Adsense

Sabtu, 24 September 2011

borak kosong

borak kosong


Kereta Ferrarai langgar kereta lain semasa ditolak kerana kehabisan minyak

Posted: 24 Sep 2011 09:35 PM PDT

Lintascerita.com - Gara gara kereta ferrari yang dipandu kehabisan minyak. Pemandu itu cuba menolak kereta ferrari tersebut ke stesen minyak.Namun kerana terburu buru kereta ferrari tersebut melanggar kereta lain dan hasilnya...... sungguh sayang sekali ...






Undang-undang pelik yang kadang-kadang masuk akal

Posted: 24 Sep 2011 08:45 PM PDT


Memandu tanpa baju, membayar menggunakan wang syiling dan mengunyah gula-gula getah boleh mendatangkan masalah antara anda dan pihak berkuasa di seluruh dunia.



1. Mengepam tandas selepas jam 10 malam - Switzerland

Di Switzerland, penghuni pangsapuri tidak dibenarkan mengepam tandas selepas jam 10 malam. Ia juga menjadi satu kesalahan untuk lelaki kencing berdiri walaupun di dalam rumah sendiri selepas tempoh itu bagi mengelak bunyi bising.

Penalti: Tiada denda pernah dikeluarkan, hanya tidak digalakkan.



2. Berhenti di lebuh raya - Jerman

Kehabisan minyak di lebuh raya di Jerman mengundang padah, bukan hanya kerana anda terpaksa mencari jalan untuk mendapatkan minyak, tetapi juga kerana ianya menjadi satu kesalahan untuk berhenti di lebuh raya. Dan anda juga tidak boleh berjalan mencari minyak, kerana berjalan di lebuh raya itu juga dilarang.

Penalti: Denda mencecah AS$100 (RM300).



3. Memandu tanpa baju - Thailand

Jangan biarkan iklim tropika yang nyaman di Thailand membuatkan anda ingin memandu tanpa baju. Polis akan mengeluarkan saman serta-merta jika anda dilihat memandu kereta atau menunggang motosikal tanpa mengenakan baju.

Penalti: Denda kira-kira AS$10 (RM30).



4. Membayar menggunakan wang syiling - Kanada

Akta Wang 1985 di Kanada menetapkan peraturan bagaimana syiling digunakan termasuk meletakkan had munasabah bagi pembayaran menggunakan wang syiling. Anda tidak boleh membayar sesuatu yang bernilai AS$10 (RM30) dengan syiling sahaja atau menggunakan syiling satu dolar untuk membayar barang berharga lebih AS$25 (RM75).

Penalti: Penjual boleh menerima bayaran itu jika mahu tetapi mengikut undang-undang, penjual boleh menolaknya dan menghalau anda keluar dari kedai.



5. Kasut/selipar hasilkan bunyi bising - Itali

Penduduk tempatan di pulau Capri, Itali tentunya sangat menghargai keadaan senyap dan tenang di bandar itu kerana satu larangan baru diperkenalkan bagi menghalang orang ramai memakai kasut atau selipar yang menyebabkan bunyi bising.

Penalti: Kemungkinan ditahan polis dan didenda.



6. Memandu kereta kotor - Rusia

Ada yang menganggap peraturan ini hanya alasan untuk polis mengeluarkan lebih banyak saman kepada pemandu tetapi anda tetap perlu peka dengan tahap kekotoran kereta anda apabila memandu di Moscow, kerana memandu kereta kotor - iaitu sehingga tahap nombor plat tidak jelas atau pemandu tidak kelihatan - boleh menyebabkan anda disaman.

Penalti: Saman akan dikeluarkan tetapi jumlahnya bergantung kepada budi bicara polis.



7. Larangan terjun payung untuk wanita bujang - Amerika Syarikat

Kepada wanita muda, bujang dan gemarkan aktiviti terjun payung, anda mungkin perlu berhati-hati apabila berada di Florida, AS kerana wanita belum berkahwin yang melakukan terjun payung pada hari Ahad boleh dipenjara.

Penalti: Denda, dan juga boleh dipenjara.

8. Mengunyah gula-gula getah - Singapura

Undang-undang paling pelik di Singapura berasal daripada niat kerajaan untuk memastikan negara itu sentiasa bersih, dengan melarang rakyat dan pelancong di negara itu mengunyah gula-gula getah serta mengharamkan penjualannya. Peraturan itu dilonggarkan sedikit, pada 2004 dan gula-gula getah Nicorette untuk tujuan berhenti merokok dibenarkan (tetapi anda perlu mendapatkannya daripada doktor yang akan merekod nama anda).

Penalti: Saman bernilai hampir AS$100 (RM300)



9. Meninggal dunia di Bangunan Parlimen - Britain

Sebab utama orang ramai dilarang meninggal dunia di Parlimen kerana ia dianggap sebahagian daripada istana. Sesiapa yang meninggal dunia di situ secara teknikalnya perlu diberikan pengebumian negara. Jadi jika anda kelihatan sakit, pekerja Parlimen akan membawa anda keluar secepat mungkin. Jurucakap Parlimen Britain berkata, undang-undang itu mungkin tidak berasas tetapi ia tetap wujud dan tertulis di dalam akta tertentu.

Penalti: Tiada, kerana pesalah telah meninggal dunia, menjadikannya undang-undang paling tidak masuk akal pernah digubal dan masih berkuatkuasa walau tidak pernah diguna.



10. Boleh hisap ganja, bukan rokok - Belanda

Peraturan yang berkuatkuasa di Belanda pada 2008 menghalang orang ramai menghisap rokok di tempat awam seperti kafe dan restoran, tetapi mereka tetap dibenarkan menghisap ganja.

Penalti: Denda kira-kira AS$70 (RM210)

sumber : sinar harian

Datuk 77 tahun meninggal dunia selepas menang pertandingan makan

Posted: 24 Sep 2011 07:45 PM PDT


KIEV: Ungkapan "makan sampai mati" mendapat takrif baru dalam pertandingan makan ladu di Ukraine, awal minggu ini.

Media tempatan melaporkan, Ivan Mendel, 77, diumum juara selepas berjaya menghabiskan 10 ladu- dikenali sebagai vareniki di Ukraine - dalam tempoh 30 saat.


Bagaimanapun, beberapa jam selepas diisytihar sebagai juara, Mendel dilaporkan sakit sebelum dikejarkan ke hospital.


Dia disahkan mati tidak lama kemudian.


Vareniki dihasilkan dengan tepung dengan intinya boleh diperbuat daripada pelbagai bahan, termasuk ceri, cendawan, kentang dan daging.


Pada 2008, seorang penuntut kolej berusia 23 tahun mati ketika menyertai pertandingan memakan pau di Taiwan.



Pertandingan itu adalah acara tahunan dan 60 pelajar dibahagikan kepada dua kumpulan untuk menghabiskan sebanyak mungkin pau.


Mangsa kemudian dilaporkan muntah tidak berhenti-henti sebelum tidak sedarkan diri.


Seorang lelaki Wales juga menemui ajal selepas menyertai pertandingan memakan kek pada 2008. - AP

sumber : myMetro

Bangga jadi 'call girl',tiga beradik sapu semua

Posted: 24 Sep 2011 06:32 PM PDT


TERLUPA batasan agama untuk menjadi panduan hidup, tiga beradik yang mulanya ke pusat hiburan untuk berhibur dan mempunyai kekasih sebagai pengubat sunyi akhirnya hanyut dek godaan syaitan hingga ada yang sanggup menjual tubuh.

Disebabkan limpahan wang yang mampu diraih dengan mudah juga membuat ada antara tiga beradik liar dari Georgetown, Pulau Pinang itu rela menjadi "call girl" bagi dengan melayan lelaki kaya, kacak dan berkereta mewah hingga ke ranjang.

Wartawan Metro Ahad, Zuhainy Zulkifli berkesempatan bertemu dengan tiga beradik ini untuk mendengar sendiri pengalaman dan luahan rasa mereka.




AIZA (bukan nama sebenar), 26, anak ketiga dari lima beradik:


"Hidup saya mula menjurus ke arah perbuatan seks bebas bermula sejak usia 17 tahun selepas berkenalan dengan Saiful yang ketika itu berusia 18 tahun dari Alor Setar, Kedah.

Ketika itu saya bukan saja bangga menjadi teman wanita kepadanya disebabkan dia dikenali ramai di tempatnya tetapi Saiful yang selalu memberi wang dan membelikan pakaian berjenama menyebabkan saya mula gelap mata dan rela mengorbankan dara kepadanya.

Saya masih ingat semasa kami menyambut satu perayaan dan selepas melihat persembahan bunga api, Saiful mengadu tidak boleh memandu kereta kerana mengantuk dan memujuk saya supaya menginap di sebuah hotel tiga bintang.

Saya masih mentah ketika itu hanya menurut saja katanya, malah dia berkata akan menyewa dua bilik berasingan tetapi apabila tiba di hotel, dia beritahu semua bilik sudah penuh dan hanya ada satu bilik saja.

Pada malam itu jugalah mahkota diri saya diragut Saiful, malah kami beberapa kali terlanjur.

Bermula hari itu, kami sering melakukan perbuatan terkutuk itu, malah pernah beberapa kali melakukan seks dalam kereta berhampiran sebuah stadium di Alor Setar.

Saiful anak orang kaya kerana bapanya seorang ahli perniagaan terkenal. Setiap hari Sabtu, kami akan bertemu dan setiap kali kami berjumpa sekurang-kurang RM200 pasti masuk kocek.

Jumlah itu bagi saya yang hanya seorang pelajar tingkatan lima adalah cukup besar dan sebab itu saya tidak kisah untuk membiarkan dia meratah tubuh saya.

Setahun selepas berkenalan dengan Saiful, hubungan kami putus selepas dia melanjutkan pelajaran dalam bidang perniagaan di sebuah kolej swasta apabila dipaksa bapanya.

Saya yang seperti ketagih hubungan seks kemudiannya bertaut kasih pula kepada seorang pemain muzik berkumpulan yang terkenal, Azlan.

Hubungan saya dan Azlan hanya sekadar untuk melempiaskan keinginan seks masing-masing dan bukan kerana cinta.

Azlan juga seorang yang agak kaya, kacak dan digilai ramai gadis ketika itu membuatkan saya bangga diusung ke sana ke mari ketika dia melakukan persembahan jelajah negeri.

Saya berpisah dengan Azlan dua tahun kemudian dan selepas itu saya mula memburu lelaki kaya dan hidung belang tanpa mengira usia, namun tidak bagi lelaki biasa dan tidak berduit.

Ibu dan ayah tidak pernah bertegas dengan saya dan mereka hanya memberi teguran dan nasihat supaya meninggalkan kehidupan penuh dosa itu.

Pada usia remaja, saya tidak perlu bekerja seperti rakan yang lain, telefon saja lelaki yang saya kenal, mereka akan memberi saya wang dengan hanya perlu melayan nafsu dan tuntutan batin mereka saja.

Pada suatu hari, saya mendapat panggilan telefon daripada beberapa rakan yang mendakwa video seks mirip wajah saya tersebar di internet.

Saya tidak tahu siapa yang menyebarkannya kerana saya sudah tidur dengan beberapa lelaki dan akhirnya saya mengambil keputusan menetap bersama kakak sulung saya yang tinggal bersama teman lelakinya di sebuah rumah di Cheras, Kuala Lumpur.

Ibarat lari dari mulut buaya, masuk ke mulut naga, saya sedari sikap kakak dengan saya sama saja. Sebut sahaja nama kelab malam, semuanya kami tahu dan kakak yang bekerja di sebuah butik pakaian juga memperkenalkan rakannya kepada saya, malah ramai juga yang sudah 'cuba' saya.

Dua bulan kemudian, saya bekerja di sebuah butik kecantikan sebagai mengisi masa lapang pada waktu siang. Dengan wang gaji, saya membeli sebuah kereta supaya nampak mewah bagi mengaburi mata lelaki.

Jika lelaki itu kaya, tinggi jugalah habuan yang akan saya dapat asalkan melayan mereka sebaiknya.

Kadang kala, terbit juga penyesalan di hati saya mengenai tahap pendidikan, pekerjaan dan seluruh kehidupan saya.

Ada rakan yang saya jumpa sudah bertudung dan mengenal tikar sembahyang sedangkan saya, membaca surah al-Fatihah pun sudah lupa.

Kakak kedua saya sering menghubungi saya dan kakak dengan menasihatkan kami supaya pulang ke pangkal jalan tetapi semua itu saya balas dengan gelak tawa.

Kini, saya tidak pasti berapa lama lagi kami adik-beradik akan terus berada dalam keadaan tersesat begini, adakah Tuhan akan mengampunkan dosa kami yang sudah jauh tersesat ini."



LILY (bukan nama sebenar), 29 tahun dan anak sulung dari lima beradik:

"Kehidupan saya dan Aiza tidak banyak bezanya tetapi saya jadi begini kerana seorang lelaki. Saya akui bahawa saya lebih pandai bersosial daripada Aiza kerana semua lelaki saya sapu.

Minuman keras pula sentiasa di tangan, pendek kata mahu sarapan pun dengan air kencing syaitan itu.

Saya pernah belajar di sebuah universiti tempatan di pinggir Kuala Lumpur selepas tamat tingkatan enam tetapi diberhentikan pada semester ketiga selepas pelajaran saya merosot.

Semua itu terjadi selepas kejutan budaya yang dialami menyebabkan saya berhibur setiap malam bersama rakan.

Saya tidak mahu pulang ke kampung kerana kehidupan di kota lebih seronok, malah saya langsung tidak menjenguk keluarga dan hanya menelefon mereka sebulan sekali.

Saya berkenalan dengan Rizal yang berusia 26 tahun ketika itu, bekerja sebagai penjual kereta. Kehidupan saya mewah kerana dia juga membela saya ketika baru berusia 21 tahun di rumah yang saya tinggal sekarang di Cheras.

Dia mengajar saya merokok, meneguk arak, malah dia sering berkunjung ke rumah sewa saya bagi memadu kasih.

