Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Pakar pukau bantu penari tiang mengoda

Posted: 20 Jun 2011 09:00 PM PDT

HUDDERSFIELD, Britain - Seorang pakar pukau, Grant Saunders dipanggil untuk membantu penari-penari tiang menggoda pelanggan, lapor sebuah akhbar semalam.
Menerusi kepakaran pakar pukau itu, pelanggan-pelanggan akan memberikan lebih banyak wang kepada mereka selepas persembahan erotik berakhir.
Khidmat Saunders digunakan pemilik kelab tarian Cleopatra's Lounge di sini untuk membantu meningkatkan pendapatan premis itu yang merosot sejak kebelakangan ini.
"Penari-penari di sini akan menggunakan teknik yang dikenali sebagai 'berlabuh'. Minda bawah sedar pelanggan akan dibuka semasa melihat paha mereka (penari bogel)," kata Saunders, 34.
"Para pelanggan akan mengikut permintaan penari itu ketika dia bercakap dengan dan menyentuh bahu atau lutut mereka," tambah pakar berkenaan.
Namun, dia menyangkal teknik tersebut akan menyebabkan pelanggan dipukau sepenuhnya seperti yang biasa dilakukan pada sesi hipnotis lain.
"Teknik ini cuma membantu mereka untuk menjadi jurujual yang lebih baik," katanya. - Agensi
sumber : kosmo online

Pasangan lesbian pertama di nepal

Posted: 20 Jun 2011 08:00 PM PDT

KATMANDU - Seorang peguam wanita dan profesor wanita dari salah sebuah kolej di Amerika Syarikat (AS) merupakan pasangan lesbian yang pertama berkahwin di Nepal semalam.
Nepal baru-baru ini telah mengiktiraf hak-hak lelaki homoseksual dan menggubal undang-undang untuk menamatkan diskriminasi seksual.
Pasangan itu, Courtney Mitchell, 41, dan Sarah Welton, 48, dari Denver, Colorodo diraikan dalam persandingan tradisi Hindu di kuil Dakshinkali yang terletak di selatan Katmandu, ibu negara Himalaya.
Ahli Parlimen Nepal, Sunilbabu Pant, seorang aktivis hak gay berkata, ia merupakan perkahwinan awam pertama daripada pasangan lesbian di negara konservatif.
Di Nepal, perkahwinan sejenis tidak menyalahi undang-undang. - AP
sumber kosmo online

Bebas pilih nama domain

Posted: 20 Jun 2011 07:00 PM PDT

SINGAPURA: Penyelaras Internet global semalam meluluskan penggunaan alamat laman web yang akan berakhir dengan nama korporat.
Pengguna tidak lagi terhad kepada domain .com, .net atau .org.

Langkah itu ialah rombakan terbesar mengenai bagaimana laman web beroperasi.
Perbadanan Internet bagi Pengendalian Nama dan Angka (ICANN) mengundi menyokong cadangan berkenaan di satu mesyuarat di Singapura meskipun wujud kebimbangan peralihan itu akan mencetuskan kekalutan dan memihak kepada syarikat besar.

"Ini ialah perubahan terbesar dalam nama domain sejak pembentukan '.com' 26 tahun lalu," kata Theo Hnarakis, Ketua Eksekutif Melbourne IT Digital Brand Services, sebuah syarikat yang berpusat di California. Pemerhati industri berkata, syarikat besar global seperti Apple, Toyota dan BMW mungkin menjadi perintis dalam melancarkan laman web dengan nama domain mereka sendiri, berakhir dengan '.apple', '.toyota' dan '.bmw', seperti juga sebuah bandar atau jenama.

Pengerusi ICANN, Peter Thrush memberitahu sidang akhbar, sistem penamaan baru itu akan membuka peluang besar untuk orang ramai menguasai aspek penjemanaan mereka dan membangunkannya mengikut cara mereka sendiri.
Lembaga ICANN mengundi 13-1 menyokong perubahan itu dengan dua berkecuali, kata seorang jurucakap.

