Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Kesian..ibu muda ditikam kerana tegur jirannya yang pasang muzik dengan kuat

Posted: 12 Dec 2011 09:00 PM PST

TRIBUNNEWS.COM - Gara-gara menegur, tetangganya yang mengadakan pesta dan memutar muzik dengan suara yang kuat, Emma Jones, (30), ditikam hingga mati oleh tetangganya di North Wales village, Penygroes, Inggris.

Kejadian itu berlaku pada, hari Isnin (12/12/2011), pukul 02.00 pagi hari waktu setempat. Saat itu Emma yang terganggu oleh kuatnya suara muzik, berjalan kaki, ke apartment tetangganya yang jarak satu rumah dari kediamannya. Emma lalu meminta si tetangga mengecilkan volume suara muzik yang ia mainkan.

Namun, bukannya dituruti kemahuannya, Emma, malah menerima makian dari tetangganya, sehingga keduanya terlibat dalam perkelahian hebat dan akhirnya Emma tewas bersimbah darah, setelah menerima tusukan dari tetangganya tersebut.

Paramedik, yang menerima khabar beberapa minit setelah insiden tersebut bergegas datang untuk menyelamatkan Emma. Namun apa daya, nyawa Emma tak boleh diselamatkan kerana kehabisan darah.

Seorang tetangga Emma, yang tak mahu disebutkan namanya, merasa kehilanggan dengan kepergian Emma, menurutnya insiden penikaman tersebut sangatlah mengejutkan dan mengerikan.

"Anda akan berfikir bahawa setiap orang layak akan permintaan maaf dan mematuhi permintaannya, terutama pada pukul dua pagi," katanya.

Emma, memiliki satu orang anak berusia lima tahun yang bernama Llyr. Emma sendiri sangat dikenal oleh seluruh warga yang tinggal di sekitar desa Penygroes. "Kau dicintai begitu banyak orang. Saya merasa seperti sebahagian dari jiwa saya telah pergi. Kau menyentuh hati begitu banyak orang. Kau selalu ada bagi banyak dari kita," ujar seorang warga.

Demi Suami Tidak Curang Isteri Rela Disetubuhi Dukun Cabul

Posted: 12 Dec 2011 08:00 PM PST

Mengaku boleh menyembuhkan dan memperbaiki hubungan rumah tangga agar suami tak selingkuh @ curang, Nono Endin (55), warga Bengkong Dalam, menipu mangsanya, Juli (30). Nono tak hanya meminta bayaran Rp1,6 juta, tapi juga menyetubuhi Juli. Aksi dukun cabul itu dilakukan Khamis, (8/12) pukul 14.00 WIB, di penginapan wisma Wisatama, Jodoh. Mangsanya pun, Juli, saat itu mahu saja menuruti apa yang disyaratkan oleh datuk yang punya dua cucu ini, karena mengaku suaminya, Ismail, sudah lama tak pulang ke rumah mereka di perumahan Beverly Park Batam Kota.

"Awalnya Juli menelepon saya. Saat itu, Juli berada di dekat hotel Oasis Jodoh. Ia tahu nombor saya kerana diberi sama kenalannya yang juga kawan saya. Juli sendiri yang minta bantu untuk berubat," ujar Nono. Setelah keduanya sepakat dengan syarat mahupun tarif mahar, Nono pergi ke penginapan Wisatama Jodoh. Disana Nono menunggu Juli dalam bilik penginapan. Tak lama, Juli datang dan langsung masuk bilik.

Dalam bilik tersebut, Nono, berpura-pura membaca mantra. Setelah selesai baca mantra, Nono meniup rambut, jidad serta leher Juli. Dari situlah Nono, beraksi dengan meraba sampai melucuti pakaian mangsanya satu persatu dan terjadilah persetubuhan. Selesai menggauli mangsanya, Nono memberikan bungkusan warna hitam yang dalamnya berisi batu yang katanya azimat sebagai penangkal supaya suami mangsa tak berselingkuh dengan perempuan lainnya. Saat memberi bungkusan itulah, Nono minta wang mahar sebanyak Rp1,6 juta. Alasannya wang itu akan dibuang kelaut untuk syarat penutup.

Besoknya, kebetulan sekali, Ismail, suami mangsa pulang ke rumah. Kerana merasa bersalah, Juli menceritakan kejadian tersebut kepada suaminya. Ismail marah dan mengajak isterinya menjumpai Nono. Setelah berjumpa, Ismail langsung membawa Nono dan menyerahkannya ke Balai polis Batuampar untuk mempertanggungjawabkan perbuatannya.

Polisi mengambil barang bukti seperti wang pembayaran mahar yang masih tersisa, empat buah batu yang katanya untuk azimat. Nono pun memberikan daun kelor dan jarum yang diikat untuk ditanam di halaman rumah mangsa. Nono, akan dijerat pasal 378 KUH-jenayah tentang penipuan dan perzinaan yang ancaman hukuman penjaranya tujuh tahun. Sementara didepan penyiasat, Nono mengaku baru sekali berlaku sebagai dukun cabul. (Sumber)

Penjenayah selamba tikam mata wanita yang jadi tebusannya (pic + video)

Posted: 12 Dec 2011 07:00 PM PST

Gila betul penjenayah ni..selamba je dia tikam mata wanita yang menjadi tebusannya




sumber : bestoneoffour.wordpress.com

Hulk Hogan Dituduh Pernah Berhubungan Seks dengan Pengusti Lelaki

Posted: 12 Dec 2011 06:00 PM PST

LOS ANGELES- Selain dituduh melakukan Kekerasan Dalam Rumah Tangga (KDRT), Hulk Hogan juga dituduh bekas isterinya pernah melakukan hubungan sesama jenis dengan pengusti lelaki.

Tuduhan itu dimuat bekas isteri Hogan, Linda dalam buku terbarunya. Dalam bukunya itu, Linda menuduh Hogan pernah bertindak sangat kasar kepadanya. Dia juga menulis Hogan pernah berhubungan seks dengan pengusti lelaki lain.

"Hogan merobek bajuku, melempar lampu, dan membaringkan aku di tempat tidur sambil mencekikku. Aku selalu takut dia akan membunuhku setiap kali dia mengamuk," tulis Linda dalam bukunya seperti dikutip dari Popeater, Isnin (12/12/2011).

Mendengar tuduhan itu, tentu Hogan geram dan langsung mengajukan saman. Pengusti yang terkenal dengan misai putihnya itu menganggap tuduhan Linda sangat keterlaluan, dan menjatuhkan reputasinya.(rik)

Gila punya jantan ,latih dua orang isterinya jadi pencuri

Posted: 12 Dec 2011 05:00 PM PST


SERI ISKANDAR: Seorang suami sepatutnya menjadi contoh kepada dua isterinya yang bermadu, tetapi bertindak sebaliknya apabila didapati melatih dan menurunkan 'ilmu' mencuri kepada kedua-dua wanita terbabit untuk bergiat sebagai penjenayah profesional.

Suspek berusia 25 yang juga seorang mekanik dikesan mengajar kedua-dua isterinya berusia 20-an mengenai cara memecah masuk kenderaan sebelum melarikan barang berharga terutama komputer riba ditinggalkan mangsa dalam kenderaan.

Lebih memeranjatkan apabila suspek turut mengajar seorang anak lelakinya berusia lima tahun sebagai 'tonto' bagi mengawasi keadaan sekitar ketika bapa serta ibu dan ibu tirinya melakukan jenayah pecah kereta.

Perkara itu didedahkan Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Superintendan Mohamad Fakri Che Sulaiman ketika mengumumkan pihaknya membongkar kegiatan pasangan suami isteri terbabit di sekitar daerah ini sejak enam bulan lalu.



Menurutnya, suspek dikesan melatih kedua-dua isterinya untuk melakukan jenayah kerana terdesak untuk membayar hutang ceti haram berjumlah ribuan ringgit.

sumber : myMetro

Wow..jururawat dan kucing dapat warisan harta 10 juta euro

Posted: 12 Dec 2011 04:00 PM PST

ROMA, KOMPAS.com - Jururawat yang merawat orang tua dan kucing ini amat beruntung. Seorang perempuan yang ternyata kaya raya mewariskan harta bendanya untuk jururawat yang telah merawatnya. Tidak lupa, dia juga menyisihkan dana untuk kucing kesayangannya.

Orang kaya murah hati yang hanya disebut nama depannya saja, Maria Assunta, memberikan warisan kepada jururawat dan kucingnya kerana merasa tidak ada rumah penampungan haiwan yang cukup baik untuk kucingnya. Maria Assunta masih muda dan belum memiliki anak ketika suaminya, pengusaha real estate, meninggal.

Jururawatnya, Stefania, mengatakan, Maria kesepian hampir sepanjang hidupnya. Empat tahun lalu, dia menyelamatkan seekor kucing hitam dari jalanan. Peguam Maria, Il Messagiero, mengatakan, Maria menulis surat wasiat dan meninggalkan kekayaan sebanyak 10 juta euro.

"Saya berjanji akan menjaga kucing itu setelah dia meninggal," kata Stefania yang tak sedar jika pesakit yang dirawatnya kaya raya. (Reuters/UPI/Joe)

Sumber : Kompas Cetak

Jambul Khatulistiwa Syahrini vs Dada Candi Borobudur Jupe

Posted: 12 Dec 2011 11:01 AM PST

infospesial.net - Setelah mengeluarkan berbagai gaya fashion yang jadi trend kini Syahrini memperkenalkan gaya poni barunya yang diberi nama Jambul Khatulistiwa, dan si seksi Jupe pun mengaku senang dengan inovasi Syahrini. nahkan Jupe akan menanti gaya terbaru selanjutnya dari bekas teman duet Anang Hermansyah itu.

"Aku selalu menunggu apa aja yang Syahrini lakuin. Apa sih yang akan dilakukan "Princess Lebay"? Dia mahunya lebay kan? Pulang dari Tokyo, apa lagi nih," kata Julia Perez, Selasa (6/12) malam di Tennis Indoor Senayan, Jakarta.

Menurut Jupe, artis yang menyebut dirinya princess cukup seru dan tidak terlalu jadi masalah selama tidak merugikan orang lain. Namun Jupe mengaku jika dirinya juga mempunyai kebanggaan iaitu dada seksinya nan besar yang disebutnya sebagai Candi Borobudur.

"Kalo aku... dada Candi Borobudur, hahaha.." candanya dengan tertawa lebar.

Ada yang aneh di papan amaran ini

Posted: 12 Dec 2011 10:01 AM PST

Pelik dia punya ayat....
so ini jawapan
dari
kucing

v

v

v


Kate Moss Berpose Telanjang Untuk Koleksi Perhiasan

Posted: 12 Dec 2011 09:01 AM PST

Kate telah merancang berbagai perhiasan untuk perusahaan Perancis,iaitu 22 aksesoris yang terinspirasi oleh tato-nya .Rancangan ini dilancarkan pada awal Oktober tapi ini adalah pertama kalinya foto-foto Kate telah dirilis.

Dan dia terlihat sangat seksi saat ia berpose dengan setengah telanjang mempamerkan koleksinya termasuk cincin yang berkisar harga dari £ 420 sampai £ 5.000.juga berpose dengan berlian panjang dan kalung ruby dari koleksinya yang berharga £ 30.000.

Koleksi ini sudah tersedia di toko-toko di Perancis dan Tokyo juga di website-nya dan juga dijual di Harrods. Minggu lalu, kalendar Pirelli 2012 dilancarkan untuk para pelanggan VIP dan menunjukkan foto Kate telanjang.Foto untuk Kalender dibuat oleh Mario Sorrenti dari Corsica.


Sumber: http://www.dailymail.co.uk

Artis cantik Korea ini tertekan kerana payudaranya dikatakan hasil pembedahan kosmetik

Posted: 12 Dec 2011 08:01 AM PST

BUSAN - Disebut payudaranya hasil pembedahan oleh doktor bedah kosmetik, Oh In Hye mengaku tertekan.
"Doktor itu dengan bangganya berkata kalau payudaraku 100 peratus palsu. Itu tidak benar, saya tidak pernah melakukan operasi," keluh Oh In Hye seperti dilapor Soompi, Isnin (12/12/2011).
Akibat pernyataannya itu, Oh In Hye merasa malu, dan tidak boleh berhenti menanggis. Bahkan, dia menengguk minuman keras untuk melupakannya.
"Lebih mudah mengomen orang dengan hal yang jelek-jelek. Tapi apakah dia tahu kalau pernyataan itu menyakiti hatiku," imbuhnya.
Merasa malu, Oh In Hye mengaku nyaris melaporkan doktor tersebut ke pihak yang berwajib, dengan tuduhan pencemaran nama baik.
"Saya begitu terkejut, dan marah saat mendengar pernyataan doktor itu. Bahkan saya sempat berfikir untuk membawa kes itu ke polis. Tapi hal itu agak terburu-buru, keraa saya yakin publik ragu-ragu dengan pernyataan doktor itu," tandasnya.
(efi)

sumber : celebrity.okezone.com

Ini gua ataupun tengkorak ?

Posted: 12 Dec 2011 07:00 AM PST

CONISTON - Seorang fotografer berhasil mengambil gambar sebuah gua yang bentuknya menyerupai tengkorak manusia. Gua ini dikhabarkan sudah meragut nyawa ramai penyelam.

Terdapat danau di lokasi gua tersebut yang diketahui memiliki kedalaman mencapai 25 meter. Tempat itu merupakan terowongan bawah tanah dan juga tempat para penyelam mengakhiri hidupnya.

"Para penyelam tewas di sini, selain itu banyak pula pendaki gunung yang tewas di sini," ujar Peter Bradsley yang mengambil gambar gua tersebut, seperti dikutip Daily Mail, Isnin (12/12/2011).

"Bila kita menyaksikan foto gua ini. Gua ini nampak mengerikan kerana bentuknya mirip tengkorak manusia. Foto ini sama sekali tidak dimanipulasi dan memang terlihat angker. Gua ini juga mengingatkan kita pada filem Indiana Jones," tambahnya.

Pada terowongan pertama, terdapat lokasi yang sesuai untuk menyelam, meski demikian temprature air di wilayah itu hanya 6 da celcrjah celcius atau bahkan lebih rendah lagi.

Beberapa situs di internet bahkan memperingatkan para pengunjung agar berhati-hati dan mempertimbangkan dirinya bila ingin menyelam di gua tersebut, seiring dengan ramainya penyelam yang tewas di tempat itu.(rhs)

sumber : international.okezone.com

17 kod dan simbol rahsia yang digunakan pencuri di Chengdu China

Posted: 12 Dec 2011 06:00 AM PST

Pihak polis di Chengdu China telah mempamerkan 17 jenis simbol dan kod rahsia yang digunakan oleh pencuri di sana. Polis mengingatkan penduduk bandar untuk mencari simbol / isyarat rahsia yang dibuat oleh para pencuri dan dengan segera melaporkan mereka kepada polis serta memberitahu mereka apabila diketahui. Inilah 17 simbol rahsia ini :


[Translation of the above Chinese:]

  • Plan operation
  • 4-5 units that can be thieved
  • Very wealthy
  • Dangerous, avoid
  • Before of dog
  • Lots of police
  • Be careful of neighbors
  • Has alarm
  • Danger of being accidentally caught
  • No one on guard
  • No one lives here
  • Single female resident
  • 1 child, 2 females, 1 male
  • Household has someone who works in a government department
  • Nothing valuable worth stealing
  • Not necessary to enter
  • Already thieved
sumber : chinasmack

Romantik..pembaca berita cuaca ini dilamar kekasihnya ketika siaran TV live

Posted: 12 Dec 2011 05:00 AM PST

Jenna Lee Thomas, dari Augusta, Georgia, yang merupakan seorang penyampai berita cuaca di stesen berita WJBF, mendapat kejutan seumur hidup minggu lalu ketika kekasihnya tiba-tiba datang melamarnya ketika siaran langsung.

Ketika itu Jenna sedang melakukan menyampaikan keadaan cuaca selama lima hari, saat kekasihnya Eric Wright yang lengkap berpakaian tuksedo masuk kedalam studio dan melamarnya.


Diketahui, Wright sebelumnya telah menghubungi pembaca berita Jillian Benfield bulan lalu tentang rancanganya ini yang melibatkan seluruh kru produksi stesen WJBF.

Wright kemudian bersembunyi di bilik mandi menunggu saat yang tepat baginya untuk mengejutkan Jenna.

Terkejut dengan aksi romantis sang kekasih, dengan penuh kegembiraan Jenna menerima lamaran Wright dan mengatakan 'Aku mencintaimu' sebelum menciumnya.

Menurut Mail Online, pasangan ini rancangannya akan menikah pada bulan Ogos 2012.

Guru seksi bergaya bak model buat ibubapa pelajar rimas

Posted: 12 Dec 2011 04:00 AM PST


Guru ini semasa remaja bercita-cita untuk menjadi seorang model,sesuai dengan ketinggiannya dan juga bentuk badan.Tetapi cara berpakaian yang seksi telah membuat ibu bapa pelajarnya merasa rimas dan mungkin anak-anak mereka terasa terganggu...

TEKAN OPEN UNTUK LIHAT GAMBAR DAN CERITA SELANJUTNYA:










It is understood that tall, she wanted to model an early age, although this dream can not be achieved, but she still hopes to take to show themselves. However, some parents worry that wearing such a hot teacher, students may be distracted. In this regard, Wu Yuting said, so students would be able to boost the spirit, we are less likely to doze off. Wu Yuting recruitment propaganda in the streets when sending low-cut dress, skirt, she is very hot. And hard to imagine that her identity is actually cram school English teacher. It is understood that Wu Yuting's English name is Winnie, Master of the American English language teaching, height 173 cm, weight 57 kg. Wu Yuting young man who wanted to model, but then select the tutorial classes as a teacher, because his body has been very confident, 6 years ago in her husband's consent, she began to hot dress up every day to cram with students. Moreover, Wu Yuting even their business cards and billboards have slogans such as "tall, beautiful teacher" as a slogan. Only teacher dressed so hot, not afraid of students do not concentrate on it? Wu Yuting said: "Look for a long time to get used to, (students) will be very excited the first time, students also can adapt." Parent said: "Learning is not something to wear, it is lively teaching, children can accept." There students pointed out that the singer looks like Wu Yuting Yang Lin, gestures are also very star posture. Wu Yuting said she did not worry about the outside world strange looks, because she felt it should be since there is a good figure to show up, not to mention hot body make her a dress circle can also be a teacher and model, who is also the dream.



Jangan sembarangan menarik skirt gadis bahaya, ini akibatnya

Posted: 12 Dec 2011 03:00 AM PST

Inilah pengajaran..jangan suka-suka dan sembarangan
nak tarik skrit wanita.....

Piring Langka Dari Zaman Renaisans Dilelong dengan harga 391,250 poundsterling

Posted: 12 Dec 2011 02:00 AM PST

Piring yang satu ini mungkin sesuatu yang harus anda simpan dan jauhkan dari mesin pencuci piring, kerana anda tentunya tak ingin memecahkan suatu benda yang berharga lebih dari 391,250 poundsterling.

Ini merupakan piring dari zaman Renaisannce yang langka, dan berhasil terjual di lelong dengan harga 391.250 pound.


Piring ceramik Maiolica ini dibuat oleh seniman Francesco Xanto Avelli, pada tahun 1537 dan ditemukan secara kebetulan.

Xanto Avelli lahir di Itali pada sekitar tahun 1486. Tidak ada yang mengetahui asal-usulnya, pendidikan atau sejarah di tahun-tahun awalnya. Ia diperkirakan bekerja di Urbino sejak tahun 1522 dan bukti arkib mencatat dia bekerja di sana pada tahun 1530.

"Saya telah menunggu 30 tahun untuk melihat piring dengan kualiti seperti ini. Kami memiliki peminat dari seluruh dunia, dan banyak kolektor terbang ke Edinburgh untuk mengikuti lelongnya, serta saluran telefon kami sibuk menerima penawaran." tutur Celia Curnow, konsultan ceramik Lyon & Turnbull yang menjual piring tersebut, yang dikutip Mail Online.

Maoilica adalah jenis ceramik yang dilapisi dengan oksida metalik yang cerah. Selama periode Renaisannce jenis ini dibuat secara luas di Itali.

Gilalah..lelaki ini sanggup palsukan kematian ibunya di surat khabar semata-mata untuk bercuti

Posted: 12 Dec 2011 01:00 AM PST

"Orang tua sakit." Saya yakin tak cuma 1-2 pekerja yang menggunakan alasan ini untuk meminta cuti. Tapi bagi seorang lelaki dari Pennsylvania, alasan seperti itu nampak belum cukup meyakinkan. Solusinya? Pasang berita kematian di surat khabar.

Dan tak perlu waktu lama bagi Scott Bennett, 45, untuk menyedari bahwa solusi tersebut bukanlah yang terbaik. Bahkan mungkin yang terburuk.

Setelah dipublikasikan di surat khabar, seorang keluarga Bennett menelefon editor surat khabar The Jeffersonian Democrat untuk memberitahu bahawa wanita dalam berita kematian yang mereka muat masih hidup. Wanita itu tak lain adalah ibu dari Bennett sendiri.

Lelaki ini mungkin lupa bahawa tidak seperti surat cinta, surat khabar diciptakan untuk dibaca oleh publik, termasuk didalamnya kerabat, keluarga, dan juga ibunya, yang ternyata merupakan salah seorang pelanggan akhbar tersebut.

Ketika diwawancara oleh surat khabar lainnya, Bennet mengaku melakukan hal itu kerana takut dipecat jika ia meminta cuti kerja. Kini tak hanya terancam dipecat, lelaki tersebut juga harus berurusan dengan polis. Ya, paling tidak, menurut polis ibunya dapat mengerti dengan tindakan anaknya itu.

sumber: kwtx

Awek ini selamba kata “Lelaki Tanpa Wang Itu Sama Dengan Sampah” pada kekasihnya depan orang ramai

Posted: 12 Dec 2011 12:00 AM PST

Kejadian ini terjadi di sebuah gerabak kereta api bawah tanah Beijing, disaat ramainya penumpang yang sedang berada di gerabak tersebut, tiba tiba seorang wanita dengan dialek khas Beijing berkata kata lantang setengah marah pada lelaki disampingnya yang akhirnya diketahui sebagai kekasihnya.


Wanita berbaju merah tersebut katakan pada kekasihnya " Lelaki tanpa wang itu sama halnya dengan sampah"

Awek berbaju merah ini melontarkan sumpah serapah pada kekasihnya yang tertunduk dan terdiam "bahawa manusia tak punya wang sama halnya dengan sampah" tak berguna. Si wanita tersebut disaat yang bersamaan sekaligus memutuskan hubungan percintaan mereka didepan ramainya orang yang ikut melihat kejadian memalukan bagi lelaki di gerabak kereta api tersebut.

Dengan hanya tertunduk dan terdiam seribu bahasa tak menjawab lelaki tadi ditinggalkan oleh sang kekasih dan menanggung rasa malu lantaran kejadian tersebut selain dilihat oleh para penumpang, diam-diam ternyata juga dirakam oleh salah satu penumpang lain yang iseng kebetulan berada didekat mereka dan menguploadnya di situs video semacam Youtube di Cina yaitu Youku.


Walaupun ini urusan peribadi mereka, kejadian ini menjadi reaktif dan ditanggapi beragam oleh para netizen di seluruh negeri tirai bambu tersebut, ada yang menilai awek tadi sebagai awek matre (materialistis), namun pun ada yang membelanya bahawa hal tersebut lumrah kerana berusaha dan memiliki kehidupan yang layak adalah perwujudan dari tanggung jawab lelaki pada pasangannya, apalagi saat ini tidak sedikit lelaki yang hanya bergantung pada wanita dalam mata pencariannya, bagaimana menurut Anda?-ruanghati.com

[FOTO] Gadis Remaja Ini Stress Jadi Simbol Seks setelah Upload Foto di Internet

Posted: 11 Dec 2011 11:00 PM PST

Mungkin ini boleh mengingatkan pengguna internet terutama kaum perempuan agar berhati-hati ketika memposting foto di dunia maya, bila tak ingin hal yang menimpa Angie Varona ini terjadi lagi. Gadis itu sampai stress, tidak mahu lagi bersekolah, bahkan sempat berniat bunuh diri, gara-gara fotonya tersebar luas di internet dan menjadi foto-foto rekayasa oleh orang jahil sampai tersebar di situs-situs porno.

Awalnya, seperti dilaporkan ABC News, ia meletakkan foto itu di situs Photobucket untuk dikirim kepada kekasihnya. Saat itu, ia masih berusia 14 tahun. "Ketika Anda berumur 14 tahun, Anda tidak sedar apa yang Anda lakukan boleh menjadi masalah," kata Varona dalam wawancara khusus di acara ABC News Nightline, seperti dikutip the Daily Mail, Khamis, 10 November 2011.

Malangnya, foto bikininya itu lalu direkayasa orang jail dan diposting di pelbagai situs porno atau iklan pornografi. Ini menjadi awal bencana.





Kini, jika Anda menaip nama Angie Varona di Google images, bakal muncul 65 ribu gambar Varona dengan pose vulgar. Tetapi harus diingat, tidak semuanya foto asli dia. Hal ini telah menyebabkan dia menjadi bahan ejekan teman-teman sekolahnya.

Tak tahan dengan situasi ini, Varona lalu memilih bersekolah di rumah. Ia mengakui hidupnya hancur gara-gara kesalahannya sendiri. "Orang-orang mengatakan saya pantas mendapatkan apa yang akan terjadi. Mereka berkata akan memperkosa saya jika bertemu kerana saya yang mahu dan minta," ujar Varona .

Kerana terlampau stress, ia pernah lari dari rumah, memakai ubat terlarang, dan bahkan nekad hendak bunuh diri. Keluarganya mengakui peristiwa ini menjadi mimpi buruk mereka. Mereka lalu menghubungi FBI, namun tak ada yang boleh mereka lakukan.

Kini, Verona tidak mahu lagi menggunakan akaun Facebooknya. "Itu sebuah luka yang tidak sembuh," kata sang ayah, Juan Varona. Ia mengaku setiap kali membuka Internet, tragedi yang menimpa puterinya itu kembali membuat ia sedih. [Tempo]

Gilalah..pakcik ni makan 32 biji ubat sakit kepala satu hari

Posted: 11 Dec 2011 10:00 PM PST

berita2.com (Ponorogo, Jawa Timur): Aneh tapi nyata, apa yang telah dilakukan Boimin alias Riwuk (65), yang dalam sehari mampu meminum ubat yang berupa pil atau tablet ini sebanyak 8 kaplet. Jika satu kaplet berisi 4 pil, bererti sehari Boimin telah menelan 32 butir pil yang berupa jenis ubat sakit kepala.

Dia telah meminum berbagai jenis ubat hampir selama 10 tahun. Jenis ubat yang diminum adalah Bodrex, Paramex, Oskadon dan Procold.

Kebiasaan yang membuatnya berjulukan Manusia Ubat itu, berawal saat Sulastri (18) anak bungsunya mengalami sakit demam ketika masih berusia 8 tahun. Ketika itu, Boimin hendak membelikan ubat anaknya. Ditengah perjalanan, buruh tani itu mengalami sakit kepala yang cukup parah.

Kerana tidak kuat, ia pun juga ikut membeli ubat. Semenjak itulah, Boimin meminum ubat sakit kepala setiap sakit kepalanya pening. "Saya tidak kuat menahan sakit kepala yang luar biasa ini, hingga harus minum ubat. Minum ubatnya juga harus banyak kerana sering pening," kata Boimin, Jumaat (9/12/2011).

Boimin juga mengaku jika dirinya sudah 10 tahun menderita sakit kepala. Tak hanya puskesmas berubat ke doktor spesialis pun pernah dilakukannya. Namun, kerana keterbatasan biaya, hingga akhirnya memilih meminum ubat sakit kepala yang boleh didapatkan dikedai terdekat dengan jumlah diluar batas. Mungkin, lanjutnya, jika selama 10 tahun bungkusnya dikumpulkan semua, boleh mencapai satu gudang besar. "Dalam 6 bulan saja sudah dua karung bungkus ubat," tandasnya.

Yahmun (51), Kepala Dusun setempat mengatakan, awalnya warga sekitar sempat ketakutan melihat kebiasaan Boimin yang tak wajar. Bahkan, warga pernah melarang Boimin meneruskan kebiasaan yang dinilai buruk itu. Sebab, dikhuatirkan akan membuat Boimin mengalami sakit yang jauh lebih parah.

Namun, lambat laun warga membiarkannya, kerana melihat Boimin masih tetap sihat, walau telah memakan ubat diluar aturan hampir sepuluh tahun lamanya. "Warga berharap agar ada perawatan khusus bagi Boimin. Selain menyembuhkan sakit kepalanya, juga menyembuhkan kebiasaan meminum ubat sehari 32 butir," terangnya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan