Adsense

Khamis, 10 Mei 2012

Gossip Artis Malaysia :: Sensasi Selebriti

Gossip Artis Malaysia :: Sensasi Selebriti


Sumbangan IDEA for Yuna, Samsung Galaxy Note - The Sparkle Project

Posted: 10 May 2012 09:22 AM PDT

Salam semua sebelum ini G.A.M telah membuat review ringkas berkenaan konsep dan penjelasan video musik bagaimana The Sparkle Project akan dibangunkan. Anda juga telah diberikan laman website iaitu www.sparkleproject.my untuk melihat sedikit sebanyak maklumat berkenaan The Sparkle Project.

Hari ini G.A.M ingin memberikan sumbangan idea dan gambar manalah tahu, Yuna akan mendapat idea dari cadangan ini. Sebelum itu anda dengari lagu terbarunya berjudul "Sparkle"

Lagu Sparkle Youtube



G.A.M ingin memberikan idea berkenaan konsep "The Spark of Love" (yang mencetuskan percintaan). Walaubagaimanapun The Sparkle Project mempunyai 5 tema mengikut mingguan iaitu "The Spark of Love", "Doubt, Courage", "Hope" dan terkini "Beauty & Dream!".


Yuna Perform atas stage

Konsep idea untuk video muzik iaitu dengan cara menyanyi diatas stage dibelakangi background animasi.

gambar yuna and team perform with night and star background

1. Gambar Yuna dengan hidden human with ? berlatar belakang pada waktu malam di penuhi dengan bintang bintang berkelipan dan satu bintang jatuh ke bumi. so pada waktu yuna sedang menyanyikan lagu, animasi dibelakang yuna bertukar tukar, mungkin gambar ibu, gambar keluarga, gambar kawan dan gambar bakal kekasih ataupun gambar-gambar memori indah yuna. so animasi gambar tersebut seiringan dengan lagu yang dinyayikan. Contoh seperti gambar dibawah.




2. Pada pertengahan nyayian yuna, saya cadangkan yuna stop the music and the sound like cengkerik.. is coming atau kedengaran alunan bunyi alam semula jadi kedengaran macam sentimental sound, untuk pendengar merasakan fell dalam lagu tersebut dengan suasana yang berbeza. Ini bergantung kepada sound effect yang dicipta. Pada ketika ini, gambar yuna di backdroup bergerak perlahan lahan seolah olah mencari some one special dari satu bintang ke bintang, disini lirik lagu dibelakang backdrop juga akan dipaparkan supaya peminat yang hadir dapat membaca lirik tersebut dengan penuh sentimental membaca dari satu baris ke satu baris. apabila animasi bergerak selama 30 minit atau 1 minit, band yuna menyayikan lagu sparkle seperti biasa dengan suasana yang lebih ceria berbanding bunyi sayu sayu sebentar tadi.

background lirik out from bottom to up




So background paling akhir setelah menjumpai who is "The Spark of Love"?  mungkin akhir video music like this ... Konsep video musik yang simple but ca-Che..


Contoh Video Star (Bintang) bergerak...




BLOGGERS!! Tulis satu blog post khas untuk Yuna dan interpretasikan idea anda di dalam entry anda. Anda boleh sertakan gambar, video,ilustrasi atau writing untuk membantu anda menyampaikan idea dengan lebih baik. Jadi kreatif dan unik, mana tahu idea anda akan terpilih untuk ditampilkan dalam video klip Sparkle oleh Yuna

Isu Syed Ali Gay Terjawab

Posted: 10 May 2012 06:59 AM PDT


Syed Ali begitu popular di engine carian dengan keyword "Syed Ali Gay". Tapi hakikatnya Syed Ali bukan lelaki yang menjalinkan hubungan sesama kaum sejenis.

Lebih memeritkan lagi, empunya diri tidak mampu menutup mulut manusia yang tidak kesudahan mahu memfitnahnya sebagai lelaki gay. Bagaimanapun G.A.M puji tahan kesabaran artis ini.

Sebuah laman yang begitu popular di Malaysia kini telah mendedahkan dan menafikan melalui gambar bahawa pelakon lelaki itu adalah lelaki normal dan bukan gay

Sekeping gambar yang telah dikirimkan oleh peminat turut menyebut seorang wanita bernama Tengku Anis yang digambarkan dalam foto kelihatan cukup mesra ketika menikmati juadah di restoran itu bersama-sama Syed Ali.

Meneliti betul-betul gambar berkenaan, jejaka yang ada di dalam foto berkenaan adalah Syed Ali. Mungkin juga dia adalah Tengku Anis seperti yang dinyatakan peminat berkenaan. Tak kisahlah Tengku Anis atau Anis sahaja pun, gambar ini sudah cukup meleraikan segala spekulasi yang melanda Syed Ali selama ini.

Ekoran dari gambar tersebut, nampaknya hubungan Syed Ali bersama wanita berkenaan sangat rapat dan mesra, sehingga sanggup berkongsi minuman menggunakan gelas sama. Bukankah itu tindakan yang sangat romantik.

Jadi kepada sesiapa yang masih ingin mengaitkan Syed Ali dengan isu cinta songsang, maka ada baiknya lupakan saja kerana hakikatnya pelakon kacak ini mempunyai tarikan magnet dengan jantina bertentangan.

Lihat sajalah gambar ini. Sudah terang lagi bersuluh.

Apapun Syed Ali, G.A.M ingin mendoakan agar hubungan yang terjalin dengan wanita berkenaan akan berkekalan. - murai -

Akim cemburu hubungan Stacy bersama Morgan

Posted: 10 May 2012 06:29 AM PDT


Cerita Panas! ini bermula apabila bintang Mania di bawah empayer Datuk M Nasir iaitu Stacy dan Morgan dari kumpulan SMASH semakin berlarutan apabila ramai peminat pelantun lagu Kasanova itu berhasrat agar kolaborasi kedua-dua figura itu menjadi kenyataan.

Bagaimanapun, dalam pada menemui jawapan sama ada benar mereka berdua bakal disatukan dalam mana-mana projek, ada penyampaian mengatakan, Akim yang telah tersingkir dari galaksi Mania telah membuat muka masam apabila mengetahui berita itu.

Lebih sensasi lagi, apabila ada pihak mendakwa, Akim sangat cemburu setelah mendengar peminat Stacy merestui seandainya Stacy dan Morgan benar-benar bercinta.

Senang cerita, peminat sangat setuju jika mereka ditakdirkan bersatu bukan sekadar pasangan kekasih tetapi berakhir sebagai pasangan suami isteri. Manalah tahukan.


Tambah mengejutkan lagi, Akim dikatakan telah mengamuk dan marah kepada peminat yang menyatakan cerita Stacy dan Morgan.
Dalam masa yang sama, Akim telah meroyan dengan seorang peminat Stacy apabila peminat berkenaan memanggil Stacy dengan panggilan sayang.

Sama ada benar atau tidak Akim cemburu dan mengamuk terhadap Morgan, Akim akan tampil dan menjawab sendiri persoalan ini.

Timbul persoalan, Mengapa Akim perlu cemburu sedangkan sebelum ini baik Akim mahupun Stacy telah menafikan bahawa mereka bercinta dan hanya sekadar berkawan.

Sekiranya Mogan dan Stacy bercinta, G.A.M ucapkan tahniah moga berkekalan.

Peneroka Felda terima durian runtuh RM 15 ribu

Posted: 09 May 2012 07:17 PM PDT


Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pemberian "durian runtuh" sebanyak RM1.689 bilion kepada peneroka FELDA berikutan penyenaraian FELDA Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia bulan depan dan mengumumkan pemberian durian runtuh berjumlah RM15,000 kepada setiap peneroka Felda seluruh negara.

Perdana Menteri berkata, pengagihan fasa pertama membabitkan RM5,000 kepada peneroka diikuti fasa kedua RM5,000 untuk isteri dan fasa ketiga RM5,000 untuk generasi kedua.

Dalam pengumuman tersebut ada  peneroka secara spontan menadah tangan berdoa dan menitiskan air mata sejurus Perdana Menteri mengumumkan bayaran masing-masing RM5,000 kepada ketua keluarga, isteri dan generasi kedua mereka Malah, ramai isteri peneroka seperti tidak percaya mendapat perhatian khusus Perdana Menteri berikutan pengumuman pemberian RM5,000 kepada mereka sehingga

terpaksa diyakinkan rakan.  Berita gembira itu diumumkan di depan lebih 30,000 peneroka di padang FELDA Jengka 8, Pahang.

Tarikh dan Pembayaran Durian Runtuh RM15,000 (3 Fasa )

 -   Pembayaran fasa pertama RM5,000 untuk setiap ketua keluarga akan dilaksanakan tidak lama lagi
 -   Fasa kedua sebanyak RM5,000 untuk isteri peneroka bagi mengiktiraf sumbangan mereka yang dibuat sejurus bayaran fasa pertama selesai
 -   Bayaran RM5,000 lagi akan diagihkan kepada anak peneroka yang dijangka dilaksanakan selepas penyenaraian Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGVH) di Bursa Malaysia, bulan depan

Selain itu, kira-kira 20,000 pegawai dan kakitangan Kumpulan FELDA akan menerima bonus tambahan dua setengah bulan gaji tahun ini.


Najib turut mengumumkan tiga lagi insentif yang disifatkan beliau sebagai 'durian gugur' iaitu tabung amanah, 'blue form' untuk saham FGVH kepada peneroka dan tambahan bantuan untuk dana Yayasan Felda bagi membantu program baik pulih kampung-kampung lama dan tradisional di kawasan Felda.

Berkenaan dengan tabung amanah itu, Najib berkata sebanyak 20 peratus dalam tabung amanah adalah untuk penyenaraian FGVH dan sekiranya FGVH dapat keuntungan maka dividen akan diberi kepada setiap peneroka.

"Pada tahun depan kita jangkakan keuntungan sebanyak RM1.5 bilion dan sekiranya jumlah itu kekal seperti tahun lepas, setiap peneroka akan menerima lebih RM1,300, kalau untung lebih, peneroka akan dapat lebih lagi".

Najib berkata setiap peneroka akan menerima `blue form' untuk dapatkan saham FGVH dan beliau amat berharap peneroka tidak akan menjual saham berkenaan.

Perdana Menteri pada program itu turut menempelak mereka yang menentang penyenaraian FGVH termasuk segelintir peneroka serta pihak pembangkang yang cuba mencelarukan pemikiran rakyat.

"Saya tak rela dan redha mereka ini menerima (durian runtuh) ini kerana mereka ini mengkhianati apa yang kita buat, hanya peneroka yang jujur dan setia sahaja yang layak menerima durian runtuh ini," katanya.

Najib berkata durian runtuh itu dilihat amat bermakna untuk para peneroka yang telah banyak berkorban membangunkan tanah rancangan yang pada asalnya hanya hutan rimba.

"Bantuan ini bukan seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), hanya RM500, ini bukan BR1M, tapi BROOM," katanya sambil berseloroh.

Najib berkata Felda yang bermula di Lurah Bilut pada 1956 kini telah memasuki fasa terakhir abad 21 yang bukan lagi bertatih tetapi mampu berdiri dan gagah perkasa di pentas ekonomi dunia.

- Bernama -