Adsense

Selasa, 1 Mei 2012

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Profile Rahim Maarof The Godfather Of Rock

Posted: 01 May 2012 08:35 PM PDT

RAHIM MAAROF – "THE GODFATHER OF ROCK"

Rahim Maarof is a well known Artist in Malaysia for over 40 years. Since being in the Mainstream for most of his career as a Recording Artist. Rahim Maarof still has the full passion as an Artist and a Performer.

As of now, he is coming out to perform in various clubs throughout Malaysia, he will be performing most of his hit singles – from his 1ST Album to his Latest New Single that has never been heard before.

Be the first to listen to his first single at Rum Jungle on the 6th of May 2012 and witness the SPECTACULAR AND AMAZING performance by Rahim Maarof and introducing great musicians from Havoq Studio leads by Man Greng.

Rahim Maarof, pengalaman lebih 40 tahun di persada seni ini telah melayakkan beliau dinobatkan sebagai barisan artis yang dihormati dan disanjungi. Berbakat di dalam bidang muzik mahupun bidang lakonan, belaiu memiliki personality yang tersendiri dan unik. Rahim Maarof yang sentiasa merendah diri, dianggap sebagai salah seorang icon dan lagenda rock.

Penglibatan beliau di persada seni muzik tanah air tidak pernah putus, beliau masih lagi aktif di atas desakan peminat yang masih mengikuti perkembangan beliau. Peminat masih meminati kelainan muzik Rahim Maarof yang dianggap generic dimana keaslian muzik beliau adalah antara yang terbaik dari segi pembawakan muzik mahupun lirik yang sentiasa menyentuh jiwa dan perasaan peminat setia beliau.

Mentor

Kebanyakkan lagu serta video klip yang dihasilkan oleh Rahim Maarof sendiri, bukan sahaja mempunyai persembahan kualiti yang tinggi malah keterampilan serta gaya beliau yang unik sentiasa menjadi trend masyarakat. Hasil kerja beliau sangat dihargai oleh semua lapisan masyarakat kerana pembawaan lagu-lagu beliau selalu berjaya menyentuh perasaan peminat serta seakan-akan memahami penderitaan yang dialami pendengar.

Rahim Maarof tidak pernah bersara di dalam bidang ini malah sentiasa aktif bersama peminat muzik dalam melihat kelahiran artis-artis baru. Hasil seni beliau amat dihargai oleh peminat 'main stream' sehingga ke hari ini.

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Showcase Rahim Maarof di Rum Jungle Kuala Lumpur
  • Dafi AF, Rahim Maarof, Ogy Ahmad Daud di Laman Santai
  • SingleTrackMind LIVE @ Hard Rock Café Kuala Lumpur
  • Video Persembahan Pertama Protege di Showcase Mentor 5
  • Profile RIO REIFAN
  • Profile Jimmy Shanley Pengacara Trek Selebriti
  • Sekitar Majlis Pelancaran Album Rock Cintan 3 di Pasar Seni
  • Norish Karman & Sharifah Sofea dalam Menangguh Tangisan
  • Profile & Biodata Liyana Jasmay Pelakon Malaikat Maut
  • Profile AB AF7