Adsense

Jumaat, 24 Jun 2011

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Sharnaaz pilih kick boxing

Posted:

Sharnaaz pilih kick boxing

Sharnaaz pilih kick boxing

Oleh MOHD. IFQDAR ABDUL RAHMAN
ifqdar.rahman@utusan.com.my
Gambar WAHIDAH ZAINAL dan
NURUL AKMA SAMSUDIN (Pelatih Unimas)


KEPENATAN Sharnaaz Ahmad jelas terpancar di wajahnya.


Justeru, bagi pelakon baru yang sedang mencipta populariti, Sharnaaz Ahmad, 26, dia mencari inisiatif lain agar penampilannya tampak lebih menarik dengan menyertai kelas latihan kick boxing.

Bagi pelakon yang mula mencipta nama melalui drama bersiri Dottie itu, keterampilan adalah perkara penting yang diutamakannya kerana ia adalah bonus kepada mereka yang mengamalkannya.

Anak mami kelahiran Georgetown, Pulau Pinang itu menjelaskan, dalam apa jua bidang sekalipun, point bonus itu sangat penting terhadap usaha seseorang untuk merebut tempat dalam dunia yang penuh persaingan.

"Disebabkan itu, saya cuba mendapatkan bentuk badan yang menarik agar mampu bersaing dengan pelakon lelaki lain.

"Selalunya saya datang ke sini pada waktu pagi kerana ketika itu tempat ini tidak sesak dengan pelanggan lain.

"Jadi saya lebih selesa menggunakan kelengkapan di sini," ujar Sharnaaz yang turut bermain 'besi' di pusat gimnasium tersebut.

Sharnaaz memilih kick boxing yang dilihat agak agresif dan banyak memerah keringat jantannya itu, Sharnaaz menjawab, aktiviti itu mampu membakar kalori dengan lebih berkesan berbanding melakukan larian ataupun berbasikal.

Tambah hero filem Seru itu, dengan cara itulah dia mendapatkan berat badan yang ideal di samping mengekalkannya tanpa perlu membuat senaman lain.

Menjengah ke diari seninya, Sharnaaz yang kian popular melalui drama Kum Kum The Series yang bersiaran di Astro Ria akan muncul pula dengan drama bersiri terbaru Kasih Alia yang akan disiarkan di TV3 sempena bulan Ramadan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

SS501 bersaing sesama sendiri

Posted:

SS501 bersaing sesama sendiri

SS501 bersaing sesama sendiri


PARA peminat SS501 berharap kumpulan ini terus kekal walaupun dua daripada anggotanya tampil solo.


Album itu yang baru sahaja dipasarkan di Korea pada 8 Jun lalu, secara serentak memasuki pasaran China, Jepun, Taiwan, Hong Kong, Thailand dan Singapura bagi memenuhi permintaan peminat antarabangsanya.

Minggu lalu, bintang Boys Over Flower ini muncul dalam program muzik di televisyen untuk memperkenalkan lagu barunya, Let Me Go, Please, Kiss Kiss dan Yes I Will.

Dengan popularitinya, kita percaya album ini akan mendapat sambutan para peminatnya.

Persoalannya, adakah penampilan solo Hyun Joong itu mampu menyaingi artis lain yang juga hebat termasuk penyanyi utama grupnya sendiri, Heo Young-saeng?

Para peminat K-Pop tentu sudah tahu yang lagu sedap Let It Go dendangan Young-saeng kini cukup digemari bahkan menduduki carta 10 lagu terbaik program Music Bank terbitan KBS.

Tidak pasti sama ada secara kebetulan atau memang mahu menandingi Let It Go, Hyun Joong pula muncul dengan Let Me Go - lagu baru dengan judul yang seakan-akan sama dengan lagu Young-saeng itu!

Dalam suatu wawancara baru-baru ini, si kacak Hyun Joong bermati-matian mengatakan yang SS501 tidak mungkin berpecah! Tegasnya perkataan 'bubar' tidak pernah terlintas di fikiran anggota kumpulan itu.

Namun melihat kepada perkembangan grup itu buat masa ini, sukar untuk mempercayai bulat-bulat kata-kata itu. Apatah lagi anggota SS501 kini dinaungi oleh syarikat pengurusan yang berbeza.

Anggota lain - Park Jung Min dan Kim Hyung Joon pun pernah tampil solo malah bersama seorang lagi anggota, Kim Kyu Joong, muncul hanya bertiga untuk album Ur Man.

Walaupun kecenderungan tampil solo atau sebagai sub grup ini turut berlaku dalam kumpulan popular lain seperti Super Junior, Big Bang, 2AM dan Beast namun perpecahan grup selepas mencapai suatu tahap populariti juga seolah-olah suatu trend! Bukti terbaru, DBSK dan JYJ!

Apa-apa pun, para peminat SS501 khususnya Triple S tentu sahaja mengharapkan grup kesayangan mereka ini kekal bersama selamanya!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.