Rizal yang sudah mempunyai tunang ketika itu tetapi dia bijak menyembunyikan hubungannya dengan saya.

Pada hujung minggu, Rizal akan ke Johor Bahru berjumpa tunangnya dan pada ketika itulah saya mengambil peluang memberi layanan istimewa kepada beberapa rakan lelaki lain yang sanggup memberi wang.

Dua tahun kemudian, kira-kira tiga bulan sebelum Rizal berkahwin, kami ditangkap basah. Saya pulang ke Pulau Pinang pada malam itu juga bersama Rizal selepas diikat jamin.

Ayah dan ibu hanya diam membisu, malah bersetuju saja dengan keputusan kami yang mahu segera berkahwin.

Rizal pula berdepan dengan masalah apabila keluarga tunangnya minta ikatan diputuskan. Sebulan kemudian kami berkahwin tanpa restu keluarga Rizal.

Mungkin perkahwinan yang tidak diberkati, kami bercerai enam bulan kemudian. Dengan gelaran janda pada usia 24 tahun, saya kembali liar dan berpeleseran di kelab malam.

Kegiatan saya lebih rancak selepas Aiza tinggal di rumah saya, malah bekas suami juga sering berkunjung ke rumah bagi menghilangkan rindu sedangkan saya sendiri sudah tidak mempunyai perasaan terhadapnya.

Rizal tetap membayar sewa rumah dan memberi wang perbelanjaan menyebabkan saya sendiri tidak kisah dengan perbuatan itu.

Namun, tidak pernah pula Rizal mencuba Aiza serta menyayangi Aiza seperti adiknya malah dia sering membawa kami pergi bercuti.

Dengan hidup yang bergelumang dosa, adik keempat saya juga sering berkunjung ke rumah saya kerana menyambung pelajaran di universiti tempatan di Shah Alam.
Setiap hujung minggu, dia akan datang ke rumah saya bagi menikmati kehidupan sosial seperti kami. Shila tidak berminat melakukan hubungan seks berbayar tetapi dia lebih cenderung secara ringan-ringan.

Saya terfikir, adakah dosa saya ini diwariskan kepada dua adik saya dan apakah ibu bapa masih mahu menerima kami selepas mereka tahu kegiatan kami? Saya dan Aiza tidak berani menjejak kaki ke rumah di kampung dan pulang hanya pada Aidilfitri.

Selepas memohon ampun dan maaf, kami terus pulang ke ibu kota. Panas rasanya berada di kampung."



SHILA (bukan nama sebenar), 24 tahun dan keempat daripada lima beradik:

"Antara lima beradik, saya paling bijak dalam pelajaran malah tidak pernah mengabaikannya. Begitu juga ketika menuntut di universiti, saya hanya bersosial setiap hujung minggu dan turut menerima wang tambahan dari kedua kakak saya bagi membeli keperluan belajar.

Ketika pertama kali pergi ke rumah kakak keempat saya itu, agak terkejut apabila terdapat tiga lelaki ada dalam rumahnya termasuk bekas abang ipar yang sedang berbaring di bilik tidurnya.

Saya tanya kepada Lily, tetapi dia hanya tersenyum dan mendakwa itu adalah perkara biasa jika menetap di Kuala Lumpur.

Pada malam itu, saya dibawa ke sebuah pusat hiburan dan agak kekok dengan suasana baru.

Namun sedikit pun saya tidak berminat menyentuh minuman beralkohol yang dipesan Lily malah beberapa lelaki menawarkan RM400 bagi mencuba saya tetapi saya tolak dengan baik.

Tetapi selepas itu, saya semakin seronok apabila diraba rakan Lily dan Aiza. Akhirnya saya tewas dan terjebak dengan aksi ringan-ringan.

Mereka membayar saya RM300 sebagai duit poket dan jumlah akan ditambah jika saya ikut mereka balik ke rumah tetapi saya masih sayangkan dara saya dan tidak mungkin akan menyerahkannya kepada sesiapa sebelum berkahwin.

Namun, bagi saya wang bukanlah segalanya. Saya berkenalan pula dengan Shafiq yang berusia 27 tahun dan dia seorang pemain gitar di sebuah kelab.

Shafiq seorang yang baik, jauh sekali meminta tubuh saya dan saya senang ketika bersamanya. Saya tidak pasti berapa lama hubungan kami dapat bertahan kerana saya mula mengharapkan Shafiq dapat membawa saya keluar dari keseronokan hidup ini.

Hiburan yang kami nikmati saban malam, kadang kala membosankan. Kini saya mula rasa bersalah kepada keluarga.

Pernah saya menangis apabila teringat wajah ibu yang menyediakan sarapan semasa saya hendak pulang ke kampus dan wajah ayah yang sudah tua dengan topi lusuhnya mengusung beg ke kereta buruknya.

Ibu hanya suri rumah, ayah pula seorang pesawah, siapa pula yang mahu menemani mereka di hari tua.

Jika dulu, saya jarang pulang ke kampung kerana terpengaruh dengan rentak hidup Lily dan Aiza, kini Shafiq akan menemani saya sebulan sekali pulang ke kampung bagi menjenguk keluarga.

Kini saya bekerja di sebuah jabatan kerajaan sebagai penolong pembantu tadbir. Gaya hidup saya kini lebih kepada melepak di kedai makan bersama teman tetapi tabiat merokok saya masih sukar dibuang.

Hubungan saya dengan Lily dan Aiza tidak pernah renggang, saya juga sering mengikut mereka bercuti di beberapa pusat peranginan dalam negeri.

sumber :myMetro

Wanita mengamuk pukul mesin ATM dengan kasut tingginya

Posted: 24 Sep 2011 05:45 PM PDT

Wiltshire, Inggris. Seorang wanita tertangkap kamera merosak mesin ATM di Wiltshire dengan kasut tinggi-nya.

Mesin ATM, di depan Barclays Bank, Chippenham itu, dipukul "hampir 50 kali" oleh seorang wanita setelah tengah malam.

Polisi mengatakan wanita itu berdiri di sekitar mesin ATM selama beberapa mienit sebelum melepaskan kasut dan melancarkan aksinya.

Polis meminta bantuan khalayak untuk mengidentifikasi wanita itu.


Adegan korek dalam bas

Posted: 24 Sep 2011 11:35 AM PDT

memang adegan kurang ajar...

Mari saksikan cara Ayam ni ajar penumpang yang sombong di komuter

Posted: 24 Sep 2011 10:45 AM PDT

Perhatikan penumpang dibawah ini..lebih rela letak sayurnya daripada
bagi orang duduk...
dan cuba aksi si Ayam mengajar orang yang sombong ini...






sumber gambar : stomp.com.sg

Video..Kanak-kanak laku adegan seks dilkawasan awam

Posted: 24 Sep 2011 09:45 AM PDT

Lintascerita.com inilah yang terjadi jika pornograpi sex video di lihat kanak-kanak.
Dalam video terlihat dua KANAK-KANAK itu mempraktIkan berbagai macam posisi
yangg biasa di lakukan adegan filem dewasa.


Baju pengantin ni seksi banget..pening..pening

Posted: 24 Sep 2011 08:25 AM PDT


pening-pening...

Hebat..tetap mengajar walau pelajarnya cuma seorang

Posted: 24 Sep 2011 07:45 AM PDT




Hebat..baru dikatakn guru sejati....

Trend baru ke ni?Pakai kasut boot bola gi jalan-jalan

Posted: 24 Sep 2011 06:00 AM PDT


sumber gambar : stomp.com.sg

Mungkin ni trend baru yang cuba diperkenalkan...lawak betul ko bang

Seluar Dalam Terbuat dari Pelepah Pisang

Posted: 24 Sep 2011 05:00 AM PDT


Perusahaan seluar dalam di Australia, AussieBum, membuat ciptaan baru pada produk seluar dalam untuk lelaki. Seluar dalam yang dirancang untuk ramah lingkungan tersebut terbuat dari 27 peratus serat pisang, 64 peratus cotton dan 9 peratus lycra (serat sintesis).

Serat pisang yang digunakan pada seluar dalam tersebut ditenun dari kulit batang pisang, yang tidak hanya membuat seluar dalam tersebut ringan, tapi mudah menyerap.

"Pada dasarnya Anda tidak dapat membuat apapun dari serat pisang, kerana teksturnya akan menjadi lembek," ujar juru cakap AussieBum Lloyd Jones.

"Para pemakainya nanti tidak perlu takut akan dikejar oleh monyet, kerana seluar dalam tersebut tidak memiliki bau seperti pisang," imbuhnya.

Hubungan Sponge Bob dengan alat pencegahan kehamilan

Posted: 24 Sep 2011 04:25 AM PDT

Uniknya Break Dance Ala Bollywood [Video]

Posted: 24 Sep 2011 03:45 AM PDT

Wow, ternyata artis Bollywood juga pandai melakukan tarian break dance! Mereka juga punya gerakan yang lain dari pada yang lain . Cuba lihat gerakan 'ereksi' mereka pada detik ke 0:44. Seumur-umur belum pernah terlihat ada b-boy yang mampu melakukan trick seperti itu.

Lelaki Ini Mencat Bola Baseball Selama 34 Tahun..Ketika ini Beratnya Mencapai Satu Setengah Ton

Posted: 24 Sep 2011 02:45 AM PDT

Seorang dekorator mencat bola baseball setiap hari selama 34 tahun untuk menciptakan bola cat terbesar di dunia.

Michael Carmichael (64), dari Alexandria, Indiana, melapisi sebuah bola baseball setiap harinya dengan lapisan cat baru, dalam sebuah projek anehnya sejak tahun 1960-an. Dan sekarang, setelah 22.894 lapisan cat, bola baseball yang kecil tersebut berubah menjadi sebuah gumpalan cat raksasa dengan berat 1.587 kilogram.

Michael Carmichael melapisi bola raksasanya dengan cat yang ke-22539 kalinya, di rumahnya di Alexandria, Indiana.

Sejarah dimulai : Lapisan cat pertama pada bola baseball milik Michael Carmichael yang dilakukan oleh anaknya Mike Jr pada tahun 1977

Lapisan cat yang ke 1500 : Setiap kali melapisi bola harus dengan cat dengan warna yang berbeza

Para pengunjung dari berbagai penjuru dunia turut ikut melapisi bola ini dengan cat

Bola yang sekarang berukuran diameter 22,48 inci telah secara rasmi diakui oleh Guinness World Records sebagai bola cat terbesar yang pernah tercatat.

Sumber : dailymail

Jom tengok trend baru di Tokyo,gigi Vampire untuk kelihatan lebih 'cute'

Posted: 24 Sep 2011 01:35 AM PDT






sumber : stomp.com.sg

Pointed vampire canines are hardly what most people would look for in a prospective date, but the Japanese seem to think otherwise. Vampire teeth are all the rage in Tokyo, with dentists offering a procedure to lengthen your teeth subtly into fangs.


The effect of the procedure, known as Yaeba or 'double tooth', is relatively subtle and is believed to make you 'cuter'. The process is offered by Dr. Yoko Kashiyama of Dental Salon Plaisir, a cosmetic dentistry in Tokyo's upscale Ginza district.

STOMPer Twilit wrote:


"The Japanese astound, yet again. Who knew that vampire fangs could actually be considered cute?


"The fangs are said to make one's smile cuter and more attractive.

"Attractive to other Twilight wannabes perhaps?"

Dahsyat..Pengantin Itali Pakai Gaun Sepanjang 3 Kilometer

Posted: 24 Sep 2011 12:59 AM PDT




Pernikahan adalah suatu hari istimewa yang tak dapat terlupakan, dan hal ini dibuktikan oleh pengantin dari Itali Elena De Angelis, dan warga di desa Casal di Princice.Pengantin ini telah memecahkan rekod dunia untuk gaun pengantin terpanjang dengan datang ke gereja untuk perkahwinannya dengan memakai kerudung sepanjang 3 kilometer.

Diperlukankan ratusan pelajar sekolah bersama ibu mereka membantu pengantin wanita ini dengan gaun super panjangnya ini di sepanjang jalan di desanya.

Gianni Molaro yang merancang pakaian ini, memerlukan 6.000 meter kain sutra, dan mengharapkan gaun ini akan diletakkan dalam Guinness Book of Records sebagai gaun terpanjang di dunia.

sumber : Dailymail

[pelik] Pekerja yang kedatangan haid kena pakai gelang merah

Posted: 24 Sep 2011 12:57 AM PDT

SEBUAH perusahaan di Norway memperlakukan para pekerja perempuan dengan mengenakan gelang berwarna merah untuk menandakan bahawa mereka sedang dalam masa kedatangan haid Kenapa mesti begitu?

Ternyata peraturan itu dikeluarkan pihak perusahaan untuk memberi tahu mengapa pekerja wanita kerap ke bilik air. Peraturan yang cukup aneh ini dimuat dan diperinci pada sebuah laporan syarikat pekerja perusahaan ini guna menanggapi peraturan sebelumnya tentang pergi ke bilik airyang dianggap terlalu ketat dan membatasi terutama untuk kaum perempuan.

Di Norway, banyak perusahaan yang berusaha menerapkan disiplin terhadap para pekerjanya dengan kegiatan pemantauan, termasuk dengan kegiatan peribadi mereka seperti hendak ke bilik air. Sebanyak 66 peratus pengurus meminta adanya pemantauan terhadap pekerja yang terlalu sering ke bilik air. Ada juga yang meminta adanya sistem kunci elektronik untuk ke bilik air. Sepertiga perusahaan di Norway juga sampai menempatkan kamera pengintai dan ada yang meminta setiap pekerja untuk mengisi buku tamu sebelum masuk ke bilik air.

Laporan itu juga mencatat, tindakan yang paling ekstrem dilakukan seorang pengurus yakni peraturan penggunaan gelang merah guna menandakan bahawa seorang pekerja wanita dengan haid sehingga dia memiliki alasan untuk sering ke bilik air. Para pekerja wanita tentunya merasa malu dengan peraturan ini sehingga para rakan mereka mengetahui hal peribadi tentang mereka.

Sayangnya, nama perusahaan yang memberlakukan peraturan ini masih dirahsiakan. Menurut Current.com, adanya peraturan aneh ini dilaporkan Erik Bjorn Thon, . Menurut Thon, peraturan mengenakan gelang merah ini merupakan hal yang jelas-jelas melanggar hak asasi manusia dan sangat menghina mereka yang terpaksa memakainya."Pemantauan di lingkungan kerja memang menjadi masalah yang makin mengkhuatirkan. Menurut rencana, kami akan beupaya mengkaji kembali segala peraturan yang dinilai keterlaluan dan melanggar hak peribadi seseorang," katanya

Penyakit Baru: Alergik Wi-Fi

Posted: 24 Sep 2011 12:55 AM PDT


Penggunaan jaringan internet tanpa kabel atau Wi-Fi yang meluas menandai perkembangan teknologi di era digital. Di balik kecanggihan yang tercipta, signal yang terpancar di hampir semua sudut ruang publik boleh jadi mulai membuat masalah kesihatan baru: alergik Wi-Fi.
Di Amerika Syarikat, alergik terhadap pancaran signal elektromagnetik tersebut diperkirakan menimpa sekitar lima peratus warganya. Penyakit yang dikenal sebagai Electromagnetic Hypersensitivity (EHS) itu ditandai dengan gejala sakit kepala, kejang otot, kulit terbakar, dan sakit kronik.

Selain pancaran signal Wi-Fi, keadaan itu juga diperkuat pengaruh paparan signal telefon selular yang terlampau kuat, dan satelit.

Diane Schou, salah satu penderita, berkisah kepada BBC, "Wajahku berubah merah, kepala rasanya sakit, penglihatan terganggu, dan terasa sakit saat berfikir. Dan, belakangan aku juga mulai merasa pedih di dada. Bagi saya, rasanya seperti mengancam jiwa."

Demi mengurangi penderitaannya, ia sempat tinggal di sebuah bilik kayu yang didesain kedap dari gelombang elektromagnetik. Namun, cara itu tak cukup melindunginya. Bersama suaminya, ia terpaksa pindah dari kediamannya di Iowa ke sebuah desa terpencil di Green House, Virginia Barat, di mana hanya dihuni sekitar 143 penduduk.

Kes serupa dialami Janice Tunnicliffe. Wanita 55 tahun ini kesakitan setiap berdekatan dengan perangkat yang memancarkan medan elektromagnetik, seperti Wi-Fi, televisyen, lampu, radio, televisyen. "Wi-Fi membuat saya merasa memiliki penyepit di belakang kepala yang menarik paksa kehidupan saya," ucapnya seperti dikutip Daily Mail.
Pemerintah Sweden dan Switzerland percaya keadaan ini. Tetapi, UK Health Protection Agency mengatakan bahawa para peneliti gagal dalam mengembangkan hubungan antara gelombang elektromagnetik dan penyakit. Banyak doktor bahkan percaya bahawa keadaan seperti yang dialami Tunnicliffe hanya sebuah psikosomatis.

Graham Lamburn, dari Powerwatch, sebuah organisasi yang meneliti efek medan elektromagnetik, mengatakan tiga sampai empat peratus dari populasi melaporkan sensitiviti terhadap electrosensitivity. "Ke semacam ini jarang, tetapi ada beberapa orang yang harus melepaskan rumah dan pekerjaan kerana electrosensitivity."

Sementara Organisasi Kesehatan Dunia atau WHO mengatakan bahawa sejumlah kes hanya kasuistik. "EHS tidak memiliki kriteria diagnostik yang jelas. Tidak ada dasar ilmiah untuk menghubungkan gejala EHS dengan medan elektromagnetik. EHS bukanlah diagnosis medik," demikian pernyataan resmi WHO. (umi)

Begini rupanya pak cik ni menipu untuk minta sedekah

Posted: 24 Sep 2011 12:52 AM PDT






pok cik..pok cik!!!!

Gadis tension gila kerana nyanyi suara tak sampai

Posted: 24 Sep 2011 12:48 AM PDT

KAROLINA KURKOVA, WANITA SEKSI YANG TIDAK PUNYA PUSAT

Posted: 24 Sep 2011 12:17 AM PDT


Menjadi yang terseksi tampaknya bukan perkara mudah. Lihatlah wanita terseksi versi stesen televisyen AS, E. Juaranya seorang gadis tanpa pusat, supermodel Karolina Kurkova. Alhasil, pertunjukan pusar bukanlah faktor penting.
Supermodel berasal dari Republik Checnya ini mampu mengalahkan rakan-rakannya yang juga kerap berpose untuk produk-produk pakaian dalam Victoria's Secret. Seperti Giselle Bundchen, Adriana Lima, dan Heidi Klum.
"Karolina merasa terhormat boleh masuk dalam daftar ini, apalagi boleh menjadi juaranya," ujar salah seorang juru bicaranya.
"Terutama dengan filemnya yang akan segera beredar, G.I. Joe, dia sangat menghargai dukungan yang diberikan media ini."
Berawal dari seorang teman yang mengirimkan foto ke agensi model di Praha, Kurkova langsung boleh catwalk. Kendati baru berusia 15 tahun, ia bertolak menuju Milan untuk mencari pengalaman. Namanya kian melambung setelah desainer Miuccia Prada menggunakannya sebagai model untuk , Prada.
Menginjak usia 17, dia pindah ke New York dan menerima tawaran dari majalah mode dan fesyen Vogue. Amerika dan dunia pun makin mengenal namanya dan Kurkova menjadi bahagian penting di industri fesyen internasional.
Berbagai brand seperti YSL, Tommy Hilfiger, Valentino, Louis Vuitton, Chanel, Dior, Hugo Boss, Versace, Mango, Rolex Oyster, dan banyak lagi ia wakili.
Salah satu ciri khas dari gadis berusia 24 tahun ini adalah tidak memiliki pusat kerana bedah medik yang pernah ia jalani sewaktu kecil. Dengan atau tanpa pusat, tetap saja sex appeal yang dimilikinya terbukti hebat.
Gadis ini bahkan menjadi salah satu model berpenghasilan besar, versi majalah Forbes.

Heboh di forum..GAMBAR wanita cantik berikan susunya untuk anak anjing

Posted: 23 Sep 2011 11:56 PM PDT



Recently A thread titled " Shocked New Year launch of the after 90`s Sister milking herself to feed dog" was posted on Huashang Forum, the post Exposed a group of "cool pictures", a young female exposes breast for nothing but uses their own milk to feed a small puppy. The poster said, small MM`s (Sister) "Milking Gate" made men admit inferiority compared with the dog, how lucky! Meanwhile, the poster was worried about the little MM, what if the little dog bites her.


Once shown on web, the thread received widespread attentions and crazy clicks. For such behavior on the post, netizens discussed the act widely. Some netizens said that the post said that the girl was after 90`s little sister, how MM in this age would have milk, Isn't only woman with baby having milk? Some also were concerned about health younger generation; problem of premature is becoming more and more serious. Some careful netizens even found that dogs in the photos are not the same one, so it is suspected fraud. For these questions, some netizens calm said, whether the dogs were the same one was not important, whether the dog had eaten milk was not important, The important thing is this action.

Whether it is a real thing or speculation is still unclear until now.

sumber : chinawhisper.com

Wartawan TV berhenti kerja kerana studio berbau

Posted: 23 Sep 2011 11:40 PM PDT


Para pekerja tentu mendambakan tempat bekerja yang sihat. Para wartawan televisyen di Cyprus mengundurkan diri dari pekerjaan mereka kerana studio tempat mereka bekerja sangat bau dan banyak serangga.

"Kami menginginkan tempat kerja yang aman dan bersih," kata salah seorang pekerja yang mengundurkan diri itu.

Management sebenarnya juga tidakhanya berpeluk tubuh dan berusha menemukan tempat yang sesuai untuk para staf. Menurut pihak pengurusan minggu lalu mereka telah berupaya memperbaiki keadaan ruang kerja di tempat itu.

Cyprus Broadcasting Corporation (CBC) di Nikosia memang merupakan perusahaan negara yang tua dan pejabatnya tidak terurus.

Selama bertahun-tahun, para pekerja di CBC selalu menemukan masalah dengan kutu atau serbuan kucing. Beberapa pekerja jatuh sakit kerana kotornya tempat kerja mereka.

Buah anggur selamatkan wanita yang terjatuh dari tingkat 9 ini

Posted: 23 Sep 2011 10:32 PM PDT


Seorang wanita di Ukraine selamat setelah terjatuh dari tingkat 9 apartmentnya.

Ludmilla Vasko, 29 tahun, termasuk beruntung. Ketika wanita ini jatuh dari lantai 9 di apartmentnya di Uzhgorod, dirinya jatuh tepat di tempat penyimpanan buah anggur yang baru habis dikutip.

"Dia masih duduk di buah anggur yang sudah hancur ketika kami tiba di sana. Dia sangat terkejut. Untungnya doktor yang memeriksanya mengatakan kalau dia baik-baik saja meski terkejut. Anggur-anggur itu melindunginya. Dia sedikit membantu mengurangi kerja para pembuat minuman anggur (wine) kerana dia menghancurkan hampir semua buah anggur ketika dia mendarat di sana," ujar seorang polis di ananova.com.

sumber : ananova.com