Adsense

Rabu, 7 September 2011

borak kosong

borak kosong


Melihat Galeri Foto Ala Minority Report di Gigalinc Exhibition [Video]

Posted: 07 Sep 2011 10:00 PM PDT


Dengan menggunakan gambar berukuran gigapixel, layar bioskop, suara surround dan kontroler Kinect milik Xbox, kamu boleh meniru apa yang dilakukan oleh Tom Cruise di Minority Report.

sumber: Gigalinc via Peta Pixel

Wow..Kejuaraan Menghisap Air Melalui Hidung Di Russia [Video]

Posted: 07 Sep 2011 09:47 PM PDT


Sulit dipercayai bagaimana para peserta sanggup melakukan pertandingan ini. Apa yang dilakukan para lelaki ini memang nampak sedikit menggelikan buat kita, tapi tidak untuk ahli yoga. Teknik ini cukup diminati oleh para ahli yoga, kerana menurut mereka dengan memasukan air ke hidung dari satu rongga dan mengeluarkannya melalui rongga yang lain dapat membantu kita untuk mengubati berbagai gangguan kesihatan seperti infeksi sinus, alergi, sakit kepala, bahkan stress. Mereka menyebutnya Jala Neti.




sumber: konkyukof-jala-neti

Jururawat 'Palsu' Tertangkap Setelah Rawat 1.400 Pesakit

Posted: 07 Sep 2011 08:45 PM PDT


Jururawat yang diduga palsu ditangkap polis Kent dan Essex, Inggris. Perempuan anonim berusia 46 tahun ini ditangkap atas laporan seorang pesakit yang meragukan kelayakannya sebagai jururawat yang telah merawat 1.400 pesakit.

Seorang ibu dua anak Heidi Godden (38), yang telah menjalani ujian pap-smear untuk mengetahui kanker serviks, mengatakan dia sangat khuatir kalau ujian pap-smearnya tidak dilakukan dengan tepat.

"Saya masih lemah mengetahui seseorang yang tidak memenuhi syarat dipekerjakan langsung menangani operasi saya dan marah bahawa ini telah terjadi," jelas Godden seperti dilapor Daily Mail, Rabu (7/9/2011).

Sementara dr James Thallon dari Kent and Medway Primary Care Trust, tempat jururawat yang dilaporkan palsu itu, mengatakan tidak ada alasan untuk percaya pada keluhan pesakit yang telah dirugikan dan berkeras tidak ada keluhan.

"Kami melakukan peninjauan langsung untuk memeriksa bahawa standard perawatan yang diterima pesakit kami telah dipertahankan. Penyelidikan kami belum menemukan masalah atas pekerjaan orang ini, dan tidak ada alasan untuk percaya bahawa telah ada kerugian apa pun untuk kesihatan seseorang," jelas Thallon.

Pihaknya juga telah memeriksa dan tidak menemui adanya keluhan tentang orang ini selama beberapa pihak mempekerjakannya sebagai jururawat. Sebagai tindakan pencegahan, pihaknya menulis surat dan menawarkan beberapa pesakit secara private untuk diperiksa semula.

Sementara polis Rob Vinson dari Direktorat Jenayah Berat Kent dan Essex mengakui penahanan jururawat 'palsu' itu.

"Mereka akan mengadakan siasatan atas staf yang bekerja di beberapa orang doktor umum di Medway antara Ogos 2006 hingga September 2010," jelas Vinson.

Perempuan yang berasal dari Brecon, Wales, itu telah dibebaskan dengan jaminan.

Sebenarnya, jururawat 'palsu' itu bekerja sebagai health care assistant atau asisten nonmedis hospital yang kerjanya mengganti alas cadar, membantu pesakit mandi, berpakaian dan ke toilet. Asisten nonmedis ini memang tidak memerlukan pelatihan seperti jururawat.

Asisten nonmedis ini sering dianggap sama dengan jururawat kerana seragam mereka yang hampir sama, namun asisten nonmedis ini tidak memiliki pelatihan medik dan hanya memerlukan kelayakkan matematik dasar dan membaca saja.

Namun perempuan ini mulai berlagak menjadi jururawat pada prakter doktor umum di 4 wilayah di Inggris, Chatham, Gillingham, Kent dan Essex, lebih dari 4 tahun lamanya. Diketahui jururawat 'palsu' ini terlibat dalam kegiatan medik pada 1.400 pesakit di Kent and Medway Primary Care Trust. Termasuk melakukan pap-smear pada 341 perempuan dan memberikan imunisasi TB, polio, campak, dan rubella pada 504 anak.

Nenek miang bermadu asmara dengan kekasihnya berumur 23 tahun

Posted: 07 Sep 2011 07:47 PM PDT

KULIM: Tindakan seorang nenek bercucu dua cuba memadu asmara dengan teman lelakinya yang berusia 23 tahun di sebuah hotel di sini, mengundang padah apabila pasangan berkenaan ditahan dalam operasi cegah maksiat, semalam.

Dalam pemeriksaan kira-kira jam 9 pagi itu, wanita berusia 50 tahun dan berasal dari Pulau Pinang berkenaan ditahan bersama dua lelaki berusia 23 tahun dalam bilik di hotel terbabit.


Jurucakap Pejabat Agama Daerah Kulim (PADK), berkata berdasarkan maklumat, sepasukan lima pegawai penguat kuasa bergegas ke hotel terbabit lalu mengetuk pintu bilik sambil memperkenalkan diri untuk melakukan pemeriksaan. Menurutnya, seorang lelaki membuka pintu tidak lama kemudian dan anggota penguat kuasa yang masuk ke bilik itu yang mempunyai sebuah katil menemui seorang wanita bersama seorang lelaki lain.


"Pemeriksaan lanjut mendapati dua lelaki dan wanita terbabit tidak mempunyai sebarang hubungan mahram dan mereka kemudian dibawa ke Balai Polis Lunas untuk dibuat laporan tangkapan.


"Hasil soal siasat juga mendapati wanita terbabit sudah bercerai dengan suaminya dan mempunyai dua anak serta dua cucu. Seorang daripada lelaki terbabit adalah teman lelakinya yang bekerja di kilang sama di Kulim Hitech, di sini," katanya.


Sementara itu, dalam kejadian berasingan, sepasang kekasih terpaksa bermalam di Penjara Pokok Sena, Alor Setar selepas gagal membayar wang ikat jamin bernilai RM1,500 setiap seorang selepas ditahan kerana melakukan maksiat, semalam.


Jurucakap itu berkata, pasangan berusia 26 dan 22 tahun terbabit ditahan anggota penguat kuasa PADK selepas dipercayai berasmara dalam bilik sewa wanita berkenaan di pekan Kulim, di sini, sebaik menerima maklumat awam, jam 1.30 pagi.


"Pasangan itu dibawa ke Balai Polis Kulim untuk dibuat laporan tangkapan, tetapi mereka gagal membayar wang ikat jamin RM1,500 menyebabkan ditempatkan di Penjara Pokok Sena sementara menunggu kes disebut di Mahkamah Syariah," katanya.

Katanya, kedua-dua kes berkenaan akan disiasat mengikut Seksyen 9 (1) (2) Enakmen Jenayah Syariah Negeri Kedah Tahun 1988 jika sabit kesalahan boleh didenda maksimum RM2,000 atau penjara setahun atau kedua-duanya sekali.

sumber : myMetro

CINCIN berlian Elizabeth Taylor berharga RM7.4 juta hingga RM10.4 juta.akan di lelong

Posted: 07 Sep 2011 06:35 PM PDT


NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) – Firma lelongan AS, Christie akan menjual koleksi penuh barang kemas milik pelakon legenda Hollywood, mendiang Elizabeth Taylor dalam satu lelongan di sini.

Koleksi bernilai jutaan dolar AS tersebut yang akan dilelong pada 13 dan 14 Disember depan melibatkan tiara, rantai leher, gelang tangan dan cincin berlian.

Antara barang kemas yang bakal menarik perhatian pembeli termasuk sebentuk cincin berlian seberat 33.19 karat yang dianggarkan berharga antara AS$2.5 juta (RM7.4 juta) hingga AS$3.5 juta (RM10.4 juta).

Cincin tersebut dihadiahkan kepada aktres itu oleh aktor legenda Hollywood, Richard Burton yang merupakan bekas suaminya.

Seutas loket bertatahkan mutiara, berlian dan delima dari abad ke-16 dikenali sebagai La Peregrina dianggarkan berharga antara AS$2 juta (RM5.9 juta) hingga A$3 juta (RM8.9 juta) akan juga dilelong.

Turut akan dilelong ialah seutas rantai berlian berharga di antara AS$200,000 (RM596,800) hingga AS$300,000 (RM895,349) yang dihadiahkan oleh bekas suaminya, Mike Todd dan rantai leher berlian bertatahkan zamrud yang tidak dinyatakan harganya.

