Nuffnang

Celebrity News

sumber :-

Celebrity News


[Video] Feedback Pengurusan KFC Malaysia Terhadap Isu Video Pengotor

Posted: 15 Jul 2011 09:38 AM PDT

Jika anda pernah menonton aksi pekerja KFC yang pengotor dan diluar batasan sebagai manusia yang mempunyai pegangan. Kini pihak pengurusan KFC tampil dengan jawapan berikut bagi menepis kecaman yang mereka terima kerana perbuatan segelintir pekerja mereka yang tidak beretika.

ZoOM pasti ramai peminat KFC yang telah menonton video tersebut akan memperlahankan kunjungan mereka ke KFC dan sudah pasti perniagaan KFC akan terjejas. Bak kata pepatah " Kerana Nila Setitik Rosak Sebelanga"

Mari kita layan video dibawah :




Video Pekerja Pengotor : (Versi Air Kotor)


Video Pekerja Pengotor : (Versi Lap Tapak Kasut)

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Gambar Perkahwinan Farah AF2 Dan Suami Johari Johan

Posted: 15 Jul 2011 09:19 AM PDT

Sama cantik dan sepadan, bagaikan pinang dibelah dua, pepatah yang boleh di gambarkan kepada pasangan ini yang menjadi perhatian masyarakat terutamanya dilaman blog kerana penuh dengan kesenian. Sudah pasti ia tidak akan dapat dilupakan sampai bila-bila oleh pasangan ini.

Majlis pernikahan pasangan mempelai ini telah diadakan di atas kapal Cruise Tasik, Putrajaya. Memang lain daripada yang lain. Farah menerima wang hantaran sebanyak RM25,185 dan mas kahwin RM2,500.

Dan berikut gambar yang ZOOm jumpa daripada laman blog OHBULAN, Credit to OHBULAN.
















Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Update : Keputusan Terkini Anugerah Planet Muzik 2011

Posted: 15 Jul 2011 09:04 AM PDT



1. VOKAL TERBAIK (ARTIS BARU LELAKI)
BEST VOCAL (NEW MALE ARTISTE)
Aris 1000 X Maaf
Febrian Cinta Itu Gila
Igo Kemenangan Cinta
Sandhy Sondoro Bunga Mimpi
Sezaire Sezali Matahari
2. VOKAL TERBAIK (ARTIS BARU WANITA)
BEST VOCAL (NEW FEMALE ARTISTE)
Aisya Hasnaa Lagu Mahu Kamu
Amanda Imani Selamilah Cinta
Ana Raffali Tolong Ingatkan Aku
Mytha Seperti Yang Kau Minta
Roze Harum
3. VOKAL TERBAIK (DUO/KUMPULAN BARU)
BEST VOCAL (NEW DUO/GROUP)
Ana Raffali, Sohaimi Meor Hassan & Altimet Kalau Berpacaran
Azlan & The Typewriter Kelibat Si Penyair
Govinda Bawa Aku Lari
Projek Pistol Wanita Seluruh Dunia
Zivilia Aishiteru
4. KOLABORASI TERBAIK
BEST COLLABORATION
Amarah Siti Nurhaliza & KrisDayanti Audi Mok Siti Nurhaliza
Berteman Rindu Didicazli & Giselle Didicazli Didicazli
Harus Bagaimana Atilia & Maliq & d'Essentials Widi Puradiredja Widi Puradiredja
Kalau Cinta Aliff Aziz & Joanna Panji Panji

Sayang Dayang Nurfaizah & Marcell Omar K Nuur Iman
5. ARTIS LELAKI TERBAIK
BEST MALE ARTISTE
Faizal Tahir Adrenalin
Glenn Fredly Lovevolution
Hady Mirza Sang Penyanyi
Hafiz Masih Jelas
Judika Setengah Mati Merindu
6. ARTIS WANITA TERBAIK
BEST FEMALE ARTISTE
Agnes Monica Sacredly Agnezious
Ana Raffali Ketika Aku Kecil
Astrid Lihat Aku Sekarang
Rossa Harmoni Jalinan Nada & Cerita
Sarah Aqilah Sarah Aqilah
7. DUO/KUMPULAN TERBAIK
BEST DUO/GROUP
Andra & The Backbone Love, Faith & Hope
D'Masiv Perjalanan
Kotak Energi
3 Suara – Jaclyn, Ning & Shila 3 Suara
6ixth Sense + – x /
Ungu 1000 Kisah 1 Hati
8. ALBUM TERBAIK
BEST ALBUM
Cari Jodoh Wali Sujana
CTKD Siti Nurhaliza & KrisDayanti Aubrey Suwito, Audi Mok, Charly ST12, Siti Nurhaliza & KrisDayanti
Energi Kotak Pay BIP
Ketika Aku Kecil Ana Raffali Aidit Alfian
Sang Penyanyi Hady Mirza Hady Mirza
3 Suara – Jaclyn, Ning & Shila Irwan Simanjuntak, Paul Morrison, Kevin Chin & Aylwin Santiago
9. LAGU TERBAIK SINGAPURA
BEST SONG (SINGAPORE)
Harum Roze Imran Ajmain & Alif Shah Shamsiri
Ku Tetap Kan Menunggu Hady Mirza Hady Mirza Hady Mirza
Lagu Teman The Lion Story feat. Zahidah Haramain Osman Haramain Osman
Maafkan Ku (Oh Cinta) Faizal Isa Janz Abdullah Aina Azizi & Khairul Anwar
5 Matahari Sezaire Sezali Haramain Osman Haramain Osman
10. LAGU TERBAIK MALAYSIA
BEST SONG (MALAYSIA)
Awan Nano Hafiz M Nasir Buddhi Hekayat
Hanyut Faizal Tahir Audi Mok & Faizal Tahir Audi Mok & Faizal Tahir
Kalau Berpacaran Ana Raffali, Sohaimi Meor Hassan & Altimet Sohaimi Meor Hassan Sohaimi Meor Hassan, Ana Raffali & Altimet
Kekanda Adinda Atilia & MonoloQue LoQue LoQue
Noktah Cinta Hafiz Ajai Sheikh Qalam
11. LAGU TERBAIK INDONESIA
BEST SONG (INDONESIA)
Cari Jodoh Wali Apoy Apoy
Cintailah Aku Sepenuh Hati Ari Lasso Sandy Canester & Pay Ari Lasso
Karena Ku Cinta Kau Bunga Citra Lestari Dewiq Dewiq
Pelan-Pelan Saja Kotak Pay & Kotak Dewiq
Rindu 1/2 Mati d'Masiv Rian d'Masiv Rian d'Masiv
12. LAGU TERBAIK
BEST SONG
Awan Nano
13. ARTIS SINGAPURA PALING POPULAR
MOST POPULAR SINGAPORE ARTISTE
SG1 Aliff Aziz SG11 Rancour
SG2 Didicazli SG12 Revalina
SG3 Diorama SG13 Roze
SG4 Dynda SG14 Sarah Aqilah
SG5 Faizal Isa SG15 Sezaire Sezali
SG6 Farhan Shah SG16 Sleeq
SG7 Fauzie Laily SG17 Syed Azmir
SG8 Hady Mirza SG18 Taufik Batisah
SG9 Hyrul Anuar SG19 The Lion Story
SG10 Imran Ajmain SG20 The Sallys
14. LAGU SINGAPURA PALING POPULAR
MOST POPULAR SINGAPORE SONG
LP1 Angkasa : Hady Mirza
LP2 Biar Hati Mencintai : Sarah Aqilah
LP3 Dunia Yang Fana : Zaibaktian
LP4 Harum : Roze
LP5 Hingga Ke Akhir : UrbanSensation feat. Rauzan
LP6 Janji : Tujuh
LP7 Kali Pertama : Chosen One
LP8 Kesuma Jiwa : Boy Raven feat. Man Toyak
LP9 Maafkanku (Oh Cinta) : Faizal Isa
LP10 Matahari : Sezaire Sezali
LP11 Menanti Cintamu : Revalina
LP12 Tiada Dua : Taufik Batisah
15. ARTIS SERANTAU PALING POPULAR
MOST POPULAR REGIONAL ARTISTE
AS1 Afgan
AS2 Agnes Monica
AS3 Aliff Aziz
AS4 Faizal Tahir
AS5 Hady Mirza
AS6 Hujan
AS7 Rossa
AS8 Siti Nurhaliza
AS9 Taufik Batisah
AS10 Ungu
AS11 Wali
AS12 Yuna
16. LAGU SERANTAU PALING POPULAR
MOST POPULAR REGIONAL SONG
LS1 Aishiteru : Zivilia
LS2 Angkasa : Hady Mirza
LS3 Baik-Baik Sayang : Wali
LS4 Berteman Rindu : Didicazli & Giselle
LS5 Cerita Kedai Kopi : Malique feat. Salam
LS6 Join Kopi : Blackout
LS7 Khatimah Cinta : 6ixth Sense
LS8 Ku Pinjam Satu Bintang : Alyah feat. Riz AF
LS9 Masih Disini Masih Denganmu : Goliath
LS10 Menanti Cintamu : Revalina
LS11 Tiada Dua : Taufik Batisah
LS12 Tinggal Kenangan : Saleem
17. ANUGERAH KHAS PLANET MUZIK
PLANET MUSIC SPECIAL AWARD
Melly Goeslaw

Info : Blog Nara

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Keputusan Anugerah Planet Muzik 2011

Posted: 15 Jul 2011 08:59 AM PDT

Walaupun siaran langsung Anugerah Planet Muzim 2011 belum berakhir namun disaat ini Datuk Siti Nurhaliza sekali lagi mengharumkan nama Industri Hiburan Malaysia kerana dinobatkan sebagai Juara selama Sedekad ( 10X). Namun Yang peliknya kenapa ketika beliau ingin membuat sedikit speech siaran dah tergendala..


Tahniah Datuk Siti Nurhaliza.


Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Semakan Keputusan Permohonan IPTA Online dan SMS untuk lepasan STPM 2011

Posted: 15 Jul 2011 06:17 AM PDT


Ada 3 cara nak semak keputusan permohonan ni iaitu secara SMS, Talian Terus dan Online.
1. Semakan Secara SMS
Taip UPU RESULT [No. K/P] dan SMS ke 15888 .
Contoh : UPU RESULT 930427015335 dan SMS ke 15888.
2. Semakan Talian Terus
Hotline – 03-8883 5858 (10 Talian)
Helpline – 03-8883 5848
Talian Am – 03-8883 5801/5802
3. Semakan Secara Online hanya perlu klik website berikut
UNTUK semakan kemasukan ke UUM dan UTM sila klik sini untuk semakan espress:
Tahniah kepada yang berjaya, dan yang tidak berjaya gagal sekali tidak bererti gagal selama-lamanya, dan rezeki ada dimana-mana jika ada usaha yang gigih daripada anda.


Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Info Kawasan Yang Teruk Dilanda Jerebu

Posted: 14 Jul 2011 08:18 PM PDT


Nampaknya keadaan jerebu masih lagi melanda di kebanyakkan kawasan di Malaysia...kawan Hijau Lestari di Taiping (kawasan yang paling banyak hujan/lembab di Malaysia) hanya mengalami hujan pada hari Ahad lepas..tu pun katanya tidaklah selebat mana pun...tetapi bersyukurlah juga kerana hujan dapat mengurangkan partikel habuk di udara...bagaimana warga kota? hari ini Kuala Lumpur dilaporkan kembali berjerebu...dengan campuran gas beracun seperti karbon monoksida dari asap kenderaan,keadaan ini mengundang keadaan tidak sihat kepada warga kota.Apa pun Hijau Lestari berharap semua pihak dapat mengambil iktibar bahawa fenomena El Nino hanyalah sedikit ujian dari Allah.

Info Pagi ini :

1- Perak - Manjung ( 88* )
2. Selangor - Kuala Selangor ( 81* )
3. Selangor - Pelabuhan Klang ( 75* )

Sepatutnya keadaan ini menginsafkan kita bahawa sumber air perlu dipelihara dengan baik.Kawasan tadahan seperti bukit dan gunung yang berhutan mesti dikekalkan.Kerajaan negeri seharusnya menguatkuasakan undang-undang melarang sebarang pencerobohan kawasan tadahan air,pemantauan juga perlu lebih kerap dan berjadual untuk mencegah pembalakan haram.Legeh sungai mesti dipelihara....kita perlu bersedia supaya kejadian keringnya empangan Durian Tunggal di Melaka suatu ketika dahulu tidak berulang lagi....

Hijau Lestari dah pun menulis tentang jerebu sebelum nie..tak cukup? baik...nie maklumat jerebu dari Kementerian kesihatan pulak...



APAKAH JEREBU
Jerebu ialah satu fenomena yang disebabkan oleh kewujudan banyak partikel-partikel kecil yang tidak boleh dilihat oleh mata kasar dan terapung-apung di udara. Partikel-partikel ni mungkin berasal semulajadi ataupun kesan sampingan daripada aktiviti manusia. Apabila partikeI-partikel ini wujud berkelompok ianya boleh menyekat pancaran cahaya matahari ke bumi. Oleh yang demikian keadaan ini mengurangkan jarak pandangan mata kasar.
Punca-Punca Jerebu
Punca utama jerebu adalah akibat daripada;
  • Pembakaran secara terbuka
  • Asap dari kilang
  • Asap dari kenderaan
Hindari daripada perbuatan yang boleh menyebabkan jerebu
Indeks Pencemaran Udara (IPU)
IPU diperolehi daripada pengukuran habuk yang halus (10 mikron ke bawah) dan beberapa jenis gas yang boleh menjejaskan kesihatan iaitu karbon monoksida, sulfur dioksida, nitrogen dioksida dan ozon. IPU digunakan sebagal panduan untuk mengetahui kualiti udara dan kesannya terhadap kesihatan seperti berikut :-

NILAI IPU
STATUS
0 – 50
Baik
51 – 100
Sederhana
101 – 200
Tidak Sihat
201 – 300
Sangat Tidak Sihat
301 – 500
Berbahaya
Anda perlu mengikuti perkembangan semasa melalui media massa (akhbar, televisyen dan radio) untuk mengetahul tahap jerebu semasa di tempat anda supaya dapat mengambil langkah-Iangkah pencegahan.

Jerebu Mengancam Kesihatan Anda.

Keadaan jerebu yang berterusan akan mendatangkan kesan yang buruk kepada semua orang terutama golongan yang berisiko tinggi iaitu :-

1. Kanak
2. Orang tua
3. Mereka yang mengalami penyakit
• asma
• bronkitis
• radang paru-paru
• penyakit paru-paru yang kronik
• jantung
• alahan
4. Perokok
5. Mereka yang sentiasa bekerja di luar pejabat atau rumah.
Apakah Tanda Dan Gejala Kesan Jerebu Kepada Kesihatan
Kesan-kesan yang akan dialami setelah terdedah secara berterusan kepada jerebu termasuklah:
  • Terasa gatal-gatal di bahagian kerongkong dan batuk-batuk.
  • Terasa sukar untuk bernafas atau
  • sesak nafas.
  • Mata terasa pedih dan berair.
  • Hidung berair dan kerap bersin.
  • Ku badan terasa gatal-gatal.
  • Terasa sakit dada.
Dapatkan rawatan dan nasihat doktor di klinik berhampiran sekiranya unda mempunyai tanda-tanda dan gejala tersebut.

Cegahlah Penyakit Akibat Jerebu. Ikuti Nasihat Berikut:
  • Mereka yang mengalami penyakit penyakit seperti batuk, selsema, asma, sakit mata, sakit jantung atau penyakit paru-paru yang kronik hendaklah datang ke klinik dengan segera jika keadaan penyakit bertambah buruk.
  • mereka yang didalam kumpulan berisiko tinggi hendaklah sentiasa mengambil ubat seperti yang dinasihatkan.
  • Penutup hidung (nasal mask) hendaklah digunakan oleh semua penunggang motosikal, mereka yang bekerja di luar bangunan atau di tempat-tempat yang berhabuk dan juga mereka yang dalam kumpulan berisiko tinggi.
  • Perokok yang mempunyai anak kecil, ibu bapa tua dan sanak saudara yang berpenyakit jangan merokok di dalam rumah.
  • Sejauh yang boleh, orang ramai dinasihatkan supaya tinggal di dalam bangunan atau rumah.
  • Kurangkan aktiviti sukan diluar rumah.
  • Orang ramal dinasihatkan supaya sentiasa membasuh muka dan bahagian kulit yang terdedah kepada jerebu dengan air bersih.
  • Sekiranya kenderaan anda berhawa dingin, sila gunakannya.
  • Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa meminum air yang banyak.
  • Perokok dinasihatkan supaya tidak merokok apabila keadaan udara tidak sihat ( iaitu IPU yang melebihi 100)
  • Mereka yang berisiko tinggi dinasihatkan mengambil cuti di luar kawasan yang berjerebu sekiranya keadaan jerebu berterusan pada tahap berbahaya di kawasan mereka. 

    Info : GeogMalaysia


Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Berita Malaysia : Dr Lo Lo Ahli Parlimen Titiwangsa Kritikal

Posted: 14 Jul 2011 07:45 PM PDT

Menurut info daripada laman blog Karatijau Dr Lo Lo Ahli Parlimen Titiwangsa dilaporkan kritikal. Beliau kini berada  Hospital Selayang dan sedang melawan barah paru-paru, baliau dikatakan tidak memberi respon kepada pelawat yang datang melawat beliau.

 Kita sebagai saudara seagama walaupun berbeza fahaman politik marilah kita sama-sama mendoakan semoga beliau kembali sihat.


 
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan