Adsense

Isnin, 25 Julai 2011

Kosmo Online - Hiburan

Kosmo Online - Hiburan


Perkahwinan bukan bisnes

Posted:

Perkahwinan bukan bisnes

Perkahwinan bukan bisnes



KIRA-KIRA dua bulan sahaja lagi, pasangan yang pernah dilanda kontroversi hebat suatu ketika dahulu iaitu Norman Hakim, 35, dan tunangnya Memey Suhaiza Suhaimi, 23, bakal disatukan sebagai pasangan suami isteri pada 24 September ini. Memey akan menjadi isteri yang sah kepada Norman selepas majlis akad nikah itu yang dijadualkan berlangsung di kediaman keluarga Memey di Felda Tenggaroh Selatan 1, Kota Tinggi, Johor selepas solat Asar.

Pada sebelah malamnya, keluarga Memey akan mengadakan majlis khatam Quran dan berinai serta keesokan harinya pula akan diadakan majlis resepsi berkonsepkan ala taman di kediaman yang sama.

Itu sahaja perancangan asal kedua bakal mempelai, namun tuah hadir untuk mereka dua minggu lalu apabila wakil butik aksesori terkenal Rafflesia, Bill Bora, menyatakan keinginan untuk menaja sepenuhnya majlis resepsi perkahwinan Norman dan Memey yang bakal diadakan di Hotel Crowne Plaza Mutiara, Kuala Lumpur menjelang 28 September.

Ibarat bulan jatuh ke riba, mereka lantas menerima pelawaan baik tersebut seterusnya perbincangan kedua-dua belah pihak dilakukan. Tidak menyangka rezeki yang hadir begitu hebat, perkahwinan Norman dan Memey bakal ditaja sehingga RM12 juta!

"Saya tidak sangka perkahwinan kami bakal ditaja sedemikian rupa. Ia di luar bidang kuasa dan jangkauan kami. Sejujurnya saya rasa takut sebab letakkan diri dalam perkahwinan seperti ini.

"Tetapi terpaksa terima. Memang pada asalnya kami cuma ingin mengadakan satu sahaja majlis resepsi iaitu di kediaman Memey," ucap Norman yang menganggap segala kontroversi yang telah melanda dirinya dan Memey selama ini diberi hikmah dan rezeki.


NORMAN dan Memey kini sudah bersedia untuk melayari bahtera rumah tangga.


Ditebak dengan persoalan tidakkah majlis respesi perkahwinannya itu seperti sebuah urusan perniagaan, kata pemilik nama sebenar Mohamed Nurhakim Zaidon itu, dia tidak menganggap sebegitu. Ini kerana bagi Norman, itu semua sudah menjadi rezeki buat mereka berdua.

"Kami tidak anggap ini perkahwinan bisnes. Ini semua sudah rezeki kami. Bill Bora sendiri meminta pendapat dan keizinan kami untuk lakukan semua ini," katanya.

Dalam pada itu Memey pula memberitahu kesemua idea mengenai majlis resepsi perkahwinan mereka pada 28 September itu bukan seratus peratus datang daripada Bill semata-mata, sebaliknya Norman dan dirinya sendiri ada memberi pendapat masing-masing.

"Perkara ini very open. Ia bukan idea orang lain semata-mata," ujar Memey ketika ditemui selepas sidang akhbar di Hotel Crown Plaza Mutiara, Kuala Lumpur, Jumaat lepas.

New York Look

Memperincikan majlis resepsi perkahwinan Memey dan Norman itu, ia sebenarnya akan ditaja sepenuhnya oleh Rafflesia. Selain itu, enam penaja turut bekerjasama memberikan tajaan iaitu termasuklah Lord's Tailor, Snips, Crowne Plaza Mutiara Hotel, Angsana Spa, Naz Great Ideas dan Prof. Datuk Jimmy Choo.

Bill yang juga merupakan selaku perancang perkahwinan pasangan itu memberitahu, majlis resepsi tersebut akan berkonsepkan New York Look dan ia diadakan khas buat para media dan selebriti tanah air serta selebriti antarabangsa.

"Sememangnya majlis tersebut diadakan buat para media dan selebriti. Dijangka seramai 200 orang tetamu daripada media, selebriti tanah air dan antarabangsa akan hadir," katanya.

Paling beruntung sudah tentunya Memey apabila dia dikhabarkan akan memakai sebanyak dua persalinan baju yang bersalut mutiara Rafflesia bernilai RM1 juta, set barangan kemas yang bernilai RM5.6 juta dan kasut rekaan buat Memey khusus daripada Jimmy Choo berharga RM600,000.


BAKAL pengantin bersama barisan penaja majlis resepsi perkahwinan mereka (dari kiri) Pengarah Urusan Lord's Tailor, Loh Lee Lee, Datuk Jimmy Choo dan Pengarah Rafflesia, Winnie Sim.


Menurut Bill lagi, dua gaun disalut mutiara yang bakal dipakai Memey adalah untuk persandingan dan acara memotong kek perkahwinan.

"Harga gaun itu mengalahkan gaun persandingan yang pernah dipakai penyanyi nombor satu, Datuk Siti Nurhaliza yang berharga RM400,000," dedahnya.

Justeru apa pula perasaan Memey apabila dikatakan merupakan selebriti Malaysia pertama yang memakai kasut rekaan khas bertatahkan mutiara rekaan Jimmy Choo? Memey mengakui dia berasa cukup bertuah dan teruja kerana berpeluang menggayakan kasut sentuhan pereka terkenal dunia seperti Jimmy Choo yang pernah mencipta kasut untuk individu-individu ternama dunia termasuk mendiang Puteri Diana.

"Ia bagaikan mimpi menjadi nyata kerana saya dapat memakai rekaan Jimmy Choo pada majlis resepsi perkahwinan saya itu nanti. Saya difahamkan saya adalah satu-satunya artis dari Malaysia yang memakai kasut daripada sentuhan Datuk Jimmy Choo pada perkahwinan. Saya sangat teruja dan bersyukur dan anggap ini rezeki yang tidak diduga," luah Memey terharu.

Abby Abadii dijemput

Sementara bagi persalinan gaun Memey, Bill memberi peluang kepada semua pereka fesyen tempatan untuk menghantar rekaan masing-masing dan pihak Rafflesia akan memilih yang terbaik.

"Kami beri peluang kepada semua pereka fesuen untuk mereka gaun kahwin Memey. Gaun tersebut harus bersesuaian dengan padanan mutiara Rafflesia," kata Bill.

Menyentuh mengenai dekorasi dewan resepsi itu nanti pula ia bakal dihasilkan oleh pereka terkenal Naz Great Ideas. Rekaan glamor ala New York Look itu bakal diterapkan di dalam Nirwana Ballroom, Hotel Crown Plaza dan dewan ballroom itu juga nanti akan dipenuhi sebanyak tujuh lori aksesori termasuk bunga-bunga segar berwarna putih.

Ditanya pula kepada Norman adakah dia nanti akan menjemput bekas isterinya, Abby Abadi ke majlis resespsi tersebut, kata Norman dia sudah semestinya akan menjemput Abby dan anak-anaknya hasil perkahwinan mereka dahulu.

"Sudah pasti saya akan menjemput Abby dan anak-anak. Diapun sudah menghantar ucapan tahniah menerusi sistem pesanan ringkas (SMS)," kata bapa kepada Mohamed Danish Hakim, 8, Marissa Dania Hakim, 9, dan Maria Danisha Hakim,3, itu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Nilai eksklusif Anuar Zain

Posted:

Nilai eksklusif Anuar Zain

Nilai eksklusif Anuar Zain

Oleh HARYATI KARIM
haryati.karim@kosmo.com.my


ANUAR ZAIN berharap dapat membuat persembahan konsert solo di Istana Budaya.


ANUAR ZAIN, satu nama yang cukup besar dalam industri seni suara tempatan, letakkan dia di mana-mana persembahan pasti tiket laris dijual. Begitu juga halnya dengan persembahannya baru-baru ini Up Close and Personal With Anuar Zain yang berlangsung selama dua hari di Menara Kuala Lumpur.

Persembahan sempena dengan Festival Kuala Lumpur 2011 itu dilihat berjaya apabila peminat setia Anuar Zain memenuhi segenap ruang Mega View Banquet Hall meskipun tiket persembahan bermula daripada RM500 sehingga RM1300, satu harga yang cukup mahal.

Kata Anuar yang ditemui selepas persembahannya selesai, dia bersyukur dan berterima kasih buat peminat yang sanggup hadir ke persembahannya kerana sedar harga tiket bukannya murah.

"Saya beri sepenuh hati saya untuk menyanyi malam ini kerana peminat yang hadir membayar harga yang cukup tinggi, jadi saya harus memberikan sebuah persembahan yang berbaloi dengan wang dilaburkan mereka," ujarnya.

Meskipun persembahannya bermula tepat pada pukul 10 malam, lewat setengah jam daripada jadual asal, bukannya satu masalah besar buat peminat dan Anuar sendiri. Sebelum Anuar menguasai pentas, penonton terlebih dahulu dihiburkan dengan celoteh Afdlin Shauki yang cukup mencuit hati.

Anuar membuka tirai persembahan dengan lagu Ku Berjanji Karna Cinta dan seterusnya menyanyikan lagu Kau Bunga Cintaku, Ketulusan Hati serta Kaulah Satunya.

Peminatnya tanpa diminta turut serta menjadi penyanyi latar secara percuma. Bukan itu sahaja, jika sudah namanya Anuar Zain tidak sah setiap persembahannya dia tidak dikerumuni peminat.

Kemudian, bagi memberi kelainan dalam persembahnnya kali ini, Anuar menyanyikan semula lagi dendangan asal penyanyi Sohaimi Mior Hassan iaitu lagu Epilog Cinta Dari Bromley dan Tiada Maaf Bagimu daripada Datuk Sharifah Aini dan sebuah lagu Inggeris, Cry Me A River dengan gubahan muzik baru.

"Kesemua lagu-lagu yang saya nyanyikan malam ini dipilih oleh saya sendiri dan saya sengaja buat kelainan dengan menyelitkan lagu-lagu lama yang saya minati. Begitu juga dengan barisan lagu-lagu saya yang jarang didendangkan dalam persembahan pentas, selalunya peminat sudah dapat tahu susunan lagu saya tetapi hari ini berbeza," katanya.

Selain itu Anuar turut mendendangkan lagu Suria & Siarra, Semua Untukmu dan lagu berhantunya buat masa ini Sedetik Lebih sebagai lagu penutup. Rasanya terlalu pantas masa berlalu kerana Anuar hanya mendendangkan 10 buah lagu secara keseluruhannya.

Namun, apa yang pasti peminatnya pulang dengan perasaan puas kerana dapat menatap wajah penyanyi pujaan dari jarak dekat selain mendengar secara langsung vokal mantap daripada Anuar.


ANUAR ZAIN sentiasa dikerumuni peminat dalam setiap persembahannya.


Album

Apabila disoal mengenai perkembangan terbaharunya, Anuar memberitahu dia kini sibuk dengan proses menyiapkan album terbaharu selepas empat tahun tanpa sebarang album.

Menegaskan dia mahu kualiti dan lagu yang terbaik dimuatkan dalam album itu, masa yang panjang serta pelaburan yang besar terpaksa diharungi demi kepuasannya serta peminat yang mendengar album itu kelak.

"Album keempat saya memang sudah siap sepenuhnya tetapi saya tidak puas hati dengan proses adunan dan mastering album itu.

"Buat masa ini, saya dan pihak pengurusan sedang menilai semula album itu untuk meneliti masalahnya. Saya mengakui kos penerbitan album ini sudah meningkat sehingga boleh menerbitkan dua buah album lagi. Jika semuanya berjalan lancar, saya harap ia dapat dipasarkan dalam tahun ini juga," tuturnya.

Melihat barisan tenaga kreatif yang terlibat dalam album baharunya, nampaknya Anuar lebih percaya kepada komposer seberang kerana daripada lapan buah lagu yang terkandung dalam album itu hanya dua daripada merupakan hasil kerja komposer tempatan.

Bagaimanapun, Anuar ada alasannya sendiri mengapa dia memilih enam buah lagu daripada komposer Indonesia.

"Saya pilih enam lagu daripada Indonesia kerana mereka ada bunyi yang saya mahukan. Bukan saya kata Indonesia lagi bagus daripada Malaysia, sebenarnya ada bunyi yang mereka ada tetapi kita tidak ada, begitulah sebaliknya.

"Ada juga komposer kita yang lebih hebat daripada mereka, cuma untuk album saya, saya selesa bekerja dengan mereka tambahan lagu-lagu yang dibikin mereka sesuai untuk saya itu sahaja, selain kos pembikinan lagu di sana jauh lebih murah daripada Malaysia," terangnya lagi.

Anuar juga memberitahu pada 30 September depan, dia dan kakaknya Ziana Zain bakal membuat sebuah konsert khas sempena raya di Esplanade, Singapura.

Dalam pada itu, Anuar juga menyimpan impian untuk mengadakan sebuah konsert solonya.

"Kalau bercakap tentang konsert solo memang tidak habis-habis, cuma masalahnya kita masih mencari penaja, kalau ada rezeki saya akan lakukan," katanya yang teringin membuat konsert di Istana Budaya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Paris Hilton berang

Posted:

Paris Hilton berang

Paris Hilton berang


PARIS HILTON


PARIS HILTON memang selalu dipandang enteng oleh banyak pihak kerana sikap selebriti itu sendiri yang dikatakan kurang cerdik. Malah dia selalu 'ditembak' dalam temu bual mengenai sumbangan dan kerjaya seninya.

Seperti baru-baru ini, dalam satu temu bual bersama ABC News, Paris telah ditanya mengenai popularitinya yang semakin merudum selain banyak nama baharu seperti Kim Kardashian yang mula mengambil alih dunia program realiti seperti yang dimilikinya.

"Adakah kamu risau tentang sinar bintang kamu yang semakin malap dan orang seperti Kim Kardashian merampas populariti kamu sekarang?" soal hos Dan Harris.

Mendengarkan dua soalan tersebut, ternyata telah membuat Paris berang. Dia bukan sekadar menunjukkan rasa kurang senang sewaktu ditemu bual, lebih daripada itu, Paris telah menghentikan temu bual sebelum kembali semula selepas emosinya tenang.

Setelah cukup tenang, wanita berusia 30 tahun itu akhirnya bersedia untuk kembali ditemu bual dan menjelaskan bagaimana dia berusaha untuk tetap maju.

"Saya sudah berada dalam bisnes ini selama 15 tahun. Ia satu tempoh yang agak lama. Seperti orang lain, dengan tempoh yang panjang ini, setiap daripada kami harus memajukan diri atau membuat projek baharu. Begitu juga saya, saya sentiasa memajukan diri untuk terus kekal di sini," ujarnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.