Adsense

Ahad, 5 Disember 2010

borak kosong

borak kosong


Setelah lihat gambar ini,apa yang berlaku seterusnya?

Posted: 05 Dec 2010 09:35 PM PST

pembunuhan
Mungkin satu pergaduhan yang besar akan terjadi kot….Yang pasti cuba lihat senjata di dinding tu….

Jangan lacurkan makanan

Posted: 05 Dec 2010 08:47 PM PST

makanan
Bagi mereka yang menghiasi makanan ini sebegini rupa mungkin ia satu daya penarik atau kreativiti tetapi tidak ke mereka terfikir sensitiviti setengah-setengah golongan.Apa perlunya ? Rasa-rasa perlu tak makanan dihiaskan sebegini?

Cara uji keperawanan di Negara Afrika

Posted: 05 Dec 2010 07:35 PM PST




Apabila sudah lulus mereka diberikan sijil yang menunjukkan
mereka masih lagi perawan....


Kerjanya mencari dan menjual mayat di sungai

Posted: 05 Dec 2010 06:30 PM PST

Meski bermodal perahu dan menyusuri Sungai Kuning setiap harinya, Wei Xinpeng bukanlah nelayan. Setiap harinya, pria ini mengumpulkan tubuh orang mati. Hii..

Meski bermodal perahu dan menyusuri Sungai Kuning setiap harinya, Wei Xinpeng bukanlah nelayan. Setiap harinya, pria ini mengumpulkan tubuh orang mati. Hii..

Pria berusia 55 tahun ini familiar dengan jasad-jasad manusia yang ia temukan di sungai China itu. Setelah diangkat ke perahu, Wei menjualnya kembali ke keluarga yang sedang berduka. "Saya menghormati orang yang meninggal," ujarnya, seperti dilansir BBC.

Bagi keluarga yang ditinggalkan, Wei adalah harapan terakhir mereka. Setiap hari, ia mendayung perahunya itu menuju sebuah titik dimana mayat-mayat biasanya 'berkumpul'. Bisnis ini telah ia mulai sejak tujuh tahun lalu. Menurutnya, tak kurang dari 500 mayat sudah ia temukan.

Ada diantara mereka korban pembunuhan, ada yang kecelakaan dan ada pula yang bunuh diri. Enam hari lalu, dia mendapat penemuan mayat yang menyedihkan. "Saya merasa mereka ini meninggal dengan cara yang kejam," lanjut Wei. Mayat-mayat yang ditemukan ia kumpulkan di sebuah teluk, terlindung dari arus.


Setelah itu, dia memasang iklan di suratkhabar yang berisi deskripsi jasad yang ia temukan. Keluarga yang kehilangan menelefonnya atau terus datang ke lokasi. Agar boleh membawa pulang jasad, Wei memungut bayaran US$500.Dia juga menyaksikan emosi orang sangat menyedihkan ketika melihat mayat-mayat itu.

"Suatu waktu, datang orangtua mencari anaknya. Ketika melihat jasadnya, mereka berjalan pergi tanpa berkata apapun. Mereka bahkan tidak mengambilnya," kata pemuda yang rumahnya di tepi sungai tempatnya mencari nafkah itu.

Dia ini mempertahankan apa yang dilakukannya, sebab pihak berwajib akan membiarkan mayat-mayat itu membusuk. Itulah mengapa dia menguburkan mayat-mayat tak bertuan. Menurutnya, pekerjaan ini telah menjadi sesuatu yang personal.

"Anak lelaki saya meninggal di sungai ini dan saya tak berhasil menemukan jasadnya. Sangat menyakitkan. Sebab itulah saya memulai pekerjaan ini," tegasnya.

Patutkah tindakan lelaki ini?

Posted: 05 Dec 2010 05:35 PM PST

Nak pujuk isteri sanggup melakukan apa sahaja..sayang biarlah bertempat
jangan sampai menyiksa diri sendiri..cuba anda nilai patutkah tindakan lelaki ini
bca petikana yang saya petik dari  myMetro

KUALA LIPIS: Akibat terdesak mendapatkan wang bagi memujuk isteri yang lari dari rumah kerana merajuk, seorang lelaki nekad melarikan dua rantai leher bernilai RM15,000 milik ahli perniagaan wanita di kedai emas di Jalan Besar Lipis, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 3.30 petang itu, lelaki berusia 35 tahun yang berasal dari Felda Damak, dekat Jerantut, diberkas dua anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Lipis yang menjalankan tugas rondaan cegah jenayah di kawasan berkenaan. 

Sebelum kejadian, lelaki terbabit yang bekerja sebagai agensi mencari pekerjaan menunggang motosikal sebelum berhenti di depan kedai emas berkenaan dan masuk dalam premis itu sambil berlagak seperti pelanggan yang mahu membeli emas. 

Ketua Polis Daerah Kuala Lipis, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, ketika berada dalam premis itu, lelaki terbabit menghampiri mangsa berusia 60 tahun dan meminta mengeluarkan dua rantai leher yang dipamerkan dalam rak kaca. 

Menurutnya, ketika memegang dua rantai leher bernilai RM15,000, lelaki terbabit terus melarikan diri ke arah motosikalnya yang ditinggalkan dalam keadaan enjin dihidupkan sebelum mangsa menjerit meminta pertolongan. 

Katanya, pada masa sama, dua anggota polis yang membuat rondaan cegah jenayah terserempak dengan lelaki terbabit berlari ke arah motosikal yang diletakkan tidak jauh daripada premis berkenaan. 

Abdul Razak berkata, dua anggota polis terbabit bergegas ke arah lelaki itu sebelum berlaku pergelutan ketika memberkasnya. 

"Berikutan penahanan lelaki terbabit, dua anggota polis itu menemui dua rantai leher yang masih digenggam sebelum dia dibawa ke IPD Lipis untuk siasatan lanjut. 

"Ketika soal siasat dijalankan, lelaki terbabit mendakwa terpaksa melakukan kegiatan terbabit kerana terdesak mendapatkan wang bagi memujuk isteri yang membawa lari tiga anak kerana dikatakan merajuk," katanya di sini, semalam. 

Katanya, polis merampas motosikal yang digunakan lelaki terbabit, selain menemui sarung tangan serta tukul besi berada dalam raga motosikal berkenaan. 

Abdul Razak berkata, lelaki terbabit belum pernah mencatat rekod jenayah sebelum ini ditahan di IPD Lipis untuk siasatan lanjut berhubung kejadian terbabit.

Bagaimana rasanya jika anda kerja di pejabat begini?

Posted: 05 Dec 2010 04:00 PM PST

Pasti seronokkan jika kita bekerja dalam suasana
pejabat begini....












Bas satu tingkat biasa kalau lima tingkat macam mana?

Posted: 05 Dec 2010 10:01 AM PST

40
Pening kepala driver bas ini kalau bas lima tingkat ini wujud..habis semua jejantas dan Flyover kena langgar oleh bas ini.

[Aneh] Tanam kemera di belakang kepala sendiri

Posted: 05 Dec 2010 09:01 AM PST

Banyak orang ingin memiliki mata di belakang kepala untuk melihat hidup keseluruhan. Kini,seorang profesor  dari Iraq akan menanam kamera di belakang kepalanya dan menyiarkan ke seluruh dunia.


Wafaa Bilal, profesor di Tisch School of Arts, New York University, Amerika Syarikat, akan menjalani pembedahan  untuk memasang kamera di belakang kepalanya. Projek dengan nama 'The 3rd One' ini akan meletakkan kamera di kepala dan mengambil gambar setiap satu minit. Tampilan dari kamera itu kemudian disiarkan secara langsung di muzeum Qatari yang baru, Mathaf: Arab Museum of Modern Art.

Idea aneh itu membuat kemarahan di kalangan siswa Bilal di universiti kerana merasa gerakan mereka difilemkan, sehingga kehilangan privasi kehidupan. Kerananya, Bilal akan untuk menutup kamera sementara, jika berada di dalam kampus.

[Gila] Kerana putus cinta lelaki sanggup cat kereta sendiri dengan pengecat kuku

Posted: 05 Dec 2010 08:45 AM PST

Putus cinta kadang-kadang membuat orang tidak berfikir secara jernih. Banyak yang meluhkan perasaan dengan cara negatif, namun ada pula yang mampu menyalurkannya dengan dengan melakukan hal-hal yang positif.

Seperti yang dilakukan oleh seorang bekad pemain bola sepak semi profesional bernama David Sheath yang mengecat kereta Fiat 500 miliknya dengan warna merah muda @ pink dengan cat kuku.

Langkah yang dilakukan oleh pemuda berusia 28 tahun itu memang termasuk gila. Sebab untuk menyelesaikannya, David memerlukan131 botol cat kuku untuk mengecat sepenuhnya kereta kesayangannya itu.

Dan yang lebih gila lagi, pekerjaan yang dilakukannya ini disiarkan secara live di internet selama empat hari, dua jam dan dua minit. Kerana itulah tidak hairan bila David sampai harus tinggal dan tidur di sebuah studio khusus di Clapham, London Selatan.

Kini David sedang menunggu, apakah kerja gilanya itu dapat masuk ke buku rekod dunia untuk iklan terpanjang di internet.

"Saya baru putus dengan teman wanita dan saya berpikir ini akan menjadi cara yang bagus untuk boleh melewatinya," ujar David.

Susu paling mahal ,susu tikus

Posted: 05 Dec 2010 07:26 AM PST

Mengapa  boleh mahal ? Ternyata tidak semudah memperolehi "Susunya Tikus". Proses selama 30 minit cuma menghasilkan 0,25 kubik sentimeter @ seperseribu liter. Diperlukan 4 ribu ekor tikus untuk mendapatkan 1 liter susunya. Nilai 1 liter susu tikus ini seharga 23 ribu euro.

Susu tikus dipakai sebagai sarana riset. Genetik tikus diubah sedemikian rupa sehingga di dalam susunya terbentuk zat yang dapat membasmi bakteria malaria. Kenapa para pengkaji memakai susu tikus dan bukannya susu lembu, yang jauh lebih murah?

Tikus adalah hewan kesukaan para pengkaji saintis, kerana DNA tikus sudah begitu banyak diketahui, jauh melebihi DNA haiwan lainnya. Sehingga menjadi mudah menganalisis hasil percubaan. Ribuan haiwan diperlukan untuk sekali percubaan. Sebab itu jauh lebih praktik memelihara ribuan tikus daripada ribuan lembu.

 Seekor lembu mampu menghasilkan sekitar 10 ribu liter susu dalam tempoh setahun. Ini setara dengan 7 kali berat badannya. Kambing sanggup menghasilkan susu 12 kali berat badannya per tahun.

Rekor terbanyak dipegang oleh ikan paus biru. Dalam waktu satu hari dia mampu menghasilkan 600 liter susu. Yang begitu penuh lemak, sehingga bayi sang ikan paus mampu menambah berat badan sampai dengan 100 kg per hari.

Ternyata susu tikus yang telah dilakukan pengubahan genetikanya dapat menyembuhkan penyakit malaria dan sebagai bahan kaji para pengkaji, makanya mahal.

Cuba teka ini gambar apa?

Posted: 05 Dec 2010 06:31 AM PST

opticalillusiond
Nampak gambar apa?Kalau tak nampak lagi cuba jarakkan diri anda dari monitor lam lingkungan 2 meter dan cuba perhatikan….Ok sudah …dah tahu gambar apa?

Ini cara make up jenis apa?

Posted: 05 Dec 2010 05:35 AM PST

snookie-o_1_0
Rasa-rasa ada tak wanita @ perempuan di negara kita yang nak bermake up cara macam ini……

Ini barulah genius

Posted: 05 Dec 2010 04:00 AM PST














lihat hasil kreativiti dia...menakjubkan

[Gambar] Pertandingan lumba renang untuk bayi

Posted: 05 Dec 2010 03:00 AM PST

Pertandingan ini untuk bayi yang berumur 3 tahun kebawah dan telah diadakan di Hangzhou daerah Zhejiang China.Jom saksikan aksi -aksi bayi ini...









Binatang kalau dah mabuk

Posted: 05 Dec 2010 02:00 AM PST








Pernikahan beza umur

Posted: 05 Dec 2010 01:03 AM PST




Setelah melihat gambar..apakah ini pernikahan kerana
cinta atau terpaksa? Tidak diketahui berpa umur lelaki dan wanita ini tapi
daripada gambar lelaki selayaknya di panggil cucu oleh wanita ini.Cinta
itu buta atau buta kerana cinta...mungkin ada keistimewaan wanita ini yang 
membuat lelaki ini tertarik...


Benda pelik orang Jepun

Posted: 05 Dec 2010 12:30 AM PST













Beca di panggil Pedicab di Amerika Syarikat

Posted: 04 Dec 2010 11:36 PM PST

Beca di Amerika Syarikat, mungkin bagi sebahagian orang merasa aneh. Sebuah negara maju dan kaya masih ada rakyatnya yang bekerja sebagai pengayuh beca.

Beca (dari bahasa Hokkien: be chia "kereta kuda") adalah suatu model transportasi ber-roda tiga.

Berikut beberapa jenis dan model beca di Amerika Syarikat bernama Padicab atau teksi kayuh. Tambangnya bergantung kepada jarak perjalanan. Beca-beca ini di miliki oleh koperasi beca. Beca yang dalam bahasa Inggerisdi sebut cycle ricksaw, trishaw atau pedicab ternyata juga ada di negara lain. Seperti Kamboja, Singapore, Malaysia, Bangladesh, China, Jerman dan Russia.




Tikus masuk dalam dubur lelaki mabuk

Posted: 04 Dec 2010 10:35 PM PST

Seorang lelaki mabuk yang mencuri masuk ke sebuah rumah di South Carolina, Amerika Syarikat (AS), ditemukan dengan seekor tikus tepat di dalam duburnya.

Polis sebelumnya berusaha keras untuk menangkap lelaki itu,kerana dia mengamuk ketika polis hendak menangkapnya. Polis  ditampar, ditendang dan juga terkena gigitan lelaki yang sedang mabuk tersebut.

Pihak polis mengatakan Noah Smith mencuri masuk  ke rumah orang dan  mengamuk dengan melempar barang-barang yang ada di dalamnya. Ketika polis menemukannya lelaki yang berusia 31 tahun itu memang dalam pengaruh dadah.

 Polis terpaksa menutup kepalanya dengan selimut agar tidak menggigit polisi. Dia juga terpaksa diikat  seperti orang sakit jiwa, kerana amarahnya yang berlebih.

Tetapi yang membuat polis terkejut adalah penemuan seekor tikus di duburnyaKetika dibawa ke hospital, petugas kesihatan melihat buntut tikus tergantung di duburnya. Ketika di periksa dengan lebih lanjut, ternyata di dalam duburnya  ada seekor tikus..


Smith mengaku kepada  doktor dia tidak tahu apa yang terjadi. Dia juga tidak ingat pergelutannya dengan anggota polis. Smith sendiri di dakwa atas tuduhan menolak ditangkap, serangan,rompakan dan perbuatan tidak senonoh iaitu berbogel.(link) 
  

Orang aneh penikahannya pun aneh

Posted: 04 Dec 2010 06:00 PM PST








Siap pakai G-string lagi....