George Sadowsky, satu-satunya anggota pengarah yang menolak cadangan itu berkata: "Saya percaya bukan tugas ICANN untuk mempengaruhi pihak yang menang dan kalah dalam persaingan seumpama itu." Ketua Eksekutif ICANN, Rod Beckstrom berkata, aplikasi bagi akhiran baru laman web akan dibuka pada 12 Januari tahun depan dan ditutup 90 kemudian.

"Jika anda melihat senarai itu anda akan menyaksikan beberapa pemilik jenama besar, beberapa syarikat besar di dunia, beberapa jenama besar, bandar raya, wilayah dan pelbagai jenis komuniti yang lain," kata Beckstrom. - Reuters

Parkir asmara jadi pakir berdarah

Posted: 20 Jun 2011 06:00 PM PDT


KOTA BHARU: 'Parkir asmara' sebuah pasar raya di sini, seperti didedahkan muka depan akhbar ini 8 Jun lalu, bertukar 'parkir berdarah', apabila seorang pelatih salun parah ditikam sekurang-kurangnya tujuh kali di kepala, leher dan muka menggunakan gunting oleh bekas suaminya dipercayai kerana gila talak, semalam.
Kejadian kira-kira jam 4 petang itu disedari petugas pasar raya berkenaan sejurus terdengar jeritan wanita berusia 28 tahun itu ketika dia cuba melarikan diri daripada 'ditawan' bekas suami yang memandu kenderaannya.
Dalam keadaan yang tidak bermaya dan berlumuran darah, mangsa, Hazita Mohamad memberitahu kejadian berkenaan kepada petugas pasar raya itu bahawa dia ditikam bekas suaminya dan memberitahu lelaki berusia 30-an terbabit melarikan diri dengan berjalan keluar dari parkir berkenaan.

Melihat keadaan mangsa yang parah, kakitangan pasar raya berkenaan menghantarnya ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) bagi mendapatkan rawatan segera di wad kecemasan.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azham Othman ketika dihubungi mengesahkan kejadian menimpa mangsa dan wanita itu dipercayai diekori bekas suaminya dari sebuah pusat beli-belah di sini, sehingga ke lot parkir pasar raya itu.

"Bekas suaminya menerpa masuk ke dalam kereta dan menikamnya menggunakan gunting hingga menyebabkan dia cedera di belakang kepala, leher kiri dan kanan serta muka.
sumber : myMETRO

Angsa Liar di New York Akan Ditangkap Dan Jadikan Santapan

Posted: 20 Jun 2011 05:00 PM PDT

NEW YORK - Kota New York berencana untuk menangkap angsa yang mengganggu penerbangan di lapangan terbang dan akan dimasak untuk dijadikan makanan bagi kaum miskin.

Rencana tersebut bertujuan untuk menghindari insiden seperti yang pernah terjadi pada Januari 2009 lalu yang memaksa pesawat harus mendarat di Sungai Hudson, setelah sekelompok angsa masuk ke dalam mesin pesawat.

Pihak kota pun akan memberikan bayaran demi usaha penangkapan para angsa tersebut dan akan langsung didistribusikan ke bank makanan di Pennsylvania.

"Daripada angsa itu dibuang, kami hanya ingin memastikan bahawa angsa tersebut tidak sia-sia," ujar juru cakap Departemen Perlindungan Lingkungan seperti dilanpor Reuters, Isnin (20/6/2011).

Pihak berwajib kini tengah melakukan kajian wilayah mana saja yang memiliki banyak angsa.

Musim semi lalu, usaha untuk mengumpulkan angsa dengan memberikan gas diprotes oleh para aktivis haiwan.(rhs)

Relaks betul 'abang' atas motor

Posted: 20 Jun 2011 11:01 AM PDT


Waduh…Gara-Gara Dikencingi Orang, Tasik Ini Dikeringkan

Posted: 20 Jun 2011 10:30 AM PDT

Tasik Pristine, Amerika Syarikat. (virginiafineproperties.com)

VIVAnews - Danau Pristine di negara bahagian Oregon, Amerika Syarikat, terpaksa dikeringkan hanya kerana seorang lelaki kencing di tasik tersebut. Walaupun para ahli mengatakan air kencing tidak akan berpengaruh terhadap kualiti air minum, namun pengeringan tasik tetap dilakukan.

