cucu mangsa, Sabariah Karim, 36, berkata kali terakhir dia bertemu neneknya minggu lalu selepas arwah menyatakan hasrat untuk menikmati masakannya.

"Saya sempat memasak mi goreng dan ayam masak kicap kegemarannya dan saya juga difahamkan nenek sempat meminta seorang penduduk membelikan barang keperluannya beberapa hari lalu," katanya.


Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan laporan penemuan mayat warga emas itu. Katanya, berdasarkan siasatan awal, arwah tinggal seorang diri di rumah berkenaan lebih 20 tahun lalu dan pemeriksaan di lokasi tidak menemui sebarang kesan jenayah.

"Mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat dan kes berkenaan dikategorikan sebagai mati mengejut," katanya.



SUMBER : MYMETRO

Dibelasah akibat selisih faham

Posted: 19 Sep 2012 05:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang pelajar tingkatan dua sebuah sekolah menengah di Kepong di sini, menjadi mangsa pukul kumpulan samseng pada Ahad lalu, yang dipercayai berpunca daripada perselisihan faham antara mangsa dengan seorang ahli kumpulan terbabit.
Dalam kejadian jam 5.50 petang itu, mangsa yang menunggang motosikal secara tiba-tiba dilanggar dari arah belakang hingga terjatuh oleh sekumpulan lima lelaki yang turut menaiki motosikal.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa, berkata selepas terjatuh, remaja terbabit kemudian dibelasah hingga mengalami kecederaan pada belakang badan.


"Kejadian berlaku di Jalan Metro Perdana, Taman Usahawan Sentul.

Katanya, berdasarkan laporan dibuat mangsa, polis menjalankan siasatan dan berjaya menahan seorang suspek berusia 22 tahun yang juga jiran kepada mangsa.


"Suspek ditahan di rumahnya di Jinjang Utara, jam 5.30 pagi tadi (semalam)," katanya


sumber : mymETRO

Gadis Cantik Ini "Berubah" Jadi Lelaki Di Usia 16

Posted: 19 Sep 2012 05:30 PM PDT


"Saya adalah seorang laki-laki yang terperangkap dalam tubuh seorang perempuan." Meyakini keadaan itu, Nicola segera memotong habis rambutnya. Gadis cantik 16 tahun itu
juga menanggalkan semua barang keperempuanannya seperti skrit, aksesori, dan make up.

Dengan balutan seluar maskulin dan tshirt ketat untuk menekan payudaranya agar tak menonjol, Nicola mulai memperkenalkan diri ke lingkungan sosialnya sebagai Jason Cooper.

Terlahir dengan alat kelamin perempuan, ia sudah mencoba menjadi gadis remaja pada umumnya. Tapi, ia selalu tersiksa. Ia pun pernah berkasih dengan laki-laki ketika berusia 15 tahun. Tapi, sama sekali tak ada gairah untuk mencium kekasihnya. Hubungan itu pun kandas dalam satu bulan.
"Episod hidup yang sangat buruk, tapi itu justru membuat saya yakin bahawa saya tak boleh terus menjalani hidup sebagai perempuan lagi," kata Jason, seperti dikutip dari laman mirror.co.uk.

Menjadi Jason adalah akhir dari pergulatan batin selama bertahun-tahun. Ia beruntung kerana teman-temannya sangat menyokong keputusan besar itu. Teman-temannya pula yang kemudian membantunya meyakinkan sang ibu untuk menerima perubahan tersebut.

Alison, sang ibu, cukup terkejut melihat puteri cantiknya berubah menjadi susuk yang sangat maskulin. "Saya menangis kerana merasa seperti kehilangan anak perempuan. Tapi akhirnya saya sedar, dia telah menjadi anak laki-laki yang mengagumkan, saya kagum dengan keberaniannya mengambil keputusan penting dalam hidup," kata sang ibu.

