Adsense

Rabu, 18 Julai 2012

Celebrity News

Celebrity News


Panas : Video CCTV Polis pukul pekerja hotel guna buntut pistol - Malaysiakini

Posted: 18 Jul 2012 09:14 AM PDT


Seorang inspektor polis didakwa telah memukul dua pekerja hotel dengan buntut pistol selepas bertengkar dengan salah satu pekerja di Seremban semalam.


Kejadian itu dirakam oleh CCTV hotel tersebut dan pihak 
pengurusannya telah menyerahkan video itu kepada Ahli Parlimen DAP Rasah, Anthony Loke, yang kemudian memuat-naik video itu dan berkongsinya di laman Facebook beliau.:


Bahagian 2

Menurut Loke, inspektor tersebut telah pergi ke hotel berkenaan pada awal pagi semalam dan menginap di sebuah bilik sebelum membeli ais krim dari hotel tersebut.

Dipercayai inspektor tersebut terbabit dalam pertengkaran dengan salah seorang pekerja hotel (yang memakai topi dalam video) mengenai harga ais krim, yang seterusnya membawa kepada kejadian tersebut.

Loke memberitahuMalaysiakini bahawa inspektor tersebut telah memukul pekerja berkenaan dengan buntut pistol dan menariknya ke sebelah lain hotel dan dipukul lagi.
Ketika dihubungi, Ketua Polis Daerah Seremban Saiful Azly Kamaruddin mengesahkan bahawa polis telah menerima laporan berhubung kejadian itu.

Sumber-Malaysiakini

ZoOM: Ada lagi isu panas tetapi kesahihan berita ini masih baru dan ia hanya sumber yang ZOOM jumpa daripada laman web MK !!!! APa Komen anda ?


Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

Episode Akhir Nada Cinta | Video Episode Akhir Nada Cinta

Posted: 18 Jul 2012 08:53 AM PDT


Update- gambarRamai sangat yang bertanya tentang episode akhir Nada Cinta walaupun baru episode 58.

Mana taknya episode sampai 244.Ataupun peminat takut tertipu dengan ending cerita yang tak masuk akal... macam sinetron bawang merah bawang putih...
Biasala sinetron.
Ok,kita sambung cerita
Nanti,pasti semua orang terkejut apabila dapat tahu bahawa Nada mempunyai kembar iaitu Cinta yang disangka telah mati(kalau nak tahu bila Cinta muncul,kena tengok sendiri) -


Episode 241:
Ricky dan Nada serta rakan-rakan gembira apabila menjadi Band pembuka Rock konsert 2011.Ini membuatkan Martin dan Vanna kesal.Pernikahan Rasti dan Alex diraikan secara sederhana.


Episode 242:
Cinta datang ke Sunset Resto dan bertemu Marvin.Marvin membawa cinta ke tempat-tempat yang pernah mereka pergi,Namun kepala Cinta menjadi sakit dan berlari pergi,Marvin sedih kerana Cinta tidak dapat mengingati dirinya dan masa laluNada memberitahu Ricky yang dia risau akan Marvin yang menyangka Cinta masih hidup.Sebenarnya,Nada tidak tahu yang Cinta masih hidup.Kepala Cinta semakin sakit apabila cuba mengingati masa lalunya.


Episode 243:
Nada pula ditimpa kemalangan dan lupa ingatan.Kemudian,Cinta menyamar sebagai Nada,sebab Nada koma selama 5 tahun(scene wajib kut dalam sinetron- babak koma dengan lupa ingatan) Solehah pun camtu,Bawang Merah pun sama..Ricky pula dipenjara di London sebab dianggap terrorist selama 5 tahun(boleh la pulak sama dengan tempoh koma Nada)
Ricky tidak tahu yang Nada telah kemalangan





Episode 244:
Nada telah sedar,dan Ricky juga dibebaskan.Cinta memberitahu hal sebenar.Ricky dan Nada bertemu semula.Ricky dan Nada ditemukan kembali apabila mereka menyanyikan lagu cinta sejati mereka.





Mereka menyanyi bersama rakan-rakan lain di sebuah Konsert,sambil disaksikan oleh Cinta dan Marvin,Alex dan Rasty dan anak mereka.


Apapun,ending Nada Cinta
semua berkahwin dan hidup bahagia.
Cinta berkahwin dengan Marvin
Vito dengan Flora
Ricky dengan Nada berkahwin dan mereka mempunyai anak kembar.
Alex bahagia dengan Rasty dan anak-anak mereka







Nada dan Ricky



marvin dan cinta




Alex dan Rasti




Rasti dan Alex







Vito dan Flora
Rasti dan Vito

Episode akhir Sinetron "Nada Cinta"
Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Sinopsis Drama Mana Hilangnya Juwita | Video Mana Hilangnya Juwita

Posted: 18 Jul 2012 08:43 AM PDT




Sinopsis Drama:

Kemana Hilangnya Juwita?Persoalan yang bermain di fikiran Anggun yang bingung mencari adiknya Juwita hingga membawa dia ke Kuala Lumpur setelah beberapa hari tidak dihubungi.



Pelbagai rintangan dan cabaran perlu ditempuhi untuk mencari adiknya.Kesukaran mencari adiknya itu menyebabkan Anggun meminta bantuan bekas kekasihnya Haider.
Pencariannya itu membawa dia kepada satu kebenaran yang sukar dipercayai- adiknya terlibat dengan masalah sosial seperti seks,dadah dan perlacuran di sebalik pekerjaannya sebagai model sambilan.

Drama aksi 15 episod arahan Joeza Rasidi terbitan produksi Padi Pictures Sdn Bhd yang berinspirasi dari kisah penculikan ini menggandingkan tiga aktres terbaik iaitu Erra, Lisa Surihani dan Datin Paduka Umie Aida.

Tidak ketinggalan, penampilan Zahiril Adzim, Azhan Rani, Diana Johor, Rizal Hamzah dan Raja Ilya. Ia mula bersiaran 9 Julai 2012, jam 10 malam di saluran Astro Ria.Episod 1-2 untuk drama "Mana Hilangnya Juwita" akan mula ditayangkan mulai 9 Julai di Astro Ria pada hari Isnin jam 10 malam manakala episod 3-15 akan ditayangkan bermula jam 9 malam.

Drama berat ini akan mengupas sisi gelap kota metropolitan yang dilihat sebagai syurga dunia bagi orang yang tidak pernah melihatnya.Namun hakikatnya, di sebalik keindahan,godaan mampu membuatkan manusia hilang pedoman.


Video Promo "Mana Hilangnya Juwita"
 

gambar sumber:budiey
Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Sinopsis Telenovela Mara Clara | Mara Clara Episode Akhir

Posted: 18 Jul 2012 08:37 AM PDT

First of all i'm would to say sorry kalau ada yang rasa annoying(tak suka) post ni sebab secret of ending Mara Clara diketahui sebelum masa ditayangkan.Nak buat camana, saya memang tak sabar nak tahu ending dia.
Baru teruja nak tengok.


Telenovela Mara Clara totally awesome. Ending pun penuh dengan dramatik scene.



Susan dan Mara kini berada dalam tangan Gary.Alvira telefon Mara tapi Gary yang jawab.Alvira hairan Gary yang menjawab telefon Mara dan bertanya pada Gary mana Mara.Gary menjawab Mara dan Susan kini dalam tahanannya.Amante Dell Vell cuba memujuk Gary untuk menyerah diri dan melepaskan Mara dan Susan. Gary memberitahu dia hanya mahukan Clara namun Gary sangat marah apabila Clara tidak mahu tinggal bersamanya dan memilih untuk bersama keluarga Dell Vell. Gary mencabar Alvira dan Amante untuk berjumpa.

Clara akhirnya menawar diri untuk tukar tempat dengan Mara untuk membayar semula kesalahan yang pernah dia buat dulu.Amante tidak berapa setuju dengan cadangan Clara dan dia mempunyai rancangan lain untuk menyelamatkan Susan dan Mara. Lupe David(mak Gary)memujuk Amante untuk membenarkan dia ikut sekali supaya dapat memujuk Gary menyerah diri.



Susan yang bersama Gary menyatakan bayi dalam kandungannya adalah anak Gary.Gary tidak mempercayainya, Mara beritahu hal sebenar-dia sengaja menipu agar Gary tidak tahu siapa anaknya kerana Mara fikir lelaki sejahat tidak layak menjadi ayah.Gary yang sangat marah lalu menarik Mara dan meletakannya ke dalam tangki air.Mara terperangkap dalam tangki air.


Klimaks Drama:


Amante and Alvira melawat Gary di rumah terbiar tanpa polis.Alvira dipaksa memilih antara Amante atau Gary-namun hanya Gary tahu di mana Mara berada.
Amante dan Gary bergaduh hingga mereka terjatuh dari bangunan.Amante jatuh ke tanah dan mendapat kecederaan. Alvira pula mahu Gary membunuhnya kerana dia merasakan dia adalah penyebab Gary jadi begitu.Ketika Gary cuba menembak Alvira,Clara menerpa ke arah Alvira. Tembakan mengena Clara. Susan pula mengambil kesempatan yang ada dengan menikam Gary dengan paip. Akhirnya Gary mati tertikam dengan batang pipe.Namun Clara selamat dan hanya cedera di tangan. Sementara itu,Mara berjaya diselamatkan sebelum Clara ditembak.


Ending Drama:

Susan selamatkan melahirkan bayi kembar-anak kepada Gary.(after being forced)
Clara dimasukkan ke mental institusi -for traumatic experience.
Mara dan Clara berkawan semula.
Mara dan Christian bersama akhirnya.
Mereka hidup bahagia.


No wonder telenovela menjadi kegemaran ramai. Wonderful Ending. memang terbaik,dengan suspen adegan tembak menembak tapi berakhir dengan scene yang menyentuh jiwa.


Tidak dinafikan Mara Clara adalah sebuah naskah telenovela terbaik yang pernah ditonton.

Episode 3 - Mara Clara

Apa Komen anda ?Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Sinopsis Drama 7 Ramadhan | Video 7 Ramadhan | Lagu Tema 7 Ramadhan

Posted: 18 Jul 2012 08:31 AM PDT


Ingat lagi tak Ramadhan Terakhir,kisah menyentuh hati yang mendapat sambutan hebat?
Ramadhan kali ini Radius One akan kembali dengan drama 7 Ramadhan di TV3.

Drama ini akan mula ditayangkan pada 19 Julai bagi menggantikan drama Ameera.Drama 7 Ramadhan dibintangi oleh ELLIE SURIATY,NABILA HUDA,FIR AFFANDI,TANIA ZAINAL DAN ANA DAHLIA,MUSTAPHA KAMAL,SHERRY ABDULLAH




Sinopsis:


Sufiah tinggal di kampung seorang diri dengan mengambil upah mengurut,membuat kuih dan lain-lain untuk menyara hidupnya bersama anak angkat-Ramadhani amat disayangi.Kini Dhani telah dewasa dan baru saja menamatkan pengajian di sebuah universiti.
Hari itu adalah 7 ramadhan hari yang ditunggu-tunggu- hari konvo dan pada sama yang sama hari ulangtahun anaknya Iqram meninggal dunia.Sufiah tidak akan lupa hari itu di mana suaminya Mustaza(yang kini berada di penjara) telah mencampak anaknya.
Dhani melarang Sufiah hadir ke hari convonya kerana malu jika Anna teman wanitanya tahu tentang ibunya kerana ibu Anna Datin Audrey mementingkan darjat.Dhani telah berbohong kepada keluarga Anna bahawa dia adalah seorang anak orang kaya. Demi mengejar kemewahan,Dhani tekad merubah hidupnya walaupun terpaksa melukai hati ibunya.




Sumber : Radius One

Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Episode Akhir Drama Ameera | Video Episode Akhir Ameera | Lagu Tema Drama Ameera

Posted: 18 Jul 2012 08:48 AM PDT

Hari ini merupakan episode akhir drama Ameera, dan bagi anda yang menonton drama ini sebentar tadi sudah tentu mengetahui klimaks drama ini.Kisah seorang gadis yang hampir dilacurkan (Ziela lakonan Zarina AF) akhirnya menemui ajal ditembak oleh Farouk (watak jahat).


Dan suami Ameera(lakonan Rita) yakni Amir (lakonan Shamsul Yusof) turut terkorban angkara Farouk yang terlepas semasa dikejar oleh anggota polis di dalam "bonet" kereta Amir.


Bagi ZoOM perjalanan cerita dan emosi didalam drama ini telah menarik ramai peminat drama di Malaysia kini berbangga dengan produk yang dilahirkan oleh pelakon,penerbit dan seterusnya crew yang terlibat dalam menghasilkan karya yang menarik untuk tatapan anda sekeluarga.


Namun ending drama ini buat ZoOM dan Family geram juga sebab kenapalah sampai lepas si Farouk ni...laju jugak dia lari sampai boleh masuk dalam bonet kereta kat dekat depan tu..nak buat macam mana yerrrr dah jalan citernya macam tu..


Dan berikut beberapa info yang boleh dikongsi bersama anda mengenai drama ini :

Jumlah episode: 25
Skrip oleh: Sharifah Abdul Salem
Arahan: Murali Abdullah



Lagu Tema Drama Ameera
Pelakon Drama Ameera: Shamsul Yusof, Rita Rudaini. Zarina Zainudin, Sabrina Ali,Faizal Hussein


Sinopsis drama Ameera:

Hidup Ameera terasa sunyi tanpa walaupun kehidupannya dilingkari dengan kemewahan. Atas desakan mentua, Ameera mencadangkan suaminya untuk mendapatkan isteri kontrak untuk memberikan zuriat untuk mereka.
Amer dan Ameera telah berkahwin selama 4 tahun namun belum dikurniakan cahaya mata.Mereka tertekan apabila ibu Amer- Puan Suraya(Jasmin Hamid) mendesak Amer untuk berkahwin dengan Marisha. Ameera mahu Amer menurut kemahuan ibunya walaupun Amer enggan.



Apabila Ameera disahkan tidak boleh hamil, Amer enggan mengahwini Marisha. Ameera mencadangkan agar mereka mengambil anak angkat namun Amer keberatan.Desakan Puan Suraya membuatkan Ameera memberi cadangan kepada Amer untuk mengupah isteri untuk melahirkan anaknya,Amer mengganggap Ameera bergurau hinggalah Zila gadis kampung yang miskin muncul dalam hidup mereka.
Zila mengikut kekasihnya Faruk(Hairi Safwan) yang dikenali sejak sekolah untuk ke bandar mencari pekerjaan. Ibunya sedang sakit dan 3 orang adiknya masih belajar

. Zila melarikan diri dan bersembunyi dalam kereta Amer kerana Faruk mahu menjualkannya kepada bapa ayam. Amer yang panik,terus membawa Zila pulang.

Mendengarkan cerita Zila, Ameera menganggap Zila calon yang sesuai untuk Amer, Ameera mengupah Zila sebanyak 360 ribu. Pada mulanya, Zila enggan namun akhirnya dia mengalah demi menampung keluarga.
Amer juga membantah kerana masih menaruh harapan yang Ameera akan mengandung, Ameera merayu dan akhirnya Amer bersetuju.
Amer dan Zila bernikah secara rahsia. Syarat Pernikahan adalah mereka akan bersama hanya untuk satu malam sahaja dan Zila akan diceraikan selepas melahirkan anak.
Pada mulanya Zila tidak kisah namun lama -kelamaan dia jatuh cinta pada Amer.Dia juga semakin cemburu pada Ameera dan juga mahu merampas Amer pada Ameera.

zila dah mula obses dengan Amer.takut pulak tengok scene Zila jadi psiko

Demi zuriat, Ameera memaksa Amer untuk beri perhatian kepada Zila walaupun Amer tidak menyukainya.Ameera mula merasa sunyi tanpa Amer.




Walaupun Zila telah mengandung,kasih sayang Ameer pada Ameera tidak pernah berubah.Ameera pula terpaksa menyamar sebagai wanita pregnant agar tidak diketahui oleh mama Ameer. Suatu hari, Puan Suraya tinggal di rumah Ameer selama beberapa hari.Zila mengambil kesempatan untuk bermanja dengan Puan Suraya.Puan Suraya amat menyayangi dan sangat mengambil berat tentang Zila seolah-olah tahu anak yang dikandung Zila adalah warisnya. Bagaimana perasaan Puan Suraya apabila rahsia mereka terbongkar?


Klimaks drama....



Adakah cadangan Ameera membenarkan Amer mengahwini Zila akan memakan diri dan bagaimana pula nasib Zila selepas melahirkan anak.Berjayakan Zila melepaskan diri daripada cengkaman Faruk?

Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now