Adsense

Selasa, 12 Julai 2011

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Nora Danish Mahu Anak Belajar Tahfiz

Posted: 11 Jul 2011 06:26 PM PDT


KUALA LUMPUR: Pelakon Nora Danish, 29, mahu anaknya, Putra Rayqal Ramli Rizal Ashram, 2, memasuki sekolah tahfiz pada seawal usia empat tahun.

Menurut Nora, sejak mengandungkan Rayqal lagi, dia mahu anaknya itu mendapatkan pendidikan agama secukupnya sebelum melangkah ke alam dewasa.

"Di zaman ini macam-macam masalah sosial yang kita boleh lihat dan bayangkan apa akan berlaku pada masa akan datang?

"Sebab itu saya mahu Rayqal diberikan pendidikan agama secukup-cukupnya supaya bila dah besar nanti dia tahu apa yang baik dan buruk dalam melalui sesebuah kehidupan. Saya mahu dia masuk syurga," katanya.

Tambah Nora, jika mengikutkan kata hati, terlalu banyak perkara yang ingin diaturkan buat anak tunggalnya itu.

"Kalau nak ikutkan saya nak rancang macam-macam untuknya, tetapi saya pun kena fikir, dia pasti mempunyai minat yang tersendiri.

"Apa-apa pun, saya tidak boleh menghalang keinginannya. Tidak kisahlah sama ada dia mahu bekerja dengan jabatan kerajaan, swasta, membuka perniagaan atau menjadi seorang pelakon. Yang penting, saya mahu dia menjadi seorang lelaki yang cukup ilmu agama dan bertanggungjawab," tegas Nora.

Bagaimanapun, kata pelakon itu, bekas suaminya, Rizal Ashram juga mempunyai impian yang tersendiri buat Rayqal di mana dia mahu Rayqal mengikut jejak langkahnya menceburi bidang sukan polo dan lumba kereta.

Malah Rizal sudah pun membeli barangan sukan Polo untuk anaknya itu.

Namun kata Nora, setakat ini dia dapat melihat anaknya itu lebih ke arah meminati sukan bola sepak serta lumba kereta.

"Entahlah, saya pun tak tahu apa dia nak jadi besar nanti, tetapi berdasarkan kelakuannya, dia suka bermain bola.

"Malah apabila saya memandu, dia suruh saya bawa kereta lebih laju lagi," seloroh pelakon drama "Khurafat" ini.

Memey Semakin Berdebar Tunggu 24 September

Posted: 11 Jul 2011 06:25 PM PDT


PETALING JAYA: Pasangan selebriti Memey Suhaiza Suhaimi dan Norman Hakim yang bakal mendirikan rumah tangga pada 24 September depan sedang sibuk membuat persiapan terakhir menjelang tarikh bersejarah itu.

Tambahnya, dia sedang menghabiskan penggambaran drama berjudul Adi Karya Azizah sebelum bercuti panjang bagi membuat persiapan majlis perkahwinan mereka.

"Alhamdulillah setakat ini semua berjalan lancar dan hanya tinggal beberapa persiapan terakhir yang belum siap. Insya-Allah akhir bulan ini kad undangan perkahwinan kami akan diedarkan kepada semua.

"Saya sedang menghabiskan penggambaran drama Adi Karya Azizah selepas itu akan ke Bandung untuk membeli beberapa barang perkahwinan di sana," katanya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Rabu.

Ketika ditanya tentang perasaannya menghitung tarikh keramat itu, kata Memey, dia berasa berdebar, takut dan bimbang terutama apabila menguruskan segala persiapan perkahwinan itu sendirian.

"Ini pengalaman pertama saya menguruskan majlis untuk diri sendiri, jadi macam-macam benda yang saya risaukan terutamanya untuk majlis di Kota Tinggi nanti.

"Saya pula sibuk dengan kerja dan sukar untuk balik ke kampung. Jadi emak yang terpaksa turun sini (Kuala Lumpur) untuk berbincang tentang majlis tersebut," katanya.

Dalam pada itu, majlis persandingannya yang bertemakan perkahwinan dalam taman moden itu mendapat khidmat Ezuwan Ismail sebagai pereka busana bagi majlis nikah, Hatta Dolmat untuk majlis persandingan dan Rizman Ruzaini bagi acara potong kek.

"Alhamdulillah terlalu ramai yang ingin menaja perkahwinan kami. Ia termasuk daripada segi pakaian, pelamin dan macam-macam lagi sehingga saya rasa serba salah pula untuk tidak menerimanya.

"Saya minta maaf ada yang terpaksa ditolak kerana saya tidak mahu majlis ini dibuat secara besar besaran, cukuplah secara sederhana dan meriah," katanya yang juga membuka majlis tersebut kepada peminatnya di sana.

Majlis persandingan akan berlangsung di rumah pengantin perempuan pada 25 September manakala majlis sambut menantu di rumah pengantin lelaki pada keesokan harinya di Wangsa Maju, dekat sini.

Noh, Mizz Nina Berbulan Madu Di UK

Posted: 11 Jul 2011 06:24 PM PDT


KUALA LUMPUR: Pasangan selebriti yang baru sahaja diijabkabulkan pada 1 Julai lalu, Noh Salleh dan Mizz Nina merancang untuk berbulan madu di United Kingdom (UK) dan Rome pada 17 Julai depan.

Jelas Nina, mereka merancang untuk berbulan madu di negara itu berikutan kedua-dua tempat tersebut merupakan destinasi impian yang sering diimpikan untuk berbulan madu bagi pasangan yang baru berumah tangga.

"Kami merancang untuk ke United Kingdom dan Rome selama dua minggu dan akan bertolak pada 17 Julai ini iaitu selepas selesai majlis persandingan di Miri, Sarawak.

"Kedua-dua tempat itu merupakan destinasi yang memang saya impikan untuk pergi berdua berbulan madu," katanya pada sidang media selepas majlis persandingan mereka di DoubleTree Hotel, di sini, Rabu.

Majlis persandingan yang diadakan untuk media dan rakan-rakan artis itu bertemakan pakaian Jepun.

Manakala pakaian pengantin berwarna krim keemasan dengan gabungan ciri-ciri budaya Melayu dan Jepun direka khas oleh pereka fesyen terkenal Micheal Ong.

Antara tetamu yang hadir pada majlis tersebut ialah keluarga kedua-dua belah pihak termasuk rakan-rakan artis seperti Datuk Siti Nurhaliza bersama suami, Datuk Seri Khalid Jiwa, Yuna, Faizal Tahir dan Ella.

Pasangan pengantin diarak menuju ke pelamin dengan paluan gendang tepat pukul 9 malam dan seterusnya dihiburkan dengan lagu dari kumpulan muzik Indonesia Sore.


Pelamin berkonsepkan Jepun dipilih oelh pasangan mempelai ini.
Kata Nina, pemilihan konsep tersebut adalah kerana kedua-dua mereka meminati muzik, animasi, budaya dan makanan negara matahari terbit itu.

"Kami berdua memang meminati dunia kepada muzik, kartun animasi dan budaya masyarakat Jepun. Lagi pula moyang saya juga berketurunan Jepun," kata Nina.

Sementara itu, Noh berkata, selepas bergelar suami dia kini lebih bahagia biarpun sedar tanggungjawabnya kini bertambah.

"Saya gembira kerana semuanya berjalan lancar dan saya kini saya sudah mempunyai komitmen serta tanggungjawab baru yang perlu dipikul.

"Bapa mertua saya ada meninggalkan pesanan agar menjaga Nina dengan baik dan mereka menyokong kerjaya kami dari belakang," ujarnya.

Dalam pada itu, Noh berkata dia berasa bersalah kerana tidak memberikan perhatian sepenuhnya kepada kumpulan Hujan kerana sibuk dengan persiapan perkahwinan.

"Saya rasa bersalah kerana banyak masa dihabiskan dengan persiapan dan terpaksa mengabaikan mereka seketika. Nasib baik juga mereka memahami situasi ini.

"Insya-Allah selepas semuanya selesai dan selepas pulang dari berbulan madu saya akan fokus kepada album baru kami," katanya.

Heliza Helmi Utamakan Bidang Perniagaan

Posted: 11 Jul 2011 06:24 PM PDT


KUALA LUMPUR: Penyanyi dan pelakon Nur Heliza Helmi, 25, (Heliza) ingin mengurangkan aktiviti seni demi memberikan tumpuan terhadap perniagaan syarikatnya Heliza Helmi Production (HHP) yang kian berkembang.

Kata Heliza, dia lebih selesa untuk mengamalkan sikap memilih terhadap tawaran seni yang diterima kerana kesibukan jadual hariannya.

Ia meliputi bisnes pakaian, penerbitan buku-buku ilmiah dan agama serta aktiviti ceramah motivasi.

"Saya lebih senang untuk menumpukan perhatian pada perniagaan. Kini, saya semakin cenderung untuk memberikan ceramah motivasi dan perbincangan ilmiah.

"Jika diberikan pilihan antara perniagaan dan seni, saya utamakan perniagaan. Sebab itu, saya lebih selektif terhadap tawaran nyanyian. Bukan tidak mahu menyanyi langsung, cuma saya akan terima jika ada kelapangan dan bersesuaian," katanya.

Tambah Heliza, sasarannya pada tahun ini adalah untuk mengembangkan lagi skop perniagaan dan merebut apa jua peluang yang terhidang.

Bagaimanapun, apa jua cabang produk atau perkhidmatan yang ditawarkan oleh syarikatnya itu haruslah memberikan manfaat kepada masyarakat di dunia dan akhirat.

"Saya ingin meluaskan lagi cabang perniagaan ini dan tidak mahu terhad pada satu-satu jenis produk saja.

"Namun, apa yang penting setiap produk atau perkhidmatan itu mestilah bermanfaat kepada masyarakat di dunia dan akhirat," katanya yang masih belum mempunyai teman lelaki ekoran kesibukan kerja.

Beralih ke perkembangan terbaru, Heliza berkata, dia dan penyanyi Hattan bakal bergandingan dalam projek Makan Malam Amal anjuran Yayasan Bina Insan Malaysia (YBIM) pada 17 Julai ini di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC).

Mengulas tentang projek itu, Heliza tertarik hati untuk menerima jemputan tersebut kerana ia adalah sebuah projek amal yang bermanfaat untuk membantu golongan memerlukan.

"Saya mengakui anak-anak muda dan kanak-kanak sering menjadikan golongan artis sebagai idola mereka.

"Sebagai artis, saya melihat penglibatan dalam aktiviti sebegini sebagai medium terbaik untuk membantu, mendekati dan menggalakkan mereka belajar bersungguh-sungguh dan mencapai cita-cita masing-masing," katanya yang masih belum memutuskan jumlah lagu dan bentuk persembahan pada malam itu kelak.

Lufya Akui Pernah 'Dilamar' Anang

Posted: 11 Jul 2011 06:22 PM PDT


KUALA LUMPUR: Penyanyi Lutfyah Sheikh Omar, 26, (Lufya) mendedahkan pernah dilamar penyanyi dan komposer Indonesia, Anang Hermansyah sebagai teman duet untuk albumnya dua tahun lalu sebelum bekas suami penyanyi Krisdayanti itu bekerjasama dengan Syahrini dan Ashanty.

Namun, dia terpaksa menolak tawaran keemasan tersebut disebabkan perselisihan jadual kerjanya yang ketika itu terikat dengan projek lakonan.

"Tawaran berduet itu hadir dua tahun lalu ketika Anang mencari pasangan untuk album duetnya. Ia berlaku sebelum Anang berduet dengan Syahrini lagi.

"Kami kenal ketika saya berkunjung ke rumah sanak-saudara saya di Bali dan dia meminta saya hantarkan demo kepadanya.

"Mungkin bukan rezeki kami untuk bekerjasama apabila saya terpaksa menolak tawaran itu kerana sudah terikat dengan komitmen drama," katanya yang ditemui pada pelancaran "single" pertamanya iaitu Diam di Hard Rock Cafe, di sini, Selasa.

Bertitik-tolak daripada tawaran itu, bekas peserta program Akademi Fantasia musim keenam (AF6) ini mengakui kian bersemangat untuk meneruskan perjuangan dalam nyanyian walaupun berdepan pelbagai dugaan.

"Perjuangan saya dalam nyanyian selepas AF6 penuh dengan rintangan. Kritikan dan kecaman pelbagai pihak memberi kekuatan untuk saya meneruskan minat ini.

"Kini saya selesa bergerak dan berkarya atas usaha sendiri. Walaupun ia memakan masa dan mencabar, saya mendapat restu dan sokongan keluarga," katanya.


Lufya juga sempat menyampaikan rangkaian lagu popular daripada pelbagai genre pada pelancaran single Diam di Hard Rock Cafe, di sini, Selasa.
Mengulas tentang melodi lagu Diam yang mula diilhamkan lebih lapan tahun lalu itu, Lufya berkata, dia mengambil masa lebih dua tahun untuk menulis liriknya kerana tidak berkeyakinan untuk tampil sebagai penyanyi sebelum ini.

"Selepas AF6, peluang lebih menjurus pada lakonan berbanding nyanyian. Walaupun ketika itu saya sudah memiliki lagu-lagu sendiri tapi saya simpan hasrat itu kerana tiada pihak yang meyakini kebolehan saya.

"Pengalaman berlakon selama dua tahun memberi ilham untuk menghasilkan lebih banyak lagu.

"Dengan kos penerbitan hasil simpanan sendiri dan tajaan beberapa pihak, kini saya mahu fokus dan serius dalam nyanyian dan lakonan," katanya yang turut tampil dengan klip video lagu itu.

Tambah Lufya, seandainya lagu berentak pop rancak itu mendapat respons positif, dia bercadang untuk mengeluarkan lapan hingga 10 lagi lagu ciptaannya secara berperingkat selepas ini.

"Apabila lagu Diam dihantar ke stesen radio hujung tahun lalu, ia tidak mendapat sambutan ekoran tiada publisiti.

"Saya harap dengan pelancaran "single" ini akan menarik perhatian stesen radio untuk memutarkan semula lagu ini," katanya.

google: lufya af6, lufya af6 blog, lufya af6 twitter, lufya af6 myspace, lufya af6 biodata, lufya af6 seksi, lufya af6 hot, lufya af6 bogel, lufya af6 2011, album single lufya af6 2011, lufya af6 profile, gambar terbaru terkini lufya af6, foto lufya af6, skandal lufya af6, kontroversi lufya af6,

Diana Danielle Mahu Produser Utamakan Hak Pelakon

Posted: 11 Jul 2011 06:21 PM PDT


KUALA LUMPUR: Pelakon Diana Danielle menyarankan supaya penerbit filem atau drama agar mengutamakan hak para pelakon tentang penjagaan masa kerja, insurans dan hak persaraan.

Menurut Diana, kebanyakan penerbit suka mengambil mudah dengan mengabaikan tiga perkara berkenaan lebih-lebih lagi soal persaraan yang bermaksud memberi royalti terhadap lakonan mereka yang diulang siar.

"Sebenarnya, hak berkenaan boleh diamalkan berdasarkan kepada persetujuan di antara pelakon dan pihak penerbit. Apabila ramai pelakon tidak tahu tentang hal ini, maka pihak penerbit akan berdiam diri.

"Begitu juga dengan masa. Bayangkan, setelah saya menandatangani kontrak, masa kerja akan bercelaru dan kadangkala ia 48 jam tanpa henti," kata Diana yang ditemui sempena Simposium Hari Himpunan Bintang Kosmo!/MyIPO 2011 di Double Tree by Hilton Hotel, di sini Selasa lalu.

Tambah Diana, sepatutnya para pelakon dihadkan waktu bekerja iaitu selama 12 jam sehari dan jika pihak penerbit memerlukan masa yang lebih untuk khidmat mereka, para pelakon seharusnya diberi ganjaran bayaran lebih masa.

Selain itu, tegas Diana, adalah wajib bagi semua pelakon memastikan bahawa mereka diberi perlindungan insurans sebelum memulakan penggambaran agar mereka mendapat jaminan sekiranya perkara yang tidak diingini berlaku.

"Kita tidak tahu apa yang akan berlaku di set penggambaran ataupun ketika sedang berlakon. Jadi perlindungan amatlah perlu untuk golongan seperti kami," katanya.

Bagaimanapun, sebagai pelapis baru, pelakon Hanyut ini mengandaikan masih ramai lagi pelakon yang tidak tahu mengenai hak-hak yang harus mereka peroleh.

"Saya harap, mereka (pelakon baru) sedar dan peka tentang perkara tersebut supaya mereka tidak mudah dipergunakan oleh sesetengah penerbit yang tidak bertanggungjawab

"Dan kalau boleh, biarlah para pelakon diberi panduan kadar bayaran asas minimum yang ditetapkan kerajaan supaya mereka tidak menerima harga yang rendah dan tidak berpatutan dengan kerja yang dilakukan," tegasnya.

Sementara itu, Diana yang mengambil kursus jangka pendek ke Sekolah Filem & Lakonan Akademi Filem New York di Los Angeles (NYFA) akan menyambung pengajiannya pada tahun depan.

Ziana Zain Tegur Syarikat Korporat Enggan Taja Konsert

Posted: 11 Jul 2011 06:20 PM PDT


KUALA LUMPUR:Penyanyi Ziana Zain menegur syarikat-syarikat korporat di negara ini yang enggan menaja konsert penyanyi-penyanyi tempatan berbanding penyanyi antarabangsa.

Kata Ziana, walaupun dia tahu hal tersebut sudah lama berlaku, dia ingin menegaskan kembali kepada pihak penaja bahawa penyanyi tempatan mempunyai kualiti dan aura untuk menarik penonton membeli tiket konsert.

"Saya masih tak faham kenapa penyanyi-penyanyi tempatan sering dianaktirikan. Saya harap pemikiran skeptikal pihak penaja terhadap kami akan berubah.

"Kali terakhir saya membuat konsert pada tahun 1996 dan selepas itu, sampailah sekarang saya masih lagi menanti. Memang ada penganjur yang ingin menganjurkan konsert untuk saya tapi, penaja pula yang tidak ada.," katanya.

Bagaimanapun, duta produk Antabax itu gembira kerana masih lagi ada yang ingin menganjurkan beberapa persembahan konsert mini untuknya di Singapura

"Sejak penglibatan saya dalam industri, Alhamdulillah, sekurang-kurangnya, sekali dalam setahun mesti ada tawaran buat persembahan.

"Bagaimanapun saya sangat rindu membuat konsert di negara sendiri. Malah saya juga rindu untuk melihat peminat-peminat menyanyi bersama-sama sambil mengukir senyuman, ia memberi satu kepuasan buat saya," ujarnya.

Bagaimanapun, jika benarlah ada yang ingin menganjur serta menaja konsertnya, dia enggan membuat persembahan itu secara ala kadar sahaja sebaliknya mahu t para penonton rasa berbaloi dengan harga tiket yang dibeli.

Sementara itu, Ziana mengakui, walaupun tidak lagi aktif dalam dunia lakonan, dia masih menerima pelbagai tawaran berlakon sehingga kini.

"Kalau nak ikutkan hati, memanglah saya nak berlakon. Tetapi apabila memikirkan anak-anak, hasrat itu terpaksa saya lupakan," katanya.

Nikah Di Thailand, Nurul (AF2) Tidak Belakangkan Keluarga

Posted: 11 Jul 2011 06:19 PM PDT


KUALA LUMPUR: Penyanyi Nurul (AF2) atau nama sebenar Nurullah Zawawi,29, yang baru sahaja melangsungkan pernikahannya dengan seorang pensyarah, Mohd Munzil Muhamad tidak pernah membelakangi keluarga sehingga mengambil keputusan bernikah di Narathiwat, Thailand.

Jelas Nurul, dia dan suami sebelum ini sudah berusaha untuk berjumpa keluarga kandungnya beberapa kali namun gagal atas sebab-sebab tertentu.

"Kami sudah mencuba berbagai cara termasuk meminta bantuan Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS) untuk menghubungi keluarga kandung saya namun tidak mendapat kerjasama.

"Kami sekeluarga telah ke Kuching dan pergi ke rumah penghulu kampung tersebut tetapi usaha itu tidak mendatangkan hasil," ujarnya pada sidang media yang diadakan di sini, Rabu.

Nurul dan suaminya memberi penjelasan mengenai isu yang dikeluarkan oleh sebuah program hiburan popular yang mendakwa mereka telah membelakangkan keluarga kandung dan bernikah tanpa diwalikan bapa Nurul.

Bagaimanapun, Nurul berjanji akan menyelesaikan masalah keluarganya dan bertemu mereka selepas ini.

"Kini saya lebih berani untuk berhadapan dengan mereka kerana sudah mempunyai suami dan mahu menjernihkan keadaan.

"Secara jujur memang selama ini saya tidak pernah berjumpa dengan mereka dan hanya mengenali wajah kedua ibu bapa kandung ketika disiarkan di rancangan tersebut.


Nurul menunjukan kad pengenalan dan pasport yang masih mengunakan nama sebenarnya Nurullah Zawawi.
"Ini masalah keluarga dan bapa angkat yang banyak mengetahui cerita sebenar pula sudah meninggal dunia," ujarnya kesal.

Sementara itu, Nurul juga menafikan telah menukar nama sebenarnya Nurullah Zawawi kepada Nurullah Abdul Hamid dalam setiap urusan rasminya.

"Saya tidak pernah tukar nama sebenar saya dan menggunakan nama bapa kandung dalam segala urusan.

"Saya hanya gunakan nama tersebut untuk tujuan komersial sahaja selepas ini saya mahu dikenali dengan nama Nurullah Abdul Hamid @ Zawawi," ujarnya yang kesal dakwaan segelintir pihak yang mempertikaikan namanya.

Sementara itu, Munzil menjelaskan pernikahannya berlangsung pada 23 April lalu dan bukan 23 Mei seperti dilaporkan media.

"Ada media yang tersilap lapor bahawa kami bernikah pada 23 Mei tetapi sebenarnya 23 April. Disebabkan perkara itu, kami menerima pandangan negatif daripada masyarakat yang menganggap kami bersekedudukan.

"Saya harap penjelasan ini dapat menjernihkan keadaan dan situasi kami sebagai suami isteri yang sah," katanya.

Ketika ditanya mengapa perlu melakukan pernikahannya tersebut di negara jiran sedangkan masih boleh mendapatkan wali hakim dan bernikah di negara ini, jika perkara itu di laksana, ia bakal mengambil masa yang panjang.

"Ya, memang boleh untuk mendapatkan wali hakim dan melangsungkan pernikahan di Malaysia tetapi prosedur tersebut terlalu lama.

"Jika kami ingin menunggu prosedur itu, ia akan menyebabkan majlis persandingan yang sudah ditetapkan terpaksa ditangguhkan," katanya.

google: nurul af2, nurul af2 facebook, nurul af2 blog, nurul af2 twitter, nurul af2 myspace, nurul af2 dan suami, gambar nurul af2 dan suami, gambar kahwin nurul af2 dan suami, nurul af2 bernikah, nurul af2 2011, kontroversi nurul af2, biodata nurul af2, nurul af2 seksi, nurul af2 hot, nurul af2 bogel

Wakil Rakyat PKR Mohon Maaf Daripada Wardina

Posted: 11 Jul 2011 06:17 PM PDT

PETALING JAYA: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad memohon maaf daripada pengacara Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot, 32, ekoran kehadiran pengacara itu menyampaikan ceramah motivasi keibubapaan anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Desa Mentari di sini pada 26 Jun lalu mencetuskan kontroversi.

Nik Nazmi berkata, beliau mengundang Wardina menghadiri program yang dikenali Karnival Mesra Rakyat itu atas kapasiti Wardina sebagai ikon muslimah muda tanpa ada maksud untuk menimbulkan sebarang polemik.

"Saya ingin meminta maaf kepada Wardina memandangkan kehadirannya di Karnival Mesra Rakyat ini telah menimbulkan pelbagai fitnah dan tohmahan.

"Saya ingin menegaskan saya tiada niat mengundang spekulasi pihak-pihak tertentu yang tidak menghormati aktiviti kerajaan bukan BN (Barisan Nasional) ketika menjemput beliau hadir ke karnival ini.

"Wardina merupakan sahabat baik saya dan saya menganggapnya sebagai ikon muslimah muda yang mampu menarik masyarakat pelbagai kaum," katanya dalam satu kenyataan media menerusi blognya, niknazmi.com, Rabu.


Nik Nazmi Nik Ahmad
Pada 29 Jun lalu Wardina membuat sidang media bagi menjelaskan tuduhan kononnya dikatakan terlibat dengan pertubuhan politik pembangkang termasuklah menyokong perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).

Wardina dikatakan tidak mengetahui agenda majlis berkenaan sehinggalah ketika dia tiba di lokasi tersebut apabila ia melibatkan majlis kemasyarakatan yang turut dihadiri oleh pemimpin PKR lain termasuklah Timbalan Presidennya, Mohamed Azmin Ali.

Nik Nazmi berkata, acara mesra rakyat tersebut dianjurkan dengan kerjasama Majlis Perwakilan Penduduk Zon 24, Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dan Persatuan-Persatuan Penduduk Desa Mentari.

Selain Wardina katanya, ia turut dihadiri oleh selebriti sukan tanah air antaranya ikon bola sepak negara, Safee Sali dan beberapa pemain bola sepak Selangor yang memenangi Piala Suzuki AFF iaitu Amri Yahyah, Razman Roslan, Asraruddin Putera Omar, Safiq Rahim, Amirulhadi Zainal dan penulis terkenal, Uthaya Sankar SB.

Dalam kenyataan media itu juga Nik Nazmi turut meminta semua penulis bloq agar menghentikan tindakan menyerang Wardina selain menghormati keputusan mana-mana artis yang hadir dalam apa juga program kemasyarakatan tanpa memikirkan siapakah penganjurnya.

"Saya mengeluarkan kenyataan ini kerana mahu mempertahankan Wardina demi kepentingan masyarakat tanpa niat lain," katanya.

Sementara itu Wardina yang sebelum ini tidak mendedahkan siapakah individu yang menjemputnya untuk ke majlis itu mengakui sememangnya mendapat jemputan peribadi daripada Nik Nazmi.

Katanya, dia akan terus memberi ceramah jika dijemput oleh sesiapa sahaja tidak kiralah di kalangan pemimpin pembangkang ataupun sebaliknya asalkan ceramah itu tiada kaitan dengan politik.

"Saya akan terus bagi ceramah yang ada kaitan dengan masyarakat tetapi saya akan tolak jika ia adalah ceramah politik. Selain itu saya akan lebih berhati-hati lagi selepas ini," ujarnya.

Wardina berkata, dia mempunyai peminat di kalangan mereka yang mempunyai fahaman politik berbeza dan wajar memberi kerjasama kepada kedua-dua kelompok berkenaan.

Selain itu Wardina yang mengambil cuti dua bulan sebagai pengacara Malaysia Hari Ini kerana mahu menenangkan fikiran akan kembali menyambung semula tugasnya pada bulan Ramadan ini.

Lisa Surihani Bukan Menyibuk Pada Majlis Orang

Posted: 11 Jul 2011 06:16 PM PDT


KUALA LUMPUR: Pelakon Filem Wanita Popular, Anugerah Bintang Popular 2010, Lisa Surihani menjelaskan kehadirannya pada majlis-majlis tertentu yang tiada berkaitan dengan dirinya bukan untuk menyibuk tetapi memberi sokongan sesama rakan artis.

Jelas Lisa, dia tidak pernah terfikir untuk meraih perhatian media ataupun sesiapa sahaja ketika berada pada sesebuah majlis.

"Setiap majlis kebiasaannya saya datang kerana dijemput dan ada juga majlis terbuka yang saya datang semata-mata untuk beri sokongan kepada kawan-kawan.

"Jika ada tuduhan mengatakan saya hendak menyibuk seperti yang diperkatakan, saya seorang yang sentiasa berfikiran positif dan bagi saya itu bukan perkara yang salah," katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran filem SAM, di sini, Isnin.

Lisa menjelaskan ketika ditanya tentang komen pada ruangan gosip sebuah akhbar mingguan yang mempersoalkan tindakan seorang artis yang dilihat muncul pada beberapa majlis hiburan yang tiada kaitan dengannya.

Walaupun gosip tersebut tidak menyebut namanya, tetapi beberapa pihak mendakwa ia ada kaitan dengan Lisa.

Dia yang dikaitkan bercinta dengan pengarah Yusry Abdul Halim itu juga dikatakan terlalu banyak menonjolkan diri tanpa menjaga nilai eksklusif dirinya sebagai pelakon popular.

Tambah Lisa, tidak mahu niat baiknya untuk bersama-sama menyokong industri seni tanah air disalah ertikan oleh segelintir pihak.

Dalam pada itu, dari segi lakonan filem, Lisa berkata dia hanya membintangi tiga buah filem sepanjang tahun ini berbanding enam buah filem ditayangkan pada tahun lepas.

"Tahun ini filem saya kurang separuh iaitu hanya tiga buah filem sahaja berbanding tahun lepas enam buah filem.

"Mungkin kerana banyak komitmen lain yang perlu saya bahagikan seperti untuk program Mari Menari dan beberapa iklan komersial.

"Namun bagi saya ia adalah untuk kebaikan juga kerana saya boleh mengekalkan nilai eksklusif," ujarnya yang turut membintangi filem SAM di bawah arahan Syafiq Yusof terbitan Skop Production Sdn Bhd.

Bercerita tentang filem terbarunya itu, dia mengaku teruja dan menantikan peluang untuk berlakon di bawah produksi berkenaan.

"Saya pernah terfikir dan berangan untuk berlakon di bawah arahan Datuk Yusof, dan ketika mereka tawarkan watak ini saya sangat terharu menerimanya.

"Biarpun arahan Syafiq yang juga merupakan pengarah baru, tapi saya yakin dia mampu untuk menghasilkan filem yang terbaik," katanya.

Syafiq Yusof Tangguh Belajar Untuk Arah filem 'SAM'

Posted: 11 Jul 2011 06:16 PM PDT

KUALA LUMPUR: Pengarah muda, Syafiq Yusof, 18, terpaksa menangguhkan pengajiannya di Kuala Lumpur Metropolitan University College (KLMU) bagi menjalankan projek filem pertamanya berjudul Saya Amat Mencintaimu (SAM).

Anak bongsu kepada pengarah tersohor Datuk Yusof Haslam ini berkata, dia berehat selama dua semester bagi memberi sepenuh perhatian pada pembikinan filem tersebut.

"Saya tangguhkan dua semester kerana ingin memberi tumpuan kepada filem ini, Ia merupakan filem pertama dan saya mahu berikan yang terbaik.

"Pada awalnya, memang saya merancang untuk tamatkan pengajian terlebih dahulu dan selepas itu barulah fokus pada bidang ini, tapi peluang tu datang dalam waktu yang singkat.

"Lagi pula bukan senang untuk dapat kepercayaan daripada ayah saya," katanya ketika ditemui pada sidang media pelancaran filem SAM, di Dataran Karyawan, Finas, di sini, Isnin.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Penerbit Skop Production Sdn Bhd, Yusof Haslam, Syamsul Yusof dan pelakon-pelakon filem tersebut seperti Shaheizy Sam, Lisa Surihani, dan Neelofa.

Sementara itu, kata Syafiq, dia sudah bersedia untuk mengarah sebuah filem selepas diberi peluang mengarahkan beberapa buah siri drama "Gerak Khas".

"Saya sudah dibesarkan dalam keluarga yang bercakap tentang filem setiap hari, saya selalu mengikut setiap pembikinan drama atau filem yang dibuat oleh ayah dan abang.


Barisan pelakon filem SAM
"Ayah juga telah beri peluang saya untuk mengarahkan drama "Gerak Khas" untuk tiga episod awal tahun lalu," katanya.

Tambahnya, dia bersyukur mendapat sokongan penuh daripada ayah dan abangnya untuk menjayakan filem sulungnya itu.

"Abang saya akan turut berlakon dalam filem ini, memang kalau boleh saya mahu dia berada bersama saya dan membantu mengarahkan filem ini," katanya yang menganggap Syamsul sebagai idola dan sumber inspirasinya.

Dalam pada itu, biarpun bukan genre filem kegemarannya, namun Syafiq yakin suntikan filem cinta kepada "psiko thriller" ini bakal mendapat perhatian penggemar filem.

"Saya suka filem aksi komedi dan artistik dan kurang menggemari filem cinta tapi saya anggap ini adalah cabaran," katanya.

Filem tersebut bakal memulakan penggambaran pada 8 Julai ini di sekitar Lembah Klang dan dijangka ditayangkan pada 2012.

Filem ini mengisahkan tentang Sam, seorang lelaki yang bekerja di sebuah syarikat percetakan. Sam bercinta dengan seorang gadis bernama Lisa yang juga rakan sekerjanya. Pelbagai peristiwa manis dan lucu berlaku dalam kisah cinta mereka.

Konflik bermula apabila Lisa sering diganggu oleh Haikal yang menimbulkan pergaduhan di antara Sam dan Haikal. Dalam masa yang sama, seorang lelaki kacak (Jefri) juga menaruh hati pada Lisa.

google: syafiq yusof, syafiq yusof facebook, syafiq yusof blog, syafiq yusof twitter, syafiq yusof myspace, syafiq yusof 2011, gambar terbaru terkini syafiq yusof, foto syafiq yusof

'Arwah Wasiatkan 'Sesuatu' Sebelum Meninggal Dunia' - Fizo

Posted: 11 Jul 2011 06:14 PM PDT

PETALING JAYA: Pelakon Fizo Omar memberitahu, arwah bapanya, Wan Omar Wan Ishak,71, yang meninggal dunia, Selasa mengamanahkan "sesuatu" agar dia menyimpan barang tersebut sehingga ke akhir hayat.

Fizo yang dihubungi mStar Online, Selasa berkata, ketika dia pulang ke kampungnya di Selising, Pasir Puteh, Kelantan kira-kira dua minggu lalu, ayahnya telah memberikan wasiat berkenaan yang seolah-olah menggambarkan dia akan pergi buat selama-lamanya.

"Saya terkejut apabila dia berkata macam itu kepada saya. Dia minta saya menyimpan barang itu elok-elok. Pada waktu itu dia sihat tetapi saya sudah rasa lain macam," kata Fizo yang enggan menjelaskan apakah amanah berkenaan.

Ayahnya yang berniaga kecil-kecilan di kampung meninggal dunia kira-kira pukul 12 tengah hari, Selasa, di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, Kelantan akibat ketumbuhan pada usus.

Allahyarham dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam, Melor, Kota Baharu selepas solat Isyak hari yang sama.

Menurut Fizo, ketika mendapat berita itu dia berada di Kuala Lumpur dan sememangnya sedang bersiap untuk pulang ke kampung kerana mahu mengotakan janji membawa ayahnya mendapatkan rawatan pakar.

Tapi hasrat tersebut tidak terlaksana kerana bapanya meninggal dunia pada hari yang dijanjikan itu.

"Saya sepatutnya balik ke kampung hari ini (Selasa) untuk membawa dia berjumpa doktor. Tapi saya terkejut apabila kakak saya di kampung memberitahu ayah sudah tiada," ujarnya.

Sehubungan itu menurut Fizo dia terpaksa mengambil cuti selama seminggu untuk menguruskan beberapa perkara.