Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Tak sanggup lihat keluarga merana bunuh isteri,7 anak dan cucu

Posted: 01 Apr 2011 09:00 PM PDT

KAMPALA : Christopher Kasema 43 tahun telah membunuh diri dengan meminum racun.Sebelum itu dia telah mengapak isteri,7 orang anak,seorang cucu serta isterinya kerana tidak sanggup membiarkan ahli keluarganya itu hidup menderita setelah dia mati membunuh diri.

Christopher membuat pengakuan itu di dalam sebuah pita rakaman yang dijumpai oleh polis di tempat kejadian.Di dalam pita itu dia menerangkan bahawa dia membunuh seluruh ahli keluarganya kerana tidak sanggup meninggalkan keluarganya itu merana selepas ketiadaanya

Pegawai bank cantik ini milik dua kereta Ferrari

Posted: 01 Apr 2011 08:00 PM PDT

Mana dia dapat duit tu??
saya petik dari kosmo online

JAKARTA - Polis semalam merampas tiba buah kereta mewah milik Pengurus Hubungan Pelanggan di Citibank, Inong Malinda kerana disyaki menyeleweng wang milik pelanggan bank itu hampir AS$1.95 juta (RM5.74 juta), lapor agensi berita Antara semalam.

Polis merampas dua buah kereta Ferrari dan sebuah Mercedes-Benz milik wanita tersebut.

"Polis sedang melakukan usaha untuk merampas aset-aset Inong dan melakukan siasatan dari mana dia memperoleh kereta berkenaan," kata Ketua Detektif Polis Indonesia, Jeneral Ito Sumardi. 

Polis turut merancang untuk merampas sebuah kereta Hummer H3 yang dibeli atas nama suami wanita tersebut, Andika Gumilang.

Menurut Ito, polis perlu berhati-hati kerana kemungkinan sebahagian aset Inong diperoleh secara sah di sisi undang-undang.

"Kami meminta sesiapa sahaja yang menjadi mangsa wanita itu membuat laporan polis," katanya.

Setakat ini seramai tiga orang memfailkan laporan polis berhubung jenayah yang dilakukan oleh wanita berkenaan yang melibatkan kerugian hampir AS$1.95 juta.

Ketua Unit Jenayah Polis, Brigedier Jeneral Arif Sulistyo berkata, Inong yang bertugas di bank berkenaan lebih 10 tahun mengambil kesempatan terhadap hubungan baik dengan pelanggan untuk memperdayakan mereka.Maybankard 2 Cards. 2 is all you need. Find out more.


Menurutnya, wanita itu memalsukan dokumen pengeluaran wang atau gagal untuk mendepositkan wang ke dalam akaun pelanggannya seperti yang dijanjikan.

Inong kini ditahan di pusat tahanan ibu pejabat polis Indonesia di sini. - Agensi

Raksasa di rakam di Pelabuhan Sydney

Posted: 01 Apr 2011 07:00 PM PDT

Biar betul ni..
saya petik dari kosmo online

SYDNEY - Sejumlah penduduk di sini berada dalam ketakutan selepas seekor raksasa dirakamkan di dalam kawasan perairan dekat sebuah jambatan di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Menurut seorang pegawai polis, Harvey Edison, talian telefon di kebanyakan balai polis tempatan sesak dengan panggilan orang ramai yang memberitahu kewujudan makhluk ganjil itu kelmarin.

Menurutnya, laporan awal mengenai raksasa itu datang daripada orang ramai yang menaiki kapal pesiaran, feri dan bot di Pelabuhan Sydney.

Edison berkata, semua rakaman video dan gambar yang menyiarkan kelibat raksasa itu kini dikaji oleh sekumpulan pakar bagi menentukan sama ada ia benar atau palsu.

Menurut satu kenyataan rasmi, sekumpulan pasukan yang melibatkan ahli biologi terkenal dan penyelam akan tiba di Sydney untuk menyiasat raksasa itu.

Polis di negeri New South Wales turut membatalkan semua perkhidmatan feri dan pelayaran kapal pesiaran buat sementara waktu.

Orang ramai juga dinasihatkan supaya tidak belayar atau menaiki bot mewah di pelabuhan ini.

Raksasa itu mempunyai leher yang panjang seperti kelibat raksasa di Loch Ness di Scotland. - Agensi

Guru cekik murid

Posted: 01 Apr 2011 06:00 PM PDT

Sabar diperlukan untuk menjadi seorang guru..
saya petik dari kosmo online

BUKIT MERTAJAM - Seorang pelajar sebuah sekolah menengah di sini mendakwa trauma selepas dikasari oleh seorang guru di sekolah itu.

Mangsa, Tan Sik Meng, 19, pelajar tingkatan enam memberitahu, dia dikasari oleh guru tersebut selepas dia dikatakan bising sewaktu perhimpunan pagi kelmarin.

Menurutnya, selepas tamat perhimpunan kira-kira pukul 7.30 pagi, dia diarahkan untuk ke bilik guru.

"Dia (guru berkenaan) memang tidak berpuas hati dengan saya sebelum ini dan sengaja mencari alasan kononnya saya mengganggu pelajar lain semasa perhimpunan," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Balai Polis Seberang Jaya di sini semalam.

Wanita tak tahu dia sudah mengandung selama 30 tahun

Posted: 01 Apr 2011 05:00 PM PDT

(Foto: thinkstock)

Dominica, Janin yang dikandung oleh seorang ibu harusnya dikeluarkan dari dalam tubuh. Tapi perempuan berasal Dominica tidak mengetahui keberadaan janin di dalam perutnya, setelah 30 tahun janin tersebut sudah menjadi mumi.

Seorang perempuan berusia 59 tahun dari Republik Dominica telah menderita sakit perut yang parah selama beberapa dekad, tapi saat itu tidak ada yang tahu apa penyebab pastinya.

Setelah melakukan pemeriksaan X-ray ternyata diketahui bahawa tanpa sedar perempuan tersebut memiliki janin yang sudah mati dan membatu di dalam perutnya selama paling sedikit 30 tahun. Sisa-sisa mumi janin tersebut dikeluarkan dan diketahui memiliki berat 1,686 kg. Hal ini diungkapkan oleh salah seorang pejabat kesihatan Dominica.

"Perempuan tersebut mengatakan bahawa pengalamannya selama sakit panjang ini tidak pernah mendapat perhatian medik yang memadai," ujar Miladys Roman, ketua doktor  dari Luis Eduardo Aybar Hospital di Santo Domingo, seperti dikutip dari Foxnews, Jumaat (1/4/2011).

Tapi minggu ini ia datang ke hospital umum dengan keluhan rasa sakit yang hebat di daerah perutnya dan saat itulah diketahui ia memiliki janin yang membatu atau anak batu yang kemungkinan berasal dari usia kehamilan 3-5 bulan.

Perempuan tersebut mengaku terkejut dengan apa yang ditemukan doktor dalam perutnya. Ia mengaku terkejut saat diberitahu mengalami kehamilan yang begitu lama dan ia tidak pernah menyadari bahwa perutnya membesar.

Sumber :http://health.detik.com/

Aksi ayam yang patut kita lihat

Posted: 01 Apr 2011 03:01 PM PDT

Hebatkan aksinya...

Blind date pertemukan adik beradik yang lama terpisah

Posted: 01 Apr 2011 10:01 AM PDT

LONDON – Anda sedang menjalani blind date melalui dunia maya? Sebaiknya berhati-hati, boleh saja bukan bertemu jodoh, melainkan saudara kandung yang terpisah bertahun-tahun.Sarah Kemp dan George Bentley berkenalan melalui  internet.

Kemp, yang tinggal di Edinburgh, Scotland dan Bentley yang tinggal di London, saling berkomunikasi melalui dunia maya sejak November lalu. Setelah beberapa bulan saling mengirimkan sms, mereka akhirnya bertemu minggu lalu.

"Saya tidak pernah setuju pergi ke London untuk blind date tapi kami sudah menjalani dengan baik sejak awal, dan hubungan kami terus berkembang seiring saling mengirim sms secara rutin," kata Kemp.
Namun ketika bertemu, fakta mengejutkan terlerai. Dalam suatu pertemuan di London, yang difasilitasi jasa layanan blind date pasangan calon kekasih ini mengetahui mereka adalah saudara kandung.

"Bertemu abangmu yang sudah lama hilang, di sebuah bar, setelah 30 tahun lebih, tentunya akan menjadi hal yang biasa. Tapi bertemu dalam situasi ini, dalam suatu pertemuan benar-benar hal yang aneh. Kami memiliki banyak persamaan sejak pemikiran pertama," urai Kemp. Seperti dikutip dari AOLNews, Jumaat (1/4/2011).

Sejak kecil, Kemp dan Bentley membesar bersama. Namun ketika orang tua mereka, Felicity dan David Bentley bercerai pada 1975, Kemp pindah ikut ibunya ke Edinburgh, sedangkan Bentley ikut ayahnya.
Pada 1989, Kemp yang berusia 42 tahun menikah dan bercerai setahun kemudian. Meski sudah bercerai, dia terus menggunakan nama keluarga suaminya, Kemp. Inilah yang membuat pencarian keluarga Bentley atas Sarah Bentley yang berusia 47 tahun menjadi sia-sia.
"Saya sama sekali tidak tahu di mana dia. Saya mencari nama Sarah Bentley, bukan Sarah Kemp, kerana saya tidak tahu dia telah menikah," ujar Bentley.

Gila ..kura-kura dan ikan hidup dibuat key chain

Posted: 01 Apr 2011 09:30 AM PDT

Ini adalah idea GILA. Peniaga di China menjual ikan hidup dan kura-kura dalam bekas plastik tertutup sebagai gantung kunci (key chain)

Diisi dengan air berwarna, masing-masing bekas yang panjangnya 7 cm dimasukkan salah satu kura-kura Brazil atau dua Kingfish kecil, dan diisi dengan air "beroksigen", di mana vendor mengatakan memungkinkan haiwan itu hidup selama beberapa bulan.

Penjual tersebut beranggapan key chain kecil ini sebagai hadiah kecil menggemaskan, dan biasanya dijual di stesen kereta bawah tanah dan kereta api, dilindungi oleh hukum dan, sesuai dengan kata hukum, tidak dianggap pelnyiksaan haiwan.

Sedangkan Kumpulan perlindungan haiwan menganjurkan larangan penjualan, menyebut key chain itu contoh "kekejaman terhadap haiwan."



Inilah dia budak yang kena kanser mata yang ditolak oleh hospital untuk merawatnya

Posted: 01 Apr 2011 08:00 AM PDT




Kesian samapi macam tu sekali budak ini diperlakukan..
bukankah hospital itu dibangunkan untuk merawat mereka yang sakit..

[Kesian] Budak 3 tahun didera dengan dilemparkan ke kolam takungan air

Posted: 01 Apr 2011 07:00 AM PDT


Dia dikatakan ditinggalkan oleh ibu kandungnya semasa berumur 3 bulan dan dipelihara oleh neneknya yang berumeur 80 tahun.Dia sering didera oleh ibu tirinya dan terakhir dia telah dilempar ke kolam takung air dibilik mandi dan telah dijumpai oleh ayahnya.Kemudian telah dibawa ke hospital untuk pemeriksaan dan wanita itu telah ditahan polis.

Model ini sanggup berbogel jika pasukan Kriket India juapa Piala Dunia

Posted: 01 Apr 2011 06:00 AM PDT

NEW DELHI, KOMPAS.com – Perempuan India dididik untuk berpakaian sopan sepanjang waktu. Namun, model populer Poonam Pandey (20) berjanji akan menanggalkan seluruh pakaiannya jika pasukan kriket India menjuarai Piala Dunia Kriket dalam final di Mumbai, 2 April.

Pandey, yang penampilannya membuat kalender edisi pakaian renang mengatakan, dia ingin memotivasi para pemain. "Aku penggemar fanatik kriket dan pendukung pasukan nasional. Pasukan India perlu sokongan dan ini caraku menyokong mereka," ujarnya. Sejauh ini dukungan Pandey berhasil kerana India mengalahkan Pakistan di semifinal, Rabu (30/3), dan akan menghadapi Sri Lanka di final.

Pandey mengingatkan dunia pada model asal Paraguay, Larissa Riquelme, yang mahu lari tanpa pakaian jika pasukan bola sepak Paraguay menjadi juara Piala Dunia 2010. Paraguay dikalahkan Sepanyol di suku akhir final, tetapi Riquelme tetap berpose telanjang di depan bendera nasional.

Trend lelaki di China

Posted: 01 Apr 2011 05:00 AM PDT








Hotel terbang

Posted: 01 Apr 2011 04:00 AM PDT

Bosan  datang ke hotel yang biasa biasa saja, Ingin merasakan sesuatu yang baru dalam menginap di hotel?? jika anda ingin merasakan sensasi menginap yang belum pernah anda rasakan sebelumnya maka anda harus cuba yang ini.. Hotel Terbang!!

Projek Crisis Crazy berupa hotel terbang ini menggunakan Helikopter M-12 yang merupakan helikopter terbesar dan terberat yang pernah diciptakan.

Hotel terbang ini direka dengan sangat mewah dan nyaman, tentunya juga menawarkan pengalaman baru bagi tamu hotel, iaitu menginap di udara!!

Ingin lihat bagaimana suasana mewahnya Hotel terbang M-12 ini?


Ini adalah hotel mewah dengan konsep baru yaitu mengudara dan untuk interiornya Hotel ini menggunakan Ranjang besar, dan dekorasi interior yang menawan..







Pengkhianat yang paling luar biasa dalam sejarah China,

Posted: 01 Apr 2011 03:00 AM PDT


Dianggap sebagai pengkhianat yang paling luar biasa dalam sejarah China, lahir pada tahun 1833, menginjak usia 21 tahun, dia bersekolah di Jepun, di mana dia bertemu dengan Dr. Sun Yat Sen yang juga merupakan mentornya. Di bawah pengaruh Dr Sun, dia mulai berparti di dalam rancangan melawan pemerintahan termasuk percubaan pembunuhan pejabat Manchu di Beijing yang gagal. Jang di penjara sampai pemberontakan Wuchang pada tahun 1911, sesudah itu, pada 1925 dia menjadi penerus Dr. Sun sebagai Presiden sementara ROC, setelah Dr. Sun mati (Presiden sementara ROC). Wang tidak boleh mempertahankan kekuasaanya, dengan adanya faksi militer Jiang Jieshi (Chiang Kai Sek) yang merebut kuasa daripadanya di tahun itu. Ketika Nanjing jatuh ke orang Jepun pada 1937, Wang memulai pengkhianatannya dengan bekerja sama dengan pemerintah Jepun. Dia mendukung rancangan Jepun untuk menguasai China. Waktu China di dalam masa-masa gawat dan memerlukan tenaganya, Jingwei malah bergabung dengan orang Jepun  yang merupakan pihak penjajah. Wang meninggal sebelum dia menyaksikan kekalahan Jeun oleh angkatan perang Sekutu di PD II.

Hotel paling unik di Jepun

Posted: 01 Apr 2011 02:00 AM PDT





Gambar kegigihan remaja yang mendapat simpati di Internet

Posted: 01 Apr 2011 01:00 AM PDT

Seorang bloger di China menempatkan sebuah artikel pada internet disertai serangkaian foto kehidupan gadis 15 tahun---seorang gadis yang mendapat pujian sebagai "gadis kelahiran 1990-an paling bijaksana."


Namanya Zhang Qianqian, dan dia bekerja pada tempat pembuatan batu bata di kota Guizou, 12 jam sehari selama cuti musim panas. Selain itu ia juga mengasuh adik perempuan serta si-kembar saudara bungsunya. Kisah Zhang membuktikan sebuah semboyan China kuno: "Anak-anak keluarga miskin menjadi penyambung hidup sejak dini."






Gadis dalam foto tersebut harus menarik pedati untuk mengirim batu bata, sambil mengasuh beberapa saudara kecilnya yang sedang bermain. Sebagai pengirim batu bata, para buruh mendapat upah sekitar 30 yuan (kira-kira US$4,40) per-hari.

Suami pergi belayar,Isteri 'belayar' dengan lelaki lain di rumah

Posted: 01 Apr 2011 12:00 AM PDT

Sidoarjo - Kerap ditinggal suami berlayar, Yuli Asri (40), warga Perumahan Kahuripan Nirwana Village (KNV) Blok BD-X/3A Kelurahan Sumput Sidoarjo, Jawa Timur sanggup berzina dengan lelaki lain.

Dia sanggup  berzina dengan Ahmad Tursudi (40), seorang pengusaha kontraktor berasal Desa Grogolan, Kecamatan Dukuh Seti, Pati, Jawa Tengah.

Cinta Yuli yang bersemi sejak lapan bulan lalu dengan lelaki yang bukan suaminya itu akhirnya perbutan mereka terbongkar. Beberapa penduduk bersama Edi (41), suaminya, menangkap keduanya ketika berduan ' di dalam billik.

Kes itu terungkap, bermula dari kedatangan Tursudi bertemuYuli yang sendirian di waktu situu. Saat itu, ketiga anak Yuli juga tidak ada di rumah. Edi  suaminya sudah mencium kedatangan tamu tak diundang itu. Dia pun sengaja tak pergi berlayar untuk memerangkap perbuatan isterinya.

Edi kemudian bersama-sama anggota (Hansip) dan penduduk yang jumlahnya sekitar 15 orang untuk diajak menangkap keduanya. Sebelum menangkap, Edi sengaja membiarkan keduanya bercumbu di dalam bilik. Begitu mendengar desahan seperti sedang 'kepedesan', Edi bersama warga mulai mendekat ke teres rumah.

Begitu keduanya ke bilik mandi untuk membersihkan diri, Edi bersama warga masuk dan mendapatinya keduanya sedang memakai pakaian setengah telanjang.

Warga kesal dengan Tursudi, langsung menghadiahkan penumbuk ke arah mukanya. Keduanya juga langsung diseret keluar rumah. Beruntung Tursudi diamankan oleh polis dan dibawa ke Mapolsekta Sidoarjo.

Di hadapan polis, keduanya mengakui mereka telah berzina. Keduanya menceritakan bahawa hubungan mereka bermula sejak lapan bulan lalu. Keduanya saling kenal di saat rumah Yuli sedang direnovasi oleh Tursudi.

Dari situlah kedekatan keduanya tidak semakin merenggang dan bahkan beberapa kali melakukan zina ketika Edi pergi berlayar.

"Kami mulai kenal sejak membuat renovation rumah. Kami berdua ternyata sesuai dan  anak-anaknya juga akrab hingga memanggil Tursudi Ayah," kata Yuli, Selasa (29/3/2011) malam di depan petugas seperti tak merasa  berdosa.

Betul ke rumah ini serupa dengan wajah Hitler?

Posted: 31 Mar 2011 11:00 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM – Macam-macam saja pengguna internet. Sebuah rumah di Wales, Inggris, menjadi terkenal setelah pengguna internet melihatnya mirip wajah Adolf Hitler.

Rumah Swansea berwarna cokelat dan memiliki empat jendela serta merta menarik perhatian dari tabloid Inggris setelah beredar di situs pertemanan sosial.

Meski demikian, kemiripannya masih menjadi perdebatan. Pada bahagian atas pintu mirip dengan misai Hitler, sementara sisi atap yang miring mirip dengan sisiran rambut Hitler.

Mayat pun ikut menonton pertandingan bolasepak

Posted: 31 Mar 2011 10:00 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM – Sejumlah penggemar fanatik bola sepak di Colombia membawa keranda yang berisi mayat anak laki-laki berusia 17 tahun ketikaberlangsung pertandingan antara Cucuta Deportivo dan Envigado. Demikian diberitakan FoxNews, Khamis (31/3/2011).



Christopher Jacome, penggemar  kelab Cucuta, ditembak hingga mati di sebuah padang bola ketika bermain bola sepak akhir minggu lalu. Teman Jacome, yang dipercayai adalah sebahagian dari geng Barra del Indio, membawa mayatnya dari rumah pemakaman.

Setelah itu, keranda diusung menuju stadium General Santander, Cucuta. "Mereka tidak mengizinkan fanatik masuk namun mereka akhirnya membolehkan mayat. Ini hanya bahagian dari dunia di mana hanya terjadi di sini," demikian disampaikan staf medis Cucuta, Julio Rivera.

Awalnya, pengurus stadium mengatakan akan melakukan pertemuan untuk membolehkan mayat masuk. Tetapi, akhirnya tubuh Jacome membawa berkat setelah pasukan ketinggalan 1-0 dan 30 minit kemudian mereka berhasil menyamakan kedudukan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan