Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Orang Ini Stress Gara-gara Namanya Qadafi

Posted: 03 Mar 2011 09:00 PM PST

Mohammed Qadafi ingin mengganti namanya menjadi Zayed setelah melihat kekejaman pemimpin Libya Moammar Qadafi, dia mengaku malu.

REPUBLIKA.CO.ID, KHOR FAKAN–Gara-gara namanya sama dengan Pemimpin Libya Muammar Qadafi, seorang warga Sudan mempertimbangkan untuk mengganti namanya. Dia merasa malu memiliki nama sama dengan pemimpin yang kini dianggap kejam kerana caranya membenteras gerakan prodemokrasi di Libya.

"Saya malu dengan nama saya. Saya akan menggantinya sebagai bentuk dukungan saya ke masyarakat Libya," kata Mohamed Qadafi, seperti dikutip dari the National.

"Saya punya banyak kawan di Libya. Sekarang mereka menderita. Tadinya saya mengagumi Qadafi, tapi sekarang saya tidak bisa lagi menggunakan namanya setelah apa yang ia lakukan ke rakyatnya sendiri," sambung Qadafi.

Mohammed Qadafi lahir di Sudan pada 1979. Setahun setelah Kolonel Muammar Qadafi mengambil alih pemerintahan Libya. "Ayah saya mengagumi Qadafi sehingga mereka memberi saya namanya," kata lelaki yang bekerja sebagai kapten kapal ini.

Ia menerima perhatian luar biasa gara-gara namanya. Ketika ia bersekolah di Libya, pemerintah Libya bahkan memberinya beasiswa penuh untuk sekolah pelayaran. Qadafi juga membaca buku-buku yang ditulis Qadafi, termasuk The Green Book yang berisi pandangan politiknya.

Mau diganti nama apa? Qadafi mengaku belum tahu. "Itu yang sukar. Saya inginnya  nama pemimpin Arab lainnya, tokoh yang baik, mungkin saya akan menamai Zayed," katanya. Namun mengganti nama di Sudan bukanlah pekerjaan mudah. Ia harus ke pemerintahan tempatan dan mengurus administrasi, termasuk mengganti nama anak-anaknya.

"Prosesnya boleh bertahun-tahun. Tapi prosesnya sepadan bagi kesengsaraan warga Libya," katanya.

Gadis Dibakar Untuk Persembahan Para Dewa

Posted: 03 Mar 2011 08:40 PM PST

Disaat ramai orang sudah mulai belajar untuk berfikir secara rasional dan realisti, masih ada sebahagian lagi manusia yang berfikir tidak rasional serta mistik. Hanya untuk sebuah keyakinan persembahan kepada dewa yang mereka yakini seorang pengusaha tempatan di Nepal bersama empat orang lainnya sanggup membakar seorang gadis cilik yang masih berusia 8 tahun.

Menurut catatan Komisi Hak Asasi Manusia Asia yang diterima dari sebuah LSM Jaragan Media Center yang berada di Nepal yang menjadi sumber ruanghati.com menyebutkan gadis belia dimaksud bernama
Manisha Harijan berusia 8 tahun ditemukan mati pagi hari 4 Disember 2009, setelah sebelumnya menghilang. Seorang pengusaha setempat bernama Birendra Jayasawal dan 4orang pembantunya telah ditahan oleh polis setempat settelah laporan warga yang mencurigai gerak geri mereka.
Menurut siasatan polis menyebutkan mereka akhirnya mengakui telah melakukan ritual membakar gadis tersebut di sebuah pembakaran tungku bata sebagai upaya memohon pada dewa yang mereka sembah agar diberikan kelancaran usaha dan kemakmuran hidup.

Nama mangsa : Manisha Harijan, 8 tahun, penduduk tetap Maryadpur Komite Pembangunan Desa (VDC) – Rupandehi Nepal.
 Nama tertuduh : Birendra Jayasawal, Maryadpur Komite Pembangunan Desa (VDC) – Rupandehi District, Nepal. Tarikh kejadian: 4 Disember 2009 (2066/7/21 menurut kalender Nepal).
 Tempat kejadian : Maryadpur VDC, Kabupaten Rupandehi. 


Ketua Polis setempat Nagendra Jha mengatakan kepada media center di Rupandehi seperti dikutip ruanghati.com dari laporan Komisi Hak Asasi Manusia Asia di webnya akan berupaya menyelesaikan kes ini dengan adil. Polis merancang melakukan tes DNA korban dan percikkan darah di pembakaran untuk memastikan hasil.

Nepal melarang pengorbanan manusia pada tahun 1780 tetapi para pakar mengatakan itu masih dijalankan oleh beberapa komuniti di daerah pedesaan yang miskin. "Beberapa orang masih percaya mengorbankan manusia akan menyenangkan para dewa, memperbaiki nasib mereka dan meningkatkan status sosial mereka," kata Chunda Bajracharya, profesor studi budaya di Universitas Tribhuvan Kathmandu.

 Ruanghati.com dari sumber : Komisi Hak Asasi Asia (AHRC) dan ahrchk.net

Magistrate simpan gambar perempuan berhubungan seks dengan binatang

Posted: 03 Mar 2011 07:45 PM PST

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki yang bekerja sebagai magistrate mahkamah ditangkap kerana menyimpan gambar porno ekstrem. Demikian dilaporkan The Sun.

Lelaki bernama Michael Hall (46) juga bekerja sebagai kepala sekolah dan bekerja di dewan panel perlindungan anak-anak di Swinton, Rotherham,England.

Ketika polis menyerbu rumahnya di kawasan Swinton, Rotherham, September tahun lalu, mereka menemukan koleksi adegan hubungan seks ekstrem sebanyak 230 foto dan 150 video. Koleksi itu berupa perempuan berhubungan seks dengan kuda, keledai,  katak, dan ular hidup.

Hakim dari mahkamah Rotherham, South Yorks, kemudian memutuskan menjatuhkan hukuman tiga tahun untuk bekerja sosial dan meminta dirinya menghabiskan waktu selama 144 hari mengikuti program bagi pelanggar seks.

sumber : The Sun

[Gila] Ibu sanggup bakar anaknya dalam ketuhar

Posted: 03 Mar 2011 06:46 PM PST

Gila betul perangai ibu ini...sanggup memperlakukan
anaknya sendiri sebegini rupa...
saya petik daripada Sinar Harian


JACKSON - Seorang wanita ditahan selepas pihak berkuasa menemui anaknya di dalam ketuhar elektrik di sebuah apartmen, kelmarin. 

Penyiasat forensik di Washington, Methel Johnson berkata, polis menemui mayat Tristan Robinson, 3, dalam keadaan terbakar dan suhu badannya masih panas semasa mangsa dikeluarkan dari ketuhar. 

Terrie A.Robinson, 24, ditahan oleh polis Greenville, kelmarin, kerana didakwa membunuh anaknya sendiri. 

Laporan awal menunjukkan terdapat kesan kecederaan pada kepala kanak-kanak itu dan laporan bedah siasat akan menentukan sama ada dia dibunuh sebelum dibakar di dalam ketuhar tersebut. 

"Kejadian ini sangat menyentuh perasaan kerana ia akan kekal terpahat dalam memori saya sampai bila-bila," menurut Johnson lagi. 

Ketua Polis Greenville, Freddie Cannon enggan memberikan maklumat lanjut kerana siasatan masih dijalankan.

Wow!! Pengantin lelaki dapat hadiah helikopter AS$8 juta di hari perkahwinan

Posted: 03 Mar 2011 05:45 PM PST

Betul beruntung lelaki ni..dapat hadiah helikopter
saya petik dari kosmo online

NEW DELHI - Seorang lelaki, Lalit Tanwar, 26, berkahwin dengan Yogita Jaunapuria dalam satu majlis perkahwinan mewah, lapor beberapa buah akhbar semalam.

Lalit dilaporkan menerima hadiah sebuah helikopter manakala 18,000 tetamu menghadiri majlis perkahwinannya.

Mereka berkahwin di sebuah rumah dekat bandar raya ini dengan 12 skrin televisyen gergasi dipasang bagi merakamkan majlis perkahwinan tersebut.