Demi menunjukkan dukungan pada putrinya, Alison pun menemani Jason berkunjung ke doktor spesialis . Di klinik itu, Jason mendapat suntikan testosteron untuk menyempurnakan statusnya sebagai laki-laki. Perlahan, Jason tak lagi datang haid, suaranya bertambah berat, dan tumbuh halkum.

Suntikan hormon laki-laki itu membuat Jason semakin percaya diri. Sembari menunggu kesempatan untuk melakukan operasi pembuangan payudara dan perubahan genital, Jason tak ragu menjalin hubungan asmara dengan gadis cantik bernama Rebecca Green. "Memiliki Rebecca di samping saya membuat saya lebih mudah menjalani hidup," ujar Jason.
Sumber : VIVAnews

Gaun dibuat daripada buku cerita kanak-kanak

Posted: 19 Sep 2012 05:15 PM PDT

VIVAnews – Lembaran-lembaran kertas buku cerita anak yang sudah tak terpakai, umumnya langsung dibuangkan. Tapi, ini tidak berlaku bagi Ryan Novelline. Dengan sedikit kreativiti dan imajinasi, artis yang menetap di Boston itu menjadikan buku  jadi gaun menakjubkan.

"Jujur, saya hanya berharap punya sesuatu yang boleh dipakai," kata Novelline yang dikutip dari laman thestir.cafemom.com.

Gaun yang diciptakan Novelline sepenuhnya dari bekas buku cerita Little Golden Books. Dia memanfaatkan ilustrasi warna-warni dalam buku itu. Lalu mempolanya sedemikian rupa. Sehingga jadilah karya fashion yang benar-benar dapat dipakai.

Menurutnya, ini bukan hanya idea yang luar biasa. Tapi benar-benar menakjubkan.

Bahagian atas gaun karya Novelline, dengan model korset, dirancang untuk meniru foil emas yang mengikat tulang belakang. Sedangkan bagian rok, dirancang dari halaman buku-buku cerita.



Selain buku bekas, kertas bekas scan foto anak-anak di mall juga dapat dimanfaatkan untuk busana. Misalnya dirancang menjadi sebuah kaus.

Pakai baju ala pembantu rumah,anak artis China ini kena kutuk di internet

Posted: 19 Sep 2012 05:00 PM PDT

HANGZHOU - Puteri bintang China, Xu Jiao dikecam netizen kerana mengenakan pakaian pelayan saat menghadiri pameran komik, dan games di Hangzhou.

Kedatangan puteri Xu Jiao yang namanya dirahasiakan mengenakan pakaian pelayan ke pameran dianggap menyamakan pakaian pembantu rumah tangga dengan karakter komik, yang jelas berbeza. Demikian seperti dilansir Sina.

Para netizen itu mengtakana, kalau pembantu tidak termasuk dalam karakter kostum animasi. Puteri Xu Jiao diejek dengan kata-kata kasar oleh netizen yang kesal melihat aksinya itu.

Mendapati kostum yang dipakainya menuai kontroversi, gadis berusia 14 tahun itu memposting permintaan maaf, dan menyebutkan kalau dia tidak seorang profesional. Namun, hanya penggemar buku komik.

Sejumlah besar orang netizen meninggalkan komen untuk mendukung, mengatakan dia lucu dan cantik.
(efi)

Adakah ini cara yang betul untuk elak kereta dicuri?

Posted: 19 Sep 2012 04:45 PM PDT



Hebat lukisan 3D ni...

Posted: 19 Sep 2012 04:30 PM PDT









hebat lukisan ni...

Bila dah marah....

Posted: 19 Sep 2012 04:15 PM PDT




Bila perasaan marah @ hilang kesabaran tidak dapat di kawal lagi,hilang sifat belas kesian.Baik lelaki ataupun perempuan.Mereka sanggup berbuat apa saja,asalkan kemarahan dapat diluahkan.Cuba lihat gambar di atas dan di bawah ini.Lelaki dibaling batu sampai mati kemudiannya dibakar hidup-hidup.









Haruan dan anak

Posted: 19 Sep 2012 04:00 PM PDT



Seorang bapak memanggil anak gadisnya masuk kedalam bilik. Dialog dia lebih kurang macam ni la...


Bapak : Bedah, mai sini sat. Bapak nak tunjuk sesuatu ni.


Bedah : Ya bapak, ada apa?


Bapak : Mai masuk dalam bilik pastu tolong tutup semua tirai tingkap.


Bedah : Apa???!!! (isk? bapak aku ni? lain macam jerr)


Bapak : Dengar tak bapak kata.....


Bedah : Ya bapak, Bedah dengar... cuma Bedah tak percaya apa yang bapak kata ni.


Bapak : Betulll. Bapak suruh hang masuk dalam bilik pastu tutup semua tingkap. Bedah pun dalam ragu-ragu tu, dia ikut jugak la apa yang bapak dia suruh. Sambil tu dok pikir gak laa... apa la bapak dia nak buat, dah la kat rumah.


Bapak : Okeh... mai duduk sebelah bapak. Heh? heh...


Bedah : Eh!!! bapak, Bedah kena keluar dari bilik ni. Sat lagi mak balik...abis aaaa.


Bapak : Tak payah risau... mai duduk sini cepat!!!! Jangan bagi bapak berkasar. Bedah pun terpaksa la duduk jugak... hati dia takleh cakap laa... berdebar giler ahhh. Dalam kepala dok terbayang jadi apa la nanti kat dia.


Bapak : Cantikkk!!! Yiihaaa. Astalavista bebeh. Okeh, mai masuk dalam selimut bapak plak.


Bedah : Apa???!!!


Bapak : Masuk la cepat!!! Dok cakap banyak pulak. Bapak ikat mulut tu karang aaa.


Bedah : Bapak...Bedah takut laaa. (nak nangis)


Bapak : Bedah, tengok ni


Bedah tak sanggup nak tengok... dia pejamkan mata. Dia tahu, bapak dia dok buang tebiat. Bapak dia dah gila. Kiranya, bapak dia tunjuk tu konon-konon nak intro dulu ler tu. Tapi dalam hati, Bedah teringin gak la nak tengok. Dia pun bukak la mata sikit.


Bapak : Cantik tak jam G-Shock baru bapak ni. Dia ader cahaya bila gelap. Mahal nih!!! Dah, pegi keluar.



Hubungan yang ekstream

Posted: 19 Sep 2012 11:00 AM PDT


Jangan ditiru  ???











Aksi nenek 80 tahun yang gempak

Posted: 19 Sep 2012 10:30 AM PDT

This 80-year old Chinese woman is doing gym on the street and I want to say – what a flexibility! I'd like to be able to do that when I'll reach her age… well, I'd simply like to be able to do that right now…
1


2 You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)


3You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)


4You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)


5You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)


6You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)


7You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)


8You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)


9You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)


10 You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)

Wanita cuba dirogol oleh perompak yang berpura-pura untuk menyewa apartmentnya (full pic)

Posted: 19 Sep 2012 10:15 AM PDT


The woman being rescued.


The man in black clothes arrested.






Blood all over the floor.



Injured hands.
November 3rd, living on the top floor of a residential apartment building of a residential community on Yayi Street in Guangzhou's Tianhe District, Zeng Li made posted on the internet an advertisement to sublet her apartment, never thinking the prospective tenant would be a robber, who after hurting her and robbing her money would also try to rape her.
As luck would have it, the window the robber closed attracted the attention of neighboring Xiao Huang and afterwards the Tianhe Police appeared on the scene to arrest the robber.

sumber : chinasmack.com

Generasi yang rosak,projek dalam kelas

Posted: 19 Sep 2012 10:00 AM PDT