Adsense

Selasa, 18 Oktober 2011

borak kosong

borak kosong


Aksi penguin mencuri yang akhirnya tertangkap (video)

Posted: 18 Oct 2011 09:00 PM PDT

Ternyata kes pencurian tidak hanya terjadi di dunia manusia, tetapi juga terjadi di dunia binatang. Seekor penguin yang sedang khilaf mencuri batu yang merupakan dari sarang penguin lain.

Penguin Adélie (Pygoscelis adeliae) memang memiliki kebiasaan untuk membangun sarang dari susunan batu-batu. Sarang penguin dimaksudkan untuk menjaga anak mereka yang baru lahir dari rembesan air.

Namun, seekor ayah pinguin yang "pemalas" dan juga cerdik (atau licik?) tidak mahu bersusah payah mencari batu dari tempat lain dan lebih memilih untuk mencuri batu dari tetangganya sendiri. Pada akhirnya, dia tertangkap mencuri dan diusir oleh tetangganya tersebut.

Bagaimana cerita lengkapnya? Lebih baik kita lihat sama-sama video di bawah ini ^^

Kanak-kanak ini Perlu 10 Ribu Liter Darah Tiap Bulan

Posted: 18 Oct 2011 08:40 PM PDT

Hidup Billy Gallacher, kanak-kanak berusia enam tahun, berubah setelah menghidap sebuah penyakit langka. Demi bertahan hidup, ia memerlukan 120 ribu liter darah setiap tahun.

Billy menghidap penyakit yang dapat menyebabkan pendarahan hidung selama 90 minit dan mengalami memar dan berdarah hanya kerana memegang tangan ibunya.

Dari hasil pemeriksaan medik, ia didiagnosis menderita Siklus Trombositopenia. Penderitanya hanya satu orang di antara satu juta orang. Penghidap kelainan ini akan mengalami pendarahan berlebihan.


Untuk mengubati dan membuatnya hidup normal, Billy memerlukan transfusi darah dengan protein khusus. Sulitnya lagi, protein darah yang diperlukan tubuh Billy hanya terdapat pada sejumlah kecil penderma.

Agar mampu bertahan dan hidup normal, Billy memerlukan 10 ribu liter darah tiap bulan.

Ibu Billy, Dawn, 28, mengatakan, "Tubuh Billy akan memar dan mengalami pendarahan di seluruh tubuh bila Anda memeluknya. Dia tak dapat melakukan apapun. Bahkan menaiki bangku berbahaya baginya."

"Saya sangat berterima kasih kepada semua orang yang mendermakan darahnya. Diperluan darah dalam jumlah besar untuk membantu menyelamatkan nyawanya dan membuatnya hidup normal," kata sang ibu seperti dikutip The Sun.
Kanak-kanak laki-laki dari Todmorden, Yorks Barat ini secara rutin mengunjungi hospital Royal Calderdale untuk melakukan transfusi darah selama sepuluh jam.

Transfusi darah bertujuan untuk meningkatkan jumlah trombosit dalam darah agar dapat menggumpal dengan normal. Tanpa itu, ia tidak boleh membendung pendarahan jika terluka.

Jika satu pendermar hanya mampu memberikan satu liter darahnya, dalam setahun Billy membutuhkan pertolongan 120 ribu orang.

Layanan Donor Darah Nasional Inggris Pam Prescott mengatakan, "Billy adalah salah satu alasan mengapa kita perlu menjaga stok darah. Kami selalu memerlukan penderma baru."

Source

Pulak..ditangkap kerana nak makan free

Posted: 18 Oct 2011 07:40 PM PDT

VERO BEACH , Amerika Syarikat (AS) - Komplot sepasang remaja untuk makan percuma gagal apabila mereka ditangkap polis negeri Florida selepas melarikan diri dari sebuah restoran T.G.I. Friday baru-baru ini, lapor laman gawker.com.

Pihak berkuasa berkata, Devin Norling, 18, dan teman wanitanya, Sydney Sanders, 19, merancang komplot 'makan dan lari' untuk mengelak membayar bil makanan sebanyak AS$25.16 (RM78.42) di restoran T.G.I. Friday di pusat beli-belah Indian River Mall di sini.

Dalam aduannya kepada polis, pengurus restoran berkenaan berkata, selepas mereka selesai makan, Sanders dilihat berjalan menuju ke pasar raya Macy's.

Menurutnya, Norling bertanya lokasi tandas.

Selepas meninggalkan tandas, Norling berjalan kembali ke sebuah bilik belakang dan cuba untuk meninggalkan restoran dengan menggunakan laluan kecemasan ketika kebakaran.

Satu bunyi amaran kebakaran kemudian berbunyi dan pengurus restoran tersebut mengarahkan Norling ke laman dalam bangunan.

Menurut pengurus itu, seorang pelayan kemudian menyerahkan bil kepada Norling.

Norling, katanya, mengeluarkan dompetnya dan tidak mengeluarkan sebarang wang sebaliknya memasukkan semula dompetnya ke dalam poketnya.

Dia kemudian berlari keluar dari restoran itu dan melompat pagar restoran dan menuju ke pasar raya Macy's.

Menyedari mereka telah ditipu, pengurus restoran berkenaan menghubungi polis yang kemudian menahan pasangan remaja tersebut.

Semasa disoal siasat, Norling mengaku dia tidak mempunyai tempat tinggal dan tidak makan selama beberapa hari.

Kedua-dua remaja tersebut didakwa kerana menipu untuk mendapatkan makanan. - Agensi

sumber : kosmo online

Mayat Drebar teksi dijadikan mumia

Posted: 18 Oct 2011 06:46 PM PDT

LONDON: Seorang memerintah kerajaan yang besar dari istananya di tebing Sungai Nil. Manakala, seorang lagi menguasai jalan raya sebagai pemandu teksi di Torquay.

Walaupun kehidupan dua individu berkenaan berbeza dan dipisahkan oleh jarak ribuan tahun, namun Raja Tutankhamun dan Alan Billis mempunyai persamaan dalam satu perkara utama. Billis yang sudah meninggal dunia adalah lelaki pertama yang diawet menjadi mumia mengikut cara penduduk Mesir kira-kira 3,000 tahun lalu. Menggunakan teknik yang mengawet mayat Tutankhamun selepas kematiannya pada 1323 SM, saintis mengawet lelaki berusia 61 tahun terbabit ekoran kematiannya akibat kanser paru-paru.


Billis yang gemar menonton dokumentari bersetuju supaya tubuhnya diawet selepas menyaksikan iklan syarikat televisyen yang berhasrat merakam proses pengawetan itu. Isterinya, Janet, 68, memberitahu suaminya berkata: "Saya baru menghubungi seseorang mengenai proses pengawetan mayat. "Saya terkejut kerana ia sesuatu yang dijangka akan dilakukan oleh Billis," katanya.


Bagaimanapun, Janet dan tiga anak mereka merestui keputusan Billis dan hasilnya: - Proses Mumia Alan: Rahsia Terakhir Mesir - dijangka ditayangkan pada Saluran 4, Isnin ini.


Billis yang digelar Tutankhamun Torquay menjelaskan keputusan luar biasanya itu dalam dokumentari berkenaan sambil berkata: "Manusia menyerahkan tubuh mereka kepada sains sejak bertahun-tahun lamanya dan jika mereka tidak menawarkan diri untuk kajian tiada penemuan dapat diperoleh," katanya. Sejak beberapa bulan ekoran kematiannya Januari lalu, organ dalaman Billis diambil dan disimpan di dalam balang kecuali otak dan jantungnya. Kulitnya dilumur dengan campuran minyak serta resin dan dimandikan dengan natron, sejenis garam ditemui di dasar sungai kering di Mesir.


Selepas sebulan berada dalam tangki kaca di Pusat Perubatan di Sheffield yang menempatkan rumah mayat di bandar raya itu, mayatnya dikeluarkan, diletakkan di kamar kering serta dibalut dengan kain.

Dr Stephen Buckley dari Universiti York yang membantu melakukan penyelidikan mengenai teknik pengawetan mumia sebelum program itu berkata, mayat Billis kini dapat bertahan hingga beberapa milenium lagi.

sumber : myMetro

Ada Bank Darah Untuk Anjing

Posted: 18 Oct 2011 05:00 PM PDT

Sebuah bank darah khusus untuk anjing di Inggris mengadakan stan khusus untuk menjaring penderma yang mahu menyumbangkan darahnya. Tentunya yang dimaksud penderma adalah seekor anjing yang mahu diminta darahnya untuk disumbangkan ke anjing-anjing lain yang memerlukan.

Meski dikhususkan bagi seekor anjing, namun fasilitasnya tak banyak berbeza dengan penderma manusia. Sebuah trailer digunakan lengkap dengan timbangan, ruang tunggu, serta meja hidrolik seperti dikutip dari Sky News.

Seperti penderma manusia, seekor anjing yang mahu menyumbangkan darahnya disini juga akan mendapatkan makan malam gratis setelah menyumbangkan darahnya. Bukan itu saja, meraka juga mendapatkan sebuah beg kenang-kenangan berisi mainan didalamnya.

Proses pengambilan darahnya sendiri berlangsung hanya sekitar 5 hingga 7 minit. Meski demikian, sang pemilik anjing tersebut diminta waktunya sekitar 30 menit untuk memeriksa terlebih dahulu keadaan kesihatan sang anjing.


Darah yang berhasil diambil dibedakan berdasarkan golongannya seperti manusia dan dapat disimpan hingga 5 minggu.

Idea derma darah khusus anjing ini dicetuskan oleh Pet Blood Bank UK. setelah mengunjungi beberapa sekolah kedoktoran haiwan yang mengalami kesulitan mendapatkan darah.

Menurut Wendy Barnett, Executive director: "Kami cukup mudah mendapatkan derma, jadi situasinya mirip dengan yang terjadi pada manusia. Segera setelah darah diterima, selalu saja ada anjing yang memerlukannya."

Program amal ini sendiri ternyata telah mulai dijalankan sejak March dan merupakan layanan pertama yang mengumpulkan , memproses, menjual dan men-suplai darah bagi haiwan.

Pulak...Guna taktik ‘perempuan tipu perempuan’

Posted: 18 Oct 2011 04:09 PM PDT

IPOH: Taktik 'perempuan tipu perempuan' (PTP) diguna pakai sindiket penipuan didalangi lelaki Afrika dikesan mengupah dua wanita tempatan untuk memudahkan mereka menjerat cinta wanita warga Malaysia.

Dua wanita tempatan berusia 30 hingga 40 tahun itu digunakan sindiket untuk memudahkan mereka menyamar dan berkomunikasi menggunakan laman sosial facebook atau Tagged dengan ramai mangsa sebelum mereka diperdaya membabitkan kerugian RM850,000.


Suspek wanita itu turut dibayar untuk menyamar sebagai pegawai Kastam Diraja Malaysia (KDRM) atau syarikat penghantaran kurier bagi meyakinkan mangsa untuk memasukkan wang ke dalam akuan ditetapkan.


Kegiatan penipuan licik itu bagaimanapun ditumpaskan selepas dua wanita tempatan diberkas bersama 13 ahli sindiket lain hasil beberapa serbuan awal bulan ini di Perak, Selangor dan Kuala Lumpur.


Ketua Polis Perak, Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata, suspek didalangi 12 lelaki warganegara Nigeria dan seorang wanita Singapura, diberkas 7 Oktober lalu selepas polis melakukan siasatan rapi berhubung 44 laporan kes penipuan itu.


Menurutnya, ahli sindiket terlebih dahulu berkenalan dengan mangsa yang kebanyakannya wanita tempatan menerusi laman sosial facebook.



"Mangsa kemudian diperdaya dengan pelbagai janji palsu iaitu bakal menerima kiriman bungkusan hadiah berisi wang tunai dan barangan kemas," katanya pada sidang media di sini semalam.


Katanya, beberapa ahli sindiket lain menyamar sebagai pegawai Kastam atau syarikat penghantaran kurier sebelum menghubungi mangsa dan memberitahu kononnya bungkusan hadiah itu ditahan. "Mangsa dipujuk supaya membuat bayaran pelepasan dengan memasukkan sejumlah wang ke dalam akaun bagi mendapatkan bungkusan itu.


"Wanita bekerjaya yang menjadi mangsa itu juga mudah jatuh cinta melalui laman facebook dan hanya menyedari ditipu apabila hadiah dijanjikan tidak sampai ke tangan selepas bayaran dibuat," katanya.


Mohd Shukri berkata, hasil penahanan itu pihaknya merampas beberapa peralatan digunakan sindiket itu termasuk beberapa komputer riba, telefon bimbit dan wang tunai berjumlah RM11,500.

sumber : myMetro

Dik..jangan pegang tak malu

Posted: 18 Oct 2011 11:25 AM PDT

Wanita ini Rela Jual Ginjal untuk Cari Duit Kecilkan Payudara

Posted: 18 Oct 2011 10:53 AM PDT

Memiliki payudara besar tidak selalu membanggakan, kadang malah menyakiti punggung. Seorang perempuan India merasa perlu mengecilkan payudaranya yang masing-masing seberat 8 kg, sampai-sampai rela jual ginjalnya untuk biayai operasi.

Perempuan berusia 22 tahun asal Bangalore, India tersebut seharusnya bangga dengan sepasang payudara yang berukuran masing-masing 8 kg. Namun payudara sebesar itu membuat tulang punggungnya sakit dan ia sendiri susah mencari ukuran baju yang sesuai.

"Saya juga sering dihina orang kerana payudara ini. Saya lalu pergi ke sebuah hospital swasta dan saya pikir mereka boleh membantu saya, tetapi ternyata biayanya sangat mahal," ungkap perempuan itu kepada Bangalore Mirror, seperti dikutip dari Harleymedical, Isnin (17/10/2011).

Setelah mengkonsultasikan keadaannya pada doktor, perempuan yang namanya sengaja dirahsiakan ini memutuskan bahawa payudaranya harus dikecilkan lewat operasi. Ia bahkan rela salah satu ginjalnya dijual untuk menutup biaya operasi yang baginya tidak terjangkau kerana terlalu mahal.

Beruntung, para ahli bedah plastik di Amerika tengah mencari pesakit untuk acara Aesthetic Breast Reduction Workshop. Perempuan itu ditawari operasi gratis dalam rangka workshop, yang tentunya langsung disetujui dan rencana untuk menjual ginjal akhirnya dibatalkan.

Operasi akan dilakukan dalam waktu dekat di Amerika Syarikat, dalam rangkaian workshop yang diikuti oleh sekitar 100 orang doktor. Salah seorang bedah plastik yang sehari-hari di Detroit.

"Punya payudara besar kadang merepotkan. Dalam kes seperti ini, operasi pengecilan payudara mejadi prosedur fungsional dan bukan sekedar prosedur kosmetik," ungkap Dr Gowda yang sedikitnya telah melakukan 1.000 kali operasi pengecilan payudara sepanjang kariernya.

Sumber: http://m.detik.com

Gila..abang dan adik berhubungan seks dalam lif

Posted: 18 Oct 2011 09:30 AM PDT

dailymail.co.uk

INILAH.COM, Glasgow - Adik beradik dari Scotland dilihat sedang berhubungan seks di dalam sebuah elevator di stesen kereta. Mereka tak sedar ada kamera CCTV di elevator itu.

Richard Finlayson (21) dan adik perempuannya, Kirsty (18) melakukan tindakan tak senonoh itu di Stesen Motherwell, di luar Ibukota Glasgow pada 27 Jun tahun lalu. Keduanya mengaku melakukan inses saat diseret ke Pengadilan Hamilton Sheriff.

Sang abang menerima hukuman dua tahun masa percobaan, sementara adiknya satu tahun. Richard juga dimasukkan dalam daftar pelanggar seksual. Kirsty tidak dimasukkan ke daftar itu kerana pada saat kejadian masih berusia 17 tahun atau di bawah umur.

Dalam sidang dengar pendapat baru-baru ini, Kirsty diwajibkan menerima layanan kesihatan dan kaunseling kejiwaan. Saat kejadian, ia tinggal di hostel tuna wisma dan menemui abangnya untuk meminjam wang.

"Saat itu saya tuna wisma, mabuk dan memerlukan bantuan. Saya menunggunya di peron sebelum dia naik kereta untuk pulang dan saya naik kereta lainnya. Memang bukan alasan, tapi saya tak ingat apa yang terjadi setelah itu," ujar Kirsty.

Kirsty juga mengaku muak dan jijik dengan dirinya sendiri. Richard juga mengakui hal sama dan berkata saat itu merupakan masa-masa yang gila. "Kirsty datang kepada saya, tapi ini bukan sepenuhnya salah dia. Kami berdua sudah dewasa dan membuat keputusan bodoh," katanya.

Sheriff Ray Small menyatakan, kedua beradik ini tentunya mengerti masyarakat tak boleh menerima apa yang mereka lakukan. Meski begitu, ia mengatakan, kedua tersangka masih rentan dan tak dipenjara kerana tak pernah melakukan tindak jenayah.

"Kes semacam ini mendapat perhatian besar dari masyarakat. Saya yakin, kes seperti inilah seseorang berpotensi besar merosak hidupnya," ujar Sheriff, menyatakan Kirsty sedang bersiap pindah ke England.

Gempak Habis!! Senjata Api Dari Daging Mentah

Posted: 18 Oct 2011 08:45 AM PDT

Seniman Russia bernama Dimitry Tsykalov mampu mengubah potongan daging mentah menjadi benda seperti pistol dan senjata api lainnya.

Bahkan senjata-senjata api itu boleh dilengkapi dengan beberapa peluru.

Namun senjata-senjata api buatan Dimitri ini pastinya tak berbahaya kerana ketika dipegang (diremas) senjata itu malah mengeluarkan air / jus dari daging mentah tersebut dan peluru-pelurunya pun terbuat dari jamur, dan sayuran lainnya.

Adapun model-model yang dibuat Dimitri antara lain pistol klasik, revolver klasik, senjata Nazi Walther P38, pelancar roket, high power rifle, dan senjata api duduk anti pesawat.



Video..orang bodoh yang paling bernasib baik

Posted: 18 Oct 2011 07:00 AM PDT


Nasib baik tak terkena kepalanya...

Budak kecik buat projek belakang rumah

Posted: 18 Oct 2011 06:00 AM PDT

biar betul....(sumber gambar klikunic.com)

Pasti korang termuntah bila jumpa benda ni dalam makanan

Posted: 18 Oct 2011 05:00 AM PDT




Aik!! PATUNG PUN PANDAI PROJEK

Posted: 18 Oct 2011 04:45 AM PDT

Beginilah Cara Lady Gaga Menggoda Bekas Presiden US, Bill Clinton

Posted: 18 Oct 2011 03:00 AM PDT


Bukan Lady Gaga jika tak tampil spektakuler dan menggegar panggung dunia. Terbukti saat turut memeriahkan acara ulang tahun Bill Clinton, penyanyi ini berulang kali merayu bekas presiden Amerika itu.

Seperti dikutip Dailymail, penyanyi penuh kontroversi itu mengenakan wig dan tata rias agar terlihat seperti simbol seks terkenal Amerika tersebut serta menyanyikan sejumlah lagu dengan mengubah beberapa teks di dalamnya: misalnya, Bad Romance berubah menjadi Bill Romance.

Setelah membawakan lagu Born This Way, ia menggoda Bill dengan memainkan rambutnya. Wanita berusia 25 itu juga mengucapkan kata-kata sensual kepada Bill.

"Bill, saya sedang menirukan momen Marilyn Monroe yang terkenal itu," ujar Gaga, seperti dilansir Dailymail.

Makna kata-kata itu adalah dia menggoda Bill sama seperti saat Marilyn Monroe memain peranan filem porno. Pelnyanyi You and I itu juga berlawak agar Bill mahu bercinta bersamanya.

"I wish you were playing sex with me tonight, baby," sambung Gaga.

Lady Gaga membuat para penonton terkesan dengan penampilan seperti Marilyn Monroe dan menyanyikan lagu ulang tahun Happy Birthday, Mr Presiden.

Gaga terinspirasi aksi Monroe pada 1962 yang bernyanyi untuk Presiden John F. Kennedy pada HUT ke-45.

Bill Clinton hadir bersama dengan isterinya, Hillary Clinton, puterinya Chelsea, presenter TV Ellen DeGeneres, komedian terkenal Chevy Chase, serta bintang Hollywood Ashton Kutcher dan Colin Farrell.



[Gila] Ada pasangan suka tunjuk bon**t bila bergambar

Posted: 18 Oct 2011 02:00 AM PDT

Macam dah tak ada cara posing...kemana-mana pun mereka
pergi dan akan mengambil gambar sambil menunjukkan buntut mereka...








Wanita telanjang nekad terjun dari tingkat 2 takut di pukul isteri kekasih

Posted: 18 Oct 2011 01:48 AM PDT

Menurut wantchinatimes seorang wanita di Nanjing, China, terpaksa melompat keluar dari tingkap tingkat dua sebuah hotel selepas diserbu oleh isteri kekasihnya. Dia kemudiannya menaiki sebuah teksi yang ditahan oleh kekasihnya dalam keadaan telanjang bulat sambil diperhatikan oleh orang ramai. Paling malang, aksinya itu dirakamkan oleh orang ramai sebelum dimuat naik ke internet. Video itu kini panas di China.


sumber : http://duniacacamarba.blogspot.com

Wow..anak jutawan bergambar bogel dengan wang berselerak dia atas katil

Posted: 18 Oct 2011 12:00 AM PDT

Puteri billionear Inggris, Tamara Ecclestone berpose bogel sambil mempamerkan kekayaannya. Tamara berpose di atas tempat tidur yang berserakan wang.

Seperti dikutip dari Daily Mail, pose tersebut dilakoni Tamara untuk pengambaran bersama fotografer selebriti ternama Tyler Shields. Dalam posenya, Tamara nampak berbaring tanpa pakaian di atas katil yang penuh wang berselerakan dan berterbangan. Ia menutupi payudaranya dengan tangan kiri, sementara kakinya menekuk agar bahagian intimnya tak terlihat.

Dalam pose lainnya, Tyler memotret Tamara yang tenaga berpose di atas tempat tidur sambil memegang wang. Puteri dari bos F1 Bernie Ecclestone itu nampak menutupi bahagian depan tubuhnya dengan wang yang dipegangnya.

Pengambaran tersebut dilakukan Tamara di rumahnya yang bernilai £60 juta. Di rumah tersebut ia membangun tempat spa khusus untuk anjingnya.

Dalam pose lainnya, Tamara menunjukkan bahagian dapur dari rumahnya tersebut. Ia berpose di sana seolah-olah tengah menggoreng telur. Sepasang sepatu Christian Loboutin ditaruh di meja dekat tempat ia memasak.

Pose-pose di atas dilakukan Tamara untuk reality show yang ia bintangi 'Billion $$$ Girl. Dia berharap acara itu boleh menunjukkan siapa dia yang sebenarnya. Wanita penyayang anjing itu tidak mahu dianggap hanya sebagai puteri dari seorang bos F1 yang bergelimang kekayaan.

"Di acara TV baruku aku cuba melangkah lebih jauh sebagai Tamara, bukan sebagai puteri Bernie. Aku percaya pengambaran bersama Tyler ini boleh membuat aku terlihat seperti itu," ujarnya.

Ambil kesempatan pegang payudara orang yang ditangkap

Posted: 17 Oct 2011 11:00 PM PDT

Semua laki - laki pasti punya nafsu yang tersimpan terhadap seorang wanita, baik yang berprofesi sebagai pegawai, artis, guru., namanya juga manusia.

Tapi kalau nafsu itu dilampiaskan saat kita bertugas menjalankan pekerjaan dengan cara mengambil kesempatan dalam kesempitan, kata orang namanya "jahanam".






Pengacara kuiz tak dapat menahan gelak kerana nama pemain ski Jerman

Posted: 17 Oct 2011 10:00 PM PDT


Pengacara kuiz The Chase di channel itv1 Inggris, Bradley Walsh, tak dapat menahan ketawa setelah mendengar nama pemain ski Jerman, Fanny Chmelar, dalam salah satu sesi pertanyaan dari kuiz tersebut. Kerana di Inggris, Fanny adalah bahasa slang yang bererti organ intim wanita.-idbite.com



sumber: tumblr