Akhbar Times of India membuat anggaran bahawa majlis perkahwinan yang diadakan pada Selasa lalu itu melibatkan kos AS$22 juta (RM66.67 juta).

Namun, akhbar Mail Today melaporkan, kos majlis perkahwinan itu mungkin AS$55 juta (RM166.67 juta).

Akhbar Indian Express melaporkan bahawa, pengantin lelaki mendapat hadiah sebuah helikopter Bel 429 berharga AS$8 juta (RM24.24 juta) dalam satu majlis perkahwinan yang ringkas. 

Majlis perkahwinan itu melibatkan anak seorang ahli politik daripada parti Kongres yang kaya, Kanwar Tanwar.

Lalit dikatakan memakai kalungan bunga yang diperbuat daripada wang kertas dalam majlis perkahwinan tersebut.

Keluarga pengantin perempuan meraikan pengantin lelaki dengan memberikannya hadiah bernilai AS$5 juta (RM15.15 juta). - Agensi

Wow, Remaja AS Ini Mengaku Kunjungi Syurga

Posted: 03 Mar 2011 04:45 PM PST

INILAH.COM, Remaja yang hampir meninggal dunia kerana ususnya pecah mengaku ke syurga dan bertemu dengan saudara perempuannya yang sudah meninggal dunia. Padahal, kedua orangtuanya tidak pernah cerita soal anak itu.

Colton Burpo, 11, mengaku ketika berusia empat tahun, mengalami sakit parah sehingga harus menjalani operasi darurat sebanyak dua kali. Dia salah diagnosa menjadi flu ketika keluarganya dari Nebraska, Amerika Syarikat, melakukan perjalanan ke Colorado.

Setelah pulih, dia memberitahu orangtuanya, Todd dan Sonya, bahawa dia baru saja bertemu dengan kakak perempuannya yang belum dia temui. Wajar, sebelum melahirkan Colton, Sonya keguguran janin perempuan. Kerananya, kedua orang tua Colton tidak pernah menceritakan cerita sedih itu.

"Perempuan itu nampak sangat familiar. Dia memberikan saya pelukan dan mengatakan senang bertemu seorang anggota keluarga di sana," kata Colton yang mengungkapkan pengalaman luar biasa itu di buku terbaru Heaven is for Real.

"Dia mengaku tidak memiliki nama. Dia tidak pernah diberikan nama. Tapi dia tidak sabar bertemu dengan ayah dan ibu di syurga," kata Colton lagi menceritakan soal saudara perempuannya itu.

Colton juga mengatakan bertemu datuknya Pop, yang meninggal 30 tahun lalu dan tidak pernah dikenal Colton, walaupun melalui. Colton mengaku penglihatannya di syurga tidak berdasarkan pengalaman hidupnya di dunia nyata.

Ketika ditanya bagaimana keadaan di syurga, Colton menjelaskan dengan sangat spesifik. "Wow. Ada banyak warna pelangi. Ini adalah sebuah tempat yang indah dengan banyak benda yang menakjubkan." [

Gambar persaudaraan antra beruang ,singa dan harimau

Posted: 03 Mar 2011 10:01 AM PST










Oops…Dilanggar Lari, Seorang Wanita Berbogel di Tengah Jalan

Posted: 03 Mar 2011 09:30 AM PST

GUANGDONG – Seorang wanita yang dilanggar sebuah kereta ketika menaiki basikal bogel di tengah jalan kerana mahu pemandu yang melanggarnya dipertanggungjawabkan.

Kejadian tersebut  membuat jalan menjadi sesak kerana wanita tersebut tidak mahu beredar dari jalan di Guangdong, China, sebelum pemandu yang melanggarnya memberi ganti rugi.

Sayangnya pemandu kereta tersebut sudah melarikan diri, tapi wanita itu tetap tidak mhau mengenakan pakaiannya dan beredar dari jalanan.

Walaupun tidak mengalami cedera sedikitpun, wanita yang berusia 40 tahunan ini sangat kesal dengan pemandu tersebut yang lari tidak bertanggung jawab kerana telah melanggarnya.

"Ganti rugi saya, jika tidak saya tidak akanberedarr," ujar wanita yang diketahui sedang tertekan tersebut.

Lalu lintas jalanan pun menjadi sesak, bahkan menyebabkan empat kereta berlanggar.

"Saya fikir dia memiliki masalah mental," ujar seorang saksi, seperti dilapor Global Times.

Polis pun datang setelah dia berdiri telanjang selama setengah jam dan mencuba berkali-kali untuk menutupinya dengan selimut, tapi gagal.

Setengah jam kemudian, wanita itu mengenakan pakaiannya dan pergi begitu saja.

Sumber : http://www.okezone.com

Hah…Psikologi Cantik Ini Memberi Terapi Dengan Telanjang

Posted: 03 Mar 2011 08:45 AM PST

Psikologi ini yakin bahawa dengan bertelanjang diri di depan pesakitnya dia ingin menunjukkan ke mereka bahawa tidak ada yang disembunyikan dari dirinya


KOMPAS.com – Ada cara mengorek keterangan dari lelaki tentang perasaan yang bergejolak di dalam diri mereka. Namun, seorang psikologi cantik berusia 24 tahun ini mempunyai cara tersendiri untuk melakukannya, iaitu dengan telanjang.

Sarah White cuba cara mendapatkan keterangan dari pesakitnya di New York dengan cara terapi yang benar-benar unik. Dengan melepaskan satu per satu pakaian yang dikenakannya selama sesi kaunseling, White yakin tindakannya ini dapat mencairkan ketertutupan sikap dari pesakitnya.

"Saya sengaja melakukannya untuk mengendalikan diri para pesakit saya itu. Tujuannya saya telanjang di depan mereka adalah agar mereka memahami diri dan lingkungan mereka secara lebih baik sehingga mereka boleh mendapatkan kekuatan dari kenikmatan yang timbul dari diri mereka dan kekuatan itu diharapkan tidak hanya muncul selama sesi terapi tetapi juga sesudahnya," ujar White.

Sesi awal konsultasi yang ditawarkan melalui komunikasi satu arah di web cam dan pesan SMS dikenakan biaya 150 dollar AS. Begitu White yang telah memiliki sekitar 30 pesakit mengenal mereka secara lebih jauh maka dia menawarkan komunikasi dua arah melalui video Skype dan bahkan, untuk beberapa kes, melalui konsultasi secara langsung.

Pendekatan terapi sambil telanjang yang diterapkan White ini tentu saja memikat kliennya yang sebahagian besar adalah lelaki. Salah satu latarbelakang dari diterapkannya pendekatan ini adalah kerana White merasa ada yang tindakan yang kurang dan tidak berinspirasi dalam teknik konsultasi dari studi strata-1 psikologi yang pernah didalaminya.

Lewat penuturannya ke New York Daily News, White menilai teknik yang dijalankannya telah memberikan dorongan minat lebih besar pada kaum lelaki yang cenderung kurang tergerak apabila dibandingkan kaum perempuan dalam berkonsultasi. "Saya melihat ada yang kurang dari teknik terapi klasik yang cenderung represif ketimbang mendorong orang lain untuk bersikap terbuka."

"Tujuannya adalah memperlihatkan kepada pesakit bahawa tidak ada yang disembunyikan dari diri saya dan mendorong mereka untuk bersikap lebih jujur. Bagi lelaki tertentu, melihat susuk wanita telanjang  dapat membantu mereka memfokuskan perhatian serta melihat diri mereka secara lebih luas selain membantu mereka menyampaikan apa yang ada di fikiran mereka secara terbuka," tambah wanita yang berasal dari Upper West Side ini.

"Freud menerapkan asosiasi bebas. Saya memilih untuk telanjang," jelas White untuk membandingkan teknik konsultasi yang ditawarkannya dengan teknik klasik dari Sigmund Freud.

Tentu saja teknik terapi yang diterapkan White juga disambut suara penentangan. Diana Kirschner, psikologi klinik di New York, menjelaskan: "White hanya menggunakan terapi kata-kata tetapi saya tidak menganggap ini sebagai terapi. Saya menilai pendekatannya itu sebagai pelayanan interaktif pornografi melalui internet."

Interaksi bernuansa seks antara pesakit dan ahli terapi merupakan pelanggaran besar kode etik berdasarkan ketetapan yang dikeluarkan oleh American Psychoanalytic Association. Bahkan hubungan fizik saja sudah dianggap sebagai pelanggaran kode etik profesi.

Namun, White menekankan tidak terjadi hubungan fizik dalam terapi yang ditawarkannya. "Saya tidak menjalin hubungan intim dengan pesakit saya."

Luar Biasa! Bayi Ajaib Ini Kembali dari Kematian

Posted: 03 Mar 2011 07:00 AM PST

TRIBUNNEWS.COM – Seorang bayi perempuan dengan keajaiban yang luar biasa berhasil selamat dan kembali dari kematian setelah dibekukan selama tiga hari. Demikian dilapor The Sun.

Bayi bernama Ella Anderson meninggal secara medik setelah dilahirkan dan berhasil hidup selama 25 minit namun setelah dia mengalami kekurangan oksigen dan pihak medik khuatir dia boleh saja meninggal atau tetap hidup namun mengalami kerosakan otak.

Ella kemudian dibawa ke Addenbrooke's Hospital, Cambridge,England di mana pionir ahli pendingin berada. Ini bekerja untuk memperlambat metabolisme otak dan boleh memperbaiki diri sendiri.

Ella dibungkus dalam selimut yang diisi air dingin dengan suhu maksimum dari 37 celsius ke 33 celsius. Sang ayah bernama Jason Anderson (33) asal Werrington, Peterborough, berkata.

"Saat kami melihatnya di hospital, dia dipenuhi kabel mesin dan paip. Saya menaruh tangan saya di kepalanya dan dia sedingin air batu" katanya. Setelah 72 jam tubuhnya kembali hangat dan  kemudian dia diperbolehkan kembali ke rumah. Setelah sembilan bulan, Ella mengejutkan doktor dengan perkembangan kesihatan yang dimilikinya.

"Saya tidak tahu apa yang akan terjadi di masa yang akan datang namun ketika pertama kali melihatnya saya tak sabar memberikannya pelukan hangat," kata  ibunya, Rachel Claxton (32).

Tak Sedar Apartment Terbakar kerana sedang keasyikkan

Posted: 03 Mar 2011 06:30 AM PST



TRAGIk! Inilah ungkapan yang terlontar atas peristiwa kebakaran hebat di sebuah apartment di New York baru-baru ini. Pasalnya, kebakaran hebat tersebut disebabkan oleh pasangan yang sedang keasyikan melakukan hubungan intim.

"Api itu bersumber dari tingkat empat, tempat yang dihuni seorang pendeta," ujar seorang saksi, seperti dikutip Global Times.

Saksi tersebut lantas menceritakan bahawa sebelumnya dia melihat seorang wanita datang ke aparment tersebut dan bertemu dengan seorang lelaki yang dikenal masyarakat  sebagai pendeta.

Pasukan penyiasat kes kebakaran tersebut menyatakan bahawa mereka mendapati peralatan ritual voodoo serta pakaian seorang wanita dan lelaki, yang berserakan di atas lantai. Diduga, pasangan ini melakukan hubungan seks ketika ritual voodoo sedang berlangsung.

"Lilin-lilin yang ada di sekitar tempat tidur boleh jadi terjatuh dan membakar kain-kain yang ada di sekitarnya. Mungkin disebabkan oleh pasangan tersebut yang tidak sadar telah menjatuhi lilin itu," ujar salah satu penyidik.

Peristiwa kebakaran tersebut menyebabkan sebelas warga dan 20 petugas pemadam kebakaran terluka, dan hampir 50 keluarga kehilangan tempat tinggalnya. Bahkan ada seorang wanita berusia 64 tahun ditemukan mati.

Sumber : http://www.okezone.com

Foto Mumi Dari China "Si Cantik dari Xiaohe"

Posted: 03 Mar 2011 05:00 AM PST

Rahsia Jalan Sutera, adalah tema yang digunakan dalam pameran di Universiti Pennsylvania, AS. Pameran ini sendiri mengungkap misteri mumi China.