Selain itu, Christie akan juga melelong sebentuk kerongsang yang dianggarkan berharga di antara AS$400,000 (RM1.19 juta) hingga AS$600,00 (RM1.7 juta), sebuah tiara berharga di antara AS$60,000 (RM178,920) hingga AS$80,000 (RM238,759) gelang tangan berharga di antara AS$12,000 (RM35,784) hingga AS$15,000 (RM44,767), seutas rantai emas gading dari kurun ke-19 yang berharga di antara AS$1,500 (RM4,476) hingga AS$2,000 (RM5,969) dan sepasang anting-anting bernilai di antara AS$100,000 (RM298,449) hingga AS$150,000 (RM447,674) serta barang kemas loket bertatahkan berharga di antara AS$70,000 (RM208,740) hingga AS$100,000 (RM298,449).

Elizabeth yang meninggal dunia pada 23 Mac lalu ketika berusia 79 tahun kerana kegagalan jantungnya berfungsi telah membintangi lebih 54 buah filem sejak dia berusia seawal 12 tahun.

Sepanjang hidupnya, aktres berkenaan pernah berkahwin sebanyak lapan kali termasuk dengan Burton, penyanyi Eddie Fisher, aktor Michael Wilding dan penerbit filem Michael Todd. – Agensi

sumber : kosmo online

Kesian..lelaki pekak ini ditikam kerana dikatakan guna bahasa isyarat kumpulan gangster

Posted: 07 Sep 2011 05:48 PM PDT


Alfred Stewart berusia tiga puluh satu tahun daripada Miramar pergi ke lounge untuk meraikan hari jadi seorang rakan. Bagi Stewart, yang pekak dan bisu, bahasa isyarat adalah cara komunikasi mereka. "Hanya bahasa isyarat. Itu satu-satunya cara mereka semua, mereka melakukan bahasa isyarat," kata ibu Stewart, Brenda Stewart.

Menurut Polis Hallandale Beach, Barbara Lee yang berusia 45 tahun berhadapan Stewart dan kawan-kawannya, kerana dia fikir mereka mengunakan bahasa isyarat geng saingan mereka.

Laporan polis itu berkata Lee meninggalkan bar, tetapi kembali dengan Ibanez Marco juvana yang berusia 19 tahun, yang dikatakan telah mengeluarkan pisau dan menikam mangsa. "Suspek mendapat dua suspek lain, mereka datang dalam bar dan mula berlawan dengan mangsa-cacat pendengaran itu" kata Hallandale Beach Pegawai Polis Sonia quinon.



Empat orang, termasuk Stewart, salah satu kawan-kawannya dan bouncer di ruang tamu, telah dibawa ke Hospital Daerah Memorial di Hollywood. Mereka pulih daripada kecederaan mereka. Quinon berkata, "Kami mempunyai dua mangsa yang ditikam dengan pisau , kecederaan bukan mengancam nyawa. Mereka telah dibawa ke hospital. "

Hebat Gila..Gambar Camaro Bumblebee Dijadikan Limo

Posted: 07 Sep 2011 11:01 AM PDT





hebat..

Lelaki Amerika ini dipenjara kerana marah orang bersolat

Posted: 07 Sep 2011 10:30 AM PDT


Seorang warga Amerika telah dijatuhi hukuman lima bulan penjara di Indonesia untuk tuduhan melakukan penghujatan dan membuat kerusuhan.

Pengadilan di Nusa Tenggara Barat memutuskan bahawa Gregory Luke telah menghina Islam dengan menyerbu masuk ke masjid di dekat rumahnya di desa Kuta selama bulan Ramadhan dan menarik keluar kebel speaker surau.

Hakim Suhartoyo mengatakan Luke, 64 tahun, telah ditemukan bersalah atas dua tuduhan penghujatan dan membuat kekacauan pada bulan Ogos.

Hukuman lima bulan, termasuk beberapa bulan yang telah dijalani, lebih ringan dari tujuh bulan dakwaan oleh jaksa.

Hakim Suhartoyo mengatakan ada keadaan mitigasi untuk menyerahkan di bawah hukuman yang ringan."Terdakwa tidak pernah melakukan kejahatan sebelumnya, bertindak sopan selama persidangan dan menyatakan penyesalan atas tindakannya," jelasnya.

Suhartoyo mengatakan faktor lain dalam mendukung Luke adalah dia adalah seorang Muslim dan mengaku tidak pernah berniat untuk menghina Islam.

"Ada juga faktor usia lanjut dan keinginan untuk tetap di Indonesia dan membantu mengembangkan sektor pelancungan di Lombok, " kata hakim. Luke menjalankan usaha resort di desa Kuta.

Berbicara setelah mendengar putusan, Luke mengatakan dia puas dengan hukuman yang ringan yang diterimanya. "Saya sangat senang, saya merasa sangat baik hari ini, "katanya. Saya menerima dakwaan yang diputuskan kepada saya. "

Ia menambahkan ia belum yakin apakah ia akan kembali ke Kuta setelah pembebasannya. "Saya belum membuat rancangan, "katanya.

Luke sebelumnya membantah tuduhan, mengatakan bahawa yang menyerang pertama kali dan masuk ke mushola tanpa melepas alas kaki dan hanya meminta agar amplifier dimatikan.

Seorang kenalannya juga bersaksi bahawa pemahaman Luke tentang bahasa Indonesia terlalu rendah untuk telah membuat pernyataan secara ofensif yang dihubungkan kepadanya oleh penduduk desa.

Dalam insiden itu, Luke diserang olehorang ramai dan rumahnya diceroboh.(fq/dm)

sumber

Chris acu senapang kepada pekerja McDonalds kerana takut isterinya yang mengandung membunuhnya

Posted: 07 Sep 2011 09:47 AM PDT


Polis di tenggara Missouri menahan Heuring Chris berusia 27 tahun dengan memandu dalam keadaan mabuk dan menyalahi undang-undang senjata selepas dia didakwa mengacukan senapang patah kepada pekerja Drive Thru McDonalds.

Heuring dilaporkan tiba di McDonald di sekitar 11:40 pm Sabtu selepas restoran telah ditutup untuk membeli makanan itu. County Sheriff Rick Walter memberitahu Missourian Tenggara:
"Beliau memberitahu pekerja dia mahu makanan dan menunjukkan senapang patah pada masa itu," kata Walter. "Beliau berkata, 'Jika saya tidak membawa makanan untuk isteri saya, dia akan membunuh saya.' Pada ketika itu, pekerja-pekerja tidak mahu melayan dan dia terus menunjukkan senapangnya
The Associated Press menambah dalam laporan bahawa isteri Heuring mengandung enam bulan.

Biar benar kakak ni selamba je biar anaknya berak dalam komuter

Posted: 07 Sep 2011 08:45 AM PDT

Kesian..mungkin adik ni dah tak tahan..
habis semerbak bau dalam komuter tu....

Wanita bogel ini buat jalan raya sesak

Posted: 07 Sep 2011 07:45 AM PDT


Wanita ini dipercayai mengalami sakit mental dan telah lari daripada rumah.Kelakuannya telah mengakibatkan kesesakkan jalan di Honggou China.Wanita ini telah ditahan oleh pihak polis.

Kisah-kisah menarik sekitar implan payudara

Posted: 07 Sep 2011 06:46 AM PDT


VIVAnews - Mempercantik penampilan secara instant dengan implan payudara banyak dilakukan wanita. Banyak kaum hawa merasa lebih percaya diri dengan ukuran aset yang besar dan kencang.

Banyak yang puas dengan implan payudara, namun tak sedikit pula yang berakhir menyedihkan akibat penanaman silikon di payudara. Di atas semua kontroversi implan payudara, ada beberapa kisah unik seputar implan payudara, seperti dikutip Oddee.com.

1. Ular mati keracunan silikon
Model Israel Orit Fox tanpa sengaja membunuh seekor ular setelah si ular keracunan silikon. Model asal Israel sedang berusaha menjinakkan ular dalam sebuah acara di televisyen saat ular mematuk dadanya.

Fox lantas dilarikan kehospital dan segera memperolehi suntikan tetanus. Sayangnya, si ular tak dapat bertahan. Fox merupakan salah satu artis terkenal di Israel dan melakukan beberapa kali operasi plastik untuk memperbesar payudaranya.

2. Penyimpan abu suami
Akibat sedih ditinggal mati, Sandi Canesco, 26, menyimpan abu mendiang suaminya, Dustin ke dalam implan payudaranya. Dia beralasan, sang suami tetap dapat dekat di hatinya. Suaminya meninggal dalam sebuah kecelakaan lalu lintas.

"Saya sedar bahawa jika saya membawa Dustin yang dikremasi di implan payudara saya, saya tidak pernah benar-benar berpisah dengannya," kata Canesco.

3. Dana kempenye dari implan payudara
Gustavo Rojas, seorang calon dewan nasional, membuat sebuah undian operasi payudara untuk mengumpulkan dana kempenye untuk pemilihannya. Bedah kosmetik, terutama pembesaran payudara, merupakan salah satu yang paling digemari wanita Venezuela. Wanita dari negara ini kerap memenangkan berbagai pertandingan kecantikan internasional.

"Undian (payudara) semata-mata sebuah mekanisme pembiayaan bukan hal yang lain. Lagipula doktor yang akan mengoperasi, bukan aku." ujarnya

4. Selamat dari maut berkat implan payudara
Implan payudara telah menyelamatkan nyawa Lydia Carranza dengan memperlambat laju peluru sehingga tak mencapai jantungnya. Carranza sedang bekerja di pejabatnya, ketika rakan sekerja ditembak. Peluru juga menyasar dirinya yang berada di dekat rekannya.

"Dia wanita yang beruntung," kata Dr Ashkan Ghavami. "Dari CT Scan, peluru berada hanya beberapa milimeter dari jantung dan organ-organ vitalnya. Bila dia tak memiliki implan payudara, mungkin dia tak dapat hidup hingga hari ini,' ujar dokteor yang menanganinya.

5. Sensasi menghancurkan benda
Susan Sykes dijuluki 'busty melon' setelah aksi sensasionalnya dengan payudara implan miliknya dalam sebuah tayangan televisyen. Di acara tersebut, ia memecahkan tin minuman soda dan melon menggunakan payudara implannya. Ia juga beraksi di 'America's Got Talent' setelah sempat menghilang semenjak aksinya di busty melon di era 1990-an.

sumber : vivanews

Tubuh Carole Frenh terlalu Kurus kerana tidak Boleh Menyimpan Lemak

Posted: 07 Sep 2011 05:25 AM PDT


Boleh memakan segala jenis makanan tanpa menjadi gemuk mungkin mimpi banyak wanita. Tapi tidak bagi Carole French. Mengalami keadaan itu justru seperti mendapat mimpi buruk.

French menghidap penyakit aneh yang mungkin hanya menimpa dua orang di dunia. Ia didiagnosis menderita disproporsi otot, yakni gangguan pada otot yang tidak memungkinkan tubuhnya menyimpan lemak.

Dengan tinggi badan 162 sentimeter, French hanya memiliki berat 38 kilogram. Meski memakan 2.000 kalori setiap hari tubuhnya tetap seperti tulang berbalut kulit. "Saya makan seperti kuda dan tidak dapat melewatkan waktu makan sekalipun," ujarnya.

Ia menyantap makanan dengan takaran kalori ideal untuk wanita dewasa. Makanan regularnya adalah sarapan yang dimasak, salad keju untuk menu makanan di siang hari, dan menu makanan China untuk makan malam. Ia juga menambahkan lemak pada makanannya.

Keadaan itu sempat membuatnya kehilangan percaya diri. Harus mengenakan pakaian anak usia 10 tahun, ia kerap menerima ejekan dan tatapan aneh dari orang sekitar. Ia menjadi objek hiburan dengan banyaknya masyarakat yang berebut memotret tubuhnya. Bahkan, tak jarang yang menudingnya menderita anoreksia.

"Sejak remaja, banyak yang percaya saya penderita anoreksia. Orang-orang pun akan menatap saya dan bahkan mengambil foto saya seperti saya orang yang aneh. Ini benar-benar menjengkelkan," ujar wanita asal Manchester ini.

French lahir dengan ukuran bayi normal. Perbezaan fizik mulai nampak saat masa pertumbuhan. Ia duduk, merangkak, dan berjalan lebih lama dibandingkan anak seusianya. Ketika mulai sekolah, perbezaan bentuk tubuhnya dengan teman-temannya pun semakin mencolok. Kulitnya menempel tipis di tulang.

Ketika berusia 13 tahun beratnya hanya 25 kilogram. Ini membuat orang tuanya khuatir dan beranggapan bahawa ia menderita gangguan makan.

"Orangtua saya curiga bahwa saya menderita gangguan makan, mereka mendambakan tubuh berisi seperti teman-teman saya," ujarnya.

Berbagai upaya dilakukan mulai menambah hidangan karbohidrat dan lemak. Tapi, ia tetap terperangkap di tubuh superkurus.

Perlu waktu sekitar satu tahun bagi doktor untuk mendiagnosisnya. "Doktor mengatakan bahawa terjadi ketidakseimbangan otot fibrositis yang berarti saya tidak memiliki jumlah otot seperti manusia normal, dan hampir tidak ada lemak," ucapnya.

Terlepas dari masalah estetika, keadaannya juga meningkatkan risiko kesihatan serius seperti osteoporosis dan artritis. "Tidak ada ubat untuk mengatasi ini," ia menambahkan.

Untungnya, ia memiliki suami dan dua anak yang selalu mendukung dan menerima apa adanya. Dukungan juga muncul melalui lontaran kalimat teman-temannya yang ingin menukar tubuh mereka dengan tubuhnya.

"Banyak yang mengatakan saya beruntung. Tapi, tidak ada yang boleh saya lakukan untuk mengubah tubuh saya, meski saya masih berharap dapat menambah berat badan."

Dollfie, Boneka Cantik dan Super Seksi

Posted: 07 Sep 2011 04:41 AM PDT



Dollfie adalah boneka dibuat oleh perusahaan asal Jepun Volks pada tahun 1997, hingga saat ini boneka ini memiliki kemajuan penggemar yang cukup signifikan khususnya di Jepun dan Hong Kong, Uniknya boneka ini malah digemari para remaja lelaki disana.

Tentu saja jika kamu lihat boneka ini benar-benar sangat amat cantik sekali, saking cintanya akan boneka ini tak jarang beberapa penggemar memperlakukan boneka ini serperti kekasih mereka, boneka dollfie sendiri memiliki tinggi yang bervariasi, namun kebanyakan dari mereka memiliki perbandingan 1 banding 6 dengan manusia normal..

Oh ya, bon
eka dollfie ini ketika dibeli dalam keadaan tanpa pakaian dan kamu harus membelikannya pakaian dan juga merias makeupnya juga, jadi belinya terpisah.

Menarik...Sushi Raksasa Dari Jepun

Posted: 07 Sep 2011 03:30 AM PDT


Apakah kamu suka makan sushi? Bagaimana dengan sushi raksasa? Di prefektur Aichi terdapat satu restoran sushi yang terkenal kerana menyajikan menu sushi berukuran raksasa.

Salah satunya adalah sushi roll super besar yang terdiri dari 20 jenis makanan yang berbeza dan digulung ke dalam 2 meter nori (rumput laut) dan nasi. Untuk mendapatkan sushi raksasa ini kamu perlu mengeluarkan wang sebesar ¥15.000 dan harus memesan 2 hari sebelumnya.

Selain sushi roll raksasa, untuk harga yang sama, restoran ini juga menyajikan 1 set nigiri sushi ukuran raksasa disertai dengan 1 set nigiri sushi ukuran super kecil. Potongan tuna di atas gumpalan nasi dalam set sushi ini boleh untuk membuat 40 buah maguro nigiri-sushi ukuran normal.


Harbor, Anjing Dengan Telinga Terpanjang Di dunia

Posted: 07 Sep 2011 02:00 AM PDT


Dia adalah anjing dengan telinga terbesar di dunia yang bahkan akan membuat anda percaya bahawa dia boleh terbang.

Guinness World Records telah menobatkan Harbor sebagai anjing pemilik telinga terpanjang di planet ini. Dimana telinga kirinya berukuran panjang 12 ¼ Inci sementara telinga kanannya 13 ½ Inci lebih panjang.

Jenis anjing ini dikembangkan untuk berburu musang, kerana dengan telinga yang panjang dapat membantu menyapu aroma buruan ke arah hidung mereka.


Tapi Harbor harus berjuang dengan telinga kolosal nya, kerana sering tersandung dengan telinganya tersebut saat masih anak anjing dan kadang terguling saat menuruni tangga.

"Kadang kala pemandu kereta akan berhenti sejenak hanya untuk melihat lebih dekat dan mengambil gambar Harbor." tutur sang pemilik Jennifer Wert, dari Boulder, Colorado.

Sumber : dailymail

Babi Berkepala Manusia Lahir Setelah Kedatangan UFO ( Video )

Posted: 07 Sep 2011 01:00 AM PDT

Lahirnya seekor babi berkepala manusia di sebuah desa di Guatemala, Amerika selatan telah membuat heboh penduduk setempat. Selain membuat heboh masyarakat juga menghubungkan keanehan itu disebabkan kerana UFO yang sempat terlihat terbang di langit malam disekitar tempat itu saat si babi lahir.



Babi itu, digambarkan terlihat seperti percampuran antara manusia dan sesuatu yang berasal dari filem-filem Alien. Seorang petani, Laureano Escobar Arias mengatakan, "Aku terkejut – itu merupakan pengalaman yang mengerikan. Babi itu terlihat seperti mahluk alien".

Pemerintah setempat beraganggapan pasti ada alasan yang lebih "nyata" yang terjadi pada penampilan si babi yang beratnya 11 itu, seperti yang dikhabarkan situs Metro.

"Kami tak tahu pasti tapi itu boleh saja disebabkan oleh masalah genetik atau polusi lingkungan", ungkapnya.

Wanita ini hidup senang kerana bontot atau punggungnya besar

Posted: 07 Sep 2011 12:30 AM PDT


VIVAnews - Memiliki tubuh bahagian belakang yang seksi dan menarikadalah aset menambah kecantikan seorang wanita. Namun bagaimana jadinya bila punggung atau bontot tiga kali lebih besar daripada ukuran normal?

Punggung Dionne Washington tergolong spesial dengan ukuran di luarbiasa. Dia memiliki punggung selebar 160 cm, dan seluas 450 cm dengan berat 140 kg. Bahkan diperlukan empat orang mengangkat punggungnya ketika ditimbang.

Sempat merasa terkucil semasa kecil akibat punggung besar, kini Dionne menganggapnya adalah aset terbesarnya. "Bontot saya terbesar di dunia. Dulu saya membencinya, tapi sekarang menjadi sebahagian tubuh favorite saya," ujarnya, dikutip mirror.co.uk.

Wanita 35 tahun ini memiliki berat badan 222 kg dan tinggi badan 162,5 cm. Dengan kata lain, bentuk badannya 4 kali lebih besar dari bentuk badan wanita rata-rata.

Besar tubuhnya menempatkan dirinya pada risiko kolesterol, diabetes, dan jantung. "Saya tidak peduli. Saya suka tubuh saya dan tidak akan mengubah apa pun," ia menambahkan. Dia bahkan berencana memperbesar ukurannya.

Untuk memperbesarkanya, ia bahkan memakani 9000 kalori setiap harinya-- tiga kali lebih banyak dari asupan kalori wanita ideal. "Semakin banyak yang saya makan semakin besar keindahan yang saya dapat," ujarnya.

Dulu, wanita yang besar di Texas, Amerika Syarikat, ini minder dengan tubuhnya. Saat kecil, tubuhnya kurus namun mulai membesar saat ia memasuki dewasa "Tiba-tiba, ukuran jeans saya bertambah dari 12 menjadi 18, lalu 20 menjadi 22, sedangkan bagian atas tubuh saya berukuran 14. Teman-teman sekolah saya sangat kejam dan memanggil saya dengan sebutan Big Bum Bertha, Butt Head dan Bottom Feeder," ujarnya.

Ia pun mengaku malu dan selalu duduk di kerusi paling belakang saat di sekolah. "Dan saya selalu menunggu semua orang ke luar kelas kerana punggung saya selalu terjebak di kerusi," ia menambahkan.

Pelajaran olahraga pun menjadi mimpi buruk. "Bahkan saya meminta ibu untuk menuliskan surat bahawa saya menderita kram dan sakiti lutut," ungkapnya.

Ia pun harus meninggalkan sekolah dengan perasaan tertekan dan tidak percaya diri, "Saya benci tubuh saya." Ketidakpercayaan dirinya pun memberikan motivasi untuk berdiet. Namun sayangnya, segala macam cara yang pernah dicuba tidak membuahkan hasil. "Ibu mengatakan mungkin ini berhubungan dengan faktor genetik kerana beberapa sepupu saya juga memiliki punggung yang besar," ujarnya.

Akhirnya, ia pun kerap bersembunyi dalam gaun-gaun besar untuk menutupinya. Baginya, masa-masa kuliah adalah salah satu mimpi buruk dalam kehidupannya. Ia merasa tak ada seorang lelaki

Sekalinya ada lelaki yang mengajaknya keluar, hal itu dilakukan kerana lelaki tersebut bertaruh dengan teman sekelasnya. "Ini membuatku hancur dan semakin kehilangan rasa percaya diri." ungkapnya.

Tidak ada yang boleh ia lakukan untuk memperkecil bokongnya. Doktor mengatakan diet tak akan bekerja pada tubuhnya, sedut lemak dapat dilakukan tapi diperlukan operasi berulang untuk memperbaiki kulit dan memakan biaya yang sangat besar.

Punggung besarnya membuat dirinya kesulitan mendapatkan pekerjaan yang lebih layak. Ia pun merasa semakin hancur.

Tahun 2008 menjadi titik baliknya. Kekasih keduanya menyadarkan bahawa big is beautiful. "Ia mengatakan bahawa saya wanita besar yang cantik," ujarnya.

Dari kekasihnya, ia mengetahui ada sekolompok wanita besar yang bangga terhadap bentuk badannya dan berkumpul di sebuah forum di internet. Dari sanalah ia bertemu wanita yang bahkan lebih gemuk darinya dan bangga mempamerkan lemak-lemak tubuhnya di dalam balutan lingerie.

Ia pun memberanikan diri memposting gambar punggungnya di situs tersebut. Tak disangka, ia menarik minat banyak orang untuk membeli gambar punggunggnya tersebut.

"Saya pun menjual foto dan video punggung saya secara online. Saya ditawarkan keanggotaan khusus hingga £20 per bulan dengan mengirim 30 foto. Untuk tambahan mereka mendapat video dan saya kenakan biaya tambahan untuk chatting," ujarnya.

Dionne pun membangun kerajaannya, dan berhasil mendapatkan 15.000 penggemar. Dengan pendapatan ia mampu membeli apartment, kereta, bercuti, membayar seorang desainer kerana punggungnya.

Ia pun semakin bangga dengan bentuk tubuhnya walaupun menemukan beberapa kesulitan dalam memakai fasilitas publik seperti toilet umum, kamar pas, bas, kerusi di foodcourt.

Bahkan ia menerima banyak lamaran dari para fansnya, namun semua ditolaknya. "Saya menikmati situs kencan, dan berharap menemukan lelaki yang menyukai saya kerana kepintaran saya," ujarnya.

Untuk saat ini, dirinya mengaku tidak akan mengubah bentuk badannya. "Saya mendapatkan ribuan penggemar kerananya. Saya tak pernah meminta hal ini. Jika orang bertanya, saya akan menjawab lebih besar lebih baik," ujarnya.

Shunsuke, Si Anjing Imut Yang Menghebohkan Dunia Twitter

Posted: 06 Sep 2011 11:45 PM PDT


Shunsuke adalah seekor anjing jenis Pomeranian yang menghebohkan dunia Twitter di Jepun. Pemiliknya selalu meng-update keimutan anjing peliharaannya ini ke seluruh dunia melalui akaun Twitter miliknya, @keep0109.


Rahsia populariti Shunsuke adalah wajahnya yang super imut, membuatnya lebih terlihat seperti boneka daripada anjing. Dia juga telah memiliki album foto rasmi dan kalender 2012 yang memuat foto-fotonya, dapat dibeli di Amazon.co.jp atau di kedai lainnya.

Saking terkenalnya, Shunsuke pernah muncul dalam salah satu acara TV di Jepun. Setelah kemunculannya di TV, Shunsuke memiliki 20.000 orang pengikut (follower) di Twitter. Jumlah tersebut terus bertambah dan saat ini dia telah memiliki 40.000 orang lebih follower.

Sekolah ini Diserang Puluhan Kelawar

Posted: 06 Sep 2011 10:45 PM PDT


Puluhan kelelawar terbang di ruang kelas mereka ketika para pelajar di sekolah Csiky Gergely di Kota Arad, Romania, akan menghadapi ujian. Sementara puluhan kelelawar lainnya terlihat nampak sedang tertidur.

Pihak sekolah akhirnya memindahkan ujian para pelajar ke kelas lain, kerana mereka tidak ingin mengganggu kelelawar tersebut.

Juru bicara sekolah Mirela Aldescu mengatakan, kemungkinan kelelawar tersebut masuk pada malam hari melalui jendela sekolah yang terbuka.

Seperti dilansir Associated Press, Isnin (5/9/2011), Transylvania merupakan kota asal dari Vlad the Impaler, seorang penguasa di abad ke 15, yang menginspirasi novel "Dracula" karangan Bram Stoker. Pada akhirnya novel itu menghasilkan puluhan filem dan takhyul mengenai bawang putih, air suci, dan juga kelelawar vampir