Adsense

Isnin, 13 Ogos 2012

borak kosong

borak kosong


Trik Make Up bagi si Kulit Gelap

Posted: 13 Aug 2012 09:00 PM PDT

SIAPA kata kulit gelap tak boleh tampil cantik? Dengan penerapan make up yang tepat, kulit gelap justru dapat memancarkan kecantikan yang alami.

Memiliki kulit yang gelap terkadang dirasa membuat pemiliknya tidak cantik. Padahal, kulit gelap memilki keunikan dan kecantikan tersendiri. Kuncinya, dengan memakai make up yang tepat.

Berikut ini trik make up bagi Anda yang berkulit gelap, seperti dilapor Mag for Women.
Kenakan foundation yang natural
Memilih tone atau shade alas bedak bagi warna kulit gelap harus dilakukan dengan cermat. Sebab, warnanya harus benar-benar match dengan warna kulit asli agar hasilnya sempurna. Pakailah bedak transparan pada seluruh wajah, kemudian sapukan foundation yang mengandung pelembap di atasnya. Warna foundation harus satu tingkat lebih cerah dari warna kulit. Gunakan pelembap cair untuk menampilkan kesempurnaan kulit Anda.

Pemulas bibir
Gunakan lip brush atau lip pencil sebelum memakai lipstik. Warna seperti merah dan oranye sebaiknya dihindari oleh pemilik kulit gelap. Sementara warna seperti cokelat keemasan akan terlihat sesuai di kulit seperti ini. Untuk pemakain sehari-hari, pilihlah warna plums dan berries.

Eyeliner
Mulailah dengan menaburkan bedak pada kelopak mata. Kemudian pilihlah warna yang tepat untuk pensil eyeliner Anda. Warna abu-abu dan charcoal disarankan bagi kulit gelap. Untuk kesan lebih kuat, gunakan eyeliner hitam. Jangan lupa untuk memakai maskara untuk menyempurnakan mata Anda.

Eye shadow
Hindari memakai warna cerah untuk eye shadow, namun pakailah dua warna yang dikombinasikan. Untuk warna gelap, pilihlah cokelat atau tembaga. Jangan lupa untuk memakai bedak terlebih dahulu agar menyerap minyak di mata. (tty)

Kaum bogel tubuh kelab renang rahsia

Posted: 13 Aug 2012 08:45 PM PDT


Pasangan Ini Nekat Menikah di Tengah Banjir

Posted: 13 Aug 2012 08:30 PM PDT


Cikgu posting gambar seksi dan komplen murid di facebook

Posted: 13 Aug 2012 08:15 PM PDT




STOMPer Jane came across the facebook account of a teacher, who had posted a sexy picture of herself and her husband online. 

The STOMPer felt that this was not right for the teacher to do that as the students might come across her facebook profile.

Said the STOMPer:

"I came across the Facebook page of a teacher who has recently joined NIE as a student teacher. 

"Initially, I was laughing at her lousy English that is full of grammatical errors like writing "price" instead of "prize".

"I was wondering how such a person can teach our future generation? 

"However, things got more exciting when she started posting complaints about parents, followed by sexy photos of herself with her husband. 

"She proudly shared these pictures with the world. 

"There are students in her Facebook account, and is it alright for the 8-year-olds to look at her half-naked body? 

"I don't think so. 

"Who would expect a studious looking teacher to be so daring to take such photos and then post it online."


sumber : stomp.com.sg

Proses Operasi Memperbesar Payudara dan Meratakan Perut

Posted: 13 Aug 2012 08:00 PM PDT


Demi terlihat cantik dan sexy, banyak orang yang melakukan operasi. Baik itu yang terlihat maHupun tidak terlihat oleh mata. Tanpa memandang resiko, mereka akan terus melakukannya kerana sudah merupakan nafsu. Seperti wanita yang sedang dioperasi perut dan payudaranya pada gambar di bawah ini. Ia ingin terlihat sexy di depan teman-temannya.












Bolt kuasai Twitter

Posted: 13 Aug 2012 07:45 PM PDT


LONDON - Pelari pecut Jamaica, Usain Bolt menguasai Twitter semasa Sukan Olimpik berlangsung, menurut pihak pengurusan laman sosial itu semalam.
Kejayaan Bolt memenangi pingat emas dalam acara 200 meter (m) telah menyebabkan pengguna-pengguna Twitter menghantar sebanyak 80,000 mesej setiap minit.
Ketika dia berjaya memenangi pingat emas dalam acara 100m, sebanyak 74,000 mesej dihantar bagi setiap minit.
Laman tersebut membuat pendedahan itu selepas Sukan Olimpik ditutup kelmarin.
"Kami mendapati lebih 150 juta mesej tentang Olimpik selama 16 hari," kata kenyataan Twitter di sebuah laman blog.
Sebelum ini laman tersebut mendedahkan semasa pembukaan Sukan Olimpik, terdapat 9.66 juta mesej di Twitter.
Sukan bola sepak adalah yang paling popular dalam kalangan peminat sukan di Twitter dengan lima juta mesej. - AFP

Bakal suami ditikam mati

Posted: 13 Aug 2012 07:30 PM PDT


LEHIGH COUNTY: Seorang bakal pengantin perempuan dituduh membunuh selepas didakwa menikam tunangnya beberapa jam sebelum perkahwinan mereka di Whitehall, Philadhelpia, Amerika Syarikat.
Na Cola Darcel Franklin, 31, dan tunangnya, Billy Rafael Brewster, 36, merancang berkahwin pada jam 10 pagi Sabtu lalu.

Mereka dilapor bergaduh malam sebelumnya, kata Timbalan Pendakwa Raya Daerah Lehigh County, Steve Luksa kepada wartawan, semalam.


Dalam pertengkaran itu, Na Cola didakwa menikam Brewster dua kali dengan pisau.

"Satu tikaman itu terkena jantung mangsa." kata Luksa.


Apabila polis tiba di tempat kejadian sejurus jam 2 pagi, mereka menemui Brewster dengan kecederaan di dada. Dia dihantar ke Pusat Trauma Lehigh County dan disahkan mati pada jam 3.24 pagi, kurang tujuh jam sebelum majlis perkahwinan mereka berlangsung. - Agensi


sumber : myMetro

Lelaki paling bahaya diburu

Posted: 13 Aug 2012 07:15 PM PDT


BEIJING: China semalam melancarkan gerakan memburu besar-besaran terhadap seorang perompak bersenjata yang dituduh membunuh sembilan orang dengan mangsa terbarunya anggota polis.
Suspek berusia 42 tahun itu yang digelar 'orang paling berbahaya di China' oleh media kerajaan, menyasarkan mangsa yang mengeluarkan wang dari bank sejak 2004.

Menurut laporan akhbar China Daily, dia menembak mati seorang wanita di luar sebuah bank di bandar Chongqing, di barat daya negara itu Jumaat lalu, mencederakan dua yang lain sebelum menembak mati anggota polis pada hari yang sama.


"Sejumlah besar anggota polis mengepung sebuah gunung di Chongqing tempat suspek, Zhou Kehua, dipercayai bersembunyi selepas pembunuhan itu," lapor akhbar berkenaan.

Pegawai polis di Chongqing yang dikenali sebagai Zhan memberitahu AFP menerusi telefon: "Kami masih memburu Zhou Kehua. Saya tidak boleh memberi maklumat lain." Jenayah Zhou bermula apabila dia menembak dan membunuh seorang wanita dalam rompakan 70,000 yuan (RM33,000) di sebuah bank Chongqing pada 2004, lapor agensi berita rasmi, Xinhua.


Polis percaya dia juga bertanggungjawab dalam kejadian di Changsha, di wilayah Hunan, tengah China dan di Nanjing di timur negara itu.



Pihak berkuasa Chongqing menawarkan hadian 500,000 yuan kepada mereka yang memberi maklumat sehingga tertangkapnya Zhou. Mereka juga memberi amaran kepada penduduk supaya tidak cuba menangkap suspek memandangan dia 'amat kejam dan berbahaya, lapor Xinhua. - AFP

sumber : myMetro

Ayam hasilkan telur luar biasa

Posted: 13 Aug 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Ketika Annie Egginton meraikan ulang tahun kelahirannya yang ke-59 baru-baru ini, dia terkejut mendapat 'hadiah' luar biasa berbentuk telur ayam yang sangat besar, lapor media semalam.
Memelihara ayam betina berusia setahun, Annie dan suaminya, Steve Egginton, bagaikan tidak percaya apabila melihat telur seberat 170 gram berbanding telur biasa 57 gram.

Menetap di Chew Magna, Somerset, pasangan suami isteri itu mendapat kejutan istimewa pada hari pembukaan Sukan Olimpik 2012 baru-baru ini. Menurut Egginton, 60, dia tidak pernah melihat telur sebesar itu walaupun mula memelihara ayam lebih tiga dekad lalu. Ketika ini, mereka memelihara tiga ayam bernama Jessica, Doris dan Henryetta untuk membekalkan telur bagi kegunaan harian. Walaupun mempunyai keistimewaan begitu, Egginton tidak bercadang menyimpan telur dihasilkan Jessica itu, sebaliknya ia dijadikan hidangan sarapan. "Ia sangat lazat dan mengenyangkan," katanya. - TS


sumber : myMetro

Maut kerana meja usang

Posted: 13 Aug 2012 06:45 PM PDT


SERDANG: Hanya kerana meja usang, seorang peniaga minuman mati dibelasah sekumpulan lelaki dalam kejadian di sebuah tapak perniagaan di Seri Kembangan, di sini, awal pagi semalam.
Difahamkan, kejadian berlaku selepas mangsa, Azhari Sidek, 44, mengambil sebuah meja usang ditinggalkan di kaki lima tempat kejadian sebelum diletakkan berhampiran gerai miliknya.

Bagaimanapun, tindakan mangsa itu tidak disenangi seorang lelaki yang mendakwa meja berkenaan miliknya hingga berlaku pergaduhan kira-kira jam 2 pagi.


Lelaki terbabit dikatakan menjalankan perniagaan di kawasan sama.

Adik angkat mangsa yang enggan dikenali ketika ditemui Harian Metro di pekarangan Bilik Mayat Hospital Serdang, di sini, berkata akibat rasa tidak puas hati itu, lelaki terbabit memanggil beberapa rakannya untuk membelasah abangnya.


"Abang saya dibelasah lebih 12 lelaki. Ketika itu, ramai peniaga dan pengunjung menyaksikan kejadian itu namun tiada sesiapa yang berani membantu.



"Melihat keadaan abang yang sudah longlai dan tidak sedarkan diri, semua mereka melarikan diri. Orang ramai kemudian menghubungi ambulans sebelum abang dihantar ke Hospital Serdang," katanya.

Bagaimanapun, abangnya meninggal dunia ketika dalam perjalanan.


Adik mangsa, Hamizi Sidek, 40, berkata dia menerima panggilan daripada pihak hospital memaklumkan abangnya sudah meninggal dunia dan memintanya datang ke hospital.

"Saya tidak tahu apa berlaku tetapi mengikut laporan polis abang saya dipukul sekumpulan lelaki. Abang saya sudah menjalankan perniagaan di tapak perniagaan itu sejak lima tahun lalu.


"Hasil bedah siasat, abang saya dimaklum meninggal kerana serangan jantung akibat dipukul dengan teruk. Saya menyerahkan kepada polis untuk menjalankan siasatan dan menahan mereka yang bertanggungjawab," katanya.


Bekas isteri mangsa dan tiga anak lelakinya masing-masing berusia 15 tahun dan kembar mereka berusia 12 tahun kelihatan tiba di bilik mayat hospital itu kira-kira jam 5 petang selepas dimaklumkan kematian mangsa.


Tiga anak lelaki arwah hanya mampu menitiskan air mata sebaik menatap wajah bapa mereka buat kali terakhir sebelum dikafankan dan dibawa menaiki van jenazah.


Difahamkan, jenazah akan dibawa pulang ke kampung halaman di Mengkarak, dekat Temerloh, Pahang dan dikebumikan di tanah perkuburan Islam kampung berkenaan.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner Abd Razak Elias ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan malah pihaknya sedang berusaha mengesan suspek.


SUMBER : MYmetro

Cuba perkosa anak rakan

Posted: 13 Aug 2012 06:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki didakwa di Mahkamah Sesyen di sini, semalam terhadap tuduhan cuba merogol anak perempuan rakannya berusia lapan tahun dua bulan, bulan lalu.
Choong Kong Yew, 45, bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan meminta dibicarakan di depan Hakim Zulhazmi Abdullah. 
Dia didakwa cuba merogol kanak-kanak itu di depan tandas ruang dapur sebuah rumah di Taman Sri Segambut Indah, Batu 5, Jalan Ipoh di sini, jam 5.30 petang, 29 Julai lalu.

Bagi perbuatan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 376(2)(e)/511 Kanun Keseksaan dan memandangkan ia membabitkan mangsa berusia bawah 12 tahun, tertuduh berdepan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebat jika sabit kesalahan.



Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya, N Jayanthi membantah sebarang jaminan, namun dibantah peguam mewakili tertuduh, S Narasimhan.


SUMBER : MYMETRO

Samun ibu sendiri

Posted: 13 Aug 2012 06:15 PM PDT


PETALING JAYA: Anak setan. Itulah gelaran layak diberikan kepada seorang remaja berusia 18 tahun apabila bukan saja mengugut untuk membakar rumahnya sendiri sebaliknya memecah masuk bilik ibunya sebelum 'menyamun' barang kemas dan wang tunai dianggarkan lebih RM2,000 dalam kejadian di rumah mereka di Seksyen 6, di sini Sabtu lalu.
Remaja terbabit bertindak demikian selepas keengganan ibunya berusia 53 tahun memberikan wang kepadanya yang mahu digunakannya untuk berjoli bersama rakan-rakannya.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.30 pagi itu, remaja terbabit masuk ke bilik ibunya bagi meminta wang.


Menurut sumber, remaja terbabit memberitahu mahu keluar dan pergi membeli baju raya, namun ibunya mengesyaki anaknya itu mahu berjoli bersama rakannya.

"Disebabkan itu, wanita terbabit tidak memberikan wang kepada anaknya itu," katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan.


SUMBER : MYMETRO

RM6,450 UNTUK UPAH JIN

Posted: 13 Aug 2012 06:00 PM PDT



JOHOR BAHRU: Seorang wanita yang mengaku pengamal perubatan tradisional kononnya menyediakan rawatan Islam berasaskan al-Quran, mengenakan syarat pelik iaitu perlu meminjam wang pelanggannya secara ghaib bagi mengupah jin untuk memulihkan rumah mereka daripada gangguan makhluk halus.
Lebih pelik, wanita berusia 48 tahun terbabit menyatakan wang RM6,450 itu muncul kembali dalam al-Quran yang dibalut dan dijahit dengan kain kuning pada hari raya nanti di rumah pelanggannya di sebuah perkampungan di Ayer Baloi, Pontian, dekat sini.
Menceritakan helah wanita berketurunan Orang Asli itu, Juminah Basir, 57, berkata pada awalnya pengamal perubatan terbabit meminta keluarganya menyediakan wang berkenaan untuk memenuhi syarat bagi upacara di rumah mangsa.

Menurutnya, wanita terbabit berjanji akan memulangkan wang itu selepas selesai upacara membersihkan rumahnya daripada gangguan makhluk halus.



"Pada 11 pagi pada 25 Julai lalu, saya bersama suami dan adik perempuan membawa wanita itu dari rumahnya di Kampung Parit Asam Kumbang Laut di Benut, Pontian, ke rumah kami di Kampung Ayer Baloi.



sumber : myMetro

Dicekup curi susu

Posted: 13 Aug 2012 05:45 PM PDT


CHUKAI: Helah seorang lelaki berpura-pura mencari barangan makanan bayi dan keperluan kesihatan sebelum mencuri beberapa paket susu jenama Anlene bernilai RM127, terbongkar apabila dia dicekup kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi itu, pemilik kedai runcit berusia 52 tahun itu berasa curiga melihat suspek yang berlegar-legar beberapa kali di bahagian makanan bayi dan produk kesihatan dengan menggalas sebuah beg sandang.

Sumber berkata, tidak lama selepas itu, mangsa yang berasal dari Taman Haji Wan Ngah, dekat sini, mendapati suspek bergerak keluar dari kedainya di bandar Chukai dengan keadaan beg sandangnya yang mencurigakan.


Katanya, pemilik kedai runcit itu terus menangkap suspek berusia 34 tahun berasal dari Kampung Binjai.

sumber : myMetro

Video Kanak-kanak 4 Tahun Merokok Di Dalam Keretapi Gegarkan China

Posted: 13 Aug 2012 05:30 PM PDT

TEMPO Interaktif, Beijing – Sebuah rakaman video yang memperlihatkan dua kanak-kanak lelaki berusia 3-4 tahun sedang merokok menggegarkan China. Muncul perdebatan sudah seberapa buruk kebiasaan merokok melanda Negeri Panda itu.

Sambil tertawa, kedua asyik mengisap rokok. Bahkan yang satunya dengan bercanda meniupkan asap rokok ke wajah temannya. Mereka tertangkap kamera merokok di dekat pintu yang menghubungkan antara dua gerbong. Di sanalah para penumpang biasa merokok.

Ketika ditanya seorang penumpang yang terkejut, apakah ia tahu cara merokok, salah satunya menjawab, "Iya, Anda lihat saja ia dapat menghirup," katanya seperti dikutip dari behindthewaal.com

Rokok merupakan persoalan besar di China.Perbelanjaan perawatan akibat merokok tahun lalu saja US$ 70 miliar . Satu juta orang di negeri komunis itu  saban tahun terbunuh kerana kebiasaan merokok.

Sekitar sepertiga dari 1,3 miliar penduduk China gemar merokok. Ini termasuk 53 peratus lelaki dewasa. Pemerintah China sejatinya telah mengeluarkan larangan merokok sejak 1995, namun selalu ditentang.

Bulan lalu, larang merokok di seluruh fasiliti umum tertutup dikeluarkan. Aturan ini mulai berlaku 1 Mei akan datang.



Beginilah rupa kalau nenek pakai silikon payu dara

Posted: 13 Aug 2012 05:15 PM PDT

Dia tak ingat lansung dia dah tua...
selamba je pakai bikini di tepi pantai...
sebab apa?
sebab dia nak tunjuk gunakan  silikon payudara...
kulit mungkin boleh expired tapi silikon
tidak......tak caya cuba tengok...




nasib baik ini nenek-nenek kat negara luar..
kalau nenek-nenek kat negara kita..
tak tahu nak kata....


Hasil Karya Yang Menakjubkan Dari Mesin Jahit Seorang Nenek Tua

Posted: 13 Aug 2012 05:00 PM PDT







Inilah foto separuh telanjang yang diseludup kedalam kapal angkasa Apollo 12

Posted: 13 Aug 2012 04:45 PM PDT

Sebuah foto model perempuan separuh telanjang yang diseludup ke misi luar angkasa Apollo 12 , dilelong untuk pertama kalinya. Foto itu menampilkan model kalender Playboy tahun 1969.

Foto yang menunjukan model DeDe Lind pada kalender bulan November di Playboy tersebut, sebelumnya diseludup ke Apollo 12 sebagai bahan lawak.

Gambar DeDe Lind yang tidak mengenakan pakaian di bahagian atasan ini, dimasuk kedalam pintu sebuah panel pesawat ruang angkasa itu. Apollo 12 sendiri sedang dalam misi mengirimkan manusia kedua ke bulan.

Ketika Komandan Charles Conrad dan pilot modul bulan Alan Bean berada di bulan dan membuka pintu tersebut, tersingkaplah foto dari DeDe. Para kru di bumi yang menyelundup foto tersebut dan menuliskan "Peta Tubuh di Surga".

Akibat kejadian tersebut, Apollo 12 disebut sebagai "The Flight of the Playboy Bunnies". Foto DeDe sendiri ketika ini dikatakan akan terjual pada harga 10 ribu poundsterling .

Sammy Hori, Kanak-kanak Yang Tidak Mati Meski Jantungnya Hanya Separuh

Posted: 13 Aug 2012 04:30 PM PDT

Sammy Hori lahir dengan keadaan jantung setengah. Hasil foto x-ray menunjukkan, kanak-kanak itu hanya memiliki satu pam ventrikel. Bukan dua seperti manusia normal. Menurut hitungan medik, ia hanya boleh hidup beberapa hari. Nyatanya,kanak itu tumbuh sihat memasuki usia tujuh tahun.

"Sangat menakjubkan menontonnya bermain bola sepak dengan teman-temannya. Kami tidak pernah memprediksi dia akan hidup lebih dari seminggu," ujar bunda, Eileen, seperti dikutip dari laman The Sun.


Wanita 41 tahun itu tidak menyangkaanak lelakinya mampu bertahan hidup, setelah mendengar penjelasan dokter selepas persalinan. "Doktor mengatakan hal tersebut adalah keadaan yang paling serius yang pernah dilihatnya. Dia pun mengatakan hal tersebut tidak menunjang kehidupan," ujarnya.


Eillen dan Ken, suaminya, diminta mempertimbangkan berbagai alternatif medis yang ditawarkan untuk menyelamatkan Sammy. Tak ingin menyerah pada takdir, pasangan yang tinggal di Cambridge ini menempuh segala risiko atas tindakan medik yang diperlukan.


Sammy menjalani sejumlah penelitian medik untuk menentukan jenis tindakan yang paling tepat. Setelah melakukan analisis data medik dan melihat hasil foto perkembangan jantungnya, Sammy menjalani operasi pertama ketika usia enam minggu. Tindakan ini diikuti dua operasi lain saat usia empat tahun.


Setelah melewati tiga operasi dengan tingkat risiko cukup tinggi, Sammy pulih. Kanak-kanak ini membesar ceria dan tangkas seperti kanak-kanak seusianya. "Dia memiliki kehidupan normal. Suka bermain bolasepak. Walaupun terkadang harus menghindari cuaca dingin kerana memiliki sirkulasi pernafasan yang buruk, dia mampu berjalan dan berenang seperti anak normal," ujar Eileen.

Jambatan gulung

Posted: 13 Aug 2012 04:15 PM PDT

Inilah jambatan gulung yang sangat unik...







Pakaian yang ini memang dicipta untuk buat lelaki terbeliak biji mata

Posted: 13 Aug 2012 04:00 PM PDT




sumber gambar : www.klikunic.com

Pesaing Starbucks yang sebenar

Posted: 13 Aug 2012 11:00 AM PDT

starbucks-coffe
Agaknya inilah pesaing Starbucks yang sebenar….

Adegan Ini Sungguh Berbahaya, Beranikah Anda Menerima Cabaran Ini? (Foto)

Posted: 13 Aug 2012 10:30 AM PDT

Ini adalah hobi yang sungguh berbahaya. Dengan menentang air terjun paling berbahaya di dunia, Steve Fisher dari Afrika Selatan dan Jarred Meehan serta Ben Brown dari New Zealand, berkeliling dunia untuk mencari tantangan baru. Dalam foto, mereka bertiga mencuba menantang air terjun di Iceland dan Norway. Sungguh mengerikan.











[Video] Kucing marah kerana kekasih berlaku curang

Posted: 13 Aug 2012 10:00 AM PDT

Agaknya inilah yang di bual kan oleh kucing apapbila mengetahui
kekasihnya berlaku curang...





Lelaki ini mengenakan 100 LAPIS underwear awek

Posted: 13 Aug 2012 09:45 AM PDT


teruk amat mamat ni...
Mari kita hitung ya.... ini yang PERTAMA





Akhirnya 100 juga.... loh, mana orangnya??

Kenang-kenangan di kulit... :D