David Shaff, dari biro air minum Portland, mengatakan tasik harus segera dikeringkan. Bukan kerana masalah kesihatan, namun kerana Joshua Seater, 21, membuat banyak orang jijik meminum air olahan dari tasik itu.

"Saya tidak bisa membayangkan banyak orang yang berkata 'saya bikin jus jeruk pakai air tasikpagi ini'. Apakah kalian mahu meminum air kencing? Banyak orang yang akan marah," ujar Shaff dilapor dari laman The Telegraph, Minggu, 19 Jun 2011.

Pengeringan tasik yang menampung lapan juta gallon air tersebut menghabiskan biaya sebesar US$36.000 . Para ahli menilai tindakan ini terlalu berlebihan,

Mereka mengatakan bahawa kencing di tasik tidak akan merusak kualiti air minum. Mereka mengatakan bahwa air kencing yang hanya seberat lapan ons akan dengan cepat terurai di dalam air.

Seater mengaku bersalah atas tindakan tersebut. Dia mengaku tidak tahu bahwa tasik itu tempat penampungan air minum. "Saya melakukan tindakan bodoh. Saya tidak tahu kalau itu penampungan air minum, saya kira hanya saluran air."

Ulahnya ini tidak sampai membuatnya di penjara, namun dia akan dikenakan denda.

Dikira palsu, wang dikoyak dan dibuang ke Toilet

Posted: 20 Jun 2011 09:35 AM PDT

TEMPO Interaktif, Scotland-Seorang peniaga membuang wang ke toilet. Ceritanya, ketika wang itu akan disimpan ke Royal Bank of Scotland (RBS), pegawai bank memberitahu bahawa wang itu palsu. Tak percaya dengan bank itu, ia pun mencuba menyimpan wang itu ke bank lain. Dan ternyata sama. Bank lain pun menolaknya. Kerana beberapa juruwang telah menyatakan wangnya palsu, ia pun langsung memutuskan untuk membuang wang itu ke toilet.

Seperti ditulis laman The Telegraph, beberapa saat setelah peristiwa itu, polis setempat melakukan investigasi tentang peredaran wang palsu. Hasilnya menakjubkan? Polis menyatakan wang yang dibuang itu ternyata asli!

Keaslian ini didapat setelah polis menyerahkan wang itu ke Agen Anti Kejahatan Teroganisir Berat. "Ini merupakan kekacauan luar biasa yang disebabkan oleh RBS dan Bank of Scotland," kata lelaki yang telah membuang wang itu. Menurut lelaki yang tak mahu disebut namanya itu, pihak bank telah gagal melatih pekerjanya dalam mengenali wang palsu.

Sebelum membuang wang yang dikira palsu itu, peniaga merobek-robek uangnya, lalu membuangnya ke toilet. Itu ia lakukan untuk mencegah wang beredar luas.

Ia merasa itu adalah kewajibannya, namun ia sekarang tidak tahu bagaimana membuktikan bahawa dia telah membuang wangnya ke toilet untuk mendapatkan kompensasi.

Tak hanya dia yang ditolak RBS dan bank lainnya. Warga Scotland lainnya juga ada yang mengalaminya.

Ketua polis Northern Constabulary, Robbie MacDolnald menyatakan semua uang sempat ditolak oleh bank adalah asli. Agen Anti Kejahatan juga telah melakukan verifikasi.

Sementara pihak Bank of Scotland mengakui mereka melakukan sesuatu yang tidak konsisten dan penolakan sejumlah wang adalah bentuk pencegahan. Mereka berjanji akan memperkuat prosedur bank mereka.

Keasyikan Bercuti, Tak Sedar Air Laut Pasang

Posted: 20 Jun 2011 08:00 AM PDT

NORTH EAST - Malangnya nasib dua warga dari Australia yang sedang menikmati percutian mereka ke Lindisfarnce, Inggris kerana mereka salah memperkirakan bila air laut akan pasang.

Lindisfarnce adalah suatu daratan cantik yang berada di pinggir pantai Northumberland, Inggris. Di sana terdapat sebuah castle yang berdiri kukuh di dataran yang lebih tinggi di hamparan wilayah tersebut.

Dua warga Australia ini ketika itu sedang menikmati suasana Lindisfarnce yang menyenangkan. Namun sayangnya mereka salah memperhitungkan waktu untuk segera beranjak dari tempat itu sebelum air laut pasang.

Akhirnya mereka dapat segera menjauh dari wilayah yang unik itu dengan kereta mereka mengapung dengan ketinggian sekira 300 meter.

Untungnya, mereka boleh diselamatkan oleh pasukan penyelamat.

"Pemandu nampaknya tidak menyedari tentang bahaya yang akan mendatangi mereka. Mereka  hanyut dengan kereta hingga ke Laut Utara," kata ujar Ian clayton, salah seorang daripada pasukan penyelamat, sebagaimana dilapor Dailymail, Isnin (20/6/2011).
(rhs)

Rumah Yang Terbuat Dari Water Tower

Posted: 20 Jun 2011 07:00 AM PDT

Rumah ini tadinya merupakan sebuah water tower. Rumah itu terletak di 1st Anderson.St, Sunset Beach, CA. Pemilik rumah ini bernama Jerry Wallace. Pada awalnya rumah ini dipakai untuk Memperbaiki atau men'service' Kereta wap. Rumah ini dibuat sekitar tahun 1980'an.



Anak Pukul Kepala Ibu dengan Tongkat Kerana Tolak Jual Tanah

Posted: 20 Jun 2011 06:45 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki menyerang ibu kandungnya dan mengancam akan membakar rumah tempat tinggal mereka jika tak mahu menjual sebagian tanah warisan. Demikian diberitakan The Star, Isnin (20/6/2011).

T Chellam (64) mengatakan bahawa anaknya memaksa menjual tanah seluas 0,5 hektar yang dibeli mendiang suaminya pada tahun 2001.

Tak tahan, sang ibu kemudian melapor kejadian ini ke balai polis dengan laporan yang anak laki-lakinya mengancam membakar rumah dan sempat memukul dengan tongkat dan membuat adik perempuannya terluka yang cuba menolong si ibu.

(Foto) Detik-detik Ketika Seekor Katak Melahap Bulat-bulat Seekor Burung

Posted: 20 Jun 2011 05:38 AM PDT

Dalam alam liar memangsa dan simangsa adalah sesuatu yang biasa, ketika insting untuk bertahan hidup muncul maka seluruh kemampuan dari haiwan tersebut muncul juga, seperti ketika seekor katak dewasa melahap bulat-bulat seekor burung yang melintas didepannya.



Hebat patung ni boleh apa sahaja dengan kepala dan kakinya

Posted: 20 Jun 2011 04:30 AM PDT
















Wow,Rumah LamaTanpa Toilet dan Bilik Mandi Laku £ 250 ribu

Posted: 20 Jun 2011 03:30 AM PDT

TEMPO Interaktif, London - Rumah ini tidak memiliki bilik mandi, pemanas, paip saluran pembuangan, atau toilet. Bahkan, sudah hampir tak tersentuh dalam 100 tahun! Tapi, hal itu tidak menyurutkan sejumlah pembeli. Mereka bahkan ada yang berani menilainya £ 250 ribu .

Lokasinya yang menakjubkan di Yorkshire Dales, membuat rumah itu bernilai £ 1,5 juta setelah diubahsuai.

Pembelinya, Dandra Garth, akan mendapatkan sebuah rumah dengan empat bilik tidur seperti milik bangsawan di abad ke-16. Loteng besar rumah itu digunakan sebagai tempat pelayan ditambah sebuah gudang terpisah dan tiga hektar tanah.

Rumah itu semula milik Walter Harper, yang pindah ke sana bersama keluarganya pada tahun 1942 untuk bertani di tanah sekitarnya.

Ayahnya meninggal dunia pada 1968 dan ibunya menyusul pada 1972. Namun, Harper terus bertani sampai awal 1980-an.

Sekarang dia berusia 92 dan baru-baru ini pindah ke rumah perawatan. Sebelumnya dia cukup senang tinggal di rumah yang tidak memiliki utiliti atau kemewahan itu.

