Adsense

Sabtu, 31 Disember 2011

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Layak ke jadi mentor?

Posted:

Layak ke jadi mentor?

Layak ke jadi mentor?



MINGGU lalu ada pengumuman khas tentang rancangan Mentor musim terbaru. Joyah memang tunggu sangat-sangat pengumuman tu sebab nak tahu siapa yang bakal jadi mentor dalam musim kali ini.

Antara nama-nama yang bakal memikul tugas sebagai mentor termasuklah Ella, Ramlah Ram, Ferhad, Faizal Tahir, Fauziah Ahmad Daud dan Adam.

Alamak macam mana nama Ogy boleh muncul. Itu yang membuatkan Joyah kaget sedikit sebab Joyah rasa Ogy bukanlah pure penyanyi. Bakat yang ada pada Ogy tu rasanya lebih layak kalau letak pada pencarian bakat lakonan.

Joyah tahu Ogy boleh menyanyi cuma pada pandangan mata Joyah macam tak kena sedikit. Tapi bila dah berpeluang jadi mentor, Ogy kena bukti dia mampu beri transformasi pada protege yang bakal dipilih nanti.

Joyah bukan tak puas hati dengan Ogy. Ha, jangan ada yang anggap Joyah iri hati. Joyah ulangi, Joyah hanya pelik kenapa tiba-tiba nama Ogy naik di kalangan mereka yang memang hard core menyanyi macam Ella dan Ramlah Ram.

Lagi satu nama Adam tu. Rasanya Adam belum layak nak jadi mentor sebenarnya kalau nak dibandingkan dengan orang lain. Apa pencapaian Adam sampai layak diangkat untuk jadi mentor?

Tapi kalau tak diberi peluang kita tak tahu apa natijahnya. Jadi Joyah terima senarai mentor-mentor dengan hati yang cukup terbuka. Apa yang lebih penting semua mentor ni perlu bukti yang mereka boleh.

Full content generated by Get Full RSS.

Bukan disihir, bukan tak berdisiplin

Posted:

Bukan disihir, bukan tak berdisiplin

Bukan disihir, bukan tak berdisiplin



AKHIRNYA misteri kehilangan Jue Aziz terjawab juga. Minggu lalu heboh juga orang memperkatakan tentang kehilangan Jue. Iyalah, teater dah nak mula tapi batang hidung Jue langsung tak nampak.

Kata Jue kepada pihak media, dia bukan sakit terkena buatan orang. Dia juga menafikan yang ada masalah disiplin. Habis hilang sampai lima hari tu pergi mana pula?

Itu yang bermain di fikiran Joyah. Risik punya risik rupa-rupanya Jue sakit. Dia pitam dan muntah-muntah sampaikan doktor terpaksa memberi cuti sakit akibat simptom yang dialaminya itu.

Lalu sepanjang pementasan Semerah Padi berlangsung tempat Jue diganti secara bergilir-gilir dengan pendatang baru Abby Nadzri memandangkan nama Abby sudah dicanang akan menggantikan tempat Jue sekiranya dia digugurkan pada masa itu.

Kalau dah sakit tu nak buat macam mana. Bukan boleh tahan-tahan untuk bagi laluan pada hal yang lebih mustahak. Setidak-tidaknya Joyah bangga bila Jue buka mulut dan menjelaskan hal yang sebenar. Berani kerana benar.

Full content generated by Get Full RSS.