Adsense

Ahad, 2 Oktober 2011

borak kosong

borak kosong


Inilah bekas banduan yang diratapi kematiannya oleh rakyat Korea

Posted: 02 Oct 2011 09:45 PM PDT


Seorang bekas banduan yang meninggal dengan menyumbangkan wang dari insurans jiwanya menyentuh hati rakyat Korea Selatan.

Kim Woo Su, 54, meninggal pada hari Minggu yang lalu, dua hari semenjak motornya yang dipakai untuk bekerja menghantar makanan berlanggar dengan sebuah kereta

Pemakamannya dipenuhi oleh orang-orang yang hanya mengetahui sedikit dari kehidupan Kim Woo Su. Yaitu sifatnya yang sangat dermawan meskipun ia adalah seorang bekas banduan.

Kim bekerja sebagai penghantar makana di restoran kecil yang menyajikan masakan Cina. Setiap bulannya ia menerima gaji sebesar 700,000 won . Meskipun untuk ukuran orang korea gaji tersebut boleh katakan tak seberapa, Kim selalu menyisihkan sebahagian dari penghasilannya tersebut untuk didermakan kepada fondasi anak di Korea. Namun sumbangan terbesarnya justru diberikan oleh Kim ketika ia sudah tiada.

Menedari resiko pekerjaannya, Kim memutuskan untuk mengambil insurans nyawa untuk kecelakaan lalu lintas. Setelah ia meninggal, pihak insurans mengirimkan wang sebanyak 40 juta won kepada badan amal yang dirujuk oleh kliennya tersebut.

Kim kecil hidup di pusat asuhan semenjak umur 7 tahun. Ia pernah dipenjara kerana tuduhan pembakaran rumah. Di dalam penjara ia teringat dengan penderitaannya ketika masih kecil. Tak Ingin ada anak lain yang mengalami penderitaan masa kecilnya, ia mulai rajin memberikan sumbangan semenjak 6 bulan sebelum ia dibebaskan dari penjara.


Sumber: Strait Times

Makanan Berlemak di Denmark Kini Dikenai Cukai

Posted: 02 Oct 2011 08:50 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, COPENHAGEN - Jika Anda bermasalah dengan makanan berlemak dan ingin mengurangi penggunaan makanan, pergilah ke Denmark. Mengapa Denmark? Kerana negara asal pendongeng HC Andersen ini menjadi negara pertama di dunia yang menerapkan cukai untuk makanan berkadar lemak tinggi.

Seperti dikutip dari BBC, di Denmark, mentega, susu, keju, pizza, daging, minyak goreng dan makanan dalam kemasan kini menjadi sasaran petugas cukai. Tentunya tak semua makanan terkena cukai, batas minimalnya adalah makanan yang mengandung 2.3% lemak jenuh.

Akibat pengenaan pajak ini pengguna sudah mulai mengeluhkan kenaikan harga. Sementara prengeluar makanan menyebut cukai ini adalah sebuah mimpi buruk birokrasi.

Mengapa Denmark menerapkan cukai makanan berlemak ini, meski membuat banyak protes? Pemerintah berharap dengan cukai ini maka harga makanan berlemak akan menjadi lebih tinggi. Akhirnya, masyarakat Denmark akan mengurangi penggunaan makanan berlemak dan menjadi lebih sihat.

Namun, sejumlah ilmuwan menganggap pemerintah salah sasaran jika menerapkan cukai untuk makanan berkadar lemak jenuh saja. Para ilmuwan ini mengatakan garam, gula dan karbohidrat refinasi lebih merosak kesihatan dan seharusnya dikurangi penggunaannya.

Sanggupkah merayu kekasih sampai macam ni?

Posted: 02 Oct 2011 07:52 PM PDT

AGAKNYA SANGGUP ANDA JADI BEGINI?
BERLUTUT UNTUK MERAYU SANG KEKASIH

Wow..ada acara melukis atas badan

Posted: 02 Oct 2011 07:50 PM PDT


BANDAR RAYA MEXICO - Seramai 20 model dan 20 artis mengambil bahagian dalam acara melukis lukisan pada tubuh badan di sini.

Acara itu diadakan pada Jumaat lalu dan dianjurkan oleh Tzikbal.

Semua model itu mempunyai lukisan unik yang dilukis di bahagian muka, tangan dan anggota tubuh mereka yang lain. - Agensi

sumber : kosmo online

Kesian..jururawat tersilap memasukkan darah jenis berlainan ke tubuh wanita ini

Posted: 02 Oct 2011 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang wanita yang baru melahirkan anak ketiganya mengalami komplikasi yang didakwa berpunca daripada kecuaian kakitangan hospital yang tersilap memasukkan darah jenis berlainan ke tubuhnya.

Kejadian itu berlaku 22 September lalu dan Faridah Abd Aziz, 34, yang juga pegawai bank kini terpaksa menjalani rawatan lanjut di Hospital Kuala Lumpur (HKL) selepas beberapa hari terlantar di Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital sama.


Suaminya, Ku Nazri Ku Yaakob, 34, mendakwa petugas hospital berkenaan memasukkan darah jenis B ke tubuh isterinya yang mempunyai darah jenis O dan kesilapan itu boleh mengundang maut.


"Ketika kejadian, isteri saya baru melahirkan anak ketiga kami secara pembedahan, jadi dia kekurangan darah dan memerlukan doktor memasukkan darah ke dalam tubuhnya," katanya yang ditemui di Balai Berita di sini, semalam.


Ku Nazri berkata, isterinya terpaksa menjalani rawatan susulan dan terlantar sakit di HKL serta diberitahu akan dibenarkan pulang dalam tempoh dua minggu lagi.


Katanya, kejadian itu memberi kesan emosi yang teruk terhadap mereka sekeluarga, malah anak ketiganya itu tidak dapat diberikan susu ibu.



"Saya mengambil cuti sejak 10 hari lalu untuk menjaga isteri di hospital dan membawa ibu berusia 74 tahun dari kampung di Jitra, Kedah, untuk menjaga bayi kami," katanya.


Katanya, pihak pengurusan hospital sudah memanggilnya dan mengakui kesilapan mereka yang cuai terhadap pesakit, malah satu jawatankuasa khas ditubuhkan bagi menyiasat kejadian terbabit.


Susulan itu, dia membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang 23 September lalu dan Kementerian Kesihatan Malaysia.


"Saya sudah memanjangkan perkara ini kepada pihak berkuasa, namun sehingga kini saya tidak dihubungi bagi mendapatkan penjelasan perkembangan semasa kes isteri saya," katanya.


Sementara itu, Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Shirlin ketika dihubungi berkata, pihaknya akan menjalankan siasatan berhubung dakwaan terbabit dan memberi maklum balas dalam masa terdekat.

sumber : myMetro

Guru Dipecat kerana Nyanyi Rock Metal

Posted: 02 Oct 2011 05:45 PM PDT


STUTGART - Bukan tanpa alasan dewan sekolah memecat guru berusia 29 tahun ini. Guru yang sehari-harinya mengajar filosofi itu adalah vokalis dari rock metal yang selalu tampil dengan berlumuran darah.

Guru yang berkepala botak ini jika di sekolah selalu mendiskusikan masalah etika kepada murid-muridnya yang berusia 14 tahun di salah satu sekolah di Stutgart.

Tapi ketika malam hari dia menyebut dirinya dengan julukan Bloodbeast, serta membasahi panggung dengan tubuhnya dilumuri darah haiwan. Penyanyi latarnya pun bertelanjang dada bersama band-nya yang bernama Debauchery.

"Kami sangat khuatir ketika mendengarkan muziknya dan kami menyedari bahawa dia mengajar anak-anak kami," ujar salah seorang orang tua. Seperti dilansir orange.co.uk,

Dewan sekolah yang terkejut pun memintanya untuk mengundurkan diri. Alasannya kerana penampilannya tersebut merupakan bentuk dari mental yang tidak stabil yang mungkin berbahaya kepada anak-anak.

Dia diminta untuk memilih antara muzik dan kariernya sebagai seorang guru, dia tidakboleh mengajar di manapun kecuali dia keluar dari band-nya.

Tapi Thomas Gurrath nampaknya menyukai musik metal seperti itu, dia pun melepas kariernya sebagai seorang guru.

Seksi betul siap tunjuk buah dada lagi...

Posted: 02 Oct 2011 04:31 PM PDT

memang seksi gila..tetapi sebagai yang berakal kita jangan mudah tertipu
bila kita disajikan gambar sebegini rupa .KENAPA?
nak tahu sebabnya...

