Adsense

Sabtu, 6 Ogos 2011

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Nikah di Thailand, cerai melalui SMS

Posted:

Nikah di Thailand, cerai melalui SMS

Nikah di Thailand, cerai melalui SMS


AISHAH dan Faizal Sazali dilaporkan telah berpisah.


DULU masa bernikah memang tak bagi tahu orang langsung, tak mengapa, Joyah tak kisah. Ingatkan rumah tangga yang dibina di Selatan Thailand itu akan berkekalan sampai akhir hayat, rupa-rupanya terhenti di tengah jalan juga.

Itulah nasib yang menimpa penyanyi Janji Manismu ini. Kalau ada yang masih ingat Aishah pernah menggegarkan peminatnya dengan isu perkahwinan di Siam tu. Dan dalam kenyataannya, Aishah sangat bahagia kerana bernikah dengan suami barunya yang banyak memberi bimbingan ke arah keagamaan.

Tup-tup, dua tiga hari lepas timbul cerita Aishah telahpun berpisah dengan Faizal Sazali Zulkifli, pada 19 Mei lalu. Apa yang membuatkan Joyah terkejut bila Aishah dilepaskan hanya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS ). Kenapa masa nak berpisah pakai SMS saja? Hmm, macam-macam.

Joyah tak pasti apa kemelut yang melanda mereka tetapi apa yang Joyah faham pasangan ini sudah tidak tinggal sebumbung sejak tiga bulan yang lalu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Perginya Hasnah Haron

Posted:

Perginya Hasnah Haron

Perginya Hasnah Haron

KETIKA umat Islam di seluruh negara bergembira menyambut kehadiran bulan Ramadan, sebahagian besar peminat irama pop yeh-yeh 60-an pula dikejutkan dengan pemergian penyanyi veteran, Hasnah Haron yang menderita penyakit kanser pangkal rahim.

Allahyarham meninggal dunia pada 1 Ogos yang lalu dan telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Mahmoodiah, Johor Bahru, Johor .

Joyah tak pasti generasi muda hari ini kenal atau tidak dengan penyanyi ini tetapi bagi orang dulu-dulu nama Hasnah cukup mekar. Banyak lagu-lagu dendangan Hasnah yang Joyah hafal termasuklah Bersedih, Sabar Menanti dan Mengharap Kasih.

Joyah pasti anak-anak Hasnah cukup bersedih dengan pemergian ibu mereka ini. Tambahan pula lebaran makin dekat, hilang pula tempat bermanja. Kepada mereka, bersabarlah. Allah lebih menyayangi allahyarham. Al-Fatihah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.