Mumi yang mendapat julukan si Cantik dari Xiaohe, disebut seperti itu kerana mumi ini berkulit putih matanya bulat dan rambutnya panjang. Bahkan mumi ini cirinya lebih mirip orang eropah daripada suku yang hidup di China.

Di lihat dari wajahnya memang kecantikannya terlihat jelas dengan bulu matanya yang lentik, hidungnya bangir, bibirnya tipis dan dagunya tajam. Tulang pipinya juga terlihat tinggi.



Pemain bola sepak yang teramat kejam

Posted: 03 Mar 2011 04:49 AM PST

Entah apa yang bermain difikiran pemain bola ini..tak ada lansung
sifat belas kesian dan hasil daripada tindakan bodohnya itu
dia  dikritik hebat oleh orang ramai....



Lelaki mabuk langgar tiang

Posted: 03 Mar 2011 03:00 AM PST


LETAK MAKLUMAT IKLAN

Ada juga orang yang perangai seburuk ini

Posted: 03 Mar 2011 02:47 AM PST




Tempat secanggih ini tak kan tak ada tandas...
betuk-betul punya buruk perangai manusia ini...

Salah Pijak Pedal, Kereta Tembus Dinding

Posted: 03 Mar 2011 01:00 AM PST

CHONGQING – Seorang lelaki China melanggar dinding gedung parking kerana salah ketika menekan pedal minyak yang disangka brek. Bahagian depan kereta tersebut menembus dinding tingkat kedua parking tersebut dan berhenti tergantung di atas jalan kota Chongqing.

"Saya berada di kemiringan ke bawah dan hanya menekan pedal gas, bukan menekan brek" ujar pengemudi, yang tidak menyebutkan namanya tersebut.

Ia dibawa ke hospital untuk diperiksa tetapi doktor memberikan hasil negatif pada uji alkoholnya. Demikian lansir Orange.

Huang Xiaoping, seorang petugas kebersihan yang tinggal di sebelah tempat parkir, mengatakan ia baru saja bangun dan siap-siap untuk berangkat bekerja ketika ia mendengar suara hantaman mobil itu.

"Saya mendengar dua ledakan dari arah gedung parking kemudian saya berlari untuk melihat apa yang terjadi di gedung itu, awalnya saya kira sedang ada shooting filem di sekitar taman, tetapi kerana  ingin tahu ada apa, saya berlari keluar dan saya mendapati pemandangan sebuah kereta menembus tembok gedung parking di lantai dua dan menggantung sebahagian badan kereta di atas gedung itu dengan roda depan masih berputar," ungkapnya,

Seorang petugas mengatakan bahawa lelaki tersebut tinggal di dekat taman dan selalu menggunakan parking di gedung tersebut.

"Dia sudah lama meletakkan keretanya di sini, dia pasti bukan pemandu baru," katanya.

Untungnya pemandu dan penumpangnya yang merupakan seorang wanita, tidak mengalami luka parah.

Sumber : http://www.okezone.com

Kulit Pisang Pembawa Petaka

Posted: 03 Mar 2011 12:15 AM PST

CALIFORNIA – Kalau biasanya adegan terpijak kulit pisang menjadi suatu adegan lucu dalam sebuah filem komedi, tidak demikian apabila adegan tersebut terjadi di kehidupan nyata.

Ida Valentine (58), menyaman kedai retail "99 Cents Only" di Fontana, California, Amerika Syarikat (AS), setelah dia  mengalami kemalangan terpijak kulit  pisang di depan kedai tersebut.

Gugatan itu beralasan, kerana kesan dari kejadian itu, dirinya kini menderita hernia dan kerosakan jaringan, sehingga dia memerlukan biaya perawatan sebesar USD9 ribu.

"Dia jatuh dan terlentang di bahagian belakang," kata Courtney Mikolaj dari Law Firm Quirk di Ventura, California, mewakili Ida.

Seperti dilaporkan Reuters, Rabu (3/3/2011), Mikolaj mengatakan bahawa kedai "99 Cents Only" menolak saman atas sangsi sebesar USD44 ribu .

Menjadi mangsa dari sampah kulit pisang di jalanan, sudah menjadi suatu hal yang sering dialami masyarakat, kerana pisang merupakan makanan popular di kota-kota Amerika. Hal ini telah menjadi salah satu gangguan awam.

Pada 1879, majalah Harper's Weekly pernah menghimbau,"barangsiapa yang melemparkan kulit pisang pada trotoar, bererti telah melakukan perbuatan tercela kerana merugikan masyarakat, dan  mungkin untuk bertanggung jawab atas anggota tubuh yang rusak."

Sumber : http://www.okezone.com

Billboard ini boleh menangis (air mata darah) jika hujan turun

Posted: 02 Mar 2011 11:00 PM PST

Di New Zealand ada papan iklan atau billboard bergambar seorang anak kecil yang dapat mengeluarkan darah bila hujan.

Darah mengalir dari berbagai tempat dari wajah tersebut seperti mengalir dari mata, alis, telinga dan lain-lain.

Billboard Berdarah (Bleeding Billboard) ini sengaja dibuat untuk mengingatkan pemandu kendaraan agar berhati-hati pada ketika hujan sedang turun di Papakura, New Zealand.


Masalahnya, dinegara tersebut sering terjadi kemalangan dijalan tol yang membawa maut pada ketika musim hujan tiba setelah melewati  musim panas

Papan iklan atau billboard yang cukup mengerikan bila dilihat dan mungkin agak mengganggu pemandu ketika sedang hujan, namun ternyata cara ini diinformasikan cukup effektif untuk mencegah terjadinya kecelakaan dan sejak dipasangnya iklan tersebut, hampir tidak ada kecelakaan dilokasi tersebut.




Kisah Benar,Ada Monyet Jatuh cinta dengan Ayam

Posted: 02 Mar 2011 10:00 PM PST

Cinta ternyata milik siapa saja. Perasaan mencintai dan dicintai ternyata tak hanya milik manusia dengan manusia. Binatang atau haiwan pun ternyata boleh jatuh cinta.

Seperti yang terjadi di Desa/Kecamatan Pasirian, Lumajang. Monyet dan ayam betina menjalin percintaan. Percintaan antara kedua jenis binatang yang berbeza ini nampak mesra. Sang monyet terlihat memeluk dan mencium ayam kampung kesayangannya.

Kisah cinta unik antara monyet dan ayam kampung dengan bulu hitam ini menurut pemiliknya terjadi setahun lalu. "Kejadian unik ini terjadi sekitar satu tahunan lalu," kata Pemilik Monyet dan Ayam, Ali Murtadi (40) ditemui di rumahnya kepada detiksurabaya.com.

Menurut Ali, monyet miliknya didapat dari kawasan lereng Gunung Semeru di Kecamatan Senduro setahun lalu. Monyet itu dipelihara dan dibuatkan kandang di bawah pohon mangga dekat rumahnya. Awalnya, monyet itu liar namun setelah sebulan dirawat, monyet pun jinak dan boleh menyesuaikan diri dengan kawasan sekitar. Bahkan dengan ayam peliharaannya.

"Saya terkejut melihat ayam milik saya sering tidur bersama monyet. Tapi sampai sekarang tidak ada masalah," tuturnya.

Pantauan detiksurabaya.com, sang monyet memperlihatkan kebolehannya menari. Monyet itu bergoyang-goyang dan membuat ayam betina mendatanginya. Seperti  sepasang kekasih, ketika ayam datang, sang monyet langsung menyambut dengan pelukan dan ciuman mesra.

Aksi dari kedua binatang berbeza jenis ini mendapat perhatian masyarakat. Mereka berbondong-bondong menyaksikan 'percintaan' kedua binatang itu. Ketika kedua binatang itu menunjukkan kemesraan, warga yang menonton tertawa.

"Saya tahu ada monyet 'nikah' dengan ayam dari mulut ke mulut," tutur Suhartono (50) warga Desa Tempeh Tengah, Kecamatan Tempeh yang datang bersama isteri dan anaknya kerana teruja.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan