Adsense

Jumaat, 11 Mei 2012

borak kosong

borak kosong


Foto Parodi Lady GaGa Pakai Kebaya

Posted: 11 May 2012 09:15 PM PDT



Nenek didenda gara-gara sticker kemaluan lelaki

Posted: 11 May 2012 09:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan bernama Virginia Tice berusia 65 tahun terpaksa harus berurusan dengan pengadilan terkait saman 445 dollar AS a. Demikian diberitakan The Smoking Gun, minggu ini.
Saman ini disebabkan kerana gambar kemaluan ada di traknya dan dianggap melanggar hukum negara setempat, South Carolina, di Amerika Syarikat (AS). Hukum ini menyebutkan memperlihatkan bahagian intim manusia adalah sebuah kecabulan.
Tice, yang diberi surat saman awal bulan ini setelah traknya, 2004 Dodge, dihentikan Bonneau Police Department Chief Franco Fuda kerana melihat aksesori yang dikenal dengan nama "Truck Nutz" atau "Bulls Balls".
Polis menganggap apa yang dilakukannya melanggar kecabulan dan menyebutnya Obscene Bumber Sticker dan masyarakat menganggapnya sebuah tindakan ofensif dan juga tindakan seksual. Menurut petugas pengadilan, sidang akan dilakukan pada Ogos nanti.

Menyamar, Adele Pakai Baju Tidur

Posted: 11 May 2012 08:45 PM PDT

LOS ANGELES - Sebagai penyanyi terkenal, Adele selalu diikuti fans dan paparazi ke mana pun berada. Tak hairan, penyanyi "Someone Like You" itu terkadang merasa kesal lantaran tidak mendapatkan privasinya. 

Namun, penyanyi asal Inggris ternyata punya cara yang unik agar tidak dikenali orang, iaitu dengan menggunakan piyama atau baju tidur.

Adele yang berhasil menjual albumnya sebanyak empat juta copy tersebut membingungkan penggemarnya kerana tidak menggunakan warna favoritnya, yakni hitam.

Penyanyi berusia 24 tahun itu mengungkapkan, dirinya telah berhasil mengelabui perhatian orang banyak dengan samarannya tersebut.

"Aku berhasil menghindari perhatian umum baru-baru ini. Suatu hari saya berjalan di sekitar Trafalgar Square. Aku menggunakan piyama. Aku punya celana olahraga motif bunga, mantel hijau dan merah muda. Untungnya aku punya payung besar jadi tak ada yang mengenaliku," ungkap peraih enam Grammy itu, seperti dilansir The Sun, Jumaat (11/5/2012).

Selain itu, Adele mengungkapkan bahawa dirinya hanya ingin membuat muzik yang bagus dan tidak ingin diperhatikan banyak orang.

Wow, Jepun Buat Bra Paling Dingin di Dunia

Posted: 11 May 2012 08:30 PM PDT

TOKYO - Untuk menghadapi musim panas yang sangat suhunya sangat ekstrim, Jepun melancarkan pakaian dalam yang unik dan tidak terbayangkan sebelumnya. Pakaian dalam tersebut dibuat dari lapisan ais, yang tentunya membuat efek dingin bagi penggunanya.  

Produk baru keluaran dari perusahaan raksasa pakaian dalam, Triumph itu diberi nama Super Cool Bra yang menggunakan bantalan gel untuk didinginkan ke dalam peti sejuk. 

Gel tersebut didinginkan terlebih dulu sekitar dua jam sebelum dipakai. Bantalan gel itulah yang nantinya membentuk seperti lapisan ais sehinggga sang pemakai bra boleh merasa dingin di dada.  

Pakaian dalam itu ditawarkan dalam dua warna yang berbeza. Selain itu dihiasi dengan setangkai daun mint untuk memberikan aroma yang menyegarkan. Jika dilihat dari secara keseluruhan, bra tersebut seperti akuarium dengan gambar ikan di dalam bantalan gelnya dan daun mint sebagai rumput lautnya.

Bra itu sengaja diciptakan untuk mendorong warga Jepun untuk mengurangi penggunaan AC pada musim panas. Negara itu menghadapi masalah energi setelah bencana tenaga nuklir Fukushima pada Mach 2011.

"Seluruh bangsa, khususnya daerah Kansai, diperkirakan akan menderita kekurangan elektrik. Perusahaan dan keluarga sekarang harus berurusan dengan tagihan elektrik yang lebih tinggi, jadi kami memutuskan menggunakan tema ini agar mereka meningkatkan kesedaran menjimatkan elektrik," ujar Yoshiko Masuda, juru bicara Triumph, seperti dikutip Orange, Jumaat (11/5/2012).
(faj)

Robot ''Bontot Seksi'' Beraksi Saat Disentuh

Posted: 11 May 2012 08:15 PM PDT

Kemajuan teknologi Jepun tak hanya diterapkan pada produk canggih, banyak juga di antaranya pada produk yang sedikitpelik. Salah satunya, robot ''bontot seksi'' yang boleh beraksi terhadap sentuhan manusia.

Para perancang robot di Nobuhiro Takahashi of the University of Electro-Communications Jepun, menciptakan robot humanoid yang unik. Berbeza dengan robot humanoid pada umumnya, robot humanoid ini tidak berwujud manusia, melainkan hanya bontotnya saja.

Dirancang memiliki sifat seperti bokong manusia asli, robot ini akan memperlihatkan bermacam reaksi saat mendapat sentuhan. Misalnya, ketika didorong kuat, bntotg ini akan bergetar seolah ketakutan. Saat dibelai lembut, bokong akan menonjol pertanda ghairah, nyaman, dan bahagia.

Robot bernama SHIRI ini dirancang dari kerangka urethane kaku, model panggul, dan gluteus maximus actuator dari beg yang diberi tekanan udara.

Robot ini menjadi sebahagian dari eksperimen pengembangan robot humanoid yang lebih peka dan cepat beraksi terhadap sentuhan manusia. Penasaran seperti apa aksi si robot bokong? Boleh dilihat pada video berikut:



Cantik? Ya, Tapi Vokalis Band Ini Seorang Lelaki

Posted: 11 May 2012 08:00 PM PDT

Remaja asal Sweden ini termasuk gologan pelik. Ia lancar berbahasa Jepun, Sweden dan Inggris, pandai bermain gitar, cantik, tapi suaranya...kasar. 



Seperti layaknya anggota band rock Jepun bergaya Visual Kei atau Lolita lainnya, Yohio, 16, tampil dengan gaya lelaki manisnya (bishounen) untuk membuat banya wanita Jepun histeriia.
Lihat foto-fotonya bersama band dimana ia bergabung, "SKY LiMiT".
via Thesuitworld

Wanita kelihatan tua jalani rawatan

Posted: 11 May 2012 07:45 PM PDT


TAIPEI - Seorang wanita muda Vietnam, Nguyen Thi Ngoc Mai yang kelihatan seperti berumur 70 tahun walaupun usianya baru 28 tahun kini menjalani rawatan perubatan di Taiwan, kata beberapa doktor semalam.
Mai mula menghidap sindrom Werner yang menyebabkan dia kelihatan tua sejak berumur 10 tahun.
Dia sebelum ini tidak mampu menjalani rawatan kerana mengalami masalah kewangan.
Menurut beberapa doktor di Hospital Universiti Perubatan China, dia sukar berjalan dan mengalami masalah kesihatan sebelum datang ke Taiwan pada April lalu.
Mai menjalani pembedahan plastik dan beberapa pembedahan lain bagi mempermudakan penampilannya, kata mereka.
Dia turut menjalani rawatan kulit dan paru-paru.
Doktor-doktor menyatakan, dia merupakan pesakit pertama sindrom tersebut di negara ini.
Wanita itu akan mengambil ubat-ubatan dan mengelak diri daripada terkena cahaya matahari.
"Saya seperti dilahirkan semula dan terdapat harapan dalam kehidupan saya," katanya menerusi jurubahasa di sini.
Semasa dia bergambar dengan adik lelakinya dan doktor pembedahan plastik, Hung-Chi Chen di sini semalam, wajahnya kelihatan semakin muda selepas dia menjalani rawatan. - Agensi
sumber : kosmo online

5 kanak-kanak hangus terbakar

Posted: 11 May 2012 07:30 PM PDT


LONDON: Seorang wanita disoalsiasat semalam kerana disyaki membunuh selepas sebuah rumah terbakar dan menyebabkan lima daripada 17 anak seorang lelaki terbunuh.
Wanita berusia 20-an itu ditangkap selepas kebakaran pada jam 4 pagi memusnahkan rumah berkenaan.

Mangsa berusia antara lima dan 10 tahun dan tidur di tingkat atas. Kanak-kanak keenam berusia 13 tahun kini dirawat di hospital.


Dua orang dewasa yang turut menghuni rumah berkenaan hanya cedera ringan.

Rumah di Allenton, Derby itu dipercayai dihuni bersama oleh Mick Philpott, 54, isteri, Mairead, 31, dan lapan anak mereka.


Jurucakap polis, Penolong Ketua Konstabel Steve Cotterill berkata, Philpott, bekas pengurus kedai roti itu berusaha untuk menyelamat anaknya ketika kejadian.



Dia muncul dalam akhbar The Sun pada Ogos 2007 kerana membantah penolakan permohonannya untuk mendapat sebuah rumah majlis perbandaran yang lebih besar untuk keluarganya.

Ketika itu, dia menceritakan bagaimana dia tinggal di rumah kecil itu bersama isteri, wanita simpanan, Lisa Willis, 27 dan lapan daripada 14 anaknya ketika itu. Dia kini mempunyai 17 anak. Mereka termasuk empat anaknya bersama Mairead, tiga bersama Lisa dan seorang hasil hubungannya dengan wanita lain.


Lisa dikatakan hamil dengan anak ke-15 Philpott.

Lelaki itu juga mengadu kepada The Sun kerana terpaksa tidur dalam khemah apabila enam anaknya hasil daripada hubungan dengan wanita lain sebelum ini datang untuk tinggal bersamanya. - DM



sumber : myMetro

Anak berat terlampau, ibu bapa rayu bantuan

Posted: 11 May 2012 07:15 PM PDT


BEIJING: Ibu bapa seorang kanak-kanak yang gemuk terlampau merayu doktor membantu anak perempuan mereka yang begitu gemuk hingga menyebabkan dia tidak boleh berjalan.
Cheng Lichao dan isteri, Feng Xiaochun membawa anak mereka, Dan Dan, 18 bulan, ke Hospital Kanak-Kanak Hunan, merayu bantuan selepas doktor lain gagal menjelaskan punca kegemukan kanak-kanak itu.

Dengan berat 19 kilogram, kanak-kanak itu berat dua kali ganda untuk usia dan ketinggiannya, kata doktor.


Bagaimanapun, ibu bapanya berkata, mereka tidak tahu bagaimana Dan Dan boleh menjadi begitu besar.

Pasangan itu sudah mengunjungi beberapa hospital tetapi doktor tidak dapat memberi penjelasan.


Tidak jelas sama ada ia mungkin mempunyai alasan perubatan di sebalik saiznya.



Fen berkata, berat Dan Dan ketika dilahirkan adalah normal.

"Dia membesar dengan cepat selepas berusia sebulan. Ketika usianya setahun, beratnya mencecah 15 kilogram. Dia mempunyai selera makan yang besar. "Setiap kali makan dia boleh menghabiskan hampir satu mangkuk besar nasi dan minum banyak air." Menurut Feng, Dan Dan masih tidak boleh berjalan, mungkin kerana beratnya.


"Di kalangan keluarga saya, tidak ada yang obese," kata Feng. Pasangan itu juga mempunyai anak perempuan berusia lima tahun yang hanya 13 kilogram. - DM


sumber : myMetro

Tanda isyarat baru jalan raya?

Posted: 11 May 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Kerana bosan berdepan dengan kerja membina jalan raya yang tidak berkesudahan, seorang penduduk bertindak mengubah tanda jalan raya yang menunjukkan 'orang sedang bekerja' kepada yang menunjukkan seorang pekerja duduk sambil minum dan merokok.
Penduduk di bandar Melksham, Wiltshire, sudah beberapa bulan berdepan dengan kerja pembinaan jalan raya di sekeling bandar itu.

Penduduk yang mengubah tanda jalan raya itu berhasrat memberitahu kontraktor mengenai tanggapan penduduk tempatan terhadap mereka. Anggota Majlis Perbandaran dari Parti Liberal Demokrat, Jon Hubbard berkata: "Banyak kerja pembinaan jalan raya dilakukan di Melksham ketika ini hingga menimbulkan kerumitan kepada penduduk.


"Tidak mengejutkan jika ada orang yang menukarkan tanda jalan itu kerana ia adalah masalah besar di bandar itu dengan kerja pembinaannya dilihat seolah-olah akan berterusan selama-lamanya." - DM


sumber : myMetro

Empat ‘polis’ samun RM58,000

Posted: 11 May 2012 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Berbekalkan lencana polis dan mendakwa pegawai siasatan dari Bukit Aman, empat lelaki tempatan nekad menyamun sebuah pejabat swasta di Menara Haw Par, di sini, jam 4 petang, kelmarin.
Difahamkan, dalam kejadian berkenaan, keempat-empat suspek yang bersenjatakan pistol itu melarikan mata wang asing berjumlah AS$11,000 (RM33,000) dan wang tempatan, RM25,000 serta barangan berharga lain di pejabat berkenaan.

Bagi meyakinkan mangsa mereka pegawai polis, kumpulan lelaki itu mengarahkan pengarah syarikat dan semua stafnya menjalani ujian air kencing kerana mendakwa mereka ke pejabat itu atas arahan pihak atasan Polis Diraja Malaysia (PDRM).


Sumber polis berkata, pengarah syarikat berkenaan dipaksa membuka peti keselamatan sebelum melarikan wang bernilai lebih RM58,000 termasuk mata wang asing. Mereka turut merampas telefon bimbit dan komputer riba milik staf syarikat berkenaan.

"Tidak cukup dengan itu, kumpulan terbabit turut mengugut meletakkan sepeket kecil serbuk putih dipercayai dadah di pejabat berkenaan sekiranya mangsa enggan bekerjasama dengan 'siasatan' mereka," katanya.


Sumber berkata, pengarah syarikat berkenaan yang tertipu dengan penyamaran suspek meminta kebenaran mereka untuk menghubungi peguam syarikat bagi membantu siasatan.



Bagaimanapun, kumpulan suspek naik angin selepas mangsa memaklumkan akan menghubungi peguam dan ketika itu, pengarah syarikat berkenaan baru tersedar mereka penjenayah dan bukan polis.

Katanya, akibat risau penyamaran mereka terbongkar, suspek menolak pengarah syarikat itu ke dalam pantri dan menguncinya dari luar sebelum melarikan diri.


Susulan itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi untuk tindakan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan siasatan dijalankan.



sumber : myMetro

Serangan kamikaze

Posted: 11 May 2012 06:30 PM PDT


ALOR GAJAH: "Sebaik membuka pintu bilik, saya nampak seorang lelaki sebelum dia membaling pemotong besi yang mengenai kepala menyebabkan saya melepaskan sedas tembakan ke arah kaki kirinya," kata mangsa samun bersenjata, Mohd Shamir Fauzi, 28.
Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi di Pantai Belimbing, Durian Tunggal, dekat sini, rumah didiami Mohd Shamir bersama isteri, Azarita Abd Rahim, 28, ibunya Nory Md Noor, 58, serta anak tunggal mereka, Muhammad Reza Fauzi, 2, dipecah masuk tiga lelaki bersenjatakan parang, pisau dan pemotong besi.
Bagaimanapun, cubaan ketiga-tiga suspek untuk menyamun rumah berkenaan gagal apabila seorang daripada mereka cedera di kaki kiri dan seorang lagi cedera di perut akibat terkena tembakan senapang patah dilepaskan Mohd Shamir yang turut cedera di dahi.

Seorang lelaki warga Indonesia berusia 37 yang ditembak di kaki, berjaya ditahan polis kira-kira 100 meter dari rumah mangsa dalam keadaan mengerang kesakitan manakala rakannya yang cedera di perut serta seorang lagi sempat melarikan diri.



Mohd Shamir berkata, sejurus dia melepaskan satu tembakan, seorang rakan penjenayah itu yang turut berada dalam rumah, menjerit sambil membaling basikal, kerusi dan pelbagai peralatan ke arah saya yang mengarahkan mereka menyerah diri.



sumber : myMetro

‘Pisau lekat di dada’

Posted: 11 May 2012 06:15 PM PDT


TAIPING: "Biarpun bermandi darah akibat ditikam bertubi-tubi oleh perompak, saya tetap melawan dalam keadaan pisau masih tertusuk di dada," kata Norziatul Akma Tajuddin, 22, yang menjadi mangsa serangan seorang perompak, tengah hari semalam.
Dalam kejadian jam 12 tengah hari itu, mangsa yang menjaga kedai dobi milik kakaknya di Jalan Air Kuning, Changkat Jering, dekat sini, ditikam empat kali oleh seorang lelaki yang menyamar pelanggan.
Norziatul Akma berkata, lelaki tempatan yang berusia awal 20-an itu masuk ke kedai dan berpura-pura bertanya harga upah bagi membasuh kain langsir seberat satu kilogram.

"Disebabkan tidak pasti berapa harganya, saya segera menghubungi kakak (Rosliana Tajuddin, 28) yang ketika itu berada di rumah untuk mendapatkan kepastian.

"Bagaimanapun, lelaki itu tiba-tiba meluru sebelum mengeluarkan pisau dan meletakkannya di leher saya. Dia kemudian mengarahkan saya supaya jangan melawan dan menyuruh saya berjalan ke arah belakang premis," katanya yang masih dirawat di Wad 17, Hospital Taiping, di sini.

sumber : myMetro

2 madu pegang amanat

Posted: 11 May 2012 06:00 PM PDT


BATU PAHAT: Walaupun suami mereka sudah enam tahun meninggal dunia, dua wanita warga emas yang hidup bermadu tetap selesa tinggal sebumbung di rumah perlindungan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) di Kampung Muhibbah, Jalan Peserai Lama, di sini.
Keikhlasan dua wanita itu membuktikan persefahaman utuh antara mereka yang terjalin sejak puluhan tahun lalu ketika tinggal bersebelahan di rumah panjang tanpa bilik di Batu 3, Tanjung Labuh, dekat sini, ketika suami masih hidup.
Berbekalkan beberapa petua, kedua-dua madu itu bukan saja mengelak perselisihan faham, malah hidup bahagia sejak berkahwin walaupun dihimpit kemiskinan.

Jainah Diso, 61, isteri pertama arwah Abdul Aziz Asot berkata, arwah suami berpesan supaya mereka saling menjaga diri masing-masing dan hidup bersama tanpa mengira keadaan susah atau senang.



Menurutnya, sejak arwah suami memberitahu hasrat berkahwin dengan seorang wanita dari Minyak Beku, di sini, pada pertengahan 1980-an, dia menerima berita itu dengan reda.



sumber : myMetro

Penjenayah mengerang tepi rumah

Posted: 11 May 2012 05:45 PM PDT


ALOR GAJAH: Seorang penjenayah warga asing ditemui mengerang kesakitan di tepi rumah yang disamunnya di Kampung Pantai Belimbing, Durian Tunggal, di sini, selepas terkena tembakan senapang patah, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi itu, suspek berusia 37 tahun cedera di kaki kiri selepas ditembak pemilik rumah, Mohd Shamir Fauzi, 28, yang cuba disamunnya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Raja Shahrom Raja Abdullah berkata, tiga suspek menceroboh masuk rumah mangsa melalui pintu depan selepas memotong jeriji besi.


"Mereka pergi ke bilik mangsa, namun kehadirannya disedari penghuni rumah yang melepaskan dua das tembakan senapang patah.

"Mangsa yang terpaksa mempertahankan diri selepas dibaling dengan alat pemotong besi dan diserang menggunakan parang, melepaskan dua tembakan dan mencederakan dua suspek," katanya.


"Seorang suspek yang cedera kaki kiri ditahan polis yang tiba tidak lama kemudian manakala seorang lagi dipercayai cedera di perut, berjaya melarikan diri," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.



Menurutnya, suspek yang ditahan dan dihantar ke Hospital Melaka untuk rawatan itu mempunyai pasport sah dan baru masuk ke negara ini enam hari lalu.


sumber : myMetro

Ngeri…penyet dibawah tayar lori

Posted: 11 May 2012 05:30 PM PDT

image

Hancur tubuh orang ini…

Fenomena dan Fakta Sumpah Pocong

Posted: 11 May 2012 05:15 PM PDT

Sumpah pocong yang konon merupakan tradisi masyarakat pedesaan adalah sumpah yang dilakukan oleh seseorang dengan kondisi terbalut kain kafan layaknya orang yang telah meninggal.


Sumpah ini diamalkan dengan tata cara yang berbeza, misalnya pelaku sumpah tidak dipocongi tapi hanya diselubungi kain kafan dengan posisi duduk.
Sumpah pocong biasanya dilakukan oleh pemeluk agama Islam dan dilengkapi dengan saksi dan dilakukan di rumah ibadah (masjid). Di dalam hukum Islam sebenarnya tidak ada sumpah dengan mengenakan kain kafan seperti ini. Sumpah ini merupakan tradisi tempatanyang masih kental menerapkan norma-norma adat. Sumpah ini dilakukan untuk membuktikan suatu tuduhan atau kes yang sedikit atau bahkan tidak memiliki bukti sama sekali.

Smpah ini dikenal sebagai sumpah mimbar dan merupakan salah satu pembuktian yang dijalankan oleh pengadilan dalam memeriksa perkara-perkara perdata, walaupun bentuk sumpah pocong sendiri tidak diatur dalam peraturan Hukum Perdata dan Hukum Acara Perdata. Sumpah mimbar lahir kerana adanya perselisihan antara seseorang sebagai penggugat melawan orang lain sebagai tergugat, biasanya berupa perebutan harta warisan, hak-hak tanah, hutang-piutang, dan sebagainya.

Dalam suatu kes perdata ada beberapa tingkatan bukti yang layak diajukan, pertama adalah bukti surat dan kedua bukti saksi. Ada kalanya kedua belah pihak sulit menyediakan bukti-bukti tersebut, misalnya soal warisan, turun-temurunnya harta, atau hutang-piutang yang dilakukan antara almarhum orang tua kedua belah pihak beberapa puluh tahun yang lalu.

Bila hal ini terjadi maka bukti ketiga yang diajukan adalah bukti persangkaan iaitu dengan meneliti rentetan kejadian di masa lalu. Bukti ini agak rawan dilakukan. Bila ketiga macam bukti tersebut masih belum cukup bagi hakim untuk memutuskan suatu perkara maka dimintakan bukti keempat iaitu pengakuan. Mengingat letaknya yang paling akhir, sumpah pun menjadi alat satu-satunya untuk memutuskan sengketa tersebut. Jadi sumpah tersebut memberikan kesan langsung kepada pemutusan yang dilakukan hakim.
Sumpah ada dua macam iaitu Sumpah Suppletoir dan Sumpah Decisoir. Sumpah Supletoir atau sumpah tambahan dilakukan apabila sudah ada bukti permulaan tapi belum boleh meyakinkan kebenaran fakta, kerananya perlu ditambah sumpah. Dalam keadaan tanpa bukti sama sekali, hakim akan memberikan sumpah decisoir atau sumpah pemutus yang sifatnya, menyelesaikan perkara. Dengan menggunakan alat sumpah decisoir, putusan hakim akan semata-mata tergantung kepada bunyi sumpah dan keberanian pengucap sumpah.

Agar memperoleh kebenaran yang hakiki, kerana keputusan berdasarkan semata-mata pada bunyi sumpah, maka sumpah itu dikaitkan dengan sumpah pocong. Sumpah pocong dilakukan untuk memberikan dorongan psikologis pada pengucap sumpah untuk tidak berdusta.

[Hebat] Inilah wajah bapa yang sangat sayang anaknya

Posted: 11 May 2012 05:00 PM PDT







Dia akan gembira jika anaknya gembira.....
gambar ini menunjukkan betapa dia menyayangi anaknya...
tapi malangnya ada segelintir manusia yang menjadikan anak sebagai
sampah yang boleh dibuang merata-rata.....


Unik betul design hotel baru ini

Posted: 11 May 2012 04:45 PM PDT

The Inntel  Hotel,baru di buka di kota Zaandam Belanda .Designnya yang aneh, menyerupai sejumlah rumah ditompok. Inntel Hotel merupakan gagasan dari pereka Belanda, Wilfried van Winden. Banyak dari kita lihat hotel sebagai rumah sementara, jadi dia cuba untuk menekankan idea ini dengan merancang untuk terlihat seperti sekelompok rumah Zaan tradisional, ditompok satu sama lain. Hasil visinya bersifat unik dan Mengenal, dan pasti menakjubkan.Hampir 70 rumah di reka Inntel Hotel, sebahagian besar warna hijau dan biru.




Anda ingin lebih cantik dan menarik?

Posted: 11 May 2012 04:30 PM PDT


  • Jadikanlah Ghadhul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai 'hiasan mata' anda, nescaya akan semakin bening dan jernih 
  •  Sapukan 'lipstik kejujuran' pada bibir anda,nescaya akan semakin manis
  • Gunakanlah 'pemerah pipi' anda dengan kosmetik yang terbuat daripada rasa malu yang dibuat dari salon iman
  • Pakailah 'sabun Istighfar ' yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan
    • Rawatlah rambut dengan 'selendang Islami' yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki yang bahayakan
      • Hiasilah kedua tangan anda dengan 'gelang Tawaduk' dan jari-jari anda dengan cincin Ukhwah
        • Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung 'kesucian'
          • Bedaklah wajah anda dengan 'air wuduk' nescaya akan bercahaya di akhirat
            Kecantikkan walaupun dijaga , di pelihara ,dibelai, pasti akan pergi jua bila tiba waktunya.Satu sahaja yang tidak dimamah usia,sifat keperempuanan yang di pupuk dengan iman dan ibadah.

            sumber : ILUV ISLAM


            Ratu cantik kaki curi dan penipu

            Posted: 11 May 2012 04:15 PM PDT

            MOSOW, KOMPAS.com — Miss Rusia 1999 dan bekas semifinalis Miss Universe, Anna Malova, ditangkap di Amerika Syarikat kerana mencuri di kedai pakaian. Demikian dilaporkan New York Post.


            Anna Malova (39) tertangkap mencuri sepasang kasut berharga 135 dollar AS dan sebuah topi seharga 10 dollar AS di Toko Strawberry di New York.

            Malova ditangkap dan didakwa dengan tuduhan pencurian dan memiliki barang-barang curian. Dia akan menghadiri sidang di pengadilan pada 24 Mei ini.

            Malova juga ditangkap pada Februari 2010 atas tuduhan kepemilikan ubat-ubatan haram, pemalsuan, dan menyamar sebagai seorang doktor.

            Keldai di cat jadi Zebra (zoo Gaza)

            Posted: 11 May 2012 04:00 PM PDT


            Dua ekor zebra telah mati akibat kelaparan di Marah Land Zoo di Gaza Palestin.Kerana kekurangan wang pihak zoo tidak dapat menggantikan zebra yang telah mati itu.Namun mereka mendapat idea yang tidak masuk akal dengan mengecat dua ekor keldai untuk menyamar jadi zebra (kuda belang).Mereka telah menggunakan pewarna rambut untuk mengecat badan keldai tersebut.
            Idea mereka ini membuatkan zoo kembali ceria dan kanak-kanak lansung tidak tahu bahawa zebra itu sebenarnya keldai.

            Waspada! Novel Romantik Rosak Kesihatan

            Posted: 11 May 2012 11:00 AM PDT


            Novel romantis tidak selalu berefek baik untuk kehidupan seorang wanita. Novel romantis dikatakan dapat merosak kesihatan dan hubungan pada wanita.

            Menurut psikologi dari Inggris, Susan Quilliam, novel memberikan pandangan yang tidak realistik pada wanita tentang yang diharapkan dari sebuah hubungan, terutama romantisme.

            Novel-novel tersebut dianggap menawarkan berbagai versi ideal dari percintaan yang dapat membuat wanita merasa buruk tentang diri mereka sendiri kerana hubungan percintaan mereka tidak sesempurna cerita dalam novel.

            Quillam menekankan ini bukan bererti wanita tidak memahami antara fiksi dan kenyataan. Hanya saja novel menambahkan pandangan pada wanita bahawa emosi dan nafsu adalah dasar dari pengambilan keputusan.

            "Hal itu akan membuat hubungan menjadi campuran dari romantik dan akal sihat," ujarnya.

            Untuk itu Quillam mengatakan perempuan harusnya menyedari hubungan tidak selalu sempurna dan tidak selamanya memiliki akhir yang bahagia. Wanita tidak harus menyalahkan diri mereka sendiri atas hubungan yang jauh dari ideal.

            "Ini bukan saja berlaku untuk wanita, baik lelaki atau wanita, pembaca romantik atau bukan, harus membut keputusan bukan berdasarkan versi ideal kehidupan asmara dalam sebuah novel," tegasnya.

            8 Perfume beraroma aneh yang pernah beredar di dunia

            Posted: 11 May 2012 10:30 AM PDT

            Parfume diciptakan untuk memberikan aroma yang harum bagi penggunanya. Tetapi, hal itu tidak berlaku bagi dlapan parfum berikut.
            Aromanya berbeza, cenderung ekstrem, dan tidak membuat penggunanya menjadi lebih wangi.

            Aroma burger
            Pada 2008, tempat makan siap saji, Burger King melancarkan cologne beraroma daging seharga kurang dari US $4 yang dinamakan "Flame". Flame dipromosikan sebagai aroma daging bakar. Boleh dibeli melalui website mereka.


            Aroma darah
            Secretions Magnifique dari Etat Libre d"Orange juga mengeluarkan koleksi parfume beraroma ekstrem, iaitu, keringat, darah, air mani dan ludah. Parfum tersebut hanya dijual di Henri Bendel Department Store, New York.

            Parfume cat
            Wode Paint adalah parfume pertama yang warnanya terlihat jelas diciptkan oleh Boudicca. Parfum ini akan meninggalkan warna biru jika disemprotkan. Kulit pun akan berwarna biru tetapi lama kelamaan warna tersebut akan menghilang. Tersedia juga parfume yang tidak berwarna yaitu Wode Scent.

            Aroma lobster
            Aroma parfume lain keluaran Demeter Fragrance Library adalah, parfume lobster. Kombinasi aromanya iaitu laut, daging lobster manis, dan ditambah sedikit mentega.

            Aroma ganja
            Menurut penciptanya, Cannabis Santal Eau de Parfum memiliki aroma yang berkarakter kayu. Aromanya merupakan campuran akar pohon ganja, cokelat, vetiver, dan vanila musk yang menciptakan aroma sensual.


            Aroma rumah duka
            Demeter Fragrance Library menjadikan aroma aneh dan eksentrik dalam bentuk cologne, shower gel dan body lotion. Mereka menjadikan bau aneh iaitu rumah duka, menjadi serangkain produk perawatan kulit dan pewangi tubuh.

            Aromanya merupkan campuran bunga lili, anyelir, gladiol, krisan dengan sedikit mahoni dan sedikit aroma oriental, baunya seperti pemakaman terakhir yang Anda hadiri.

            Aroma keju
            Pada 2006, pembuat keju Stilton merilis koleksi parfume ciptaannya. Parfume yang dikenal dengan nama "Eau de Stilton", memiliki aroma unik. Wewangian ini terinspirasi dari aroma tajam yang dihasilkan blue cheese. Meski aroma kejunya cukup menonjol, namun saat disemburkan parfume ini juga mengeluarkan aroma buah-buahan yang segar.


            Aroma vulva
            Vulva Original adalah produk parfume yang memiliki aroma spesifik iaitu beraroma. Aromanya sengaja dimaksudkan untuk merangsang penggunanya dan bukan menarik perhatian orang lain. Vulva Original dirancang untuk penggunanya agar lebih merasa sensual, cukup dititiskan pada kulit untuk dihirup beberapa saat kemudian.



            sumber : Tobatabo

            Tahukah Kamu Tahun 1898 Heroin Dijual Sebagai Ubat Batuk

            Posted: 11 May 2012 10:15 AM PDT


            Bayer pertama kali mengembangkan Heroin pada tahun 1898 sebagai ubat batuk sirup, Pengembangan dan penemuan ini tak luput dari andil dan peranan besar seorang ilmuan yang bernama Heinrich Dreser (1860 – 1924) lahir di Darmstadt, Jerman, pada tahun 1860.Sepanjang kariernya di Bayer antara tahun 1897-1914 Dreser bertugas sebagai seorang peneliti dimana ia bertanggung jawab menguji keamanan dan kemujaraban produk ubat baru. Pada masa tersebut Dreser memikul jabatan sebagai seorang Ketua Laboratorium. Yang mana jabatan tersebut memberikan wewenang dalam memutuskan apakah suatu ubat layak dipasarkan atau tidak, bersama jabatan tersebut pulalah membawa Dreser pada penemuan Heroin yang sangat spektakuler sekaligus kontroversi.


            Heroin adalah hasil sintesis diasetilmorfin yang merupakan derivat senyawa morfin. Senyawa diasetilmorfin berbentuk kristal berwarna putih, tak berbau, dan berasa pahit adalah senyawa yang kemudian diketahui cukup berbahaya. Para ahli sains kemudian berlumba-lumba melakukan penelitian untuk mendapatkan ubat. Penemuan diasetilmofin oleh ilmuwan Inggris, C. R. Wright, tahun 1874 memberi ilham pada Dreser untuk menciptakan ubat baru yang tidak menimbulkan ketagihan tetapi tetap memiliki khasiat sama, yakni sebagai obat penenang (sedatif) dan penghilang rasa sakit. Setidaknya begitulah anggapan Dreser pada saat itu. Yang pada kenyataannya pada saat ini anggapan tersebut salah.


            Pada November 1898, Dreser memperkenalkan ubat temuannya pada Kongres Naturalis dan Doktor Jerman. Ia mengatakan bahawa heroin 10 kali lipat lebih efektif dari ubat batuk biasa, namun hanya mengandung sedikit bahan toksik. Ubat batuk sirup baru itu juga dikatakn Dreser sebagai ubat yang lebih efektif dibandingkan morfin sebagai penahan sakit. Dreser menegaskan, uobat tersebut sangat aman diminum walau agak kontroversi pada masa itu.

            Nama "heroin" sebagai ubat batuk sirup pun kemudian dilancarkan secara rasmi oleh Bayer dan mulai dipasarkan untuk khalayak ramai pada tahun 1898. Nama heroin diambil dari bahasa Jerman heroisch yang berarti heroik. Brand heroin yang didengung-dengungkan waktu itu yakni: "Heroin-sang penawar batuk".

            Saking gencarnya Bayer melakukan pemasaran heroin ini, mereka kemudian memberikan contoh produk ini kepada para doktor. Akibatnya, tak sedikit doktor yang memberikanya untuk para pesakit mereka. Heroin pun kemudian berkembang secara luas di lingkungan medik tanpa menyedari bagaimana efek ketergantungan yang dihasilkan produk ini. Melihat fenomena pemasaran yang terus meningkat, Bayer pun terus meningkatkan produksinya dan menjual ke 12 negara lainnya di luar Jerman.

            Lama-kelamaan, keganjilan mulai nampak. Para doktor mulai mencatat banyak sekali permintaan pesakit akan obat batuk sirup ini meskipun para pesakit itu tak memiliki keluhan pada saluran pernapasannya. Sejumlah ilmuwan, doktor, dan para pakar kimia kemudian mendeteksi adanya kandungan obat keras di dalamnya. Mereka menyimpulkan bahwa diasetilmofin yang dikandung heroin mungkin tak seadiktif morfin, namun justru lebih hebat dari itu. Daya ketergantungan heroin dua hingga empat kali lebih kuat dibandingkan morfin! Saat memasuki metabolisme tubuh, zat aktif heroin langsung memasuki aliran darah dan merasuk masuk ke otak hingga menyebabkan sebuah euforia.

            Berkaca dari berbagai temuan ilmuwan itu, Bayer kemudian menghentikan produksi dan pemasaran ubat batuk sirup heroin pada 1913. Lebih dari itu, Bayer langsung menghapus nama heroin pada daftar obat yang berhasil mereka temukan sekaligus menjadi catatan sejarah kelam bagi perusahaan terkenal itu. Peredaran heroin pun kemudian dilarang secara luas pada tahun 1924.

            Credit: Science Of Universe