Ia cukup puas menghangatkan diri di depan perapian terbuka dan mendidihkan air untuk mengisi bak mandi di dapur.

Harper dipujuk menggunakan elektrik di properti itu 10 tahun lalu. Sebelumnya dia menggunakan lampu gas.

Agen properti Tim Brown dari George F. White mengatakan, "Ada peminat yang luar biasa, tapi saya tidak terkejut. Tempat ini hampir tak tersentuh oleh abad ke-20 dan 21. Sifat seperti ini sangat aneh."

"Ini salah satu tempat yang paling indah di Yorkshire Dales National Park dan memiliki potensi besar," tuturnya.

Pencuri aiskrim yang sukar polis nak tangkap

Posted: 20 Jun 2011 02:20 AM PDT

Cuba lihat reaksi mangsanya...












Oops…400 Orang Berbogel di Pantai

Posted: 20 Jun 2011 01:48 AM PDT

TEMPO Interaktif, London -Sebanyak 400 orang menciptakan rekod dunia dengan berenang telanjang di pantai South Wales, Inggris Sabtu, 18 Jun 2011. Lelaki dan wanita datang dari berbagai negara untuk menciptakan rekod berenang di pantai Rhossili tanpa seutas benang pun.

Secara selambamereka melepaskan pakaian sebelum pukul 08.00 waktu setempat. Setelah itu, mereka berteriak dan melompat kegirangan tanpa rasa malu dan gentar meski angin bertiup cukup kencang.

"Saya terbang dari Australia melalui Brazil untuk join," kata Lizzy White, 25 tahun, salah satu peserta yang dikutip oleh Daily Mail, Sabtu, 19 Jun 2011. Lizzy mengaku merasa senang meski kedinginan.

Steven Absalon, 29 tahun, peserta lainnya sempat malu kerana dia belum pernah berenang telanjang sebelumnya, apalagi di depan 400 orang. Namun sebenarnya di antara perenang telanjang tidak ada rasa malu satu sama lain.

Steven merasa bangga boleh mengikut menciptakan rekod dunia. Nantinya ia akan menceritakan kepada anak cucuknya.

Penyelenggara acara tersebut menyatakan peristiwa itu memang harus diverifikasi oleh pencatat rekod dunia Guiness, tetapi mereka meyakini acara itu telah memecahkan rekod sebelumnya yang hanya diikuti oleh 250 orang saja.

Acara ini tadinya hanya akan diikuiti oleh 300 orang saja, tetapi mendekati hari penyelenggaraan, jumlah peserta bertambah menjadi 400. Acara ini bertujuan untuk mengumpulkan dana bagi yayasan kanser Marie Curie

Wanita ini selamba calarkan kereta jirannya

Posted: 20 Jun 2011 12:45 AM PDT















sumber : stomp.com.sg

STOMPer Scratch To Win has sent in a video of a woman caught scratching a car. He said this is the actual footage showing Hoo Siew Cheng, 35, who was fined $1,000 for scratching her neighbour's car after a feud.

Said the STOMPer:

"Yes this video is authentic.

"I got it from the owner got permission from him to upload this clip.

"This is the first time that this video has been uploaded."

According to The Straits Times report, Hoo, an operations manager, had been feuding with the owner of the car, Madam Lim Cheng Yong, who lived directly above her.

She blamed Madam Lim, who is in her 50s, for making loud noises at night and for water seeping through the ceiling.

Madam Lim then began discovering scratches on her car in January last year. After installing a hidden video camera in her car, she caught Hoo scratching the left side of the vehicle in front of Block 190, Punggol Central, at 9.35pm on May 7 2010.

Hoo pleaded guilty to committing mischief by damaging the paintwork of the car with a sharp object.

She was fined $1,000 and ordered to pay Madam Lim $500 in compensation.

Kerana Kelaparan Buat Burung Ini Jadi Kanibal

Posted: 19 Jun 2011 11:00 PM PDT

INILAH.COM, London – Untuk menghadapi sejumlah keadaan tertentu untuk bertahan hidup, apa pun boleh dilakukan. Termasuk burung hitam ini yang menjadi menjadi kanibal kerana musim kering.

