Adsense

Khamis, 5 Januari 2012

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Juliana Evans Menangis Tinggalkan Tanah Air

Posted: 05 Jan 2012 01:39 AM PST






PETALING JAYA: Pelakon jelita Juliana Evans,23, mengakui amat sedih dan menitiskan air mata kerana terpaksa meninggalkan tanah air selama dua tahun untuk menyambung pelajarannya di University of Michingan, Amerika Syarikat.

Juliana mengakui amat sedih kerana terpaksa melupakan karier lakonannya semata-mata untuk memberi tumpuan terhadap pengajiannya peringkat Ijazah Sarjana Muda dalam bidang komunikasi massa di negara itu.

"Memang saya terlalu sedih sekarang ini kerana terpaksa melepaskan kerjaya lakonan buat seketika. Lebih memilukan apabila terpaksa meninggalkan keluarga dan kawan-kawan karib saya.

"Rasa berat hati sangat nak tinggalkan semua dan saya masih tak boleh menerima hakikat yang saya terpaksa berjauhan dengan orang yang saya sayangi," katanya ketika dihubungi mStar Online din sini, Rabu.

Ketika panggilan dibuat, Juliana sudah pun berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) untuk berlepas ke negara berkenaan.

Bagaimanapun dia nekad untuk meneruskan pengajiannya itu demi mengukuhkan taraf kehidupannya pada masa akan datang nanti.

Malah bidang komunikasi massa itu jugaa bertujuan untuk dia mendalami dan mengembangkan lagi bakat seni yang dimiliki.

"Kerjaya lakonan tidak mungkin boleh kekal lama. Justeru itu saya perlu belajar mendalami ilmu seni dari segi pengurusan produksi pula.

"Saya ingin belajar cara pengurusan di belakang tabir. Insya-Allah, kelas saya akan bermula pada minggu depan.

"Malah saya percaya, suasana dan rakan baru akan banyak mempengaruhi saya untuk menjadi seorang yang lebih matang ," ujarnya yang akan mencari mana-mana peluang untuk bekerja sebagai model sambilan di negara tersebut.

Sementara itu, anak kacukan Melayu-Inggeris ini berharap penggiat seni dan para peminat tidak terus memadamkan namanya dalam ingatan masing-masing kerana tempoh "kehilangannya" hanyalah untuk tempoh dua tahun.

"Memang semestinya saya akan merindui dunia kehidupan artis dan ingin mengucapkan terima kasih kepada semua media yang telah menaikkan nama saya sehingga ke tahap dikenali ramai. Semoga kita dapat berjumpa kembali," katanya mengakhiri perbualan untuk menaiki pesawat.

Nabil (Raja Lawak) Deejay Baru Suria FM

Posted: 05 Jan 2012 01:38 AM PST




PETALING JAYA: Pelawak, Ahmad Nabil Ahmad,28, atau Nabil (Raja Lawak) memperluaskan lagi kerjaya seninya selepas ditawarkan menjadi deejay stesen radio Suria FM.

Pemilihan Nabil dibuat selepas dia berjaya dalam satu sesi uji bakat yang diadakan di stesen radio berkenaan pada hujung tahun lalu.

"Nabil akan memulakan tugasnya sebagai deejay dan mengendalikan satu segmen khas pada pertengahan Januari ini," kata sumber kepada mStar Online.

Nabil yang dihubungi mStar Online pada Selasa, bagaimanapun enggan mengulas mengenai desas-desus tersebut sebaliknya meminta pihak media menunggu pengumuman yang akan dibuat oleh stesen berkenaan.

"Macam mana tahu ni? Saya tak nak komen. Tunggulah pihak Suria FM yang buat pengumuman. Tapi saya mengaku pernah dipanggil untuk diuji bakat sebelum ini," katanya.

Ditanya adakah dia bakal menggantikan penyampai Breakfast@Suria, Sharifah Shahira yang akan tamat kontrak pada 24 Januari ini, Nabil berkata dia tidak akan menggantikan sesiapa di stesen itu.

"Tidak akan ganti sesiapa. Tunggulah pengumuman mereka nanti," ujarnya ringkas.

Dalam pada itu, Nabil berkata walaupun tidak mempunyai pengalaman sebagai seorang juruhebah radio, dia yakin dapat menjadi deejay yang baik kerana pernah muncul sebagai penyampai jemputan di beberapa stesen lain seperti Sinar FM dan Hot FM.

Selain Nabil, antara artis yang turut dipanggil diuji bakat oleh Suria FM adalah Azza (Elite) dan Amy Mastura.

Aaron Aziz Tolak Tanggapan 'Mata Duitan'

Posted: 05 Jan 2012 01:37 AM PST




SHAH ALAM: Pelakon kacak, Aaron Aziz menolak anggapan sesetengah pihak dia bersikap mata duitan kerana membolot semua tawaran berlakon yang diberikan walaupun filem itu tidak sesuai dengannya.

Aaron berkata, meskipun terdapat beberapa filem lakonannya gagal mendapat perhatian di pawagam, dia sebenarnya tidak melihat kepada tema sesebuah filem itu sebaliknya kepada watak yang diberikan.

"Saya akui ada sesetengah filem temanya tidak bersesuaian tetapi saya lebih memberi tumpuan kepada watak yang ditawarkan kepada saya.

"Soal membolot dan mata duitan tidak sepatutnya timbul kerana ini adalah punca rezeki saya dan seharusnya saya bekerja kuat untuk memberi nafkah kepada keluarga.

"Bagaimanapun saya akui ada sesetengah filem temanya tidak bersesuaian tetapi tumpuan saya adalah kepada watak yang ditawarkan sama ada sesuai atau pun tidak," ujarnya kepada mStar Online.

Antara filem lakonan Aaron sepanjang 2010 dan 2011 ialah Syyhh... Dia Datang, Evolusi KL Drift 2, Suaka, 2 Alam, Datin Ghairah, KL Gangster dan Ombak Rindu.

Mengikut rekod Finas, filem lakonan Aaron iaitu 2 Alam mencatat kutipan paling rendah iaitu sebanyak RM440,000 sementara filem KL Gangster meraih kutipan RM11.74 juta.

Dalam pada itu, Aaron berkata, dia akan lebih selektif terhadap filem dan watak yang ditawarkan kepadanya selepas ini kerana ingin memastikan karya tersebut berkualiti dan dapat diterima penonton.

Ujarnya, itu bukan bermakna dia sudah mulai "demand" atau berlagak tetapi tidak mahu peminat menuduhnya sebagai artis 'tangkap muat'.

"Kegagalan sesebuah filem bukan dapat dijangka kerana kita sebagai pelakon telah melakukan terbaik dalam kerjaya kita tetapi saya ingin lebih selektif dan berhati-hati sebelum menerima sesuatu watak," ujarnya.

Sementara itu, Aaron yang bakal berangkat ke Tokyo, Jepun pada 10 Januari ini berkata, dia bakal muncul dengan filem terbarunya iaitu KL Gangster 2 dan Taikon pada tahun ini.

Selain itu, Aaron memberitahu dia baru sahaja menerima tawaran berlakon filem berjudul Kerat 14 bersama pelakon Siti Saleha dan akan menjalani penggambaran dalam masa terdekat.

"Kerat 14 adalah sebuah karya yang baik dan saya cukup teruja untuk memulakan penggambaran dan berharap hasilnya disukai oleh penggemar filem tempatan.

Dalam perkembangan lain, Aaron cukup gembira dan bersyukur dengan kejayaan filem Ombak Rindu dengan kutipan melebihi RM11 juta dan terkejut dengan sambutan peminat terhadap karya Osman Ali itu.

"Kadang-kadang sampai ada orang panggil saya Hariz dan sambutan luar biasa ini cukup merubah kerjaya seni saya," ujarnya.

Sharifah Shahira Kecewa Asyik Pegang Watak Komedi

Posted: 05 Jan 2012 01:37 AM PST



PETALING JAYA: Penyampai radio Suria FM, Sharifah Shahira atau Shira memberitahu dia ingin kembali melakonkan watak serius dan bukannya tertumpu kepada peranan sebagai pelakon komedi semata-mata.

Shira berkata, dia sudah lama memasang hasrat untuk kembali mempelbagaikan wataknya dalam dunia lakonan tetapi kecewa kerana tidak lagi ditawarkan oleh pihak penerbit.

"Sekarang orang lebih nampak saya sebagai seorang pelakon komedi walaupun pada asasnya saya bermula dengan watak-watak lebih serius.

"Mungkin sebab itu pihak penerbit tidak lagi mahu menawarkan watak yang lebih serius kepada saya," ujarnya kepada mStar Online.

Shira bagaimanapun berkata, dia tetap bersyukur dengan segala tawaran diberikan kerana itu adalah sumber pendapatannya dan dia tidak boleh terlalu memilih.

Pelakon berusia 37 tahun ini pernah popular dengan siri Mat Despatch selain pernah membintangi filem Femina dan Cinta Kita di samping pelakon Datin Sofia Jane dan Arman Graseka pada awal 1990-an.

Dalam pada itu, ditanya mengenai perkembangan terbaru dirinya, Shira berkata, dia bakal sibuk dengan beberapa penggambaran drama dan telefilem selain akan menjalani latihan untuk pementasan teaterikal Bila Hati Digeletek di Istana Budaya pada September depan.

Shira berkata, dia teruja dengan persembahan tersebut kerana ia menggandingkan ramai nama besar dalam industri komedi negara ini di atas satu pentas sama.

"Pertama kali ramai pelawak terkenal tanah air akan bergabung dan berpadu tenaga untuk satu persembahan hebat di Panggung Sari, Istana Budaya dan saya cukup teruja dengan persembahan itu nanti," ujarnya.

Terdahulu, Shira mengesahkan akan meninggalkan Suria FM kerana kontraknya bersama stesen itu akan berakhir pada 24 Januari ini.

Shira berkata, selain soal kontrak, keputusan untuk meninggalkan stesen itu adalah kerana dia mahu mencuba perkara baru dalam kerjaya seninya.

Pengalaman Luar Biasa Memey Jaga Anak Tiri

Posted: 05 Jan 2012 01:36 AM PST




PETALING JAYA: Pelakon Memey Suhaiza,24, mengakui berhadapan dengan pengalaman luar biasa menguruskan tiga anak tirinya selama sebulan sempena cuti penggal persekolahan lalu.

Memey berkata, ketiga-tiga mereka iaitu Mohamed Danish Hakim,9, Marissa Dania Hakim,7 dan Maria Danisha Hakim,4, mempunyai perangai berbeza tetapi dia sangat gembira dapat bersama-sama mereka.

"Si abang (Danish) pendiam sikit. Dia lebih suka main Internet manakala dua orang lagi sangat aktif. Saya tak berani nak bawa mereka berjalan-jalan kalau tak ada Abang Norman," katanya kepada mStar Online.

Jelas Memey, sepanjang bulan Disember lalu dia tidak mengambil sebarang tawaran berlakon kerana memegang amanah suaminya, Norman Hakim, 36, yang mahu dia menguruskan anak-anak.

Katanya, pengalaman itu sangat berguna kerana ia dapat dijadikan persediaan sekiranya dia memiliki anak sendiri suatu hari nanti.

"Saya dah janji nak bawa budak-budak tu jalan-jalan sempena cuti sekolah. Kebetulan pula Abang Norman sibuk, jadi saya ambil tanggung jawab untuk menjaga mereka.

"Lagipun anak-anak Abang Norman semuanya sudah biasa dengan saya. Tak ada masalah lagi untuk menguruskan mereka. Tetapi kalau tak ada suami, saya jadi kelam kabut juga," ujarnya.

Memey turut memberitahu, sempena pembukaan sesi penggal persekolahan pada Selasa, dia dan Norman turut menguruskan kemasukan dua anak mereka iaitu Mohamed Danish yang belajar di tahun tiga, Sekolah Kebangsaan St. John I, Bukit Nanas sementara Marissa Dania pula bersekolah pada tahun satu Sekolah Convent, tempat yang sama.

Katanya, segala persiapan persekolahan termasuklah pakaian telah diuruskan mereka lebih awal agar tidak menjadi kelam kabut jika dibuat pada saat-saat akhir.

Ditanya reaksi bekas isteri Norman iaitu Abby Abadi apabila dia mengambil tanggungjawab berkenaan, Memey berkata dia tidak berhadapan dengan sebarang masalah malah bersyukur keadaan menjadi semakin baik.

Memey berkata dia juga selalu memberitahu Norman agar mengajak Abby sekiranya mereka keluar bersama anak-anak dalam usaha untuk menjernihkan keadaan.

"Kadang-kadang kalau kami pergi makan bersama anak-anak, Abang Niorman ada juga pelawa Abby bersama," jelasnya yang gembira dengan perkembangan itu.

Ditanya tentang percutian berbulan madu selepas bergelar suami isteri pada 24 September lalu, Memey berkata hasrat untuk melancong ke Paris, Perancis tidak dapat dilaksanakan kerana masing-masing sibuk.

Bagaimanapun kedua-duanya berhasrat untuk melancong ke Hong Kong ataupun China pada bulan Mac depan kerana pada tarikh itu masing-masing tidak lagi sibuk dengan tawaran berlakon.

Mengenai cahaya mata pula Memey berkata, dia dan Norman sudah bersedia untuk mendapat anak pada tahun ini dan berharap rezeki itu dimakbulkan Allah.

Kerana Serik, Remy Enggan Layan Kontroversi

Posted: 05 Jan 2012 01:33 AM PST




PETALING JAYA: Pelakon Remy Ishak,30, bertekad untuk tidak melayan apa juga perkara yang boleh menimbulkan kontroversi pada tahun 2012 kerana sudah serik dengan pelbagai kisah sensasi seperti yang berlaku sebelum ini.

Remy berkata selama ini dia telah melakukan kesilapan apabila terlalu melayan cerita-cerita tersebut sehingga memburukkan namanya sendiri.

"Pada tahun 2012 saya berjanji kepada diri saya untuk tidak lagi memperkatakan sesuatu yang boleh mengundang kontroversi. Saya nak fokus kepada kerjaya saya sahaja. Saya tak mahu lagi melalui peristiwa-peristiwa seperti dahulu," jelasnya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini, Rabu.

Antara kontroversi yang pernah melanda Remy apabila dia dikatakan mula besar kepala, sudah pandai "demand", pergaduhannya dengan Ummi Nazeera, perselisihan faham dengan wartawan serta percintaannya dengan Tiz Zaqyah.

Remy berkata, kadangkala ada pihak-pihak tertentu yang cuba melakukan provokasi sehingga membuatkannya "panas hati" atas tujuan untuk menghangatkan suasana.

Atas pengalaman itu ujar Remy dia mengambil pendekatan untuk melakukan perubahan terhadap hidupnya supaya perkara-perkara negatif tidak lagi terjadi dalam dirinya pada masa akan datang.

"Saya banyak belajar daripada kesilapan lalu. Kadang-kadang sesuatu perkara yang tidak patut kita fikirkan, kita tak perlu memikirkan hal itu," katanya.

Sementara itu dalam perkembangan lain Remy sibuk dengan penggambaran filem aksi berjudul TyIcKooUnS (disebut taikun) di Negeri Sembilan bersama beberapa pelakon lain antaranya Bront Palare, Arman Graseka, Usop Wilcha dan Aaron Aziz.

Filem yang mengisahkan aktiviti rasuah dan pembunuhan ini banyak menggunakan aksi ngeri yang dilakonkan sendiri oleh Remy.

"Banyak adegan aksi yang diberikan. Saya tidak gunakan pelakon lagak ngeri. Saya lebih selesa melakonkannya sendiri," jelasnya.

Kekasih kepada Tiz Zaqyah ini berkata, dia bersyukur sepanjang tahun ini rezekinya dalam bidang seni datang mencurah-curah sehinggalah beberapa tawaran drama untuknya terpaksa ditolak kerana bertembung dengan jadual penggambaran filem.

Azizah Mahzan Tegur Syarikat Produksi

Posted: 05 Jan 2012 01:32 AM PST




PETALING JAYA: Dramatis popular Azizah Mahzan,55, menegur syarikat penerbitan drama dan filem di negara ini kerana melaksanakan tugas sambil lewa sehingga merugikan masa pelakon.

Azizah berkata dalam dunia penerbitan yang semakin rancak ini syarikat-syarikat produksi sepatutnya bekerja dengan lebih pantas dan bukannya "buat kerja main-main."

"Saya kecewa dengan sesetengah syarikat produksi yang tidak cekap. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini keadaan menjadi semakin buruk. Sepatutnya mereka perlu melakukan perubahan," katanya kepada mStar Online di sini, Rabu.

Bekas isteri kepada Nasir Bilal Khan ini berkata berdasarkan kepada pengalamannya, penggambaran terpaksa di tangguh kerana skrip tidak dapat disiapkan mengikut masa yang ditetapkan.

Malah ada juga pihak penerbit yang cuba memerangkap artis dengan kontrak yang boleh menjerat diri seseorang pelakon.

"Saya pernah berhadapan dengan situasi apabila sampai di lokasi, skrip tak ada. Nak "shooting" macam mana? Kan dah membuang masa saya tu!

"Ada juga produser yang menyediakan kontrak dengan meminta saya berlakon sehingga penggambaran siap tanpa menyebut jumlah hari atau tarikhnya.

"Kalau tahun 2015 baru penggambaran siap, macam mana? Matilah saya," katanya.

Atas dasar itu ujar Azizah dia amat bosan dengan dunia penerbitan drama di negara ini dan sering menolak tawaran berlakon yang diberikan kepadanya kerana masih tidak berpuas hati dengan perancangan yang mereka kendalikan.

Ditanya selepas membuat pengumuman bersara daripada dunia lakonan, Azizah berkata dia masih menerima tawaran berlakon tetapi terpaksa memilih.

"Saya sekadar menerima tawaran berlakon daripada mereka yang rapat dengan saya sahaja sekarang ini. Kebanyakannya saya tolak," katanya.

Mengenai perubahan dalam dirnya selepas membuat keputusan memakai tudung awal tahun lalu Azizah berkata, dia menjalani hidup seperti biasa dan bersyukur dengan rezeki yang dikurniakan Allah kepadanya.

Malah katanya, sama ada seseorang itu memakai tudung ataupun tidak bukanlah satu isu yang patut diperbesar ataupun diperdebatkan oleh orang ramai.

"Bertudung atau tidak, itu hak masing-masing. Asalkan dia orang Islam, dah cukup. Saya tidak pernah menilai orang daripada imejnya tetapi berdasarkan kepada hatinya walaupun dia seorang pelacur," jelasnya.