Adsense

Sabtu, 4 Disember 2010

borak kosong

borak kosong


[Hebat] kanak-kanak 3 tahun berjalan 2km cari bantuan selamatkan ayahnya

Posted: 04 Dec 2010 09:25 PM PST

Alesaundra Tafoya, anak pasangan Tafoya, selalu diajarkan untuk menjaga keselamatan diri, termasuk menghindari bermain api kerana khuatir terjadi kebakaran. Dia diajarkan bagaimana harus segera mencari bantuan pemadam kebakaran jika melihat api di blok mereka tinggal.


Namun, tak sekalipun kanak-kanak yang berusia 3 tahun ini diajarkan untuk bagaimana mencari bantuan medik jika salah satu dari anggota keluarganya tiba-tiba mengalami gangguan kesihatan serius.

Tetapi, Alesaudra mempunyai inisentif sendiri ketika suatu pagi ayahnya mengalami gangguan kesihatan di rumah mereka di kawasan Manteca, California. Dia melakukan seperti apa yang diajarkan - berjalan dua blok -- sekitar 2 km -- untuk mencari Fire Station 243, sebuah pusat pemadam kebakaran.

Setelah itu, dia mengatakan kepada petugas pemadam kebakaran bahawa ayahnya telah pengsan dan tidak boleh bangun. "Aku sudah di sini selama 20 tahun," kata Kapten Robert Villalovoz, ketua pemadam kebakaran. "Ini pertama kalinya aku melihat kanak-kanak 3 tahun berjalan kaki sampai ke sini."

Alesaundra kemudian dibawa kembali ke rumahnya.Ayahnya terbaring di ruang tamu dan memerlukan perawatan  segera. "Kami segera melarikannya ke hospital," kata Villalovoz.

Doktor yang menangani kes ini mengatakan, tanpa pertolongan yang segera, Frank Tafoya boleh mati.

bk-betapa bijaknya budak ini....

Guna sikat dan gunting besar untuk gunting rambut,kepala pun boleh dipotong

Posted: 04 Dec 2010 08:20 PM PST

Besar betul tu gunting dan sikat yang digunakan...
Inilah skill yang ditunjukkan oleh dua orang
pendadan rambut dari China ini sewaktu pertunjukkan di Changsha city.








[Video] Lelaki tertangkap berhubungan seks dengan kuda

Posted: 04 Dec 2010 07:15 PM PST

Rodell Vereen berusia 50 tahun di South Carolina telah melakukan hal aneh dengan seekor kuda iaitu menyetubuhi kuda, dan ini terjadi untuk kali kedua setelah tahun lalu hal serupa juga pernah terjadi pada kuda yang sama.

Kegiatan  ini terbongkar ketika pemilik Barbara Kenley memasang CCTV di kandang kudanya.  Dia menduga Rodell Vereen melakukan hal tersebut kerana memiliki ketidakstabilan jiwa dan kelainan seks, kerana lebih menikmati hubungan seks dengan kuda betina.

Kuda Betina "Sugar" korban seks bersama dengan pemiliknya, Barbara

Barbara, mendapati Vereen mengadakan hubungan itu dengan kudanya kemudian dia menahan lelaki itu sehingga kedatangan polis.Vareen , Memiliki kelainan dan orientasi seksual yang aneh

Ketika ini Vareen menghadapi dakwaan melakukan tindak jenayah dengan perbuatannya tersebut, namun pihak polis setempat juga berharap boleh meyembuhkannya daripada penyakit ketagihan seks yang aneh ini.





Noh Hujan carutannya 'halal'

Posted: 04 Dec 2010 06:20 PM PST

Carutannya 'halal'.....itulah yang dikatakan oleh Noh hujan...inilah yang saya baca pagi ini di kosmo online

inilah petikkannya :NAIK muak juga bila nak menulis perihal mulut celupar tetapi bila ramai sangat yang mengomel, panas hati jugalah bila mendengarnya apatah lagi ia membabitkan artis yang sama.

Vokalis kumpulan Hujan terkenal dengan cerita kontroversi. Tak dapat secara bersemuka, secara bertulis pun dia gasak. Kali ini menerusi laman sosial Twitter. 

Dia tahu ramai yang mengikuti perkembangannya melalui saluran Twitter termasuk rakan media serta selebriti senior. Apa yang menjengkelkan, Noh tetap gemar mencarut setiap kali memasukkan status baru.

Paling ketara, beberapa hari lepas apabila ada pihak yang mula berbalas status. 

Bagi Noh, carutannya itu 'halal' kerana ia diluahkan dalam laman peribadinya tetapi bila ditegur, anak muda itu mula naik angin sebelum meminta mereka berhenti menjadi pengikutnya.

Bagi Diva senang sahaja, budak kurang ajar macam tu jangan diberi muka. 

Rockstar otai macam Amy Search, Awie, Man Kidal dan Mus May itu pun tak pernah mencarut secara terbuka.

Baru 14 tahun dah jadi pembunuh upahan

Posted: 04 Dec 2010 05:30 PM PST

Begitu dahsyat kehidupan masyarakat disana..14 tahun umur yang sepatutnya duduk
belajar disekolah tetapi budak ini sudah menjadi pembunuh upahan...saya petik dari kosmo online


BANDAR RAYA MEXICO - Baru berusia 14 tahun tetapi tangan seorang budak lelaki, Edgar Jimenez telah meragut tujuh nyawa, lapor sebuah akhbar semalam.

Jimenez alias 'El Ponchis' yang bermaksud 'pembunuh bertopeng' dipercayai merupakan pembunuh upahan kartel dadah Morelos yang bergiat aktif di sini dan lokasi sekitarnya.

Budak lelaki tersebut yang memiliki kewarganegaraan Amerika Syarikat (AS) ditangkap tentera Mexico kelmarin ketika dia cuba melarikan diri ke AS dengan menaiki pesawat di bandar Cuernavaca, kira-kira 85 kilometer ke selatan bandar raya ini.

Pihak tentera berkata, dia ditangkap bersama dua saudara perempuannya ketika dalam perjalanan untuk menuju ke rumah ibu mereka di San Diego, AS.

Kakaknya yang berusia 16 tahun dan turut ditahan merupakan kekasih ketua kartel dadah berkenaan, Hector Beltran Leyva yang masih diburu tentera Mexico.

Ketika dalam tahanan pihak berkuasa, Jimenez mengakui terbabit dalam sekurang-kurangnya tujuh pembunuhan atas arahan Leyva.

"Saya dipaksa melakukan pembunuhan-pembunuhan itu dan diberi dadah setiap kali sebelum melakukannya. Saya diancam dibunuh jika enggan menurut arahannya," kata Jimenez kepada pemberita di pejabat pendakwa raya di sini kelmarin.

Namun, pada bulan lalu, akhbar La Razon di Mexico melaporkan bahawa El Ponchis dibayar AS$3,000 (RM9,423) bagi setiap pembunuhan yang dilakukannya. - Agensi

Inilah dia penyanyi yang telah meniduri seribu peminatnya

Posted: 04 Dec 2010 04:45 PM PST

Vokalis Simply Red, Mick Hucknall tiba-tiba saja mengeluarkan pernyataan mengejutkan. Dia meminta maaf secara khusus kepada kira-kira seribu peminat perempuan yang pernah ditiduri.

"Kepada setiap perempuan yang pernah saya tiduri, saya benar-benar minta maaf," ungkap penyanyi berambut merah ini .Menurut penyanyi ini, dirinya kini sangat menyesali perbuatan di masa lalu.

"Antara tahun 1985 dan 1987, sekira tiga perempuan naik ranjang dengan saya setiap hari. Saya tidak pernah mengatakan tidak pada perempuan-perempuan itu," kata penulis dan penyanyi yang tidak mengerti mengapa perempuan mudah tertarik padanya.

"Ini yang saya inginkan sebagai bintang pop. Saya hidup dalam mimpi dan kini hanya boleh menyesali perbuatan yang menyakiti beberapa perempuan yang baik," lanjut Hucknall.

Hucknall  menawarkan permintaan maaf secara terbuka mengenai masalah ini. Karisma penyanyi berusia 50 tahun itu sebagai vokalis Simply Red memang sudah dikenal luas.

Kisah cintanya dengan beberapa selebritis dunia juga kerap mewarnai berita gosip di akhbar. Namun kini dia memilih menikah dengan Gabriella Wesberry dan memiliki seorang anak perempuan.-NME.com

Inikah erti persahabatan sebenar?

Posted: 04 Dec 2010 10:01 AM PST

friendseeep
Ada orang yang mempunyai ramai sahabat tetapi berapa ramai sahabat yang mampu menjadi sahabat yang ada ketika sahabatnya dalam keadaan susah mahupun senang.Sahabat yang sama-sama boleh bergelak ketawa dan sama-sama menangis ketika duka atau gembira….

Kalau ye pun janganlah lakukan ditempat awam

Posted: 04 Dec 2010 09:01 AM PST

Sungguh kurang sopan pasangan ini...nekad lakukan perkara
yang tak senonoh ini ditempat awam...

relaks lah....

Adakan hubungan seks dengan lembu kerana benci wanita

Posted: 04 Dec 2010 08:45 AM PST

Entah apa yang telah merasuki fikiran Getulino Ferreira Paraizo yang berasal Brazil itu kerana dia telah berhubungan seks dengan 400 ekor lembu dan kemudian membunuh mereka setelah selesai melakukannya.

Pihak polis telah menangkap lelaki yang berusia 53 tahun itu.. Getulino mengaku telah melakukan hubungan seks dengan lembu-lembu itu kerana dirinya membenci wanita.


Menurut polis, Getulino juga dikatakan menganiaya lembu-lembu itu sebelum melakukan perbuatan tak senonoh tersebut dan kemudian membunuh mereka.

"Kami memperkirakan dia telah membunuh 400 ekor lembu dalam 4 tahun terakhir.Pada awalnya kami berfikir kejadian itu adalah ritual ilmu hitam" kata ketua polis Alvaro Cassio dos Santos.

Khabarnya, Getulino melakukan kelakuan aneh seperti ini kerana trauma perkosaan semasa kecilnya. Polis berhasil menangkapnya setelah menemukan bungkus kosong biskut yang selalu ada di tempat kejadian.(link)

Kalau yang ni dipanggil hubungan jenis apa?

Posted: 04 Dec 2010 07:15 AM PST

inilah akibat salah ajaran.....

Akhirnya penampar yang aku dapat

Posted: 04 Dec 2010 06:32 AM PST

Niat di hati ingin melamar tapi apakan daya lamaran ditolak
dengan penampar....




Hanya ada satu di dunia Beca Mini Minor

Posted: 04 Dec 2010 05:30 AM PST

Cuba perhatikan beca unik ini cantuman dengan belakang kereta 
Mini Minor...hanya terdapat di China




berapa harga sekali naik beca ni ye...?

Cabut gigi anak guna kereta remote control

Posted: 04 Dec 2010 04:00 AM PST

Entah apa yang terlintas difikiran orangtua anak ini , sampai gigi  anaknya dicabut mrnggunakan kereta remote control. Dan bukan hanya itu, tetapi mereka juga merekam adegan.Dan hasilnya.. Lihat video ini...



Kalau Lady Gaga bersukan

Posted: 04 Dec 2010 03:00 AM PST

Beginilah agaknya jika Lady Gaga bersuakn...Trademark
fesyen pasti tak tinggal...








Wanita tiada kaki dengan bayinya

Posted: 04 Dec 2010 02:00 AM PST






gambar ketika melahirkan anaknya


walaupun serba kekurangan tanggungjawab dalam membesarkan anak 
tetap diutamakan...

[Awas] Yang di bawah umur jangan tengok video ini

Posted: 04 Dec 2010 01:15 AM PST



dan yang paling penting jangan suka letak handphone berdekatan seterika....

Kejamnya dunia

Posted: 04 Dec 2010 12:32 AM PST


Gambar yang sangat mengharukan ini telah memenangkan hadiah Pulitzer(diambil di Sudan). Seekor burung pemakan bangkai  menunggu dengan sabar kanak-kanak yang sedang berjuang untuk bertahan hidup untuk dijadikan mangsanya. Orang yang mengambil gambar ini telah membunuh diri tidak lama setelah menerima hadiah Pulitzer tersebut (1994).Tajuk 'kejamnya dunia' telah dipilih untuk gambar ini

KETERANGAN :

Penghargaan Pulitzer (Pulitzer Prize) adalah penghargaan yang dianggap tertinggi dalam bidang jurnalis cetak di Amerika Syarikat. Penghargaan ini juga diberikan untuk pencapaian dalam bidang sastera dan gubahan muzik. Penghargaan Pulitzer pertama kali diberikan pada 4 Jun 1917, dan sejak itu pemenang, mula diumumkan setiap tahun pada bulan April. (Sumber: Wikipedia).sumber :iwandahnial.wordpress.com

Tauke restoran ini dah tak tahu nak buat apa dengan duit

Posted: 03 Dec 2010 11:51 PM PST

Agaknya tauke restoran ni mempunyai duit yang berlebihan...
duit pun dia buat untuk hiasan dinding...
agak tauke ni kaya gila....

lihat diluar restoran ini nampak macam biasa saja...
cuba kita lihat hiasan dindingnya....








oopss...rupanya kat luar restoran pun dihias dengan
duit jugak.....kaya..kaya....

sumber gambar : thechive.com


Blog Larian

Posted: 03 Dec 2010 11:45 PM PST

Photobucket
saya suka berblogwalking kerana melalui saya dapat berkenalan dan mengetahui kandungan atau isi sesuatu blog.Dan melalui berblogwalking ini kita dapat mengetahui cara sesuatu blog itu menyampaikan sesuatu maklumat.Menelalui blogwalking juga dapat menambahkan traffic rakan atau akan mendapat feedback balik jika kita memberikan komen....

rakan-rakan yang saya tag :
http://princessdiaries-001.blogspot.com/
http://sekamarrindu2009.blogspot.com/
http://iamdya.blogspot.com/

untuk join boleh selidiki di sini atau sini

Mulia sungguh hati polis wanita ini

Posted: 03 Dec 2010 10:50 PM PST

seekor itik telah melintas jalan dan seekor
daripada anakya telah termasuk kedalam
sebuah longkang

dan kebetulan ada seorang polis wanita melihat kejadian ini..
dan dia tanpa dipaksa menolong itik ini mengambil anaknya yang
termasuk kedalam longkan ini...