V



V




V




V




kerana inilah gambar sebenarnya.Sebab itulah kita kena melihat keseluruhan
masalah sebelum membuat sesuatu keputusan....bertindak bijak


Aksi Peserta American Idol "Buka Seluar"

Posted: 02 Oct 2011 11:30 AM PDT





Artis Ini Dikecam Habis Kerana Pakai Gaun Tembus Pandang

Posted: 02 Oct 2011 10:20 AM PDT


Aktris bernama Yuan Li menuai kecaman setelah tampil dengan gaun tembus pandang di acara The 14th Huabiao Film Awards di Beijing, China, minggu lalu,. Artis kelahiran 12 Julai 1972 ini menerima kecaman kerana dianggap pamer tubuh di acara itu. Ia pun kemudian meminta maaf dan mengatakan ia tak pernah bermaksud untuk menimbulkan kontroversi.

Alamak...Dalamanya koyak dan Kelihatan Anunya

Posted: 02 Oct 2011 09:55 AM PDT




Pameran Industri Erotik di Jerman

Posted: 02 Oct 2011 08:25 AM PDT

Di beberapa negara, seks bukan hal yang dianggap tabu. Bahkan, itu dikembangkan menjadi sebuah industri keraa keuntungan yang diraup sangatlah besar. Seperti pameran industri automotif atau perumahan, Venus International Fair diadakan di Berlin, Jerman 29 September hingga 2 Oktober 2011.

Seperti dilansir venus-berlin.com, ini adalah pameran industri erotik yang diselenggarakan setiap tahun, mempamerkan berbagai bisnis di bidang ini, seperti lingerie, sex toys, hingga industri filem dan pertunjukan erotik.
Pertama kali digelar pada 1997, saat itu pameran hanya diikuti oleh 18 negara. Tiap tahun peserta pun bertambah--tahun ini diikuti dari 36 negara dengan jumlah 273 peserta. Produk yang ditampilkan juga sangat beragam dengan pengunjung mencapai 29 orang.

Di pameran ini terdapat area yang hanya boleh dilihat oleh kalangan bisnis saja, yaitu B2B Professional Area. Tak semua pengunjung boleh masuk dalam area ini, kerana dijaga sangat ketat.

Selain area B2B, pengunjung boleh bebas mendatangi Messe Area, Bussiness Area, Web Area, Show Area, Ladies Area, hingga Fetish Area.
Bukan hanya itu, banyak artis porno juga mendatangi pameran ini. Micaela Schaefer, Dolly Buster, dan Angie Katze dilaporkan hadir pada acara pembukaan Sabtu, 29 September lalu

FOTO : Jennifer Lopez (J-lo) kembali bogel di Album Terbarunya

Posted: 02 Oct 2011 07:00 AM PDT

Apapun akan di lakukan untuk mencari populariti dan meraup keuntungan meskipun dengan memperlihatkan bahagian - bahagian tubuh paling vital bagi perempuan, seperti itulah yang di lakukan oleh artis sekaligus model seksi Jennifer Lopez yang kembali bogel untuk sampul albumnya. Meskipun ia telah memiliki harta melimpah dan istana peribadi, namun masih menginginkan lebih banyak lagi.


Seperti dikutip dari Times of India, pemilik tubuh seksi bak gitar Sepanyol itu tidak mengenakan pakaian apapun saat pengambilan gambar bersama Enrique Iglesias dalam sampul album baru mereka 'Mouth2Mouth'.


Pose dalam sampul album itu sangat sesuai judul albumnya, yang terdapat dua 'bibir' saling bersentuhan seolah ingin menunjukkan kepada dunia bahawa Ibu kembar Max dan Emme itu sekarang berstatus single.

ChromeZone, Kedai Gadget Pertama Google

Posted: 02 Oct 2011 06:25 AM PDT

Setelah bertahun-tahun dikenal sebagai mesin pencari, Google kini membuka kedai fisik pertamanya. Bertempat di salah satu kawasan elit London, di Court Road, Tottenham, Google membuka "ChromeZone", sekaligus sebagai sarana uji cuba dalam menjual laptop Chromebook.

Chromebook merupakan laptop yang dijalankan dengan sistem operasi Google Chrome. Google sekaligus melengkapi laptop ini dengan connection internet yang laju.

Sebelumnya, Chromebook dijual secara online. Cara penjualan online ini pernah dikeluhkan Samsung, yang diikut Google dalam produksi Chromebook. Tapi setelah Google yakin Chromebook bermanfaat nyata, Google pun berani menjual Chrome dengan membuka ChromeZone.

Tapi pelancaran kedai perdana Google ini lebih sepi jika dibandingkan peluncuran kedai Apple pertama di London, pada 2004 lalu. Walau begitu, Google tetap yakin akan boleh membuka sejumlah ChromeZone lain di masa mendatang.

"Kami telah memikirkan mengenai perencanaan dan design Chrome Zone," kata Arvind Desikan, Ketua Penjualan Google di Inggris Raya dan Ireland.

"Sejumlah pengguna memang merespon pelancaran Chromebook dengan sangat baik ketika dilancarkan. Dan kami berharap banyak pengguna yang tertarik setelah dijual di kedai," kata Mark Slater, salah seorang direktur di Dixons Retail.


Nestle Lancarkan Iklan Yang Hanya Dapat Didengar Oleh Anjing

Posted: 02 Oct 2011 05:32 AM PDT

Inilah iklan televisyen terbaru dari Nestle yang dapat berbicara langsung kepada anjing peliharaan anda, dimana perudahaan tersebut menggunakan suara khusus yang tidak mampu didengar manusia, namun dapat membuat si 'anjing' duduk dan memperhatikannya

Nestle telah membuat sebuah iklan dengan menggunakan suara bernada tinggi, seperti peluit anjing, yang di luar jangkauan pendengaran manusia yang akan diputar perdana di Austria pada minggu ini.

Dalam sebuah pernyataannya Nestle mengatakan bahawa idea ini datang dari kempenye pemenang penghargaan di Jerman, yang menampilkan poster yang dapat dihidu untuk menarik perhatian anjing.

Perusahaan ini adalah salah satu pembuat makanan haiwan peliharaan terbesar di dunia, dimana divisi Perawatan Haiwan Peliharaan-nya menyumbang hampir 12 peratus dari pendapatan perusahaan.

Iklan makanan anjing Beneful berdurasi 23 saat ini diciptakan menggunakan bantuan pakar dalam perilaku haiwan peliharaan dari AS.


Patutlah ramai yang berteduh kat sini?

Posted: 02 Oct 2011 04:35 AM PDT

Dia tetap tersenyum,anda bagaimana?

Posted: 02 Oct 2011 03:47 AM PDT


sumber gambar : klikuinc.com

Ini Dia Perbezaan Seks dengan Lelaki Disunat dan Tak Disunat

Posted: 02 Oct 2011 02:30 AM PDT


Pada mulanya, sunat dilakukan sebagai sebahagian dari tradisi. Namun lama-kelamaan, sunat juga dilakukan untuk kebersihan dan kesihatan penis. Meskipun begitu, masih banyak lelaki bersunat keraa beberapa alasan tertentu belum menjalani sunat di masa dewasanya. Kondisi disunat atau tidak disunat ini ternyata dapat memengaruhi kehidupan seks lelaki dan tentu saja pasangannya.
Menurut Dr Patti Britton, PhD, direktor Sexuality Certificate Track di Chicago School of Professional Psychology/Westwood, sunat memberikan keuntungan khusus bagi Anda mahupun pasangan Anda. Pertama, si dia tak perlu susah-susah lagi membersihkan kulit penutup bahagian kepala penisnya (preputium, atau lebih dikenal dengan sebutan kulup). Kepraktisan ini tak dimiliki oleh pria yang tidak disunat, kerana ia butuh upaya ekstra untuk menarik kulit tersebut dan membersihkan bahagian yang tertutup sebelumnya.

Membersihkan area kepala penis (yang tertutup kulup) memang diperlukan untuk menghindari aroma tak sedap atau pengaruh yang lebih serius dari penumpukan bahan yang dikeluarkan oleh kelenjar (smegma). Dengan sendirinya, lebih sedikit bakteria atau kuman yang boleh berpindah ke tubuh Anda dan mempengaruhi kesihatan Anda.

Kedua, sebagian perempuan memilih lelaki yang sudah disunat kerana penetrasi yang terjadi akan mengurangi gesekan yang kurang nyaman di dalam vagina. Begitu terjadi penetrasi, kepala penis yang sudah disunat lebih mudah masuk dan keluar untuk menciptakan rasa nyaman untuk Anda mahupun pasangan Anda.

Sedangkan bila Anda memiliki pasangan yang belum disunat, seks yang lebih aman harus lebih diperhatikan. Lelaki dengan penis yang masih tertutup kulup kadang-kadang mengalami kesulitan menemukan kondom yang sesuai, atau memastikan kondom tetap terpasang selama penetrasi terjadi. Hal tersebut boleh menciptakan kekhuaatiran tersendiri bagi perempuan, dan dengan sendirinya mengacaukan aktiviti seks tersebut.

Penis yang belum disunat juga memiliki aroma atau rasa yang berbeza. Aroma di area genital memang normal, tetapi jika terlalu kuat, kemungkinan besar penis pasangan kurang terjaga kebersihannya. Higienitas yang kurang juga bisa menyebabkan infeksi di bawah kulup, yang gejalanya boleh berupa iritasi, kemerahan, aroma tak sedap, dan gejala tak normal lainnya.
Meskipun begitu, bila selalu dijaga kebersihannya, penis yang belum disunat juga memberikan sensasi tersendiri. Lapisan tipis dari preputium tersebut sangat sensitif. Ketika mengalami ereksi, kulit tertarik sendiri ke porosnya, menampakkan kepala penis sehingga terlihat sama dengan penis yang sudah disunat. Selama intercourse, seks oral, dan masturbasi, kulit yang tertarik tersebut boleh bertindak sebagai pelumas. Ketika penis mendorong masuk, ia akan menciptakan gesekan ekstra yang bisa saja menimbulkan kenikmatan tersendiri bagi perempuan yang menyukainya.

Pada akhirnya, tidak ada yang lebih baik atau lebih buruk saat berhubungan seks dengan lelaki yang disunat atau tak disunat. Semuanya kembali pada selera masing-masing perempuan. Perempuan yang memiliki pasangan yang tak disunat pun boleh menikmatinya.
(Dari berbagai sumber)

Adegan kemaruk beromen dalam komuter sampai luar

Posted: 02 Oct 2011 01:35 AM PDT






Demi cinta pasangan ini sanggup berkahwin di sungai terdingin dengan memakai bikini

Posted: 02 Oct 2011 12:41 AM PDT

Sergei Kaunov dan Irina Kuzmenko membuktikan cinta mereka dengan menikah di Sungai Enisiei yang kedinginannya mencapai minus 30 darjah Celsius. (-30)




Kisah Janda yang Dahaga Setelah Ditinggal Suaminya

Posted: 01 Oct 2011 11:50 PM PDT


Hasnah adalah seorang janda kaya raya yang suaminya baru saja meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya.

Usianya masih muda, masih di bawah 30 tahun dan secara fizik, Hasnah termasuk cantik, potongan tubuh nya pun boleh dikatakan sangat molek.

Sejak kematian suaminya, Hasnah selalu diganggu oleh pemuda-pemuda di sekitar rumahnya yang sudah lama memendam rasa kepadanya. Namun begitu, Hasnah tidak pernah melayani pemuda-pemuda tersebut, kerana hatinya masih rindu kepada suaminya, walaupun sebenarnya di dalam hatinya terasa sangat kesepian.

Terlebih lagi di malam hari... Rasa kesepian di hatinya tak ada yang tahu.

Pada satu malam, kira-kira pukul 2 pagi.... Hasnah bangun dari tidurnya. Badannya terasa panas... tenggorokannya terasa haus... Hasnah merasa begitu dahaga sekali...

Hasnah bangun perlahan dan keluar dari bilik menuju ke dapur...langkahnya begitu cepat seiring dahaga yang tengah menerpanya.
Sesampai di dapur... Hasnah langsung membuka peti sejuk dan mengambil sebotol air dingin sejuk...

Hasnah menuangnya ke dalam gelas dan meminumya dengan cepat. Setelah meminum air tersebut..."Oh alangkah sedapnya hilang kehangatan ku," kata Hasnah yang kemudian kembali ke dalam bilik untuk tidur kembali.

bk-sesekali pekena cerita lawak

Begitulah kira-kira kisah mengenai seorang janda yang dahaga.

Akibat dirantai terlampau kuat,rantai dan daging tangan dah sebati

Posted: 01 Oct 2011 10:40 PM PDT

Zhang Chuanqiu, a 27-year-old Chinese man, is hoping to save his hands after he was shackled so tightly in an illegal prison in Hunan ( 湖南省) that his flesh grew over the chains, the Austrian Times is reporting. According to the paper, Chuanqiu says he is interrible pain due to the wounds:
They cause me a lot of pain. They are always inflamed and ooze pus all the time. But we have no money so I have to rely on charity or the good heart of a hospital or doctor to save my hands.
Chuanqiu was imprisoned after a falling out over a loan he was usingto build his house. He was chained in a cowshed in 2005. He needs a surgery that will cost about $1,600 to remove the chains and to avoid further infection.