Adsense

Rabu, 19 Oktober 2011

Sensasi

Sensasi


Isu cukur dan cabut bulu kening,Wardina Saffiyah luah perasaan di Facebook

Posted: 19 Oct 2011 11:44 PM PDT



Sensasi: Seperti yang kita sedia maklum ,mencukur kening ,mencabut kening untuk mengubah bentuk atau sehingga habis/licin dikatakan menyerupai pelacur oleh baginda Rasullullah S.A.W. dan hukumnya adalah haram.

Mencabut/mencukur kening dikatakan mengubah ciptaan Allah,tapi tak silap sensasi kalau sekadar merapikan tak mengapa.bahkan diharuskan..merapikan tue mestilah merapikan bulu-bulu kening yang bersambung atau bulu tumbuh ditempat-tempat yang tak sepatutnya,atau menjelekkan rupa.(tebal yang terlalu luar biasa)

Dan sekiranya perempuan itu sudah berkahwin dan suaminya meminta/mengizinkannya mencukur dan mencabut bulu kening untuk kelihatan cantik,benda tue dah jadi harus dan tidak berdosa.

Perkara ini membabitkan satu riwayat berkaitan dengan riwayat Imam Al-Tabari, bahawa isteri Abu Ishaq pergi ke rumah Aisyah Ummul-Mukminin, isteri Rasulullah saw.Pada waktu itu rupa parasnya sangat jelita.Beliau lalu bertanya kepada Aisyah mengenai hukum seorang wanita yang membuang bulu-bulu yang terdapat di dahinya untuk tujuan menambat hati suaminya.Aisyah menjawab: "Hapuskanlah kejelekan yang ada pada dirimu sedaya yang kamu mampu."


Soal nie harus dirujuk lagi kepada ustaz2 yang lebih arif.
boleh juga rujuk disini


Luahan Wardina:

Saya risau dan kurang faham dengan mentaliti sesetengah orang Islam... isu kening menjadi bahan bualan hebat... isu bertudung bak rahib kini menjadi kegemaran setelah bonggol unta ditinggalkan buat seketika...

Mengapa isu yang lebih besar dan penting yang tidak pula mahu diambil tahu... adakah ini muslihat supaya umat ISlam terus berbual mengenai perkara kecil hingga melupakan perkara-perkara yang lebih besar? TIDAK bukan muslihat tapi hakikat pemikiran kita yang gagal melihat "the bigger picture" of things....

Persoalan saya tak penat kah, mencari dan cuba menilai orang lain....? Kita ni pun kalau Allah beri "hak" untuk menilai TAK MUNGKIN dapat Adil dalam penilaian kita... Stop it please.. kita semua dibayangi sikap bias dan prejudis kita.. kebanyakan dari kita terlalu menurut emosi termasuklah saya... jadi peringatan buat diri dan semua.... tak usahlah jadi hakim di dunia ini......


"Haaa dia ni baik sebab tak cabut kening!" "Macam tak ikhlas je...." atau "Nak menunjuk baik sangat lah tu!" - Allah!!!! LIhatlah kembali kata-kata kita itu... lihatlah betapa berulatnya hati kita... Manusia itu BERBEZA... mereka mempunyai jalan hidup berbeza... kalau orang lain tak sama dengan kita.. lakukan sesuatu yang kita rasa salah atau bertentangan... fahami mungkin ada sebab yang kita tidak fahami..

Adakah mencabut kening atau mencukur kening menjadi ukuran "soleh" nya seseorang itu..? Adakah kita benar-benar FAHAM maksud hadith tersebut? Adakah kita bertanya pendapat Ustaz yang berbagai dan meminta Ustaz tersebut menerangkan makna bahsa Arab yang dikaitkan dgn mencukur dan sekarang ada orang menambah mencabut pula?

Tolonglah faham perkataan Arab jika di alih bahasa boleh membawa maksud yang berbeza... perlu juga difahami hadith-hadith dalam konteks hadith tersebut dikeluarkan, keadaan semasa itu.. mengapa ianya dikeluarkan, apa terjadi ketika itu??



Islam agama yang membenarkan kita banyak menyoal dan bertanya - KITA TIDAK BOLEH SAMA SEKALI MENGIKUT SECARA TAKLID.... apatah lagi forward berita dan hadith-hadith yang kita tak tahu hujung pangkalnya...

Sikap kita yang suka menerima bulat-bulat berita yang disampaikan hanya menggambarkan betapa tenatnya pemikiran umat Islam tatkala ini... Kita perlu berusaha membangunkan kapasiti intelektual kita ...

Mari bangunkan minda dan bersikap lebih proaktif.. kita sibuk mengukur "keimanan" seseorang tapi dalam masa yang sama kita jugalah yang culas solat, yang mengata, yang buang sampah ... Apa kata non Muslim apabila melihat orang-orang Islam berbalah mengenai perkara-perkara kecil begini? Tertarikkah mereka dengan Islam? Majukah kita?

Memberi pendapat dan menghakimi BERBEZA... mengutuk dan mengritik juga berbeza.... itu pun kena faham juga....

Kita semua tak sempurna, sekiranya ada orang melakukan kesalahan maafkanlah.... lebih mudah begitu... maafkan diri sendiri juga... kerana Allah Maha Pengampun..

Tak tahu nak cakap apa lagi....:)

Wardina

Video:Perempuan gaduh kerana Jantan Durjana

Posted: 19 Oct 2011 11:10 PM PDT



Aha...Selepass menonton video nie,sensasi boleh katakan yang si bertudung tak tahu lelaki itu dah berkahwin,si perempuan kurus tak bertudung tue yang tak puas hati apabila lakinya keluar dgn perempuan bertudung tue.

Terus pergi jumpa dgn perempuan tue kat kedai kasut,tak tahulah perempuan tue kerja situ atau nak membeli kasut je..nampak mcm bekerja kat situ memandangkan dia tak pergi tmpt lain ..

.Sensasi rasa mungkin dia dah mengamuk kat laki tue,pastu tak puas hati dia pergi pulak nak serang si perempuan bertudung tue...maklumlah hati sakit bila suami menjalinkan hubungan dgn jantan lain..

Tak pasal-pasal si perempuan yang amik video nie dah upload kat internet dan tersebar..isk2..mengada jugak ko nie yeh menganiaya kwn sendiri..hukhuk...

since wanita tue sensasi pun x kenal so upload je kat blog nie..

Tapi memang patut si wife berjumpa dgn perempuan bertudung dan sepatutnya ckp baik-baik lah dan siasat dulu,mintak jangan ganggu lagi...

Tapi ye la hati tgh membara kans...entahlah labu...doakan lah semoga kita tak mendapat nasib yang sama...huhuhu...

Pemilik Proton Saga ,Fadly Hisham menerima semula kereta Proton Saga setelah Makeover,Kini giliran anda pula.. Kongsi Kisah Anda bersama Kereta Proton

Posted: 19 Oct 2011 12:05 AM PDT

Kereta merupakan salah satu harta yang amat berguna kepada pemiliknya.Setiap kereta dan pemiliknya pasti ada kenangan yang dikongsi bersama…Sensasi pasti ramai yang memiliki kereta ada banyak kisah suka dan duka,cerita yang kelakar,mencuit hati dan juga menyentuh hati…

Sensasi pun ada Kisah bersama Kereta kesayangan Sensasi..Klik untuk baca



Fadly Hisham Roplay merupakan penerima pertama "Makeover PROTON"anjuran Proton, Proton Saga 1992 miliknya di ubah suai dan diselenggara khas oleh unit R3 Bahagian Motorsports PROTON, dan kini memandu kereta barunya!!

Gambar Lama Kereta Kesayangan Fadly



Gambar Kereta Fadly selepas Proton Makeover


Kereta Proton Kesayangannya selepas diubah suai menanti pemiliknya





3-2-1... Tah dah!



Fadly membelek kereta Protonnya yang sudah berubah wajah dan prestasi enjin





Fadly ketika cuba merasai pembaharuan dalam keretanya






Fadly bergambar ceria disamping keluarga tercinta ,wakil PROTON dan Team R3 yang mengubah suai kereta Protonnya



Fadly dan keluarga memandu kereta keluar . Tahniah diucapkan kepada Fadly,enjoy your new
Proton Saga!!


Fadly sudah pun mendapat peluang merubah kereta kesayangannya kepada kereta baru yang mempunyai enjin baru yang lebih prestasi dan wajah kereta yang lebih cantik berseri an berkilau...

Ada lagi 4 peluang Proton Makeover untuk Anda Menangi..Tunggu apa lagi pemilik-pemilik proton semua..!!

Anda merupakan pemilik kereta proton dan ada Kisah yang ingin dikongsikan bersama…dan rebut peluang untuk mendapat hadiah menarik ini..

Proton VIP Makeover...


Proton kini memberi peluang kepada semua pemilik kereta Proton untuk memenangi hadiah Makeover Percuma untuk seluruh kereta anda...Ubah rupa kereta kesayangan anda menjadi seperti yang anda idamkan.

Bagaimana anda nak menyertai program Makeover untuk menukar wajah dan prestasi kereta anda?

Mudah saja,yang pertama sekali,anda mestilah seorang pemilik kereta jenis Proton.
Apa yang anda harus lakukan ,menulis sebuah cerita mengenai anda dan kereta anda kenangan yang sungguh menghiburkan,dengan unsur yang menyentuh hati,lucu,kenangan manis dan apa sahaja yang anda rasa perlu anda kongsikan.

Dengan itu anda berpeluang menukarkan wajah dan prestasi kereta anda sepenuhnya

Program Proton VIP Makeover ini akan berlangsung sehingga hujung tahun ini, penyertaan akan ditutup pada 28 December 2011.

Ada 4 pemenang yang bakal menerima "complete Makeover" kereta proton Anda..

Untuk keterangan Lanjut dan hantarkan cerita anda ..layari:
www.protonVIP.com



News Release:


TECHNICIAN RECEIVES FIRST PROTON MAKEOVER SURPRISE


SUBANG JAYA, September 13, 2011 – PROTON Holdings Berhad today handed over the first of made-over car under its Very Important PROTON (VIP) initiative, "My PROTON Makeover" Program. Fadly Hisham Roplay, the proud owner of a 1992 Proton Saga was given back the keys to his car by Director of Group Marketing & Branding, John Chacko, and Head of Engineering of the R3 unit of PROTON Motorsports Division, Tengku Djan Ley bin Tengku Mahaleel.

Fadly, 33, who works as a technician with an international electronics manufacturer, was chosen for the makeover due to his lighthearted and entertaining story of him and his Proton Saga. More importantly, the car was selected as it was really heart-warming to hear why and how much he loves his car and the memories that his family and him share with it.

"All I can say is a very big 'Thank You' to PROTON for selecting my car for the makeover," a visibly happy and excited Fadly said. "This car means so much to me, carrying so many memories. With this makeover, it has been given a new lease of life and now, we will have even more memories together!"

"'My PROTON Makeover'" contest is part of PROTON's Very Important PROTON (VIP) programme to acknowledge and reward faithful customers of PROTON who have fervently supported the national car maker over the last 26 years." said Chacko, who further explained that the "Very Important PROTON" Program (VIP Program) was part of PROTON's "Committed to be Better" initiative.

Fadly's 19 year-old Proton Saga was handed to the R3 workshop four weeks ago, where it experienced a full makeover, being stripped apart, reworked and then reassembled.

"It was indeed a fun few weeks for our R3 engineers. The car was very worn out when we received it, not surprising considering that it is a 19 year old car! But nonetheless, well done to the boys who put in the hours to make sure the car is up to R3 standards," said Tengku Djan Ley of R3.

When asked about the concept behind the reworking of the car, Tengku Djan Ley explained that it was a mixture of old and new design ideas, both externally and internally. "At R3, we believe simplicity is best, so the changes made have been subtle. The car's classic looks have been maintained, but definitely looks more modern and stylish," he said, highlighting that R3 wanted something fresh, considering that the Proton Saga has been around since 1985.

"An unexpected challenge was the sourcing of components to meet our R3 requirements, as interest in modifying the original Proton Saga has reduced significantly in the aftermarket industry over the years. However, we are happy with the end result, with our R3 signature 16 inch wheel in matt titanium finish giving it a boost in looks! I am sure this brand new machine will keep Fadly going for a good few years to come." Tengku Djan said.

"We are very happy that we have been able to interact and engage, not just with Fadly, but with various PROTON consumers through this programme." added Chacko.

"Not only have we heard the various stories about how PROTON has contributed to the lives of our many users, we have been able to assist them through our interaction with them via the feedback that we have obtained." he said.

PROTON is still looking for owners - regardless of their Proton model - to share their story involving them and their Proton car. It could be their first ever car since college, inherited from their parents, or maybe a second hand or third hand purchase; how their journey through life with the car has been and how the car has played a role, or has a particular impact with their life.

PROTON will then identify the best stories - or most heart-warming or heart-wrenching, and depending on its details, will reward the chosen five winners with a complete makeover of their Proton car. Interested parties can log in and register at www.protonVIP.com or visit the nearest PROTON Sales and Service centre. Entries close on December 28, 2011.