Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Dahsyat..Gara-gara Lupa Ucapkan Selamat Ulang Tahun ,Suami Di Bunuh

Posted: 18 Aug 2011 09:00 PM PDT


ASTRAKHAN - Lyalya Tupikova (45), yang berasal dari desa kecil di dekat Astrakhan, di selatan Russia ini sanggup membunuh Khalpik (50), suaminya, hanya kerana suaminya lupa tidak memberi ucapan selamat ulang tahun, saat pergi bekerja.

Setelah membunuh suaminya, Tupikova menyerahkan diri dan menceritakan kronologi peristiwa tragis tersebut. Tupikova mengatakan kepada polis, suaminya telah melupakan hari ulang tahun dirinya. "Hari ulang tahun saya merupakan peristiwa besar yang harus terus diingat," kata Tupikova kepada penyiasat.

Menurut Tupikova, dirinya sudah demikian sabar menunggu ucapan selamat ulang tahun dari suaminya. "Mungkin setelah pulang kerja, dia mempersiapkan kejutan buat saya," kata Tupikova.

Namun, saat pulang kerja pun, Khalpik tidak membawa hadiah kejutan seikat bunga. Tupikova tidak putus asa, ia lalu membuat masakan khusus, kemudian membuat hiasan meja makan dengan menyalakan lilin, untuk makan malam mereka berdua, dengan harapan suaminya ingat hari ulang tahunnya.

Namun, upaya ini pun gagal untuk mengingatkan Khalpik bahawa hari itu, istrinya sedang berulang tahun. Akhirnya kesabaran Tupikova pun habis, diraihnya sebuah pisau, lalu ditusukan ke dada suaminya.

"Saya sudah berkorban demi suami saya, namun dia sama sekali tidak peduli kepada saya. Saya bosan, lalu saya ambil pisau dan saya tusukan tepat di atas jantung suami saya," kata juru bicara pihak polis Astrakhan, menirukan alasan Tupikova membunuh Khalpik.

Khalpik jatuh dan pengsan. Kerana kehilangan banyak darah, dia meninggal tak lama kemudian setelah pihak polis dan hospital mengevakuasi Khalpik. Tupikova mengaku bersalah dan saat ini sedang menunggu hukuman yang setimpal.[tribunnews.com]

Kesian ..kereta Lexus wanita ini tersekat atas simen basah

Posted: 18 Aug 2011 08:00 PM PDT


HOUSTON, Amerika Syarikat (AS) – Seorang pemandu wanita terpaksa diselamatkan selepas kereta mewah jenis Lexus GS berharga AS$70,000 (RM208,963) yang dipandunya tersekat di atas simen basah, lapor sebuah akhbar semalam.

Kejadian itu berlaku pada Rabu lalu apabila wanita berkenaan cuba membuat pusingan U dan memasuki jalan yang sedang dibaiki di sini.

Dalam gambar yang disiarkan di Internet, pemandu wanita itu masih berada di dalam kenderaannya semasa insiden tersebut berlaku.

Seorang pengguna Internet menyatakan, pemandu tersebut mungkin sedang menunggu simen itu kering sebelum dia keluar dari kenderaannya kerana tidak mahu kasutnya rosak.

Namun, seorang saksi memberitahu, polis tiba di tempat kejadian selepas dihubungi pekerja-pekerja membaiki jalan.

Menurutnya, anggota polis mengarahkan wanita itu supaya berada di dalam keretanya kerana faktor keselamatan.

"Kereta itu ditarik keluar oleh sebuah trak tunda sekitar 20 minit selepas kereta tersebut tersekat manakala jalan berkenaan dibaiki semula 15 minit kemudian," kata saksi tersebut. – Agensi

sumber : kosmo online

Tak pasal-pasal Ferrari ni masuk laut

Posted: 18 Aug 2011 07:00 PM PDT


ZAGREB, Croatia – Seorang pemilik kereta mewah Ferrari yang selesai menikmati hidangan di sebuah restoran terkejut apabila melihat sebahagian badan kenderaannya itu berada di dalam laut, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Kejadian itu berlaku disebabkan brek sebuah van Renault berwarna putih tidak berfungsi menyebabkan ia berundur dan melanggar kereta Ferrari 360 Spider itu yang berharga £120,000 (RM591,273).

Sebahagian badan kereta itu terjatuh ke dalam laut selepas dilanggar dalam kejadian yang berlaku baru-baru ini.

Pemandu Ferrari itu meletakkan keretanya di tepi pelabuhan kerana dia mahu makan di sebuah restoran berdekatan.

Seorang komposer, Tibor Szirovicza, 29, sempat merakamkan gambar kejadian yang memalukan itu yang berlaku di Pulau Pag.

Namun, pemandu Ferrari tersebut memiliki sebuah trak tunda dan mengarahkan salah sebuah trak penunda miliknya untuk menunda kereta miliknya itu. – Agensi

Kesian..remaja terperangkap di tepi tebing tinggi

Posted: 18 Aug 2011 06:00 PM PDT


TELUK DUNRAVEN, Wales – Dua remaja lelaki dan dua gadis terlepas daripada maut selepas mereka berjaya diselamatkan dari tebing setinggi 60.96 meter di sini, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Semua remaja berusia 17 tahun itu pada mulanya pergi ke kawasan pantai di Teluk Dunraven dekat Southerndown untuk bersuka ria sempena cuti sekolah.

Mereka kemudian memanjat tebing batu untuk menyanyi. Malangnya, mereka terperangkap di tepi tebing kerana air laut mula pasang.

Mujurlah ada beberapa orang yang terlihat mereka dari arah pantai yang memberitahu pihak keselamatan menyebabkan sebuah helikopter dihantar untuk melakukan operasi menyelamat.

Keempat-empat remaja itu diangkat dengan menggunakan tali ke tempat yang lebih selamat.

Beberapa pegawai keselamatan yang menaiki bot gagal untuk mendekati lokasi tempat keempat-empat remaja berkenaan terperangkap kerana ombak kuat.

Keempat-empat remaja itu dihantar oleh helikopter berkenaan ke kawasan berhampiran. – Agensi

sumber : kosmo online

Jom lihat cara penjaga gol kencing ketika perlawananan

Posted: 18 Aug 2011 05:00 PM PDT


dalam diam-diam rupanya dia buang hajatnya

Touching ke suprise wedding ni?

Posted: 18 Aug 2011 02:20 PM PDT

Perempuan Ini Bercita-cita Mempunyai Berat Badan 1 Tan

Posted: 18 Aug 2011 10:30 AM PDT


ARIZONA - Bila pada umumnya, seorang wanita bercita-cita memiliki tubuh yang ramping dan ideal, beza halnya dengan seorang wanita dari Arizona, Amerika Syarikat, Susanne Eman (32).Suzanne, yang kini seberat 330 kilogram, berniat menambahkan berat badannya, hingga kelak dirinya menjadi wanita paling gemuk yang pernah ada.


Janda yang telah memiliki dua orang anak lelaki Gabriel (16) dan Brendin (12) ini berniat untuk menambahkan berat badannya hingga 730 kilogram atau setara dengan berat badan pemegang rekod sebelumnya.

"Saya ingin tahu apakah boleh mencapai hingga satu ton. Seorang pemegang rekor sebelumnya mencapai 730 kilogram, jadi setidaknya saya harus seperti itu," ujar Suzanne, seperti dikutip Dailymail, Khamis (18/8/2011).

Targetnya pada akhir tahun ini dirinya sudah mencapai 362 kilogram. Namun, kini dirinya sudah cukup berbangga karena sudah mengambil alih posisi Donna Simpson (43), dari New Jersey, yang memiliki berat 317,5 kilogram.

Demi merealisasikan cita-cita anehnya untuk dapat menjadi wanita dengan berat badan paling berat di dunia, Susanne mengkonsumsi lebih dari 20 ribu kalori setiap hari.

"Aku harus dapat mencapai 730 kilogram pada usia 41 atau 42," imbuhnya.

Meski demikian, Suzanne mengaku tetap menjaga kesihatannya dengan rutin melakukan latihan sederhana setiap harinya dan secara teratur mengecek kesihatannya ke doktor untuk mengecek kadar gula dan mengukur konsentrasi oksigen dalam aliran darahnya.

"Saya tidak akan membiarkan otot-otot saya menjadi lemah untuk menampung tubuh saya hingga saya dapat mencapai angka yang targetkan, sehingga saya rutin melakukan latihan sederhana seperti berlari-lari kecil di halaman rumah, agar tubuh saya tetap kuat," ungkapnya.

Walaupun sang doktor telah memperingatkan bahawa misi anehnya itu dapat mematikannya, Susanne berkeras bahawa dia ingin memecahkan rekod.

Suzanne menjadi terobsesi menjadi wanita paling gemuk di dunia, setelah dia sering kali gagal menurunkan berat badannya.

Sumber ;http://www.okezone.com/

Lawak..reporter tv ini guna kondom untuk cover mikrofon

Posted: 18 Aug 2011 09:45 AM PDT


Seorang reporter TV dari China Central Television bernama Shi Jinbin menggunakan mikrofon yang tertutup kondom saat meliput berita secara live badai tropika yang terjadi di Rongchen, Shandong, China bagian utara.

Adapun hal itu dilakukan Shi Jinbin untuk menghindari agar mikrofonnya tetap kering.

Tadinya pihak tv belum menyedari hal itu hingga mereka memperhatikan ada sesuatu yang lain di mikrofon yang digunakan Shi Jinbin.

Akhirnya mereka memotong atau menghentikan (laporan) Shi Jinbin setelah mengetahui kalau mikrofon itu tertutup kondom.

Pastinya stesen TV menolak memberikan komen mengenai masalah itu.

Gempak..kasut dari bunga segar untuk pengantin

Posted: 18 Aug 2011 08:50 AM PDT


Nikola Mihailovic, 29 tahun menyediakan kasut bunga sungguhan buat para pengantin wanita yang ingin mengenakan kasut khusus di hari istimewa mereka.

"Setiap gadis ingin terlihat seperti seorang puteri di hari pernikahannya dan aku menemukan cara hebat buat mereka untuk merasa demikian," ujar sang ahli bunga.


Adapun menurut lelaki 29 tahun itu idea itu muncul ketika dirinya membuatkan kasut berhiaskan bunga segar untuk seorang teman dan sejak itu orang-orang terus bertanya dan minta (dibuatkan kasut seperti itu).

Nikola yang berasal dari Gornji Milanovac, Serbia akan pergi ke setiap pernikahan dengan peti sjuk kecil bertenaga bateri kecil untuk tetap membuat bunga segar sampai di hari si pengantin berjalan ke altar atau menikah.

"Aku punya pelanggan di seluruh dunia dan aku terpaksa mengirim sepasang saat ke Mesir baru-baru ini dengan sebuah freezer kerana (hawa) panas setempat," tambah Nikola lagi.

Ini Dia Telur Scotch Terbesar Di dunia

Posted: 18 Aug 2011 07:45 AM PDT


Lee Streeton, seorang executive chef yang mengepalai dapur di Brown"s Hotel, London berhasil membuat telur Scotch terbesar sedunia.

Telur Scotch sendiri terdiri dari telur rebus yang dibungkus campuran daging yang kemudian dilapisi atau diselimuti dengan tepung panir atau tepung roti dan terakhir di goreng dalam minyak yang banyak.

Adapun Lee menggunakan satu buah telur burung unta yang beratnya 1,7 kg, 4 kg daging sosis Gloucester Old Spot, 940 gr haggis (makanan khas Scotland), dan 800 gr tepung roti sebagai coating.

Untuk memasak telur terbesar itu, Lee memerlukan waktu lebih dari 8 jam dimana untuk merebus telur burung unta menghabiskan waktu selama 90 minit.

Gila..remaja ini minum minyak kerana nak jadi transformers

Posted: 18 Aug 2011 06:30 AM PDT


Entah apa yang merasuki remaja China berusia 14 tahun ini, nekad meminum minyak selama 5 tahun demi menjadi robot transformers.Remaja laki-laki asal kota Yibin tersebut meminum minyak untuk mendapatkan energi dan menjadi "gagah berani" seperti Optimus Prime, tokoh dalam filem animasi yang ditontonnya, seperti diberitakan oleh harian Shanghai Daily.

Anak laki-laki tersebut mulai meminum minyak sejak tahun 2004 ketika ibu anak tersebut mulai membuka sebuah warung. "Dia mulai minum minyak lima tahun lalu, ketika kami temukan jika dia ternyata menyukai bau bahan bakar ringan," kata ayah bocah tersebut.

"Kami menemukan beberapa kali minyak dalam tangki motor kami sering habis, dan satu hari sesudahnya kami menemukan anak kami yang mabuk dengan setengah sebotol bensin hasil curian dari motor."

Bukan itu saja efeknya,remaja tersebut juga mengalami penurunan tingkat pandai secara progresif gara-gara ingin meniru sang pahlawan idolanya tersebut.

"Sejak anak saya mulai minum bensin, IQ-nya terus menurun tajam dan sekarang ia tidak dapat mengerjakan soal penambahan dan pengurangan sederhana. Sebelum itu, dia adalah seorang anak laki-laki sangat cerdas, dan ia bahkan dapat memperbaiki televisyen. Tetapi sekarang bahkan dia tidak mengetahui jawaban dari 7 tambah 17, " kata orang tuanya.
Orang tua bocah tersebut kemudian membawanya ke hospital setempat di mana ternyata kemudian remaja tersebut didiagnosis mengalami kekacauan mental (mental disorder) yang kuat serta "ketergantungan bensin".

Menurut Dr Peng Houquan, dalam minyak terdapat material timah dan timbal yang dapat merosak otak.

Hahaha..kucing jadi guru

Posted: 18 Aug 2011 05:41 AM PDT


Ashton Kutcher’s Monster Villa

Posted: 18 Aug 2011 04:40 AM PDT

If Will Smith's Trailer shock you. Here's Ashton Kutcher's Monster Villa. This two-story monster truck measures 53ft long, a 30 ton luxury home that has everything you want on it. By the way, this truck cost $8,750 a week. Damn so expensive.






"Pesta Bakar Batu", Pesta Aneh Untuk Mengungkapkan Rasa Syukur

Posted: 18 Aug 2011 03:35 AM PDT


Banyak cara untuk mengungkapkan rasa syukur kepada Sang Pencipta. Tapi pernahkah Anda mendengar, Mengungkapkan rasa syukur dengan membakar batu?.

Lain daerah lain pula budaya dan tradisinya, seperti hanya yang dilakukan suku pedalaman di Papua. Masyarakat yang setiap harinya ini mengenakan koteka untuk kalangan pria dan noken dan tas moge untuk kalangan wanita ini memilih bersyukur dengan menggelar pesta bakar batu. Terdengar aneh juga unik bagi kita yang memang belum mengetahuinya.

Pesta ini berasal dari suku pegunungan. Uniknya, dalam proses memasak, makanan dimasak dengan batu, yang dipanaskan terlebih dulu. Pesta memasak ala tradisional ini dibagi dalam tiga tahap. Yakni persiapan, bakar babi, dan puncaknya saat makan bersama.

Persiapan diawali dengan masing-masing suku menyerahkan babi, sebagai persembahan. Peserta pesta yang lain berkumpul mengelilingi tempat acara, sambil menari-nari.

Secara bergiliran, kepala suku memanah babi. Bila sekali panah babi langsung mati, pertanda acara akan sukses. Bila tak langsung mati, diyakini ada yang tak beres dengan acara tersebut.

Di tempat lain, kaum ibu sibuk menyiapkan tempat pembakaran. Dibuatlah lubang setinggi lutut. Dasar lubang lalu dilapisi rumput-rumputan dan daun pisang. Sementara di tempat terpisah, batu-batu berukuran sedang, dibakar dengan kayu hingga panas.

Dengan menggunakan penyepit kayu khusus, yang disebut apando, batu-batu panas itu disusun di atas daun-daunan. Diatas batu-batu panas inilah irisan-irisan daging babi dimasak, bersamaan dengan sayur-sayuran dan ubi. Diatasnya diletakkan lagi batu-batu panas. teratas, lapisan daun pisang ditaburi tanah, sebagai penahan agar uap panas dari batu tidak menguap. Proses memasak ini berlangsung hingga satu setengah jam.

Gundukan batu mulai dibongkar. Daging babi, ubi dan sayuran yang sudah matang itu siap dihidangkan. Tujuh suku, Kamoro - Amungme - Dani - Ekari, Mee - Damal - Nduga dan Moni, duduk secara berkelompok, mulai dari anak-anak sampai orang tua. Inilah acara makan bersama sebagai puncak acara pesta bakar batu. Semua hidangan disantap habis, tak ada yang tersisa.

Makna lain pesta bakar batu, sebagai ungkapan rasa saling mema`afkan diantara mereka. Pesta bakar batu yang awalnya hanyalah tradisi keluarga itu, kini memang telah merakyat, dikenal seluruh suku di tanah cendrawasih ini.

Terpisah 63 Tahun, Facebook Pertemukan Ibu Dan Anak

Posted: 18 Aug 2011 01:00 AM PDT


Kisah mengharukan kembali terjadi melalui perantara Facebook. Ibu dan anak yang telah terpisah selama 63 tahun akhirnya boleh bersatu kembali.

Helen Torres, di usianya yang ke-17 pada 1948 dalam keadaan mengandung. Di usia yang masih belia tersebut Helen dikirim ke sebuah pusat untuk para wanita yang hamil di luar nikah. Di tempat itu pula Helen melahirkan bayi perempuan yang kemudian diberi nama Christina.

Malang bagi Helen, dia dipaksa menyerahkan Christina kepada pasangan suami isteri yang menjaganya. Selama 12 tahun Helen masih terus berusaha mengawasi pertumbuhan anak perempuannya dari jauh. Namun kemudian, Helen kehilangan jejak Christina.

Meski Helen kemudian menikah dan mempunyai lima anak, bagaimanapun dia tetap teringat akan Christina dan masih berharap suatu saat bisa bertemu dengan puteri pertamanya itu.

Secercah harapan mulai datang setelah Helen menceritakan kepada anak-anaknya yang lain tentang Christina. Salah satu anak termuda, Deneen mendapat idea untuk mencari keberadaan Christina melalui catatan publik menggunakan surat kelahiran.

Dilapor Digital Trends, Selasa (16/8/2011), Deneen pun mengumpulkan semua foto dan informasi tentang Christina untuk membuat sebuah halaman Facebook. 'Searching for my sister, Mary Christine Bustamante (Gray) DOB 3/8/1948', demikian judul page Facebook yang dibuatnya Januari lalu.

Agar lebih memudahkan siapa saja menemukan Christina, Deneen juga menyertakan detail informasi tentang orangtua angkat Christina seperti nama ayah angkat, gereja tempat kedua orangtua adopsinya menikah, bahkan nama teman baik Christina di Pico Rivera, California.

Tak disangka, upaya Deneen berhasil. April 2011, seorang wanita menghubunginya melalui Facebook. Wanita tersebut tak lain adalah Christina yang kini telah berusia 63 tahun. Christina yang kini memiliki nama Chris Gray rupanya tinggal tak begitu jauh dari kediaman Helen yakni berjarak sekitar 112 kilometer.

Christina mengaku terkejut mengetahui dirinya adalah anak angkat. Pasalnya, kedua orangtua angkatnya tidak pernah memberitahukan hal itu. Jun 2011, Christina pun dipertemukan dengan Helen dalam suasana penuh haru. Beruntung, Tuhan masih memberi kesempatan bagi keduanya untuk berjumpa kembali.

Gila..ayah sanggup penggal kepala anaknya dan letak ditepi jalan

Posted: 18 Aug 2011 12:00 AM PDT


INILAH.COM, Louisiana – Seorang ayah tega membunuh kandungnya, yang berusia tujuh tahun yang menghidap celebral palsy, dengan pisau daging.

Jeremiah Lee Wright (30) memenggal kepala Jori Lirette dan meletakkannya di tepi jalan, agar ibunda Jori, Jesslyn, boleh melihatnya. Tanpa sengaja, dilapor Mail Online, seorang penunggang motor melihat kepala itu dan melaporkannya kepada polis.

Detektif kemudian menemukan potongan tubuh Jori di tempat sampah, tak jauh dari kepalanya. Jeremiah khabarnya telah mengaku melakukan tindakan keji tersebut. Jori adalah penderita cacat yang harus menggunakan tube untuk makan dan duduk di kursi roda.

Jeremian dikatakan mengaku membunuh Jori kerana dia telah sampai pada titik lelah merawat putranya itu. Ketua polisi setempat, Scott Silverii mengatakan, Jeremiah sengaja meletakkan kepala itu agar Jesslyn melihat dan merasa bodoh.

Tempat kejadian perkara begitu buruk, hingga polis yang pertama kali datang harus menerima layanan konseling agar tidak trauma. Penyelidik menyatakan, Jeremiah membunuh putranya di dekat wastafel dapur di rumah mereka.

Tangan dan kaki Jori juga dipotong-potong dan dimasukkan ke dalam beg plastik. Pasukan forensik mengambil wastafel, sebagai barang bukti. Jeremiah dikatakan telah mengaku dan mahu diajak bekerja sama selama penyelidikan polisi.

Jeremiah ditahan dengan jaminan US$5 juta dan boleh dihukum mati jika terbukti bersalah melakukan pembunuhan. Saat kejadian, Jesslyn sedang tak di rumah kerana ia membawa keretanya ke bengkel.

Polis masih mencari motif sebenarnya, meski kerabat menyatakan Jeremiah kerap mengeluh mendengar suara-suara di kepalanya. Mereka bahkan meminta Jesslyn meninggalkan lelaki yang telah bersamanya selama 10 tahun itu.

Wow,’Keajaiban’ Buat Makanan Segar Bertahun-tahun

Posted: 17 Aug 2011 11:00 PM PDT


INILAH.COM, London – Peneliti berhasil menemukan 'keajaiban' untuk membuat makanan tetap segar selama bertahun-tahun. Temuan ini menjanjikan penurunan pembuangan makanan tiap tahun.

Pengawet alami ini mampu menghilangkan serangga yang membusukkan daging, ikan, telur dan produk susu dalam hitungan hari. Pengawet ini disebut Bisin yang merupakan bahan kimia yang mampu memperpanjang 'jangka hidup' makanan selama bertahun-tahun.

Temuan ini akan merevolusi cara orang berbelanja dan memangkas jutaan ton limbah makanan yang dibuang tiap tahunnya. Bisin muncul dari beberapa jenis bakteri tak berbahaya. Menariknya, pengawet ini juga mencegah penyebaran bakteri berbahaya seperti E-coli, salmonella dan listeria.

Mikrobiolog Dan O'Sullivan dari Minnesota University menjadi orang yang tak sengaja menemukan bahan ini saat memeriksa budaya bakteri yang ditemukan dalam usus manusia. "Bahan ini tak merusak kualitas nutrisi kerana kita tak menambah bahan kimia melainkan bahan alami," ujarnya seperti dikutipDailymail.

Bahan ini boleh memperpanjang 'janga hidup' beragam makanan sehari-hari yang memiliki tanggal kadaluarsa ketat, termasuk makanan laut, keju, dan makanan tin.

Makanan untuk Somalia Dicuri

Posted: 17 Aug 2011 10:00 PM PDT


INILAH.COM, Mogadishu – Ribuan tumpukan makanan untuk membantu korban kelaparan Somalia dicuri dan dijual lagi di pasar. Terutama pada daerah-daerah yang banyak terdapat anak-anak kelaparan.

Badan World Food Programme (WFP) yang sebahagian dari PBB, mengakui telah menyelidiki pencuri makanan ini selama dua bulan terakhir. Namun kata mereka, seperti dikutip Mirror, menghentikan pasokan pangan akan menyebabkan banyak kematian yang boleh dihindari.

"Skala krisis ini amat tinggi. Kami berusaha menghindari kematian yang tak perlu," demikian WFP. Bantuan itu tak benar-benar aman dari pencuri sebelum didistribusikan ke tangan yang memerlukan di sekitar Ibukota Somalia, Mogadishu.

Para pengungsi di kem Badbado yang dikelola pemerintah menyatakan, mereka disuruh mengembalikan bantuan pangan setelah para wartawan mengambil gambar. Terkadang, setengah dari makanan harus diserahkan kepada pemimpin kem tersebut.

"Anda harus rela menyerahkan, jika masih ingin tinggal di tempat ini," ujar salah satu pengungsi yang bernama Ali Said Nur.

PBB memperkirakan, terdapat lebih dari 3,2 juta warga Somalia yang memerlukan bantuan setelah bencana kekeringan terburuk dan perang sipil yang telah berlangsung selama 20 tahun.

Lebih dari 450 ribu warga hidup di zon kelaparan yang dikuasai militan Al Qaeda. Bantuan sulit diantarkan ke wilayah tersebut. Pejabat di Mogadishu meyakini, lebih dari setengah bantuan dicuri

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan