Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Aneh...2000 orang pernah bermimpi didatangi oleh lelaki ini

Posted: 19 Aug 2012 09:30 PM PDT

IkadaNews - Ceritanya berlaku pada tahun 2006 ketika ada seorang wanita menemui psikiaterinya. Dia mengatakan bahawa dia sering bermimpi di datangi oleh seorang lelaki yang bahkan belum pernah dia temui dalam hidupnya. Kemudian dia menggambar sketsa wajah lelaki tersebut. Hingga pada suatu ketika datang seorang pesakit yang berbeza berjumpa psikiareri tersebut, dia melihat gambar sketsa tersebut dan mengatakan bahawa dia juga pernah bermimpi didatangi oleh lelaki itu .

Lalu psikiateri berinisiatif untuk menyebarkan gambar sketsa lelaki tersebut ke berbagai tempat. Dan yang sungguh mengejutkan bahawa dia menerima laporan bahawa seramai 2000 orang pernah bermimpi didatangi oleh lelaki ini.







In January 2006 in New York, the patient of a well-known psychiatrist draws the face of a man that has been repeatedly appearing in her dreams. In more than one occasion that man has given her advice on her private life. The woman swears she has never met the man in her life. That portrait lies forgotten on the psychiatrist's desk for a few days until one day another patient recognizes that face and says that the man has often visited him in his dreams. He also claims he has never seen that man in his waking life. The psychiatrist decides to send the portrait to some of his colleagues that have patients with recurrent dreams. Within a few months, four patients recognize the man as a frequent presence in their own dreams. All the patients refer to him as THIS MAN. From January 2006 until today, at least 2000 people have claimed they have seen this man in their dreams, in many cities all over the world: Los Angeles, Berlin, San Paulo, Tehran, Beijing, Rome, Barcelona, Stockholm, Paris, New Delhi, Moscow etc. At the moment there is no ascertained relation or common trait among the people that have dreamed of seeing this man. Moreover, no living man has ever been recognized as resembling the man of the portrait by the people who have seen this man in their dreams. Several theories have been developed to explain the mysteriously recurring presence of this man in the dreams of different people who are not related in any way. The following theories are the ones that elicit the greatest interest among the dreamers themselves.

ARCHETYPE THEORY
According to Jung's psychoanalytic theory, this man is an archetypal image belonging to the collective unconscious that can surface in times of hardship (emotional development, dramatic changes in our lives, stressful circumstances etc.) in particularly sensitive subjects.

RELIGIOUS THEORY
According to this theory this man is the image of the Creator, that is to say one of the forms in which God manifests himself today.
This is the reason why his indications and the words he utters during the dreams should be decidedly followed by the dreamers.

DREAM SURFER THEORY
It is the most interesting theory and the one that has the greatest implications, but it has also the lowest scientific credibility.
According to this theory this man is a real person, who can enter people's dreams by means of specific psychological skills.
Some believe that in real life this man looks like the man in the dreams. Others think that the man in the dreams looks completely different from his real life counterpart. Some people seem to believe that behind this man there is a mental conditioning plan developed by a major corporation.

Diraba-raba Lelaki Saat Tertidur di Kereta Api

Posted: 19 Aug 2012 09:15 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan, yang menggunakan kereta api mengaku telah diraba-raba oleh seorang lelaki saat tertidur.
Kepada polis, wanita berusia 29 tahun itu menceritakan insiden itu terjadi pada 15 Februari 2012 yang lalu, saat ia menumpang kereta api dari London Euston menuju Birmingham, Inggris.
Sewaktu ia tertidur di kerusi penumpang, tiba-tiba ia merasa ada yang menusuk tulang rusuk dan dadanya. "Ia segera menyedari benda yang menusuk itu adalah tangan seorang lelaki," ujar petugas Polis Transportasi Inggris, Nicola Salisbury, seperti dikutip dari Dailymail.
Setelah menyadari sepenuhnya ia telah dilecehkam, wanita itu beber Nicola segera bangkit dari tempat duduknya, dan mencari kursi lainnya.
Walau mengalami shock, wanita itu, memberanikan diri mengambil gambar tersebut, saat lelaki itu terlelap. Ia pun memberikan foto itu kepada pihak polis
"Walau ia tidak terluka, namun ia shock berat, dan sangat marah atas perilaku lelaki itu," tutur Nicola.

Kanak-kanak balik sekolah terpaksa saksikan adegan ngeri ini

Posted: 19 Aug 2012 09:00 PM PDT



sumber : stomp.com.sg

It's wrong to make out in the public at a time when children will be returning from school, says STOMPer ghostchin10, who saw this foreign couple behaving intimately at a fitness corner.

According to the STOMPer, the couple was seen hugging and kissing at 5.30pm, which is the time that most children return home from school.

The STOMPer says:

"I was on my way home when I saw these China nationals making out at a fitness corner.

"It's not wrong to do that, but it was around 5.30pm when all the children are on their way home.

"What will they think when they see such an insensitive act?

"So please once again get a room."

Pencuri dengan Bangga Tunjuk Wajah di CCTV Sebelum Mencuri

Posted: 19 Aug 2012 08:45 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang pencuri dengan bangga memperlihatkan wajahnya ke kamera CCTV sebelum mencuri sampan kecil. Demikian dilapor The Sun.

Si pencuri ini cuba memperlihatkan identitinya dengan memanjat tempat pemasangan kamera. Si pemilik cuba mencari si pencuri dan akhirnya berhasil menemuinya dari sebuah sungai bernama River Blyth.

Sampan itu kemudian ditemukan ditinggalkan di aliran sungai. Inspektur Trevor Oakley dari Northumbria Police, Inggris, mengatakan mereka akan mencari tahu tentang siapa pencuri itu.

Guru pesta seks dengan pelajar disaksikan suami sendiri

Posted: 19 Aug 2012 08:30 PM PDT


Brittni Colleps 

Seorang  guru bernama Brittni Colleps melakukan perbuatan yang sungguh tak layak dilakukan terhadap siswa lelaki dan juga suaminya. Dalam kesaksian yang diungkapkan Jumat (17/8/2012) suami Brittni bernama Christopher mengaku melakukan pesta seks sebelum dipindahtugaskan sebagai militer.

Dilansir ABC News, di depan juri terungkap jika guru bahasa Inggris asal Texas, Amerika Syarikat, bercinta dengan lima orang siswa lelaki kemudian merakamnya. Hal ini dilakukan di depan mata suaminya yang juga ikut bercinta dalam aksi pesta seks itu.

Perempuan berusia 28 tahun ini dikenai 16 dakwaan kerana memiliki hubungan yang tak pantas dengan siswa yang diajarnya. Kerana para siswa itu sudah berusia 18 tahun ketika hal itu berlangsung, Brittni tak dikenai pasal pemerkosaan. Ia kemudian dijatuhi hukuman lima tahun penjara.

Suami Brittni, Christopher, menangis saat jaksa Lex Johnston bertanya kebenaran pasangan itu bercinta dengan orang lain. "Ya tuan," demikian kata Christopher membenarkan.

Christopher Colleps mengatakan ketiga anaknya menangis saat ia mengatakan sang ibu melakukan hal yang sangat buruk dan mungkin harus pergi. Seorang siswa bersaksi yang isinya mengatakan bahwa ibu guru yang kemudian dipecat dari tugasnya itu melakukan seks oral kepadanya dua kali dan merasa sangat bahagia dengan apa yang dilakukan sang ibu guru.
sumber

Bayi hebat kalahkan ketumbuhan sebesar kepalanya

Posted: 19 Aug 2012 08:15 PM PDT


Mia Molyneux 

Bayi ini lahir dengan ketumbuhan di wajah yang berukuran sebesar tembikai. Beruntung doktor berhasil mengangkat tumor tersebut meski ia harus menerima tranfusi darah sebanyak 45 liter.

Mia Molyneux lahir dengan kista besar di sisi wajahnya, bahkan ukurannya lebih besar dari kepalanya sendiri. Ahli bedah berjuang untuk mengangkat pertumbuhan  ini melalui operasi melelahkan selama 9 jam yang membuatnya perlu transfusi darah sebanyak 45 liter.

"Saya benar-benar ketakutan ketika ada sesuatu yang salah dengan Mia. Para dokter mendesak saya untuk mengakhiri kehamilan kerana takut Mia mengalami kecacatan, tapi saya benar-benar menolak," ujar ibunya Michaela (20 tahun), seperti dikutip dariDailymail, Sabtu (18/8/2012).

Doktor menyadari ada sesuatu yang salah dengan kehamilan Michaela setelah hasil scan USG menunjukkan ada pembengkakan yang sangat besar di wajah bayi yang dikandung. Saat usia kehamilan 36 minggu, Michaela melakukan scan MRI dan diketahui Mia memiliki kombinasi venous-lymphatic malformation.



Ketika pembuluh darah ini berkembang tidak normal maka boleh menyebabkan pembengkakan lokal, serta terkadang pembuluh darah ini berkembang abnormal di daerah yang sama.

Operasi caesar pun akhirnya dipilih kerana persalinan normal terlalu berbahaya. Doktor melakukan prosedur berisiko yang mana memasukkan ventilator ke tenggorokan Mia sebelum tali pusat dipotong untuk membantunya bernapas.

Saat itu ada 18 doktor dan perawat yang ikut di dalam ruang operasi. Dia terpaksa dilarikan ke unit perawatan intensif akibat masalah di paru-parunya setelah lahir. Ketika Mia berusia 6 hari, ahli bedah memutuskan untuk melakukan operasi pengangkatan kista.

Doktor bedah menjelaskan ada risiko kista ini pecah dan mereka tidak mampu mengawalnya. Jika hal itu terjadi, maka tidak ada hal yang boleh dilakukan untuk menolongnya.

"Saya merasa khawatir, tapi saya tahu bahwa dia berada di tangan para profesional dan paling aman. Mia mengalami pendarahan beberapa kali, tapi beruntung mereka boleh menghentikannya," ujar Michaela.

Setelah melakukan operasi selama 9 jam, Mia akhirnya keluar dari ruang operasi dan mulai melakukan pemulihan. Setelah operasi Mia terus dirawat oleh tim intensive care beberapa waktu sebelum akhirnya bisa dipindahkan ke bangsal bedah saraf.

"Ini adalah kes yang sangat sulit dan langka dengan keadaan Mia yang sudah kritis. Risiko perdarahan juga menjadi tantangan, tapi beruntung kami boleh melakukannya dengan lesi yang sangat halus," ujar Dr Adam Donne, dokter bedah THT anak yang ikut operasi dari Alder Hey Children's Hospital.

Dr Donne menuturkan nantinya Mia membutuhkan operasi lebih lanjut, namun semua tim merasa senang dengan kemajuan yang sudah dimilikinya saat ini. Ini adalah contoh yang indah mengenai kerjasama yang baik untuk menyelamatkan nyawa bayi yang baru lahir.

Kini Mia telah berusia 20 minggu dan sudah kembali ke rumah keluarganya, ia pun tumbuh seperti balita normal pada umumnya. Orangtuanya pun merasa bangga dengan perjuangan Mia untuk bertahan hidup.
sumber

Airline Vietnam Sediakan Strip Dance di Atas Pesawat

Posted: 19 Aug 2012 08:00 PM PDT




Ada-ada saja cara untuk memanjakan pelanggan. Sebuah perusahaan penerbangan Vietnam, VietJet, menyediakan hiburan "strip dance" dengan model-model seksi dalam penerbangan berlangsung.

Dikutip daroi Tuoi Tre News, idea menampilkan hiburan berbau syahwat itu adalah untuk memanjakan penumpang dengan maksud agar tidak bosan selama melakukan perjalanan.

Cara ini juga dianggap sebagai salah satu strategi marketing untuk menarik penumpang agar berbondong-bondong memilih Vietjet, yang dilengkapi hiburan strip dance.

Namun, aksi hiburan yang disukai kaum Adam itu kini mendapat sorotan dari lembaga pengawas penerbangan sivil Vietnam yang mengecam aksi perempuan ber****** di atas pesawat yang tengah mengudara.

Tontonan dan hiburan seperti itu dianggap membahayakan keselamatan penerbangan.

Parahnya, para penumpang dibolehkan memotret atau merakam pertunjukan itu.

Jelas, dengan menggunakan ponsel, maka peralatan elektronik hidup dan bisa menganggu navigasi pesawat.

Para model yang diminta ber-strip dance dengan ****** itu didandani pakaian ala penari Hawaii dan meliuk-liuk di koridor kursi penumpang selama penerbangan berlangsung.

Petani Taiwan Pecahkan Rekod Dunia Orang Terbanyak Menanam Padi

Posted: 19 Aug 2012 07:45 PM PDT


Sekelompok petani Taiwan berhasil memecahkan rekod dunia, untuk orang terbanyak menanam padi secara serentak.
Seramai 1.215 petani di Taoyuan County, Taiwan Utara berhasil menanam padi pada sebuah sawah seluas 2,1 hektar hanya dalam waktu 16 minit dan 20 saat.
Capaian ini mengalahkan rekod lama yang sebelumnya dipegang oleh Thailand pada 2010 silam, dimana 904 orang menanam padi dalam sawah seluas 1,6 hektar dalam waktu 35 menit dan 35 detik.
Dalam pemecahan rekor, para petani dari berbagai generasi ini saling bahu membahu menanam padi di sawah, dimana petani yang tertua dicatat berusia 91 tahun sementara yang termuda berusia 16 tahun.
Seperti yang dilansir dailymail, tujuan utama dari dari acara pemecahan rekod ini adalah untuk mempromosikan konsumsi beras di Taiwan.
"Ini adalah hari terindah dalam hidup saya sebagai seorang petani." tutur Chen Huo-Teng, seorang petani berusia 96 tahun yang tidak ikut serta dalam acara pemecahan rekod itu.
"Ada begitu banyak orang. Ini benar-benar menyenangkan, acara ini sangat bagus untuk pertanian." tambahnya.

Kombinasi aksi menjinakan api dengan seni fotografi

Posted: 19 Aug 2012 07:30 PM PDT


Pemilik dari foto ini  bernama, Tom Lacoste, 23 tahun, ia bukanlah fotografer. Malahan sebelumnya ia adalah salah satu murid di sekolah sarkis, dimana dirinya berlatih bermain juggling serta akrobat. Setelah itu dirinya mulai belajar seni menjinakan api. Hingga akhirnya elemen api lah yang menjadi tema utama foto Tom dan tentunya hasil karyanya begitu sangat mengesankan. Melalui fotonya anda akan melihat kombinasi aksi menjinakan api dengan seni fotografi.

 







 







 







 







Detik cemas bagi ibu dan bayi apabila kereta dilarikan

Posted: 19 Aug 2012 07:15 PM PDT

KEPALA BATAS -  Seorang ibu dan bayi lelaki berusia lima bulan ketakutan di malam raya apabila keretanya dilarikan oleh seorang pemuda berdekatan Kompleks Dato Kailan di sini, kelmarin.
   
Dalam kejadian pukul 4.30 petang itu, mangsa Nurul Izzah Khalid, 26, berkata, suaminya Musyrif Abu Bakar, 29, menghentikan kereta di simpang jalan berdekatan
kompleks berkenaan untuk membeli ubat untuk anaknya di farmasi.
   
"Kejadian itu berlaku dengan pantas. Suami saya keluar dari kereta dan belum sempat saya nak menekan punat kunci pintu itu, seorang lelaki naik dan tekan
minyak," katanya ketika menceritakan saat-saat cemas ketika kejadian itu.
   
Nurul Izzah berkata, pemuda berusia dalam lingkungan 20-an itu naik marah apabila dia mengeluarkan telefon bimbit untuk menghubungi suaminya, serta
mengugut untuk membunuh dia dan bayinya jika tidak memberi telefon itu kepadanya.
   
"Selama 10 minit berada dalam kereta itu, saya kata ambil sahaja kereta ini dan merayu supaya tidak mencederakan saya dan bayi. Dia terus berhenti dan menolak saya keluar, kira-kira 500m dari tempat kejadian" katanya di sini, semalam.
   
Beliau, yang bekerja sebagai pembantu pegawai teknik di Telekom Malaysia (TM) Seberang Perai, berkata anaknya Muhammad Qayyum selamat kerana berada dalam dakapannya ketika ditolak keluar dan pemuda itu melarikan keretanya jenis Proton Persona dengan nombor pendaftaran PKB 8386.
   
Katanya, wang tunai sebanyak RM200 dan semua barang keperluan untuk menyambut Aidilfitri yang disimpan dalam kereta itu turut dilarikan.
   
Nurul Izzah, yang juga adik kepada Ketua Biro Bernama Perak, Muna Khalid, tidak menyangka kejadian sebegini berlaku ketika orang ramai sedang sibuk dengan persiapan raya.
   
Katanya, sejurus selepas kejadian itu, suaminya membuat laporan polis di Balai Polis Kepala Batas. - Bernama


sumber : sinar harian

Aiskrim sejukkan badan Panda

Posted: 19 Aug 2012 07:00 PM PDT


SAINT-AIGNAN - Dua ekor Panda yang dipelihara di sebuah zoo Perancis menyejukkan badan ekoran cuaca panas ekstrem dengan bantuan ais berperisa madu dan epal.
Ketika suhu mencecah 40 darjah Celsius di tengah Perancis, beruang tersebut, Yuan Zi dan Huan Huan diberikan makanan istimewa itu sebagai tambahan kepada diet pohon bambu yang biasa.
"Kami turut menggunakan penyembur air dan jika suhu menjadi terlalu panas kedua-dua beruang itu boleh berlindung di halaman dengan suhu pendingin hawa ditetapkan pada 20 darjah Celsius," kata Pengarah Zoo Beauval, Rodolphe Delord. - AFP
sumber : kosmo online

Ibu, dua anak maut kereta bertembung lori ais

Posted: 19 Aug 2012 06:45 PM PDT


KOTA BHARU - Seorang ibu dan dua anak maut selepas kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah lori ais di Kampung Pak Badol dekat sini pagi semalam.
Dalam kejadian tersebut yang berlaku kira-kira pukul 9.30 pagi itu, kereta jenis Perodua Viva yang dinaiki tiga beranak malang itu bersama seorang lagi kanak-kanak sedang dalam perjalanan dari arah Kota Bharu ke Pasir Puteh.
Ketua Polis Daerah Bachok, Deputi Superitenden Ab. Rahim Che Ghani memberitahu, mangsa yang terbunuh ialah Maisara Mohd. Ali, 34 (gambar) dan dua anaknya, Zakiah Hanim Uda, 4 dan Rashidah, 7.
Menurutnya, seorang lagi mangsa yang cedera dikenali sebagai Aisyah Syafikah, 7, yang merupakan anak saudara kepada Maisara.
"Kejadian tersebut dipercayai berlaku apabila kereta yang dipandu Maisara cuba memotong sebuah kenderaan lain tetapi gagal dan bertembung dengan lori ais dari arah Pasir Puteh ke Kota Bharu.
"Rashidah meninggal dunia ditempat kejadian manakala ibu dan adiknya menghembuskan nafas terakhir di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian," katanya ketika dihubungi semalam.
Tambahnya, mangsa yang cedera kini dirawat di HUSM dan keadaannya stabil. Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
Kosmo! Ahad difahamkan Maisara dalam perjalanan pulang ke rumah ibunya di Selising, Pasir Puteh selepas menghantar suaminya, Uda Samirin, 31, ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di Pengkalan Chepa kerana ada urusan di Johor Bahru.
sumber : kosmo online

Bayi 9 bulan tidak boleh telan air liur

Posted: 19 Aug 2012 06:30 PM PDT


ALOR SETAR - Kelahiran Siti Nur Alia Sofea Noor Hashimuddin yang kini berusia sembilan bulan memang amat dinanti-nantikan sepasang suami isteri yang sudah sedekad mendirikan rumah tangga.
Namun takdir Tuhan tiada siapa yang tahu apabila pasangan berkenaan terus diduga apabila anak tunggal mereka itu disahkan mengalami masalah kesihatan serius.
Siti Nur Alia Sofea tidak dapat menelan air liurnya sendiri sekali gus menyebabkan ce memasuki paru-paru dan merosakkan organ penafasan bayi tersebut.
Bukan itu sahaja, bayi comel itu turut disahkan mengalami kecacatan otak.
Bapa bayi tersebut, Noor Hashimuddin Kamaruddin, 40, berkata, doktor memaklumkan keadaan itu berlaku disebabkan bayinya hampir lemas semasa dalam kandungan isterinya, Noorzainaliza Hashim, 36.
Beliau berkata, ketika masalah tersebut berlaku, bayinya berusia lapan bulan dan isterinya terpaksa dibedah bagi menyelamatkan bayi.
"Anak saya selamat dilahirkan tetapi dia koma selama sebulan sebelum sedarkan diri dan menunjukkan perkembangan kesihatan lebih baik," katanya ketika ditemui di rumah kakak iparnya di Taman Mergong Jaya di sini semalam.
sumber : kosmo online

Detik cemas bagi ibu dan bayi apabila kereta dilarikan

Posted: 19 Aug 2012 06:15 PM PDT


KEPALA BATAS – Seorang ibu dan bayi lelaki berusia lima bulan ketakutan di malam raya apabila keretanya dilarikan oleh seorang pemuda berdekatan Kompleks Dato Kailan di sini, kelmarin.
Dalam kejadian pukul 4.30 petang itu, mangsa Nurul Izzah Khalid, 26, berkata, suaminya Musyrif Abu Bakar, 29, menghentikan kereta di simpang jalan berdekatan kompleks berkenaan untuk membeli ubat untuk anaknya di farmasi.
"Kejadian itu berlaku dengan pantas. Suami saya keluar dari kereta dan belum sempat saya nak menekan punat kunci pintu itu, seorang lelaki naik dan tekan minyak," katanya ketika menceritakan saat-saat cemas ketika kejadian itu.
Nurul Izzah berkata, pemuda berusia dalam lingkungan 20-an itu naik marah apabila beliau mengeluarkan telefon bimbit untuk menghubungi suaminya, serta mengugut untuk membunuh beliau dan bayinya jika tidak memberi telefon itu kepadanya.
"Selama 10 minit berada dalam kereta itu, saya kata ambil sahaja kereta ini dan merayu supaya tidak mencederakan saya dan bayi. Dia terus berhenti dan menolak saya keluar, kira-kira 500m dari tempat kejadian" katanya di sini semalam.
Beliau, yang bekerja sebagai pembantu pegawai teknik di Telekom Malaysia (TM) Seberang Perai, berkata, anaknya Muhammad Qayyum selamat kerana berada dalam dakapannya ketika ditolak keluar dan pemuda itu melarikan keretanya jenis Proton Persona dengan nombor pendaftaran PKB 8386.
Katanya, wang tunai sebanyak RM200 dan semua barang keperluan untuk menyambut Aidilfitri yang disimpan dalam kereta itu turut dilarikan. – BERNAMA
sumber : kosmo online

Polis tumpaskan 'Geng Tarawih' curi motosikal

Posted: 19 Aug 2012 06:00 PM PDT


TUMPAT: Polis menumpaskan satu sindiket dikenali sebagai 'Geng Tarawih' berikutan tertangkapnya lima lelaki yang disyaki mencuri motosikal ketika pemiliknya menunaikan solat Tarawih sejak awal Ramadan.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan ACP Lai Yong Heng berkata, pihaknya mengesan lima kes kecurian motosikal di beberapa masjid sekitar Wakaf Baharu, dua di Masjid Pak Kerau dan satu di Masjid Pengkalan Kubur. 
"Kesemua kejadian itu berlaku semasa jemaah masjid sedang mengerjakan solat Tarawih, dan melibatkan kerugian kira-kira RM24,000," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah di sini hari ini.

Beliau berkata semua suspek, termasuk seorang pelajar, berusia lingkungan 17 dan 26 tahun, ditahan dalam beberapa serbuan di Wakaf Baharu, Wakaf Che Yeh serta Pengkalan Chepa.



"Dalam serbuan itu, kami berjaya merampas enam motosikal disyaki dicuri di daerah Tumpat, tetapi kebanyakkan komponen kenderaan itu telah dileraikan," katanya.

Lai juga berkata polis menjumpai satu set kunci Allen yang diguna untuk merosakkan suis utama motosikal sebelum melarikan kenderaan itu.

"Dengan menggunakan alat itu, penjenayah mudah menghidupkan enjin selepas hendalnya disentap kuat sebelum menyambung ke suis utama," katanya.

Beliau percaya suspek menjual komponen motosikal kepada rakan mereka yang merupakan anggota rangkaian sindiket itu di seluruh negeri ini.

Sehubungan itu, pemilik motosikal dinasihat menggunakan kunci tambahan selain memakir kenderaan mereka di kawasan terang bagi mengelak kecurian.

Selain itu, Lai mengingatkan ibu bapa agar mengawasi serta memberi perhatian terhadap anak mereka yang menyimpan komponen motosikal yang dilerai di rumah kerana dikhuatiri barang curi. - Bernama


sumber : myMetro

Lelaki mati sakit jantung selepas samun warga emas

Posted: 19 Aug 2012 05:45 PM PDT


SUNGAI PETANI: Seorang lelaki mati dipercayai akibat serangan jantung selepas menyamun wang tunai RM20,000 daripada seorang warga emas di Taman Orkid, Sungai Layar, di sini hari ini.
Dalam kejadian jam 10.15 pagi itu, suspek berusia 46 tahun mati selepas terjatuh secara tiba-tiba dari motosikalnya. 
Sebelum itu, suspek dan tiga rakannya yang menaiki dua motosikal mengekori mangsa, Yeoh Ah Seng, 66, dari sebuah bank di Taman Pekan Baru di sini.

Menurut Yeoh, selepas mengeluarkan wang dia yang tidak menyedari diekori, memasukkan duit terbabit dalam kocek seluar dan pulang ke rumahnya dengan menaiki motosikal ke Taman Orkid.



Bagaimanapun, katanya semasa tiba di tempat kejadian, dua lelaki yang menaiki sebuah motosikal cuba memintasnya manakala dua lagi suspek mengacukan parang meminta dia memberhentikan kenderaan.

"Mereka kemudian telah mengoyakkan kocek seluar saya dan merampas duit RM20,000. Dalam keadaan kelam-kabut, saya cuba bergelut dan berjaya melarikan diri ke sebuah rumah berdekatan untuk menyembunyikan diri," katanya.

Yeoh berkata ketika berlindung di dalam kawasan pagar sebuah rumah, dia ternampak seorang suspek terjatuh ke atas jalan raya.

"Tiga lagi rakannya cuba menarik dan memanggil tetapi tidak dijawab. Mereka kemudian terus melarikan diri ke arah Sungai Layar," katanya.

Sementara itu, Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Daerah Kuala Muda DSP Rickey Tey berkata suspek meninggal dunia di tempat kejadian selepas dipercayai terjatuh.

Katanya mayat suspek dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) di sini untuk dibedah siasat. - Bernama


sumber : myMetro

Kerja bodoh

Posted: 19 Aug 2012 05:30 PM PDT

Bila kita diberikan akal gunakanlah dengan
bijak....jangan buat kerja tak senonoh....






LETAK MAKLUMAT IKLAN

Heboh..baru 14 tahun dah jadi penari bogel

Posted: 19 Aug 2012 05:15 PM PDT

Gadis remaja di biasanya memiliki kegiatan untuk mengisi waktu lapangnya, seperti jalan-jalan ke mall. Namun belakangan kegiatan yang dilakukan para remajaini, jauh dari aktiviti normal seorang remaja.

Dalam sebuah penyelidikan yang dilakukan sebuah media Inggris menemukan, seorang gadis remaja berusia 14 tahun menari untuk sebuah kelah tari bogel. Di hadapan lelaki yang lebih dewasa, gadis tersebut berani menampilkan tarian erotik hanya dengan menggunakan pakaian separuh bogel.

Remaja ini bahkan bersedia untuk menari telanjang di balik layar kaca transparant. Tidak hanya itu ia juga mengajak para pengunjung untuk pertunjukan yang lebih special dan tertutup.

Ketika ditanya oleh seorang wartawan di kelab bernama Shadow Lounge di Weston Super Mare, Inggris, gadis yang tidak diketahui namanya tersebut mengaku, mendapatkan hasil lebih dari pekerjaannya sebanyak 20 poundsterling .

"Ini baru hari kedua saya menari di tempat ini, tapi saya memang menyukainya. Untuk wang 20 pound pelanggan boleh melihat saya menari di ruangan khusus," ungkap gadis 14 tahun tersebut seperti dikutip The Sun.
Saya boleh berikan layanan yang lebih peribadi untuk bayaran sebanyak 80 poundsterling ," tambahnya. Ditanya layanan apa didapat untuk wang sebesar itu, dengan sedikit menggoda gadis itu menyuruh untuk mencari tahu sendiri.

Pemilik Shadow Lounge Jesus Rodriguez-Casas, yang memperkerjakan remaja itu mengaku, jika dirinya ditipu. Si pemilik kelab tersebut mengaku, jika gadis itu mengaku dirinya sudah berusia 18 tahun.Lelaki yang akrab dipanggil JR ini mengatakan si gadis itu masih berlatih dan hanya menari di depan temannya.

"Saya tidak akan pernah memperkerjakan gadis berusia di bawah umur," tegas JR.

Memang, batas usia untuk seorang perempuan bekerja sebagai penari bogel di sebuah kelab adalah 18 tahun, dibawah itu dianggap menyalahi undang-undang.

Sementara ibu dari si gadis ini merasa terkejut mendengar berita ini. "Ini menjijikan, saya fikir dia pergi menginap di rumah temannya untuk semalam," menurut ibu dari penari di bawah umur tadi.

Polisi sendiri mengakui adanya laporan seorang gadis remaja yang meminta pekerjaan sebagai penari bogel di sebuah kelab. Mereka kini sedang melakukan penyiasatan atas laporan tersebut
[okezone.com]

Siapa mahu cium a**nya awek ini?

Posted: 19 Aug 2012 05:00 PM PDT


agaknya siapa yang mahu cium a**nya awek-awek ini..
jom tekan spoiler dibawah untuk mengetahui apa yang nak
dicium



Spoiler:





Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

PUHHHH..kalau macam ni punya panjang bulu ketiak siapa yang nak cium...hhahaha..mungkin ada.Kalau di buangkan lebih manis..muka cun bulu ketiak bersepah kan tak sedap didengar kalau orang kutuk macam tu


Replika enjin Ferrari yang dibuat daripada kayu

Posted: 19 Aug 2012 04:45 PM PDT

Inilah replika enjin Ferrari 365GTB V12 yang di buat oleh tukang
kayu yang mahir daripada Australia.Berat enjin kayu ini ialah 25 kg dan saiznya
sama seperti enjin yang original...







Pengantin perempuan kaki main game

Posted: 19 Aug 2012 04:30 PM PDT

Habislah kalau dapat bini macamni...
alamat dapur tak berasap..
anak terabai.....

Rupanya gadis 'blind date' kekasihnya sendiri

Posted: 19 Aug 2012 04:15 PM PDT

ONTARIO - Seorang lelaki asal Kanada melakukan kesalahan fatal.Kerana gadis kenalannya di internet ternyata adalah kekasihnya sendiri.

Kepolisian Barrie, Ontario, mengatakan bahawa wanita berusia 49 tahun tersebut muncul di kedai kopi pada untuk bertemu dengan pasangan 'blind date'. Ketika lelakia itu muncul, wanita tersebut langsung menyiramnya dengan kopi dan lalu menamparnya. Demikian seperti yang dikutip dari Metro.

Seorang polis kemudian menahan wanita tersebut. Media tempatan menyebutkan bahawa ketika ini wanita tersebut sedang menunggu wang jaminan pembebasannya.

Dari kes ini boleh dilihat bahwa pasangan tersebut tidak jujur satu sama lain di internet, sebelum melakukan 'pertemuan'. Padahal sebuah kajian yang dilakukan tahun lalu, menungkap bahawa majoriti orang cenderung jujur ketika akan melakukan 'blind date' online.

Sumber :http://www.okezone.com/

Percaya tak umur model ini 12 tahun?

Posted: 19 Aug 2012 04:00 PM PDT



Nama lengkap: Hoang Bao Tran Le (Lê Hoàng Bảo Trân)
Lahir : 1998
Tinggi badan : 1.72m

Dia seorang model muda yang cantik dan innocent face. dia menjadi juara dalam pertandingan Teen Model 2009 di Vietnam, waktu itu umurnya baru 11 tahun.Ketika ini dia berumur 12 tahun, kecantikannya benar-benar memukau bagi siapa saja yang melihatnya. 

Wanita Sexy Di Facebook Ini Menjadi Pembunuh

Posted: 19 Aug 2012 10:30 AM PDT

Perempuan ini berasal dari keluarga bahagia dan bersekolah di tempat mahal. Namun, bertambah dewasa, dia semakin suka mempamerkan sensualiti dan agresif bahkan membunuh. Foto yang menampilkan Ruby Thomas ketika di sekolah rendah. Perempuan ini Nampak seperti gadis kecil yang bahagia dan tersenyum malu-malu. Dia kelihatan dulunya sangat y manis. Namun, bila dewasa, dia seringkali berpose provokatif, kurang ajar dan menampilkan sensualitas yang berlebihan.


Foto Facebook diambil teman-teman Thomas di rumahnya di Crystal Palace, selatan London,. Dia nampak berpose berlebihan dengan skrit pendek dan atasan yang terbuka di dalam bilik tidurnya yang berhiaskan coretan grafiti.

Selain gambar yang menyedihkan itu, nampak pula beberapa kalimat bernada ejekan di Facebooknya, sehari setelah serangan brutal yang dilakukan Thomas terhadap Ian Baynham. Perempuan ini bersekolah di Sydenham High School yang menghabiskan duit sebanyak 12 ribu poundsterling.Kehidupan sehari-harinya, Thomas merupakan gadis yang membanggakan diri sebagai siswa yang berlatar belakang kehidupan mapan.

Sayangnya, perilaku Thomas menjadi berubah setelah ayahnya, Richard, 45 tahun, dihukum atas tuduhan pembunuhan kerana menikam seorang pemandu teksi di Brixton, Inggris, 2003 lalu. Temannya mengatakan bahawa Thomas biasanya pendiam, namun mulai agresif setelah dia suka minum minuman keras. Thomas juga pernah melakukan tindakan jenayah kerana menyerang pemandu di kawasan Trafalgar Square di usia 15 tahun. dia pernah pula menyerang Aasim Shah.Ketika  itu, dia meludahi Shah, menendang dan meninju di belakang kepala mangsa.

Dua tahun kemudian, meski dia melarikan diri dari TKP, insiden sempat disaksikan oleh orang sekitar yang melapor ke polis. Ia mengakui serangan itu, namun melarikan diri dari hukuman pelayanan masyarakat. Kes terbaru terkait penyerangan Thomas pada Baynham terjadi beberapa hari setelah ia memulai pekerjaan baru. Selama persidangan, Thomas menolak bukti di pengadilan. Dia nampak tidak menunjukkan emosi menyesal. Malahan, thomas sering tersenyum dan bercanda di luar sidang.

Sanggup buat apa saja untuk dapatkan signal

Posted: 19 Aug 2012 10:15 AM PDT

bt28954e7wfccy3h6t34
Sanggup melakukan apa saja demi untuk mendapatkan signal….nyawa
soal no 2 yang penting dapat berhubung….

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan