Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Kesal Dengan Tangisan Saat Main Game, Ayah Bunuh Bayinya

Posted: 09 Apr 2012 09:00 PM PDT

Seorang lelaki di Florida, Amerika Syarikat (AS), sanggup menghabisi nyawa bayinya yang masih berusia 3 minggu. Hal ini kerana sang ayah yang sedang asik bermain game merasa terganggu oleh tangisan bayinya!

Jacob David Hartley yang masih berusia sekitar 20 tahun ini tengah asik bermain games konsol Xbox selama 5 jam nonstop di rumahnya di Lakeland, Florida, AS, pada Khamis (5/4) waktu setempat. Bayinya yang bernama Colton sempat didudukkan di pangkuannya selama 30 minit sembari Hartley tetap asyik bermain game.

Namun Colton terus menangis dan Hartley merasa terganggu oleh tangisan buah hatinya tersebut. Dia kemudian mengangkat dan memegang si bayi di kedua tangannya sambil mengguncang-guncangkannya.

"Sialan kamu Colton, tidurlah kamu," teriak Hartley saat itu seperti dituturkan oleh istrinya, Amber Newton, dan dilansir oleh Daily Mail, Isnin (9/4/2012). Menurut Amber, melihat kelakuan suaminya tersebut, dia langsung meraih si bayi dan menjauhkannya dari sang suami.

Rehat sejenak main game, Hartley kemudian pergi bekerja di Sam''''s Club, di mana dia menyusun barang-barang. Begitu kembali ke rumah, ayah muda ini langsung melanjutkan aktivitinya bermain game hingga Jumaat (6/4) dini hari, sekitar pukul 04.00 waktu setempat.

Ketika Hartley hendak tidur, si bayi Colton terbangun dan langsung menangis. Amber pun meminta suaminya untuk menggendong Colton sementara dia menyiapkan sebotol susu. Entah apa yang terjadi setelah itu, namun Hartley mengatakan dirinya ketiduran dan terbangun kemudian menemukan isterinya tengah memeluk buah hati mereka yang terbujur kaku. Dari mulut dan hidung Colton keluar darah.

Dilarikan ke rumah sakit terdekat, Bartow Memorial Hospital, bayi Colton dinyatakan meninggal dunia pada pukul 07.00 waktu setempat. Penyebab kematian Colton, menurut doktor, kerana cedera kepala. Cedera tersebut didapat Colton kerana dia sering digoncang-goncang.

Atas insiden memilukan ini, Hartley pun mengakui bahawa dirinya memang mengoncang-goncang Colton pada Khamis pagi dan juga beberapa kali sekitar seminggu sebelumnya. Untuk mempertanggungjawabkan perbuatannya ini, Hartley pun ditahan di penjara Polk County dan dikenai dakwaan pembunuhan anak dan penganiayaan terhadap anak.

Sumber : http://news.detik.com

PM Inggris Larang Anak-anak Nonton Video Muzsik Unsur Seks

Posted: 09 Apr 2012 08:45 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Perdana Menteri Inggris David Cameron menyatakan anak-anak seharusnya dilarang menonton video muzik yang mempamerkan tubuh dan mengumbar seks. Demikian dilansir The Sun, Senin (9/4/2012).
Video tersebut antara lain milik Rihanna, Beyonce, dan Katy Perry. Cameron mengatakan dirinya ingin menampar para penyanyi itu dengan peaturan sertifikat umur 18 tahun untuk menyelamatkan anak-anak melihat gambar tak senonoh.
Ini sebahagian dari upaya Cameron untuk mencegah seksualisasi ditampilkan pada anak-anak. Pemerintah akan melakukan pembicaraan dengan industri muzik yang akan dilakukan pada tahun depan dan ia mengancam akan melakukan tindakan tegas jika para boss perusahaan muzik tidak mengikuti peraturan.
"Sejumlah orangtua melaporkan jika video ini memberikan impak buruk kepada anak laki-laki mereka saat berhadapan dengan perempuan lain. Mereka bertindak sangat buruk," ujar Reg Bailey dari Mothers' Union, mengutip dari laporan yang diturunkan he Letting Children Be Children.
Bailey mengatakan dirinya sangat kecewa dengan tanggapan yang diberikan oleh industri muzik. "Saya tidak mengatakan hal itu terkait dengan video muzik. Namun, batasan umur harus diberlakukan bagi video musik," demikian ujar Bailey.
Kritik juga dilayangkan mantan personel Take That, Gary Barlow. "Video musik saat ini terlalu berbau seks. Semuanya harus disaring sekarang," ujarnya.

Jadi Penderma Sperma, Lelaki Ini Punya 600 Anak

Posted: 09 Apr 2012 08:30 PM PDT

Seorang ilmuwan asal Inggris diduga memiliki anak hingga 600 orang setelah mendirikan klinik kesuburan dan mengatakan donor sperma hanya berasal dari orang-orang cerdas. Klinik kesuburan ini hanya diperuntukkan bagi kalangan menengah ke atas.

Bertold Wiesner, pemilik sekaligus seorang pakar Biologi memasuk sperma kepada pasangan tak subur dari kalangan atas termasuk para kaum jetset dunia dan beberapa pemimpin di dunia. 

Barry Stevens asal Kanada, dan David Gollancz dari London adalah dua lelaki yang merupakan anak biologis Wiesner. Keduanya lahir dengan cara inseminasi buatan, di klinik yang mulai dijalankan pada awal 1940-an hingga pertengahan 1960-an. Setelah ditelusuri, dua pertiga dari donor sperma di klinik kesuburan ini berasal dari sumbangan Wiesner.

David Gollancz, salah seorang putra biologis Wiesner, memperkirakan bahawa ayahnya menyumbang sperma 20 kali setahun. Bererti, ayahnya memiliki anak biologis antara 300 hingga 600 orang. 

Lelaki yang berprofesi sebagai pengacara ini mengetahui dirinya lahir dari donor sperma pada usia 12 tahun, tetapi tidak pernah diberitahu siapa ayah kandungnya. Setelah membuktikan melalui tes DNA, Gollancz lalu menhubungi 11 saudara tirinya, termasuk Barry Stevens, pembuat filem dokumenteri. Dia mengakui perasaannya campur aduk mengetahui asal usul keluarganya yang tak biasa.

"Ini agak tidak nyaman, kerana inseminasi buatan hanya dikembangkan pada skala industri untuk ternak. Saya tidak suka perasaan telah ''''diternakkan''''," katanya. 

Tapi, mencari keberadaan saudara-saudaranya membuat pengalaman hidupnya kian kaya, sekaligus menimbulkan frustasi. "Kerana saya tahu ada saudara saya di luar sana yang belum pernah bertemu dan saya tak mengenal mereka. Rasanya ingin menyewa tempat yang besar dan mengundang mereka semua."

Klinik Wiesner dan Barton, yang berbasis di Portland Place, London, diyakini telah membantu kelahiran 1.500 bayi yang dikenal sebagai ''''Brood Barton''''. Pasangan ini meminta kesediaan kolega keluarga untuk menyediakan donor sperma, namun kekurangannya diyakini disediakan oleh Wiesner sendiri. 

Tes DNA pada 2007 terhadap 18 orang yang lahir dari inseminasi buatan di klinik tersebut antara 1943 dan 1962 membuktikan, 12 orang atau dua pertiga diantaranya adalah anak-anak biologis Wiesner.

Pada 1959 dalam sebuah forum inseminasi buatan Dr Barton mengatakan, "Saya mensesuaikan semua ras, warna kulit, dan semua donor berasal dari sumber yang cerdas," katanya.

Dia menambahkan, "Saya tidak akan mengambil sperma dari seseorang kecuali dia di atas rata-rata. Jika Anda ingin memiliki anak dengan sengaja, Anda harus memiliki standard lebih tinggi dari biasanya."

Lelaki kelahiran Austria ini meninggal pada tahun 1972 di usia 70 tahun. Isterinya, Mary Barton telah menghancurkan ribuan catatan medis bakal anak. Bererti menghilangkan jejak-jejak riwayat keluarga dan hubungan darah dari klinik tersebut. Barton meninggal 11 tahun lalu.
Dalam kempenya, Gollancz menuntut penghentian derma sperma anonim."Saya ingin melihat akta kelahiran juga mengusung nama sang donor sperma atau telur. Sebahagian besar orangtua penerima derma tidak memberitahu anak-anak mereka yang bererti mereka tidak akan pernah tahu siapa ayah  dan sejarah hidup mereka".

Sumber : http://kosmo.vivanews.com

Janda Muda Diperkosa Bergiliran Di Kereta Yang Dipandu Laju

Posted: 09 Apr 2012 08:15 PM PDT

Menganaskan! Seorang janda berusia 28 tahun di India dibius dan kemudian diperkosa oleh dua lelaki tak dikenal. Wanita yang bekerja sebagai pembantu tumah tangga ini diperkosa secara bergilir dalam sebuah kereta yang terus melaju. 

Setelah diperkosa, wanita malang ini dibuang begitu saja di wilayah terpencil di dekat Kalindi Kunj. Peristiwa ini terjadi di distrik industri Noida, pada Sabtu (7/4) malam waktu setempat, tepatnya saat wanita tersebut baru pulang kerja. 

"Wanita tersebut, seorang janda, tinggal di sektor 93 di wilayah Noida dan bekerja sebagai pembantu rumah tangga di apartment Shramik Kunj di wilayah yang sama. Pada Sabtu malam, ketika dia dalam perjalanan pulang kerja, pelaku yang diidentifikasi bernama Kunwar Pal dan Sunder menawarkan tumpangan kepadanya," terang Ketua polis setempat, Praveen Kumar, seperti dilapor The Times of India, Isnin (9/4/2012).

"Beberapa saat kemudian, mereka memberikan minuman yang dicampur dengan ubat penenang. Wanita itu lalu diperkosa dalam kereta yang dipandu laju selama 7 jam ke berbagai jalanan kota, termasuk melintasi jalan tol," imbuh Kumar.

Setelah puas melampiaskan aksi bejatnya, kedua pelaku meninggalkan wanita ini di wilayah terpencil, hingga akhirnya polis menemukannya.

"Dua lelaki ini meninggalkan si wanita di sebuah lokasi terpencil di dekat Kalindi Kunj. Ketika polis Oklha menemukan wanita ini, mereka kemudian memanggil polis Noida," tutur Kumar.

Polis telah berhasil menangkap satu pelaku yang bernama Kunwar Pal. Sedangan pelaku lainnya yang bernama Sunder masih dalam pengejaran. Kedua lelaki ini akan dikenai dakwaan pemerkosaan. 

Pasca insiden tragis ini, si wanita masih menjalani perawatan medis di rumah sakit. Hasil visum menunjukkan bahawa wanita ini memang telah mengalami tindak pemerkosaan.

Sumber : http://news.detik.com

Terlalu Seksi, Wanita Ini Nyaris Diusir Dari Pameran Game

Posted: 09 Apr 2012 08:00 PM PDT

Pameran game memang sudah terkenal dengan penampilan seksi dari para pesertanya, terutama yang bergaya cosplay. Namun kerana dianggap berlebihan, wanita ini hampir dipaksa keluar dari pameran game yang sedang berlangsung.

Wanita tersebut adalah Jessica Nigri, seorang model yang memang biasa beraksi di pentas pameran game untuk berperanan sebagai karakter tertentu. Pada acara Penny Arcade Expo (PAX) yang diadakan di Boston, Amerika Syarikat, ia berperanan sebagai tokoh dalam Lollipop Chainsaw.

Lollipop Chainsaw sendiri merupakan game aksi yang rencananya akan dirilis untuk PlayStation 3 dan Xbox 360. Game ini bercerita tentang seorang wanita yang bertempur melawan serangan gerombolan zombie.

Untuk memperkenalkan game tersebut, Grasshopper Manufacture, selaku pembuatnya pun mengajak Nigri untuk tampil dengan mengenakan busana super seksi dalam pameran game. Mata para pengunjung pun akhirnya fokus pada wanita berambut pirang tersebut. 

Isnin (9/4/2012), penampilan Nigri tampaknya membuat pengelola pameran gusar dan memintanya untuk segera mengganti kostum atau dikeluarkan dari pameran. Hingga akhirnya ia terpaksa menggunakan pakaian ''''normal'''' agar boleh terus beraksi..

Sumber : http://inet.detik.com

Model bunuh diri lepas dikutuk dalam Internet

Posted: 09 Apr 2012 07:45 PM PDT


VELLMAR: Seorang model membunuh diri selepas dicemuh orang ramai di Internet sejak dia muncul dalam pertandingan memasak di televisyen Jerman.
Claudia Borner ditemui mati di apartmennya di Vellmar, selepas mengambil bahagian dalam rancangan The Perfect Dinner - sama seperti rancangan popular Britain "Come Dine With Me".

Jiran melaporkan terhidu bau gas yang kuat di blok apartmen di mana Claudia tinggal.


Tidak dapat dipastikan bagaimana dia mati tetapi selepas kemunculannya di televisyen bulan lalu, model itu menerima kritikan di e-mel dan rangkaian media sosial.

Claudia dituduh gemar mencari perhatian dan menunjuk-nunjuk di depan kamera.


Terdapat beberapa komen buruk mengenai payudaranya yang dikatakan palsu dan penampilannya. Jurucakap stesen televisyen Vox, Corrina Teuner berkata: "Kami tidak tahu sama ada pengguna Internet memainkan peranan utama dalam kes ini. Kami mengucapkan simpati kepada teman dan keluarganya." - DM



sumber : myMetro

Padah cinta Facebook

Posted: 09 Apr 2012 07:30 PM PDT


TAIPEI: Seorang lelaki yang dihantui rasa cemburu menyerang seorang pengguna Facebook yang menggoda isterinya dalam talian, membelasahnya hingga mati dengan kayu besbol, kata polis.
Chou You-huang, 34, penduduk di Pingtung, di selatan Taiwan memberitahu polis dia ingin bertemu dengan mangsa, Chuang Shih-chang, 40, selepas mendapat tahu mengenai hubungan mangsa dengan isterinya di Internet. Apabila Chuang muncul di tempat dijanjikan di luar restoran awal pagi Sabtu lalu, Chou dan dua rakannya menyerang mangsa dengan kayu besbol.

Ketiga-tiga lelaki itu membelasah mangsa habis-habisan sebelum meninggalkannya di situ. Mereka percaya kecederaan mangsa tidak akan membawa maut. Bagaimanapun, Chuang ditemui mati sejurus selepas itu dan polis kemudian menahan tiga suspek berkenaan. - AFP



sumber : myMetro

Pegawai kanan polis dipecat kerana miang

Posted: 09 Apr 2012 07:15 PM PDT


MERSEYSIDE: Seorang polis berpangkat tinggi dipecat kerana memuat turun video porno di telefon, menghantar mesej berbaur lucah dan berasmara bersama kekasihnya ketika bertugas.
Cif Inspektor Mark Brew, 47, turut mendorong seorang polis bawahan memandu melebihi 370 kilometer sejam untuk menjemputnya daripada persidangan sebelum menghantarnya pulang.

Brew adalah pegawai atasan kepada lebih 100 anggota polis di unit antisenjata dan serangan samseng di balai polis Merseyside.


Namun, dia dipecat minggu lalu kerana berkelakuan buruk selepas empat tuduhan disahkan ekoran perbicaraan disiplin selama dua hari.

Panel siasatan bimbang apabila dia mengarahkan seorang konstabel memandu dari Liverpool ke London untuk membawanya pulang daripada menghadiri persidangan dan tidak menaiki kereta api. Brew mengakui menggunakan iPhone dan Blackberry yang milik polis untuk melayari pornografi dan menghantar mesej kepada dua wanita.


Dia bagaimanapun menafikan tuduhan mengadakan seks dengan kekasihnya ketika dia bertugas.



Bagaimanapun, wanita itu, isteri orang memberi keterangan, mereka melakukan seks sebelum Brew bergegas kembali bertugas. - DM


sumber : myMetro

Lelaki cuba jual kemaluan ditangkap

Posted: 09 Apr 2012 07:00 PM PDT


SALIMA (Malawi): Polis di negara ini menahan seorang lelaki berusia 24 tahun selepas dia cuba menjual kemaluan seorang lelaki berusia 45 tahun yang baru dipotong.
Polis di Lakeshore, di daerah Salima berkata, mereka menerima panggilan mengenai seorang lelaki yang terlantar berlumuran darah dan tidak sedarkan diri bersebelahan landasan kereta api hujung minggu lalu. Namun, ketika lelaki itu dimasukkan ke hospital, doktor terkejut apabila mendapat tahu kemaluannya sudah hilang, lapor media tempatan.

Ketua polis Salima, Foster Mangani berkata, polis dihubungi supaya ke sebuah motel di mana pemiliknya melaporkan seorang tetamu cuba menjual kemaluan kepadanya dengan harga AS$360 (RM1,080). "Kami segera bergegas ke motel berkenaan dan menahan suspek. Kami turut menemui organ sulit itu," katanya kepada akhbar Nyasa Times. Polis mengenali identiti suspek sebagai Samuel Banda. Gambarnya disiarkan akhbar bersama organ sulit yang sudah putus dan dibungkus dalam kertas putih. - DM



sumber : myMetro

Hukum isteri enggan gugur kandungan dua bulan

Posted: 09 Apr 2012 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang wanita berusia 22 tahun kini hidup bagaikan pelarian apabila diburu suaminya sejak dihalau dari rumah Jumaat lalu hanya kerana enggan menggugurkan kandungan seperti diarahkan lelaki terbabit.
Difahamkan, mangsa yang ingkar kepada arahan suaminya berusia 20-an itu mendakwa dirinya sering dipukul di rumah mereka di Jinjang, di sini, sejak mengetahui mangsa mengandung. 
Selepas diusir dari rumah, mangsa mendakwa suaminya itu sering mencarinya biarpun dia berlindung di rumah rakan mahupun ahli keluarga.

Tidak tahan dengan perbuatan suaminya itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Jinjang, di sini, semalam.



Sumber berkata, kira-kira jam 12 tengah malam Jumaat lalu, lelaki terbabit pulang ke rumahnya dalam keadaan marah sebelum mengarahkan isterinya itu menggugurkan kandungan yang baru berusia dua bulan.



sumber : myMetro

Adik mufti maut nahas

Posted: 09 Apr 2012 06:30 PM PDT


KUALA TERENGGANU: Seorang kakitangan Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) daerah Kemaman maut manakala lima lagi rakannya terselamat apabila kenderaan dinaiki mereka terbabas dalam kemalangan di Marang, pagi semalam.
Dalam kejadian jam 8.10 pagi di Kilometer 27, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan dekat Kampung Pulau Kerengga, Marang, Nor Asma Abdullah, 43, yang juga adik Mufti Terengganu, Datuk Dr Alias Abdullah, meninggal dunia di tempat kejadian.

Seorang mangsa terselamat, Mohd Nazmy Mohd Zawawi, 26, ketika ditemui di Unit Kecemasan Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini memberitahu, mereka berenam dalam perjalanan dari pejabat di Kemaman untuk menghadiri kursus bahasa isyarat di ibu pejabat JHEAT di Kompleks Seri Iman, di sini.


"Saya di tempat duduk hadapan bersebelahan pemandu van, Mohd Rozi Bakar, 45, bagaimanapun, setibanya di lokasi kemalangan tiba-tiba van dinaiki hilang kawalan lalu terbabas.

"Saya sempat berpaut pada pemegang di atas pintu van sebelum kenderaan itu terbalik dan merempuh batu penanda kilometer jalan dan sebatang pokok di tepi jalan," katanya.


Menurutnya, selepas van itu tersadai di sebatang pokok di tepi jalan, dia bergegas mencari telefon bimbit untuk menghubungi individu terdekat memaklumkan kejadian.



Katanya, akibat kemalangan itu, tiga penumpang van tercampak keluar, tetapi mengalami cedera ringan, seorang maut tersepit di bahagian tempat duduk belakang, manakala dia dan pemandu van yang duduk di bahagian hadapan van hanya cedera ringan.

Mohd Nazmy berkata, ketika kejadian hujan renyai di kawasan itu dan permukaan jalan licin mengakibatkan van dinaiki gagal dikawal lalu terbabas.




Kakak ipar mangsa, Toh Puan Razaini Wazairkhan, 44, ketika ditemui di Unit Forensik HSNZ berkata, pada Khamis ini sepatutnya arwah pulang ke kampungnya di Besut bagi menemui ibunya yang bakal ke Tanah Suci untuk mengerjakan umrah.

"Kali terakhir saya bertemu arwah dua minggu lalu selepas dia pulang dari mengerjakan umrah dan saya sekeluarga reda dengan apa yang berlaku kerana ia ketetapan Ilahi," katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya mengesahkan kejadian dan menasihati pengguna jalan raya lebih berhati-hati terutama pada hari hujan.



sumber : myMetro

Dua beradik ganas ditahan

Posted: 09 Apr 2012 06:15 PM PDT


KUCHING: Dua beradik yang menjadi buruan polis bagi membantu siasatan berhubung kejadian seorang anggota polis dibelasah ketika perlawanan Liga Super antara Sarawak menentang Kelantan di Stadium Negeri, Sabtu lalu, ditangkap di rumah mereka di Jalan Bayor Bukit, Tabuan Jaya, kelmarin.
Pemangku Ketua Polis Daerah Kuching, Superintendan Pauzi Bujang berkata, suspek berusia 28 dan 30 tahun itu ditahan di rumah mereka pada jam 5 petang, selepas usaha mengesan mereka sebaik tamat perlawanan tidak berhasil.

Katanya, suspek dipercayai mabuk ketika kejadian dan bertindak ganas dengan memukul Lans Koperal Amzari Othman, 33, dari Balai Polis Sungai Maong, selepas diminta polis bersurai dari stadium.


"Suspek ditahan reman sehingga siasatan selesai dan baju yang dipakai ketika kejadian turut disimpan untuk dijadikan bahan bukti.

"Saya meminta penyokong Sarawak atau pelawat datang ke stadium menyaksikan perlawanan supaya tidak terlalu emosi sehingga boleh mencetuskan keadaan tidak diingini," katanya pada sidang media di Balai Polis Kota Sentosa, di sini, semalam.


Beliau berkata, suspek ditahan mengikut Seksyen 353, Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan terhadap penjawat awam yang bertugas




Menurutnya, jika disabitkan kesalahan, suspek boleh dikenakan penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

Dalam kejadian Sabtu lalu, dua anggota Polis Anti Rusuhan (Poru) yang cuba meleraikan kekecohan antara penyokong Sarawak dan Kelantan itu diserang dua penyokong yang bertindak ganas dengan menumbuk seorang daripada anggota polis terbabit sehingga pengsan.




Kekecohan bermula apabila sekumpulan penyokong kedua-dua pasukan bola sepak Sarawak dan Kelantan itu, saling mencemuh sebelum pergaduhan tercetus.

Mangsa dikejarkan dengan ambulans Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk rawatan lanjut, sebelum dibenarkan pulang.



sumber : myMetro


Humban dua anak hiperaktif

Posted: 09 Apr 2012 06:00 PM PDT


ULU TIRAM: Akibat tertekan dengan dua anaknya yang hiperaktif, seorang lelaki didakwa melepaskan geram dengan menghumban kanak-kanak berusia tujuh dan sembilan tahun itu umpama bola ke dinding sejak setahun lalu sebagai alasan mahu mendisiplinkan mereka.


Lebih mengecewakan, selepas dua kanak-kanak itu dihantar ke pusat perlindungan bermula pertengahan Januari lalu, lelaki berkenaan terus bertindak kejam dengan memukul isterinya dalam lebih 10 kejadian berasingan kerana melahirkan anak hiperaktif.


Mangsa keganasan rumah tangga, Vani, 32, berkata dia tidak sangka Lelia yang juga pemandu van dan bersikap penyayang sejak mendirikan rumah tangga 10 tahun lalu, bertukar agresif dipercayai akibat ketagihan minuman keras.

Menurutnya, sejak setahun lalu, dua anaknya termasuk anak perempuan sulung, Anita, 9, dan anak lelaki, Jaya, 7, menjadi mangsa suaminya yang kerap menghukum mereka dengan memukul dan membaling mereka ke dinding.



Katanya, lebih membimbangkan, akibat perbuatan itu, kedua-dua anaknya cedera di beberapa anggota badan termasuk di wajah sehingga Anita menerima jahitan di bawah dagu pada awal Januari lalu.


sumber : myMetro

Padah sumbat cili dalam 'anu'

Posted: 09 Apr 2012 05:45 PM PDT


KLANG: Seorang wanita bukan saja mendera anak teman lelakinya berusia 13 tahun dengan memukulnya dengan getah paip dan memberinya makan nasi berlaukkan garam, malah menyumbat batang mop dan cili padi ke dalam kemaluannya kerana enggan melakukan kerja rumah.
Lebih teruk lagi, wanita itu menyimbah mangsa dengan air panas sehingga menyebabkannya melecur kerana mengesyaki kanak-kanak itu berbohong.

Perbuatan kejamnya mendapat balasan apabila Mahkamah Sesyen di sini, semalam menjatuhkan hukuman penjara lapan tahun selepas mengaku salah atas lima pertuduhan termasuk mencederakan dan memasukkan objek ke dalam kemaluan mangsa.


Hakim Siti Noraida Sulaiman menjatuhkan hukuman itu terhadap Shalina Sundiri Abdullah, 42, dan memerintahkan ia berjalan mulai tarikh tangkap tertuduh iaitu pada 7 Mei 2011.

Manakala, bapa kanak-kanak itu yang juga pemandu lori berusia 40 tahun dipenjara empat tahun selepas mengaku salah menganiaya anaknya dengan cara memukul mangsa dengan menggunakan kayu di pangsapuri sama.


Mengikut pertuduhan, Shalina didakwa memasukkan cili padi dan batang mop ke dalam kemaluan mangsa di sebuah pangsapuri di sini, pada Mac 2011.



Dia didakwa mengikut Seksyen 377 CA Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan boleh dikenakan sebatan jika sabit kesalahan.

Wanita itu didakwa atas dua pertuduhan mencederakan kanak-kanak itu dengan memukul mangsa dengan menggunakan getah paip dan kayu, di tempat sama pada 25 Mac 2010 dan sekitar Mac 2011.




Dia didakwa mengikut 324 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tiga tahun atau denda atau sebatan, atau mana-mana daripada dua hukuman itu, jika sabit kesalahan.

Tertuduh turut didakwa atas satu lagi pertuduhan mencederakan kanak-kanak itu menyimbah air panas ke tubuh mangsa, di tempat sama pada April 2011.


Bagi pertuduhan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara 20 tahun dan boleh dikenakan sebat atau denda, jika sabit kesalahan.


Manakala, bapa kanak-kanak itu didakwa menganiaya anaknya dengan memukul mangsa dengan kayu di rumah mereka, antara 25 Disember 2010 dan 30 April 2011.


Dia didakwa mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM10,000 atau penjara maksimum 10 tahun atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.


Pada prosiding semalam, pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Nurul Maisarah Kamal, manakala pasangan kekasih itu diwakili peguam Gerard Lazarus.


Berdasarkan fakta kes, kanak-kanak terbabit didera Shalina ketika tinggal di rumah bapanya, pada cuti sekolah akhir tahun 2010.


Shalina memerintahkan anak teman lelakinya itu membuat kerja rumah dan tidak membenarkannya ke sekolah selepas sesi persekolahan tahun berikut bermula.


Mangsa dipukul dengan getah paip dan kayu besar apabila kanak-kanak itu tidak melakukan apa yang disuruhnya.


Pada satu ketika, Shalina memasukkan batang mop ke dalam kemaluan kanak-kanak itu, ketika tangannya diikat di balkoni pangsapuri, kononnya sebagai hukuman kerana mangsa keluar dari rumah.


Tidak cukup dengan itu, wanita itu memasukkan cili padi ke dalam kemaluan anak kecil itu menyebabkan mangsa menjerit kepedihan.



sumber :mmyMetro

Semangat betul datuk lihat tarian macam ni

Posted: 09 Apr 2012 05:30 PM PDT

Seperti orang muda dan bertamabah  umur nie.... gembira betul dia
 dihibur sama penari cantik dari Afrika...
Semangat...!!

image

Gadis comel yang mengutip botol untuk hidup

Posted: 09 Apr 2012 05:15 PM PDT



Lihat wajah gadis comel ini semuanya dilakukan untuk sesuap nasi
dan sara hidup.Tak ada perasaan malu dan segan...


Diperkosa,Dibunuh dan Dibuang Dipinggir Jalan (full pic)

Posted: 09 Apr 2012 05:00 PM PDT





sumber gambar : zonamalam

Kenapa wanita ini jadi tumpuan?

Posted: 09 Apr 2012 04:45 PM PDT



Rekaan seni dari biskut..memang hebat

Posted: 09 Apr 2012 04:30 PM PDT











memang kreatif...

Oops…Tertangkap CCTV, Datuk Sodom Kuda

Posted: 09 Apr 2012 04:15 PM PDT


huffingtonpost

INILAH.COM – Polis Michigan menangkap lelaki 62 tahun. Datuk ini tertangkap kamera CCTV sedang berhubungan seks dengan seekor kuda.

Aksi ini menjadi kali kedua datuk ini melakukan perilaku anehnya dalam 10 tahun terakhir. "Saya menjadi penegak hukum selama 30 tahun dan kes ini benar-benar aneh," ujar Sarjan Fritz Sandberg dari Clinton County Sheriff's Office.

Menurut Sandberg, John Robert Mester didakwa atas aksi sodomi dan aksi tidak senonoh. Pihak polis mulai fokus pada Mester sejak Jun setelah wanita pengurus kandang kuda Cindy Heistand di Riley Township melaporkan perihal ini.

Heistand mengaku curiga saat ada pelanggan memberi makan kudanya. Khuatirkan keselamatan kudanya, Heistand pun membeli kamera CCTV dan menempatkannya di kandang kuda. Heistand mengaku terkejut mendapati rakaman datuk itu.

Menurut polis, awalnya datuk ini memberi makan kuda dari besen kemudian besennya dibalik untuk dijadikan pijakan dan datuk itu mulai melakukan aksi untuk memuaskan nafsunya.

"Saat pertama melihat video ini kami sangat hairan. Tak pernah terlintas dalam fikiran saya ada orang mahu melakukan hal ini," ujar Heistand seperti ditulis The Lansing State Journal.

Mester terus menyangkal melakukan perbuatan itu meski bukti menyatakan sebaliknya.

"Aksi sodomi akan diganjar 15 tahun dan jika terbukti, penalti dua tahun atau denda US$2.000 (Rp17 juta) akan ditambahkan," ujar Sandberg.

Inilah buku yang lebih mahal daripada kereta Ferrari

Posted: 09 Apr 2012 04:00 PM PDT

Maranello – Ini mungkin buku yang tidak  anda temui di sembarang kedai buku atau perpustakaan di sekitar Anda. Harganya  lebih mahal dari sebuah kereta Ferrari.

Penerbit buku dengan judul The Official Ferrari Opus ini disebut sebagai buku automotif paling eksklusif yang pernah dibuat.

Memang isinya apa ? Buku setebal 852 halaman ini berisi koleksi gambar dan data kereta Ferrari. Agar makin eksklusif, di sampul bukunya terdapat logo kuda  dengan berlian. Wow…

Selain mendapatkan buku ini, setiap pembelinya nanti akan diberi gambar dirinya bersama replika kereta Formula 1 yang digunakan oleh bekas pelumba Ferrari dan juara dunia 7 kali, Michael Schumacher.

Dan untuk menambah nilai eksklusifnya, seperti detikOto kutip dari The New York Times, Khamis  penerbit hanya memperbolehkan satu buku untuk satu negara. Jadi para pembeli harus bersaing untuk mendapatkannya.

Isi buku ini kebanyakan meliputi kegiatan lumba Ferrari di Formula 1 tahun ini. Selain itu buku ini juga akan memuat tanda tangan asli dari bos Ferrari Luca di Montezemolo dan investor Ferrari yang memfasilitasi pembangunan Ferrari Dunia Abu Dhabi, Al Mubarak.

Sementara buku pertama yang dicetak akan dileong dengan penawaran tertinggi yang hasilnya akan digunakan untuk amal.

Namun bagi yang 'tidak rela' mengeluarkan wang sebanyak itu untuk membeli sebuah buku, Ferrari khabarnya akan menyediakan buku ini dalam bentuk digital untuk dibaca di iPad atau iPhone dan bolehdidapatkan di iTunes.

Enzo Diamante edition sendiri bukanlah buku koleksi Ferrari pertama yang dikeluarkan. Sebelumnya juga sudah ada edisi lain yang dinamakan Enzo edition yang juga dicetak sebanyak 400 eksemplar. Buku ini masing-masing dijual dengan harga US$ 37.500 .

Ada lagi Cavallino Rampante edition yang dicetak sebanyak 500 eksemplar dan dijual dengan harga US$ 7.000. Sementara Classic edition yang ditandatangani oleh pembalap Formula 1, Felipe Massa dan Fernando Alonso dilepas dengan harga yang lebih murah, yakni 'hanya' US$ 4.100 adan dicetak sebanyak 4.100 buah.

Bayi diajar tarian tiang

Posted: 09 Apr 2012 03:30 PM PDT

image
Maaf gambar maknya seksi sangat tapi lagi seksi anaknya…
kecik-kecik dah diajar tarian tiang .Yang lebih bahaya tu dekat punca elektrik
kalau masa terkena kejutan ,dua-dua nahas….

Remaja ini tak boleh tersenyum sejak lahir

Posted: 09 Apr 2012 11:00 AM PDT

Usia remaja biasanya penuh warna. Gelak tawa, senyum ceria, kesedihan dan tangisan biasa menghiasi kehidupan seharian mereka. Namun tidak bagi remaja 14 tahun,

Hayley  Harbottle.  Gadis ini mengidap keadaan kelainan genetik  yang membuat wajahnya lumpuh. Ertinya, Hayley tak mampu tersenyum, tertawa, menangis.

Ibunya mengatakan. "Hayley memiliki kehidupan yang tidak mudah. Orang berfikir dia adalah seorang yang pemurung. Adalah sebuah anugerah bagi saya ketika melihatnya tersenyum untuk sehari saja," katanya seperti dimuat The Sun.

Menurut diagnosis doktor, Hayley tidak mempunyai saraf vital yang penting untuk membentuk ekspresi wajah.

Jane, 43, dan suaminya Barry, 45, yang tinggal bersama anak mereka di Cramlingtpon mengatakan, "Ketika remaja semua orang cenderung bersikap egois tetapi sangat menyedihkan melihat bagaimana orang melihatnya yang dianggap bermurung.

Mereka mengatakan, "Kami tidak tahu Hayley mengidap sindroma Moebius sampai dia berumur sembilan bulan."

Jane meengatakann, anak gadisnya telah berusaha belajar bercakap, namun sebahagian besar komunikasi harus dilakukan melalui komputer. "Anda boleh mengetahui bila dia merasa senang melalui matanya. "

Meski memiliki kekurangan, kedua orangtuanya memperlakukan Hayley sebagai remaja kebanyakan. Sebagai remaja, Hayley ternyata memiliki idola sendiri,  bintang 'X Factor' Joe McElderry, yang akhirnya berhasil mendapat CD dengan tanda tangan. Hayley pun memiliki hobi berenang.

Kelainan ini mulai dirasakan usai Hayley lahir, sebab tiada respon. Sebulan setelah lahir, Hayley ditemukan mengidap Sindroma Moebius. Kelainan genetik ini hanya diidap sekitar 200 orang di England. Penderitanya lahir tanpa saraf kranial keenam dan ketujuh, yang mengawal ekspresi wajah, memungkinkan mata berkedip, memutar mata dan tersenyum.

Sindroma juga menyebabkan penderitanya mengalami gangguan mengunyah, pendengarani dan selalu mengeluarkan air liur. Hingga kini, dunia perubatan belum menemukan penyembuhnya.

Ketika kecil, Hayley harus tidur dengan mata terbuka. Meski tak ada jaminan berhasil, ahli bedah berharap dapat membedah wajahnya agar dapat memungkinkan beberapa gerakan.

"Saya memang ingin melihat senyum Hayley, tapi semuanya tergantung dia, apakah ingin pembedahan dilakukan."

Hayley yang sehari-hari berusaha hidup normal bersekolah dekat rumah kerana keadaanya. "Bagi kami Hayley adalah inspirasi," ujar ibu mengenai putri bungsunya.

Kereta hancur tetapi pemandu selamat

Posted: 09 Apr 2012 10:30 AM PDT

Brennan S. Eden 19 tahun cedera parah selepas kereta Pontiac Firebird yang dipandunya terbabas sebelum merempuh penghadang jalan dan melayang di bawah sebuah jambatan.Dia gagl mengawak kereta yang dipandunya pada kelajuan 160km/j.


Remaja itu nyaris maut apabila keretanya berkecai dan terpelanting keluar daripada kereta.Kejadian ibi telah dapat dirakamkan menerusi kemera kereta peronda polis.(link)



Demi untuk menang pertandingan ibu budak ini sanggup pakaikan payudara dan punggung palsu

Posted: 09 Apr 2012 10:15 AM PDT

Saat anak seusianya masih asyik minum susu dari botol dan memakai pampers, Maddy Jackson sudah harus bertingkah seperti wanita dewasa. Di usianya yang baru menginjak empat tahun, anak kecil asal Amerika Syarikat ini mengikuti pertandingan kecantikan dimana dia memakai bantalan payudara dan punggung palsu.

Demi menang pertandingan kecantikan khusus anak kecil bernama 'Toddlers and Tiaras', ibunya memasangkan Maddy payudara palsu berukuran C-cup dan padding pada bokongnya. Maddy pun segera jadi sebutan dan membuat publik terkejut.

Dikutip dari Daily Mail, dalam pertandingan tersebut, Maddy beraksi menjadi penyanyi country Dolly Parton. Dolly memang terkenal dengan payudara dan bokongnya yang menonjol dan seksi. Saat menaiki pentas gadis yang juga mengenakan wig perang itu pun berpose 'menggoda', mempamerkan payudara dan punggung seksinya.

Saat ditanya dalam acara NBC'S Today, sang ibu, Lindsay, melakukan pembelaan bahawa yang dilakukannya itu sangatlah normal. Kerana Lindsay sendiri, sudah mengikuti pertandingan serupa se
jak usianya sembilan bulan.

"Bagi beberapa orang, mungkin yang saya lakukan berlebihan. Tapi bagi kami, ya, memang itulah yang terj
adi apa adanya. Sesuatu yang normal. Saat dia (Maddy) memakai payudara dan punggung palsu, itu hanya seperti bonus ekstra," tutur Lindsay.

Namun pendapatnya cukup berbeza dengan penata gaya Maddy, Michael Booth. Menurutnya, penampilan Maddy memang berlebihan dan tindakan Lindsay sedikit terlalu jauh.

"Saya tidak terlalu suka dengan idea memasukkan 'payudara' di balik pakaiannya. Dia masih sangat muda, tapi semoga para juri menganggap penampilannya bagus," tutur Michael.

Kritik juga datang dari salah satu pengacara, Teresa Spence Bruce. Dia mengatakan, "Saya baru saja melihat iklan yang memperlihatkan mereka memasukkan payudara silikon pada gadis usia 4-5 tahun. Itu menjijikkan."

Sejak tayang perdana pada 2009 lalu penganjuran kecantikan tersebut memang kerap menimbulkan kontroversi. Banyak kalangan yang khuatir pertandingan tersebut akan mempengaruhi sikap dan keperibadian anak --jadi bertingkah tidak sesuai usianya. Bahkan beberapa orang melakukan protes melalui group Facebook bernama, 'Take "Toddlers And Tiaras" off the Air!'. Group ini menuntut acara tersebut dihentikan.

Sumber : Disini

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Komen