Burung hitam memakan anak-anaknya untuk bertahan hidup ketika musim kering di musim semi dan awal musim panas. Cuaca memaksa cacing yang menjadi makanan burung ini berada jauh di bawah tanah.

Alhasil, burung ini pun memangsa anaknya sendiri kerana putus asa untuk menghindari kelaparan. Selain anaknya sendiri, burung ini juga memangsa katak dan anak tikus. Semuanya kerana cuaca panas.

Paul Stancliffe dari British Trust for Ornithology mengatakan, kajian tahunan pada 250 burung menunjukkan, rata-rata berat burung hitam menurun drastis dari 130 gram menjadi 90 gram tahun ini. "Jika cuaca tak berubah, keadaan akan makin memburuk," ujarnya.

Juru cakap Royal Society for the Protection of Birds mengatakan, hal ini akan membuat penurunan tajam populasi burung ini. Tahun ini, Inggris mengalami musim semi terpanas dan terkering dalam sejarah.

Ajaib! Lelaki Ini Boleh Melihat Setelah 55 Tahun Buta

Posted: 19 Jun 2011 10:00 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM, NEW YORK - Keajaiban terjadi. Seorang lelaki yang mengalami kebutaannya di mata kanannya berhasil sembuh dan mampu kembali melihat.

Dilapor BBC,  Journal of Medical Case Reports menyebut retina mata kanan pesakit tersebut rosak terkena batu ketika berusia lapan tahun. Sejatinya, retina yang terlepas dari mata untuk waktu yang lama akan rosak permanen, sehingga menampalkannya kembali tidak akan memulihkan penglihatan.

Doktor mengatakan pemulihan yang terjadi setelah retina mengalami kerosakan seperti ini adalah yang pertama. Lelaki yang berusia 63 tahun itu mendatangi sebuah klinik mata dan pendengaran di New York kerana mengalami rasa sakit dan mata menjadi merah.

Mata kanannya bengkak, berdarah, dan muncul tekanan kerana cairan yang menggumpal.

Setelah mencuci mata dan melakukan perawatan untuk mencegah terbentuknya pembuluh darah baru, mata itu dari yang sebelumnya buta  menjadi mampu menyerap sinar.

Melihat hal ini, para doktor kemudian memutuskan untuk mencoba menampalkan kembali retina ke mata itu. Usai proses operasi selesai ternyata mata itu kemudian berfungsi normal kembali.

Diyakini kesuksesan ini dikeranakan sejak awal retina itu tidak rosak keseluruhan dari mata.

Atuk 91 tahun penari balet tertua di Britain

Posted: 19 Jun 2011 09:30 PM PDT

LONDON - Seorang datuk berusia 91 tahun, John Lowe (gambar) yang pernah berkhidmat sebagai askar Britain di Malaya kini menjadi penari balet yang paling tua di negara ini, lapor sebuah akhbar semalam.

Lowe mempunyai empat orang anak dan 11 cucu tetapi isterinya, Catherine sudah meninggal dunia 25 tahun lalu.

"Cucu saya suka dengan apa yang saya lakukan ini," katanya.

Namun, kata Lowe, dia dinasihatkan oleh anak-anaknya supaya tidak terlalu aktif dan melarangnya memusingkan badan sehingga 360 darjah.

Lowe belajar tarian balet sejak 11 tahun lalu dan menghadiri kelas tiga kali seminggu.

Dia turut berlatih di rumahnya di Elly, Cambridgeshire.

Namun, dia tetap mengingati kenangan pahitnya semasa ditahan tentera Jepun ketika bertugas di Malaya pada 1942.

Menurutnya, dia ditahan selepas anggota-anggota pasukannya menyerah diri kepada Jepun.

Lowe berkata, dia dihantar ke pusat tahanan tentera Jepun di Changi, Singapura sebelum dihantar ke Taiwan.

Dia kemudian dibebaskan selepas bandar Nagasaki dan Hiroshima dibom oleh Tentera Berikat yang diketuai oleh Amerika Syarikat (AS). - Agensi

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan