Adsense

Isnin, 21 November 2011

borak kosong

borak kosong


Gila Wanita Ini Sanggup Jual Rumah dan Perabot Demi Operasi Sedut Lemak

Posted: 21 Nov 2011 09:00 PM PST

Gila Jual Rumah dan Perabot Demi Operasi Sedut Lemak - Menjadi lebih langsing dan boleh memakai bikini, itulah impian Jayne Fenney. Wanita Inggris itu sampai menjual rumahnya demi mendapatkan tubuh langsing melalui operasi sedut lemak yang dikutip dari Wolipop.

Jayne menjual rumahnya di Rochester, Kent, Inggris. Rumah dengan tiga bilik itu dijual seharga £ 120 ribu. Kini ia tinggal di rumah yang lebih kecil seharga £ 75 ribu.

Bukan hanya menjual rumah saja yang dilakukan Jayne demi boleh memiliki wang untuk biaya operasi sedut lemak. Dia juga menjual tempat tidur, televisyen dan mesin cuci.

Bagi Jayne semua pengorbanan yang dilakukannya itu sepadan. Kini wanita 50 tahun itu sudah mendapatkan impiannya, memiliki tubuh langsing.

Sebelum operasi sedot lemak, berat tubuh terberat Jayne 133 kg. Dia pernah cuba diet dan berat badannya turun jadi 127 kg. Diet tersebut dilakukannya sebelum dia melakukan operasi lambung pada Desember 2008. Operasi tersebut memakan biaya £5.000. Operasi tersebut sukses membuat berat badannya turun menjadi 63,5 kg.

Namun Jayne belum puas dengan tubuhnya meski telah langsing. Penurunan berat badan drastis itu membuat beberapa bahagian tubuhnya menggelambir.

"Saat memakai baju memang tidak apa-apa. Tapi di dalamnya, aku seperti seorang wanita berusia 90 tahun. Kulitku melar sekali dan aku seperti balon yang kempis," keluhnya.

Wanita yang sudah dua kali bercerai itu kemudian mulai mencari informasi soal operasi yang boleh membuat tubuhnya sempurna. Ternyata biaya untuk operasi tersebut cukup mahal £ 30 ribu. Di saat itulah ia memutuskan menjual rumahnya.

"Aku tinggal sendirian di rumah dengan bilik dan taman seluas 100 kaki. Jadi aku memutuskan aku tidak memerlukan tempat seluas itu," ujarnya, seperti dikutip Daily Mail.

Jayne sama sekali tidak merasa menyesal. "Memang sepertinya keputusan yang drastik tapi itu adalah hal terbaik yang pernah aku lakukan," tuturnya. "Aku menjual rumah untuk tubuh yang memang aku inginkan dan aku tidak menyesalkan seberapa banyak yang aku keluarkan," tambahnya.

Wanita berambut pendek itu semakin bahagia kerana kini dia boleh mengenakan pakaian yang dia dambakan. "Aku sekarang boleh memakai bikini untuk pertama kalinya. Aku tidak perlu menutupinya dengan tuala lagi. Aku bangga dengan tubuh baruku," ucapnya senang..

Tikus Tidur ini Menjadi Hit Internet

Posted: 21 Nov 2011 08:00 PM PST

Sebuah klip tikus yang tidur mendengkur di tangan staf hidupan liar ini telah menjadi hit di internet. Petugas Surrey Wildlife Trust, Dave Williams menemukan haiwan tersebut selama survei di hutan dekat Leatherhead, Inggris.

Dave menjelaskan bahawa tikus kecil tersebut bernafas seperti "peluit keras" tetapi sayangnya kamera gagal merakam suaranya.

Dormice, yang merupakan spesies langka, menghabiskan sepertiga hidup mereka berhibernasi. Mereka hanya aktif pada akhir musim semi, musim panas dan musim gugur ketika ada banyak makanan, dimana mereka berpesta buah, serangga dan hazelnut untuk menggemukkan tubuh guna tidur musim dingin mereka yang panjang.


Raja Swaziland usir isterinya yang ke 12 kerana berlaku curang dengan rakannya

Posted: 21 Nov 2011 07:00 PM PST

LOBAMBA: Raja Swaziland yang mengamalkan poligami mengusir keluar isteri ke-12 dari istananya ekoran dakwaan mengatakan wanita itu berlaku curang dengan seorang rakan raja terbabit, lapor akhbar hari ini.

Pegawai yang bekerja dengan Raja Mswati III mengarahkan Nothando Dube, 23, meninggalkan kediaman rasminya minggu lalu, menurut laporan akhbar Sunday Times Afrika Selatan. Pengusiran itu berlaku selepas permaisuri yang ke-12 daripada 14 isterinya mendakwa dia ditahan sebagai tahanan di istana ekoran tuduhan tahun lalu yang mengatakan dia berlaku curang dengan Menteri Keadilan negara itu.


Sunday Times melaporkan bagaimana perbalahan itu tercetus apabila Permaisuri Dube cuba meninggalkan kediamannya untuk ke hospital selepas seorang daripada anaknya cedera ketika bermain.

Dube mendakwa, dia dilarang meninggalkan istana oleh pengawal istana. Dia kemudian menyerang pengawal berkenaan dengan semburan serbuk lada. Dube memberitahu akhbar: "Dia mengugut untuk memukul saya sambil berkata saya tidak boleh ke mana-mana dengan anak saya yang berdarah akibat luka dialami. "Saya perlu melindungi diri, jadi saya menyembur srbuk lada ke matanya," katanya. Insiden itu berlaku pada 12 November di istana terpencil, tempat di mana dia ditahan lebih daripada setahun. Wanita itu sebelum ini mendakwa bagaimana dia dilarang bertemu suaminya sejak dakwaan dia ditangkap Ogos lalu kerana mempunyai hubungan sulit.


Mswati, waris monarki terakhir Afrika dikatakan berang selepas ibu kepada tiga anaknya itu ditemui tidur bersama Ndumiso Mamba, teman rapatnya yang juga Menteri Keadilan negara terbabit waktu itu.


Dube diletakkan di bawah tahanan rumah dan Mamba dipecat daripada Kabinet ekoran skandal itu yang tersebar ke pengetahuan rakyat selepas gambar menunjukkan menteri terbabit bersembunyi di sebalik katil wanita berkenaan.

Sejak itu, Dube ditahan di istana dan dia dilarang meninggalkan istana serta bertemu suaminya sebagai hukuman atas kecurangannya.


Bagaimanapun, Dube, bekas Miss Swaziland yang berkahwin dengan Mswati ketika berusia 16 tahun, akhirnya dipaksa meninggalkan istana ekoran insiden yang berlaku minggu lalu.

sumber : myMetro

Ibu ini berada dalam koma kerana alahan terhadap bahan kimia produk L’Oreal Preference

Posted: 21 Nov 2011 06:00 PM PST

LONDON: Seorang ibu yang rebah dan berhenti bernafas beberapa minit selepas mewarnakan rambut di kediamannya berada dalam keadaan koma malam tadi dan dikatakan mempunyai lapan peratus saja peluang untuk hidup.

Julie McCabe, 38, mungkin mengalami tindak balas alahan terhadap bahan kimia produk L'Oreal Preference yang dipakainya itu.


Dia masih bergantung kepada mesin bantuan pernafasan, tiga minggu selepas menggunakan pewarna rambut itu. Doktor memberi amaran kepada suaminya, Russell walaupun dia sedar semula dia bakal menghadapi kerosakan otak secara kekal. Belum ada kaitan dibuat dengan produk L'Oreal itu tetapi doktor yang merawat Julie, seorang ejen hartanah meminta sarung tangan dan bahan pewarna rambut yang digunakannya supaya ujian dapat dilakukan. L'Oreal menawarkan untuk membantu kakitangan perubatan dengan menyalurkan maklumat yang mungkin dapat menyelamatkan nyawa Julie.

Dibimbangi bahan kimia para-phenylenediamine (PPD) yang terdapat dalam 99 peratus pewarna rambut mungkin menyumbang kepada insiden yang menimpa Julie. Keluarganya yang mengatakan Julie mewarna rambutnya setiap enam minggu tidak pernah mengalami kejadian seumpamanya dan menimbangkan untuk mengambil tindakan mahkamah.


Kes Julie berlaku kurang sebulan selepas Tabatha McCourt, 17, rebah dan mati ekoran tindak balas yang terjadi 20 minit selepas dia mewarnakan rambutnya.

sumber : myMetro

Hebat..Lelaki Kelilingi Dunia Enam Tahun Mengeja “We Always Knew” Untuk Melamar Kekasihnya

Posted: 21 Nov 2011 05:05 PM PST

Proposal perkahwinan secara online telah menjadi trend di tahun-tahun belakangan ini, namun kali ini diikuti dengan beberapa sejarah, sudah berlaku sejak enam tahun.

Pasangan muda asal Montreal ini mulai berkasih enam tahun lalu dan setahun yang lalu mereka memutuskan untuk mulai serius dengan hubungan mereka.

Lelaki itu adalah seorang pilot dan melakukan perjalanan di seluruh dunia, sering membawa kekasihnya bersamanya. Keduanya memutuskan untuk mendokumentasikan beberapa momen terbaik dari perjalanan romantis mereka dengan mengambil foto dengan huruf secara acak yang membentuk kata 'we always knew'.

Gagasan di balik semua itu adalah untuk menunjukkan bahawa jika mereka menikah satu hari nanti, maka keduanya selalu tahu tentang perjalanan kasih mereka.

Dan pada huruf terakhir dalam klip video, yaitu huruf 'W' di Montreal, sang pilot ternyata mempunyai sebuah kejutan besar bagi pacarnya, yaitu sebuah proposal pernikahan.

Sang pilot bersama teman kedua temannya yang berada di belakang tanpa sepengetahuan sang kekasih, membentangkan sebuah spanduk bertuliskan 'mahukah kamu menikahiku?'.

Setelah foto tersebut diambil, ia kemudian menunjukkan gambar tersebut kepada calon pengantinnya, mengambil cincin, kemudian berlutut untuk melamarnya.








Lelaki Menyaman Biro Jodoh China Kerana Merasa Diberi Pasangan Jelek

Posted: 21 Nov 2011 04:00 PM PST

Lelaki muda ini dikecewakan oleh biro jodoh yang mengirimkan seorang wanita "jelek" sebagai pasangan terbaiknya. Ia-pun segera menempuh jalur hukum.

Li Zing, sarjana 27 tahun, kecewa kerana perusahaan itu telah memodifikasi foto wanita tersebut terlalu banyak, sampai-sampai ia tak mengenali wanita itu ketika bertemu dengannya di dunia nyata.

Dalam tuntutannya, ia meminta wang yang telah ia berikan ke perusahaan itu dikembalikan. Ia juga menuntut tambahan ganti rugi .

Di pengadilan, biro jodoh itu berkeras mereka telah memberikan kliennya pasangan terbaik.

"Kami memberikan wanita yang menurut kami sesuai. Dia (Li Zing) juga bukan bintang filem dan kami masih cuba mencari pasangan yang tepat untuk dirinya."

Kes ini masih berlanjut dan belum diketahui siapa yang diloloskan oleh hakim.


sumber: Mirror.co.uk via Digital Spy

Projek di bawah payung

Posted: 21 Nov 2011 10:01 AM PST

Tujuh Mahasiswi cantik ini sanggup separuh bogel untuk mendapatkan sumbangan

Posted: 21 Nov 2011 09:01 AM PST




berita2.com: Tujuh mahasiswi yang bergabung dalam kelab berkuda di Universiti Leed, Inggris menanggalkan pakaian serta berkasut boot dan berpose sebagai model kalender 2011. Mereka tampil setengah bogel.

Tidak ada kecanggungan atau kegugupan yang nampak dari wajah para mahasiswi ini. Demikian disiarkan dailymail edisi 18 November 2011


Para mahasiswi ini berharap dapat mendapatkan tambahan pendapatan sebesar £ 1.000 dari penjualan kalender ini dan akan disumbangkan untuk badan amal untuk orang cacat.

Laura Fielding, kapten kelab ini mengatakan: "Ini telah menjadi pengalaman yang fantastik dan ada rasa bebas dalam menunggang kuda dengan pakaian yang minim. Ini luar biasa, tindakan yang sangat pintar dalam kegiatan amal."
Badan amal yang didirikan pada tahun 1987 adalah sebuah organisasi sukarela yang bertujuan untuk memberikan orang-orang cacat kesempatan untuk boleh mengendarai kuda untuk membantu kesihatan dan kesejahteraan mereka.

Pasangn muda ini terkejut bayi yang discan mirip alien dan tunjuk isyarat 'fuck'

Posted: 21 Nov 2011 08:25 AM PST

MANCHESTER - Pasangan muda ini sangat terkejut ketika melakukan scan terhadap calon bayi mereka, bayinya mirip seorang alien sambil mengacungkan jari tengah.

Seperti dilapor The Sun, Isnin (21/11/2011), gambar tersebut jelas membuat Scott and Larissa Dean, yang berasal dari Little Hulton, Manchester, Inggris.

"Saat saya melihat hasil scan, saya bertanya kepada isteri saya, apakah dia pernah selingkuh dengan alien," ujar Scot berkelakar.

Scott yang masih berusia 23 tahun mendapati calon anaknya tengah mengacungkan jari tengah dan bentuknya seperti Balok, seorang alien dalam filem Star Trek.(rhs)

Janda Penjaga Warung Kopi Dihamili Pelanggannya, Berusaha Bunuh Diri

Posted: 21 Nov 2011 07:00 AM PST

berita2.com (Ponorogo, Jawa Timur): Setelah bercerai dengan suaminya beberapa tahun yang silam, Sum (21), warga desa Pandak kecamatan Balong, Ponorogo, harus membanting tulang bekerja di sebuah warung kopi. Ini lantaran, demi menghidupi anaknya.

Semenjak bekerja di warung kopi yang terletak di desa Brahu kecamatan Siman, janda beranak satu itu berkenalan dengan Jun (23), warga desa Beton kecamatan Siman. Yang kemudian menjadi pelanggan tetapnya. Hubungan keduanya semakin mesra, setelah sering berkomunikasi. Baik saat bertemu langsung ataupun melalui telefon.

Hubungan yang semakin dalam itu, membuat Sum berbadan dua. Wanita manis itupun, mengaku jika anak yang dikandungnya merupakan anak dari Jun. Untuk meminta pertanggungjawaban, iapun nekat mendatangi rumah Jun. Namun, Jun mengelak jika kandungan Sum yang masih berusia satu bulan itu, adalah hasil perbuatannya.

Medengar jawaban yang mengecewakan, ia berusaha bunuh diri dengan terjun ke sungai. Beruntung, nyawa janda kembang itu dapat diselamatkan, setelah sejumlah warga mengetahui aksi nekad tersebut. Dan segera menyelamatkan, dengan membawa ke hospital Asiyiah Ponorogo.

Jun, kepada wartawan saat ditemui mengelak jika kehamilan Sum adalah akibat perbuatannya. Pasalnya, perkenalan denang janda beranak satu itu masih satu bulan. "Kenal baru satu bulan, masak sudah hamil satu bulan. Bagaimana ini," katanya singkat.

Dokter yang menangani korban, Gufron mengatakan, jika korban menderita patah tulang belakang. Juga mengalami pendarahan dibeberapa bagian tubuhnya. Sebab, menurut pengakuan korban, dirinya lari kemudian terjun ke sungai. "Sekarang sudah dipindahkan keruang perawatan, setelah beberapa jam berada di UGD. Untuk kondisi kemhamilannya, masih menunggu hasil USG. Yang jelas, pasien masih terlihat shok," terangnya.

Sementara, Kasat Reskrim Ponorogo, AKP Nyoto mengatakan, pihaknya masih melakukan penyelidikan terkait pemicu kasus percobaan bunuh diri itu. Korbanpun, lanjutnya, masih dapat berkomunikasi, karena shok. "Luka pada korban murni karena percobaan bunuh diri dengan terjun kesungai sedalam lebih dari empat meter," pungkasnya, Minggu (20/11). (ded)

Sebuah Lubang Tiba-tiba Muncul Sehabis Hujan dan Menyedut Seorang Wanita

Posted: 21 Nov 2011 06:00 AM PST


berita2.com: Seorang wanita yang berprofesi sebagai pengacara jatuh ke dalam sebuah lubang hitam yang tiba-tiba muncul setelah hujan sedalam 45 kaki dan tidak tertolong nyawanya hanya kerana petugas pemadam kebakaran yang hendak menolong terlibat pertengkaran dengan rakannya.

"Kami berfikir untuk mendapatkan tali kita sendiri dan segera turun untuk menyelamatkan ibu kami", ujar anak perempuan pengacara yang meninggal itu. Peristiwa tersebut terjadi di Ayrshire, Scotland Selatan.




Setelah itu, mimpi buruk selalu dialami Jane, anak perempuan pengacara. Dalam mimpi itu, Jane panik mencari ibunya sambil memegang lilin untuk menyinari jalan yang gelap. Teriakan-teriakan Jane: "Ibu,dimana engkau?" dibalas dengan jeritan sang ibu. Dari jeritan itu akhirnya Jane menemukan lubang hitam mengangga, tempat ibunya jatuh.

Minggu lalu, dalam sebuah putusan yang sangat penting berikut penyelidikan kecelakaan fatal, sherif mengatakan kematian ibu dari dua anak ini yang jatuh pada kedalaman 45 kaki dapat dihindari jika tindakan lebih cepat diambil.

Kedua anak sang ibu menyesalkan permintaan maaf yang terlambat dari pihak berkuasa setempat, mengingat kehidupan keluarga mereka telah' pecah 'oleh sikap penyelamatan.



Jayne berkata: "kematian ibu saya menghancurkan hidup kami. Semuanya bercelaru setelah kami kehilangan beliau. Beliau penguat kami dan tidak pernah terfikir oleh kami untuk beliau tidak bersama kami. Luka-lukanya tidak mengancam nyawa dan beliau seharusnya tetap bersama kita hari ini. Yaa..memang wajahnya bengkak parah, rahangnya patah, rambut panjangnya yang indah kusut, kukunya semua patah akibat beliau mencakar untuk menggapai jalan keluar dari lubang. Kami perlu mendapat keadilan bagi ibu kami dan kami berharap penyelidikan yang baru akan memberikan keadilan bagi kami."

Ketua Inspektur kebakaran dan penyelamatan, Steven Torrie, akan memimpin penyelidikan baru. Lubang-lubang maut seperti itu, kemungkinan akan bermunculan lagi mengingat banyaknya bekas-bekas tambang batubara

Awek Jepun kena penyakit jilat tombol pintu

Posted: 21 Nov 2011 05:00 AM PST




Karut betul awek-awek ni macam tak ada benda lain yang nak di jilat

Beginilah Street Fighter di Dunia Nyata Menghancurkan Kereta Dengan Tangan Kosong

Posted: 21 Nov 2011 04:00 AM PST

Untuk membongkar sebuah kereta biasanya diperlukan bantuan dari alat berat. Namun lelaki yang berdandan layaknya street fighter ini memilih untuk menghancurkan kereta dengan tangan kosong.

Lelaki yang mengenakan pakaian karate ini terlihat menghancurkan sedan empat pintu, sepotong demi sepotong.





Adegan ini nampaknya terinspirasi oleh video game Super Street Fighter IV, di mana salah satu karakter yaitu Ryu, meremukkan sebuah kereta SUV dengan seni bela dirinya.

Setelah menghancurkan kereta, lelaki yang tidak diketahui identii lengkapnya ini menutupnya dengan menyemburkan api melalui mulutnya ke rongsokan kereta itu.


Polis pun dia berani seluk saku

Posted: 21 Nov 2011 03:00 AM PST

OOO..rupanya dia jantan dulu

Posted: 21 Nov 2011 02:00 AM PST

Model pakaian dalam, Lisa Du Preez yang berumur 35 tahun mendedahkan dia sebenarnya seorang lelaki sebelum menjalani pembedahan untuk menukar jantina bagi menjadi seorang wanita.

Lisa yang menjalani pembedahan itu sepuluh tahun lalu berkata: "Saya membiarkan orang ramai berfikir bahawa saya merupakan seorang wanita yang sejati bagi tempoh yang lama.

"Namun, saya kini bersedia untuk memberitahu dunia siapakah sebenarnya diri saya. Saya ingin memberitahu dunia bahawa pondan dan transeksual bukan semuanya pelik."
Pembedahan untuk menukar jantina itu dianggap cukup sempurna sehingga tunangnya, John Ward tidak mengetahui identiti sebenar Lisa sehinggalah dia membuat pengakuan di telefon.

Tunang Lisa itu berkata: "Saya tidak dapat berkata sepatah pun perkataan selepas dia membuat pengakuan. Namun, saya menerima Lisa seadanya dan kami dalam percintaan dan akan berkahwin."

Lisa menyedari dia tidak akan menjadi lelaki sejati selepas berkenalan dengan seorang pondan.

Ketika berumur 22 tahun, dia mula mendapatkan suntikan hormon wanita iaitu estrogen dan menahan perkembangan hormon lelaki yang dikenali sebagai testosterone.

Kejadian Aneh 4 Wanita Saat Onani Dan Oral

Posted: 21 Nov 2011 01:00 AM PST


Sebagian besar orang yang telah dewasa pernah melakukan aktivitas onani / masturbasi. Aktiviti ini seolah tidak akan pernah dapat dilepaskan dari bahagian hidup seseorang yang sudah terlanjur mengenalnya. Benar sekali, bagai candu yang tidak dapat dilepaskan begitu saja. Tapi awas, onani / mastubasi memiliki efek samping yang sangat berbahaya jika dilakukan dengan tidak hati - hati. Berikut hal terburuk yang pernah terjadi saat seseorang melakukan onani / masturbasi:



1. Kehilangan Ingatan

Seorang wanita separuh baya yang tinggal di Washington menderita Transient Global Amnesia (TGA). Setelah melakukan adegan masturbasi berat dengan penuh nafsu tiba - tiba wanita yang berumur sekitar 59 tahun ini terhenti dari aktivitinya, wanita tersebut merasa bingung kerana tidak tahu apa yang sedang terjadi dan tidak dapat mengingat apa-apa lagi. Transient Global Amnesia (TGA) merupakan jenis penyakit langka yang dapat membuat seseorang amnesia secara tiba - tiba. Faktor pembuat lain penyakit ini adalah terjadi guncangan pada kepala, bekerja terlalu berat, mandi dengan air terlalu panas atau terlalu dingin dan olahraga yang terlalu berlebihan.

2. Menelan Kondom

Seorang wanita dari India mengaku menderita penyakit yang misteri, dia merasakan demam tinggi dan batuk selama berbulan - bulan. Berbagai ubat medis telah dicobanya, namun tak kunjung membuahkan hasil yang baik. Setelah sekian lama, akhirnya ditemukan penyebabnya, sebuah kondom bekas bersarang di kerongkongan wanita tersebut selama 6 bulan lebih. Diperkirakan, kondom tersebut tertelan secara tidak sengaja saat dia melakukan oral seks dengan pasangan lelakinya.

3. Lumpuh Pada Lengan

Seorang wanita di New Zealand mengalami lumpuh pada lengannya setelah melakukan masturbasi dengan terlalu bersemangat. Doktor menginformasikan bahwa hal itu terjadi kerana dia menderita stroke ringan. Aktiviti tersebut terpaksa membuatnya menjadi wanita yang lumpuh separuh.

4. Tuli ( Pecah Gendang Telinga )

Seorang wanita China dilarikan ke hospital kerana menderita pecah gendang telinga. Tidak jelas bagaimana aktiviti masturbasi ini dapat membuat pecah gendang telinga kiri wanita tersebut. Diduga pergerakan nafas yang tidak teratur saat bermasturbasi membuat tekanan udara yang kuat melalui saluran eustachius dan akhirnya mendorong gendang telinga hingga pecah.

sumber

Gila..pembaca berita cantik ini tunjuk isyarat "fuck" ketika menyampaikan berita secara siaran langsung (full pic + video)

Posted: 21 Nov 2011 12:00 AM PST

Kita sering melihat tingkah para pebaca berita TV yang unik dan aneh saat membawakan berita. Namun reporter asal Rusia ini melakukan aksi yang tidak pantas didepan kamera, ditengah-tengah siaran langsung KTT APEC di Hawaii.


Reporter Tatiana Limanova dari REN TV, tiba-tiba mengacungkan jari tengahnya (tanda isyarat fuck) ketika siaran langsung, tepat pada saat ia mengatakan 'Presiden Barack Obama'. Tidak diketahui secara jelas apa motivasi yang membuat reporter cantik itu melakukan hal ini.

Puluhan Wanita Israel Berpose Telanjang Mendukung Blogger Mesir Yang Posting Gambar Bogel Di Blognya

Posted: 20 Nov 2011 11:40 PM PST

Puluhan perempuan Israel menanggalkan pakaian mereka pada Sabtu (19/11) sebagai bentuk solidaritas kepada Aliaa Magda Elmahdy, blogger 20 tahun asal Mesir, yang menyebabkan kegemparan di dunia Arab pada minggu lalu ketika ia memposting foto telanjang dirinya sebagai protes terhadap pembatasan kebebasan berekspresi di negaranya.

Tersentuh oleh protes yang dilakukan blogger tersebut, sekitar 40 orang wanita Israel berpose untuk mendukung perjuangan aktivis Mesir itu, yang saat ini menerima ancaman dan kritik pedas atas tindakannya.

Namun, tidak seperti Elmahdy, para wanita Israel ini tidak sepenuhnya menampilkan bahagian intim mereka untuk kamera.

"Untuk menunjukkan sokongan dengan cara non-kekerasan dan sah bagi wanita yang seperti kita" tutur Or Tepler (28), yang merupakanketua dalam aksi ini.

"Hai para wanita, mari kita memberikan dunia alasan yang baik untuk melihat keindahan unik dari wanita Israel. Terlepas dari apakah mereka Yahudi, Arab, normal atau Lesbian." tulis Tepler.

"Saya mendapat idea pada hari foto blogger tersebut diposting. Saya tidak percaya bahwa dia mendapatkan respon kasar. Ini membuat saya geram, dia (Aliaa Magda Elmahdy) menerima seperempat juta komen kasar dan ancaman kematian. Saya merasa bahawa ketika seorang wanita di Cairo tidak boleh mengekspresikan dirinya dan mendapat ancaman dari negara, saya harus menunjukkan solidariti." tutur Tepler kepada Ynet.

Tepler, yang aktif dalam gerakan protes sosial selama musim panas, melakukan upaya untuk mendapatkan berhubungan dengan Elmahdy, tetapi tidak berhasil.

Menurut Tepler, mereka ingin menunjukkan kepada Elmahdy bahwa ada banyak kelompok yang mendukungnya.

Jawaban kenapa komputer atau laptopmu sering bermasalah?

Posted: 20 Nov 2011 10:00 PM PST

Perhatian bagi para pemilik kedai komputer dan perkhidmatan pengiriman barang! Jangan pekerjakan orang yang macam ini atau kamu akan mendapatkan banyak komplain dari para pelanggan!

Dalam video yang di-upload di YouTube oleh user MrStudentRevolt, nampak dua orang pekerja sedang mengurus tumpukan besar kotak yang berlabel jenama komputer. Bukannya menempatkan kotak-kotak tersebut dengan cara yang sepatutnya, mereka malah melemparnya. Seorang pekerja mengambil satu kotak dan meluncurkannya ke arah pekerja lain, yang menerima kotak tersebut dan melemparkannya (lagi) ke dalam.

Jadi, sudah menemukan jawaban kenapa komputer atau laptopmu sering bermasalah?