Adsense

Khamis, 16 Jun 2011

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


New Zealand AirAsia X Ultimate NZ Action Hero Day 2

Posted: 16 Jun 2011 04:00 AM PDT

Team Kaitaki : What A Memorable Time

Team Kaitaki at Hanmer Springs
15 Jun 2011 – Day 2. We had a great day at Hanmer Springs, the famous for its Thermal Pools and Spa. After breakfast at the Isobel's Restaurant which is located on the ground floor of the Heritage Hanmer Springs we begin our first adventure of the day. We start our first move at the Hanmer Springs Thermal Pools and Spa. It's just a 3 minute walk from the Heritage.

DSC_0097

Our first challange

We were given a warm welcome by Mr. Scotts. He guided us during the challange. The first race starts with Mohamad Uzair vs Fanly, swimming against the water flows. Before entering, we were given costume and towels each. After the first challange, we then move to the most exciting superbowl. We slide on single and dual inflatable tube towering about 15 metres above the Hamner complex.

DSC_0163

Superbowl Experience

We were thrilled by the speed and size of the superbowl and have fun too. After the challange, we get into the sulphur pools. The water so wonderful ranging temperatures at 40 degree celcius. We took picture with mountain snow cap background. Thanks to Mr Scotts willingly entertain us during our visit.

DSC_0392

Team Kaitaki at Thrillseekers Adventures

Our next challange was at the Thrillseekers Adventures. Here we met Mr Darrel. He gave some briefing on how to use gun and shoot claybirds. Each of us taking turn to challange the claybird shooting. This really unforgettable experience. Thanks to Mr Darrel for giving us the chance to hold a gun and shoot claybirds. Thanks to Thrillseekers.co.nz and Tourism New Zealand plus AirAsia to have given us the precious experience.The Faces Go Places tour by AirAsia and Tourism of New Zealand really owesome and fantastic. It was fun and exciting.

DSC_0467

Take lunch at Coffe Culture

At 3.00pm we had our lunch at Coffee Culture, Rangiora Town Centre. Thanks Tourism of New Zealand for sponsoring the lunch. We then move to Terrace Down, Centrebury for our next chellange. Along the way we enjoy the beautiful panorama of the Dairy Farms. It was magnificent views with perfect weather with the fabulous stunning snowy mountains.

IMG_2558

Wow! Beautiful… fabulous restaurant. A warm welcome by Mr Rodger and thanks for the delicious dinner. Awaiting for the golf challenge tomorrow.

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • New Zealand AirAsia X Ultimate NZ Action Hero Day 1
  • AirAsia X Ultimate NZ Action Hero!
  • Photo Tony Fernandes Dressed up as God of Prosperity
  • Tune Group Media Night 2010
  • AirAsia Celebrates an AllStar Wedding!
  • Airasia X To Appoint Y.B. Tan Sri Rafidah Aziz As Chairman
  • AirAsia The Fastest Growing Foreign Airline for Cargo
  • Altitude X Launching
  • AirAsia Launches Direct Kuala Lumpur Palembang Flights
  • Is There a Gwen in You Contest
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Dokumentari Dari Kuala Ke Kuala Ajak

    Posted: 16 Jun 2011 03:29 AM PDT

    Dokumentari 13 Episod : Dari Kuala Ke Kuala Ajak Penonton Kenali Keunikan 'Kuala' Dalam Malaysia Di TV1

    Setiap nama tempat yang pangkal permulaannya di sebut 'Kuala' memiliki keistimewaan dan kelebihannya yang tersendiri. Mengambil inisiatif membuka mata masyarakat mengetahui dengan lebih dekat mengenainya, Radio Televisyen Malaysia (RTM) mengajak seluruh rakyat Malaysia mengenali sejumlah besar kawasan Kuala di Malaysia menerusi sebuah program dokumentari terbaru, Dari Kuala Ke Kuala yang bersiaran mulai 23 Jun 2011, setiap Khamis, jam 3.30 petang di TV1.

    Menariknya dokumentari setengah jam ini dalam 13 episod siarannya mengisi slot Aspirasi memaparkan keunikan setiap Kuala di kunjungi selain dapat mengesan sejarah yang telah ditemui sekitarnya. Lokasi yang dipilih termasuklah Kuala Gula di Taiping dan Kuala Sepetang (Perak), Kuala Selangor (Selangor), Kuala Rompin (Pahang), Kuala Muar dan Kuala Sedeli (Johor), Kuala Berang dan Kuala Terengganu (Terengganu), Kuala Linggi (Melaka), Kuala Muda (Kedah), Kuala Medang (Pahang) dan Tanjung Piai di Johor.

    Kuala Medang

    Keunikan Kuala Gula di Taiping, Perak menunjukkan penempatan tempatan dan pekerjaan yang didapati di Kuala Gula. Terdapat juga kesan-kesan sejarah yang telah ditemui di sekitar kawasan Kuala Gula oleh peneroka sejarah beberapa tahun dahulu. Selain itu, menerusi episod ini juga mengetengahkan tarikan pelancong yang terdapat di situ. Menarik di Kuala Sepetang pula memaparkan keunikan Kuala Sepetang, Piai dimana penempatan tempatan dan pekerjaan yang didapati di situ sebagai pengusaha sangkat ikan. Turut diketengahkan kesan-kesan sejarah yang telah ditemui seperti landasa keretapi pertama di Tanah Melayu.

    Episod Kuala Selangor menunjukkan penempatan tempatan dan pekerjaan yang didapati di Kuala Selangor, seperti nelayan dan penternak kerang. Selain itu, dokumentari ini juga mengetengahkan kesan-kesan sejarah yang telah ditemui di sekitar kawasan Kuala Selangor.

    Di Pahang, program ini menjelajah lokasi Kuala Rompin yang popular dengan aktivit menternak kupang dan mencari ketam. Selain itu, episod ini juga mengetengahkan sukan memancing yang terkenal di seluruh dunia, iaitu menangkap ikan layar. Manakala episod di Kuala Medang pula menunjukkan penempatan tempatan dan pekerjaan yang didapati seperti pengusaha homestay. Selain itu, dokumentari ini juga mengetengahkan industri-industri kecil yang terdapat di kawasan itu.

    Tiga lokasi di Johor termasuklah di Kuala Sedili, yang kebanyakannya menjadi penternak belangkas dan penangkap udang kara. Selain itu, turut mengetengahkan kesan-kesan sejarah yang telah ditemui di sekitar kawasan Kuala Sedili. Di Kuala Muar pula menunjukkan penempatan tempatan dan pekerjaan yang didapati seperti penyelam tiram. Uniknya penonton di dedahkan dengan maklumat sejarah Bandar Maharani, Muar seperti kubur bentayan. Ketika berada di lokasi Tanjung Piai, pekerjaan penduduk di situ gigih mengusahakan kelong dan menjadi nelayan laut dalam.

    Usah ketinggalan menyaksikan persinggahan pogram ini mengisi tiga episod negeri Terengganu termasuklah di Kuala Berang di mana aktiviti seperti menanam jagung dan menanam tembakau giat dijalankan. Selain itu, dokumentari ini juga mengetengahkan sejarah Batu Bersurat yang dijumpai buat kali pertamanya, di Kuala Berang. Di Kuala Kemaman, program ini mendekati pengusaha ikan bilis, keropok lekor dan satar. Sebelum diakhiri episod negeri ini dengan kunjungan ke Kuala Terengganu.

    Di Kuala Linggi, Melaka dokumentari ini menunjukkan penempatan tempatan dan pekerjaan seperti penjaring udang selain mengetengahkan sejarah Fort Supai, Pagar Ruyung dan tapak kaki Hang Tuah yang terdapat di Kuala Linggi sebelum episod akhir berkongsi keindahan dan keunikan di Kuala Muda, Kedah.

    Dari-kuala-ke-kuala

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Dokumentari Khas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia
  • Dokumentari DAULAT TUANKU Di TV3
  • Airasia Launches Year-End Promo
  • Mogwai Wuz Hear di 8TV
  • Kempen Derma Darah Dan Pameran Pendidikan Kesihatan
  • Kempen Derma Darah Dan Pameran Pendidikan Kesihatan Anjuran Masjid Negara
  • Meet My New Baby: MyFew.Net
  • Dokumentari Khas Hari Merdeka Jejak Jaya 1 Destinasi
  • Gambar Kekasih Baru Nor Aliah Lee
  • Dokumentari Profil Tun Sambanthan & Tunku Abdul Rahman
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.