Adsense

Jumaat, 10 Disember 2010

borak kosong

borak kosong


Anak yang dilahirkan cacat menjadi cantik bila dewasa

Posted: 10 Dec 2010 09:15 PM PST

Seorang bayi perempuan dilahirkan cacat pada mukanya
tetapi orang tua nya tidak mahu menyerah kalah dan terus berusaha dengan melakukan pembedahan kecantikkan
selama 14 tahun dan telah menghabiskan setengah juta dolar  untuk membuat pembedahan mukanya.
Dan hasilnya sekarang gadis itu menjadi wanita yang cantik...





Wanita ini tertitik super glue dimatanya

Posted: 10 Dec 2010 08:45 PM PST

Seorang perempuan di Amerika Syarikat (AS) secara tidak sengaja membuat matanya melekat kerana gam. Perempuan itu menitiskan gam super(super gkue) ke matanya, kerana menyangka gam tersebut adalah ubat mata.

Irmgard Holm yang masih dalam pengubatan setelah menjalani pembedahan katarak satu tahun lalu. Dia terpaksa menggunakan ubat itu, agar matanya kembali normal setelah pembedahan.

Kesalahan terjadi ketika dia hendak menggunakan ubat  mata untuk pengubatannya. Kemasan yang serupa dengan gam super, membuat Holm menitikan gam tersebut ke matanyaKetika merasakan panas di matanya, Holm sedar dia sudah salah mengambi ubat.

Setelah itu, dia terus mencucinya dengan air. Namun gam itu cepat kering ini sulit untuk diatasi. Matanya akhirnya tertutup rapat dan Holm sukar untuk melihat.

Holm  segera dilarikan ke hospital dan petugas perubatan terus memotong bahagian gam yang sudah mengeras tadi. Sesaat matanya terbuka, doktor  mencuci mata Holm agar dapat mencegah kerosakan lebih berat terhadap matanya.(link)






Tersungkur dari motor lalu tertusuk besi waja di muka

Posted: 10 Dec 2010 07:30 PM PST

Bhuvaneswar Kumar yang berasal dari India berusia 30 tahun bernasib malang, kerana tiba-tiba dia terpelanting dari motor yang dinaikinya hingga terjatuh tersungkur ketanah, nasibnya tidak baik sebatang besi waja menusuk ke wajahnya hingga menembus tengkorak kepala. Setelah menjalani pembedahan di hospital selama 12 jam akhirnya pasukan perubatan berjaya menyelamatkan dirinya dan mencabut besi sepanjang 13 inci tersebut.





sumber : sukasukaku.com

Apa yang anda akan lakukan jika anak anda berbuat begini?

Posted: 10 Dec 2010 06:45 PM PST

Kanak-kanak hanya tahu bermain tanpa tahu apa yang dimainkan.Begitulah yang terjadi
kepada ibu ini apabila anaknya menggunakan kad kreditnya untuk membeli barang dalam permainan...saya petik dari Kosmo online


NEW YORK - Perkembangan penggunaan telefon pintar iPhone dan komputer tablet iPad telah membuatkan ramai kanak-kanak menggunakan gajet itu untuk memuat turun perisian permainan dengan menggunakan kad kredit milik penjaga mereka.


Seorang budak lelaki berusia empat tahun di California, Sawyer Rummelhart, 36, menggunakan iPad ibunya untuk bermain permainan The Smurf's Village.

Namun, dia membuat pembelian beberapa barangan dalam permainan itu sehingga mencecah AS$66.88 (RM209.70) dengan menggunakan kad kredit ibunya.


Menurut ibu Sawyer, Kelly Rummelhart, 36, anaknya itu membeli barangan itu tanpa mengetahui bahawa pembelian tersebut dibuat menerusi kad kredit.

Dia berkata, anaknya tidak mengetahui bahawa pembelian yang dibuat itu sebenarnya dikenakan caj menerusi kad kredit dan bukannya satu pembelian olok-olok di alam maya.

"Sebelum ini saya amat risau jika skrin tercalar. Namun, lebih teruk lagi apabila mereka mengenakan caj untuk semua itu (permainan kanak-kanak)," kata Kelly.

Dia merupakan antara ibu bapa yang tidak berpuas hati terhadap aplikasi permainan itu dan penjualan barangan maya lain di App Store yang mengenakan harga yang melampau. - AP

Geram punya pasal suami tampar isteri dan kekasih gelap kerana berkhalwat

Posted: 10 Dec 2010 05:25 PM PST

Dilakukan kerana terlampau geram,akhirnya penampar yang singgah keatas kedua pasangan yang di tangkap berkhalwat oleh suami wanita tersebut...baca petik dari Berita Harian

[BH] ALOR SETAR: Seorang suami yang mengikut pihak berkuasa agama memberkas isterinya yang berada di rumah bersama lelaki lain, naik berang lalu bertindak menampar isteri dan teman lelakinya dalam serbuan mencegah maksiat di Kuah, Langkawi, awal pagi semalam.

Lelaki terbabit berang dengan perbuatan isterinya kerap membawa lelaki lain pulang ke rumah sejak tiga bulan lalu, hilang sabar dengan perbuatan isterinya bermain kayu tiga hingga sanggup membawa teman lelaki masuk ke bilik tidur mereka.

Akhirnya, lelaki berusia 40-an itu hilang sabar lalu menampar isterinya yang berusia 36 tahun dan teman lelaki ketika serbuan dibuat.

Jurucakap Pejabat Agama Islam Daerah Langkawi (PADAL), berkata pihaknya menerima maklumat daripada suami wanita terbabit pada kira-kira jam 4 pagi sebelum bergegas ke lokasi dan mendapati rumah dalam keadaan gelap serta pintu berkunci.

Beliau berkata, selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki berusia 50 tahun yang berseluar panjang dan tidak berbaju membukanya lalu membenarkan pegawai membuat pemeriksaan.

"Lelaki terbabit memberi alasan terpaksa membuka baju kerana basah kuyup akibat hujan ketika dalam perjalanan ke rumah wanita itu dengan menunggang motosikal.

"Wanita terbabit yang memakai baju dan seluar ketat ditemui dalam rumah itu. Dia ditemui ketakutan selepas mendapati suaminya juga turut serta dalam pemeriksaan itu," katanya di sini, semalam.

"Ketika serbuan dibuat, seorang kanak-kanak perempuan berusia lapan tahun dipercayai anak pengadu dan wanita terbabit turut berada dalam rumah berkenaan dan sedang nyenyak tidur," katanya di sini, semalam.

Jurucakap itu berkata, lelaki dan wanita terbabit gagal menunjukkan sebarang bukti hubungan mahram atau suami isteri menyebabkan mereka ditahan kerana disyaki berkhalwat.

"Lelaki yang ditahan memberi alasan dia hanya menganggap wanita itu sebagai adik sendiri dan kerap menghantar makanan serta memberi wang kepadanya.

"Bagaimanapun, alasan itu tidak diterima kerana ketika serbuan dilakukan, pintu rumah itu berkunci dari dalam sehingga menimbul syak mereka melakukan khalwat," katanya.

Jurucakap itu berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 9(1)dan(2) Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kedah 1988 kerana disyaki berkhalwat dan sabit kesalahan boleh didenda tidak melebihi RM2,000 atau setahun penjara atau kedua-duanya sekali.

[Tabik] Nenek ini sanggup belajar lagi

Posted: 10 Dec 2010 04:35 PM PST

Sungguh luar biasa. nenek ini walaupun berusia 102 tahun masih lagi minat untuk belajar

Nenek Ma, yang berusia 102 tahun berbaur bersama teman sekelasnya

Dialah  Ma Xiuxian, dari kota Jinan, Daerah Shandong China, yang menjadi salah seorang murid di Sekolah rendah setempat.  Dikatakan bahawa  semasa kecil nenek Ma memang tidak memiliki kesempatan untuk belajar kerana keadaan ekonomi keluarga yang ketika itu amat miskin. Pada usia 13 tahun  Ma sudah menghabiskan masa kanak-kanaknya menjadi pekerja di perusahaan pemital benang kapas.

Suasana belajar murid bersama nenek Ma yang sudah tua tapi bersemangat

Cerita  nenek Ma yang berusia 102 tahun ini boleh menginspirasikan pada kita betapa sangat berharganya ilmu bahkan walaupun umur di akhir usia.  Walaupun idea ke Sekolah tersebut muncul dari anak bongsunya bernama Yi Fengxin yang berusia 58 tahun, tetapi tanpa semangat kuat dari Nenek Ma tidak akan semua ini terjadi. Ertinya semangat dan kemahuan menyebabkan dia sanggup untuk belajar semula.-ruang hati.com

Tolong bersihkan gigi aku

Posted: 10 Dec 2010 10:01 AM PST

kerbau : "Tolong bersihkan gigi aku."
burung : " Baik boss..."

Untung kau kerbau ada orang yang tolong bersihkan gigi...kalau tak 
macam cara kau nak bersihkan gigi ni....


Kerana penyakit aneh budak 8 tahun kelihatan seperti berumur 80 tahun

Posted: 10 Dec 2010 09:01 AM PST

Sungguh sedih melihat nasib anak perempuan yang masih berusia 8 tahun ini, kerana sebuah penyakit yang aneh dan ganas Diaz nama kanak-kanak perempuan yang berasal dari Cajamarca Peru ini mesti menjalani hidupnya dengan kesusahan.

Sejak lahir jantung Diaz sudah tidak boleh berfungsi normal, pandangan matanyapun demikian, salah satu matanya menderitayang menyebabkab buta kekal dan yang lain menderita katarak. Selain itu Diaz juga menderita Osteoporosis (kerapuhan tulang). Menurut analisa doktor setempat salah satu penyebab keadaan ini adalah kerana kekurang vitamin selama masa kandungan terutama kekurangan asam folat.

Namun  dalam laporan lain disebutkan penyakit yang di derita oleh Aracely Diaz  gadis cilik ini disebabkan kerana mutasi gen, dimana kes seperti ini sangat aneh dan bioleh terjadi 1 : 2 juta kelahiran. Ibu Diaz sendiri Elvia Rojas mengaku sangat hairan kejadian yang menimpa anaknya mulai sejak kecil  lagi.

Eva Klein, seorang ahli genetik dari Institut Kedoktoran Geriatrik, mengatakan kes Aracely ini kali kedua terjadi di Peru dan ketika ini ada 50 anak di dunia yang menghidapi penyakit semacam ini . Dia mengatakan bahawa kejadian penyakit ini disajikan oleh mutasi gen pada lengan panjang kromosom 1.

Dengan keadaan seperti ini Diaz yang usianya masih 8 tahun sudah tdilihat sangat tua seperti seorang nenek  baik dari wajahnya dan kulitnya.-ruang hati.com



[Sedih]Wanita ini Sembuh dari Kanser Setelah Kehilangan Separuh Badan

Posted: 10 Dec 2010 08:45 AM PST

Toronto, Tulang belakang bahagian bawah perempuan ini diserang kanser ganas chondrosarcoma. Untuk membuang kansernya doktor harus melakukan operasi ekstrem yang biasanya hanya boleh dilakukan pada mayat.

Operasi ekstrem yang baru pertama kali dilakukan pada orang hidup itu berhasil dengan bayaran hampir separuh tubuh Janis Ollison, wanita asal Kanada itu harus dipotong. Pinggulnya harus dibelah dengan pinggul baghaian kiri dibuang, kaki kiri 'dibuang' serta sebahagian tulang punggung bahagian bawah juga harus dibuang.

Kejadian yang berlaku di tahun 2007, ketika Janis Ollison yang kini berusia 31 tahun itu sedang mengandung anak keduanya. Saat itu mengalamikesakitan di tulang belakang bahagian bawah. Dalam beberapa pemeriksaan, doktor mengsyaki sebagai gejala normal semasa kehamilan.

Berbagai cara dibuat seperti  minum ubat penahan sakit sehingga terapi elektromagnetik gagal mengurangi penderitaannya. Hingga pertengahan Februari 2009 dia merasa sudah tidak sanggup lagi kerana tidak boleh tidur semalaman.

Akhirnya tak lama setelah melahirkan bayi laki-laki melalui operasi caesar pada 21 Februari, dia menjalani pemeriksaan menyeluruh oleh doktor di hospitalWinnipeg. Pemeriksaan jaringan atau biopsi menunjukkan hasil yang mengejutkan, Janis menderita kanser ganas iaitu chondrosarcoma.

Keberadaan kanser ini sama sekali di luar dugaan kerana tumbuh di tulang belakang bahagian bawah. Doktor mengatakan kes semacam ini memang jarang terjadi pada wanita seusia Janis.

Kemoterapi dan radiasi tidak berhasil menghentikan pertumbuhan sel kanser ini. Satu-satunya cara adalah mengeluarkannya.

Karena tidak ada pilihan lain, Janis merelakan doktor untuk melakukan prosedur berisiko tinggi iaitu memotong beberapa bahagian tubuhnya. Dengan dibantu ahli kanser dari Mayo Clinic, pasukan doktor segera merancang rancangan pembedahan.

"Untuk mengeluarkan tumor, panggul saya harus dibelah. Bahagian kiri dibuang, demikian juga dengan kaki kiri dan sebagian tulang punggung di bagian bawah," ungkap Janis.

Doktor mengakui operasi ini sangat radikal. Pemotongan bahgian tubuh sebanyak ini sebelumnya hanya pernah dilakukan pada mayat, sehingga ini adalah pertama kalinya dilakukan pada orang yang masih hidup.

Beruntung tidak ada halangan selama operasi, sehingga tumor sebesar Calzone .Doktor menyebutnya sebagai ukuran terbesar yang pernah ditemukan di daerah pinggul.

Agar Janis boleh hidup normal setelah kehilangan hampir separuh bahagian tubuhnya, doktor memasangkan kaki palsu dan tulang pinggul buatan. Janis mengakui alat itu berfungsi dengan baik sehingga ia tidak mengalami kesulitan untuk beraktivitas meski harus menggunakan kerusi roda.

Setelah masa pemulihan yang cukup panjang, kini Janis sudah boleh hidup normal. Janis membuktikannya saat hadir mendampingi Daryl suaminya dalam peringatan 10 tahun pernikahan di sebuah gereja pada bulan Mei yang lalu.

[Terharu] Lelaki ini tetap setia walaupun mempunya isteri tergemuk di dunia

Posted: 10 Dec 2010 07:47 AM PST

Myron (44)seorang suami yang memberi penuh kasih kepada isterinya bernama Terri Smith (49) yang memiliki berat badan 317 kg dan menjadi wanita tergemuk di dunia.

Myron mengajar cara bagaimana anak-anaknya cara untuk mengambil hati mamanya yang sehari-hari hidup di atas katil.  Najah (30) anaknya yang sulung dengan rajin melayani semua keperluan Terri ibunya itu, menglap tubuhnya pengganti mandi, membuatkan menu makanan kesukaan dan membantu olahraga untuk menjaga kesihatan jantung ibunya.

Khusus untuk yang terakhir itu, Najah terus mendesak Terri ibunya untuk lebih giat menjalankan olahraga dengan menggerakkan kedua tangan pakai alat rolling seperti pedal basikal. Satu-satunya olahraga yang masih boleh dijalankan, selain sit-up yang juga dilakukan di tempat tidurnya.

Terri Smith mempunyai berat badan  sekitar 317 kg itu tak boleh kemana-mana, hanya di berbaring di atas katil kerana terlampau gemuk.

Kini Terri, warga Ohio Amerika itu sedang giat menjalani olahraga untuk mengecilkan ukuran kepala. Kerana  menderita tumor otak yang sepatutnya di ct-scan..

Sayang, mesin alat scan di hospital tidak cukup untuk dimasuki kepalanya. Tidak itu saja,  pintu di hospital juga tak muat untuk tubuhnya . Selain itu juga tak boleh berjalan sendiri sehingga memerlukan kendaraan khusus pengangkut gajah di zoo. Hanya itu sahaja, kendaraan yaang boleh membawanya ke hosspital tetapi kenderaan iru tidak mempunyai lesen membawa manusia.

Tetapi suami dan anak-anaknya tetap meyakinkan bahawa Terri Smith adalah wanita yang sihat dan normal walaupun mempunyai berat berlebihan. Berat badannya melebihi wanita yang punya obsesi terberat di dunia, Donna Simpson (42) tapi kini baru memiliki berat badan 266 kg.

Berat badanTerri juga melebihi tubuh Sharon Mevsimler (40) wanita tergemuk di England yang meninggal Julai 2010 hanya dengan berat badan 286 kg.

Kehidupan seharinya sangat bergantung kepada suami dan anak gadisnya. Merekalah yang melayani makan, mengelap badan Terri, mengganti pakaian, membantu miring di tempat tidur dan sebagainya.

Dokter Dariush Saghafi , mengakui, untuk merawat Terri ada kesulitan kerana dia sangat sulit bergerak dan belum ada alatpengangkutan khusus untuk orang yang terlampau gemuk. Dan dia menyarankan agar Terri diangkut pakai kendaraan yang biasa untuk memindahkan gajah di zoo .

Walau keadaan tubuhnya seberat anak gajah, Terri tidak kecewa. Dia pun masih bolehmelayari facebook sambil duduk bersandar di katilnya. Dua anaknya yang masih remaj pun selalu berbaring sayang di lengannya, sedangkan satu lagi berbantal pahanya sambil membaca komik untuk meraih kasih sayang dari ibunya yang sangat gemuk itu.




Siapa sangka ini makanan

Posted: 10 Dec 2010 06:35 AM PST

Kalau kali pertama kita lihat ini bukan nya makanan tetapi tangan
putus dihampiri tikus-tikus..tetapi ini sebenarnya inilah kek yang direka
sebegini rupa..cuba lihat cara pembuatannya....
















Restoran pelayannya robot bukti China serius menjadi negara maju

Posted: 10 Dec 2010 05:00 AM PST

Sebagai negara yang bakal mempunyai teknologi yang canggih dan menjadi negara maju, China ternyata benar-benar serius untuk mewujudkan anggapan tersebut. Berbagai teknologi mulai dikembangkan di negara itu. Salah satu teknologi yang sedang dikembangkan oleh China adalah teknologi Robotik. Dan salah satu bukti bahwa China memang benar-benar serius meningkatkan teknologi robotiknya adalah dengan dibukanya Restoran Robot pertama di China.
Restoran Robot ini berada di Wilayah Jinan di Daerah Shandong. Restoran ini bernama Dalu Rebot Restaurant. Dan sesuai dengan namanya, sebagian besar tenaga pelayanan di restoran ini adalah robot. Terdiri dari 2 Robot sebagai penyambut tetamu, 6 Robot pelayan, serta meja bergerak yang semuanya dkendalikan dengan prinsip robotik. Walaupun banyak dilayani oleh robot, Tapi untuk Chef atau tukang masaknya tetaplah dilakukan tenaga manusia.

Restoran ini resmi dibuka pada 5 Disemberdan pada awal pembukaanya sudah melayani sekitar 100 orang pelanggan. Para pelanggan mengaku sangat puas dengan pelayanan para robot. Teknologi Robot yang dikembangkan oleh The Shandong Dalu Science and Technology Company ini ternyata sudah benar-benar membuat para pengunjung restoran menjadi sangat terkesan.

Kede The Shandong Dalu Science and Technology Company akan berusaha membuat teknologi-teknologi robotik lain yang lebih canggih dan boleh diaplikasikan pada semua bidang pelayanan, bukan hanya pelayanan restoran.

Kerana nak tebus dosa bekas banduan cipta alat kunci khas untuk mangsanya

Posted: 10 Dec 2010 04:15 AM PST

Seorang bekas pencuri yang berhasil menciptakan kunci khas yang hanya boleh dibuka dengan cap jari .Alat ini akan dipasang  di rumah mangsa kejahatan secara percuma.


Mr. Yang Sang Perompak Budiman

Yang Guihua, 29, mendapat idea penemuan itu ketika menjalani hukuman selama empat tahun penjara kerana merompak.

Dia telah mendapatkan hak paternnya hasil penemuannya itu semasa didalam tahanan lagi dan ketika dia keluar dari penjara, dia mendirikan sebuah perusahaan untuk mengeluarkan produk kunci penemuannya.

Yang memutuskan bahawa dia akan memasang kunci itu secara percumadi rumah mangsanya yang konon berjumlah 100 korban di Chongqing sebagai bentuk penyesalan atas kesalahannya.

DIa telah memasang kunci pertamanya itu secara percuma di rumah Zhou Xinbing, salah satu mangsa  kejahatannya.

"Aku merasa sedikit lebih baik, dapat membantu para korban dengan membuat rumah mereka jadi lebih aman," jelasnya.

"Kunci spcesial ini tak memerlukan kunci. Pasalnya gembok akan terbuka secara otomatis tatkala sensor mengenali cap jari pemilik rumah.

"Bahkan bila sensor gembok itu rosak, pemilik rumah masih dapat membuka pintunya dengan menghubungi sebuah nomor dari handphonel mereka dan menekan passwordnya."

Nak kamu makan burger macam ni?

Posted: 10 Dec 2010 03:00 AM PST

boleh????

Kau ingat kau punya pukul aje

Posted: 10 Dec 2010 02:00 AM PST

LETAK MAKLUMAT IKLAN

[Gila] Lelaki ini memang hebat

Posted: 10 Dec 2010 01:25 AM PST

Wim Hof tak pernah memerlukan jaket tebal ketika memasuki kawasan bersalji. Lelaki yang berusia 50 tahun berasal daripada Belanda ini tiadak akan merasakan sejuk, walaupun berada di lkawasan bersuhu beku ekstrem.

 Hof menjadi bulan setelah menunjukkan kemampuannya berjalan sejauh 100 km di Kutub Utara hanya mengenakan seluar pendek, pada tahun 1999.

Tiga tahun setelah itu, dia mencatatkan diri di Guinness World Record setelah berhasil melepasi waktu terlama berenang di bawah balok ais di Kutub Utara sejauh 80 meter. Dua kali lebih panjang kolam renang kelas olimpiade.

Hof tidak pernah mengalami serangan dingin atau hipotermia. Selain dua pengalaman 'gila' di atas, dia juga pernah mendaki Mount Everest hanya berseluar pendek. Aksi ini jelas membuat banyak orang ternganga kerana ramai  orang meninggal akibat tak tahan melawan suhu dingin di gunung ais itu.

Doktor tak mampu mendiagnosis keadaan Hof. Normalnya, ketika seseorang terpapar suhu beku, tubuh akan memasuki fasa 'berjuang hidup'. Pengaliran darah ke jari, kaki, telinga, dan hidung biasanya terhenti demi mempertahankan aliran darah ke organ-organ inti.

Keadaan itu umumnya tak boleh dibiarkan terlalu lama. Jika suhu tubuh tak  normal, seseorang jelas akan mengalami hipotermia. Dan ketika itu dia akan meninggal dalam bebrapa minit. Namun nyatanya, Hof mampu melampaui keadaan itu.

Hof tak pernah mengalami gangguan kesihatanketika menjalani berbagai aksi 'gila' itu. Semua organ tubuhnya tetap berfungsi normal. "Semua ini masih menjadi misteri di dunia perubatan. Beberapa doktor masih bekerja keras untuk menjelaskan diagnosisnya," kata Dr Ken Kamler, yang memeriksa kesihatan Hof  ketika beraksi bertahan hidup lebih satu jam di dalam timbunan ais.

Dulu calon suami wanita ini seorang perempuan

Posted: 10 Dec 2010 12:45 AM PST

Pada awal pertemuan tak terduga. Di suatu pesta, Stacy Pierce tak boleh melepaskan pandangannya pada seorang lelaki tampan.. Dia  melemparkan senyum pada lelaki bernama Dylan McCabe dan dia pun menghampiri Stacy.

Setelah berkenalan Dylan terus memberitahu siapa dirinya dan ternyata, Dylan adalah salah seorang rakan dekat Stacy sekolah menengah dulu. Ketika mereka sama-sama berusia 15 tahun, Dylan adalah remaja perempuan yang dikenal dengan nama Genna.

"Dylan bercerita kalau dulu kami dulu sering bermain bersama di sekolah. Dia memintaku mengingat seseorang bernama Genna. Aku pun mengingatnya," kata Stacy.

Meskipun terkejut mendengar hal itu, Stacy tidak langsung menjauhi Dylan. "Kami memiliki banyak persamaan  dari segi muzik, filem dan banyak hal lain. Aku mengatakan padanya bahawa gembira bertemu lagi dengannya dan dia boleh membuatku tertawa.," kata Stacy seperti dikutip dari The Sun.

Dulu Stacy dan Genna sering bermain bersama, dan terpisah ketika berumur 16 tahun. Ketika ini usia Stacy dan Dylan 27 tahun.

Setelah sebulan menghabiskan waktu berdua, Dylan pun mengungkapkan keinginannya untuk boleh menjadi kekasih Stacy. Ternyata, Stacy pun memiliki perasaan sama. "Dylan sangat perhatian dan tahu cara menghargai aku. Caranya mencintai aku lebih baik daripada lelaki lain yang pernah dekat denganku. Bagiku, dia adalah lelaki sejati."

Dylan membedah payudara agar keadaan tubuhnya seperti lain. Dylan juga melakukan terapi hormon testosteron agar suaranya mirip lelaki, dan agar tumbuh bulu-bulu.. Namun, Dylan belum berniat menggantikan kelaminnya, kerana dia belum menemukan doktor yang sesuai untuk membedahnya. "Jika sudah waktunya, aku akan melakukan pembedahan ini," ujar Dylan.

Meskipun tubuh Dylan tak sepenuhnya seperti lelaki namun Stacy tidak peduli. "Aku menerima Dylan sebagai lelaki dan kami saling terbuka. Aku tidak menganggap diriku lesbian dan memang tidak pernah berhubungan dengan sesama wanita. Kini kami sudah tinggal bersama, dan aku merasa sangat gembira dengannya. Kami merancang akan merasmikan hubungan ini dalam ikatan pernikahan," kata Stacy.

Dylan pun mengatakan kalau dirinya memang merasa sebagai seorang lelaki sejak ldulu lagi. "Saat aku berumur 18 tahun dan mengalami depresi, aku adalah lelaki yang terperangkap dalam tubuh wanita. Lalu aku berganti kelamin. Saat aku melihat Stacy lagi, aku merasa telah menemukan 'the one' dan tidak ada yang boleh memisahkan kami," kata Dylan.

Wahai wanita sanggupkah kamu dijadikan objek sebegini (bogel) ?

Posted: 09 Dec 2010 11:35 PM PST

Hanya kerana atas dasar seni maka adakah anda (wanita) sanggup diperlakukan 
sebegini?Dijadikan bahan lukisan dan tontonan semata-mata kerana seni.
Takkan sebegitu murah maruah dan harga diri...adakah dengan berbuat demikian
kita merasa bangga dan hilang seluruh rasa malu hanya kerana dibayar...Wahai wanita kamu makhluk
yang indah dan jangan kamu hilangkan keindahan kamu hanya kerana seni....


yang melukispasti terpesona dan bangga tetapi yang dilukis 
apa yang kamu dapat dan banggakan.....


Kerana dia albino,ibunya sanggup tinggalkan dia ditepi jalan

Posted: 09 Dec 2010 10:35 PM PST

Seorang ibu sanggup meninggalkan bayinya di jalan kerana  bayi menghidap kelainan iaitu albino. 

Bayi perempuan mungil berambut putih ini ditemukan di pinggir jalan di Nanning, Daerah Guangxi. "Saya sedang berjalan dan terkejut mendengar tangisan bayi yang dibungkus dalam selimut. Ketika saya buka bungkusan itu, bayi tersebut terlihat kelelahan kerana menangis," katanya.

Polisi menemukan beg yang berisi baju bayi dan juga sampul surat dengan wang sebanyak 3.900 yuan. Di sampul surat itu tertulis," saya harap ada orang yang berhati baik dan mengirim bayi ini ke rumah yatim piatu. Semoga Anda diberkati". Oh Anakku, saya ibu tak bertanggung jawab dan tak boleh berbuat apa-apa. Saya meminta maaf".

Polisi mensyaki ada kemungkinan dia membuang bayinya kerana berambut dan berkulit putih ataupun ada  ibu tak kuasa membesarkan anaknya kerana peraturan di negara itu yang memberikan denda jika memiliki anak lebih dari satu di sebuah keluarga.

Kebanyakan keluarga di China hanya dibolehkan memiliki satu anak untuk mengurangi populasi penduduknya yang semakin ramai. Kebanyakan anak dan terutama anak perempuan dibuang akibat peraturan tersebut.

Peraturan ini juga kemudian membuat meningkatnya jumlah pengguguran anak yang diperkirakan 13 juta kes setiap tahun dan kebanyakan diminta oleh penguasa setempat. Bagi mereka yang melanggar peraturan memiliki lebih dari satu anak mereka akan denda hingga 263 ribu yuan .-Daily Mail