Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Lelaki Berbakat Melukis dengan Satu Garis Tanpa Putus [Foto]

Posted: 14 Jul 2012 09:00 PM PDT


Jika Anda disuruh untuk menggambar sebuah kotak dalam satu garis tanpa putus, mungkin itu bukanlah hal yang sulit untuk dilakukan. Tapi, bagaimana jika Anda harus menggambar wajah seseorang dengan satu garis sambung tanpa putus? 

Hal tersebut terasa tidak masuk akal bagi kita, namun, tidak bagi "renbo". Itulah nama yang digunakan oleh salah satu lelaki berbakat dalam akaun Reddit-nya. 

Renbo terkenal kerana kepiawaiannya membuat sketsa gambar wajah selebriti ataupun karakter-karakter dalam film, hanya dengan satu garis yang terus bersambung tanpa putus. 

Dia mulai melakukan seni gambar satu garis ini, sejak masih duduk di bangku SMA. Awalnya, gambar yang dia buat hanyalah untuk mengusir kebosanan yang menyerangnya setiap kali mengikuti pelajaran di dalam kelas. Saat itu, dia menggambar tanpa mengangkat pensil yang digunakannya dari atas kertas, sampai gambar yang dihasilkannya menunjukan sesuatu yang dapat dilihat jelas.

Setelah melihat beberapa gambar yang dihasilkannya sangat baik, Renbo mulai memutuskan untuk serius menggeluti seni menggambar yang terkenal dengan sebutan "A Single Continuous Line Drawing". 








Gadis Ini Sudah 4 Tahun Minum Soda 18 Liter dalam Sehari

Posted: 14 Jul 2012 08:45 PM PDT




Seorang remaja  Inggris terpaksa menghentikan kebiasaannya meneguk soda. Kerana hobinya minum Coca Cola, Zoe Cross terancam kehilangan nyawanya jika tetap meneruskan kebiasaan minum Coca Cola. Pasalnya, ia boleh menghabiskan 18 liter minuman bersoda itu dalam sehari.

"Aku kecanduan Coke. Bukan obat-obatan atau minuman beralkohol," ujar Zoe. "Bagiku sulit meninggalkan Coke. Aku akan sakit kepala jika tak meminumnya lagi."

Nyawa remaja asal Milnrow, Lancashire itu boleh melayang dengan gagalnya fungsi ginjal. Keadaan ini terjadi kerana ginjalnya sudah tak sanggup lagi menyaring gula dan kafein yang terkandung dalam Coca-Cola atau Coke. Hasil pemeriksaan menunjukan ia menderita infeksi dan dehidrasi akibat kebiasaan meminum soda.

Zoe kecanduan soda sejak berusia 14 tahun yang setiaphari ke kedai untuk membeli sampai 24 tin Coca-Cola. Kebiasaannya semakin menjadi-jadi saat bekerja separuh waktu yang membebaskannya meminum minuman di petisejuk kedai. Zoe akhirnya ambruk dan dilarikan ke rumah sakit yang kemudian diindikasi terinfeksi bakteri E. coli.

Setelah dirawat beberapa hari, doktor memperbolehkan Zoe pulang dengan catatan boleh meneguk Coke tidak lebih dari 2 liter dalam sehari. Ia memang masih diperbolehkan minum Coke kerana tubuhnya kesakitan jika langsung menghentikan kebiasaan buruknya itu. Remaja berusia 18 tahun ini akan mengeluh kram dan sakit di kaki serta sendi tulang belakang jika tak meminum soda.

Peternak Meninggal Akibat Menghirup Kotoran Ayam

Posted: 14 Jul 2012 08:30 PM PDT


Ini merupakan warning bagi para peternak atau bagi anda yang pekerjaannya berhubungan langsung dengan unggas. Pasalnya, menghirup kotoran haiwan tersebut dapat mengancam nyawa anda.
Seperti yang terjadi di Inggris, dimana seorang peternak ayam asal dari Sandbach, Cheshire, meninggal akibat penyakit paru-paru hasil dari menghirup kotoran ayam semasa hidupnya.
Norman Woodward, lelaki berusia 75 tahun jatuh sakit dan mengalami sesak nafas setelah ia pencen.
Heather Woodwar, mengatakan kepada sidang dengar pendapat di Pengadilan bahawa ia ingat sekali saat dimana mendiang suaminya datang dengan tubuh penuh kotoran ayam, dari tangan hingga kakinya.
Dr Geoff Roberts yang melakukan pemeriksaan, mengatakan bahawa penyakit yang terkait dengan kematian Norman disebabkan oleh pekerjaannya.
"Kami telah mendengar bahAwa selama bertahun-tahun Norman terkena sejumlah antigen dan sebagai hasilnya ia terkena alergi. Apa yang kita tidak tahu adalah jenis alergi manakah yang paling berpengaruh. Kami telah mengetahui dengan sangat jelas bahwa ia terkena penyakit paru-paru akibat pekerjaannya yang bersentuhan langsung dengan kotoran unggas, dan tidak ada keraguan bahwa ini adalah penyebab kematiannya." jelas Roberts.
Diketahui, Heather menghabiskan hidupnya bekerja dalam keadaan berdebu di peternakan. Ia dirawat beberapa kali di Rumah Sakit Leighton di Crewe, Cheshire. dan meninggal pada tahun 2011.

Keluarga di China yang Meninggalkan Penyelamatnya Begitu Saja Kini Telah Meminta Maaf

Posted: 14 Jul 2012 08:15 PM PDT


Kalian pasti masih ingat dengan kes dimana sebuah keluarga yang ditolong oleh seorang pemuda dengan taruhan nyawa, pergi begitu saja tanpa rasa hormat dan sedikitpun ucapan terima kasih. Kini khabarnya keluarga tersebut sudah menampakan diri dan memohon maaf secara langsung kepada keluarga korban.
Tanggal 10 Juli, tujuh hari setelah Deng Jinjie meninggal. Sebuah rombongan besar tiba di rumah keluarga Deng Jinjie. Saat itu waktu menunjukan pukul 10:45 malam hari.
30 orang terlihat memasuki rumah yang saat itu penghuninya tengah mengadakan Tou Qi (peringatan tujuh hari setelah seseorang meninggal). Diantara rombongan yang sebahagian besar berasal dari polis setempat dan orang-orang dari pemerintah daerah, terlihat seorang lelaki dan dua orang wanita di tengah-tengah kawalan mereka. Sang lelaki terlihat berusia 30-an, wajahnya tampak kelam. Dua wanita yang bersamanya diperkirakan berusia 20-an, air mata terlihat mengalir membasahi pipi mereka berdua.

atas: permohonan maaf kepada kedua orang tua Deng Jinjie
bawah: permohonan maaf kepada Deng Jinjie
"Ketiganya dikawal dengan ketat oleh orang pemerintah, dan kami dari pihak keluarga tak dapat mendekat sama sekali," ujar kakak ipar Deng Jinjie, Zeng Guomin. Ia lalu menjelaskan bahawa ketiga orang tersebut awalnya menghadap kepada orang tua Deng Jinjie dan mengucapkan satu kalimat "maaf" sambil bersujud, kemudian mereka menyerahkan sampul berisi wang yang jumlahnya belum diketahui. Setelah itu mereka beranjak ke arah foto Deng Jinjie dan kembali bersujud sambil memohon maaf.
Ketika mereka hendak pergi, Zeng Guomin sempat bertanya, "Kenapa kalian pergi pada saat itu?" Sambil menangis, salah seorang wanita menjawab, "Saya tidak tahu." Mereka bertiga lalu segera dibawa pergi oleh para pengawal dari pemerintahan. Pihak keluarga korban tak mendapat kesempatan untuk bertanya lebih banyak lagi.

atas: Ibu Deng Jinjie histeria melihat anaknya meninggal
bawah: Bapak dan anak yang diselamatkan oleh Deng Jinjie, sang anak tahu bahwa Deng Jinjie adalah penyelamat nyawanya.-idBite

Salah Memasang File Attachment pada Surat Lamaran Pekerjaan, Seorang Mahasiswi Menjadi Terkenal

Posted: 14 Jul 2012 08:00 PM PDT


Bukannya mencantumkan surat lamaran serta CV pada email yang ia kirim ke perusahaan, seorang mahasiswi dari York University malah mencantumkan foto seorang aktor Hollywood. Kedengarannya memang hanya kesalahan kecil, tapi tunggu sampai kamu melihat fotonya di bawah.

umm... hei, bukankah wajah wanita ini terlihat sangat familiar...?
Email serta foto Nicolas Cage yang terlihat seperti sedang tersenyum penuh dendam kesumat tersebut adalah milik Vanessa Hojda, 20. Gambar email ini sudah di share ribuan kali semenjak Vanessa menguploadnya ke halaman tumblr miliknya.
Kepada Washington Post,  Vanessa mengaku gambar ini telah menjadikan namanya terkenal. "Semua ini membuat nama saya berada di mana-mana."
Untung bagi Vanessa, walaupun resumenya bukanlah resume terbaik yang pernah kita lihat, ia mengaku telah mendapat dua tawaran pekerjaan melalui akaun Facebook-nya.
Saya teka salah satu perusahaan yang memberinya tawaran pekerjaan pasti bergerak di bidang debt collector.
foto cover: resumeseed.com

Anak Stallone kempunan

Posted: 14 Jul 2012 07:45 PM PDT


LOS ANGELES: Anak pelakon handalan Hollywood, Sylvester Stallone, ditemui mati di rumahnya, semalam, dipercayai akibat terlebih mengambil ubat.
Media melaporkan, Sage Stallone ditemui tidak bernyawa di apartmennya di Los Angeles oleh seorang pembantu rumah. Menurut sumber, polis memang ada menghubungi Sage kerana keadaannya dilaporkan membimbangkan.

Jurucakap polis berkata, setakat ini pihak berkuasa tidak mengesyaki sebarang perbuatan khianat atau jenayah di sebalik kematian Sage. Peguam Sage, George Braunstein, berkata Sage sentiasa bersemangat dan sedang menyiapkan pelbagai projek.


"Malah, dia bercadang untuk kahwin.

"Kematian ini adalah satu tragedi," katanya. Sementara itu, Stallone dikatakan terlalu sedih dengan kematian Sage.


Ejen Stallone, Michelle Bega, berkata pelakon filem aksi itu masih bersedih atas kehilangan mengejut Sage.



"Kehilangan itu akan dirasakan Stallone selama-lamanya," katanya.

Berusia 36 tahun, Sage pernah muncul dalam filem Rocky V dengan watak Rocky Balboa Jr pada 1990 dan mereka sekali lagi bekerjasama dalam Daylight enam tahun kemudian.


Kata Michelle, Stallone kini menemani ibu Sage, Sasha (isteri pertama Stallone).

Sebelum ini, Stallone sibuk mempromosikan filem terbarunya, Expendables 2 dan amat terkejut apabila dimaklumkan mengenai kematian Sage.


Laman sesawang hiburan AS melaporkan, paramedik dipanggil sebaik saja amah terbabit melihat keadaan Sage, tetapi dia disahkan mati apabila diperiksa. Memetik sumber, Sage dipercayai mati akibat ubat berlebihan dan pihak berkuasa memastikan sama ada kejadian itu disengajakan atau kemalangan. - AFP



sumber : myMetro

Jerung baham, larikan mayat peluncur

Posted: 14 Jul 2012 07:30 PM PDT


SYDNEY: Seorang peluncur maut dibaham jerung di perairan barat Australia semalam, kata saksi dan pihak berkuasa.
Ia adalah kejadian kelima di kawasan itu dalam tempoh kurang dari setahun. Mangsa diserang ketika meluncur berhampiran Pulau Wedge di utara Perth pagi semalam bersama seorang rakannya.

Saksi berkata, jerung itu membaham badan mangsa menyebabkan dia mengalami kecederaan parah.


"Insiden itu amat mengerikan," katanya. Beberapa detik selepas itu, katanya, air di situ kemerahan kerana darah dan jerung berkenaan mengelilingi sisa badan mangsa.

Saksi yang menaiki jet ski berkata, ikan berkenaan mungkin berukuran empat atau lima meter. "Apabila saya mencapai tubuh lelaki itu jerung berkenaan cuba menyerang dan saya berpusing sedikit jauh.


"Ketika saya pergi semula ke situ, jerung berkenaan melarikan tubuh lelaki terbabit," katanya. Jerung putih - boleh membesar sehingga enam meter dan seberat dua tan - dikenali ramai hasil filem Jaws terbitan 1975.



Peronda pantai berkata, gerakan mengesan mayat lelaki berusia 20-an itu masih dijalankan. "Setakat ini (petang semalam) tiada kesan lelaki itu ditemui," katanya. - AFP


sumber : myMetro

8,000 pelanggan doktor gigi diancam jangkitan HIV

Posted: 14 Jul 2012 07:15 PM PDT


DENVER: Seorang doktor gigi yang digantung lesen mungkin mendedahkan ribuan pelanggan kepada jangkitan HIV dan hepatitis kerana dia mengitar semula peralatannya.
Jabatan Kesihatan Awam dan Alam Sekitar Colorado berkata, kira-kira 8,000 pelanggan Stephen Stein dinasihat menjalani ujian kesihatan dengan segera.

Jabatan terbabit juga menghantar surat kepada semua pelanggan Stein untuk memaklumkan kejadian berkenaan. Perbuatan Stein terdedah apabila penyiasat menemui bukti dia menggunakan semula jarum dan picagari di dua kliniknya antara September 1999 dan Jun 2012.


Kenyataan jabatan itu menyebut, amalan berkenaan bercanggah dengan protokol perubatan standard.

"Ia terbukti menyebarkan jangkitan," katanya. Bagaimanapun, setakat ini pihak berkuasa belum mendapat pengesahan mengenai sebarang kes membabitkan jangkitan berbahaya dari klinik Stein. - Reuters



sumber : myMetro

Budak 12 tahun perogol termuda dihukum di Britain

Posted: 14 Jul 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Seorang budak hanya mampu mengesat air mata selepas hakim mengarahkan dia dipenjara empat tahun atas kesalahan merogol dua kanak-kanak perempuan tahun lalu.
Tertuduh, 12, adalah pesalah termuda di Britain disabitkan dengan kesalahan rogol.

Dia didakwa menyerang mangsa pertama ketika itu berusia 10 tahun selepas memulakan permainan sorok-sorok di sebuah taman di Bolton, Manchester.


Mahkamah diberitahu, tertuduh menolak mangsa ke tembok dan cuba melondehkan seluar dalam budak perempuan terbabit.

Dalam kejadian berasingan, budak perempuan sama diperdaya di kawasan belukar sebelum dirogol.


Pendakwa berkata, budak lelaki itu cuba mencari mangsa lain ketika seorang budak perempuan leka bermain bola sepak.



Katanya, tertuduh memujuk mangsa ke sebuah 'pejabat' yang terletak di belakang sandaran papan di tepi sebuah rumah.

"Di situ budak lelaki terbabit mengarahkan mangsa melakukan seks oral sebelum dirogol," katanya. Tertuduh menafikan tuduhan rogol dan serangan seks ketika pendakwaan dibuat di Mahkamah Liverpool.


Hakim, Mark Brown, berkata mangsa tidak mengizinkan dirinya diperlakukan sebegitu dan mereka mengalami pengalaman pahit kerananya. "Maruah mereka dicabul dan terpaksa pula menghadapi kesan psikologi.

"Ia juga memberi kesan kepada ibu bapa mangsa," katanya. - TS



sumber : myMetro

Kuetiau terakhir

Posted: 14 Jul 2012 06:45 PM PDT


MELAKA: Char kuetiau menjadi hidangan terakhir seorang anggota tentera sebelum maut dalam kemalangan di Persimpangan Cheng, Lebuh AMJ, dekat sini, awal pagi semalam.
Ketika kejadian jam 2.50 pagi, Mohd Hazril Mat Deris dan rakannya, Mohd Azizul Mahassan, kedua-duanya berusia 22 tahun, dalam perjalanan pulang ke Kem Terendak. 
Difahamkan, motosikal Yamaha 125Z ditunggang Mohd Hazril bertembung dengan sebuah Proton Saga dipandu Abu Hasan Lemat, 50, dari arah bertentangan yang memasuki simpang kanan ke arah Taman Cheng Perdana.

Akibat pertembungan itu, Mohd Hazril mati di tempat kejadian manakala Mohd Azizul yang membonceng motosikal patah paha kiri.



Bagaimanapun, Abu Hasan hanya cedera ringan.



sumber : myMetro

Tumbuk tunang

Posted: 14 Jul 2012 06:30 PM PDT


REMBAU: Gara-gara cemburu melihat tunangnya berbalas SMS, seorang lelaki tergamak menumbuk muka wanita itu hingga cedera di Kampung Bongek Acheh, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 10 malam, Siti Halimah Jasni, 17, menerima tiga jahitan di dahi dan lebam mata kiri selepas dikejarkan ke Hospital Tampin (HT) untuk menerima rawatan.

Siti Halimah berkata, ketika kejadian, dia berada di rumahnya sebelum didatangi tunangnya berusia 22 tahun untuk mengajak makan malam.


"Bagaimanapun, sebelum keluar dari rumah, saya terima SMS daripada seorang kenalan lelaki yang hanya menanyakan saya buat apa.

"Tunang yang kebetulan ada di sebelah berang dan terus rampas telefon bimbit saya sebelum membaca kandungan SMS dihantar lelaki itu," katanya ketika ditemui di HT, di sini, semalam.


Dia yang mengikat tali pertunangan Mei lalu berkata, tunangnya yang cemburu tidak boleh menerima perbuatan kenalannya.



"Saya cuba menerangkan keadaan sebenar sehingga kami bertengkar. Namun tunang tetap tidak dapat menerima dan terus menumbuk mata serta mencederakan dahi saya sehingga luka sebelum melarikan diri.

"Ini kali ketiga dia cederakan saya. Kerana sayangkan dia, saya terima segala kekurangannya, termasuk sikap barannya," katanya.



sumber : myMetro

Pakej popular maya

Posted: 14 Jul 2012 06:15 PM PDT


KUALA LUMPUR: Cantik, tampan, bijak, berkarisma dan pandai mengambil hati. Itu antara kriteria yang diambil kira pelayar dan pengikut laman sosial hingga menjadikan beberapa individu berlainan latar belakang mempunyai jutaan peminat di laman interaktif maya.
Berdasarkan tinjauan Metro Ahad di facebook (FB) melalui paparan muka surat peminat (fan pages) dan twitter, pelakon wanita popular, Lisa Surihani mendominasi dua laman web sosial di negara ini dengan mengumpul paling ramai peminat berbanding selebriti lain.

Isteri kepada Yusri KRU ini mengumpul 2,116,928 peminat melalui paparan muka surat peminat. Setakat ini, tiada satu pun selebriti di negara ini mampu mengumpul peminat mencecah angka dua juta dalam FB melainkan Lisa.


Dalam FB itu, Lisa memang kreatif berinteraksi dengan peminatnya. Dia bukan saja berkongsi aktiviti seni dan rutin harian, bahkan turut menyiarkan rakaman video sambil membacakan tweet (status twitter) daripada peminatnya dengan ceria dan bersahaja.

Di twitternya, Lisa menerusi @LisaSurihani yang menggunakan kata pengenalan, 'daddy's little lucky girl' turut mengumpul pengikut paling ramai berbanding selebriti lain iaitu 772,620 pengikut.


Metro Ahad mendapatkan rekod dan senarai pengikut dalam FB dan twitter berdasarkan maklumat dan ranking yang disenaraikan laman web twittercaunter.com, www.starcount.com dan Discover Facebook Pages.



Di belakang Lisa dan mengikut ranking lima teratas, pelakon popular ini meninggalkan jauh rakan artisnya yang juga pelakon, Scha Alyahya di tempat kedua dengan 1,539,525 peminat, manakala pelakon lelaki popular kelahiran Singapura, Aaron Aziz di tempat ketiga dengan mengumpul 1,285,480 peminat.

Berbanding Lisa dan Scha, Aaron mempunyai cara tersendiri untuk berinteraksi dengan peminat. Status pada laman FBnya lebih banyak dipetik daripada status twitter yang disambungkan terus ke FB.


Antara status Aaron kepada peminatnya yang dipaparkan pada FBnya baru-baru ini, "Hi Semua! Tengah buat ape? brother brother tunggu bola ke? Spain or Portugal?? Im with Spain!! GD LUCK!" Pelakon, Awal Ashaari di tempat keempat dengan 1,146,082 peminat manakala penyanyi berbakat besar, Yuna di tempat kelima dengan mengumpul 1,202,282 peminat.

Berbeza pula dengan twitter, rata-rata selebriti ini menggunakan platform terbabit untuk berkongsi dengan peminat mengenai aktiviti peribadi, termasuk interaksi mereka dengan kenalan rapat dan keluarga masing-masing.


Adakalanya, mereka juga menjawab pertanyaan peminat secara terus dalam twitter masing-masing.


Selain Lisa yang turut mengungguli pengikut paling ramai dalam twitter, pelakon komedi, Zizan dengan pengenalan diri @zizanrajalawak di tempat kedua mengumpul 654,016 pengikut.


Berbeza dengan Lisa, bukan semua status twitter Zizan dikemas kini sendiri pelawak berkenaan, sebaliknya adakala ia dikendali admin yang menguruskan twitternya.


Di tempat ketiga adalah Aaron @Aaron535Aziz dengan 592,381 pengikut; pelakon, Shaheizy Sam (@Shaheizy_Sam) di tempat keempat dengan 522,024 pengikut, manakala penyanyi tersohor tanah air, Datuk Siti Nurhaliza dengan pengenalan diri @CTNurhaliza11 di tempat kelima dengan mengumpul 467,900 pengikut.


Selain selebriti yang lebih banyak mendominasi FB dan twitter, orang kenamaan turut mencuri perhatian dalam mengumpul peminat dan pengikut mereka menerusi laman web terbabit.


Lebih membanggakan, nama teratas dalam senarai itu ialah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.


Di laman twitter, Najib hanya ketinggalan 78,269 pengikut daripada angka 694,351 berbanding pengikut Lisa. Di FB, Najib yang mengumpul 1,037,626 pengikut di tempat kedua di belakang Dr Mahathir yang mengumpul 1,696,505 pengikut.


Banyak perbezaan dapat dilihat menerusi laman sosial dua tokoh negara ini. Najib lebih banyak menggunakan kedua-dua laman sosialnya untuk menyatakan agenda negara dan rutin beliau sebagai perdana menteri, selain interaksinya secara langsung dengan rakyat.


Tun Mahathir pula menggunakan FB untuk menyatakan pendapat beliau mengenai pelbagai isu dalam negara, dan sebagaimana karisma dimiliki tokoh tersohor negara ini, banyak isu dikupas beliau cukup tajam dan pedas.


Beliau jarang menggunakan laman sosialnya untuk berinteraksi dengan rakyat seperti dilakukan Najib, namun kupasan dan artikel mengenai apa saja isu yang diutarakan beliau banyak dikongsikan pengikutnya dalam FB.


Selain dua tokoh politik negara ini, dalam twitter, jutawan yang juga Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, Tony Fernandes (@tonyfernandes) mengumpul 217,743 pengikut untuk berada di tempat kedua.


Pemimpin parti pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim (@anwaribrahim) sekadar mengumpul 168,994 pengikut dan berada di tempat ketiga.


Rata-rata pemimpin politik dan orang kenamaan lain hanya mengumpul peminat dan pengikut masing-masing antara 150,000 ke bawah.



sumber : myMetro

Cemar agama, bangsa

Posted: 14 Jul 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Tindakan seorang wanita Melayu menjadi penari gelek hanya mencemarkan nama baik agama dan bangsanya walaupun dia mungkin hanya bertujuan mencari rezeki.
Pengerusi Persatuan Kebajikan Sahabat Insan dan Iman Malaysia (Sidim), Hanafi Abd Malek berkata, mereka yang ingin meraih pendapatan lumayan tidak semestinya boleh melakukan apa saja tanpa mengira halal atau haram.

"Banyak lagi sumber rezeki halal yang boleh dicari di negara ini daripada melakukan kerja mudah dan menyeronokkan tapi dimurkai Allah.


"Perbuatan keji itu akibat kegelojohan mereka untuk bermewah-mewah hingga sanggup menggadaikan maruah diri dan lebih teruk, seolah-olah tidak takut azab yang bakal menimpa baik di dunia mahupun akhirat kelak," katanya ketika dihubungi semalam.

Beliau mengulas muka depan Harian Metro semalam mengenai pengakuan seorang penari gelek berbangsa Melayu yang bekerja di sebuah restoran Arab di ibu kota yang mendakwa tidak malu melakukan aksi gelek kerana pendapatan diterima sangat lumayan.


Difahamkan, kemunculan penari gelek Melayu berikutan peningkatan pelancong dari Timur Tengah yang mengunjungi Malaysia, sama ada untuk melancong atau urusan perniagaan.



Putri (bukan nama sebenar) berkata, dia seronok bekerja sebagai penari gelek untuk menghiburkan pengunjung yang majoritinya masyarakat Timur Tengah.

Malah, dia tidak kisah tubuhnya dijamah mata lelaki yang asyik memandang lenggok pinggul dan dada separuh bogelnya.


Hanafi berkata, kebanyakan mereka yang terjebak dalam kegiatan tidak bermoral seperti ini memberi alasan kesempitan hidup serta mahu mendapatkan kesenangan dengan cara mudah dan segera.

"Malah, sebelum ini ada kes membabitkan penari tiang, apabila ditanya mengenai pekerjaannya itu, beranggapan tiada salahnya terjebak dalam pekerjaan seperti itu selagi tidak menyerahkan tubuh kepada lelaki untuk ditiduri.


"Hakikatnya, mereka tidak sedar hasil pendapatan daripada pekerjaan berunsur maksiat tetap haram di sisi agama, walaupun mereka kata tidak terbabit aktiviti pelacuran," katanya.


Justeru, Hanafi menasihatkan wanita terbabit berhenti terus melakukan pekerjaan itu kerana bukan saja menggadaikan maruah dirinya sebagai wanita Melayu dan Islam, malah turut memalukan ibu bapa dan keluarganya.


"Mereka perlu sentiasa beringat bahawa Allah boleh mengambil nyawa pada bila-bila masa. Andai kata ketika asyik melakukan pekerjaan itu ditakdirkan nyawanya dicabut, tidakkah nanti dia mati dalam keadaan melakukan maksiat," katanya.



sumber : myMetro

Ditetak angkara futsal

Posted: 14 Jul 2012 05:45 PM PDT


IPOH: Pertengkaran kecil membabitkan perlawanan futsal bertukar tragis apabila seorang pelajar kolej putus dua jari tangan selepas ditetak dengan parang, awal pagi kelmarin.
Dalam kejadian jam 1 pagi, mangsa berusia 20 tahun turut ditetak bertalu-talu oleh 20 lelaki hingga bermandi darah berhampiran padang futsal Bandar Baru Putra, Tanjung Rambutan, di sini.

Lebih malang apabila adik mangsa berusia 18 tahun turut diserang kumpulan samseng hingga retak tulang kaki dan hampir putus tangan kanannya.


Sumber berkata, kejadian berlaku ketika mangsa yang juga penuntut jurusan komputer bermain futsal bersama adiknya di padang futsal berhampiran rumah mereka.

Menurutnya, berlaku salah faham kecil antara mangsa dengan seorang rakannya, dipercayai ada kaitan dengan kekasaran ketika perlawanan diadakan.


"Namun suspek didakwa beredar sebelum muncul kembali bersama sekumpulan lelaki menaiki motosikal beberapa minit kemudian.



"Kumpulan suspek kemudian menyerang mangsa dan adiknya dengan parang. Mangsa hanya mampu mempertahankan diri dengan tangan ketika ditetak kumpulan samseng," katanya.

Menurutnya, mangsa ditetak dua jari tangan kirinya hingga putus selain turut dilibas dengan parang pada lutut kirinya.


"Adik mangsa yang juga penuntut kolej cuba membantu abangnya, namun turut diserang dan ditetak. Kumpulan samseng kemudian bergegas melarikan diri," katanya. Sementara itu, adik mangsa ketika ditemui di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) Ipoh berkata, kumpulan suspek terlalu ramai dan dia tidak mampu berbuat apa-apa.

Dia yang hanya mahu dikenali sebagai Setia, 18, berkata, seorang penyerang menetak kaki kirinya hingga menyebabkan tulang kakinya retak, selain lengan tangannya parah.


"Saya dan abang yang berlumuran darah kemudian dibawa dengan ambulans ke hospital untuk mendapatkan rawatan," katanya.


Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perak, Datuk Dzuraidi Ibrahim berkata, pihaknya segera menubuhkan pasukan khas bagi memburu kumpulan penjenayah sejurus menerima laporan berhubung kes serangan itu.


Menurutnya, hasil tindakan pantas dilakukan, polis menangkap lima lelaki di kawasan itu yang dipercayai melakukan serangan.


"Semua suspek ditahan reman empat hari untuk disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan. Polis masih memburu saki baki kumpulan itu yang dipercayai menyembunyikan diri," katanya.



sumber : myMetro

[Gambar] Awek cuba bunuh diri dalam bas

Posted: 14 Jul 2012 05:30 PM PDT





Wanita ini cuba membunuh dirinya ketika di dalam bas dengan
memotong urat nadinya.Nasib baik kejadian ini dilihat oleh penumpang lain yang
kemudiannya menelefon pasukan penyelamat dan wanita  itu terus dihantar ke
hospital....

Lawak..kesalahan filem China

Posted: 14 Jul 2012 05:15 PM PDT









sumber : stomp.com.sg

Aksi merak bergaduh,jarang dapat dilihat

Posted: 14 Jul 2012 05:00 PM PDT



Dollfie, Boneka Cantik dan Super Seksi

Posted: 14 Jul 2012 04:45 PM PDT



Dollfie adalah boneka dibuat oleh perusahaan asal Jepun Volks pada tahun 1997, hingga saat ini boneka ini memiliki kemajuan penggemar yang cukup signifikan khususnya di Jepun dan Hong Kong, Uniknya boneka ini malah digemari para remaja lelaki disana.

Tentu saja jika kamu lihat boneka ini benar-benar sangat amat cantik sekali, saking cintanya akan boneka ini tak jarang beberapa penggemar memperlakukan boneka ini serperti kekasih mereka, boneka dollfie sendiri memiliki tinggi yang bervariasi, namun kebanyakan dari mereka memiliki perbandingan 1 banding 6 dengan manusia normal..

Oh ya, bon

eka dollfie ini ketika dibeli dalam keadaan tanpa pakaian dan kamu harus membelikannya pakaian dan juga merias makeupnya juga, jadi belinya terpisah.

Masha Telna Model Dengan Fisik Unik

Posted: 14 Jul 2012 04:30 PM PDT


 Mungkin nama Masha Telna tak begitu terkenal , namun gadis yang berprofesi sebagai seorang model ini sangat populer di luar negeri, khususnya akibat mata besarnya yang cantik. Beberapa pihak menyebut mata Masha merupakan mata terbesar di dunia. Tidak percaya? Mari kita lihat foto-fotonya;












  

Tila Tequila Pakaiannya Melorot

Posted: 14 Jul 2012 04:15 PM PDT

Tila Tequila ketika menghadiri sebuah acara, ketika dia sedang berpose di depan kamera, ternyata baju yang dipakainya melorot dan menampakkan sesuatu yang sensitif....



Foto-foto Model Elle Dibawah Umur Yang Mengundang Protes !

Posted: 14 Jul 2012 04:00 PM PDT

Pertunjukkan Skins di Amerika menimbulkan kontroversi lebih lanjut dengan model remaja berpose hanya dengal pakaian dalam saja.Acara, yang telah dicap "pornografi kanak-kanak" oleh kelompok penentang, memperlihatkan para bintangnya menanggalkan pakaian untuk pengambilan gambar sebuah majalah.

Enam anggota MTV memperagakakan menanggalkan pakaian mereka untuk berpose dengan pakaian dalam walaupun setengah dari mereka berada di bawah usia menurut aturan di AS.Salah satunya, Eleanor Zichy, yang berpose mengenakan bra bunga dan seluar pendek baru berusia 15-tahun.


Foto-foto yang muncul di  Elle Magazine telah menyebabkan heboh di Amerika.

Melissa Henson, dari kelompok Dewan Induk televisyen, mengatakan kepada Entertainment Weekly: "Kami memiliki keperihatinan tentang pengambaran GQ Glee, meskipun [pelakon] berusia diatas 19 tahun, kerana mereka mewakili dirinya sebagai pelajar SMU.

"Dengan ini, meskipun posenya kurang provokatif, fakta bahawa mereka telah menggunakan gadis di bawah umur ini memakai lingerie sangat mengganggu."

Namun Pimpinan editor majalah Robbie Myers membela hal ini .Dia berkata: "Isi dari Kulit adalah jauh lebih bersemangat daripada apa yang harus mereka lakukan Dan kita memiliki keizinan dari orang tua mereka:.. Mereka juga disana ketika pengambilan gambar".Sejumlah sponsor termasuk Taco Bell, Wrigley dan Subway telah menarik sokongannya pada acara itu setelah ramai yang memprotes.

Dewan Induk Televisyen bahkan dengan tegas menyatakan bahawa acara itu sudah melanggar hukum pornografi kanak-kanak AS.Tapi penciptanya berulang kali membela program yang menarik lebih dari 1,6 juta penonton.

Inilah akibat pemandu bas lupa dia bawa bas dua tingkat

Posted: 14 Jul 2012 11:00 AM PDT

Kecelakaan Paling Bodoh.. Pemandu Bas Terlupa dengan Tingkat Atasnya.. Seorang pemandu bas merobek atap bas tingkat yang dikemudikannya setelah melelalui jambatan yang rendah dan gilanya dia ternyata lupa ketinggian kendaraannya. Dia lupa mengemudikan bas tingkat. Bas hijau seperti dirobek dan tingkap atasnya benar benar  tertinggal di bawah jembatan dekat stesenn kereta api.




Lelaki yang berusia 49 tahun, terus memandu dengan kelajuan 100km/j sebelum akhirnya berhenti. Ketika dia keluar dari kendaraan, dia menemukan atapnya tertinggal di belakang terletak di jalan di bawah jembatan.

Dia mengaku dia hanyat terlupa betapa besar kendaraan itu dan kemudian menelefon majikannya untuk mengatakan bahawa kendaraannya mengalami kecelakaan.

Saksi Zed Mahmood, 25, berkata: "Dia biasanya membawa bas satu tingkat dan dia lupa dia mengemudi kendaraan lebih tinggi. "Dia sangat terkejut. Ada paramedik di lokasi memeriksa dia. Dia tidak nampak terluka namun terkejut dengan apa yang telah terjadi.

Wanita Cantik ini Buat Operasi Plastik Agar Wajahnya Mirip Boneka Barbie

Posted: 14 Jul 2012 10:30 AM PDT

Siapa yang tak kenal dengan boneka Barbie. Penampilan cantiknya selalu menginspirasi wanita untuk mengubah bentuk tubuh dan penampilan mereka agar mirip boneka leganda itu.

Wanita dari Inggris, Laura Vinicombe adalah salah satu penggemar fanatik Barbie. Kerana tergila-gilanya pada Barbie, ia pun berusaha menyamai boneka idolanya itu.


Tidak hanya suka berpakaian seperti karakter favouritenya. Dandanan rambutnya pun mirip Barbie. Gaya bilik tidurnya juga disesuaikan dengan gaya Barbie yang identik dengan warna-warni cerah, seperti pink untuk cadar, tirai hingga dinding. Seluruh isi biliknya juga penuh dengan boneka Barbie, termasuk aksesoris berupa kasut, beg, dan beberapa perhiasan lainnya.

Seperti dikutip laman Genius Beauty, wanita ini juga melakukan operasi plastik demi mengubah wajah agar mirip dengan Barbie. Ia bahkan rela mengeluarkan banyak wang untuk mempertahankan bentuk dan proporsi tubuhnya agar tetap ideal. Mulai dari hujung rambut hingga hujung kaki, semua ditukar menjadi seperti Barbie. Kegilaannya pada Barbie, membuat sejumlah psikolog dan ahli gizi khuatir.



Video Kanak-kanak Dengan Ekspresi ‘Chucky’ ini Jadi Hit Internet

Posted: 14 Jul 2012 10:15 AM PDT


Sebuah video kanak-kanak menakutkan, yang memiliki kemiripan dengan boneka pembunuh dari filem horor 'Chucky', dimana ia terkekeh-kekeh seperti sang maniak pembunuh berantai, telah menjadi hit di internet.

Dalam video yang dirakam oleh orangtuanya, kank-kanak ini menunjukan cara yang mengerikan dalam bersenang-senang saat menghancurkan kereta mainan miliknya.




Ketika dia menjatuhkan kereta mainannya dari atas meja, sang bayi dengan mata kecilnya menyala tertawa dengan mimik wajah menakutkan seperti boneka pembunuh Chucky.

Menurut mail online, kedua orangtuaya diperkirakan tinggal di Oslo, Norway, tetapi menjaga identitas putri mereka tetap tersembunyi.

Setelah klip pendek ini diposting online, video ini menjadi hit dengan lebih dari 200.000 ribu tayangan di You Tube hanya dalam waktu sehari.

Bahkan sang ayah yang bangga menulis di channel You Tube mereka. "belum 12 jam sejak saya upload. Aku tidak mengharapkan reaksi semacam ini!. Aku akan menyampaikan salam Anda pada puteriku, meskipun aku berharap ini semua bahagian dari rencananya … '


{ANEH} Kerana cinta Terhadap Lukisan, Lelaki Ini Ingin Menikahi Lukisannya Sendiri

Posted: 14 Jul 2012 10:00 AM PDT

Tomasz Urynowicz, pencinta seni 37 tahun dari Nowa Huta, Poland, telah jatuh cinta dengan seorang gadis berambut coklat muda menggantung cucian di salah satu lukisannya.


Urynowicz pertama kali melihat karya seni yang dilukis oleh Antoni Maria Kwiek pada tahun 2001, di sebuah galeri seni dan terpesona dengan keindahan gadis itu digambarkan. Dia membelinya di tempat dan menghabiskan 10 tahun terakhir mencari gadis itu. Dia berharap tetangganya mungkin tahu siapa dia atau dimana seniman yang melukisnya pada tahun 1955 berada. "Saya hanya ingin bertemu dengannya, duduk dan minum kopi dan berbual - untuk melihat siapa dia dan apa yang hidupnya sudah seperti," ia menjelaskannya.


Setelah bertahun-tahun kegagalan mencari gadis yang "memiliki rambut cokelat yang shimmers di bawah sinar matahari", Tomasz sekarang mencari seorang paderi yang akan setuju untuk menikah dengan gadis impiannya. "Saya tidak tahu apa undang-undang tentang hal semacam ini berada di Poland. Tetapi jika aku tidak boleh melakukannya disini saya akan pergi ke tempat lain dan melakukannya, "katanya. Jika dia benar-benar berjalan melalui pernikahanyang pelik ini, dia akan menjadi orang pertama di dunia untuk menikahi lukisan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan